Bosch BGS51430

Draadloos
Bosch BGS5330A
8,4 (90)

Jacob van Dam 22-02-2013 Product paar weken in bezit

Na 6 jaar gebruik van de Bosch BCG8PRO1 3 maal gerapareerd door Bosch ( Motor vervangen) hierop zit 10 jaar garantie.
Hebben wij besloten om deze stofzuiger te verbannen naar de garage de motor begon alweer extra geluid te maken.
Wij gebruiken nu de Bosch BGS51430 een paar weken,Wat direct opvalt is hoe stil deze stofzuiger zijn werk doet.Ondanks dat hij 400 watt minder is,zuigt hij uitstekend op zowel vloerbedekking als harde vloeren.Nog een voordeel van weer een Bosch is dat alle hulpstukken van de andere stofzuiger gewoon passen.Tot op heden bevalt het prima dat deze stofzuiger geen zakken nodig heeft.Alleen jammer dat zowel de slang als de zuigbuis 10 cm korter zijn als van de PRO.Maar gelukkig ook de oude zuigbuis past op deze nieuwe stofzuiger.

Veltmuisje 16-01-2013 Product half jaar in bezit

Hierbij een up-date van mijn review.

Ik ben nog steeds erg te vreden over mijn stofzuiger. Ik ben 1.87 cm lang en de steel is echt lang genoeg. Ik heb veel lage rugklachten, maar kan echt de hele kamer en slaapkamers boven in 1x stofzuigen. Geen probleem.
Het oprol mechanisme vind ik persoonlijk te snel oprollen. Mijn vriend echter vindt dat geweldig. Hij hoeft niet met het hele snoer uit de machine te stofzuigen.

Ik blijf een tevreden klant.

Dick2012 01-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Deze stofzuiger valt erg tegen oprolmechanisme rolt zich al op bij de minste weerstand die het tegenkomt zuigkracht val ook erg tegen hebben spijt dat we hem gekocht hebben.

petersumatra 20-09-2012 Product half jaar in bezit

4,5
Binnen een half jaar was het snoer gebroken, het snoer-oprolmechanisme kapot en de steel bleef niet meer vastzitten op het handvat. Bij een prijzige stofzuiger als deze had ik dit niet verwacht.
Stofzuiger is via BCC ter reparatie naar Bosch verstuurd. Terug van reparatie is er alleen een nieuw snoer en oprolmechanisme geplaatst, naar de steel/handvat is niet gekeken. BCC heeft toe een andere steel gegeven die wel weer aan het handvat blijft zitten alleen het loskoppelen van de steel gaat nu zwaar.
Heb veel spijt dat ik dit apparaat gekocht heb. Ik wilde een goeie stofzuiger en was bereid hier meer voor te betalen maar zit nu met dit ding opgescheept.
Verbeterpunten: Snoer-oprolmechanisme is zeer zwak en zorgt voor een hoop irritatie. Oprollen lukt nauwelijks dus bergen we het apparaat op met het snoer met de hand opgerold.
De steel is ook erg kort. Ik ben 1,85 m lang maar krijg rugpijn van het kromstaan te stofzuigen,
Spijt, spijt en nog eens spijt.

Veltmuisje 27-08-2012 Product maand in bezit

Na veel twijfel toch deze stofzuiger aangeschaft.
Geweldig! We zijn er erg blij mee. We hebben overal gladde vloeren, 1 kat en een zoontje van 2 jaar. Af en toe is ons huis een zandbak, haha. Maar de stofzuiger zuigt alles zonder moeite op.

In eerste instantie dacht ik dat hij niet zo heel veel zuigkracht had, zie ook vorige recensies. Maar houdt u hand maar eens voor de zuigen, dan kan je het voelen. Tot nu toe alleen maar lof en waar voor ons geld.

Mariska1970 10-08-2012 Product paar dagen in bezit

We zochten een extra stofzuiger voor de bovenverdieping. We hebben al een dyson die goed bevalt en fantastisch zuigt.De Bosch gekozen om zijn goede revieuws, hij doet erg degelijk aan, is wel wat zwaar metalen buizen, maar erg mooi.en.. wat ik niet verwachtte , hij maakt echt weinig geluid! De kinderen kunnen zelfs blijven tv kijken terwijl ik zuig. Deze blijft dus benmeden en de dyson gaat naar boven.

Pabro1974 02-06-2012 Product paar dagen in bezit

Geweldige stofzuiger. Zuigt goed, weinig lawaai en rolt lekker. Ook erg fijn om na afloop te zien wat je hebt opgezogen. Weet je in ieder geval dat het niet voor niets is geweest!

Resaja 04-03-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb dit staaltje technisch vernuft twee weken in ons huishouden welkom mogen heten. Maakte deel uit van het testpanel van Kieskeurig.nl.
Het apparaat belooft heel veel, maar presteert mijns inziens stukken minder. De zuigkracht viel vies tegen, waardoor ik na drie beurten weer blij was om mijn eigen merkloze machientje in handen te hebben. Laten we wel wezen, de Bosch heeft een prachtige vormgeving, maar door zijn logheid ( grootte ) een doorn in mijn oog. Groot pluspunt zijn de aanwezige hulpstukken, die een van de mindere klussen in het huishouden, een stuk vergemakkelijken. Ook is het apparaat vrij wendbaar, waardoor je in 1 stuk door kan. De container is ideaal, geen zakken meer nodig, jammer dat de wat grotere 'stofdeeltjes ' blijven ratelen in de bak, waardoor je geneigd bent sneller de bak te legen.
Als ik zie wat de gemiddelde prijs van deze Bosch is, blijf ik bij mijn eigen merkloze machientje.

Petra 40 02-03-2012 Product paar weken in bezit

Een goede stofzuiger met veel zuigkracht alleen 1 minpuntje door de plastic bak zonder geluids issolatie
ratelt alle kleine harde voorwerpen door de bak heen maakt veel lawaai dat je uit frustratie de bak moet legen.

nathalie04 01-03-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb deze getest voor kieskeurig.nl,ik stofzuig dagelijks
met deze stofzuiger is het ideaal dat je geen stofzuigerzak nodig hebt,en de bak is erg makkelijk te legen lekker schoon en scheelt veel geld in stofzuigerzakken.
Het zelfreinigende systeem is ook fijn en praktisch,net als de diverse borsteltjes die erbij zitten.Ik ben behoorlijk pietje precies en moet eerlijk zeggen dat de zuigkracht voor mij persoonlijk wel meer had gemogen.
Het geluid is niet te hard, wel vind ik de stofzuiger te zwaar dat is het grootste nadeel.

G Coolen 01-03-2012 Product paar weken in bezit

Namens Kieskeurig.nl Testpanel mocht ik de Bosch BGS51430 voor 2 weken testen.
Het is een zeer fijne stofzuiger doet het goed op alle soorten ondergrond (vloerbedeking, laminaat). Het is een genot om met deze stofzuiger te mogen zuigen zeker omdat het geluid zo laag is en zeer wendbaar is. Het gewitcht is dermate licht dat de stofzuiger gemakkelijk mee de trap opgedragen kan worden. De stangen schuiven gemakkelijk in. Een minpunt is dat wanneer je de stofzuiger op de trap draagt en de trap tegelijktijd wilt stofzuigen dat het handvat achteraan zit ipv bovenaan.

Anke Kok 01-03-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb dit product mogen testen via kieskeurig.nl testpanel. Het is een mooie stofzuiger en het legen van het reservoir is heel makkelijk en de knop om het reservoir daarna te reinigen is ook heel makkelijk.
Maar ik vond de zuigkracht heel erg tegen vallen... en wat ik ook mis bij deze stofzuiger is de extra hulpstukken en het is best een groot stofzuiger dat viel ook tegen...

Dave Pennings 29-02-2012 Product paar weken in bezit

We hebben deze stofzuiger getest voor kieskeurig.nl

De stofzuiger was na afspraak netjes op tijd afgeleverd. Meteen de zelfde dag in gebruik genomen , we hebben er 14 dagen gebruik van gemaakt en hebben dit als plezierig ervaren.

Na 1 week een telefoontje gehad met de vraag of we er nog vragen over hadden.

Geen vragen , alles wijst zichtzelf en het is een top stofzuiger die we zeker aan kunnen bevelen.

jp3m 28-02-2012 Product paar weken in bezit

6,2
De stofzuiger aangeschaft op advies van de Media Markt. Ik heb hem in de aanbieding gekocht voor € 252. Eeen heel bedrag maar dan mag je ook wat verwachten. We zijn een Miele gewend. Ik was op zoek naar een sterke stofzuiger met reservoir. Ik heb de reviews gelezen en was op grond hiervan wel overtuigd. Wat een teleurstelling. Of onze stofzuiger heeft een mankement (een zogenaamd maandagmorgenmonster) of het is een slecht product. Hij is inderdaad stil maar zuigt voor geen meter. Iets grotere snippers of zelfs een knoopje laat hij al liggen. Ook het reservoir en de filters ogen fragiel. Ik had mij er beslist meer van voorgesteld. Een grote teleurstelling.

jp3m 28-02-2012 Product paar weken in bezit

6,2

Harryoost 28-02-2012 Product paar dagen in bezit

Wij hebben de eer gehad deze stofzuiger te mogen testen.
Als je de stofzuiger uit de doos pakt, voelt alles heel degelijk aan. Hij is behoorlijk stil, waardoor je het idee hebt dat de stofzuiger niet voldoende zuigt, maar dat valt reuze mee.
De opvangbak legen is een fluitje van een cent, alleen jammer dat de klep niet open blijft staan, maar dat went gauw genoeg.
Wij vinden de stang wat aan de korte kant en de uiteinde van de slang wat te dik, ook als je tijdens de trap zuigen het aparaat in de linkerhand houdt, verplaats je de elektronische zuigkracht regeling te snel met je been.
Om een mening te hebben over die sensor control, daar was de testtijd te kort voor.
Zelf vond ik het wel een fijn aparaat, mijn vrouw wat minder.

K. Schokkenbroek 28-02-2012 Product paar weken in bezit

Namens Kieskeurig.nl Testpanel mocht ik de Bosch BGS51430 voor 2 weken testen. Het is een zeer fijne stofzuiger doet het goed op alle soorten vloerbedeking. Laminaat, plavuizen, en tapijt. Het is een genot om met deze stofzuiger te mogen zuigen zeker omdat het geluid zo laag is. Hij is niet te zwaar dus kan makkelijk mee de trap opgedragen worden. De stangen schuiven gemakkelijk in. 1 minpunt is het snoer dit rolt niet gemakkelijk in.

angelique58 27-02-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb deze fijne stofzuiger mogen testen via het testpanel. Ik ben daar heel blij mee want het is een fijne stofzuiger. Met als voordeel dat hij zakloos is en vooral voor mensen met een allergie idieaal. Hij zuigt prima en heeft handige hulpstukken. Wel even wennen dat wisselen van slang of hulpstukken even anders ging dan met mijn huidige stofzuiger. Idiaal zonder zak je leegt hem zo in je container en voor de allergie je ruikt echt niets terwijl de stofzuiger stof, haren van de hondenen veren van de vogel opzuigt.

gebbie 27-02-2012 Product paar weken in bezit

Hele fijne stofzuiger, en ook zeer stil en wendbaar.
Een genot om mee te werken, ben zelf in bezit van een dyson maar die kan hier niet aan tippen.
De grip op de stang had voor mij iets dikker mogen zijn, en de bevestiging van de hulpstukken op de stang is niet echt heel sterk, deze schiet er vlug vanaf.Verder een prima stofzuiger, eentje die ik zelf meteen zou aankopen.

fmj43 18-02-2012 Product maand in bezit

Ik heb steeds Miele stofzuigers gehad en was niet tevreden over het gebruikslawaai en de levensduur van de motor. Toen ruim 2 maanden geleden mijn Miele sneuvelde, heb ik op basis van uitvoerige internet-orientatie de Bosch BGS-51430 gekocht. Na 2 maanden gebruikservaring is mijn konklusie: een VOORTREFFELIJKE stofzuiger, met de kenmerken:
+ Uitstekende zuigwerking [op harde/zachte vloer]
+ Gemakkelijk in gebruik, ook ledigen stofcontainer.
+ Extreem stille werking.
+ Lange levensduur compressor motor.
+ Laag energieverbruik [ 1400W ]
Geen echt zwak punt ontdekt. Een echte aanrader.