Philips SpeedCare GC6603 - Reviews

1 liter
Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Beoordeling op basis van 42 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

JD 14-03-2017 Product paar dagen in bezit

Blijft "plakken" aan de strijkwas

Dit is niet wat ik er van had verwacht. De strijkbout blijft "plakken" aan de kleding. Het gaat zeer stroef over het strijkgoed. Heel anders dan ik gewend was met de "normale" stoomstrijkijzer. Wilde dit een keer proberen, zo'n stoomgenerator. Ook omdat-ie in de aanbieding was. Maar na 1 dag heb ik al spijt van de aankoop. Het bijna probleemloos gladstrijken was er bij mij niet bij. Het koste nog steeds redelijk veel moeite om de kreukels eruit te krijgen. En al helemaal niet in de helft van de tijd. Waarom ik zo'n totaal afwijkende ervaring heb dan de meeste reviewers is mij een raadsel...

• Stoomgaatjes over hele bodem

Minpunten

• Strijkt stroef
  • Blijft "plakken" aan het strijkgoed

Marian 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel en makkelijk mee te werken

In eerste instantie vond ik hem eg groot en was bang dat hij niet op mijn strijkbout houder kon staan. Gelukkig lukte dit wel maar, staat er wel scheef op wat gelukkig geen problemen oplevert. Ik vind het ook prettig dat het snoer nu altijd voor de strijkplank blijft omdat hij aan de stoomgenerator gekoppeld is. Nog een groot pluspunt is is dat je tijdens het strijken de waterreservoir niet hoeft bij te vullen en dan heb ik het nog niet eens over het makkelijk en het gladde strijkwerk wat je er mee doet, alles gaat heel soepel en door de stoom (die behoorlijk is) zijn de kreukels heel snel uit de kleding. Voor mij is het een top apparaat zeker omdat ik niet van strijken hou, is het nu een stuk makkelijker om er aan te beginnen. Het enige min puntje is is dat hij vrij groot is maar daar haal je wel je voordeel uit.

Pluspunten

• strijkt makkelijk en snel glad
  • snoer blijft voor de strijkplank
  • makkelijk te ontkalken
  • snel warm

Minpunten

• Is vrij groot

M.C.M. 20-03-2017 Product paar maanden in bezit

Compleet,licht, gebruiksvriendelijk

Na enkele maanden van gebruik is het apparaat nog steeds een topper. Geen problemen met het strijkgoed alles komt er plooi vrij uit

Pluspunten

• Licht
  • Compact
  • Goede stoomkracht

Ingrid 17-03-2017 Product paar maanden in bezit

strijkt goed

Heel fijn strijkijzer, stoomgenerator heel fijn. Strijkt soepel en licht. Enige waar je op moet letten is dat het strijkijzer goed op de stoomgenerator staat want anders glijd hij eraf en kan dan vallen.

Pluspunten

• Strijkt soepel en snel
  • stoomgenerator erg fijn

Minpunten

• ijzer staat niet heel stevig op de generator

pme van gent 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Strijkt perfect en licht

Strijkt heel fijn en licht.Past makkelijk op je strijkplank. Strijkt ook dikke spijkerbroeken met gemak.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Los reservoir
  • Mooi apparaat
  • Past op je strijkplank
  • Niet te groot

Illa30 06-12-2016

Strijkt perfect en licht

Ik ben zeer tevreden over dit strijkijzer,het strijkt lichter doordat het waterreservoir los zit dus hoef je dat niet mee te vervoeren over je kleding.Het stijkt moeiteloos al je wasgoed ook gekreukte dikke spijkerbroeken strijkt ie moeiteloos recht.

Anoniem 04-12-2016

Goed werkend apparaat

In eerste instantie vond ik hem erg groot en was bang dat hij niet op mijn strijkbout houder kon staan. Gelukkig lukte dit wel maar, staat er wel scheef op wat gelukkig geen problemen oplevert. Ik vind het ook prettig dat het snoer nu altijd voor de strijkplank blijft omdat hij aan de stoomgenerator gekoppeld is. Nog een groot pluspunt is is dat je tijdens het strijken de water reservoir niet hoeft bij te vullen en dan heb ik het nog niet eens over het makkelijk en het gladde strijkwerk wat je er mee doet, alles gaat heel soepel en door de stoom ( die behoorlijk is) zijn de kreukels heel snel uit de kleding.Voor mij is het een top apparaat zeker omdat ik niet van strijken hou, is het nu een stuk makkelijker om er aan te beginnen.

Anneke05 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Erg fijn strijkijzer

Het strijkijzer is zeer licht in het gebruik. Is makkelijk te vullen en verbruikt weinig ondanks de stoom. Stoomfunctie is makkelijk te bedienen en hierdoor erg fijn in het gebruik. Strijkt alles mooi glad, zelfs langer liggende kleding die gekreukeld is. Voor mijn gevoel valt hij makkelijk van de bak af door het lage randje, maar dat is niet zo.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Strijkt fijn

Minpunten

• Grote bak
  • Laag randje op de bak

Anke76 03-12-2016

Fijn strijkijzer

Het is voor mij het eerste stoomstrijkijzer, dus het was even wennen. Hij strijkt erg licht en door de stoom is het ontzettend makkelijk om de vouwen of kreukels uit de kleding te strijken. Hij verbruikt erg weinig water en is gemakkelijk te bedienen.
Ik vind de bak alleen erg groot en omdat het randje aan de achterkant laag is lijkt het of het strijkijzer van de bak af kan glijden.

PB2374 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Super strijk resultaat

Snel, gemakkelijk en mooi glad resultaat. Als ik 2 kritische puntjes moet noemen zijn het makkelijk aanraken en hierdoor hinderlijk per ongeluk verstellen van de instelknop. Daarnaast valt het me na ruim 2 weken gebruik op dat hij regelmatig lekt (na stoomt)

Pluspunten

• gemak
  • lichtgewicht
  • Goed strijk resultaat (glad)

Minpunten

• Instelknop op onhandige plek
  • Lekt af en toe (na)

Margac 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Compleet,licht, gebruiksvriendelijk

Krachtige lichtgewicht stoomgenerator die doet wat het belooft.
Strijkt zelfs door 4 lagen stof onderste is dan ook glad.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Licht
  • Krachtige stoomstoot
  • Bijvullen tijdens stijken
  • Korte opwarmtijd

Minpunten

• Stoomt nog even na

November61 27-11-2016

Geweldig apparaat

Ik ben super enthousiast over dit strijkijzer. Het strijkijzer strijkt licht en soepel. De stoomgenerator staat stevig op de strijkplank. De stoomgenerator werkt geweldig. Je kan ook extra stoom afgeven. De kreukels verdwijnen snel. Ontkalken word aangegeven als dit nodig is gaat erg gemakkelijk. Alles is erg gebruiksvriendelijk. Ik kan niet anders zeggen dan dat het strijken veel prettiger is geworden door de speedcare.

BeB 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker licht, strijken is al zwaar genoeg ;-)

Ik mag dit apparaat testen, dus strijk lachend! Voor een stoomgenerator redelijk compact, hoewel het mijn 1e is, dus ik kan niet goed vergelijken. Paar dingen vielen meteen wel op als zijnde onpraktisch... Strijkijzer en reservoir kunnen niet los van elkaar. Je moet dus met hele zaakje naar de kraan om te vullen. Ik heb het met een fles gedaan, want bij de kraan ging niet makkelijk. Daarbij bestaat namelijk de kans dat de bout van het reservoir glijdt. Dit gebeurde tijdens het strijken ook, dus heb ik hem er maar naast gezet. Verder moet je het stoomknopje continue ingedrukt houden tijdens het strijken. Nu zit het wel onder het handvat, maar het voelt in 1e instantie niet heel gemakkelijk, maar zal wel wennen. Strijken zelf gaat heerlijk soepel, het apparaat is niet zwaar (zit natuurlijk ook geen water in) en het resultaat is super. Met weinig moeite gladde stof. Handig is ook dat je het reservoir uitschakelt, en niet de bout, maar die is dan dus ook uit. Philips had wel even in de beschrijving mogen melden dat je de bout gewoon tijdens het strijken op het reservoir kunt zetten. Ik kon het nergens terug vinden, dus heb het op goed geluk maar gedaan. Dat ging goed, totdat het net een beetje scheef ging, en de bout eraf kukelde. Ontkalken hoeft nu natuurlijk nog niet, maar daar is een handig onderzettertje voor bij geleverd. Met mijn vorige apparaat stond ik altijd te hannesen bij de gootsteen, of boven een oude doek.Deze doet het eigenlijk vanzelf, gewoon neerzetten en hij gaat zijn gang. Geeft ook een waarschuwing wanneer het nodig is, en na een uur kun je dan ook niet meer met stoom strijken, dus dat is prima voor het behoud van je strijkijzer

Pluspunten

• licht
  • niet snel water hoeven bij te vullen
  • weinig geluid
  • prima resultaat
  • waarschuwing bij ontkalken

Minpunten

• waterreservoir zit vast
  • stoomknopje tijdens strijken ingedrukt houden

caatjebaatje 26-11-2016 Product paar weken in bezit

super apparaat voor strijken met plezier !!!

superblij ben ik met dit apparaat wat een fijn strijkijzer is dit. mijn oude stoomstrijkijzer was kapot en moest een nieuwe hebben en ja... wat kies je dan. ik wilde graag een stoomgenerator dus is het de philips speedcare geworden en heb er geen spijt van. het is snel op temperatuur en makkelijk in gebruik. het strijkijzer ligt lekker in de hand en glijd soepel over alle stoffen heen.het bijvullen is ook geen probleem dus een echte aanrader voor zowel prijs en kwaliteit .

Pluspunten

• strijkt mooi glad

beer8 24-11-2016 Product paar weken in bezit

perfect

Strijkt snel en moeiteloos alle kreukels uit de kleding. met een lekker groot waterreservoir wat ook makkelijk bij te vullen is.

Pluspunten

• snel
  • licht
  • groot waterreservoir
  • makkelijk te ontkalken

Minpunten

• snoer krult wat in elkaar

Jacky1965 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

trijken word nog leuk met....

De Phillps stoomgenerator is een fijn apparaat om mee te strijken . Door de krachtige stoomstoot verdwijnen de kreukels in korte tijd , hij is licht en echt fijn in gebruik . Extra voordeel is de manier van ontkalken met de bijgeleverde ontkalkingszool , zo is ontkalken een fluitje van een cent .
Strijken word nog leuk op deze manier

Pluspunten

• licht in gebruik
  • snel ontkalken
  • voldoende stoom

caatjebaatje 23-11-2016

superapparaat !!!

superblij met dit apparaat !!! een heel fijn strijkijzer wat doet wat hij moet doen, snel en glad strijken echt een ideaal apparaat je hebt je wasgoed zo klaar. ben blij met deze aanschaf had ik jaren eerder moeten doen. het apparaat is mooi vormgegeven en ligt lekker in de hand. het opwarmen gaat snel en het apparaat past prima op je strijkplank. heel makkelijk in gebruik, het bijvullen is geen probleem en het strijkijzer glijd soepel over alle stoffen heen dus een echte aanrader !!!

Santes 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Fijne strijkijzer

Een fijne strijkijzer die snel alles in 1 keer glad strijkt zonder waterdruppels achter te laten. Het waterreservoir is op elk moment makkelijk bij te vullen.

Pluspunten

• snel glad strijken
  • geen water druppels

Trijnie 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Groot strijkgemak

Fijn toestel, ligt lekker in de hand en gaat erg glad over het strijkgoed zonder veel druk uit te oefenen. Is snel op temperatuur. Het toestel is wel wat groot maar ziet er wel leuk uit. De stoomknop zit in het handvat waardoor je er snel op drukt ook al wil je niet stomen, maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Het is wel een toestel dat goed doet waar het voor gemaakt is, strijken! De vouwen gaan er supersnel uit!

Pluspunten

• zonder druk goed strijken
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• toestel is wel wat groot

Trijnie 22-11-2016

Super snel de strijk aan de kant

Het strijken gaat erg gladjes met dit produkt. Door de stoom glijdt de strijkbout super snel en licht over de kleding. Het toestel (waterreservoir) is wel wat groot en de stoomknop zit in de handgreep, daardoor druk je vaak op deze knop ook al wil je niet stomen maar da's een kwestie van wennen. Het is een licht toestel en ligt wel lekker in de hand en je hoeft geen druk uit te oefenen, de vouwen gaan er ook wel uit als je lichtjes over de kleding strijkt. Al met al erg tevreden over dit produkt.