Tefal Stoomgenerator Fast Heat up - Pro Express Autocontrol GV8931

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomgenerator Fast Heat up - Pro Express Autocontrol GV8931 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Marianne 12-04-2016

Superfijne stoomgenerator

Ik heb al meerdere stoomgeneratoren van Tefal gehad en ze bevallen eigenlijk altijd prima. Een fijn apparaat, makkelijk navulbaar en supersnel strijken!

Sjef 12-04-2016

We konden een ander merk goedkopere Stoomgenerater kopen maar hebben toch voor een degelijke Tefal gekozen ( de vorige heeft 11 jaar prima gefunctioneerd )
Perfect resultaat licht in gewicht ruim voldoende watertank

DS 11-04-2016

Super strijk resultaat, handig in gebruik en onderhoud, handige ontkalking strip, snel op temperatuur, ruim reservoire zodat je niet om de haverklap naar de kraan hoeft

C, 11-04-2016

Het strijkijzer warmt snel op, het is niet te zwaar en door de variabele stoominstelling levert het een goed strijkresultaat

mvdhall 21-12-2015
Dit apparaat strijkt superfijn! Het handige is dat het ijzer lichtgewicht is en je makkelijk tussen de knoopjes van overhemden kunt strijken. je houdt tijd over.
door de verschillende stoomstanden strijk je je was superglad in no time.
het apparaat heeft een afneembaar waterreservoir, wat het makkelijk maakt om hem bij te vullen.
één negatief puntje: bij de stoomstand jeans geeft ie heel veel stoom, waardoor je zicht even ontnomen wordt.

hettyvanlierop 19-12-2015
Ik heb de Tefal Pro Expres Control nu een week in huis en pas 1 keer gebruikt. Maar het apparaat is goed!
De handleiding is heel gemakkelijk en dus kan je snel aan de slag.
Goed lang snoer van het waterreservoir naar het stopcontact en ook hiervan een lang genoeg snoer naar het strijkijzer.
3 standen voor stomen en dus voor elk strijkstuk de juiste stoom.
Het waterreservoir is makkelijk af te nemen en te vullen.

Marianne 14-12-2015
Wat een super strijkijzer! Na jaren een 'gewoon' strijkijzer te hebben gebruikt, eindelijk een stroomstrijkijzer gekocht! WoW, dat had ik jaren eerder moeten doen! Wat een gemak en wat strijkt de Tefal Pro Express super glad. Ook het grote waterreservoir is geweldig, zelfs met heel veel strijkwerk heb ik het reservoir tussentijds niet hoeven bijvullen. Het enige nadeel is het formaat van het strijkijzer, maar dat is eigenlijk geen reden om dit geweldige apparaat niet aan te schaffen!

PaPaul1970 14-12-2015
Het strijken gaat bijna vanzelf!

In ons gezin met twee kinderen en een man die elke dag een overhemd draagt, is de berg met wasgoed aanzienlijk. De zondagmiddag is dan ook grotendeels in te vullen met strijken.
Nou vond ik strijken al niet vervelend, series neem ik op om tijdens het strijken te kijken, nu is strijken met deze generator gewoon een fluitje van een cent geworden. Het apparaat heeft zoveel power, je gaat er een keer overheen en je bloesje of spijkerbroek is glad. Werkelijk ongelooflijk.
Het grote voordeel van dit strijkijzer, boven mijn oude Philips stoomgenerator (intussen 8 jaar oud en versleten) is dat hij ten eerste een enorm waterreservoir heeft, je strijkt echt lang met 1 tank. Als hij dan wel leeg is, hoef je hem niet zoals bij mijn oude, af te laten koeken om bij te vullen. Nee, je trekt het reservoir er gewoon af, vult hem en je kunt weer verder...
De verschillende programma's zijn ook ideaal, je switcht door een druk op de knop en je kunt weer door...

Ook de manier van ontkalken door de "stift" simpelweg af te spoelen is ideaal.

Al met al een zeer fijn apparaat.

just me 12-12-2015
Glijd werkelijk over je kleding zelfs spijkerbroeken, stoomfunctie is top en kan je kleding onmogelijk verbranden of blijven plakken.

arjanmeun 18-11-2015
Oké, proef op de som, 6 persoonshuishouden en dan een week niet strijken... na een week alles op een grote hoop, plekje zoeken voor de tefal Pro express, 1,8L water in de tank, even opwarmen en gaan. Moet wel even zeggen, als man ben ik misscien iets minder kieskeurig maar het ging als de brandweer!! Blousjes? geen probleem, jeans? even op de turbo-stand. Zijden jurkje van m'n dochter? even op de delicate stand. op alle fronten perfect, enige nadeel, voor ons dan, is de grootte van het apparaat, nauwelijks plek op de slaapkamer. Maar er zijn speciale strijkplanken in de omloop die dat probleem oplossen dus daar hoef je het niet voor te laten.
Dus mannen, koop dat ding en neem je verantwoordelijkheid in het huishouden (op een gemakkelijke manier) :)

marssss 16-11-2015
Zeer gebruiksvriendelijk apparaat. Het strijken gaat veel sneller als voorheen met een gewoon strijkijzer. Alleen jammer dat hij zo groot is. De tank moet op de grond staan omdat anders de strijkplank om kiepert.
Ook het strijkijzer zelf past niet op of in de houder naast de strijkplank.

Dees 16-11-2015
Mijn gezin bestaat uit mijn man en onze 2 kinderen van 17 en 14 jaar.
Mijn man heeft elke dag een schoon overhemd aan en dus betekent dat dat ik elke week minstens 6 overhemden in de was heb en die dus gestreken moeten worden. Altijd een vervelende klus maar…
Maar met de……. gaat het strijken veel sneller en gemakkelijker. Voorop gesteld dat Strijken niet mijn favoriete klus is!
Daarom ben ik hier zo blij mee.
Ik laat de stapel strijkgoed niet meer zo hoog worden. In het begin vond ik het best eng om alle kleren op dezelfde temperatuur te strijken.
Sommige stoffen zou ik normaal gesproken op de koude stand strijken maar dat hoeft nu niet meer, het werkt echt!
Ik werk in een mum van tijd de hele was weg!

Brinkio 15-11-2015
Sinds een aantal dagen de Tefal Pro Express Control in bezit.

Mijn eerste stoomgenerator en ik heb geen spijt. S

Hiervoor had ik een stoom strijkijzer van Tefal.
Niet meer bijvullen tijdens het strijken en de drie verschillende standen werken perfect.

Klein nadeel dat ik al een aantal maal bij het oppakken van de strijkbout ik meteen de stoom knop in drukte aangezien die aan de onderkant van het handvat zit.
Hopelijk is dat alleen even wennen.

Verder een top stoomgenerator

maantje 1950 15-11-2015
Deze Tefal Stoomgenerator is helemaal super. Met veel gemak strijk je alle textiel soorten door de perfecte combinatie tussen temperatuur en stoom voor iedere soort stof.
Ik strijk gemiddeld 10 overhemden per week en dan nog de gewone was.
het is echt wonderbaarlijk ik heb de was nu in no time gedaan en met meer plezier.
Door de Autoclean strijkzool glij je moeiteloos over ieder soort stof en strijk je alles perfect glad.
Had hier veel eerder aan moeten beginnen.

Cindy 15-11-2015
Na eerst een stoomstrijkerijzer van de Aldi gehad te hebben, overwogen om de tefal pro te kopen. Toch gedaan en er echt geen spijt van. Aangezien ik best veel strijk en er veel tijd in gaat zitten ben ik nu in een mum van tijd klaar. Er zitten 3 standen om, de normale stand gebruik ik het meest, voor jeans gebruik ik de speciale functie. Wat wel gelijk op viel is dat de strijkijzer diep door dringt zodat ik de meeste dingen niet aan 2 kanten moet strijken, bv shirtjes etc. In gebruik is hij zeer handig niet teveel knopjes ed. Wat zeer handig is vind ik zelf is de lange smalle punt van de strijkijzer zodat je in lastige hoekjes makkelijk kunt komen. Ik moet de waterbak niet vaak vullen, deze gaat ten op zichte van mijn oude strijkijzer langer mee. Merk duidelijk verschil met de oude. Ik zou dit product zeker aanraden, makkelijk in gebruik, snel warm en snel door het wasgoed heen.

NV85 14-11-2015
Na nog nooit eerder met een ‘stoomgenerator’ te hebben gewerkt moet ik zeggen dat dit mij erg goed bevalt in vergelijking met een reguliere strijkijzer. Samenvattend krijg je een veel krachtiger apparaat dat de snelheid en kwaliteit van je strijkwerk doet stijgen. Nadeel is dat je te maken hebt met een logger en minder mobiel apparaat.

Strijkijzers die ik in mijn bezit heb gehad zijn:
- De standaard HEMA strijkijzer
- Tefal Aquaspeed 260

De HEMA strijkijzer kost een tientje en strijkt prima voor dat geld. De Tefal Aquaspeed is aanzienlijk duurder en strijkt ook aanzienlijk beter. Deze zal dan ook als vergelijkingsmateriaal dienen voor deze review.

Voordelen van de Pro Express Control t.o.v. de Aquaspeed zijn:
- Je strijkgoed wordt (nog) strakker, werkelijk alsof het van de professionele stomerij komt;
- Het strijken neemt minder tijd in beslag, mijn schatting is dat het je 33% tijd scheelt;
- Om de haverklap navullen van het stoomresevoir is verleden tijd, je kan doorstomen totdat de kamer blank staat;
- Extra krachtige stoom uit de punt van het ijzer, dit vergemakkelijkt het strijken van moeilijke en kreukelige hoekjes.

Nadelen van de Pro Express Control t.o.v. de Aquaspeed zijn:
- Logger apparaat, stuk minder mobiel
- De slang naar het ijzer is wat stug, moet even ‘loskomen’, zit in het begin soms in de weg.

Al met al raad ik de Pro Express Control aan voor iedereen die het budget en de ruimte heeft om dit apparaat te plaatsen (heb je geen ruimte, koop dan een gewoon ijzer, scheelt een hoop gesleep). Het strijkt een stuk prettiger en sneller dan een gewoon ijzer, je krijgt er bijna weer plezier in.

salmpie61 14-11-2015
Ik heb de Tefal Pro Express Control Plus net een week in huis en heb natuurlijk al mijn verschillende strijkwerk met deze krachtpatser gestreken.
Voorheen had ik een eenvoudige strijkijzer met een draaiknop voor verschillende temperaturen en een stoomknop. Om de strijkijzer te vullen moest ik meerdere malen naar de kraan.
Met deze stoomgenerator hoeft dat niet meer en is één keer vullen voor een paar strijksessies voldoende. Het basisstation zet ik naast het strijkijzer, want mijn huidige strijkplank is daar niet voor gebouwd. Het is eenvoudig kiezen tussen de drie strijkprogramma’s en dat werkt uitstekend voor de meeste was. Zelfs een wollen trui durfde ik te strijken met lage temperatuur instelling.
Het strijken van een gekreukelde katoenen broek op de max stand met stoom was toch wel een bijzondere ervaring. Mijn bril besloeg en ik waande me bijna in de sauna. Zoveel stoom kwam uit het strijkijzer.
Dit fantastische apparaat had ik veel eerder aan moeten schaffen. Nu nog een bredere strijkplank kopen.