Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw - Reviews

Stofopvang
zakloos
A+ energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw op Kieskeurig.nl.

Mirte 04-06-2019

kattenharen zijn verleden tijd

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

De Rowenta animal care stofzuiger heb ik meermaals langs zien komen in de reclameblokken op tv. Deze commercials geven vooral een indruk van hoe stil de stofzuiger zou moeten zijn, zo stil dat je huisdieren door het geluid van de stofzuiger heen zouden kunnen slapen. Met angstige katten was mijn interesse dus wel gewekt.

De stofzuiger arriveert in een grote box. Het eerste wat opvalt bij het open maken van de doos, is de hoeveelheid accessoires die zijn bijgeleverd. De gebruiksaanwijzing geeft een duidelijke uitleg over waar welke borstel voor geschikt is. Mijn eerste indruk is dat dit wel erg veel opzetstukken zijn voor wel erg veel situaties. Verder is de stofzuiger erg compact. De gebruiksaanwijzing is duidelijk en de stofzuiger is direct klaar voor gebruik.
Het meest enthousiast ben ik over de turbo borstels. Deze hebben roterende borstels die de dierenharen vanuit de vloerbedekking oppakken, met mijn vorige stofzuiger moest ik meermaals over dezelfde plek stofzuigen om de haren te verwijderen. Met de turbo-borstels is dit niet nodig. De grote borstel is met name geschikt voor grote oppervlakken, de kleine gebruik ik met name voor de trappen. Een ander groot pluspunt vind ik de geïntegreerde kleine borstelkop in het handvat. Hierdoor kun je gemakkelijk alle plinten en kleine oppervlakken schoonmaken, zonder steeds te moeten slepen met een klein opzetstukje. Het snoer is lang, wat ik ook een pluspunt vind, ik kan de gehele beneden verdieping doen zonder het gehele snoer af te hoeven rollen. Ook de grote opvangbak is een groot voordeel. Het filter moet af en toe worden schoongemaakt, als ik de handleiding moet geloven is dit erg makkelijk, maar dit heb ik zelf nog niet hoeven doen.

Grootste nadeel van de stofzuiger vind ik de korte stofzuigerslang. Ik merk dat ik een langere slang gewend ben, waardoor ik de stofzuiger steeds snel achter mij aan moet trekken. Hierbij valt gelijk op dat de stofzuiger zelf niet zo stabiel is. Hij valt vrij snel om. Daarnaast is het zogenaamde ergonomische handvat voor mij niet zo erg ergonomisch. Ik vind het handvat niet makkelijk vasthouden, ik ben constant zoekende hoe het handvat het fijnst vast te houden.
Tot slot nog even over het geluidsvolume van deze stofzuiger. De stofzuiger is zeker stil, zolang de turbo borstels niet worden gebruikt. Mijn katten vinden de stofzuiger op zijn stilst nog steeds niet leuk en vluchten er nog steeds voor weg. De turbo borstels maken heel veel herrie, door de roterende borstels. Maar de herrie wordt goed gemaakt door de geweldige prestatie van deze borstels.

Al met al een hele fijne stofzuigers voor een fijne prijs om de oorlog aan te gaan met alle uitvallende dierenharen.

Pluspunten

• turbo borstels tegen kattenharen
  • ingebouwde kleine borstel
  • geen zak

Minpunten

• korte slang

MarleenG 21-01-2019

Stofzuiger met sterke zuigkracht

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

Ik test de Rowenta RO7691 Silence Force Cyclonic 4A Animalcare stofzuiger nu ruim 3 weken. Na het uitpakken valt meteen op dat er veel accessoires bij deze stofzuiger zitten namelijk 4 borstels en nog een aantal kleinere accessoires. Twee van de borstels zijn speciaal voor het opzuigen van honden/katten haren. Zelf hebben wij een hond die heel wat haren verliest. De borstels werken goed maar maken wel wat meer herrie. De stofzuiger zelf is redelijk stil, deze borstels zorgen er wel voor dat dit voordeel weg is.
De borstel in deze zuigmonden draait rond zodat de haren makkelijk worden opgezogen.
Deze haren draaien om de borstel heen. De
grote borstel kan je open maken en zo de haren verwijderen. Verder zit er een borstel met 2 standen en een borstel speciaal voor een harde vloer zoals een parketvloer bij. Zelf vind ik de parketborstel een beetje overbodig door de 2 standen borstel. Een nadeel van de vele extra borstels is wel dat je er een apart plekje voor moet hebben want het zijn er te veel om in de stofzuiger zelf kwijt te kunnen. Wat wel makkelijk is, is het geïntegreerde borsteltje in de handgreep. Dit schuif je makkelijk naar voren als je de zuigstang van de handgreep af haalt. De handgreep ligt prettig in de hand en de zuigstang is makkelijk in hoogte aan te passen. De diversen borstels verwissel je ook makkelijk door een kliksysteem.
Het is een stofzuiger waarin geen papieren zakken in gebruikt hoeven worden. De opvangbak voor het stof is behoorlijk groot dus die hoef je niet perse elke keer te legen. Bovenop de opvangbak zit een filter wat je maandelijks onder de kraan schoon moet maken. Na een jaar moet dit filter evenals het tweede filter wat in de stofzuiger zelf zit vervangen worden. De zuigkracht is erg goed wat als voordeel heeft dat je zo klaar bent met stofzuigen.
De stofzuiger heeft ook wel een nadeel, wij vinden hem vrij zwaar en als je iets te hard trekt aan de slang dan kan de stofzuiger makkelijk omvallen.
Persoonlijk vind ik de aanschafprijs van deze stofzuiger vrij hoog. In het verleden hebben we ervaring dat een duurdere stofzuiger geen garantie is voor een langere levensduur. Daarnaast vraag ik mij af of zoveel accessoires wel nodig zijn. Ik denk ik zelf toch eerder voor een goedkopere stofzuiger zou kiezen.
Maar als je de prins geen probleem vind dan is het wel een aanrader.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Veel accessoires maar heb je ze echt nodig?

Minpunten

• Duur
  • Zwaar

Victor 20-05-2019

Stofzuiger zonder teleurstellingen

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

De stofzuiger Rowenta ….. nu 2 weken in mijn bezit.

Wij zijn vol lof over deze stofzuiger. Wij hoeven niet meer op de knieën voor het opzuigen van de hondenharen van onze Boris! Gewoon de juist borstel gebruiken en zonder kracht te zetten zuigt deze krachtmachine alle haren zonder problemen op.

Zeker ook de regelaar aan het handvat is ideaal, deurmatten blijven liggen doordat men de zuigkracht kan verminderen. Onze vorige stofzuiger had deze functie ook, maar lang niet zo praktisch als deze Rowenta stofzuiger.

Ook erg praktisch is dat men bij deze stofzuiger totaal geen kracht hoeft te zetten. Laat het handvat gewoon in je hand liggen en de stofzuiger doet de rest!

Prima stofzuiger Rowenta!

Pluspunten

• Stille motor
  • Handige hulpstukken
  • Prima geschikt voor hondenharen
  • Geen kracht te zetten bij stofzuigen
  • Praktische regelaar

Minpunten

• Geen min punten

Daan 20-01-2019

Super fijne stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

Rowenta Silence Force Cyclonic is een zeer fijne stofzuiger. Door zijn sterke zuigkracht en de grote hoeveelheid aan mondstukken zuig je in een korte tijd je hele woning. Wij gebruiken de stofzuiger nu een geruime tijd. Wat ons opviel toen wij de stofzuiger binnen kregen was de opvallende kleur de stofzuiger doet een beetje futuristisch aan. De Stofzuiger is zeer makkelijk in elkaar te zetten en ook heel makkelijk in gebruik. Er zitten een aantal mondstukken bij maar er zijn er twee die wij veel gebruiken. De eerste is de Mini Turbo brush dit is een mondstuk waarmee je banken en gordijnen makkelijk haar vrij kan krijgen, zonder extreem veel kracht. De tweede is een plat mondstuk, hiermee kan je boeken en planken makkelijk, zonder dat je de borstel hoeft te draaien afzuigen omdat het zuig gedeelte er namelijk onder zit. Het enige mindere aan de stofzuiger is volgens ons de lengte van het snoer dit had van ons iets langer gemogen.

Pluspunten

• zakloos
  • veel mondstukken

Minpunten

• snoer wat aan de korte kant

Gejo87 13-01-2019

Stofzuiger Rowenta silene force cyclonic RO7691EA

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

Deze stofzuiger vier weken mogen testen. Het toestel ziet er geweldig mooi uit en doet zijn werk uitstekend. Veel hulpstukken met een eigen functie. Jammer dat er geen opbergmogelijkheid bij zit. Je moet ze nu met je meedragen, en het zijn er best veel.
De Maxi turbo brush weegt zwaar en maakt erg veel lawaai tijdens het stofzuigen; niet prettig.
De Parquet SoftCare is mijn favoriete (en handigste) mondstuk en ook nog eens behoorlijk stil.
Mini turbo brush: kleine uitvoering van de maxi brush, maar maakt net zoveel lawaai als de maxi turbo brush.
Easy brush: kan op alle plekken komen en handig dat ‘ie’ aan de vaste slang vastzit. Je kunt hiermee tussen alle hoekjes en op smalle plekjes komen.
Het kleine borsteltje (dat vastzit met ‘tuut’ stuk) is overbodig onderdeel: het borsteltje zit al aan de vaste slang en het lange, smalle onderdeel beschadigt sneller beschilderde onderdelen.
Parketzuiger zuigt goed, maar dit mondstuk is wel zwaar.
Opvangbak waarin al het vuil opgezogen wordt is heel prettig: dat wat er in komt, kan er ook niet meer uit komen.
Handig opbergsysteem voor de slang achter op de stofzuiger: praktisch en een prima plek.
Stofzuiger zelf is compact en licht van gewicht. De uitvoering is modern.

Wanneer de stofzuiger aanstaat, blaast hij koude lucht aan de voorkant uit tegen je benen. Dat is niet prettig.

Al met al een uitstekende stofzuiger. Wel stevig aan de prijs, maar je krijgt er wat voor terug.

Pluspunten

• vele onderdelen
  • zuigt uitstekend

Minpunten

• lucht blazen

Pim 07-01-2019

Luxe uitstraling maar onhandig in gebruik

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

Fijne stofzuiger maar te duur. De zuigkracht is goed maar de slang te kort. Na een kwartier krijg je last van je pols ondat het ‘ergonomische’ handvat toch niet zo ergonomisch blijkt. Er zitten gigantisch veel hulpstukken bij. Maar die kun je niet kwijt in de machine. Dus moet je ze een plekje in huis geven. Niet heel handig als je een kleine kamer oid hebt. Mooi dat ie geen zak heeft. De bak is makkelijk te legen. Mooi lang snoer eraan. Hij is niet heel stabiel. Valt snel om.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Lang snoer
  • Zonder zak
  • Veel accessoires
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen opbergruimte voor accessoires
  • Onstabiel en valt snel om

Robin 04-01-2019

Prima stofzuiger met uitgebreid accessoirespakket

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

Deze zakloze stofzuiger is een prima stofzuiger met voldoende zuigkracht. Het snoer is voldoende lang, maar de slang had iets langer gemogen. De buizen voelen zwaar en degelijk aan. Het handvat is ergonomisch ontworpen en ligt daardoor prettig in de hand. De stofzuiger wordt met een zeer uitgebreid accessoirespakket geleverd. Voor mij persoonlijk is dit accessoirespakket over de top en volstrekt onnodig. De stofzuiger heeft niet zoveel accessoires nodig om nog steeds een prima stofzuiger te zijn. Liever minder accessoires en een lagere prijs. De stofopvangbak had wat groter mogen zijn. Zeker als je huisdieren hebt die verharen, dan is de bak snel vol en verliest de stofzuiger iets in zuigkracht. De stofzuiger is tamelijk groot en zwaar wat nadelig is bij het zuigen van bv de trap, waarbij je stofzuiger dient te tillen tijdens het zuigen. Verder is de stofzuiger redelijk stil. Al met al een prima en mooie stofzuiger.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zakloos

Minpunten

• Te korte slang

daisy 04-01-2019

Perfecte stofzuiger bij huisdieren en hoogpolig tapijt !

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

In ons huis met huisdieren is de Rowenta echt een aanrader ! Je ruikt echt helemaal niets tijdens het stofzuigen. Dat komt omdat er in de Rowenta stofzuiger geen stofzuigerzak zit.
De bak is gemakkelijk uit de stofzuiger te halen en hygiënisch te legen, maar dat hoeft niet elke keer als je gestofzuigd hebt, er staat namelijk een streepje op de bak wanneer je hem moet legen en er kan veel vuil in !

Ook echt een pre is het geluid, je hoort de stofzuiger bijna niet wanneer hij aan staat. Niemand in huis heeft er last van als ik aan het stofzuigen ben.

Er zitten 2 verschillende voetborstels bij: 1 ronddraaiende voor hoogpolig tapijt en een "gewone" met 2 standen voor tapijt en harde vloer. Ik vind de ronddraaiende borstel de beste, die is ook lekker licht en gebruik.
Er zitten ook nog accessoires bij voor kleine hoekjes en ruimtes.
De stang is in lengte verstelbaar, alles klikt heel soepel waardoor zeer gebruiksvriendelijk !

De stofzuiger zelf is ook lekker licht dus makkelijk op te tillen en te verplaatsen.

Ik vind de Rowenta vergeleken met mijn vorige stofzuiger echt fantastisch, je kunt goed zien dat de technologie hard vooruit is gegaan.

Pluspunten

• geen stank
  • geluidsarm
  • klein maar zeer krachtig

JannyvH 03-01-2019

Echt super ding!

Geschreven voor: Rowenta Silence Force RO7691 zwart, blauw

Ik vind het echt een super geweldig apparaat.
Je kunt de zyigmond wisselen voor extra power op hoog karper.
Ongelovelijk hoeveel stof en kruimels dat ding kan opzuigen.
Zeker met 2 kids en 4 katten.
Nooit geweten terwijl ik iedere dag zuig.
Ik ben echt heel erg tevreden!!

Pluspunten

• Klein en wendbaar
  • Geen stofzak
  • Goed uit elkaar te halen en te demonteren