Tefal Fasteo Stoomgenerator SV6040 - Reviews

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

M. Valk 06-10-2017 Product paar weken in bezit

Prima stoomgenerator

Dit is mijn eerste ervaring met een stoomgenerator, maar na een aantal keer strijken volledig om. De tefal fasteo heeft een groot water reservoir, dus je hoeft niet continu bij te vullen. Hij heeft een smalle strijk kop dus ook in de kleine hoeken kan je prima komen. De sterke stoom afgifte zorgt ervoor dat je zelfs de meest gekreukte kledingstukken weer glad krijgt. Het enige nadeel is misschien dat het een redelijk groot apparaat is, waardoor je wel een wat grotere strijkplank nodig hebt. Al met al een fijne stroomgenerator die doet wat ie belooft.

Pluspunten

• Goede stoom functie
  • Lang snoer
  • Grote waterbak

Minpunten

• Onduidelijke gebruiksaanwijzing

Bianca 20-09-2017 Product paar weken in bezit

Voor de snelle strijk

In vergelijking met mijn oude stroomstrijkijzer is dit een verademing. Het strijken gaat een stuk sneller. Het strijkijzer zelf is zwaarder dan een regulier stoomstrijkijzer. Geen zorgen dat je continue water moet bijvullen. Het waterreservoir is ruim genoeg voor een flinke strijkbeurt. Dus 1x vullen en weg is de stapel. Het apparaat zelf ziet en voelt degelijk aan, zoals ik ook wel van Tefal verwacht.

Een minpuntje is de handleiding. In de handleiding staan alleen maar afbeeldingen zonder tekst. Het is niet meteen af te lezen wat ze nu precies bedoelen met al die plaatjes. een korte begeleidende tekst zou beter zijn geweest.

Ik ben zeer tevreden met het apparaat. Voor mij voortaan een stoomgenerator!

Pluspunten

• Strijkt snel

Minpunten

• Zwaar
  • Slechte handleiding

Hansje1989 17-09-2017 Product paar weken in bezit

Super strijkijzer

Ik ben zeer tevreden. Hij glijdt makkelijk over iedere stof heen en verwijderd de kreukels erg snel, zelfs wanneer kleding erg gekreukt is.
Ik gebruik hem voor kleding zoals jurkjes maar ook voor overhemden, waar ik normaal een hekel heb aan overhemden strijken is het nu een makkie. Strijken is nog steeds niet mijn hobby maar met dit strijkijzer ben ik wel een stuk blijer dan met mijn oude ijzertje.

Nadeel is wel dat hij vrij groot is. Ik kan hem niet zo goed opbergen en laat hem daarom maar gewoon staan.

Maar al met al een aanrader!

Pluspunten

• Strijkt makkelijk diepe kreukels uit je kleding
  • voldoende water om je hele strijk te doen
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Groot
  • Zwaar

NvOL 17-09-2017 Product paar weken in bezit

Makkie het strijken

Ik wilde deze strijkmachine erg graag uit proberen om te zien of dit mijn ding kon worden.
Ik verwachtte absoluut een beter apparaat dan mijn huidige, simpele stoomstrijkijzer, die om de haverklap bij gevuld moet worden.
Ik ben absoluut niet teleurgesteld in het gebruik van deze machine

Ik heb er een normale strijk mee gedaan maar ook supergrote lappen gordijnen mee gestreken en het waterreservoir heeft dit allemaal aangekund, zonder bij te moeten vullen tussendoor.
Het design is erg mooi maar erg groot, dus wel moeilijk om daar een opbergplek voor te creeren.

Het apparaat is goed in gebruik maar net zo zwaar als mijn huidig strijkijzer en ik had gehoopt dat hij lichter in gewicht zou zijn.

Al met al een aanrader voor elke strijkvrouw/man

Pluspunten

• Prachtig design
  • Soepel, vloeiend over de stof bewegend
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Groot apparaat
  • Lastig een opbergplek ervoor te vinden/ maken
  • Zou wat lichter in gewicht mogen zijn