Philips GC8721 - Reviews

Beoordeling op basis van 42 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Danny32 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Strijken wordt bijna leuk

Een strijkijzer is eigenlijk een denigrerende naam voor deze stoomgenerator. Het is namelijk niet zomaar een strijkijzer, maar er komt zo veel stoom uit dat de kreukels als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Voorheen gebruikten wij ook een Philips strijkijzer, maar deze had slechts een stoomfunctie. Het is werkelijk een wereld van verschil die ik iedereen zou aanraden.

De Philips stoomgenerator is erg makkelijk in het gebruik, er is geen temperatuurinstelling nodig en zal nooit te warm worden. Ik heb een video gemaakt waar ik uiteraard moest uitproberen of hij écht geen brandplekken zou achter laten als je het ijzer op kleding zou laten staan.

De opstarttijd is slechts 2 minuten en met het grote waterreservoir van 1,8 liter kun je 2 uur voorruit zonder bijvullen. Na 10 uur strijken geeft het apparaat zelf aan dat er ontkalkt moet worden, waar ook weer een handig bakje voor wordt bijgeleverd.

Het is ook een veel veiligere manier van strijken, ten eerste kun je het ijzer gewoon op de strijkplank laten staan, er gebeurt dan helemaal niets, na 2 minuten zal hij in een soort van slaapmodus komen en na een kwartier schakelt de machine zichzelf helemaal uit. Als je hem vastklikt aan de basis unit kun je hem "locken", waardoor hij veilig zit opgeborgen en het ijzer niet kan vallen.

Een kind kan vanaf nu ook de strijk doen! (bij wijze van spreken)

Pluspunten

• Heel veel stoomproductie, strijkt geweldig
  • Veilig met auto-off timer
  • Glijdt door de kleding
  • Gebruiksvriendelijk
  • Geen temperatuur meer instellen

Minpunten

• Tijdens het strijken hoor je de pomp
  • opstarten duurt een fractie langer

Danny32 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Een kind kan vanaf nu ook de strijk doen! (bij wijze van spreken)

Pluspunten

• Heel veel stoomproductie

Lucie 10-06-2017 Product paar weken in bezit

Stoom generator

Na alle positieve ervaringen heb ik er ook een gekocht.
Ik moest even wennen maar het strijken gaat een stuk sneller.
Ben er erg blij mee, geen spijt.

Wv 05-06-2017 Product paar weken in bezit

Stoom

Veel stoom, automatische temperatuur is ook erg handig.
Fijne dunne zool aan de randen, vooral bij knopen etc

Wilhelmina 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Ontkalken

Ik heb voor dit apparaat gekozen omdat ik geen moeilijke knoppen kan los draaien vanwege mijn handen. Bij het vorige apparaat altijd hulp in roepen. Het ontkalken is bij dit apparaat ook voor mij te doen. Ook hoef ik geen instellingen bij het strijken te wijzigen. Ook plezierig is dat je de bout gewoon op de strijkplank kan laten staan zonder dat het strijkplank overtrek verbrandt. Scheelt weer optillen.

nies 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Super apparaat!

Fijne stoomgenerator. Hij is krachtig en snel. Je hoeft niet meer je kleding te sorteren .Alles kan je zo uit de wasmand pakken en strijken. Ideaal met veel strijkgoed!

Pluspunten

• niet meer sorteren vd was
  • krachtige stoom
  • lichte strijkijzer

Minpunten

• constant knop ingedrukt houden voor stoom

annelies 17-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gaat uit als je hem op de strijkplank laat staan.

Gaat uit als je hem op de strijkplank laat staan. Slaat op vorige versie. Nu een vervangend exemplaar gekregen omdat hij al 3 keer kapot was.

Philips PerfectCare 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijkere procedure maken (bijv app) om geldterug actie

Prijs/kwaliteit.
Makkelijk bedienbaar.
Licht gewicht.
Kleren worden perfect gestreken. 2 jaar garantie.

Henk R 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

aankoop strijkzijzer.

Gekozen om prijskwaliteit verhouding. Tevens spreek ons deze manier van strijken ons aan. Het water voorraadmagazijn heeft nu meer inhoud wat het gebruiksgemak verhoogd.

Francesco05 13-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goed product!

Zeer tevreden over deze stoomgenerator van Philips! Door de krachtige stoom verdwijnen zelfs de meest hardnekkige kreukels uit het wasgoed. Je kunt met dit apparaat snel aan de slag. Het vullen met water is eenvoudig door het afneembaar waterreservoir en de opwarmtijd is kort. Zelfs hardnekkige kreukels zijn voor dit apparaat geen probleem dankzij de extra stoomknop. Het gewicht van het strijkijzer ligt wat hoger, maar doordat de speciale gladde zool moeiteloos door de stoffen glijdt is het niet nodig om veel kracht te zetten. De speciale vergrendelingsknop op de stoomgenerator is heel prettig wanneer je na het strijken de hete strijkbout veilig wilt opbergen (zeker met kleine kinderen in huis). Complimenten Philips!

Pluspunten

• Automatisch ontkalkingssyteem
  • Afneembaar waterreservoir
  • Geschikt voor alle stoffen

Minpunten

• Gewicht strijkbout

Francesco05 13-12-2016

Zeer goed product!

Danielle 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Licht en gemakkelijk in gebruik

Een strijkijzer die niet zwaar aanvoelt en gemakkelijk over de kleding glijdt. In het begin was het erg wennen, want je kunt het ijzer niet op de achterkant zetten, zoals ik gewend was met mijn oude stoomstrijkijzer. Je mag het strijkijzer echter wel zo op de strijkplank zetten, dus eigenlijk nog veel gemakkelijker. Je hoeft geen was meer uit te zoeken, want alles kan in dezelfde instelling gestreken worden. Het strijkijzer glijdt over alle stoffen gemakkelijk heen en blijft ook in de 'turbo' stand niet plakken aan bv zijde. Voor jeans en 100% katoen mocht het ijzer van mij nog wel iets heter worden. Dit is niet in een keer kreukvrij, wat bij mijn oude stoomgenerator wel het geval was. Het waterreservoir is groot genoeg op een aantal manden was weg te strijken en je mag gewoon gebruik maken van kraanwater. Het ontkalken heb ik nog niet hoeven doen, maar het systeem lijkt me erg snel en gemakkelijk.

Pluspunten

• Licht
  • gemakkelijk in gebruik, geen temp. instellingen
  • groot waterreservoir

Minpunten

• zou iets heter mogen worden

Dannny32 07-12-2016

Automatische warmte regelaar
Snel warm
Groot afneembaar reservoir

Blaatschaap 06-12-2016

Licht gewicht en geen instellingen nodig.

Het strijkijzer is erg licht in verhouding met mijn oude Tefal stoomgenerator, wat een voordeel is. In het begin moest ik erg wennen aan het feit dat je het strijkijzer niet op de achterkant kan neerzetten, maar dit is een kwestie van gewenning. Je mag het strijkijzer zo op de strijkplank zetten en zelfs na 2 minuten geen brandvlek te zien! Je hoeft geen was uit te zoeken of apart te leggen omdat deze op een andere temperatuur gestreken dient te worden, van jeans tot zijde blouses kun je in dezelfde stand strijken(zonder dat deze blijven 'plakken').
Qua stomen/hitte, is deze in vergelijking met mijn oude strijkijzer niet geheel gelijkwaardig. Jeans dienen toch echt wel aan twee zijde gestreken te worden om deze kreukvrij te krijgen (ook in de 'turbo' stand). Het waterreservoir is met 2,2L royaal en je kan een paar wasmanden was wegstrijken zonder te hoeven bijvullen.
Het ontkalken heb ik nog hoeven doen, maar als ik de beschrijving lees, is dit zo gedaan.

Danny32 06-12-2016

Jochem1978 06-12-2016

Snel en makkelijk strijken en bijvullen

Hele fijne stoomgenerator. Past temperatuur automatisch aan aan de stof die je gaat strijken. Het beste is wel om eerst een katoen stof te strijken en daarna iets wat nog warmer moet ivm kreukels, dat lijkt hij namelijk anders niet goed te herkennen. Ook fijn is, ten opzichte van mijn oude stoomgenerator, dat water makkelijk bijgevuld kan worden en niet eerst afgekoeld hoeft te zijn. Ik ben erg tevreden.

Klein nadeel, ratel geluid als je gebruik maakt van de stoom knop.

Daan070481 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Handig licht strijkijzer

Onderwerp: Strijkijzer

Sinds enkele dagen de Philips PerfectCare Performer mogen proberen. Ervaringen zijn alleen maar positief, een echte aanrader! In vergelijking met eenzelfde Tefal stoomstrijkijzer doet deze Philips het echt beter. Pluspunten: licht in gewicht, genoeg druk om de kreuken uit je kleding te krijgen, groot reservoir voor uren strijken en temperatuur past zichzelf aan aan je kleding.

Minpunten

• Hij stoomt iets te hard

Daan040781 03-12-2016

Een heel fijn handig strijkijzer

Onderwerp: Strijkijzer

EvaJo 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect strijkijzer

Dit strijkijzer is super makkelijk in gebruik. Vind het ideaal dat ik de te strijken kleding niet eerst op volgorde hoef te leggen van koud naar warm, alles kan gewoon door elkaar gestreken worden omdat de temperatuur automatisch wordt aangepast. Wat ik even wennen vindt is dat ik het ijzer niet op zijn achterkant kan parkeren op de strijkplank, voordeel is dat je hem gewoon plat op de strijkplank kunt zetten, zonder dat hij daar een gat in brand.

Pluspunten

• Automatische temperatuurregelaar
  • Licht strijkijzer

Minpunten

• Snoeropbergmogelijkheden