Rowenta Silence Force 4A++ stofzuiger met zak RO7485 zwart, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force 4A++ stofzuiger met zak RO7485 zwart, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

MG 17-07-2019

prima stofzuiger

Stille stofzuiger met voldoende instelbare zuigkracht. Wel overdreven veel accessoires, die ik niet allemaal zal gebruiken. Er ontbreekt ook opbergruimte hiervoor. De mini turbo zuigmond is ideaal voor het verwijderen van haren van huisdieren van de bank. Bij het gebruik van de turbo zuigmonden neemt het geluid wel behoorlijk toe. Lang snoer waardoor je niet steeds van stopcontact hoeft te wisselen. In lengte verstelbare stang met een handig uitschuifbaar borsteltje.

Pluspunten

• lang snoer
  • laag energieverbruik
  • mini trubo zuigmond
  • parkeerstand

Minpunten

• rolt lastig over het snoer
  • prijs

Mizzsylver 10-07-2019

Stil en uitgebreid

Bij het uitpakken bleven er maar extra hulpstukken, opzetstukken en accessoires uit de doos komen. Voor elk klusje is er wel een passend opzetstuk.
De stofzuiger is zeer wendbaar door de 4 wielen en hierdoor ook erg licht om voort te trekken.
De buis is van metaal wat degelijk en stevig aanvoelt. De kabel rolt makkelijk uit en weer in en is lekker lang zodat je minder vaak van stopcontact hoeft te wisselen.
Het handvat ligt goed in de hand en na het afkoppelen van de buis heb je ook de mogelijkheid om de stofborstel uit te schuiven en in de stofzuiger zelf is er ook nog een extra smal/lang opzetstuk voorzien. Zo heb je toch alles bij de hand en kun je de extra accessoires gebruiken wanneer nodig.
De parkeerstand rechtop waarbij de buis in de gleuf aan de onderkant geplaatst wordt is zwak, de buis zit er niet stevig in en voelt wiebelig.
De zuigkracht valt wat tegen ten opzichte van mijn vorige stofzuiger, ook op de hoogste stand.

Pluspunten

• Stil
  • Lange kabel
  • Stofborstel in handvat
  • Veel accessoires

Minpunten

• parkeerstand rechtop is zwak
  • zuigkracht is matig

San1981 10-07-2019

Krachtige,stille alleskunner

Ik heb de stofzuiger nu enkele weken mogen ervaren en ik ben er erg blij mee. Toen ik de doos uitpakte viel me gelijk op dat er veel accessoires bij zaten. In de praktijk merk ik dat ik eigenlijk altijd dezelfde stofzuigermond er op heb. Ik kan me voorstellen dat je af en toe voor specifieke doeleinden een ander hulpstuk zult pakken, maar voor mij volstaat voornamelijk de standaard stofzuigermond. Deze stofzuigermond kan je er ook afhalen. Wat dan tevoorschijn komt is de steel met een borstelrandje eraan. Dit vind ik erg handig om bijvoorbeeld plinten mee schoon te maken of de bank. Er zit een lang snoer aan de stofzuiger, wat ideaal is. Zo hoef je niet elke keer op zoek naar een nieuw stopcontact. En dan een van de grootste voordelen van de stofzuiger: het geluid. Deze stofzuiger maakt aanzienlijk minder geluid dan andere stofzuigers die ik zelf heb gehad of ervaren. Eerst dacht ik dat ik de stofzuiger vast niet goed aan had gezet,maar hij deed het toch echt! Dit is wel een verademing. Bij ons gaat de stofzuiger meerdere malen per week aan en doordat hij een laag geluidsniveau heeft is het minder hinderlijk voor de andere gezinsleden als die net ergens anders mee bezig zijn. Ook vind ik het zelf prettig om in een stillere omgeving te kunnen stofzuigen. De kracht is ook erg goed. Ik merk dat deze stofzuiger de kracht heeft om stof op te zuigen waar mijn vorige stofzuiger dit liet liggen. Al met al een stofzuiger met veel pluspunten!

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Lengte snoer
  • Veelzijdigheid

Minpunten

• prijs

Lianne 04-07-2019

Prettig en stil

Wauw,,wat een fijne stofzuiger! Hij is makkelijk wendbaar , lang snoer en stil geluid. De kinderen kunnen zelfs hun film blijven volgen.
Veel diverse zuigstukken worden er bij geleverd. Ideaal, want zo heb je voor alles wel wat. We zuigen nu zelf ons luxaflex er mee.
We hebben ook huisdieren. De stoelen met kattenharen krijgen we makkelijk school als de steel eraf haalt. Er zit een borsteltje aan, waardoor je het heel makkelijk kan gebruiken.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Stil
  • Diverse hulpstukken
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• J ruimte nodig voor hulpstukken

Cassa 28-06-2019

Zuigkracht
Er zijn 5 verschillende gradaties qua zuigkracht en die zijn makkelijk te bedienen.
De zuigkracht (op maximaal) is niet zo goed als dat ik gewend ben. Vooral met kattengrind opzuigen moet ik er meerdere keren overheen bewegen voordat het opgezogen wordt. Daardoor ben ik dus niet onder de indruk van de zuigkracht.

Geluid
De stofzuiger is heel stil, zelfs de hardste stand klinkt heel zacht.

Prestaties
Er zitten heel veel accessoires bij deze stofzuiger en dat is zeker een positief punt. De pakketborstel en de lange dunne staaf waarmee je tussen de verwarming kan kozen zijn heel fijn. Ook zit er op de stang een standaard borstel die je heel makkelijk kan uitvouwen zodra je de stang losmaakt. Hiermee kan je makkelijk even snel over wat vensterbanken etc. heen.

Energielabel
De stofzuiger heeft de hoofste energielabel en is daardoor zeer zuinig in verbruik.

Minpunten
De stofzuiger rolt niet fijn achter je aan en blijft vaak hangen over het snoer. Door het soort wieltjes die erop zitten kan hij ook alle kanten op rollen wat resulteert dat hij snel een kant oprolt die je niet wilt.
Ook heeft de stofzuiger een handgreep die niet fijn is om vast te houden. Het is vermoeiend om de stofzuiger op die manier vast te houden en ik kreeg er kramp van.

Conclusie:
Het is een goede stofzuiger, maar ik twijfel over de prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Stil
  • Hoog energielabel

Minpunten

• Blijft achter het snoer hangen
  • Zuigkracht niet optimaal
  • Handgreep houdt niet fijn vast