Bosch BGS51430 zwart, wit, zilver

• Test panel 8 feb 2012

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGS51430 zwart, wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Jacob van Dam 22-02-2013

Na 6 jaar gebruik van de Bosch BCG8PRO1 3 maal gerapareerd door Bosch ( Motor vervangen) hierop zit 10 jaar garantie.
Hebben wij besloten om deze stofzuiger te verbannen naar de garage de motor begon alweer extra geluid te maken.
Wij gebruiken nu de Bosch BGS51430 een paar weken,Wat direct opvalt is hoe stil deze stofzuiger zijn werk doet.Ondanks dat hij 400 watt minder is,zuigt hij uitstekend op zowel vloerbedekking als harde vloeren.Nog een voordeel van weer een Bosch is dat alle hulpstukken van de andere stofzuiger gewoon passen.Tot op heden bevalt het prima dat deze stofzuiger geen zakken nodig heeft.Alleen jammer dat zowel de slang als de zuigbuis 10 cm korter zijn als van de PRO.Maar gelukkig ook de oude zuigbuis past op deze nieuwe stofzuiger.

Veltmuisje 16-01-2013

Hierbij een up-date van mijn review.

Ik ben nog steeds erg te vreden over mijn stofzuiger. Ik ben 1.87 cm lang en de steel is echt lang genoeg. Ik heb veel lage rugklachten, maar kan echt de hele kamer en slaapkamers boven in 1x stofzuigen. Geen probleem.
Het oprol mechanisme vind ik persoonlijk te snel oprollen. Mijn vriend echter vindt dat geweldig. Hij hoeft niet met het hele snoer uit de machine te stofzuigen.

Ik blijf een tevreden klant.

Dick2012 01-01-2013

Deze stofzuiger valt erg tegen oprolmechanisme rolt zich al op bij de minste weerstand die het tegenkomt zuigkracht val ook erg tegen hebben spijt dat we hem gekocht hebben.

petersumatra 20-09-2012

Binnen een half jaar was het snoer gebroken, het snoer-oprolmechanisme kapot en de steel bleef niet meer vastzitten op het handvat. Bij een prijzige stofzuiger als deze had ik dit niet verwacht.
Stofzuiger is via BCC ter reparatie naar Bosch verstuurd. Terug van reparatie is er alleen een nieuw snoer en oprolmechanisme geplaatst, naar de steel/handvat is niet gekeken. BCC heeft toe een andere steel gegeven die wel weer aan het handvat blijft zitten alleen het loskoppelen van de steel gaat nu zwaar.
Heb veel spijt dat ik dit apparaat gekocht heb. Ik wilde een goeie stofzuiger en was bereid hier meer voor te betalen maar zit nu met dit ding opgescheept.
Verbeterpunten: Snoer-oprolmechanisme is zeer zwak en zorgt voor een hoop irritatie. Oprollen lukt nauwelijks dus bergen we het apparaat op met het snoer met de hand opgerold.
De steel is ook erg kort. Ik ben 1,85 m lang maar krijg rugpijn van het kromstaan te stofzuigen,
Spijt, spijt en nog eens spijt.

Veltmuisje 27-08-2012

Na veel twijfel toch deze stofzuiger aangeschaft.
Geweldig! We zijn er erg blij mee. We hebben overal gladde vloeren, 1 kat en een zoontje van 2 jaar. Af en toe is ons huis een zandbak, haha. Maar de stofzuiger zuigt alles zonder moeite op.

In eerste instantie dacht ik dat hij niet zo heel veel zuigkracht had, zie ook vorige recensies. Maar houdt u hand maar eens voor de zuigen, dan kan je het voelen. Tot nu toe alleen maar lof en waar voor ons geld.

Mariska1970 10-08-2012

We zochten een extra stofzuiger voor de bovenverdieping. We hebben al een dyson die goed bevalt en fantastisch zuigt.De Bosch gekozen om zijn goede revieuws, hij doet erg degelijk aan, is wel wat zwaar metalen buizen, maar erg mooi.en.. wat ik niet verwachtte , hij maakt echt weinig geluid! De kinderen kunnen zelfs blijven tv kijken terwijl ik zuig. Deze blijft dus benmeden en de dyson gaat naar boven.

Pabro1974 02-06-2012

Geweldige stofzuiger. Zuigt goed, weinig lawaai en rolt lekker. Ook erg fijn om na afloop te zien wat je hebt opgezogen. Weet je in ieder geval dat het niet voor niets is geweest!

Resaja 04-03-2012

Ik heb dit staaltje technisch vernuft twee weken in ons huishouden welkom mogen heten. Maakte deel uit van het testpanel van Kieskeurig.nl.
Het apparaat belooft heel veel, maar presteert mijns inziens stukken minder. De zuigkracht viel vies tegen, waardoor ik na drie beurten weer blij was om mijn eigen merkloze machientje in handen te hebben. Laten we wel wezen, de Bosch heeft een prachtige vormgeving, maar door zijn logheid ( grootte ) een doorn in mijn oog. Groot pluspunt zijn de aanwezige hulpstukken, die een van de mindere klussen in het huishouden, een stuk vergemakkelijken. Ook is het apparaat vrij wendbaar, waardoor je in 1 stuk door kan. De container is ideaal, geen zakken meer nodig, jammer dat de wat grotere 'stofdeeltjes ' blijven ratelen in de bak, waardoor je geneigd bent sneller de bak te legen.
Als ik zie wat de gemiddelde prijs van deze Bosch is, blijf ik bij mijn eigen merkloze machientje.

Petra 40 02-03-2012

Een goede stofzuiger met veel zuigkracht alleen 1 minpuntje door de plastic bak zonder geluids issolatie
ratelt alle kleine harde voorwerpen door de bak heen maakt veel lawaai dat je uit frustratie de bak moet legen.

nathalie04 01-03-2012

Ik heb deze getest voor kieskeurig.nl,ik stofzuig dagelijks
met deze stofzuiger is het ideaal dat je geen stofzuigerzak nodig hebt,en de bak is erg makkelijk te legen lekker schoon en scheelt veel geld in stofzuigerzakken.
Het zelfreinigende systeem is ook fijn en praktisch,net als de diverse borsteltjes die erbij zitten.Ik ben behoorlijk pietje precies en moet eerlijk zeggen dat de zuigkracht voor mij persoonlijk wel meer had gemogen.
Het geluid is niet te hard, wel vind ik de stofzuiger te zwaar dat is het grootste nadeel.

G Coolen 01-03-2012

Namens Kieskeurig.nl Testpanel mocht ik de Bosch BGS51430 voor 2 weken testen.
Het is een zeer fijne stofzuiger doet het goed op alle soorten ondergrond (vloerbedeking, laminaat). Het is een genot om met deze stofzuiger te mogen zuigen zeker omdat het geluid zo laag is en zeer wendbaar is. Het gewitcht is dermate licht dat de stofzuiger gemakkelijk mee de trap opgedragen kan worden. De stangen schuiven gemakkelijk in. Een minpunt is dat wanneer je de stofzuiger op de trap draagt en de trap tegelijktijd wilt stofzuigen dat het handvat achteraan zit ipv bovenaan.

Anke Kok 01-03-2012

Ik heb dit product mogen testen via kieskeurig.nl testpanel. Het is een mooie stofzuiger en het legen van het reservoir is heel makkelijk en de knop om het reservoir daarna te reinigen is ook heel makkelijk.
Maar ik vond de zuigkracht heel erg tegen vallen... en wat ik ook mis bij deze stofzuiger is de extra hulpstukken en het is best een groot stofzuiger dat viel ook tegen...

Dave Pennings 29-02-2012

We hebben deze stofzuiger getest voor kieskeurig.nl

De stofzuiger was na afspraak netjes op tijd afgeleverd. Meteen de zelfde dag in gebruik genomen , we hebben er 14 dagen gebruik van gemaakt en hebben dit als plezierig ervaren.

Na 1 week een telefoontje gehad met de vraag of we er nog vragen over hadden.

Geen vragen , alles wijst zichtzelf en het is een top stofzuiger die we zeker aan kunnen bevelen.

jp3m 28-02-2012

De stofzuiger aangeschaft op advies van de Media Markt. Ik heb hem in de aanbieding gekocht voor € 252. Eeen heel bedrag maar dan mag je ook wat verwachten. We zijn een Miele gewend. Ik was op zoek naar een sterke stofzuiger met reservoir. Ik heb de reviews gelezen en was op grond hiervan wel overtuigd. Wat een teleurstelling. Of onze stofzuiger heeft een mankement (een zogenaamd maandagmorgenmonster) of het is een slecht product. Hij is inderdaad stil maar zuigt voor geen meter. Iets grotere snippers of zelfs een knoopje laat hij al liggen. Ook het reservoir en de filters ogen fragiel. Ik had mij er beslist meer van voorgesteld. Een grote teleurstelling.

jp3m 28-02-2012

Harryoost 28-02-2012

Wij hebben de eer gehad deze stofzuiger te mogen testen.
Als je de stofzuiger uit de doos pakt, voelt alles heel degelijk aan. Hij is behoorlijk stil, waardoor je het idee hebt dat de stofzuiger niet voldoende zuigt, maar dat valt reuze mee.
De opvangbak legen is een fluitje van een cent, alleen jammer dat de klep niet open blijft staan, maar dat went gauw genoeg.
Wij vinden de stang wat aan de korte kant en de uiteinde van de slang wat te dik, ook als je tijdens de trap zuigen het aparaat in de linkerhand houdt, verplaats je de elektronische zuigkracht regeling te snel met je been.
Om een mening te hebben over die sensor control, daar was de testtijd te kort voor.
Zelf vond ik het wel een fijn aparaat, mijn vrouw wat minder.

K. Schokkenbroek 28-02-2012

Namens Kieskeurig.nl Testpanel mocht ik de Bosch BGS51430 voor 2 weken testen. Het is een zeer fijne stofzuiger doet het goed op alle soorten vloerbedeking. Laminaat, plavuizen, en tapijt. Het is een genot om met deze stofzuiger te mogen zuigen zeker omdat het geluid zo laag is. Hij is niet te zwaar dus kan makkelijk mee de trap opgedragen worden. De stangen schuiven gemakkelijk in. 1 minpunt is het snoer dit rolt niet gemakkelijk in.

angelique58 27-02-2012

Ik heb deze fijne stofzuiger mogen testen via het testpanel. Ik ben daar heel blij mee want het is een fijne stofzuiger. Met als voordeel dat hij zakloos is en vooral voor mensen met een allergie idieaal. Hij zuigt prima en heeft handige hulpstukken. Wel even wennen dat wisselen van slang of hulpstukken even anders ging dan met mijn huidige stofzuiger. Idiaal zonder zak je leegt hem zo in je container en voor de allergie je ruikt echt niets terwijl de stofzuiger stof, haren van de hondenen veren van de vogel opzuigt.

gebbie 27-02-2012

Hele fijne stofzuiger, en ook zeer stil en wendbaar.
Een genot om mee te werken, ben zelf in bezit van een dyson maar die kan hier niet aan tippen.
De grip op de stang had voor mij iets dikker mogen zijn, en de bevestiging van de hulpstukken op de stang is niet echt heel sterk, deze schiet er vlug vanaf.Verder een prima stofzuiger, eentje die ik zelf meteen zou aankopen.

fmj43 18-02-2012

Ik heb steeds Miele stofzuigers gehad en was niet tevreden over het gebruikslawaai en de levensduur van de motor. Toen ruim 2 maanden geleden mijn Miele sneuvelde, heb ik op basis van uitvoerige internet-orientatie de Bosch BGS-51430 gekocht. Na 2 maanden gebruikservaring is mijn konklusie: een VOORTREFFELIJKE stofzuiger, met de kenmerken:
+ Uitstekende zuigwerking [op harde/zachte vloer]
+ Gemakkelijk in gebruik, ook ledigen stofcontainer.
+ Extreem stille werking.
+ Lange levensduur compressor motor.
+ Laag energieverbruik [ 1400W ]
Geen echt zwak punt ontdekt. Een echte aanrader.

Rostrata 16-02-2012

Wat een verademing!

Hiervoor een Dyson besteld, maar na twee keer stofzuigen het apparaat weer terug gestuurd. Wat een lawaai komt er uit dat ding!
Nee, geef mij maar deze Bosch. Als je de motor op maximaal zet, komt er amper geluid uit, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Je zou haast denken dat er niets opgezogen wordt met zo weinig geluid, maar zuigen doet hij als de beste!

Ik wil toch even een paar dingen rechtzetten wat betreft de review van mijn voorganger. Deze stofzuiger komt op een waardering van een zesje.
Daar ben ik het totaal niet mee eens.
De zwenkwielen bijvoorbeeld, die zouden niet makkelijk over een drempel o.i.d. gaan. Hier heb ik geen enkel probleem mee. Snoer gaat ook gemakkelijk weer in de stofzuiger.

Snoerlengte is ook top, ook hier kan ik dat niet van een Dyson zeggen, met 6 meter...
Apparaat oogt ook zeer degelijk, en heeft een zelfreinigend systeem. Stofopvangbak is makkelijk er uit te halen en te legen.
Stofzuiger is makkelijk op te bergen, je kan 'm rechtop zetten en aan het handvat oppakken.
Kortom, een aanrader! Het is een lust om te stofzuigen, mensen die in de kamer zitten kunnen elkaar normaal verstaan en de TV of radio hoeft niet harder gezet te worden.
Tussen haakjes: Ik werk niet bij Bosch en verkoop deze stofzuiger ook niet.

1979Bart 09-12-2011

Vandaag ging mijn stofzuiger stuk. Dus ik moest een nieuwe hebben. Normaal ben ik niet zo impulsief, en dat moest ik maar een niet meer doen. Ik kocht namelijk de Bosch BGS 51430. Begrijp me niet verkeerd, ik ben eigenlijk helemaal gek van het merk Bosch. Maar goed, kennelijk kun je Bosch Professional gereedschap en Bosch stofzuiger niet zomaar met elkaar vergelijken.

De stofzuiger:

Zuigt ie?
- Ja! En goed ook!

Is ie stil?
- De motor wel. De slurf en het mondstuk niet. Je kunt het vermogen traploos instellen. Wanneer je een harde vloer wil zuigen heb je bijna maximaal vermogen nodig. Voor het "stille" van deze stofzuiger hoef je het zeer zeker niet te doen, ondanks dat de reclame dit als uniek verkooppunt laat zien. Wil je muziek luisteren onder het stofzuigen? Koop een goedkope stofzuiger + een ipod!

Hoe is de telescoopbuis?
- Goede vraag. Instelbaar op lengte. Ideaal. Tenminste, als je tussen de 120 cm en 160 cm bent. Heb je een Hollandse lengte van 180 cm en groter, bereid je dan voor op een kromme houding. Vastpakken bij de slang wordt overigens lastig, aangezien deze een diameter van een gezonde rioolbuis heeft.

Zwenkwielen?
- Ja! 4 Stuks. Lekker stabiel. Rolt zonder moeite over een vloeitje. Alles dikker dan dat wordt als onoverkomelijke drempel beschouwd.

Afmetingen?
-Niet te klein..

Snoer dan?
- Ja, en een goede lengte trouwens. Als je een kort rukje aan het snoer geeft begin het systeem zichzelf op te rollen. Bereid je voor op ergernissen, want dit gaat verre van probleemloos. Hoe lang is namelijk een "kort rukje"? Als het systeem dan met tegenzin besluit om actief te worden, dan gaat ie het zeker niet alleen doen en verwacht ie dat jij een handje gaat helpen. Na het stofzuigen sta je dus nog een paar minuten een slap draadje in een gaatje te duwen. Ik zal me onthouden van vergelijkingen..

Eh.. zakloos?
-Ja, top! Je ziet het vuil ronddartelen in de doorzichtige opvangbak. Helemaal goed . Heeft wel iets motiverends eigenlijk.

Conclusie:
1. Ik moet nooit meer impulsief iets kopen
2. Ondanks alle bovenstaande tekst is het best een goede stofzuiger. Een paar goede (grote) zwenkwielen, een langere telescoopbuis en een snoer dat zichzelf wel oprolt en het was mogelijk zijn geld waard geweest. Bosch heeft met dit product vergeten de puntjes op de I te zetten. Hoewel dit kleine dingetjes zijn (die geloof ik gemakkelijk op te lossen zijn), ergeren ze mij mateloos. Om deze reden zou ik mijn zuurverdiende geld uitgeven aan een andere stofzuiger.