Philips FastCare GC7705 - Reviews

2 liter
Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Beoordeling op basis van 43 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sandra 04-05-2017

Geen aanrader

Sinds half februari deze stoomgenerator in bezit. Mede vanwege alle goede reviews. Maar helaas is het apparaat nu al voor de 2e keer retour naar Phillips voor reparatie. De eerste keer omdat apparaat tijdens het strijken vieze bruine vlekken op de strijk achterliet. Advies was om voor en na het strijken ijzer eerst boven een doek te laten uitstomen zodat er geen vuil meer in zat. 2e keer omdat apparaat niet uit de Calc Clean modus komt. Wat hiervan het resultaat is, is nog niet bekend. Waarschijnlijk 'maandagochtend' model. Hoewel de klantenservice behulpzaam is en alle procedures moet volgen, schiet ik er als consument niets mee op. Maar wel € 150,- weg. Plus de extra kosten voor een nieuw gewoon strijkijzer. Dit keer een Tefal strijkijzer gekocht. Die strijkt tenminste wel zonder problemen. Kortom geen aanrader.

Pluspunten

• groot reservoir

Minpunten

• vieze vlekken tijdens het strijken
  • problemen met Calc Clean

dara_uasg 04-12-2016

Stille en fijne strijkijzer

Ìk was uitgenodigd om dit product te gaan testen. Vreemd genoeg was mijn pakketje erg lang bij het Kiala-punt blijven liggen. Na het apparaat te hebben ontvangen heb ik het gelijk getest met de overhemden van mijn man. Ik moet zeggen, het gaat SUPER! Ik had een grote berg was liggen maar deze was in een mum van tijd weg. Heel fijn is dat er een groot waterreservoir op zit zodat je niet tijdens de strijkbeurt water moet bijvullen. Verder valt het op dat het apparaat erg stil is. Enige nadeel is dat de bak vrij fors is waardoor deze niet op de strijkplank past. Maar ja de voordelen wegen absoluut op tegen de nadelen.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Stil tijdens gebruik
  • Mooie kleur (persoonlijk)

Minpunten

• Groot formaat

Frieda 11-03-2017

Geweldige stoomstrijkijzer

Ik gebruik hem nu al een paar maanden en ben nog steeds erg tevreden..hij moet wel regelmatig ontkalkt worden..ik doe dat gewoon met azijn en spoel het daarna goed schoon...geen spijt van deze aankoop

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Regelbaar en kreukvrije was

JeroK 06-12-2016

Top stoomgenerator/strijkijzer

Wil graag met andere mensen delen dat de Philips GC7705/30 een geweldig strijkapparaat is.
We hebben hiervoor een ander merk gehad waarvan je het apparaat steeds moest laten afkoelen om de watertank weer bij te vullen. Hierdoor duurde het erg lang om de strijkmand leeg te strijken.
Met deze Philips Fastcare strijkijzer is dit geen probleem omdat hij een watertank heeft van maar liefst 2,2 liter, dit is echt een uitkomst voor het strijkcomfort. Enig nadeel is wel dat hierdoor het apparaat wel groot is en dus veel kastruimte nodig heeft.
Het strijkijzer glijdt soepel over de overhemden, shirts en spijkerbroeken heen. Ook de stoomuitstoot is erg groot en krachtig waardoor de kreukels als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Het design van de stoomgenerator is vergelijkbaar met alle andere stoomgenerators en had van mij wel wat spannender gemogen, maar voor het strijkresultaat maakt dit natuurlijk niet uit.
Kortom ik kan iedereen deze geweldige strijkijzer aanraden zodat ook de mannen thuis de strijk zelf kunnen doen. ;-)

JeroKeut 06-12-2016

Super strijker!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snel op tempratuur
  • Stil in gebruik
  • Eenvoudig in gebruik

jennefi 05-12-2016

tevreden maar....

Voor het strijken geef ik deze strijkijzer een dikke 9, nu wordt geclaimd dat deze strijkijzer stil is, maar zodra ik de knop indruk om te stomen (ik hou eigenlijk altijd de knop ingedrukt) dan begint hij hikkend te brommen wat een uiterst vervelend gehoor in het oor geeft. Ik heb 7 jaar lang een andere Philips stoomgenerator gehad en die was echt stil tijdens het strijken.

Pluspunten

• strijkt geweldig
  • strijkt snel
  • meerdere dage met waterreservoir

Minpunten

• brommend geluid tijdens het stomen
  • na stoom zodra ik de knop los laat

jennefi 05-12-2016

tevreden

Ik vind het een geweldig product en gebruik het graag. Alleen vind ik dat hij enorm bromt tijdens het strijken, het lijkt wel of hij moeite heeft om de stoom over te brengen van de tank naar de strijkijzer zelf. Ik heb hiervoor een philips gc6360 gehad en die was echt geruisloos.
Ook krijg ik een na stoomstoot als ik de strijkijzer weer op de generator zet terwijl ik de knop dan al los heb gelaten

dara79 04-12-2016

Stille en fijne strijkijzer

Ìk was uitgenodigd om dit product te gaan testen. Vreemd genoeg was mijn pakketje erg lang bij het Kiala-punt blijven liggen. Na het apparaat te hebben ontvangen heb ik het gelijk getest met de overhemden van mijn man. Ik moet zeggen, het gaat SUPER! Ik had een grote berg was liggen maar deze was in een mum van tijd weg. Heel fijn is dat er een groot waterreservoir op zit zodat je niet tijdens de strijkbeurt water moet bijvullen. Verder valt het op dat het apparaat erg stil is. Enige nadeel is dat de bak vrij fors is waardoor deze niet op de strijkplank past. Maar ja e voordelen wegen absoluut op tegen de nadelen.

Tebby 02-12-2016

Super strijkijzer

Wat een fijn strijkijzer is dit! Het ijzer is veel lichter dan ik had verwacht. Door de stoom zijn de kreukels er zo uit. Ik ben nu veel minder tijd kwijt met strijken. Hij drinkt gewoon water uit de kraan en je hoeft niet als je veel strijk hebt continu bij te vullen. Het ijzer is zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snel warm
  • De kreukels verdwijnen snel

Tebby 01-12-2016

Super strijkijzer

mamalina 01-12-2016

Philips Fastcare GC7705/30

Deze stoomgenerator zorgt ervoor dat je in een korte tijd je was hebt weggestreken. Zelfs spijkerbroeken zijn geen probleem, ze zijn binnen de kortste keren gestreken. Prijs/kwaliteit is goed. Het is een stoomgenerator die ik zeker kan aanbevelen

Pluspunten

• handelbaar
  • snel warm
  • mooi design
  • grote watertank

mamalina 01-12-2016

Zeker een aanrader

Deze stoomgenerator zorgt ervoor dat je in een korte tijd je was hebt weggestreken. Zelfs spijkerbroeken zijn geen probleem, ze zijn binnen de kortste keren gestreken. Prijs/kwaliteit is goed. Zeer licht in het gebruik Het is een stoomgenerator die ik zeker kan aanbevelen

Kimiba 01-12-2016

Fijne stoomgenerator

Na een week strijken kan ik vol overtuiging zeggen dat ik uiterst tevreden ben met deze stoomgenerator. Door het grote waterreservoir hoef ik tussendoor niet te stoppen. Ook ben ik blij dat er tijdens het stomen nauwelijks geluid wordt gemaakt. Wat absoluut Mn verwachting heeft overtroffen is dat deze stoomgenerator echt glad strijkt en het strijken mij minder tijd kost. Er zit ook een ontkalkingsprogramma op. Handig! Deze heb ik nog niet hoeven gebruiken maar ik vind het een + dat de functie erop zit

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Stil in gebruik
  • Strijkt gemakkelijk
  • Strijkt glad in handomdraai

Kimiba 01-12-2016

Fantastische stoomgenerator; aanrader

Sinds een week gebruik ik deze stoomgenerator en ik kan niet anders zeggen dan dat ik uiterst tevreden ben. Door het grote waterreservoir hoef ik niet tussendoor te stoppen. De stoomgenerator is zo goed als stil en strijkt al Mn kleding glad. Ook het formaat bevalt, hij past op de hoek van de strijkplank en wanneer ik klaar ben rol ik de stekker op en deze kan geplaatst worden in het vakje onder het reservoir. Ook is deze generator voorzien van een klikmechanisme waarmee de strijkbout vast gezet kan worden als ik deze opruim.
Kortom; een aanrader. Al het strijkgoed glad gestreken in een handomdraai.

AM1974 01-12-2016

Ik had er meer van verwacht

Iedereen is altijd zo enthousiast over de stoomgenerators. Nu ik er zelf één heb snap ik dat enthousiasme niet zo. Ik heb meerdere kledingstukken die ik nu niet lekker kan strijken. Alsof het strijkijzer vastplakt. Voor mij tot nu toe dus nog geen verbetering. Helaas!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • strijkijzer is niet zwaar

Minpunten

• om stoom te gebruiken moet je een knop indrukken
  • neemt veel ruimte in beslag
  • strijkt niet alle stoffen goed

Lynn 30-11-2016

Fijn stil strijkijzer

Erg stil in gebruik. Fijn dat er zo'n groot waterreservoir bij zit, erg handig. Ook de anti-kalk functie is prettig. Aanrader!

• Anti-kalk functie

Lymn 30-11-2016

Fijn strijkijzer, stil in gebruik

Fijn dat het strijkijzer zo stil is. Gezinsleden kunnen gewoon tv blijven kijken, was bij mijn vorige strijkijzer wel anders door de herrie. Groot waterreservoir erg handig. Past alleen niet op het plankje van mijn strijkplank, dus ga een grotere plank kopen.

attje 30-11-2016

Soepel en gemakkelijk strijken

Strijken is met dit apparaat geen straf meer. Met de stoomfunctie ingedrukt glijdt het ijzer met gemak over alle soorten stof. Door de krachtige stoom verdwijnen alle kreukels. Inhoud van de tank ruim voldoende voor een grote strijkbeurt. Het apparaat is simpel te bedienen en snel gebruiksklaar.

Pluspunten

• krachtige stoomfunctie

Minpunten

• lawaai tijdens het stomen

attje 30-11-2016

Strijken gaat heel gemakkelijk

Strijken met de Philips FastCare is geen straf meer. Als je de stoomfunctie gebruikt glijdt het ijzer met gemak over alle soorten kleding en verdwijnen bijna alle kreukels. Je hoeft geen kracht uit te oefenen, de strijkbout doet het werk voor je. De inhoud van het reservoir is ruim voldoende voor een grote strijkbeurt. Het apparaat is simpel om te bedienen en heel snel gebruiksklaar. Enigste minpuntje is dat het apparaat tijdens het stomen toch wel wat lawaai produceert.

claudiaenrene 30-11-2016

Prima strijken

Het was even wennen dat we moesten omschakelen naar alles op temperatuur te moeten zetten. Je moet dan goed uitkijken dat de stoom niet letterlijk uit je oren komt.
Maar eenmaal aan het strijken merkten we dat het een heel fijn apparaat is.
Wij hadden foto-achtergronden die we moesten gladstrijken. En wat ons eerder niet lukte is nu wel gelukt! Geen vouwen meer! Wij zijn om!