Philips SpeedCare GC6603

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SpeedCare GC6603 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

j**********@o********** 13-09-2021

Geen speedcare voor mij

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Waardeloos als strijkgenerator maar als ordinaire stoomstrijkijzer met het water in een externe opslagbak wel redelijk.Heb hiervoor twee keer met een tefal generator met boiler gestreken maar helaas word dát systeem niet meer gemaakt vanwege de veiligheid..beats me !! Maar goed..deze speedcare háált het eenvoudig weg niet.Waar ik met mijn vorige de voor èn achterkant van een dubbelgevouwen dekbed ultra glad had gestreken in 1 streek op 1 kant..de speedcare krijgt die ene kant waarop je strijkt al niet eens glad !! De stoom is ook lang zo heet niet als mjjn vorige omdat er gewoon geen druk achter zit.Je krijgt dan natte stoom i.p.v de droge ( en dus véél effectiever) stoom.Ik kwam er achter dat dit stuk speelgoed ook helemaal geen boiler heeft maar een opwarm elementje met de inhoud van een knikker waar steeds een beetje water word opgewarmd tot stoom.Je hoort dit ook onophoudelijk.Het is een soort bopbopbop geluid de hele tijd..bloedirritant.De stoomstoot die je kunt geven kan je ook masr 1x in de 5 minuten gebruiken want dat leegt die knikker in 1 x en dan moet je wachten tot de volgende knikker op stoom is..je zal maar twee kreuken in je blouse hebben..okee..ECHTE generatoren worden niet meer gemaakt maar er is een next best thing..de strijkgenerator mèt boiler dus..nu ik dit weet..deze speedcare heel speedy op marktplaats gezet en nu een tefal gekocht mét boiler..kan alleen masr beter zijn dan dit intertoys ding !

Pluspunten

• Aantrekkelijk uiterlijjk

Minpunten

• Geen stoom maar waterdamp
  • Onvoldoende druk

M.C.M. 20-03-2017

Compleet,licht, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Na enkele maanden van gebruik is het apparaat nog steeds een topper. Geen problemen met het strijkgoed alles komt er plooi vrij uit

Pluspunten

• Licht
  • Compact
  • Goede stoomkracht

Ingrid 17-03-2017

strijkt goed

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Heel fijn strijkijzer, stoomgenerator heel fijn. Strijkt soepel en licht. Enige waar je op moet letten is dat het strijkijzer goed op de stoomgenerator staat want anders glijd hij eraf en kan dan vallen.

Pluspunten

• Strijkt soepel en snel
  • stoomgenerator erg fijn

Minpunten

• ijzer staat niet heel stevig op de generator

JD 14-03-2017

Blijft "plakken" aan de strijkwas

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Dit is niet wat ik er van had verwacht. De strijkbout blijft "plakken" aan de kleding. Het gaat zeer stroef over het strijkgoed. Heel anders dan ik gewend was met de "normale" stoomstrijkijzer. Wilde dit een keer proberen, zo'n stoomgenerator. Ook omdat-ie in de aanbieding was. Maar na 1 dag heb ik al spijt van de aankoop. Het bijna probleemloos gladstrijken was er bij mij niet bij. Het koste nog steeds redelijk veel moeite om de kreukels eruit te krijgen. En al helemaal niet in de helft van de tijd. Waarom ik zo'n totaal afwijkende ervaring heb dan de meeste reviewers is mij een raadsel...

Pluspunten

• Prijs
  • Stoomgaatjes over hele bodem

Minpunten

• Strijkt stroef
  • Blijft "plakken" aan het strijkgoed

pme van gent 06-12-2016

Strijkt perfect en licht

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Strijkt heel fijn en licht.Past makkelijk op je strijkplank. Strijkt ook dikke spijkerbroeken met gemak.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Los reservoir
  • Mooi apparaat
  • Past op je strijkplank
  • Niet te groot

Marian 04-12-2016

Snel en makkelijk mee te werken

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

In eerste instantie vond ik hem eg groot en was bang dat hij niet op mijn strijkbout houder kon staan. Gelukkig lukte dit wel maar, staat er wel scheef op wat gelukkig geen problemen oplevert. Ik vind het ook prettig dat het snoer nu altijd voor de strijkplank blijft omdat hij aan de stoomgenerator gekoppeld is. Nog een groot pluspunt is is dat je tijdens het strijken de waterreservoir niet hoeft bij te vullen en dan heb ik het nog niet eens over het makkelijk en het gladde strijkwerk wat je er mee doet, alles gaat heel soepel en door de stoom (die behoorlijk is) zijn de kreukels heel snel uit de kleding. Voor mij is het een top apparaat zeker omdat ik niet van strijken hou, is het nu een stuk makkelijker om er aan te beginnen. Het enige min puntje is is dat hij vrij groot is maar daar haal je wel je voordeel uit.

Pluspunten

• strijkt makkelijk en snel glad
  • snoer blijft voor de strijkplank
  • makkelijk te ontkalken
  • snel warm

Minpunten

• Is vrij groot

Anneke05 03-12-2016

Erg fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Het strijkijzer is zeer licht in het gebruik. Is makkelijk te vullen en verbruikt weinig ondanks de stoom. Stoomfunctie is makkelijk te bedienen en hierdoor erg fijn in het gebruik. Strijkt alles mooi glad, zelfs langer liggende kleding die gekreukeld is. Voor mijn gevoel valt hij makkelijk van de bak af door het lage randje, maar dat is niet zo.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Strijkt fijn

Minpunten

• Grote bak
  • Laag randje op de bak

PB2374 01-12-2016

Super strijk resultaat

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Snel, gemakkelijk en mooi glad resultaat. Als ik 2 kritische puntjes moet noemen zijn het makkelijk aanraken en hierdoor hinderlijk per ongeluk verstellen van de instelknop. Daarnaast valt het me na ruim 2 weken gebruik op dat hij regelmatig lekt (na stoomt)

Pluspunten

• gemak
  • lichtgewicht
  • Goed strijk resultaat (glad)

Minpunten

• Instelknop op onhandige plek
  • Lekt af en toe (na)

Margac 30-11-2016

Compleet,licht, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Krachtige lichtgewicht stoomgenerator die doet wat het belooft.
Strijkt zelfs door 4 lagen stof onderste is dan ook glad.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Licht
  • Krachtige stoomstoot
  • Bijvullen tijdens stijken
  • Korte opwarmtijd

Minpunten

• Stoomt nog even na

BeB 26-11-2016

Lekker licht, strijken is al zwaar genoeg ;-)

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Ik mag dit apparaat testen, dus strijk lachend! Voor een stoomgenerator redelijk compact, hoewel het mijn 1e is, dus ik kan niet goed vergelijken. Paar dingen vielen meteen wel op als zijnde onpraktisch... Strijkijzer en reservoir kunnen niet los van elkaar. Je moet dus met hele zaakje naar de kraan om te vullen. Ik heb het met een fles gedaan, want bij de kraan ging niet makkelijk. Daarbij bestaat namelijk de kans dat de bout van het reservoir glijdt. Dit gebeurde tijdens het strijken ook, dus heb ik hem er maar naast gezet. Verder moet je het stoomknopje continue ingedrukt houden tijdens het strijken. Nu zit het wel onder het handvat, maar het voelt in 1e instantie niet heel gemakkelijk, maar zal wel wennen. Strijken zelf gaat heerlijk soepel, het apparaat is niet zwaar (zit natuurlijk ook geen water in) en het resultaat is super. Met weinig moeite gladde stof. Handig is ook dat je het reservoir uitschakelt, en niet de bout, maar die is dan dus ook uit. Philips had wel even in de beschrijving mogen melden dat je de bout gewoon tijdens het strijken op het reservoir kunt zetten. Ik kon het nergens terug vinden, dus heb het op goed geluk maar gedaan. Dat ging goed, totdat het net een beetje scheef ging, en de bout eraf kukelde. Ontkalken hoeft nu natuurlijk nog niet, maar daar is een handig onderzettertje voor bij geleverd. Met mijn vorige apparaat stond ik altijd te hannesen bij de gootsteen, of boven een oude doek.Deze doet het eigenlijk vanzelf, gewoon neerzetten en hij gaat zijn gang. Geeft ook een waarschuwing wanneer het nodig is, en na een uur kun je dan ook niet meer met stoom strijken, dus dat is prima voor het behoud van je strijkijzer

Pluspunten

• licht
  • niet snel water hoeven bij te vullen
  • weinig geluid
  • prima resultaat
  • waarschuwing bij ontkalken

Minpunten

• waterreservoir zit vast
  • stoomknopje tijdens strijken ingedrukt houden

caatjebaatje 26-11-2016

super apparaat voor strijken met plezier !!!

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

superblij ben ik met dit apparaat wat een fijn strijkijzer is dit. mijn oude stoomstrijkijzer was kapot en moest een nieuwe hebben en ja... wat kies je dan. ik wilde graag een stoomgenerator dus is het de philips speedcare geworden en heb er geen spijt van. het is snel op temperatuur en makkelijk in gebruik. het strijkijzer ligt lekker in de hand en glijd soepel over alle stoffen heen.het bijvullen is ook geen probleem dus een echte aanrader voor zowel prijs en kwaliteit .

Pluspunten

• strijkt mooi glad

beer8 24-11-2016

perfect

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Strijkt snel en moeiteloos alle kreukels uit de kleding. met een lekker groot waterreservoir wat ook makkelijk bij te vullen is.

Pluspunten

• snel
  • licht
  • groot waterreservoir
  • makkelijk te ontkalken

Minpunten

• snoer krult wat in elkaar

Jacky1965 23-11-2016

trijken word nog leuk met....

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

De Phillps stoomgenerator is een fijn apparaat om mee te strijken . Door de krachtige stoomstoot verdwijnen de kreukels in korte tijd , hij is licht en echt fijn in gebruik . Extra voordeel is de manier van ontkalken met de bijgeleverde ontkalkingszool , zo is ontkalken een fluitje van een cent .
Strijken word nog leuk op deze manier

Pluspunten

• licht in gebruik
  • snel ontkalken
  • voldoende stoom

Santes 23-11-2016

Fijne strijkijzer

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Een fijne strijkijzer die snel alles in 1 keer glad strijkt zonder waterdruppels achter te laten. Het waterreservoir is op elk moment makkelijk bij te vullen.

Pluspunten

• snel glad strijken
  • geen water druppels

Trijnie 23-11-2016

Groot strijkgemak

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Fijn toestel, ligt lekker in de hand en gaat erg glad over het strijkgoed zonder veel druk uit te oefenen. Is snel op temperatuur. Het toestel is wel wat groot maar ziet er wel leuk uit. De stoomknop zit in het handvat waardoor je er snel op drukt ook al wil je niet stomen, maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Het is wel een toestel dat goed doet waar het voor gemaakt is, strijken! De vouwen gaan er supersnel uit!

Pluspunten

• zonder druk goed strijken
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• toestel is wel wat groot

BvKvH 22-11-2016

lekker licht en wendbaar

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Mooi, superlicht apparaat: heel wat anders dan de oude versie die we hiervoor hadden. Ook makkelijk bij te vullen en de ontkalkprocedure belooft een makkie te zijn (nog niet geprobeerd). Veel stoom, veel kracht, echt een krachtpatser. 1 nadeel: het ijzer kan niet worden vastgezet aan de stoomgenerator wanneer je hem opbergt (deze versie niet in ieder geval), iets wat mijn vorige versie wel had en wat ik erg prettig vond: nu dreigt hij er af te vallen. Al met al prima apparaat!

Pluspunten

• licht
  • sterk

Minpunten

• Niet te vergrendelen

shaatje1 22-11-2016

goede prijs/kwailiteitsverhouding

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Ik ben geen fan van strijkwerk, maar dit strijkijzer maakt het een stuk aangenamer.
Zoals de naam al doet vermoeden is mijn strijkgoed binnen een mum van tijd gladgestreken.
Het apparaat is gebruiksvriendelijk, niet zwaar in de hand, en makkelijk op te bergen.
Wat ik een fijne bijkomstigheid vind is het ontkalkingssignaal dat hij afgeeft en de meegeleverde bak waarin je het apparaat makkelijk kunt ontkalken. Wat mij betreft een prima prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel gewenst resultaat

Tammy 22-11-2016

Mooi en handig, doet waarvoor het bedoelt is!

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Ligt lekker in de hand. Hij strijkt heel snel alle plekken glad en de stoom is mooi en druppels niet zoals mijn ervaring met andere soortgelijke stoomstrijkijzers.

Ik vind het een super handig en mooi stoomgenerator!

HeKom 22-11-2016

Veel stoom, groot reservoir

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Een prima apparaat wat doet wat je er van verwacht, soepel en goed strijken met stoom indien gewenst. Het apparaat is niet zwaar en heeft een snelle opstarttijd. Na de eerste opstart eerst even op een oude handdoek of iets dergelijks strijken want er kwam nog wat kalk uit. Later geen enkele last meer van gehad.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snelle opstarttijd
  • Makkelijk ontkalken

Roos 20-11-2016

Perfect strijken met goede stoomverdeling

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Prachtig vormgegeven apparaat. Heel makkelijk te bedienen. Dat is een vereiste waar veel mensen van houden.
Er kan eventueel nog een maatbekertje bij geleverd worden om water bij te vullen. Dit vind je ook wel in het keukenkastje maar het werkt gewoon efficient als het erbij zit. Normaal strijk ik niet altijd t-shirts maar als deze eenmaal gekreukt zijn draag ik ze enkel glad. T-shirts worden superglad! Overhemden strijken gaat ook goed af. Ik vind het een geweldig apparaat wat doet wat hij moet doen en dat is glad strijken!

Evenstar1977 19-11-2016

Geweldig product!

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Wat een feest om te strijken. Nog nooit zo snel de strijk weg als met deze Philips speedcare. Eenmaal 1 kant gestreken is de andere kant ook al klaar. Makkelijk in gebruik en niet steeds je water bij hoeven vullen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel de was weg werken
  • Niet steeds het waterreservoir bijvullen

Debbydk 17-11-2016

Super strijkijzer

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Omdat ik een oud strijkijzer had, wist ik niet wat me overkwam toen deze stoomgenerator net voor het eerst ging proberen.
Ik had een hekel aan strijken maar met dit ding is het een stuk leuker.
Hij is snel, licht en handzaam waardoor je goed alle hoekjes en boorden netjes kunt strijken

Pluspunten

• Snel
  • licht
  • handzaam

Minpunten

• geen

jerom01 17-11-2016

Zeer fijne strijkijzer

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker. Gelukkig maar! Het apparaat is snel op temperatuur en heeft een groot waterreservoir. De stoom en de druk zorgen er voor dat je strijkt op 'hotel' niveau. Wel is de keramische rand van de houder wat kwetsbaar, met name als je het strijkijzer in zijn station plaatst. Er was al snel een randje af bij mij.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • stoom en druk
  • licht toestel

Minpunten

• kwetsbare 'basisstation'
  • Strijkijzer niet los te koppelen

fabienne 17-11-2016

makkelijk en snel

Geschreven voor: Philips SpeedCare GC6603

eindelijk een strijkbout die het strijken sneller en eenvoudiger maakt.
door de stoom kun je zelfs de zware kreukels zo weg strijken. maar ook zonder stoom is je kleding in 1 streek zelfs strijkvrij.
Doordat de strijkbout niet zwaar is is hij makkelijk op te pakken.
Het knopje die ingedrukt word voor het stoom is heel soepel en zonder veel kracht in te drukken.
ik zou hem aanraden als je veel strijk was hebt en zonder moeite sneller klaar wilt zijn.

Pluspunten

• strijkbout is niet zwaar in gewicht
  • grote tank voor het water reservoir
  • lang snoer
  • ook zonder stoom strijkt hij super glad

Minpunten

• het waterreservoir is niet los te koppelen