De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RO7691 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

t*************@g******** 10-04-2024

Geweldige stofzuiger!

Geweldige stofzuiger!
Stil!
Veel hulpstukken!
Geen zak en heel erg makkelijk schoon te maken!
Grote zuigkracht en toch een kleine stofzuiger!!

Pluspunten

• Stil en enorme zuigkracht
  • Veel hulpstukken
  • Makkelijk schoon te maken
  • Nooit geen zakken meer

Sander 26-03-2024

Aanrader, stille krachtpatser!

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Prachtige stofzuiger om te zien en geleverd met veel accessoires! Zeer fijn in gebruik omdat de stofzuiger erg stil is en toch sterke zuigkracht heeft. Je ziet kruimels en stof zelfs naar de mond toe gezogen worden. Hij is wel wart zwaar, maar ik zie dat als een fijne eigenschap. De stofzuiger rolt niet zomaar om, wanneer je een bocht om gaat. De tapijt stand is erg goed en het handige systeem in het handvat koppel je snel de stang los om vervolgens met een borstel die je uitschuift ook even snel meubels/stoelen schoon te zuigen, ideaal! Ik geniet vanf nu in alle stilte van wat muziek tijdens het stofzuigen, zonder dat de stofzuiger de muziek overstemd, topper!!!

Pluspunten

• Erg stil
  • Krachtige zuigracht
  • Veel slimme accessoires

Minpunten

• Aan de zware kant, maar rolt daarom niet om
  • Afvalbak verwijderen/plaatsen gaat iets lastig

judith 25-03-2024

Rowenta RO7691, lekker licht en grote keuze van attributen

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Mijn oude stofzuiger stopte ermee dus moest snel een nieuwe aanschaffen vanwege hond en kat in huis. Gelukkig kon de Rowenta RO7691 de volgende dag geleverd worden en staat deze stofzuiger goed aangeschreven, op altijd een paar gebruikelijke mopperaars na.

Wat een fijne vrij stille stofzuiger, en heel uitgebreid met attributen. Een lekkere lange stekker. Even uitzoeken welke stofzuiger mond het beste bij de werkzaamheden past. De dierenharen worden met gemak opgezogen. En natuurlijk zakloos.

Ayse 13-02-2024

Top stofzuiger!

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Hele fijne stofzuiger met genoeg accessoires. Goed wendbaar en goede zuigkracht.

Pluspunten

• Makkelijk wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Lange steel
  • Maakt minder lawaai

a*********@z******* 16-01-2024

Rowenta Silence Force RO7691 TOP stofzuiger!

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Wat een super geweldige stofzuiger is de Rowenta Silence Force RO7691! Super zuigkracht en de onderdelen die je erbij krijgt zijn perfect.
Geen hondenharen meer in huis en of op de trap.
Verlengstuk is top voor spinnen ragen in hoeken op plafond.
Nog een 1 extra voordeel: super lang snoer; niet continue hoeven veranderen van stopcontact!
Na jaren een duurdere stofzuiger gehad te hebben verslaat de Rowenta Silence Force RO7691 deze met 100%

Pluspunten

• lang snoer
  • accessoires
  • zuigkracht
  • goed wendbaar

Minpunten

• geen

B 28-12-2023

Beste zuigkracht

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Beste cadeau ooit gekocht, hele fijne stofzuiger. Mijn moeder is er fan van geworden. De zuigkracht en de onderdelen zijn zo goed en handig. Ik raad het zeker aan!

Berra 28-12-2023

Beste zuigkracht

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Wij hebben dit product gekocht als cadeau voor ons moeder. Super blij super tevreden over de gebruik van de stofzuiger. De kracht en al die handige kop stukjes, waardoor je in alle hoeken kan komen. Het is een hele fijne stofzuiger.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Handige onderdelen

Minpunten

• Niet zo stil

Jose 16-12-2023

Perfecte stofzuiger om hondenharen van de bank te krijgen

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Eindelijk zijn de hondenharen van de bank!
De Rowenta heeft veel zuigkracht (en toch stil) en een perfecte borstel om de hondenharen zonder moeite van de bank te krijgen.

Pluspunten

• perfecte borstel voor hondenharen
  • geruisloos
  • sterkte zuigkracht
  • lang snoer

Minpunten

• even wennen om zuigkracht in te stellen bij tapijt
  • groot, maar voordeel is dat stofzuiger niet omvalt

c**************@o******** 21-08-2023

Bevalt goed.

Lieve Silence Force Cyclonic,
Ik heb je net een week. En nu al begeleid je me overal: op trappen, in gangen, de keuken, overal. Je grootste voordeel: je bent verrassend stil. Met de hondenharenborstel iets lawaaieriger, maar ik hoef dan ook niets meer te doen: jij doet het werk. Geen work-out meer waarbij de stofzuiger zich vacuüm zuigt op de ondergrond: jij klopt en je zuigt en bent, voor zover ik nu kan overzien: helemaal tóp. Enige minpuntje: geen plintmondje. Oh ja, én de gebruikaanwijzing. Niet zo'n beste Rowenta. Gebruik eens wat woorden, dat zou schelen.

Pluspunten

• stil
  • effectieve hondenhaarborstels
  • Veel extra onderdelen

Minpunten

• geen plintmondje
  • gebruiksaanwijzing is slecht.
  • waar onderdelen voor zijn is onduidelijk

p*********@g******** 12-07-2023

Volgende toch maar met zak

Geschreven voor: Rowenta RO7691

3 jaar oud en ik doe 'm weg.
Het ding beviel me eigenlijk vaaf het begin al niet. Teveel knopjes op de tangen, veel te veel accesoires.
De accesoire die je dan wel veel gebruik zit vast op de stang (het borsteltje) en de haren zijn binnen een jaar krom.
Geen stofzakken is leuk, maar het is een behoorlijk stoffig klusje.
Stang bleef na een jaar al niet meer rechtop staan.
De handgreep bovenop de stang is gewoon onhandig.
Na amper 3 jaar geen zuigkracht.
Slangen gechecked, filters gechecked. Hij zuigt ergens lucht, maar niet via de daarvoor bedoelde gaten.

Pluspunten

• veel accesoires
  • handelbaar op trap

Minpunten

• geen opbergvak accesoires
  • veel te veel accesoires
  • grote zuigmond veel te groot
  • Borsteltje op stang al snel niet bruikbaar
  • stofbak legen smerig klusje

J.K. 12-03-2022

Waardeloze stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Nog nooit zo'n waardeloze stofzuiger gehad. Slang is veel te kort. Stofzuiger staat telkens op de kop als je even vooruit wilt trekken. 3 maanden gebruikt en de zuigkracht is behoorlijk afgenomen. Wij kopen nooit meer een rowenta.

Pluspunten

• Weinig
  • Redelijk stil

Minpunten

• Slang veel te kort
  • Zware stofzuiger
  • Zuigkracht neemt snel af

Mirte 04-06-2019

kattenharen zijn verleden tijd

Geschreven voor: Rowenta RO7691

De Rowenta animal care stofzuiger heb ik meermaals langs zien komen in de reclameblokken op tv. Deze commercials geven vooral een indruk van hoe stil de stofzuiger zou moeten zijn, zo stil dat je huisdieren door het geluid van de stofzuiger heen zouden kunnen slapen. Met angstige katten was mijn interesse dus wel gewekt.

De stofzuiger arriveert in een grote box. Het eerste wat opvalt bij het open maken van de doos, is de hoeveelheid accessoires die zijn bijgeleverd. De gebruiksaanwijzing geeft een duidelijke uitleg over waar welke borstel voor geschikt is. Mijn eerste indruk is dat dit wel erg veel opzetstukken zijn voor wel erg veel situaties. Verder is de stofzuiger erg compact. De gebruiksaanwijzing is duidelijk en de stofzuiger is direct klaar voor gebruik.
Het meest enthousiast ben ik over de turbo borstels. Deze hebben roterende borstels die de dierenharen vanuit de vloerbedekking oppakken, met mijn vorige stofzuiger moest ik meermaals over dezelfde plek stofzuigen om de haren te verwijderen. Met de turbo-borstels is dit niet nodig. De grote borstel is met name geschikt voor grote oppervlakken, de kleine gebruik ik met name voor de trappen. Een ander groot pluspunt vind ik de geïntegreerde kleine borstelkop in het handvat. Hierdoor kun je gemakkelijk alle plinten en kleine oppervlakken schoonmaken, zonder steeds te moeten slepen met een klein opzetstukje. Het snoer is lang, wat ik ook een pluspunt vind, ik kan de gehele beneden verdieping doen zonder het gehele snoer af te hoeven rollen. Ook de grote opvangbak is een groot voordeel. Het filter moet af en toe worden schoongemaakt, als ik de handleiding moet geloven is dit erg makkelijk, maar dit heb ik zelf nog niet hoeven doen.

Grootste nadeel van de stofzuiger vind ik de korte stofzuigerslang. Ik merk dat ik een langere slang gewend ben, waardoor ik de stofzuiger steeds snel achter mij aan moet trekken. Hierbij valt gelijk op dat de stofzuiger zelf niet zo stabiel is. Hij valt vrij snel om. Daarnaast is het zogenaamde ergonomische handvat voor mij niet zo erg ergonomisch. Ik vind het handvat niet makkelijk vasthouden, ik ben constant zoekende hoe het handvat het fijnst vast te houden.
Tot slot nog even over het geluidsvolume van deze stofzuiger. De stofzuiger is zeker stil, zolang de turbo borstels niet worden gebruikt. Mijn katten vinden de stofzuiger op zijn stilst nog steeds niet leuk en vluchten er nog steeds voor weg. De turbo borstels maken heel veel herrie, door de roterende borstels. Maar de herrie wordt goed gemaakt door de geweldige prestatie van deze borstels.

Al met al een hele fijne stofzuigers voor een fijne prijs om de oorlog aan te gaan met alle uitvallende dierenharen.

Pluspunten

• turbo borstels tegen kattenharen
  • ingebouwde kleine borstel
  • geen zak

Minpunten

• korte slang

Victor 20-05-2019

Stofzuiger zonder teleurstellingen

Geschreven voor: Rowenta RO7691

De stofzuiger Rowenta ….. nu 2 weken in mijn bezit.

Wij zijn vol lof over deze stofzuiger. Wij hoeven niet meer op de knieën voor het opzuigen van de hondenharen van onze Boris! Gewoon de juist borstel gebruiken en zonder kracht te zetten zuigt deze krachtmachine alle haren zonder problemen op.

Zeker ook de regelaar aan het handvat is ideaal, deurmatten blijven liggen doordat men de zuigkracht kan verminderen. Onze vorige stofzuiger had deze functie ook, maar lang niet zo praktisch als deze Rowenta stofzuiger.

Ook erg praktisch is dat men bij deze stofzuiger totaal geen kracht hoeft te zetten. Laat het handvat gewoon in je hand liggen en de stofzuiger doet de rest!

Prima stofzuiger Rowenta!

Pluspunten

• Stille motor
  • Handige hulpstukken
  • Prima geschikt voor hondenharen
  • Geen kracht te zetten bij stofzuigen
  • Praktische regelaar

Minpunten

• Geen min punten

MarleenG 21-01-2019

Stofzuiger met sterke zuigkracht

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Ik test de Rowenta RO7691 Silence Force Cyclonic 4A Animalcare stofzuiger nu ruim 3 weken. Na het uitpakken valt meteen op dat er veel accessoires bij deze stofzuiger zitten namelijk 4 borstels en nog een aantal kleinere accessoires. Twee van de borstels zijn speciaal voor het opzuigen van honden/katten haren. Zelf hebben wij een hond die heel wat haren verliest. De borstels werken goed maar maken wel wat meer herrie. De stofzuiger zelf is redelijk stil, deze borstels zorgen er wel voor dat dit voordeel weg is.
De borstel in deze zuigmonden draait rond zodat de haren makkelijk worden opgezogen.
Deze haren draaien om de borstel heen. De
grote borstel kan je open maken en zo de haren verwijderen. Verder zit er een borstel met 2 standen en een borstel speciaal voor een harde vloer zoals een parketvloer bij. Zelf vind ik de parketborstel een beetje overbodig door de 2 standen borstel. Een nadeel van de vele extra borstels is wel dat je er een apart plekje voor moet hebben want het zijn er te veel om in de stofzuiger zelf kwijt te kunnen. Wat wel makkelijk is, is het geïntegreerde borsteltje in de handgreep. Dit schuif je makkelijk naar voren als je de zuigstang van de handgreep af haalt. De handgreep ligt prettig in de hand en de zuigstang is makkelijk in hoogte aan te passen. De diversen borstels verwissel je ook makkelijk door een kliksysteem.
Het is een stofzuiger waarin geen papieren zakken in gebruikt hoeven worden. De opvangbak voor het stof is behoorlijk groot dus die hoef je niet perse elke keer te legen. Bovenop de opvangbak zit een filter wat je maandelijks onder de kraan schoon moet maken. Na een jaar moet dit filter evenals het tweede filter wat in de stofzuiger zelf zit vervangen worden. De zuigkracht is erg goed wat als voordeel heeft dat je zo klaar bent met stofzuigen.
De stofzuiger heeft ook wel een nadeel, wij vinden hem vrij zwaar en als je iets te hard trekt aan de slang dan kan de stofzuiger makkelijk omvallen.
Persoonlijk vind ik de aanschafprijs van deze stofzuiger vrij hoog. In het verleden hebben we ervaring dat een duurdere stofzuiger geen garantie is voor een langere levensduur. Daarnaast vraag ik mij af of zoveel accessoires wel nodig zijn. Ik denk ik zelf toch eerder voor een goedkopere stofzuiger zou kiezen.
Maar als je de prins geen probleem vind dan is het wel een aanrader.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Veel accessoires maar heb je ze echt nodig?

Minpunten

• Duur
  • Zwaar

Daan 20-01-2019

Super fijne stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Rowenta Silence Force Cyclonic is een zeer fijne stofzuiger. Door zijn sterke zuigkracht en de grote hoeveelheid aan mondstukken zuig je in een korte tijd je hele woning. Wij gebruiken de stofzuiger nu een geruime tijd. Wat ons opviel toen wij de stofzuiger binnen kregen was de opvallende kleur de stofzuiger doet een beetje futuristisch aan. De Stofzuiger is zeer makkelijk in elkaar te zetten en ook heel makkelijk in gebruik. Er zitten een aantal mondstukken bij maar er zijn er twee die wij veel gebruiken. De eerste is de Mini Turbo brush dit is een mondstuk waarmee je banken en gordijnen makkelijk haar vrij kan krijgen, zonder extreem veel kracht. De tweede is een plat mondstuk, hiermee kan je boeken en planken makkelijk, zonder dat je de borstel hoeft te draaien afzuigen omdat het zuig gedeelte er namelijk onder zit. Het enige mindere aan de stofzuiger is volgens ons de lengte van het snoer dit had van ons iets langer gemogen.

Pluspunten

• zakloos
  • veel mondstukken

Minpunten

• snoer wat aan de korte kant

Gejo87 13-01-2019

Stofzuiger Rowenta silene force cyclonic RO7691EA

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Deze stofzuiger vier weken mogen testen. Het toestel ziet er geweldig mooi uit en doet zijn werk uitstekend. Veel hulpstukken met een eigen functie. Jammer dat er geen opbergmogelijkheid bij zit. Je moet ze nu met je meedragen, en het zijn er best veel.
De Maxi turbo brush weegt zwaar en maakt erg veel lawaai tijdens het stofzuigen; niet prettig.
De Parquet SoftCare is mijn favoriete (en handigste) mondstuk en ook nog eens behoorlijk stil.
Mini turbo brush: kleine uitvoering van de maxi brush, maar maakt net zoveel lawaai als de maxi turbo brush.
Easy brush: kan op alle plekken komen en handig dat ‘ie’ aan de vaste slang vastzit. Je kunt hiermee tussen alle hoekjes en op smalle plekjes komen.
Het kleine borsteltje (dat vastzit met ‘tuut’ stuk) is overbodig onderdeel: het borsteltje zit al aan de vaste slang en het lange, smalle onderdeel beschadigt sneller beschilderde onderdelen.
Parketzuiger zuigt goed, maar dit mondstuk is wel zwaar.
Opvangbak waarin al het vuil opgezogen wordt is heel prettig: dat wat er in komt, kan er ook niet meer uit komen.
Handig opbergsysteem voor de slang achter op de stofzuiger: praktisch en een prima plek.
Stofzuiger zelf is compact en licht van gewicht. De uitvoering is modern.

Wanneer de stofzuiger aanstaat, blaast hij koude lucht aan de voorkant uit tegen je benen. Dat is niet prettig.

Al met al een uitstekende stofzuiger. Wel stevig aan de prijs, maar je krijgt er wat voor terug.

Pluspunten

• vele onderdelen
  • zuigt uitstekend

Minpunten

• lucht blazen

Pim 07-01-2019

Luxe uitstraling maar onhandig in gebruik

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Fijne stofzuiger maar te duur. De zuigkracht is goed maar de slang te kort. Na een kwartier krijg je last van je pols ondat het ‘ergonomische’ handvat toch niet zo ergonomisch blijkt. Er zitten gigantisch veel hulpstukken bij. Maar die kun je niet kwijt in de machine. Dus moet je ze een plekje in huis geven. Niet heel handig als je een kleine kamer oid hebt. Mooi dat ie geen zak heeft. De bak is makkelijk te legen. Mooi lang snoer eraan. Hij is niet heel stabiel. Valt snel om.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Lang snoer
  • Zonder zak
  • Veel accessoires
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen opbergruimte voor accessoires
  • Onstabiel en valt snel om

Robin 04-01-2019

Prima stofzuiger met uitgebreid accessoirespakket

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Deze zakloze stofzuiger is een prima stofzuiger met voldoende zuigkracht. Het snoer is voldoende lang, maar de slang had iets langer gemogen. De buizen voelen zwaar en degelijk aan. Het handvat is ergonomisch ontworpen en ligt daardoor prettig in de hand. De stofzuiger wordt met een zeer uitgebreid accessoirespakket geleverd. Voor mij persoonlijk is dit accessoirespakket over de top en volstrekt onnodig. De stofzuiger heeft niet zoveel accessoires nodig om nog steeds een prima stofzuiger te zijn. Liever minder accessoires en een lagere prijs. De stofopvangbak had wat groter mogen zijn. Zeker als je huisdieren hebt die verharen, dan is de bak snel vol en verliest de stofzuiger iets in zuigkracht. De stofzuiger is tamelijk groot en zwaar wat nadelig is bij het zuigen van bv de trap, waarbij je stofzuiger dient te tillen tijdens het zuigen. Verder is de stofzuiger redelijk stil. Al met al een prima en mooie stofzuiger.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zakloos
  • Stil

Minpunten

• Te korte slang

daisy 04-01-2019

Perfecte stofzuiger bij huisdieren en hoogpolig tapijt !

Geschreven voor: Rowenta RO7691

In ons huis met huisdieren is de Rowenta echt een aanrader ! Je ruikt echt helemaal niets tijdens het stofzuigen. Dat komt omdat er in de Rowenta stofzuiger geen stofzuigerzak zit.
De bak is gemakkelijk uit de stofzuiger te halen en hygiënisch te legen, maar dat hoeft niet elke keer als je gestofzuigd hebt, er staat namelijk een streepje op de bak wanneer je hem moet legen en er kan veel vuil in !

Ook echt een pre is het geluid, je hoort de stofzuiger bijna niet wanneer hij aan staat. Niemand in huis heeft er last van als ik aan het stofzuigen ben.

Er zitten 2 verschillende voetborstels bij: 1 ronddraaiende voor hoogpolig tapijt en een "gewone" met 2 standen voor tapijt en harde vloer. Ik vind de ronddraaiende borstel de beste, die is ook lekker licht en gebruik.
Er zitten ook nog accessoires bij voor kleine hoekjes en ruimtes.
De stang is in lengte verstelbaar, alles klikt heel soepel waardoor zeer gebruiksvriendelijk !

De stofzuiger zelf is ook lekker licht dus makkelijk op te tillen en te verplaatsen.

Ik vind de Rowenta vergeleken met mijn vorige stofzuiger echt fantastisch, je kunt goed zien dat de technologie hard vooruit is gegaan.

Pluspunten

• geen stank
  • geluidsarm
  • klein maar zeer krachtig

JannyvH 03-01-2019

Echt super ding!

Geschreven voor: Rowenta RO7691

Ik vind het echt een super geweldig apparaat.
Je kunt de zyigmond wisselen voor extra power op hoog karper.
Ongelovelijk hoeveel stof en kruimels dat ding kan opzuigen.
Zeker met 2 kids en 4 katten.
Nooit geweten terwijl ik iedere dag zuig.
Ik ben echt heel erg tevreden!!

Pluspunten

• Klein en wendbaar
  • Geen stofzak
  • Goed uit elkaar te halen en te demonteren