Philips PerfectCare Aqua GC8643

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Aqua GC8643 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

robbert.f 23-08-2016

Strijken 2.0!

Dit is een echte aanrader! Het apparaat heeft een watertank van maar liefst 2,5 liter. Met de optimalTEMP wordt de temperatuur automatisch geregeld, waardoor ongeacht de strijkvoorschriften alles door elkaar heen kan strijken. Het is de eerste keer eng maar het werkt echt goed. Door deze functie en de krachtige stoomfunctie wordt strijken gewoon leuk en ben je voor je het weet door al je strijk heen!

Uiteraard zijn er ook enkele minpunten. De generator is vrij groot waardoor deze niet op elke strijkplank zal passen. Ook kan je de strijkijzer door de ronde vormgeving niet even op de achterkant neerzetten. Hierdoor moet je de ijzer wel elke keer terug zetten op de houder.

Pluspunten

• Watertank van 2,5 liter
  • OptimalTEMP functie
  • Stoomgenerator van 6 bar
  • Goed antikalk systeem
  • Schakeld automatisch uit

Minpunten

• Formaat generator
  • Vormgeving strijkijzer

Mmulder 09-08-2016

Strijkt super

Wij hadden een gewoon stoomstrijkijzer. Maar wat een verschil, als ik dat eerder geweten had! Het strijken gaat gemakkelijker en comfortabeler en wat helemaal handig is: je hoeft de temperatuur niet in te stellen als je een andere stof strijkt. Het uitschakelen gaat automatisch dus vergeten de stekker eruit te halen is gelukkig ook verledentijd.

Pluspunten

• Automatsch uitschakelen
  • Gebruikers gemak
  • 2 min & klaar vr gebruik

sander8069 03-08-2016

geweldig!!!!!

Overgestapt van een normaal stoomstrijkijzer van tefal naar de Philips perfectcare aqua. Wat een verschil.....Geen temperatuur-instellingen meer. Nee gewoon alles strijken zonder op te hoeven passen voor fijne stoffen of opdrukken. Dit strijkijzer stelt geheel automatisch de temperatuur in.

Het strijken gaat soepel met een krachtige stoom, kreuken en vouwen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Water bijvullen hoeft met een 2,5 liter tank maar zelden.

Ik zou bijna zeggen dat strijken leuk wordt.

Als ik dan toch negatieve punten moet benoemen:

- De stoomgenerator past niet op iedere strijkplank.
- Iets aan de prijzige kant, maar dit strijkijzer is iedere euro waard.

Truus1978 03-08-2016

Ultralicht strijken

Ik heb het strijkijzer nu een week of wat in gebruik. De handleiding is wat beknopt, maar het product werkt ook wel erg gemakkelijk. Heel veel meer uitleg is niet nodig als je er gewoon mee aan de slag gaat. Je hoeft niets in te stellen. Reuze handig. Het stomen gaat ook prima. Als je de stoomknop 2 keer kort achter elkaar indrukt stoomt hij continu. Heel handig met rechtop stomen van een colbertje. Je kunt hem niet rechtop je strijkplak wegzetten. Dat doe je op het waterreservoir. Even wennen, maar wel prima. Fijn strijkijzer. Ben er erg blij mee.

Jenny 03-08-2016

gebruiksvriendelijke krachtpatser

het was even wennen, maar wat een fijn strijkijzer! geen temperatuur meer in hoeven stellen is super. je kan gewoon beginnen met strijken zonder te hoeven zorgen dat je je delicate stoffen eerst strijkt. het ijzer is ook lekker licht, omdat er geen waterreservoir op zit. ook zonder stoom strijkt het goed de kreukels eruit. mocht je toch wat extra stoom nodig hebben dan is het een zeer krachtige stoom die zeker de laatste kreukels eruit haald. het apparaat is verrassend compact, dus geen sta in de weg.

giel74 02-08-2016

Geweldig apparaat

Deze stoomgerator vervangt ons oude stoomstrijkijzer. Wat een verschil. Strijken gaat heel makkelijk. Reservoir vullen met water, 2 minuten wachten en stomen maar. Kleding wordt zeer strak gestreken. Het is geweldig dat je niet voor verschillende stoffen andere instellingen hebt. Gewoon één stand voor alle type kleding.
Doordat het waterreservoir apart is gaat het strijken erg licht. Het design is erg goed en stevig.
Apparaat maakt bromt licht tijdens het opwarmen en stomen, maar niet storend. Het is heel goed t doen om tijdens het strijken televisie te kijken.
Kortom, een heel prettig apparaat voor een vervelend klusje.

Debbie033 02-08-2016

Een verrijking van mijn leventje!

Oke, het is een vrij groot apparaat. En het is voor veel mensen een hele investering. Maar daar krijg je dan ook wel echt wat voor terug.

Ik moest even over een drempel toen ik erachter kwam dat je bij dit apparaat geen temperatuur hoeft in te stellen. Hij beschikt namelijk over een optimal temp. Maar ik ben volledig overtuigt nu hoor.

Daarnaast ben ik hem al een aantal keren vergeten uit te zetten. Wat niet erg is. Want na 10 minuten geen activiteit schakelt hij zichzelf uit. Wat een geweldig apparaat.

Nog wat voordelen die ik tegen kwam:
+ er zit ook een eco functie op, waarna hij de hoeveelheid stoom verminderd. Maar toch nog erg goed strijkt. Top!
+ Groot waterreservoir. Bijvullen tijdens het strijken is dus niet nodig.
+ Lock functie waarmee je het strijkijzer vast klikt op de stoomgenerator. Er vallen dus nooit ineens onderdelen af als je de stoomgenerator verplaatst. Ik klik hem zelf ook steeds vast als ik even weg moet van het apparaat maar hij nog wel warm is.
+ Continue stoom productie zonder de knop de hele tijd in te hoeven drukken (door 2x snel de stoom knop in te drukken).

Meike 02-08-2016

Niet mijn strijkijzer

et is een groot apparaat wat je niet zomaar ergens plaats om op te bergen. Maar ook onhandig om bij je op de strijkplank te hebben, naast je op een tafel ofzo werkt ook niet omdat je de strijkbout terug moet zetten op het apparaat als je bijv je kledingstuk wilt verleggen. Hij is wel snel startklaar en strijkt ook makkelijk soms wat te snel naar mijn mening want bij hele dunne stof strijkt hij er dan vouwen in. De voordelen wegen bij mij niet op tegen de prijs. De kleding zelf sorteren op warmte is voor mij geen probleem. Ik denk dat je er baat bij hebt als je veel te strijken hebt maar voor die paar shirtjes en enkele spijkerbroeken is het niet de moeite waard.

EmielW 31-07-2016

Geweldige aanwinst voor het huishouden!

De Philips PerfectCare Aqua is echt geweldig! Licht, past zich direct aan voor elke stof, zonder dat je de temperatuur instelling moet veranderen en strijkt in 1x glad! Zelfs mijn schoonmoeder heeft hem geprobeerd en wil niet anders meer! Gemak dient de mens :)

Alura67 31-07-2016

Geweldig apparaat

Groot waterreservoir en makkelijk bij te vullen. Het grote pluspunt is dat je de temperatuur niet steeds hoeft in te stellen, hij strijkt echt alles zonder problemen en snel. Het strijkijzer zelf is licht. Fijn dat de snoer zo lang is. Er zit een eco stand op. Kortom het is tegenwoordig gezellig om te strijken!

wdg 28-07-2016

Dat had ik eerder moeten doen

Al een tijdje aan het nadenken om over te gaan op een goed stoomstrijkijzer toen ik de mogelijkheid kreeg om dit strijkijzer uit te testen. Dit is echt een superfijn apparaat. Mijn strijk is veel sneller gedaan, strijkt heel snel glad zonder dat je hard hoeft te drukken, is zeer gemakkelijk in gebruik en het grote reservoir (2,5 liter) is een grote pré. Heerlijk dat je niet steeds je reservoir bij hoeft te vullen (eigenlijk niet één x bij een grote strijkbeurt) Het enige nadeel is dat je op moeten passen dat je je vingers niet brandt! Al had ik die paar blaren er echt wel voor over!

TMama 27-07-2016

Geweldige strijkcombinatie!

Voorheen had ik een gewoon strijkijzer, maar met opgroeiende kinderen, werd mij verteld, was dit toch wel een uitkomst. En dat is het zeker!
Hij is behoorlijk groot, maar heel handig! Binnen 2 minuten warm, je hoeft niets te verstellen voor andere stofjes, je kunt de strijkunit gewoon op de strijkplank laten staan, het reservoir is supergroot, waardoor je niet snel hoeft bij te vullen, en bovenal : het gaat hartstikke snel! Ik ben er erg tevreden over, had hem jaren eerder moeten hebben !! Een aanrader, ik ben helemaal om! Voor mij nooit meer wat anders!

Hanneke 26-07-2016

zeer gebruiksvriendelijk

Het strijkijzer is binnen 2 minuten heet, en gebruiksklaar. Was wat sceptisch omdat je geen temperatuur hoeft in te stellen, maar dat is bij dit strijkijzer ook niet nodig. Hij strijkt alles, ook de randjes van de hemdjes van de kinderen, opdrukken op T-shirts, jeans en katoen met dezelfde temperatuur en zonder op te stropen. Erg tevreden!

Wouter 25-07-2016

Wat een top apparaat.

Wat een top apparaat! Ik ben een normaal strijk ijzer gewend. Maar dat ding is echt direct afgevoerd. Ik had dit al jaren eerder moeten kopen. Oke, hij is groot maar gelukkig heb ik er ruimte voor. Hij is snel warm en er kan zoveel water in dat je niet tussendoor hoeft bij te vullen. Het is wel even wennen omdat de stoom erg warm is en ik in het begin een paar keer schrok omdat mijn hand te dichtbij was. Maar is een kwestie van wennen. Net zoals het niet kunnen weg zetten van het strijkijzer op zijn achterkant. Mijn was is echt veel gladder dan bij een normaal strijkijzer en hij glijd ook heel soepel. In een woord TOP!

Sandra72 23-07-2016

Super apparaat

Strijken wordt een feestje met dit geweldige apparaat. Ideaal omdat je de temperatuur niet meer in hoeft te stellen per kledingstuk. Dus altijd de juiste temperatuur en nooit meer schroeiplekken! Het strijkijzer ligt lekker in de hand, is licht en het strijkresultaat is geweldig. Kortom zeker een aanrader!

deef 22-07-2016

Zeer prettige stoomstrijkijzer

Ik kan niet anders zeggen dan: Wat een geweldig apparaat. In eerste instantie denk je wat een groot ding. Maar hij is zeer prettig in gebruik. Geen verschillende standen meer, niet meer iedere keer hoeven bij te vullen, want er gaat genoeg water in. En als je bij moet vullen is dat een fluitje van een cent. Daarnaast is hij zeer snel start klaar en strijkt hij super, dat is natuurlijk nog het belangrijkste!

annemarie2u 22-07-2016

Een lust voor het oog en de strijk!

Een ontzettend fijn apparaat! Ik kan er niet omheen allereerst dat het apparaat een lust is voor het oog, het ziet er werkelijk fantastisch uit. Maar het belangrijkste natuurlijk: de prestatie. Die is heel erg goed, het heeft een lange snoer en een zeer grote watertank die je in 1 strijkbeurt niet op krijgt (2,5 L) dus tussendoor bijvullen is niet nodig. Wat verder heel erg handig is, is dat je niet van stand hoeft te wisselen, het apparaat past zich vanzelf aan. Ik heb dus geen 'vastsmeltende' kledingstukken ervaren gelukkig, ik ben er blij mee! Klein puntje: het is een best groot apparaat samen, maar als je daar gewoon ruimte voor hebt: doen!