Tefal Express Protect SV9201 stoomgenerator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Express Protect SV9201 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Frijlir 16-11-2020

Strijken met een lach!

Hierbij mijn eerste ervaringen met de Tefal Express Protect SV9201 stoomgenerator. De stoomgenerator is qua vormgeving vergelijkbaar met de overige concurrenten, compact zullen ze nu eenmaal nooit worden. Maar deze generator is wel voorzien van een losse watertank, waardoor je het waterreservoir eenvoudig onder de kraan kan vullen en terugplaatsen. Ook tussentijds bijvullen (als dat als nodig is) is mogelijk. De strijkbout voelt prettig aan heeft altijd de juiste temperatuur. De traditionele temperatuurknop voor de verschillende textielsoorten behoort dan ook tot het verleden. Het antikalk systeem is nu verwerkt in de strijkbout ipv de generator. Dit sprak mij erg aan en heb ik als goede verbetering ervaren. De strijkbout zelf glijdt moeiteloos over alle strijk heen. Door de krachtige en uiterst stille stroomgenerator verdwijnen alle kreukels al in de eerste strijkbeweging. Maar de geruisloze stoomgenerator is wel waar de Tafal Express Protect SV9201 stoomgenerator zich echt onderscheid van de concurrentie. Met deze stoomgenerator wordt strijken echt een feestje. Dus een dikke aanrader!

Pluspunten

• Zeer stille en krachtige stoomgenerator
  • Fijne strijkbout
  • Automatische temperatuurregeling
  • Losse watertank

Minpunten

• Zeer beknopte handleiding

barry kanters 13-11-2020

Lekker lang doorstrijken, krachtige stoom

Mijn eerste indruk was dat het een groot apparaat is met flink reservoir erbij. Maar als het eenmaal op je strijkplank staat heb je daar weinig last van. Na het vullen van de grote bak onder de kraan (deze bak is uitneembaar) is hij klaar voor gebruik. Het opstarten en opwarmen gaat best snel en je hoort een piep gegeven als hij warm genoeg is. Dit wordt ook met lichtsignalen aangegeven. Er zitten verschillende standen op, eco, normaal en extra krachtige stoom. Bij de normale stand kun je al fijn strijken en lijkt het of hij wat stroef over de was glijdt. Als je stoomknop indruk komt er veel stoom uit en glijdt hij lekker. Wel jammer dat er niet een basis stoom uitkomt en extra met de knop. Kreukels verdwijnen voor je ogen met de stoom. Ook valse naden zijn zo weg. Je kunt lekker doorstrijken want het reservoir is blijft lang vol.

Pluspunten

• groot reservoir
  • krachtige stoom
  • verticaal stomen

Minpunten

• groot apparaat
  • duur

Ilse 13-11-2020

Supersnel en strak strijken!

Nadat ik dit product mocht testen heb ik het ook gekocht! Ik ben er erg blij mee!

Mijn voorgaande stoomgenerator was een stuk trager, logger, maakte meer herrie etc. Dit model is stiller, sneller en strijkt veel beter! Strijk is nu supersnel klaar! Hij warmt snel op, je hoeft hem niet heel vaak bij te vullen en hij strijkt superglad. Instellen is makkelijk!

Pluspunten

• Stoomt heel goed
  • Strijkt snel
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Snoeren moeilijk op te bergen

Ruben 06-11-2020

Fijne stoomgenerator

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik positief ben over dit apparaat.
Mijn vorige strijkijzer was een normaal stoom strijkijzer. Deze voldeed prima (dacht ik). Maar nu ik kennis heb gemaakt met een stoomgenerator, ben ik helemaal om.

Hij is heel erg snel klaar voor gebruik (in 2 minuten kun je gaan) en opvallend krachtig. Zeker als je de stoomkracht vergelijkt met mijn vorige stoomstrijkijzer.
Voordeel van dit apparaat is dat je nooit meer hoeft te kiezen wat voor soort materiaal je gaat verwerken.
Daarnaast kun je gigantisch lang strijken, zonder steeds het reservoir bij te moeten vullen.

Kritische noot is wel dat het een vrij groot apparaat is, maar dat is gebruikelijk bij een stoomgenerator. Je moet er dus rekening mee houden dat je hem dus niet echt klein kunt opbergen en je moet wel de ruimte op of rondom je strijkplank hebben voor het plaatsen van het station. Daarnaast zitten er 2 redelijk stugge snoeren aan, die je ook niet echt lekker kunt oprollen.

Pluspunten

• Snel in gebruik
  • Krachtig

Minpunten

• Handleiding is wel heel erg beknopt

Mies 06-11-2020

Fijn apparaat

Getest...maar inmiddels ook gekocht. Ik had al een stoomgenerator van een ander merk dus was niet echt van overtuigt dat deze veel beter zou zijn. Maar toch is het tegendeel waar. Dit apparaat van Tefal is veel stiller en strijkt toch nóg beter. Ik had een dekbedovertrek (2persoons) 2x dubbel gevouwen om te strijken omdat ik geen zin had heel het ding te strijken. Maar wauw....het was gestreken tot de onderste laag toe! Echt waar, zo ideaal.
Het uitneembare waterreservoir is ook super fijn. Daarnaast is het apparaat heel snel opgewarmd. Enige nadeel vind ik dat hij net nog éven doorstoomt als ik het knopje loslaat waardoor er toch nog stoom uit komt als ik 'm optil. Dat had mijn vorige apparaat niet dus heb ik wel even aan moeten wennen (was af en toe schrikken).
Ik had dus een goed apparaat maar ga deze zeker houden aangezien hij echt meer toevoegt.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Uitneembaar waterreservoir
  • Weinig geluid
  • Strijkt door meerdere lagen

Minpunten

• 'nastomen'

Peter Grootendorst 05-11-2020

2 keer meer strijkgoed wegwerken in de helft van de tijd

Ik heb dit product mogen testen vanuit Theinsiders. Ik strijk veel omdat ik een groot gezin heb van 2 volwassenen en 4 kinderen. Ik ben zelf de grootverbruiker met dagelijks een overhemd aan. Hiervoor streek ik met een philips strijkbout. Prima dingetje hoor maar, als ik kijk dit apparaat dan heb je het echt over nextlevel strijken. Ik wordt er blij van.

Het apparaat heeft 4 functies. Een ecostand, gewoon strijkstand, intensieve strijkstand en de verticale strijkstand.

De ecostrijkstand voegt voor mij niet veel toe. Ik heb het idee dat het water wat minder snel opraakt maar dat is het dan ook. Voor mij geen meerwaarde dus.

De gewone strijkstand doet zijn werk ! Vouwen en kreukels welke ik normaal eerst moest voorbehandelen met een waterspuit strijk ik nu zonder problemen uit het overhemd. De bout lijkt super heet te zijn en vliegt als een warm mes door de boter.

Als de knop van de gewone strijkstand ingedrukt wordt gehouden dan krijg je een soort turbo functie. Mijn titel slaat op deze functie. Het strijken gaat hierdoor super snel. Hij vliegt over het strijkgoed en binnen no-time heb ik al mijn strijkgoed erdoor. Daar waar ik eerst een ochtend uittrok voor het strijkgoed van het hele gezin heb ik het er nu in 2 uurtjes doorheen.

De verticale strijkstand heb ik een aantal keren gebruikt om opgelopen kreukjes even weg te krijgen en wat dingetjes op te frissen. Is een leuke functie. Ik ga hem denk ik niet vaak gebruiken.

Het model heeft een 1.8 liter waterreservoir welke ik in 2.5 uur strijken maar 1 keer heb bij moeten vullen en raakt dan ook niet op bij de 2e keer.

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk te handteren en werkt dus als een trein.

Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Grote watertank 1.8 liter
  • Hoge stoomdruk

MHavinga 04-11-2020

Top stoom generator

Fijn en stil apparaat! Door het grote waterreservoir kun je veel strijkgoed wegwerken in no time! Ik had al een stoomgenerator en was eerst ook wel een beetje sceptisch, maar na een tijdje moet ik toch toegeven dat dit apparaat een zeer fijn exemplaar is! Maakt weinig geluid en tussentijds opwarmen hoeft niet! De zool gaat superfijn en makkelijk over de stof en werkelijk alle materialen kunnen met dit apparaat gestreken worden! Zelfs rechtop stomen werkt perfect!

Pluspunten

• Fijne strijkzool
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Geen opbergruimte voor snoer

Wilewa 31-10-2020

snel strijken

Als strijken niet je favoriete bezigheid is, maar toch vaak moet gebeuren is dit een prima middel om snel klaar te zijn. Het grote waterreservoir zorgt dat je veel wasgoed kunt verwerken. De gladde strijkzool vliegt over diverse soorten textiel, alles gaat soepeltjes, zelfs de ergste kreukels verdwijnen. In feite hoef je niks in te stellen, maar er is een mogelijkheid om een Eco stand en Normal te kiezen. Vanuit de plaatjes-beschrijving is niet duidelijk wat de voor-of nadelen van de keuze is. Erg fijn dat je ook verticaal kunt stomen, je kledingstuk kan gewoon op het hangertje blijven.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • korte opwarmtijd

Minpunten

• onduidelijk verschil tussen stand Eco en Normal

Nathdemi 29-10-2020

Fijn apparaat

Een fijne stoomgenerator, in vergelijking met mijn vorige is dit apparaat erg stil, een pluspunt! Strijkt fijn en soepel, ondanks de krachtige stoom, gebruikt hij weinig water, voorheen moest ik tijdens het strijken regelmatig bij vullen, dat is met deze niet.
Kleding, zelfs een spijkerbroek is aan 1 kant strijken voldoende. Kortom ik ben er erg tevreden over, doet precies wat je ervan mag verwachten.
Als ik iets negatiefs móet noemen, er is geen mogelijkheid om de stroom snoer in het apparaat op te bergen, in tegenstelling tot andere daar kun je vaak beide snoeren opbergen in het apparaat....

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Weinig water verbruik
  • Strijkt soepel en snel

Minpunten

• Geen opbergmogelijkheid voor de snoer.