Philips 3000 Serie XC3131/01 Steelstofzuiger Aqua

• Test panel 8.2 apr 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 3000 Serie XC3131/01 Steelstofzuiger Aqua op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Siouxi 23-04-2024

Krachtige Handzame snoerloze steelstofzuiger

Deze stofzuiger heeft mijn schoonmaakroutine echt een stuk efficiënter gemaakt.

Krachtige zuigkracht:
Deze steelstofzuiger heeft een indrukwekkende zuigkracht waarmee hij moeiteloos al het vuil en stof opzuigt, zelfs op lastig bereikbare plekken. De steelstofzuiger heeft 2 zuig sterktes. Met de verschillende opzetstukken kun je eenvoudig schakelen tussen vloertypes, waardoor het geschikt is voor zowel harde vloeren als tapijt.

Dweilfunctie:
De toegevoegde dweilfunctie is voor mijn geen toegevoegde waarden, vanwege huisdieren en een groot huis is het niet zo handig.

Handige functies:
De draadloze functionaliteit is een groot pluspunt, omdat je niet beperkt wordt door stopcontacten en snoeren. Het oplaadbare batterijpakket gaat lang genoeg mee om mijn hele huis schoon te maken zonder dat ik me zorgen hoef te maken over het opladen tussendoor. Bovendien is het lichte gewicht van de steelstofzuiger prettig tijdens het gebruik. Ook de led lamp is ideaal zo zie je al het vuil goed.

Gemakkelijk te onderhouden:
Het legen van de stofbak en het reinigen van het filter is eenvoudig en vereist weinig moeite. Dit draagt bij aan het algemene gemak van het gebruik van deze stofzuiger.

Conclusie:
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de Philips Steelstofzuiger met dweilfunctie. Even snel willen schoonmaken voor je visite krijgt heerlijk een schoon huis.

Pluspunten

• Handzaam
  • Sterk
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Dweilfunctie

m************@h********** 17-04-2024

Handige voor de snelle schoonmaak

Ik heb deze steelstofzuiger een aantal weken mogen testen.

Wij zijn een huishouden van 3 met een hond. Op onze plavuizen vloer is vuil goed te zien. Maar door de led verlichting aan de voorzijde van de stofzuigermond zie je echt elk vuiltje liggen. Super handig voor mijn huisstofmijt en hondenharen allergie, maar ook erg confronterend.

Ik merk dat je echt over het vuil heen moet om het vuil daadwerkelijk op te zuigen. Hij mist daarin dus wel de zuigkracht om het vuil naar het mondstuk toe te trekken.

De dweilfunctie is eigenlijk gewoon een bak water met een dweildoek eronder. Prima voor een dweilbeurt tussendoor maar echt schoonmaken doet het niet.

Het gewicht zit bovenin en de wendbaarheid vergt wel wat kracht in de armen.

Schoonmaken onder hoogstaande meubels is goed te doen maar als de meubels laag staan gaat dit niet lukken.

Je kan hem redelijk laag bij de rond krijgen. Waardoor onder (ons) bed prima schoon te maken is.

De batterij is voldoende om mijn 90m2 huis mee te doen op normale kracht. Zodra je meer zuigkracht vergt van de stofzuiger gaat de batterij snel leeg en red je misschien 45m2

Met de 2 extra opzetstukjes erbij is het schoonmaken van kieren, de trap of stoffen meubels ook erg handig!

De steelstofzuiger is ideaal voor een snelle schoonmaak tussendoor omdat hij heel snel te pakken en op te ruimen is.

Pluspunten

• Accessoires
  • Weinig geluid
  • Verlichting

Minpunten

• Batterij capaciteit

s**********@l****** 16-04-2024
  • Product vandaag in bezit

Krachtige Steelstofzuiger

Draadloze steelstofzuiger met veel kracht en hij is erg wendbaar en makkelijk in gebruik.
De zuigkracht is prima en door de meedraaiende borstel neemt hij al het vuil makkelijk mee.

Werkt goed op harde vloeren en zelfs op het vloerkleed neemt hij alles mee.
De ledverlichting is prettig zodat je zeker weet dat je niets overslaat.
De dweilfunctie is minder van kracht maar werkt naar behoren,
verder hang je hem makkelijk op in de lader zodat deze weer opgeladen wordt.

ChristineD 09-04-2024

Top steelstofzuiger

We hebben deze steelstofzuiger mogen testen. De steelstofzuiger is krachtig, heerlijk in de hand en is niet zwaar. Makkelijk te installeren en een goede beschrijving.

Door de led verlichting zie je goed waar je moet stofzuigen en zie je alle vuil zo verdwijnen. Ook kattenharen zijn geen probleem voor deze steelstofzuiger van Phillips. Zowel harde vloeren als tapijten.

De batterijduur is voor een steelstofzuiger zeer goed. Op de normale stand ongeveer 45-60min en op volle kracht 20min echter is deze stand niet echt nodig, de normale stand voldoet prima.

De dweilfuntie was voor ons niet echt een meerwaarde. Je komt niet in hoeken en kieren gezien de dweil achter de stofzuiger hangt. Hij is dan ook vooral gemaakt voor het snelle gemak tussendoor en niet als vervanging van.
Het installeren hiervan is gemakkelijk en snel.

We hebben achteraf nog de accessoires erbij gekregen. Waardoor het een zeer complete steelstofzuiger is. Een aanwinst voor in je huishouden. Scheelt enorm veel tijd.

Pluspunten

• Goede verlichting
  • Krachtig

Minpunten

• Minimale dweilfunctie

Miesjeeuuh 08-04-2024

Mijn woonkamer is snel schoon met deze steelstofzuiger!

De Philips 3000 Series Steelstofzuiger Aqua XC3131/01 zorgt dat mijn woonkamer snel schoon is!

Dankzij zijn lichte gewicht kan ik deze steelstofzuiger moeiteloos door het hele huis gebruiken. Dit is vooral handig als ik snel wat vuil/stof/hondenharen weg wil hebben voordat mijn kleintje gaat spelen. De kwaliteit is stevig en ik twijfel er niet aan dat dit apparaat lang meegaat. Het wisselen van de opzetstukken gaat vlot, waardoor ik zonder gedoe kan schoonmaken. Het ophangsysteem is een slim ontwerp dat zorgt voor een opgeruimde uitstraling.

Het LED-mondstuk is een handige toevoeging die zorgt voor goed zicht tijdens het schoonmaken. Bovendien is deze steelstofzuiger verrassend stil, waardoor ik zelfs 's avonds laat kan stofzuigen. Hoewel het LED-mondstuk handig is, vind ik dat de prestaties van de stofzuiger zelf nog belangrijker zijn.

De dweilfunctie is een zegen voor ouders met jonge kinderen. Ik vind het geweldig om snel te kunnen stofzuigen en vervolgens ook snel te hebben gedweild. Het biedt niet alleen gemak, maar ook gemoedsrust dat ik mijn huis ‘schoon’ kan houden.

De resultaten hebben mijn verwachtingen overtroffen. Als huisdierenbezitter is het een verademing om snel en efficiënt dierenharen te kunnen verwijderen. Hoewel het stofreservoir snel vol raakt, is het legen ervan zeer eenvoudig. De powerstand is een handige functie, vooral voor het grondig reinigen van een vloerkleed.

Over het algemeen is deze steelstofzuiger perfect voor dagelijks gebruik, maar voor grotere schoonmaakklussen geef ik nog steeds de voorkeur aan een stofzuiger.

Pluspunten

• Efficient multitasken - stofzuigen en dweilen
  • Tijdbesparend

Minpunten

• Met powerstand is de accu snel leeg

DominiqueV12 07-03-2024

Fijne stofzuiger en makkelijk in gebruik!

Ik heb dit product mogen testen en ben blij verrast over deze steelstofzuiger van Philips!
Het grootste voordeel vind ik dat ik hem er veel makkelijker bij pak. Waar ik met een snoer stofzuiger er altijd tegenop zie om deze te pakken, aan te sluiten en vervolgens nog 3x te moeten verplaatsen, kan ik nu in 1 ruk het hele huis door.

Dankzij het wendbare en zelftrekkende voetstuk is hij super makkelijk in gebruik. De toegevoegde led-lichtfunctie maakt vuil zichtbaar wat ik anders gemakkelijk zou missen. Heel confronterend!

De accu gaat in normale stand wat mij betreft voldoende lang mee. Daarnaast laat hij binnen een paar uurtjes weer op zodat je desnoods later op de dag de taak nog kan afmaken. In turbo stand trekt de accu wel snel leeg en gaat hij max een kwartier mee, maar ik heb deze functie eigenlijk alleen nodig voor lastige hoekjes of plinten.
Als kruimeldief gebruik ik hem eigenlijk weinig omdat ik hem daar niet krachtig genoeg voor vind (zonder turbo) en niet goed in hoekjes kan komen doordat het opvang reservoir dan in de weg zit. Maar dit is mogelijk op te lossen als je de accessoires erbij aanschaft.

De dweilfunctie voldoet prima; waar ik normaal niet zo snel zou dweilen wordt het nu gemakkelijk meegenomen. Vloer blijft wel nog vrij nat daarna en echt vuil wordt niet schoon. Hiervoor moet je toch de normale dweil erbij pakken.

Samenvattend; een makkelijke fijne stofzuiger voor het snelle werk!

Pluspunten

• makkelijk
  • pakt hem er snel bij
  • wendbaar
  • led licht
  • makkelijk
  • pakt hem er snel bij
  • wendbaar
  • led licht
  • geen stofzuigerzakken meer nodig

Minpunten

• hoekjes moeilijk te bereiken
  • hoekjes moeilijk te bereiken

Mieslaura 05-03-2024

Prima stofzuiger

Ik heb dit product mogen testen.
Met een hond in huis is een draadloze
stofzuiger echt een aanrader. Als er visite komt pak je even snel de stofzuiger. Doordat er een lichtje zit aan de voet, kan je goed zien of alle haren zijn mee genomen. Met de dweilfunctie kan je, je vloer ook weer even laten stralen. Zou wel als je de vloer goed wilt doen gewoon nog een dweil gebruiken. Maar voor het oog even snel is de dweilfunctie prima.
Ik heb de opzetstukken nog na gestuurd gekregen. Ze zijn ideaal voor hoekjes waar je niet bij komt. En voor de bank moet je de stofzuiger echt op turbo zetten met de opzetstukken stukjes anders krijg je niet alles weg alleen is de stofzuiger dan wel sneller leeg.

Pluspunten

• Zuigt alles goed op
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Geen opzetstukken

h***************@g******** 27-02-2024

handige steelstofzuiger

Het is een handige stofzuiger die snel gepakt wordt, licht in gebruik is en geen gedoe met snoeren.
Wij hebben een hond en we sporten allemaal, waardoor er veel vuil naar binnen komt. Nu is het handig om hem snel even te pakken en doordat hij aan de lader staat, is hij altijd vol.
Door de verlichting bij de zuigmond (deze heeft geen borstel met haren, maar van stof) kan je ook heel goed zien wat er onder je bed of bank ligt.
De accessoires die je kan bijbestellen zijn helemaal handig. Daardoor wordt het een mini stofzuiger en kan je de bank, je auto, achter de verwarming etc stofzuigen.
Alleen van de dweil functie zie ik het nut niet echt, is voor kleine ruimtes en je klikt het onder de zuigmond.
Al met al toch een zeer tevreden koper!

Pluspunten

• zuigkracht
  • licht gwicht
  • geen snoer

Salim87 27-02-2024

Goede steelstofzuiger met dweilfunctie

Wij hebben de steelstofzuiger van Philips mogen testen en zijn zeer tevreden over de kwaliteit van de steelstofzuiger.
Hij heeft voldoende kracht en kan op de standen werken. Daarnaast heeft de LED-functie een goed effect waardoor je alle kruimels op de grond goed ziet. Het bakje met vuil is ook heel makkelijk te legen.
De 2 opzetstukjes zijn ook erg handig waarvan 1 opzet stuk afstelbaar is. Dit maakt het gemakkelijk om het vuil op te zuigen.
Minpunt is de dweilfunctie die niet heel veel effect heeft maar toch gedeeltelijk zijn werk doet. Waar wij de steelstofzuiger voor gebruiken zijn wij zeer tevreden.

Pluspunten

• LED verlichting werkt goed
  • Zuigkracht
  • Bakje met vuil makkelijk te legen

Minpunten

• Geen opzetstukken bij dit model
  • Dweilfunctie weinig effect

DJansen 24-02-2024

Lichtgewicht steelstofzuiger

We hebben de kans gekregen om deze Philips steelstofzuiger uitgebreid te testen, en onze mening is gematigd positief. Het design, het gebruiksgemak, de dweilfunctie en de accuduur zijn fijn. Bovendien is de stofzuiger opmerkelijk licht van gewicht. Echter, zijn beperkte vermogen zorgt voor onvoldoende zuigcapaciteit bij de aanwezigheid van veel hondenhaar en bij het schoonmaken van tapijt.

De handige ledlampjes op de stofzuiger maken het mogelijk om vuil, stof en haar duidelijk te zien liggen. Op onze bovenverdieping komt deze steelstofzuiger goed tot zijn recht, maar beneden, waar we een hond en een kleed hebben, valt het vermogen van de stofzuiger tegen.
Samengevat is deze steelstofzuiger ideaal voor het ‘gewone’ onderhoud van je huis. Helaas is hij minder geschikt wanneer je kieren, tapijt of kleden wilt zuigen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Wendbaar

Minpunten

• Onvuldoende zuigkracht
  • Geen accesoires

Lako19 22-02-2024

Handige stofzuiger met goed resultaat

Wij hebben deze stofzuiger mogen testen. Deze steelstofzuiger is handig in gebruik, door een eenvoudige bediening en het flexibele mondstuk. Door de LED verlichting op het mondstuk is het vuil duidelijk te zien, en weet je wanneer de vloer schoon is. Door de aangedreven borstel in het mondstuk wordt de vloer ook goed schoon. De stofzuiger is licht in gewicht en wordt aangedreven zodat er weinig kracht nodig is om te stofzuigen. Het laden duurt ook daadwerkelijk ongeveer 5 uur zoals wordt aangegeven en de status van de batterij is te zien door middel van 3 lampjes. Met de bijgeleverde hulpstukken is de stofzuiger gemakkelijk te gebruiken als kruimeldief. De dweilfunctie is wat overbodig, dit is niet meer dan een bakje water wat langzaam leegstroom. Het resultaat hiervan is ook wat matig.

Pluspunten

• handig
  • goed resultaat

Minpunten

• dweilfunctie overbodig
  • geen hulpstukken

Jooris 22-02-2024

Deze steelstofzuiger, doet wat je ervan verwacht.

IIk heb deze steelstofzuiger mogen testen en het ik heb het product over het algemeen goed bevonden. Het gebruiksgemak is goed, de batterijduur is op de laagste stand ongeveer 60 minuten als je op de hogere stand zuigt gaat de batterij een stuk minder lang mee. De zuigkracht is goed en het licht om het stof nog beter te kunnen zien is heel fijn. We hebben ook de extra opzetstukken mogen testen. Deze opzetstukken helpen goed mee om kleine randen en kieren mee te zuigen. Erg fijn gebruik. Daarnaast kan je met het borstel opzetstuk de stofzuiger goed gebruiken als kruimeldief voor op het aanrecht en andere oppervlakken. Overal is het een fantastische steelstofzuiger in zijn segment.

Pluspunten

• LED Verlichting
  • Wendbaar

Minpunten

• Geen opzetstukken voor kruimeldief

Reviewer023023 20-02-2024

Enthousiaste stofzuiger

Deze steelstofzuiger met dweilfunctie heb ik een aantal weken mogen testen. Voorheen had ik een traditionele stofzuiger en een aparte dweil. Dat ik nu kan stofzuigen en dweilen tegelijk, scheelt tijd en moeite.
De steelstofzuiger is gemakkelijk in een kast op te bergen. Als ik vuil op de grond in de woonkamer zie liggen, merk ik dat ik nu sneller naar de steelstofzuiger grijp, omdat het minder gedoe is. De steelstofzuiger is licht, draait heel soepel overal omheen en het lijkt wel alsof hij zelf graag vooruit wil rollen, alsof het magnetisch is. Omdat hij zo enthousiast is, krijg ik er ook meer zin in :) Dat maakt het schoonmaken een stuk leuker.
Ik heb wel gemerkt dat ik hem soms per ongeluk uitzet tijdens het stofzuigen, want als je hem vasthoudt zit de aan/uit knop precies onder je wijsvinger. Dat is een beetje onhandig, maar misschien moet ik hem tijdens gebruik anders leren vasthouden.
De meegeleverde accessoires zijn een mooie toevoeging, zodat de steelstofzuiger ook als kruimeldief kan worden gebruikt.
Ik ben heel erg onder de indruk van het LED mondstuk. Dankzij het licht zie ik vuil liggen dat ik met het blote oog niet zou zien. Dit vind ik het grootste pluspunt van de stofzuiger.
Voor de trappen met traplopers blijf ik wel liever de traditionele stofzuiger gebruiken vanwege de zuigkracht, maar voor de vloeren van de woonkamer, slaapkamers etc. ben ik zeer tevreden met deze steelstofzuiger.

Pluspunten

• LED licht
  • wendbaarheid

Minpunten

• plaats van de uitknop

m********@c******** 16-02-2024

Praktische en direct gebruiksklare steelstofzuiger

Super fijne steelstofzuiger. Direct gebruiksklaar. Geen last van snoeren en het schouwen van de ene verdieping naar de andere. Led verlichting werkt prima; zeker op de donkere plekken goed zichtbaar. De dweilfunctie is een fijne toevoeging om de vloeren op te frissen. Scheelt toch een hele handeling! Kortom erg tevreden !

Pluspunten

• Direct gebruiksklaar
  • Redelijk licht

Minpunten

• Mis borstels aan zijkant mondstuk