Philips PowerPro Expert FC9743 blauw - Reviews

Stofopvang
zakloos
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Expert FC9743 blauw op Kieskeurig.nl.

DN65 29-02-2020

Goede, krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Deze stofzuiger vorig jaar aangeschaft en speciaal uitgekozen, omdat ik graag een zakloze, krachtige stofzuiger wilde hebben die geschikt is voor het verwijderen van dierenharen, vanwege onze hond die veel verhaard. Sindsdien is de stofzuiger dagelijks in gebruik en ik ben erg tevreden met deze aankoop! Het leek me een goed idee om een review te schrijven.

De voordelen op een rijtje:
- Zuigkracht is erg goed en verwijderd zichtbaar het meeste vuil
- Heeft veel bijgeleverde accessoires
- Is niet erg zwaar in gewicht
- Heeft een lang snoer
- Apparaat heeft een stevig, degelijk ontwerp
- Groot reservoir, elke keer legen is zeker niet nodig.
- De borstelkop is erg gemakkelijk om bijvoorbeeld plinten of de trap mee af te nemen
- De filter is uitwasbaar

Over het algemeen zeer tevreden over deze stofzuiger, maar er zijn toch wat kleine nadelen:
- Klepje van de accessoires heeft geen scharnier en het is soms even ‘zoeken’ voordat je hem er weer goed terug in krijgt. Een scharnier zou een stuk handiger zijn.
- Het reservoir is groot en dat is opzich heel fijn, maar het legen moet om die reden wel voorzichtig aangezien hij niet in onze prullenbak past en we hem er boven moeten houden.

Ik zou deze stofzuiger zeker aanraden als je op zoek bent naar een goede, zakloze stofzuiger.

stofzuiger 13-05-2019

Robuuste, redelijk stille, zakloze stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Onze stofzuiger was nogal gammel en maakte veel lawaai. Zuigen ging ook niet meer lekker. Daarom deze Philips gekocht, zakloos, dus niet de kosten van de zakken en de stank die daar vaak mee gepaard gaat. Er is goed nagedacht over het ontwerp met borsteltjes, lang snoer en eenvoudig leegmaken. De stofzuiger voelt robuust aan met een lekkere lange stang en mondstuk. Zuigen doet hij prima, opvallend hoeveel hij uit een karpet haalt nadat dat eerder door de andere stofzuiger was gedaan.

Pluspunten

• zuigkracht
  • Geluid valt mee
  • Goed ontwerp
  • Zakloos

Minpunten

• Niet de goedkoopste maar zijn geld waard

Marinus44 25-07-2019

Een krachtige hulp in de huishouding

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

De PowerPro maakt zijn naam waar. Een krachtige stofzuiger met voldoende accessoires. Het tapijt wordt met de speciale borstel stevig onder handen genomen.

Daika 11-07-2019

Vanaf 7 mei ‘19 in bezit

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Nu al kapot, amper zuigkracht, nieuwe filters erin maar helaas, heeft niet geholpen.
Heb helaas de aankoopbon niet meer, alleen afschrijving bank

Erics46 18-01-2019

Prima, die doet alles wat ik had verwacht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Dit was mijn eerste Stofzuiger zonder zak. Zuigt beter en stiller dan mijn oude stofzuiger. Was ook goedkoper.

HansBelgië 21-11-2018

Heel goede stofzuiger.

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Dit is wel een zeer krachtige stofzuiger die toch weinig verbruikt.
Hij voelt heel stevig aan.
Hij is ook wel gemakkelijk te ledigen en te reinigen, wat ook wel zeer belangrijk is.
Hij heeft ook een lang elektriciteitssnoer.
Dit was wel een goede aankoop, zou ik ieder huishouden kunnen aanbevelen.

Kakkenoene 09-11-2017

Stylish en effectieve alleszuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Zakloos stofzuigen voor een beginner valt beter mee dan gedacht! Zelfs als je per ongeluk iets hebt opgezogen wat niet de bedoeling was, kan je het gemakkelijk terug recuperen door het opzuigvak te openen bij het ledigen. Anders moet je de zak stukknippen en zoeken en sukkelen bij een normale zakstofzuiger. Wat ook handig is is dat zowel het snoer als de slang extra lang is. In het begin is het wat zoeken met de slang maar eens je er gewend aan bent is het een zaligheid! Je hebt ook een behoorlijk gamma aan opzetborstels en ander toebehoren om je in elke situatie uit de nood te helpen en in elk hoekje en kantje te kunnen komen. Het geluid valt ook best mee. Zeker een stuk stiller dan de gemiddelde stofzuiger. Wat wel cooler dan de andere stofzuigers is zijn de blauwe lichtjes van de zuigkracht en de halve cirkel. Echt wel nice! Een klein nadeel is misschien het gewicht maar met het ergonomische handvat bovenaan valt het nog best mee om hiermee de trap op/af te lopen. De zuigkracht kan je zelf regelen. Dus afhankelijk van de ondergrond is dit soms variabel en kan je dit naar 'eigen smaak' instellen. En geen vieze geurtjes meer zoals dit al wel eens kon zijn bij een gewone stofzuiger. Zeker een aanrader!

Karo2018 06-11-2017

Stofzuigen is snel gebeurd

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

De stofzuiger heeft een lang snoer en een slang dat vele langer is dan de gemiddelde stofzuiger.
Dit vergemakkelijkt het snelle stofzuigen.
Weg met steeds een stopcontact zoeken.

De stofzuiger doet het goed.
Hij mag voor mij nog iets kracht zijn, maar voldoet zeker voor een dagelijkse stofzuig beurt.
Spijtig dat de doos geen Nederlandse tekst heeft, want het zou handig zijn dat je wist voor welke ondergrond je welke opzetborstel kan gebruiken.

De handleiding moet je online gaan zoeken en legt ook niet echt uit met foto's van de hulpstukken wat je ermee kan doen.
Maar we hebben nog tijd genoeg om dit uit te zoeken.
We zijn benieuwd of we tevreden blijven van dit blauwe wonder.

RosiersAn 05-11-2017

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Ik was terughoudend omdat ik een voorkeur heb voor een stofzuiger met zak.
Doordat de zuigkracht van deze stofzuiger enorm groot is, en de kabel ook zeer lang, maakt het stofzuigen wel een fijne bezigheid. Normaal maak ik me sneller druk omdat je meermaals over dezelfde plaats moet gaan (vooral op de plaatsen waar de hondenharen enorm bij elkaar liggen) en dat je vaak de stofzuiger moet verplaatsen van stopcontact. Dit is echter met de PowerProExpert niet nodig. Hij zuigt lekker krachtig in éénmaal de haren op.
Het hulpstukje op de steel is ook zeer gemakkelijk. Zo ga je heel snel van stofzuigen met de grote borstel naar een "handstofzuiger" voor de kleine hoekjes!
Qua geluid is de stofzuiger niet stiller dan mijn normale stofzuiger (een Rainbow, die sowieso heel stil is).
De stofzuiger rijdt wel minder vlot rond dan een andere kleine stofzuiger. Mijn Rainbow is ook logger, maar van deze PowerProExpert verwacht je echter dat hij wel vlotter handelbaar is.
Het reservoir reiniger is een vuile bezigheid. Bij mijn Rainbow stofzuiger is dit al met water en spoel je zo gemakkelijk de hele bak uit. Deze PowerProExpert moet je echter ook met nat reinigen om hem echt proper te krijgen, wat niet zo logisch is...

lisannerits 05-11-2017

Enorm sterke zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

- Grootste pluspunt is de enorm sterke zuigkracht.
- De allergiefilter houdt de lucht schoon en gezond,hij
vangt 99,98 van de schadelijke stofdeeltjes op.
- Tri-active mondstuk,een perfect resultaat op elke
vloer, tapijt, zetels. Ook in alle kantjes en hoekjes.
- Lang snoer en stang.
- Geluidsniveau: zeer stil
- Allergy-Lock systeem met sensor die de stofbak
- volledig afgesloten en lekvrij maakt.
- Energielabel A+
- modern design

- Zeer tevreden over deze stofzuiger, ik kan geen
negatieve opmerkingen zeggen.

Besluit: Het is een plezier om te stofzuigen en daarna een perfect stofvrij resultaat te zien.

sinte 05-11-2017

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Mijn eerste indruk toen ik de doos open deed: waauw, zoveel accessoires! Dat is eigenlijk wat ik zoek bij een stofzuiger: dat je gewoon alle stofkarweien ermee kunt doen. Van auto's stofzuigen, tot tussen spleten van de zetel. Met deze stofzuiger kan het gewoon allemaal!! Wat ik ook positief vind, is dat de borstel geruisloos over harde vloeren veegt: je hoort er niets van, dus ben ik ook gerust over eventuele krassen die de mond zou kunnen maken. Er zit ook een aparte zuigmond voor tapijten bij en die doet ook echt goed zijn werk: ik heb echt de indruk dat ik er het grootste deel van het stof mee uit mijn hoogpolig tapijt krijg. De mond voor de parketvloer doet hier ook goed dienst want krassen op een parketvloer is het laatste wat ik zou willen. Maar nu het belangrijkste: de zuigkracht! Zowel op harde vloeren als op tapijten als in de auto en de zetel krijg het grootste deel van het stof ermee opgezuigd. Het is gewoon fantastisch! Twee nadelen zijn wel: hij maakt nogal veel lawaai, vind ik en ook de kabel is net iets te kort om er heel mijn huis in 1 keer mee te stofzuigen, maar dat is natuurlijk maar een kleine opmerking ten aanzien van de rest. Het is de eerste keer dat ik met een stofzuigzaklose stofzuiger werk en ik ben helemaal overtuigd!

TomVe 02-11-2017

Zeer tevreden!

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Bij het uitpakken van de nieuwe stofzuiger viel meteen op dat er 3 verschillende kopstukken zijn voor verschillende ondergronden. Je merkt echt wel het verschil als je de tijd neemt om te veranderen van kopstuk tussen matten en harde vloeren! Het toestel is iets minder wendbaar dan onze vorige stofzuiger, maar bij ons is dat niet zo'n groot probleem. De prestaties van het toestel zijn heel goed, het vuil wordt goed opgenomen en het is ook zeer eenvoudig om stofnetten weg te nemen met de geïntegreerde borstel op de steel. Het snoer is lang genoeg zodat je ook niet steeds de stekker hoeft te veranderen. De verschillende hulpstukken zijn handig in gebruik en heel eenvoudig op te bergen in de stofzuiger zelf. Verder is het toestel heel gebruiksvriendelijk. Bij het opbergen kan je kiezen of je het toestel rechtstaand of liggend weg wil zetten. Bij beide standen kan je de steel eenvoudig vast maken aan het toestel zodat deze stevig staat en niet veel plaats inneemt. De stof opvangbak is ook zeer eenvoudig te onderhouden. Eerst het grootste vuil in de vuilnisemmer, en daarna de binnenkant van de opvangbak even afspoelen en laten opdrogen, eenvoudiger kan het bijna niet. Zeker een toestel dat we kunnen aanraden!

dirkvd001 01-11-2017

Allrounder met extra's

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Uitermate geschikt voor alle ondergronden en vermits wij zowel een stenen vloer als houten parket hebben is dit een ideaal toestel.
Het oogt zowat futuristisch en werkt stiller dan conventionele stofzuigers. Al bij al ben ik heel tevreden van dit toestel.

CowboyHenk 21-10-2017

Krachtige maar stille stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Ik heb dit weekend de stofzuiger aan een goede test onderworpen. Wij hebben thuis 2 kinderen en een hond die redelijk wat kunnen vuilmaken. Onze hond heeft lang haar en dus liggen er af en toe van die stofkonijntjes. Deze stofzuiger wist daar heel goed mee om te gaan. Heel handig ook dat hij zo stil is want onze zoon van 6 maanden lag nog boven te slapen en is helemaal niet wakker geworden, wat soms wel het geval is met onze andere stofzuiger. Ik ben eigenlijk super tevreden. Doet goed het werk, ziet er goed uit en weegt niet zo veel waardoor hij ook heel wendbaar is. Het opbergen zou misschien iets makkelijker mogen, aangezien hij ten opzichte van onze andere stofzuiger wel wat meer plaats inneemt (vooral in de hoogte). Ik test hem sowieso nog wat verder nu, maar kan nu al zeggen dat deze een gelukkig plaatsje in ons huis zal krijgen. Bedankt Philips/The Insiders voor de mogelijkheid om deze te kunnen testen.

Stefaan39 20-10-2017

lichtgewicht

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Heel wendbare en lichte stofzuiger met goede zuigkracht.
Verbazingwekkend hoeveel kattenhaar de bak verzamelt.
Heel mooi design ook!

Nathalie0877 18-10-2017

Perfect in zijn veelzijdigheid

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Voor de eerste maal de stofzuiger gebruikt en al meteen zeer enthousiast. Door de geleidende rubber haartjes aan de zijkant van de zuignap, neemt hij mooi al het vuil en stof uit hoekjes en kantjes mee. Voorzien van vele accessoires en speciale zuignappen voor haren en dergelijke.
Enige minpuntje is de zwaarte van de steel. De integratie van enkele stukken in de steel zelf maakt hem zwaarder dan andere stofzuigers. Maar het gebruiksgemak ervan maalt dit geen onoverkomelijk nadeel.

mamanisi 17-10-2017

Insiders test: Philips PowerPro

Geschreven voor: Philips PowerPro Expert FC9743 blauw

Dit is een stofzuiger die gezien mag worden, hij beschikt over een prachtig design. Ook de kinderen zijn gek van de blauwe lichtjes die oplichten bij het gebruik ervan.

Ook kwalitatief zeer sterk. Ongekende zuigkracht. En dit voor een stofzuiger zonder zak.