Tefal GV9060

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV9060 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

a******************@h********** 10-10-2022

Geen lange levensduur

Geschreven voor: Tefal GV9060

Ik heb dit apparaat precies vier jaar met veel plezier gebruikt. Het strijkt heel gemakkelijk,temperatuur is precies goed zodat er geen bruin water uit de gaatjes gaat lopen. Helaas lekt het reservoir ineens waardoor de hele strijkplank doorweekt is. Garantieperiode is voorbij en een beetje speuren op internet leert dat dit best veel voorkomt maar dat dit niet te repareren is.
Ik vind het erg teleurstellend dat dit apparaat,dat niet intensief gebruikt is,het al na 4 jaar begeeft.

Pluspunten

• Strijkt gemakkelijk
  • Goede temperatuurinstelling

Minpunten

• Al na 4 jaar lekkend reservoir
  • Kort snoer

Martin 12-03-2018

Stoomgenerator

Geschreven voor: Tefal GV9060

Snel gebruiks gereed en goed resultaat.
Heb eerder ook al een tefal strijk generator gehad maar deze is toch wel het allerbeste in zijn prijsklasse

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • verbluffend resultaat

A.J. Pieters 15-08-2017

Snel en glad

Geschreven voor: Tefal GV9060

Deze stoomgenerator hebben we nu enkele weken in huis en bevalt ons uitstekend. We hebben deze gekocht in combinatie met de Brabantia perfect flow strijkplank. Het apparaat past hier goed op en lekt zo ook geen water op de parket vloer. De stoom hoeveelheid kan eenvoudig ingesteld worden. Ik kan niet anders zeggen dat het strijken makkelijk gaat en je een mooi resultaat krijgt. Het reservoir is voldoende groot om een grote was weg te werken en kan indien nodig makkelijk en veilig bijgevuld worden. Hiervoor hadden we een Rotel strijkbout die in geen enkel opzicht aan onze verwachtingen voldeed.
Het strijkijzer zelf is licht in gewicht en ligt prettig in de hand. De stoom wordt toegelaten door een knop aan de onderkant van de handel in te drukken. Ergonomisch is dit heel prettig en makkelijk. (bij de Rotel moest met de duim een knop boven op ingedrukt worden) Al met al een aankoop waar we absoluut geen spijt van hebben en nog lang plezier van hopen te hebben.

Pluspunten

• ergonomisch
  • veilig na te vullen
  • gaat na een paar minuten automatisch uit
  • snel op temperatuur voor gebruik

DE GV9060 Tefal Stoomsysteem 18-03-2017

Snel strijken

Geschreven voor: Tefal GV9060

Ik heb het stoomsysteem 2 keer gebruikt en hij werkt heel goed.
Nog nooit eerder een stoomsysteem gebruikt
je bent veel sneller klaar met strijken.
En je hoeft maar een paar knopjes in te drukken even wachten en je kunt aan de slag!
Erg tevreden

m.v.g Yvonne Jasper

Barbara 17-02-2017

Prettig apparaat, strijkt sneller en schoner

Geschreven voor: Tefal GV9060

Ik heb dit apparaat nu een paar weken in huis en ben met iets meer plezier gaan strijken. Ik vind het vooral altijd erg veel werk en wil als ik eenmaal bezig ben graag wel de hele stapel in 1 keer doen. Dat lukt dus met deze Tefal Pro Express. Het stoommechanisme werkt uitstekend, in alle standen. Het warmt zichzelf snel op, geeft krachtige stoom units af en lekt nooit. Dat vind ik een hele prestatie voor een strijkijzer. Het waterreservoir is eenvoudig bij te vullen en op te ruimen.

Grootste nadeel vind ik dat het zo'n enorm apparaat is. Ik weet niet zo goed waar ik het kwijt kan en vind het niet echt een ding dat ik in het zicht in m'n slaapkamer wil hebben staan. Het lijkt een soort stofzuiger. Daarnaast is het snoer zeer stug en kort. Je moet het dus ergens op een verhoging zetten naast je strijkbout en ook dicht bij het stopcontact. Van mij mag daar dus nog wel iets op worden gevonden een keer. Maar verder beveel ik het van harte aan!

Pluspunten

• goede stoomfunctie
  • aangeaam in de hand
  • schoon
  • snel

Minpunten

• design
  • grootte
  • lengte en stugheid snoer

desireevw 04-02-2017

Fijn apparaat

Geschreven voor: Tefal GV9060

Ik heb de Tefal fast heat up- pro express care aangeschaft, omdat ik na een lange tijd gebruik van een normaal strijkijzer toch wel heel benieuwd was naar een stoomstrijkijzer. Ik had er al veel goeds over gehoord en ook Tefal had ik zelf al goede ervaringen mee. Ik vind het een fijn strijkijzer. Hij is makkelijk in gebruik en zorgt ervoor dat alle kleding snel en gemakkelijk gestreken is, klaar voor gebruik. Zelf gebruik ik een strijkijzer veel voor het strijken van overhemden. Je kan het water bijvullen zonder hem eerst af te laten koelen. Scheelt een hoop tijd. Ook vind ik het design van het strijkijzer erg mooi. Ik zou dit strijkijzer zeker aanraden.

Pluspunten

• werkt snel
  • werkt goed

Melvin 02-02-2017

Hot and steamy

Geschreven voor: Tefal GV9060

Sinds een aantal weken heb ik dit stoombeest in huis. Aangezien ik zo'n man ben die, A elke dag een overhemd draagt, en B die ook nog eens zelf mag strijken, heb ik deze jongen in huis gehaald. En hij doet het werkelijk fantastisch. Ik had hiervoor de Ultimate 100 staan maar dit model haalt hem duidelijk in. Hij strijkt goed en is snel opgewarmd. Het reservoir is groot genoeg voor een redelijke stapel was dus dat is ook prima. Simpel qua installatie en gemakkelijk qua gebruik. Enige minpunt vind ik dan toch dat het wel echt een grote jongen is en hij slokt toch al gauw wat ruimte op.

Pluspunten

• Top strijkresultaat
  • Snel warm

Minpunten

• Groot

Nieta 01-02-2017

Fijn apparaat voor goede kwaliteit en snelheid

Geschreven voor: Tefal GV9060

Enthousiaste reacties van vriendinnen over de nieuwe stoomgenerators maakten dat ik voor de Pro Express care van Tefal ben gegaan.
De Pro Express strijkt, door de separate generator met watertank, licht en is prettig wendbaar. De generator zet je in buurt van de strijkplank eventueel op de grond. De slang is lang genoeg om overal goed bij te kunnen.
Het apparaat geeft meer stoom dan mijn vorige stoomstrijkijzer waardoor strijken makkelijker en sneller gaat en het resultaat is aanzienlijk beter. Een wereld van verschil. De overhemden zijn direct kreukvrij en de lakens snel glad gestreken.
De Pro Express is zijn investering absoluut waard door de betere kwaliteit en de snelheid waarmee het strijkgoed als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Ik ben dan ook zeer tevreden over de nieuwe Tefal Pro Express en kan hem een ieder aanraden.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • mooi resultaat
  • geen kalk

Minpunten

• gebruiksaanwijzing te eenvoudig

Harb3371 31-01-2017

Strijken is weer leuk!

Geschreven voor: Tefal GV9060

Sinds een tijdje hebben wij deze syoomgenerator in huis! Vanaf het eerste overhemd dat gestreken moest worden is strijken weer leuk!
Het waterreservoir is makkelijk te vullen! Onverwachtse kalkafscheiding is verleden tijd en er komen ook geen plekjes meer op de witte overhemden! De bout glijdt over de kleding, hierdoor gaat het strijken sneller en soepeler. De stoom is krachtig en afgestemd op de temperatuur, die makkelijk instelbaar is.
Kortom tevreden over deze aanschaf. De prijs lijkt in eerste wat hoog, maar is het tot nu toe zeker waard, zeker hier in ons drukke huishouden.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goeie stoom afgifte
  • Ziet er mooi uit
  • Geen onverwachtse kalk meer

eddepet67 30-01-2017

Super apparaat

Geschreven voor: Tefal GV9060

Ik heb dit product aangeschaft nadat mijn andere strijkapparaat niet meer goed werkte. Dit was een philips. Ik ben zeer tevreden over dit product. Het is een licht strijkapparaat met een lichte strijkijzer. Dit is fijn voor het goed strijken van kleding. In eerste instantie komt er wat gruis uit de strijkijzer en roken wij een vreemde geur. Hier schrokken wij wel van, maar na de tweede keer strijken was dit probleem al weg. De strijkijzer ligt lekker in de hand waardoor de kreukels er prima uit gaan. Op het strijkapparaat zelf zitten 4 standen, de delicate, normal, max en eco. Deze werken allemaal perfect. Het stoom dat uit de strijkijzer komt, zorgt ervoor dat je zelfs alleen je kleding kan stomen, zonder met de strijkijzer over de kleding heen te gaan. Dit is een mooi pluspunt, omdat je moeilijk te strijken jurkjes, toch kreukel vrij kan maken. Het stoom hoeft ook niet continu opgewarmd te worden, waardoor je niet de hele tijd een hard brom geluid hoort (dit hadden wij bij onze vorige strijkapparaat wel). Ik vind het strijkapparaat een heel mooi design hebben, er zit een hendel aan waardoor je het apparaat makkelijk kan vervoeren. Ik zou dit strijkapparaat zeker aan raden aan iedereen.

Pluspunten

• jurkjes kreukelvrij zonder de strijkijzer
  • licht in de hand
  • 4 standen

Minpunten

• gruis bij de eerste keer strijken
  • een vreemde geur bij eerste keer strijken

margareth 28-01-2017

Mooi compacte stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal GV9060

Het product werkt geweldig! Voorheen moest ik de kleding wel een paar keer strijken ondanks dat ik een stoomstrijkijzer had maar deze is geweldig!! Even opwarmen en handig en eenvoudig in gebruik. Even het handvat indrukken en de stoom komt er uit. Een blouse strijken is zo gepiept! Wat een verademing. Niet zwaar in gebruik en het is een mooi design strijkijzer. Zeker geen miskoop maar een geweldige aankoop!! Een aanrader.

Pluspunten

• in een tel alles gestreken!
  • makkelijk in gebruik
  • eenvoudig

Mecht 28-01-2017

stoomgenerator

Geschreven voor: Tefal GV9060

Na jaren lang een gewoon strijkijzer te hebben gebruikt ben ik overstag. Ik heb deze week voor het eerst met een stoomgenerator gestreken. Ik moest wel even wennen. Ten eerste zat er nauwelijks een gebruiksaanwijzing bij. Alleen plaatjes die de complete uitleg moeten geven. Nadeel is dat ze op meerdere manieren kunnen worden uitgelegd. Dat vind ik persoonlijk een groot nadeel. Maar goed ik kwam eruit en begon te strijken en toen kwam er allemaal kalk uit het toestel. Toestel uitgezet de aanbevolen 2 uur afkoeltijd in acht genomen en het apparaat ontkalt. Daarna deed hij het na behoren en heb ik geen last van kalk meer gehad. Maar Tefal zet dit erop zodat je eerst kunt ontkalken voordat je gaat beginnen. Goed na deze hindernissen begon het strijken. En dat beviel goed. Het toestel ligt goed in de hand. Even stoom over het te strijken kledingstuk heen sprayen en strijken. Dat gaat echt goed. Het kledingstuk wordt snel mooi glad. In vergelijking met mijn oude toestel kan ik nu sneller strijken met een beter resultaat. Je kunt een kledingstuk dat je even wilt opfrissen en weer mooi glad wilt hebben ook op een hangertje hangen en even stomen. Dat vind ik echt een mooie innovatie. Na de opstartproblemen ben ik uiteindelijk toch wel tevreden.

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • versnelt het strijken

Minpunten

• slechte gebruiksaanwijzing
  • kalkverlies bij 1e strijkbeurt

Ferry 28-01-2017

Goede strijkijzer

Geschreven voor: Tefal GV9060

De handleiding lezen is niet echt nodig om gebruik te willen maken van dit apparaat. Een druk op de knop en de rest gaat bijna vanzelf. De strijkbout ligt lekker stevig in de hand, en dat zorgt er weer voor dat het strijkwerk lekker weggewerkt wordt.
Nadeel is wel dat er, na twee keer strijken, er allemaal stukjes kalk uit de stoomgaten komen en die op je pas gestreken kleding achterblijven. Gelukkig veeg je het zo weg, maar hinderlijk is het wel. Ik heb het apparaat net pas, dus ik hoop dat dit gaandeweg wel weer weggaan.
Verder een prima apparaat!

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Snel op temperatuur
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Verliest veel kalk met strijken

Inge 18-01-2017

Als nieuw en direct kalk

Geschreven voor: Tefal GV9060

Na goed de summiere gebruiksaanwijzing gelezen te hebben de stekker in het stopcontact binnen 2 min is het app. zoals beloofd warm en strijken maar. Bij het eerste stuk strijken laat het app. al direct kalk los. Het lijkt net zand. App. terug gestuurd naar de winkel waar ik hem heb gekocht en het probleem voorgelegd. Ik kreeg direct een nieuwe in de doos mee. Bij thuiskomt gelijk weer gebruikt en wat blijkt weer allemaal kalk. Gebeld met Tefal en die zei het is A dead on arrivé. Ik kreeg ook het idee dat Tefal af wist van het mankement en vertelde me dat ik het terug naar de winkel moest brengen en een ander type moest kiezen. Nou voor mij geen Tefal meer ik heb er geen vertrouwen meer in. Bovendien vond ik dat de kleding er vochtig was na het strijken dit terwijl ik nog niet eens de extra stoom had gebruikt. Pure miskoop en Tefal haal dit ding aub uit de verkoop en bespaar consumenten dit dramading.

Pluspunten

• Word binnen de beloofde 2 min. warm
  • Cool bleu heeft een geweldige service

Minpunten

• Maakt ernorm veel herrie
  • Laat kalk los
  • Kleding erg vochtig