Tefal Liberty Stoomgenerator SV7040

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Liberty Stoomgenerator SV7040 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sam 21-08-2022

Afrader!

Grootste afrader ooit, niet kopen! Kont erg veel kalk uit.. moet vaak ontkalkt worden. De mooie bruine kleur vervaagd erg snel….

Sharondbr 01-02-2019

Prettig apparaat

Voorheen had ik een gewone stoomstrijkbout, waarbij het water in de bout zelf gaat. Met deze generator gaat het water in een apart reservoir, waaruit het wordt opgepompt naar de bout. De bout is daardoor heel licht in gewicht, wat niets af doet aan het resultaat.
Het is best een uitgave, maar wat mij betreft is dat het wel waard!

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Strijkbout is licht in gewicht

Minpunten

• Prijzig in aanschaf

Wendy De N 22-01-2019

Fijn in gebruik, warmt snel op

Na jaren een gewoon strijkijzer te hebben gehad sinds enkele maanden in beg bezit van deze Tefal liberty stoomgenerator.
In slechts 2 minuten is het apparaat klaar voor gebruik. Super glad strijk resultaat, grote watertank is ook een pluspunt. Ben zeer tevreden over deze stop generator

Pluspunten

• Snel warm
  • Grote watertank
  • Schakelt uit na even niet gebruiken

Minpunten

• Ijzer ligt wat zwaar in de hand

Willstillill 12-10-2018

Tefal liberty stoomgenerator sv7040

Echt een fantastisch product doet wat het moet doen in een woord geweldig. Genoeg stoomkracht. Waardoor het strijken erg gemakkelijk word

Pluspunten

• Goede stoom
  • Lekt niet
  • Snel op temperatuur

Warda 08-10-2018

Tefal Liberty

Bij het uitpakken van de tefal stoomstrijkijzer, merkte ik dat het bestond uit twee onderdelen. De strijkijzer en een ander apparaat waar het waterreservoir inzit. Het is dus best een groot ding samen. Het moet ook op je strijkplak passen. Ik had er niet rekening mee gehouden dat het zo groot zou zijn vergeleken met de gewone strijkijzer. Het strijkijzer zit vast met een kabel aan het ander onderdeel waar het waterreservoir in zit. Door de beperkte lengte van deze kabel kan je het strijkijzer niet ver van het waterreseevoir gebruiken wat me wel handig lijkt als je even een kreukel uit een blouse wil halen die op een klerenhanger hangt. Voor het gebruik vond ik de handleiding niet duidelijk. Uiteindelijk heb ik via youtube een filmpje gevonden waarop het gebruik van het strijkijzer heel duidelijk wordt weergegeven. Eenmaal geinstalleerd ben ik aan het strijkgoed begonnen. Dat ging heel goed. Het apparaat geeft veel stoomkracht waardoor het strijken een stuk makkelijker gaat als het gewone strijkijzer. En je ook veel langer kan strijken zonder tussentijd vaak water bij te vullen. Ik ben uiteindelijk tevreden met de werking van het apparaat. Wat ook fijn is dat als je nog een kreuk ziet in een blouse je die met de stoom makkelijk weg kan krijgen.

Wendy 08-10-2018

Zeer glad resultaat, grote watertank

Sinds 2 weken in het bezit van een Tefal SV7040 stoomgenerator strijkijzer.
Het strijken gaat heel makkelijk en ook een stuk sneller. Het ijzer is zeer glad, en glijdt echt over de kledingstukken heen. De stoom word met 6 bar in de kleding geperst. Dit geeft een zeer glad strijkresultaat, kreukels verdwijnen in een handomdraai.

Strijkijzer heeft een mooi strak design, en ik vind het een goede prijs kwaliteit verhouding.

Door de grote watertank (1,5 liter) hoef ik niet steeds bij te vullen. Wat ook ideaal is dat je de watertank eraf kunt halen er ermee naar de kraan kunt lopen.

Ook zit er een handig lock system bij deze Tefal SV7040 zodat het strijkijzer veilig op te bergen is. De strijkbout is makkelijk vast te zetten aan de stoomgenerator. Het snoer beweegt ook makkelijk mee.

Een klein minpuntje is dat het strijkijzer wat zwaar in de hand ligt. Dit is een kwestie van even wennen, het weegt niet af tegen het voordeel dat ik een heel stuk sneller klaar ben met de strijk.
Ik raad deze Tefal SV7040 zeker aan , hier heb je jarenlang strijk plezier van!

Pluspunten

• Zeer glad strijkresultaat
  • Grote watertank (1,5 liter)
  • Sneller klaar met de strijk

Minpunten

• Strijkijzer ligt wat zwaar in de hand

Boa 04-10-2018

werkt snel en makkelijk!

De stoomstrijkijzer is makkelijk in gebruik. zelfs zonder handleiding is ie simpel te gebruiken.
voor de wat kleinere strijkplanken misschien wat groot. Even het water reservoir vullen en is ie na het inpluggen van de stekker en het indrukken van de aan/uit knop erg snel op temperatuur (2 minuten). hier door is hij snel en makkelijk te gebruiken. ook heeft hij een knop voor verschillende temperatuur standen voor verschillende materialen zoals: wol, linnen, zijde, synthetisch, katoen.

er zitten 3 anti-calc cartridges in. 2 reserve en in 1 het reservoir.

Pluspunten

• snel Gebruiksklaar
  • Goeie kwaliteit
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• Anti-calc knop geeft meer water dan stoom
  • aan de zware kant

Hannie 58 27-09-2018

slecht resultaat

Wij hebben dit product gekocht voor het werk, strijken best veel, er gaat een patroon in die het water filtert, deze was over de datum het eerste strijkijzer deed het goed tot dat het patroon vernieuwd moest worden, tussentijds ook een zelfreinigend programma uit gevoerd. Het product is terug gebracht daarna een ander gekregen, zelfde model, bij het gebruik hier van weinig of geen stoom, patronen waren weer over de datum. Slecht resultaat.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• slecht resultaat
  • weinig stoom
  • patronen er in die je steeds moet aanschaffen.