Philips GC8712/20 PerfectCare Performer - Reviews

Cinderella83 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Lichtgewicht stoomgenerator

+/+ Snel een eenvoudig in gebruik te nemen.
+/+ Mooi design.
+/+ Groot waterreservoir, vullen eenvoudig en makkelijk dat het tussentijds bijgevuld kan worden.
+/+ Ideaal bij het strijken van diverse materialen.
Opbergen van de waterslang handig.
+/+Handige vergrendeling

-/- opbergen stroomkabel en geluid bij stoomgebruik
-/- nastomen na loslaten stoomknop

Pluspunten

• Snel en eenvoudig in gebruik te nemen
  • Goede vergrendeling
  • Ideaal voor diverse materialen
  • Opbergen waterslang

Minpunten

• Geluid bij stoom genereren
  • Nastomen na loslaten knop

zeesterretje 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoudig en efficiënt

Moderne stoomgenerator met lichtgewicht strijkbout. Eenvoudig in het gebruik doordat je zelf geen temperaturen meer hoeft in te stellen.
Het werken met stoom moet je even gewoon worden: de stoom komt met een beetje vertraging uit het toestel. Voor hardnekkige kreuken kan je de turbo functie gebruiken.
Door het grote waterreservoir kan je een hele poos strijken zonder te moeten bijvullen. Er is bijna geen wachttijd na het bijvullen van het waterreservoir, omdat het toestel zeer snel opwarmt.
Al deze eigenschappen zorgen ervoor dat je snel en efficiënt de strijk kan wegwerken.
Eén ding wat ik jammer vind aan dit toestel is dat het betrekkelijk veel lawaai maakt. Ik mis ook een opbergmogelijkheid voor het stroomsnoer.

Pluspunten

• het toestel is snel opgewarmd
  • je hoeft geen temperatuur in te stellen
  • de strijkbout is ultralicht
  • groot waterreservoir

Minpunten

• stoom komt niet onmiddellijk maar met uitstel
  • toestel maakt redelijk veel lawaai
  • geen opbergmogelijkheid voor het stroomsnoer

Mjutje 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Snelle en eenvoudige stoomgenerator!

Strijken gaat super vlot met deze stoomgenerator! Hij start vlug op, 1 instelling voor alle soorten stoffen (geen gerommel met welke stof en welke stoomintensiteit) én is zoveel stiller dan mijn vorige stoomgenerator! Nu kan ik strijken zonder dat mijn huisgenoten gestoord worden door het constante strijk- en stoomgeluid. Makkelijk 4u strijkplezier zonder bijvullen van water dankzij het grote reservoir. Indien nodig kan ook met een eenvoudige druk op de knop in het handvat stoom worden bijgegeven. De stoomgenerator is licht en handig op te bergen en voelt tegelijk stevig aan. Strijken werd net dat tikkeltje prettiger!

• Handige snoeropberging
  • 1 instelling voor alle stoffen

Minpunten

• stoomt nog na, na lossen van de knop

oriosa 04-12-2016 Product paar weken in bezit

mooi en eenvoudig in gebruik

Heb nu een paar keer met deze stoomgenerator gestreken en moet zeggen hij bevalt goed.
Hij is makkelijk in gebruik en je kunt op ieder gewenst moment water bijvullen.
Hij is met 2 min. opgewarmd dus je kan snel aan de slag.
De lengte van de snoeren is ook prima. hij is wel groot en neemt wel wat ruimte in op je plank.
Hij heeft voldoende druk en strijk ook eenvoudig de kreukels eruit.
Enig nadeel is dat het niet gelijk stoomt bij indrukken van de knop maar dat het even duurt en het dan ook een tikkend geluid heeft.

Pluspunten

• op ieder gewenst moment water bijvullen
  • snoer lang genoeg

Minpunten

• niet gelijk stoom
  • tikkend geluid

LiesbethuitK 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Heel tevreden, product doet wat het belooft

Dit is echt een superstoomgenerator. Je hoeft de strijk niet op temperatuur te sorteren, alle stoffen kunnen door elkaar gestreken worden.
De stoom is heel krachtig, maar als je 2x kort na elkaar op de stoomknop drukt, krijg je nog een extra stoomstoot.
Van mijn vorig strijkijzer was ik echt niet tevreden, ik had nooit zo lang mogen wachten om opnieuw naar Philips over te schakelen. Ik ben echt heel tevreden!

Pluspunten

• je moet de strijk niet op temperatuur sorteren
  • krachtige stoomfunctie, extra stoomstoot mogelijk

djdarcli 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Strijken wordt weer leuk!

Wat een enorm verschil met een "gewone" strijkbout. Mooi vormgegeven apparaat, met een flinke inhoud als waterreservoir. Snoerlengtes zijn prima. Het strijken gaat erg makkelijk, temperatuur hoef je namelijk niet in te stellen. Je kunt dus gemakkelijk van het ene kledingstuk naar het volgende. Water bijvullen is niet nodig door het grote reservoir. Ik ben er erg te spreken over.

Pluspunten

• Strijkt erg soepel
  • Prima snoerlengte
  • Groot waterreservoir

marijke 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel gebruik klaar

Top apparaat! Makkelijk waterreservoir en geen gedoe met temperatuur instellen.
Alle materialen mooie gestreken voor je t weet! Helemaal blij mee.

• Waterreservoir

Remco 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

goed degelijk apparatuur dat waar is voor zijn geld

ik ben zeer tevreden over de stoomgenerator.

in 2min is het ding gebruiksklaar.
ik vind jammer dat het niet geluidsarm is, je hoort het pompje.
het enige waar nog iets beter had nagedacht kunnen worden is het reservoir. deze is onhandig in vullen.
het ding is groot en daarom al veel plaats beslag op de strijkplank.

voor de rest vind ik het een fijn ding.

ik hoef maar aan 1 kant te strijken.
de bout is licht, tov een stoomstrijkijzer.

Pluspunten

• automatische stoomregelaar
  • binnen 2min gebruiksklaar
  • licht
  • makkelijk gebruiksklaar

Minpunten

• pomp geluidje irritant

Ishtar 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Een echte aanrader!

De strijkijzer is zeer licht en makkelijk in gebruik. Hij is snel op temperatuur ook is het erg fijn dat je niet elke keer de temperatuur moet aanpassen. Dit scheelt veel tijd! Er zit een groot waterreservoir bij waardoor je niet steeds het water hoeft bij te vullen. kortom ik ben er erg tevreden over. zeker een aanrader.

Pluspunten

• het niet aanpassen van de temperatuur
  • erg licht en makkelijk in gebruik

Nienke3 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Strijkt krachtig dus lekker snel

Ik ben heel erg tevreden met de Philips Perfect Care performer! Het is een heel krachtig apparaat dus de kreukels zijn er in 1 keer uit en daardoor het gaat echt veel sneller dan mijn oude strijkijzer met stoomfunctie. Ik vind het ook lekker dat alles op 1 stand kan dus ik hoef niet eerst uit te zoeken wat ik tegelijk zal strijken. Het is ook prettig dat je veilig kwetsbare stoffen (zoals een heel leuk maar kreukelend blousje) kan strijken. Omdat het zo prettig strijkt ben ik nu ook beddengoed gaan strijken dat deed ik eerst niet omdat het zoveel werk was maar nu gaat het soepeltjes.

Pluspunten

• Krachtig kreukels zijn er snel uit
  • alles op 1 stand
  • Veilig voor kwetsbare stoffen

Minpunten

• groter dan een normaal strijkijzer

Marlon 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel, eenvoudig en kreukvrij

Compact stoomapparaat met een mooi design. Strijkijzer is wat zwaar, maar makkelijk in gebruik, en door de stoomkracht hoef je maar een keer over het strijkgoed voor een kreukvrij resultaat. Waterreservoir hoeft maar een keer gevuld te worden om een volle mand met strijkgoed weg te strijken.
De automatische temperatuurregeling is super handig. Je hoeft niet meer na te denken over de te strijken stof en ook als je het strijkijzer op de kleding laat staan zullen er geen brandvlekken ontstaan.
Wel maakt de generator een hard tikkend geluid bij het stomen.
Al met al ben ik ontzettend positief over dit apparaat.

Pluspunten

• Grote stoomkracht
  • Automatische temperatuurregeling
  • Compact en mooi design
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Tikkend geluid bij stomen
  • Strijkijzer wat zwaar

karin555 01-12-2016 Product paar weken in bezit

geweldig stoomstrijkijzer

Het stoomstrijkijzer is makkelijk in gebruik en de gebruiksaanwijzing is duidelijk. Snel opgewarmd ongeveer 2 minuten en meteen gebruiksklaar. Kleding hoeft maar van 1 kant gestreken te worden. Alleen bij dikkere kleding zoals spijkerbroeken, moeten beide kanten gestreken worden. Je bent dus veel sneller klaar met strijken, dan bij een gewoon strijkijzer. Stoomhendel is makkelijk in te drukken en zit in handvat verwerkt. Strijkbout glijd makkelijk over kleding. Je kunt alle kleding met 1,2 of 3 punten strijken zonder dat je de warmte hoeft aan te passen. De warme strijkbout kan op de strijkplank blijven staan zonder dat het verbrand. Erg fijn dat het reservoir eraf kan zodat je hem iedere keer kunt legen en laten drogen anders snel vuile opvangbak. Ziet er ook erg mooi uit op de srijkplank. Er zit een vergrendeling op, erg makkelijk als hij warm is zodat de kinderen niet de strijkbout kunnen pakken

Nadeel is dat het een erg groot apparaat is die een deel van de strijkplank in beslag neemt. Kabel van het basisapparaat en strijkbout is erg stug en hangt soms in de weg. Je kunt niet tijdens het strijken met stoom ook tegenlijk de kleding rechttrekken als je met de strijkbout in de buurt bent, want dan verbrand je de handen.

Pluspunten

• strijken zonder temp aanpassen
  • ziet mooi uit

Minpunten

• stoom is erg warm aan handen
  • erg groot om te verplaatsen

Angela 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Topstrijkbout!

Dit strijkijzer is fijn licht, heeft een relatief kort snoer maar strijkt zonder problemen verschillende soorten stoffen door elkaar heen. Even wennen dat instellen niet nodig is dus! Hij wordt zeker niet heet maar dat vind ik wel gunstig. Heel goed resultaat!

TWiNkLe 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Degelijk toestel, maar even wennen om er mee te leren werken

Dit is nu het tweede Philips stoomstrijkijzer dat we in ons bezit hebben, maar de eerste indruk van dit toestel is: Waw, wat een lichtgewicht! Maar vergis je niet, het voelt echt wel degelijk in de hand! Bijgeleverd is een bakje, een soort onderhoudskit, om snel en gemakkelijk het toestel te ontkalken. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Het vullen van het waterreservoir is een beetje gekunsteld, maar het lukt wel. Na 2 minuten is het toestel opgewarmd en gebruiksklaar, dan gaat er een geluidssignaal af om je te waarschuwen, best wel handig... Het strijkt gemakkelijk en snel. De kreuken strijkt hij er goed uit, alleen spijtig dat je de stoomtoevoer niet goed kan regelen. Het begint vrij middelmatig en pas naar het einde toe van het strijken van je kledingstuk krijg je hogere toevoer. Dat is dus even wennen. Ook op tijd stoppen met stomen, want anders krijg je opeens teveel stoom waar je even moet voor oppassen. Bij het nemen van water uit het reservoir maakt hij een soort klokkend geluid, dus helemaal stil werkt hij ook niet echt. Maar alles samen genomen een fijn toestel, als je er even mee hebt leren werken :)

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar, binnen 2 minuten
  • Verschillende soorten textiel na elkaar strijken

Minpunten

• werken met de stoomtoevoer is wennen

AnneliesI 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Handig strijkijzer, na een aanpassings periode

Ik vond het een heel mooi apparaat, en wou er direct mee aan de slag.
Het was even wennen omdat ik zelf niets moet instellen, en het toestel zelf gewoon werkt na het simpelweg aan te zetten!
Superhandig is ook het reservoir, niet moeilijk uit te nemen en te vullen, niet te zwaar na vullen!

Pluspunten

• Geen temperatuur instellen nodig
  • Gebruiksvriendelijke reservoir

Limenia 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Krachtig en makkelijk bedienbaar!

Ik gebruik de stoomgenerator nu 2 weken en ben zeer tevreden!! Hij is krachtiger dan mijn vorige stoomgenerator en is makkelijker bij te vullen. Daarnaast hoef ik niet continue te kijken naar de labeltjes op mijn kleding op welke stand ik alles moet strijken. Kortom, ik ben nu veel sneller klaar!! Enorm veel tijdsbesparing dus! Het uiterlijk van de stoomgenerator is ook supermooi! Top top top!!!

Pluspunten

• Makkelijk bij te vullen, zelfs tijdens gebruik!
  • Geen standenregelaar!
  • Zeer krachtig!
  • Mooie design!

prologic2005 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Licht gewicht, één standaard stand, veel stoom in turbomodus

Ik heb de PerfectCare Performer al paar weken en tot op heden geen enkel spijt gehad. Stoom generator is binnen 2 minuten gebruiksklaar. Er komt goed stoom uit de PerfectCare en als je 'm op turbo mode zet dan kan de kind de strijk doen. je hoeft ook geen enkel rekening te houden met watvoor stof je gaat strijken. je hebt één standaard voor alles, dit maakt strijken zo makkelijk en snel ! aan tikkend geluid moet je even wennen. eerste keer dat ik m gebruikte dacht ik dat ik geen water had gevuld maar nadat ik de "manual" had gelezeen blijkt dit normaal te zijn. kortom wil je geen gedoe met 382 standen voor elk materiaa stof neem dan de PerfectCare Performer.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • een stand voor alles
  • stoom
  • ontkalk mechanisme

Minpunten

• tikkend geluid bij stoom

Noorkie 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke en krachtige stoomgenerator

Ik heb het toestel ondertussen iets meer dan een week in gebruik. De optimal-temp technologie is zeer handig. Nooit meer temperatuur moeten bij regelen, je toestel staat altijd juist afgesteld. Het is ook een licht toestel, waardoor het goed in de hand ligt en vlot wendbaar is. Maar verder ben ik voorlopig niet echt enthousiast over dit apparaat. Ik streek vroeger ook al met een stoomgenerator, dus ik weet dat zo een toestel wat meer geluid maakt dan een gewoon strijkijzer, maar deze is echt luider en produceert constant een soort tikkend/reutelend geluid. Precies of het toestel zuigt teveel lucht met het water mee op. Redelijk storend wanneer je s avonds wil strijken, terwijl er andere mensen tv willen kijken. De stoomfunctie van dit toestel werkt met wat vertraging. Als je op de stoomknop duwt duurt het even voor de stoom op gang komt, en als je de knop los laat blijft hij nog even doorstomen. Dit is wel even wennen, voor mij werkt dit niet het handigste op deze manier. Het ontkalkingssysteem is wel handig omdat je een afzonderlijk bakje meegeleverd krijgt. Wel even opletten met het kokend hete water in het bakje nadien.

Pluspunten

• geen temperatuurregeling nodig
  • licht toestel
  • gemakkelijk in gebruik
  • gemakkelijk te ontkalken

Minpunten

• luid, tikkend geluid tijdens stomen
  • stomen met vertraging

SisSjuh 30-11-2016 Product paar weken in bezit

gebruiksvriendelijke stoomgenerator

- Gemakkelijk in gebruik
- ligt goed in de hand
- hemden strijken gaat vlot
- 1 stand
- geen minpunten!

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • 1,8 liter volstaat

Brieke 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Gemakkelijk stoomstrijkijzer

Dit stoomstrijkijzer is supersnel strijkklaar. Je hoeft geen temperatuur in te stellen. Kraantjeswater mag gebruikt worden. Het heeft een gemakkelijke ontkalkinsknop.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Geen temperatuur instellen
  • Gemakkelijk ontkalken

Minpunten

• Ligt iets zwaarder in de hand