Philips SpeedCare GC6603/20 - Reviews

Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Marian 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel en makkelijk mee te werken

In eerste instantie vond ik hem eg groot en was bang dat hij niet op mijn strijkbout houder kon staan. Gelukkig lukte dit wel maar, staat er wel scheef op wat gelukkig geen problemen oplevert. Ik vind het ook prettig dat het snoer nu altijd voor de strijkplank blijft omdat hij aan de stoomgenerator gekoppeld is. Nog een groot pluspunt is is dat je tijdens het strijken de waterreservoir niet hoeft bij te vullen en dan heb ik het nog niet eens over het makkelijk en het gladde strijkwerk wat je er mee doet, alles gaat heel soepel en door de stoom (die behoorlijk is) zijn de kreukels heel snel uit de kleding. Voor mij is het een top apparaat zeker omdat ik niet van strijken hou, is het nu een stuk makkelijker om er aan te beginnen. Het enige min puntje is is dat hij vrij groot is maar daar haal je wel je voordeel uit.

Pluspunten

• strijkt makkelijk en snel glad
  • snoer blijft voor de strijkplank
  • makkelijk te ontkalken
  • snel warm

Minpunten

• Is vrij groot

Anneke05 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Erg fijn strijkijzer

Het strijkijzer is zeer licht in het gebruik. Is makkelijk te vullen en verbruikt weinig ondanks de stoom. Stoomfunctie is makkelijk te bedienen en hierdoor erg fijn in het gebruik. Strijkt alles mooi glad, zelfs langer liggende kleding die gekreukeld is. Voor mijn gevoel valt hij makkelijk van de bak af door het lage randje, maar dat is niet zo.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Strijkt fijn

Minpunten

• Grote bak
  • Laag randje op de bak

PB2374 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Super strijk resultaat

Snel, gemakkelijk en mooi glad resultaat. Als ik 2 kritische puntjes moet noemen zijn het makkelijk aanraken en hierdoor hinderlijk per ongeluk verstellen van de instelknop. Daarnaast valt het me na ruim 2 weken gebruik op dat hij regelmatig lekt (na stoomt)

Pluspunten

• gemak
  • lichtgewicht
  • Goed strijk resultaat (glad)

Minpunten

• Instelknop op onhandige plek
  • Lekt af en toe (na)

Margac 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Compleet,licht, gebruiksvriendelijk

Krachtige lichtgewicht stoomgenerator die doet wat het belooft.
Strijkt zelfs door 4 lagen stof onderste is dan ook glad.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Licht
  • Krachtige stoomstoot
  • Bijvullen tijdens stijken
  • Korte opwarmtijd

Minpunten

• Stoomt nog even na

Inge61 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig strijkijzer

Ik ben super enthousiast over dit strijkijzer. Het strijkijzer strijkt licht en soepel. De stoomgenerator staat stevig op de strijkplank. De stoomgenerator werkt geweldig. Je kan ook extra stoom afgeven. De kreukels verdwijnen snel. Ontkalken word aangegeven als dit nodig is gaat erg gemakkelijk. Alles is erg gebruiksvriendelijk. Ik kan niet anders zeggen dan dat het strijken veel prettiger is geworden door de speedcare.

Pluspunten

• Licht en strijkt soepel
  • Stoomgenerator ideaal
  • Strijken gaat lekker snel

BeB 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker licht, strijken is al zwaar genoeg ;-)

Ik mag dit apparaat testen, dus strijk lachend! Voor een stoomgenerator redelijk compact, hoewel het mijn 1e is, dus ik kan niet goed vergelijken. Paar dingen vielen meteen wel op als zijnde onpraktisch... Strijkijzer en reservoir kunnen niet los van elkaar. Je moet dus met hele zaakje naar de kraan om te vullen. Ik heb het met een fles gedaan, want bij de kraan ging niet makkelijk. Daarbij bestaat namelijk de kans dat de bout van het reservoir glijdt. Dit gebeurde tijdens het strijken ook, dus heb ik hem er maar naast gezet. Verder moet je het stoomknopje continue ingedrukt houden tijdens het strijken. Nu zit het wel onder het handvat, maar het voelt in 1e instantie niet heel gemakkelijk, maar zal wel wennen. Strijken zelf gaat heerlijk soepel, het apparaat is niet zwaar (zit natuurlijk ook geen water in) en het resultaat is super. Met weinig moeite gladde stof. Handig is ook dat je het reservoir uitschakelt, en niet de bout, maar die is dan dus ook uit. Philips had wel even in de beschrijving mogen melden dat je de bout gewoon tijdens het strijken op het reservoir kunt zetten. Ik kon het nergens terug vinden, dus heb het op goed geluk maar gedaan. Dat ging goed, totdat het net een beetje scheef ging, en de bout eraf kukelde. Ontkalken hoeft nu natuurlijk nog niet, maar daar is een handig onderzettertje voor bij geleverd. Met mijn vorige apparaat stond ik altijd te hannesen bij de gootsteen, of boven een oude doek.Deze doet het eigenlijk vanzelf, gewoon neerzetten en hij gaat zijn gang. Geeft ook een waarschuwing wanneer het nodig is, en na een uur kun je dan ook niet meer met stoom strijken, dus dat is prima voor het behoud van je strijkijzer

Pluspunten

• licht
  • niet snel water hoeven bij te vullen
  • weinig geluid
  • prima resultaat
  • waarschuwing bij ontkalken

Minpunten

• waterreservoir zit vast
  • stoomknopje tijdens strijken ingedrukt houden

caatjebaatje 26-11-2016 Product paar weken in bezit

super apparaat voor strijken met plezier !!!

superblij ben ik met dit apparaat wat een fijn strijkijzer is dit. mijn oude stoomstrijkijzer was kapot en moest een nieuwe hebben en ja... wat kies je dan. ik wilde graag een stoomgenerator dus is het de philips speedcare geworden en heb er geen spijt van. het is snel op temperatuur en makkelijk in gebruik. het strijkijzer ligt lekker in de hand en glijd soepel over alle stoffen heen.het bijvullen is ook geen probleem dus een echte aanrader voor zowel prijs en kwaliteit .

Pluspunten

• strijkt mooi glad

beer8 24-11-2016 Product paar weken in bezit

perfect

Strijkt snel en moeiteloos alle kreukels uit de kleding. met een lekker groot waterreservoir wat ook makkelijk bij te vullen is.

Pluspunten

• snel
  • licht
  • groot waterreservoir
  • makkelijk te ontkalken

Minpunten

• snoer krult wat in elkaar

Jacky1965 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

trijken word nog leuk met....

De Phillps stoomgenerator is een fijn apparaat om mee te strijken . Door de krachtige stoomstoot verdwijnen de kreukels in korte tijd , hij is licht en echt fijn in gebruik . Extra voordeel is de manier van ontkalken met de bijgeleverde ontkalkingszool , zo is ontkalken een fluitje van een cent .
Strijken word nog leuk op deze manier

Pluspunten

• licht in gebruik
  • snel ontkalken
  • voldoende stoom

Santes 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Fijne strijkijzer

Een fijne strijkijzer die snel alles in 1 keer glad strijkt zonder waterdruppels achter te laten. Het waterreservoir is op elk moment makkelijk bij te vullen.

Pluspunten

• snel glad strijken
  • geen water druppels

Trijnie 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Groot strijkgemak

Fijn toestel, ligt lekker in de hand en gaat erg glad over het strijkgoed zonder veel druk uit te oefenen. Is snel op temperatuur. Het toestel is wel wat groot maar ziet er wel leuk uit. De stoomknop zit in het handvat waardoor je er snel op drukt ook al wil je niet stomen, maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Het is wel een toestel dat goed doet waar het voor gemaakt is, strijken! De vouwen gaan er supersnel uit!

Pluspunten

• zonder druk goed strijken
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• toestel is wel wat groot

BvKvH 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

lekker licht en wendbaar

Mooi, superlicht apparaat: heel wat anders dan de oude versie die we hiervoor hadden. Ook makkelijk bij te vullen en de ontkalkprocedure belooft een makkie te zijn (nog niet geprobeerd). Veel stoom, veel kracht, echt een krachtpatser. 1 nadeel: het ijzer kan niet worden vastgezet aan de stoomgenerator wanneer je hem opbergt (deze versie niet in ieder geval), iets wat mijn vorige versie wel had en wat ik erg prettig vond: nu dreigt hij er af te vallen. Al met al prima apparaat!

Pluspunten

• licht
  • sterk

Minpunten

• Niet te vergrendelen

shaatje1 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

goede prijs/kwailiteitsverhouding

Ik ben geen fan van strijkwerk, maar dit strijkijzer maakt het een stuk aangenamer.
Zoals de naam al doet vermoeden is mijn strijkgoed binnen een mum van tijd gladgestreken.
Het apparaat is gebruiksvriendelijk, niet zwaar in de hand, en makkelijk op te bergen.
Wat ik een fijne bijkomstigheid vind is het ontkalkingssignaal dat hij afgeeft en de meegeleverde bak waarin je het apparaat makkelijk kunt ontkalken. Wat mij betreft een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel gewenst resultaat

Tammy 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en handig, doet waarvoor het bedoelt is!

Ligt lekker in de hand. Hij strijkt heel snel alle plekken glad en de stoom is mooi en druppels niet zoals mijn ervaring met andere soortgelijke stoomstrijkijzers.

Ik vind het een super handig en mooi stoomgenerator!

HeKom 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Veel stoom, groot reservoir

Een prima apparaat wat doet wat je er van verwacht, soepel en goed strijken met stoom indien gewenst. Het apparaat is niet zwaar en heeft een snelle opstarttijd. Na de eerste opstart eerst even op een oude handdoek of iets dergelijks strijken want er kwam nog wat kalk uit. Later geen enkele last meer van gehad.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snelle opstarttijd
  • Makkelijk ontkalken

Roos 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect strijken met goede stoomverdeling

Prachtig vormgegeven apparaat. Heel makkelijk te bedienen. Dat is een vereiste waar veel mensen van houden.
Er kan eventueel nog een maatbekertje bij geleverd worden om water bij te vullen. Dit vind je ook wel in het keukenkastje maar het werkt gewoon efficient als het erbij zit. Normaal strijk ik niet altijd t-shirts maar als deze eenmaal gekreukt zijn draag ik ze enkel glad. T-shirts worden superglad! Overhemden strijken gaat ook goed af. Ik vind het een geweldig apparaat wat doet wat hij moet doen en dat is glad strijken!

Evenstar1977 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig product!

Wat een feest om te strijken. Nog nooit zo snel de strijk weg als met deze Philips speedcare. Eenmaal 1 kant gestreken is de andere kant ook al klaar. Makkelijk in gebruik en niet steeds je water bij hoeven vullen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel de was weg werken
  • Niet steeds het waterreservoir bijvullen

Debbydk 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super strijkijzer

Omdat ik een oud strijkijzer had, wist ik niet wat me overkwam toen deze stoomgenerator net voor het eerst ging proberen.
Ik had een hekel aan strijken maar met dit ding is het een stuk leuker.
Hij is snel, licht en handzaam waardoor je goed alle hoekjes en boorden netjes kunt strijken

Pluspunten

• Snel
  • licht
  • handzaam

jerom01 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne strijkijzer

Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker. Gelukkig maar! Het apparaat is snel op temperatuur en heeft een groot waterreservoir. De stoom en de druk zorgen er voor dat je strijkt op 'hotel' niveau. Wel is de keramische rand van de houder wat kwetsbaar, met name als je het strijkijzer in zijn station plaatst. Er was al snel een randje af bij mij.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • stoom en druk
  • licht toestel

Minpunten

• kwetsbare 'basisstation'
  • Strijkijzer niet los te koppelen

fabienne 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

makkelijk en snel

eindelijk een strijkbout die het strijken sneller en eenvoudiger maakt.
door de stoom kun je zelfs de zware kreukels zo weg strijken. maar ook zonder stoom is je kleding in 1 streek zelfs strijkvrij.
Doordat de strijkbout niet zwaar is is hij makkelijk op te pakken.
Het knopje die ingedrukt word voor het stoom is heel soepel en zonder veel kracht in te drukken.
ik zou hem aanraden als je veel strijk was hebt en zonder moeite sneller klaar wilt zijn.

Pluspunten

• strijkbout is niet zwaar in gewicht
  • grote tank voor het water reservoir
  • lang snoer
  • ook zonder stoom strijkt hij super glad

Minpunten

• het waterreservoir is niet los te koppelen