Philips GC8721/30 - Reviews

9,1

Danielle 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Licht en gemakkelijk in gebruik

Een strijkijzer die niet zwaar aanvoelt en gemakkelijk over de kleding glijdt. In het begin was het erg wennen, want je kunt het ijzer niet op de achterkant zetten, zoals ik gewend was met mijn oude stoomstrijkijzer. Je mag het strijkijzer echter wel zo op de strijkplank zetten, dus eigenlijk nog veel gemakkelijker. Je hoeft geen was meer uit te zoeken, want alles kan in dezelfde instelling gestreken worden. Het strijkijzer glijdt over alle stoffen gemakkelijk heen en blijft ook in de 'turbo' stand niet plakken aan bv zijde. Voor jeans en 100% katoen mocht het ijzer van mij nog wel iets heter worden. Dit is niet in een keer kreukvrij, wat bij mijn oude stoomgenerator wel het geval was. Het waterreservoir is groot genoeg op een aantal manden was weg te strijken en je mag gewoon gebruik maken van kraanwater. Het ontkalken heb ik nog niet hoeven doen, maar het systeem lijkt me erg snel en gemakkelijk.

Pluspunten

• Licht
  • gemakkelijk in gebruik, geen temp. instellingen
  • groot waterreservoir

Minpunten

• zou iets heter mogen worden

Danny32 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Strijken wordt bijna leuk

Een strijkijzer is eigenlijk een denigrerende naam voor deze stoomgenerator. Het is namelijk niet zomaar een strijkijzer, maar er komt zo veel stoom uit dat de kreukels als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Voorheen gebruikten wij ook een Philips strijkijzer, maar deze had slechts een stoomfunctie. Het is werkelijk een wereld van verschil die ik iedereen zou aanraden.

De Philips stoomgenerator is erg makkelijk in het gebruik, er is geen temperatuurinstelling nodig en zal nooit te warm worden. Ik heb een video gemaakt waar ik uiteraard moest uitproberen of hij écht geen brandplekken zou achter laten als je het ijzer op kleding zou laten staan.

De opstarttijd is slechts 2 minuten en met het grote waterreservoir van 1,8 liter kun je 2 uur voorruit zonder bijvullen. Na 10 uur strijken geeft het apparaat zelf aan dat er ontkalkt moet worden, waar ook weer een handig bakje voor wordt bijgeleverd.

Het is ook een veel veiligere manier van strijken, ten eerste kun je het ijzer gewoon op de strijkplank laten staan, er gebeurt dan helemaal niets, na 2 minuten zal hij in een soort van slaapmodus komen en na een kwartier schakelt de machine zichzelf helemaal uit. Als je hem vastklikt aan de basis unit kun je hem "locken", waardoor hij veilig zit opgeborgen en het ijzer niet kan vallen.

Ik ben er erg blij mee en had dit veel eerder moeten doen!

Een kind kan vanaf nu ook de strijk doen! (bij wijze van spreken)

Pluspunten

• Heel veel stoomproductie, strijkt geweldig
  • Veilig met auto-off timer
  • Glijdt door de kleding
  • Gebruiksvriendelijk
  • Geen temperatuur meer instellen

Minpunten

• Tijdens het strijken hoor je de pomp
  • opstarten duurt een fractie langer

Danny32 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Strijken wordt bijna leuk

Ik ben er erg blij mee en had dit veel eerder moeten doen!

Een kind kan vanaf nu ook de strijk doen! (bij wijze van spreken)

Pluspunten

• Heel veel stoomproductie

Daan070481 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Handig licht strijkijzer

Onderwerp: Strijkijzer

Sinds enkele dagen de Philips PerfectCare Performer mogen proberen. Ervaringen zijn alleen maar positief, een echte aanrader! In vergelijking met eenzelfde Tefal stoomstrijkijzer doet deze Philips het echt beter. Pluspunten: licht in gewicht, genoeg druk om de kreuken uit je kleding te krijgen, groot reservoir voor uren strijken en temperatuur past zichzelf aan aan je kleding.

Minpunten

• Hij stoomt iets te hard

EvaJo 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect strijkijzer

Dit strijkijzer is super makkelijk in gebruik. Vind het ideaal dat ik de te strijken kleding niet eerst op volgorde hoef te leggen van koud naar warm, alles kan gewoon door elkaar gestreken worden omdat de temperatuur automatisch wordt aangepast. Wat ik even wennen vindt is dat ik het ijzer niet op zijn achterkant kan parkeren op de strijkplank, voordeel is dat je hem gewoon plat op de strijkplank kunt zetten, zonder dat hij daar een gat in brand.

Pluspunten

• Automatische temperatuurregelaar
  • Licht strijkijzer

Minpunten

• Snoeropbergmogelijkheden

Willem1891 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Snelle, stillen en lichte stoomgenerator!

Toen onze oude stoomgenerator na jaren van trouw gebruik toch echt aan vervanging toe was weer voor een Philips gekozen en zeer blij dat we dat hebben gedaan! Wat is dit een fijn apparaat om mee te werken, hij is snel klaar voor gebruik, hij is stil, de strijkbout zelf is enorm licht om vast te houden, en wat nog het fijnste is ten opzichte van onze oude, het reservoir is transparant dus je ziet wanneer deze bijgevuld moet worden! En met een inhoud van 1.8 liter is dit niet vaak, wat ook echt heel fijn is. Kortom, top keuze, wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• Snel, stil en licht in gebruik
  • Groot reservoir
  • strijkbout kan vastgezet, dus veilig!

MichaelS1906 29-11-2016 Product paar weken in bezit

Neusje van de zalm (qua strijkijzers)

Voorheen in het bezit van een voorgaand model stoomgenerator van Philips wat niet altijd naar behoren werkte. Dikke overhemden waar kreukels in bleven zitten, lichte strijkvlekken op kashmier truien.

Kan niet anders zeggen dat dit volledig goed is gekomen met dit model! Werkt perfect, niet te heet, niet te koud. Strijkt op elke stof gewoon direct goed de kreukels er uit zonder de stof te verbranden. Tevens geen problemen met de stoomafgifte, hij geeft genoeg druk om rustig door te blijven stomen zonder dat hij tijd nodig heeft om even op adem te komen.

Pluspunten

• Genoeg stoom om door te blijven strijken
  • Strijkt in 1 keer alle kreukels uit je kleding
  • Afneembare waterbak
  • Locksysteem om het strijkijzer vast te zetten
  • Piept zodra hij op temperatuur is

Joyce Rhijnen 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige stoomgenerator!

Het is even wennnen dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen... maar wat strijkt hij snel alle kreukels weg! 1 keer eroverheen en het is glad! Ongelofelijk!

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Geen temperatuur in te stellen
  • Makkelijk ontkalken

Minpunten

• Stekker moet je zelf oprollen en hangt los.
  • Het geluid tijdens stoomfunctie

Claire1980 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Heel stil en licht in gewicht

Ik wilde deze generator vanwege de belofte dat de strijk een stuk sneller zou gaan. Dat heeft hij waargemaakt! Waar ik in het begin echt aan moest wennen, is dat je geen temperatuur in kunt stellen, maar dat je alle kleding met dezelfde instelling kunt strijken. Hier eenmaal aan gewend, gaat de strijk inderdaad een heel stuk sneller. Nog een positief punt is dat je bij kunt vullen tijdens het strijken en dat je de stoomfunctie helemaal niet hoort (behalve de extra krachtige stoomstoot).

Pluspunten

• licht in gewicht
  • 'slimme' temperatuurinstelling
  • bijvullen tijdens het strijken
  • stil

Cynthiaaatje 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat. Makkelijk in gebruik.

Fijn apparaat, lichtgewicht, bijna geruisloos. Ligt goed in de hand. Een zeer fijne stoomgenerator. Een genot om mer te strijken

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Praktisch geruisloos

mvanberkel 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

geweldig product

Mijn vorige stoomgenerator was erg zwaar en lomp. Deze is vrij compact en licht. Je kunt het strijkijzer vastzetten zodat deze er niet afvalt bij het verplaatsen, dat is heel handig. Verder is het reservoir afneembaar, wat het erg makkelijk maakt om te vullen en waarbij knoeien dus niet nodig is. Het apparaat warmt snel op en is dus snel gebruiksklaar. Hij geeft vanzelf aan als ontkalken nodig is, en dat gaat heel makkelijk met het meegeleverde bakje, dat is echt een pluspunt. Hierdoor krijg je dus ook nooit kalk in je stoom en dus ook geen vieze vlekken in je pas gewassen kleding. Het apparaat gaat vanzelf uit als je het een tijdje niet gebruikt, wel zo veilig.
Ik ben er erg tevreden over, kan het zeker aanraden!

Pluspunten

• afneembaar reservoir
  • compact en licht
  • snel klaar voor gebruik
  • makkelijk te ontkalken

Deborahvdb 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Ideaal apparaat voor al uw strijkgoed, een aanrader!

Het toestel is erg handzaam, het gewicht in combinatie met het design is hij fijn om meenemen naar iedere ruimte waar u graag strijkt. Met mijn gezin van 6 is hij perfect gezien het grote waterreservoir waardoor je heerlijk aan een stuk kunt door strijken. Ook is het toestel snel op temperatuur, ik vond het wel eng dat er geen temperatuur op ingesteld kan worden maar mijn ervaring is dat het apparaat die prima doet. Al met al een aanrader.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Erg handzaam

Minpunten

• Groot neemt wat plek in

AlexandraB 18-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne, krachtige stoomgenerator!

Vorige week deze stoomgenerator gaan gebruiken, wat een fijn, krachtig apparaat!

Het reservoir is groot, wel 1,8 liter. Het strijkijzer is licht in gebruik. Het apparaat is handig in gebruik - er is alleen een aan/uit knop. Het snoer is ook lekker lang (handig als je stopcontact om het hoekje zit).

Wat ik ook fijn vind aan dit apparaat is dat er geen geknoei is met cartridges om te ontkalken - bij deze stoomgenerator gaat via een knop (boost) aan de achterzijde waardoor er kalk uit het apparaat wordt gestuwd.

Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Licht in gebruik
  • Lang snoer
  • Krachtig apparaat
  • Geen antikalk cartridges

Minpunten

• Temperatuur niet instelbaar

Ronaldmi 18-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat

Wat een makkelijk apparaat, alles strijken zonder dat je je druk hoeft te maken of de temperatuur wel goed staat of dat er brandplekken in komen. Echt aan te bevelen voor als je zoals ik bijv. jonge kinderen hebt en je kleding moet strijken met strikjes en vouwen en roezeltjes. Noem het maar op, een aan te bevelen apparaat. Vindt het strijken weer een genot om te doen ipv een opgave!

Pluspunten

• Makkelijk en eenvoudig in gebruik
  • Stoomgenerator
  • Toch wel het uiterlijk