Philips GC8721 - Reviews

Beoordeling op basis van 35 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Danny32 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Strijken wordt bijna leuk

Een strijkijzer is eigenlijk een denigrerende naam voor deze stoomgenerator. Het is namelijk niet zomaar een strijkijzer, maar er komt zo veel stoom uit dat de kreukels als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Voorheen gebruikten wij ook een Philips strijkijzer, maar deze had slechts een stoomfunctie. Het is werkelijk een wereld van verschil die ik iedereen zou aanraden.

De Philips stoomgenerator is erg makkelijk in het gebruik, er is geen temperatuurinstelling nodig en zal nooit te warm worden. Ik heb een video gemaakt waar ik uiteraard moest uitproberen of hij écht geen brandplekken zou achter laten als je het ijzer op kleding zou laten staan.

De opstarttijd is slechts 2 minuten en met het grote waterreservoir van 1,8 liter kun je 2 uur voorruit zonder bijvullen. Na 10 uur strijken geeft het apparaat zelf aan dat er ontkalkt moet worden, waar ook weer een handig bakje voor wordt bijgeleverd.

Het is ook een veel veiligere manier van strijken, ten eerste kun je het ijzer gewoon op de strijkplank laten staan, er gebeurt dan helemaal niets, na 2 minuten zal hij in een soort van slaapmodus komen en na een kwartier schakelt de machine zichzelf helemaal uit. Als je hem vastklikt aan de basis unit kun je hem "locken", waardoor hij veilig zit opgeborgen en het ijzer niet kan vallen.

Een kind kan vanaf nu ook de strijk doen! (bij wijze van spreken)

Pluspunten

• Heel veel stoomproductie, strijkt geweldig
  • Veilig met auto-off timer
  • Glijdt door de kleding
  • Gebruiksvriendelijk
  • Geen temperatuur meer instellen

Minpunten

• Tijdens het strijken hoor je de pomp
  • opstarten duurt een fractie langer

Danny32 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Een kind kan vanaf nu ook de strijk doen! (bij wijze van spreken)

Pluspunten

• Heel veel stoomproductie

Francesco05 13-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goed product!

Zeer tevreden over deze stoomgenerator van Philips! Door de krachtige stoom verdwijnen zelfs de meest hardnekkige kreukels uit het wasgoed. Je kunt met dit apparaat snel aan de slag. Het vullen met water is eenvoudig door het afneembaar waterreservoir en de opwarmtijd is kort. Zelfs hardnekkige kreukels zijn voor dit apparaat geen probleem dankzij de extra stoomknop. Het gewicht van het strijkijzer ligt wat hoger, maar doordat de speciale gladde zool moeiteloos door de stoffen glijdt is het niet nodig om veel kracht te zetten. De speciale vergrendelingsknop op de stoomgenerator is heel prettig wanneer je na het strijken de hete strijkbout veilig wilt opbergen (zeker met kleine kinderen in huis). Complimenten Philips!

Pluspunten

• Automatisch ontkalkingssyteem
  • Afneembaar waterreservoir
  • Geschikt voor alle stoffen

Minpunten

• Gewicht strijkbout

Francesco05 13-12-2016

Zeer goed product!

Danielle 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Licht en gemakkelijk in gebruik

Een strijkijzer die niet zwaar aanvoelt en gemakkelijk over de kleding glijdt. In het begin was het erg wennen, want je kunt het ijzer niet op de achterkant zetten, zoals ik gewend was met mijn oude stoomstrijkijzer. Je mag het strijkijzer echter wel zo op de strijkplank zetten, dus eigenlijk nog veel gemakkelijker. Je hoeft geen was meer uit te zoeken, want alles kan in dezelfde instelling gestreken worden. Het strijkijzer glijdt over alle stoffen gemakkelijk heen en blijft ook in de 'turbo' stand niet plakken aan bv zijde. Voor jeans en 100% katoen mocht het ijzer van mij nog wel iets heter worden. Dit is niet in een keer kreukvrij, wat bij mijn oude stoomgenerator wel het geval was. Het waterreservoir is groot genoeg op een aantal manden was weg te strijken en je mag gewoon gebruik maken van kraanwater. Het ontkalken heb ik nog niet hoeven doen, maar het systeem lijkt me erg snel en gemakkelijk.

Pluspunten

• Licht
  • gemakkelijk in gebruik, geen temp. instellingen
  • groot waterreservoir

Minpunten

• zou iets heter mogen worden

Dannny32 07-12-2016

Automatische warmte regelaar
Snel warm
Groot afneembaar reservoir

Blaatschaap 06-12-2016

Licht gewicht en geen instellingen nodig.

Het strijkijzer is erg licht in verhouding met mijn oude Tefal stoomgenerator, wat een voordeel is. In het begin moest ik erg wennen aan het feit dat je het strijkijzer niet op de achterkant kan neerzetten, maar dit is een kwestie van gewenning. Je mag het strijkijzer zo op de strijkplank zetten en zelfs na 2 minuten geen brandvlek te zien! Je hoeft geen was uit te zoeken of apart te leggen omdat deze op een andere temperatuur gestreken dient te worden, van jeans tot zijde blouses kun je in dezelfde stand strijken(zonder dat deze blijven 'plakken').
Qua stomen/hitte, is deze in vergelijking met mijn oude strijkijzer niet geheel gelijkwaardig. Jeans dienen toch echt wel aan twee zijde gestreken te worden om deze kreukvrij te krijgen (ook in de 'turbo' stand). Het waterreservoir is met 2,2L royaal en je kan een paar wasmanden was wegstrijken zonder te hoeven bijvullen.
Het ontkalken heb ik nog hoeven doen, maar als ik de beschrijving lees, is dit zo gedaan.

Danny32 06-12-2016

Jochem1978 06-12-2016

Snel en makkelijk strijken en bijvullen

Hele fijne stoomgenerator. Past temperatuur automatisch aan aan de stof die je gaat strijken. Het beste is wel om eerst een katoen stof te strijken en daarna iets wat nog warmer moet ivm kreukels, dat lijkt hij namelijk anders niet goed te herkennen. Ook fijn is, ten opzichte van mijn oude stoomgenerator, dat water makkelijk bijgevuld kan worden en niet eerst afgekoeld hoeft te zijn. Ik ben erg tevreden.

Klein nadeel, ratel geluid als je gebruik maakt van de stoom knop.

Daan070481 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Handig licht strijkijzer

Onderwerp: Strijkijzer

Sinds enkele dagen de Philips PerfectCare Performer mogen proberen. Ervaringen zijn alleen maar positief, een echte aanrader! In vergelijking met eenzelfde Tefal stoomstrijkijzer doet deze Philips het echt beter. Pluspunten: licht in gewicht, genoeg druk om de kreuken uit je kleding te krijgen, groot reservoir voor uren strijken en temperatuur past zichzelf aan aan je kleding.

Minpunten

• Hij stoomt iets te hard

Daan040781 03-12-2016

Een heel fijn handig strijkijzer

Onderwerp: Strijkijzer

EvaJo 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect strijkijzer

Dit strijkijzer is super makkelijk in gebruik. Vind het ideaal dat ik de te strijken kleding niet eerst op volgorde hoef te leggen van koud naar warm, alles kan gewoon door elkaar gestreken worden omdat de temperatuur automatisch wordt aangepast. Wat ik even wennen vindt is dat ik het ijzer niet op zijn achterkant kan parkeren op de strijkplank, voordeel is dat je hem gewoon plat op de strijkplank kunt zetten, zonder dat hij daar een gat in brand.

Pluspunten

• Automatische temperatuurregelaar
  • Licht strijkijzer

Minpunten

• Snoeropbergmogelijkheden

EvaJo 01-12-2016

Perfect strijkijzer

Willem1891 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Snelle, stillen en lichte stoomgenerator!

Toen onze oude stoomgenerator na jaren van trouw gebruik toch echt aan vervanging toe was weer voor een Philips gekozen en zeer blij dat we dat hebben gedaan! Wat is dit een fijn apparaat om mee te werken, hij is snel klaar voor gebruik, hij is stil, de strijkbout zelf is enorm licht om vast te houden, en wat nog het fijnste is ten opzichte van onze oude, het reservoir is transparant dus je ziet wanneer deze bijgevuld moet worden! En met een inhoud van 1.8 liter is dit niet vaak, wat ook echt heel fijn is. Kortom, top keuze, wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• Snel, stil en licht in gebruik
  • Groot reservoir
  • strijkbout kan vastgezet, dus veilig!

Kris1987 29-11-2016

Super product!

Ik ben zeeer blij me mijn strijkijzer. Ik heb een hekel aan strijken, maar dat is omdat het zoveel tijd kost. Met deze strijkijzer is dat niet zo. Hij is snel warm, maakt de kleding niet te nat met de stoomfunctie, en is in een handomdraai klaar met strijken (was is glad en netjes)
Ik vind het apparaat wat groot om op te bergen, maar ik snap dat het water wel ergens in moet... het is wel compact gemaakt, maar ben ook alleen een strijkijzer gewend qua opbergplaats

MichaelS1906 29-11-2016 Product paar weken in bezit

Neusje van de zalm (qua strijkijzers)

Voorheen in het bezit van een voorgaand model stoomgenerator van Philips wat niet altijd naar behoren werkte. Dikke overhemden waar kreukels in bleven zitten, lichte strijkvlekken op kashmier truien.

Kan niet anders zeggen dat dit volledig goed is gekomen met dit model! Werkt perfect, niet te heet, niet te koud. Strijkt op elke stof gewoon direct goed de kreukels er uit zonder de stof te verbranden. Tevens geen problemen met de stoomafgifte, hij geeft genoeg druk om rustig door te blijven stomen zonder dat hij tijd nodig heeft om even op adem te komen.

Pluspunten

• Genoeg stoom om door te blijven strijken
  • Strijkt in 1 keer alle kreukels uit je kleding
  • Afneembare waterbak
  • Locksysteem om het strijkijzer vast te zetten
  • Piept zodra hij op temperatuur is

MichaelS1096 29-11-2016

Bevalt uitermate goed!

Kan niet anders zeggen dat het volledig goed is gekomen met dit model! Werkt perfect, niet te heet, niet te koud. Strijkt op elke stof gewoon direct goed de kreukels er uit zonder de stof te verbranden. Ook geen problemen met de stoomafgifte, hij geeft genoeg druk om rustig door te blijven stomen zonder dat hij tijd nodig heeft om even op adem te komen.

Joyce Rhijnen 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige stoomgenerator!

Het is even wennnen dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen... maar wat strijkt hij snel alle kreukels weg! 1 keer eroverheen en het is glad! Ongelofelijk!

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Geen temperatuur in te stellen
  • Makkelijk ontkalken

Minpunten

• Stekker moet je zelf oprollen en hangt los.
  • Het geluid tijdens stoomfunctie

Willem1891 28-11-2016

Makkelijk en snel in gebruik!

Toen onze oude stoomgenerator na jaren van trouw gebruik toch echt aan vervanging toe was weer voor een Philips gekozen en zeer blij dat we dat hebben gedaan! Wat is dit een fijn apparaat om mee te werken, hij is snel klaar voor gebruik, hij is stil, de strijkbout zelf is enorm licht om vast te houden, en wat nog het fijnste is ten opzichte van onze oude, het reservoir is transparant dus je ziet wanneer deze bijgevuld moet worden! Kortom, top keuze, wij zijn er blij mee!