Rowenta Air Force 460 Snoerloze steelstofzuiger - RH9253 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Air Force 460 Snoerloze steelstofzuiger - RH9253 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Frank Tilburg 29-09-2021

Vloerbedekking een 10, Voor Tegelvloer een 7.5

Fijne stofzuiger voor het hogere tapijt, met een gewone stofzuiger was de vloerbedekking moeilijk te stofzuigen, we konden alleen maar trekkend stofzuigen, met deze rowenta gaat het heel goed, omdat de borstel is aangedreven "trekt" hij zich over de vloerbedekking en kun je makkelijk en goed hogere vloerbedekking stofzuigen. hij trekt zelfs lichtjes je vloerbedekking omhoog zodat deze er weer als nieuw uitziet.
Het enigste nadeel tot nu toe is dat als je in de keuken op een tegelvloer wil stofzuigen na het eten en er licht een wat groter broodkruimel dat deze niet onder het neusje van de voet kan komen dus dan moet je hem op tillen om de stofzuiger op de grotere broodkruimel/broodkost te zetten.

Kortom voor vloerbedekking een 10 tegelvloer met "groter' vuil is wat lastiger vandaar mijn beoordeling van een 8.

Prijs kwaliteit is dik in orde.

Pluspunten

• Vaste houder aan wand
  • Kruimeldief borsteltje zit er vast aan.
  • Snij naad in borstel als je haren hebt
  • Vloerbedekking zuigt goed en makkelijk

Minpunten

• Grof vuil op tegelvloer gaat er niet onder/in

Bianca 30-11-2018

Makkelijk en snel te pakken

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en aantal maanden geleden. Ik vond hem toen te zwaar. De zuigkracht viel me wel erg mee, die is best goed. Ik heb de stofzuiger toen toch gekocht en ben er achteraf erg blij mee. Hij is erg makkelijk even te pakken. Dat hij wat zwaar is valt nu ook wel mee, dat ben ik nu aan gewend. Ik gebruik hem heel veel, de normale stofzuiger gebruik ik nog wel omdat deze niet zo plat op de grond kan dat hij onder de bank zou kunnen stofzuigen maar de normale gebruik ik nu veel minder.

Pluspunten

• Makkelijk en snel te gebruiken
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Zwaar
  • Kan niet onder de bank

Samantha 21-11-2018

handige stofzuiger

Ik mocht deze stofzuiger reviewen maar dat beviel zo dat wij hem gekocht hebben.
De zuigkracht van deze stofzuiger was iets wat me direct al opviel. Er zitten 2 standen op 1 voor het normale gebruik en 1 voor hardnekkige plekjes.
In onze slaapkamer hebben wij erg lastig tapijt om te stofzuigen met onze oude stofzuiger was dat dan ook een ramp om te doen.
Met deze stofzuiger bespaar je door de 2e hardnekkige stand zo ontzettend veel tijd alleen daarom heb ik hem aangeschaft.
Het was een wereld de voor me open ging.
De vele kopstukken zorgen dat je voor elke ondergrond goed kan reinigen.
Zo is het geen probleem meer om bij de hoeken van de kamer te stofzuigen.
Door dat er ook een kruimeldief in het product verwerkt zit is het ook makkelijk om de auto mee te stofzuigen.
Je kan overal makkelijk bij.
Door dat er een lampje in de stofzuiger mond verwerkt zit kan je ook precies zien wat je opzuigt erg handig.
Ik beveel dit product dan ook zeker aan.

Pluspunten

• lampje
  • zuigkracht

Cobie 01-09-2018

Succesvol opgevoerde kruimeldief

Een maand lang heb ik de Rowenta getest. Het gemak van een lichte snoerloze stofzuiger sprak mij erg aan, maar hoge verwachtingen had ik er niet van. We hebben een hoop katten van langharig tot kortharig en dat geeft veel troep, zeker op het vloerkleed kleven de haren vast. Ik was dan ook aangenaam verrast toen ik met de roterende borstel over het vloerkleed ging; in een keer helemaal schoon! Ook kattengrind zuigt hij moeiteloos op. Wanneer je grotere obstakels tegenkomt zoals brokjes, dan schiet hij deze weg. Met veel gemak ga je even door het huis heen. Nadelen zijn; de roterende borstel zuigt alleen in de voorwaarste beweging, iedere keer het bakje legen, de roterende kop slaat vast als er veel haren inzitten. Dit kan je wel makkelijk losknippen en verwijderen. Het apparaat is niet zo krachtig als een gewone stofzuiger, zo wilde ik er de auto mee uitzuigen maar dat lukte niet goed.
Het apparaat is absoluut aan te raden, zeker voor mensen die vanwege lichamelijke klachten op zoek zijn naar een handzamer apparaat.
In plaats van met een stofwisser ga je nu even met de rowenta door het huis, stuk schoner en je ontdekt steeds weer nieuwe toepassingen. Zoals die ventilatieroosters die hoog stof lopen te vangen. Juist door alle hulpstukjes zijn de mogelijkheden groot. ( redelijk stil, 2 van de 4 katten raadt dit artikel aan!)

Pluspunten

• Handzaam
  • Gebruiksgemak
  • Roterende borstel werkt geweldig!

Minpunten

• Niet zo krachtig als een normale stofzuiger
  • Vrij duur

Anja 23-08-2018

Ik heb de Rowenta Air Force snoerloze steelstofzuiger nu enkele weken getest. Ik vind hem eigenlijk wel erg zwaar om bovenhands te zuigen dat met bijgeleverde verlengstuk makkelijk zou zijn. Het is voor mij niet echt een stofzuiger, ik zou hem liever een kruimeldief noemen. Voor het zuigen van stof/kruimels is hij gewoon goed, de trapstofzuigen is ook prima, geen last van beperkende snoeren. Maar hij heeft toch wel echt moeite met het opzuigen van alles wat groter is. Tijdens het stofzuigen komt het regelmatig voor dat ik even in een hoekje wil komen, dat gaat niet makkelijk als je de hulpstukken niet bij de hand hebt. Je kunt wel de steel met zuigmond van het motorbedeelte verwijderen maar dan is het door het model van de buis niet mogelijk om even het hoekje te zuigen.
Ik zou hem zeker aanbevelen als kruimeldief, maar ook zeker voor het wat grotere werk heb ik nog een gewone stofzuiger nodig.

Pluspunten

• Geen belemmerende snoer

Minpunten

• Zwaar

Boukje Boersma 18-08-2018

Fijne stofzuiger

Ik vind de Rowenta air force een fijne stofzuiger. Zeker met mijn rugproblemen is het ideaal. Niet krom en een pijnlijke rug zodat ik niet alles in een keer kan doen. Nu doe ik met gemak het hele huis. Het handvat wordt wel zwaar als je al een poosje bezig bent. Maar dat weegt niet op tegen het gemak. De motor is krachtig en met die hulpstukken kan ik overal bij. Ook het licht bij de zuigmond is erg fijn. Jammer dat ik met mijn uitkering dit apparaat niet kan betalen

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Krachtige motor.
  • Werkhouding

Minpunten

• Handvat wordt zwaar bij langduriggebruik
  • Prijs

miepie26 15-08-2018

gemakkelijk in gebruik

wat heel erg fijn is van deze stofzuiger is dat hij heel gemakkelijk in en uit elkaar te halen is om er nieuwe stukken op te zetten. ook is hij licht in gewicht en maakt hij niet meer geluid dan mijn normale stofzuiger. eerst dacht ik dat een gebruiksduur van 20 minuten echt veel te kort zou zijn voor het oppervlakte wat ik moet schoonmaken, maar al met al heb ik geen moment gedacht dat het te kort was.

Jeroenahb 13-08-2018

Goede zuigkracht, medium accuduur

Toen ik de doos opende was het eerste wat me opviel de hoeveel plastic zakjes met inhoud, dit zorgde enerzijds voor een boel onoverzichtelijkheid en anderzijds voor een gevoel van overmatig plastic gebruik. Uiteindelijk is het in elkaar zetten aanzienlijk makkelijker dan de inhoud van de doos doet vermoeden. Je klikt de verschillende onderdelen gemakkelijk aan elkaar en dan ben je direct ready to go. Het is een lekker handzaam modelletje, en de zuig"mond" is behoorlijk wendbaar. Je kunt dus gemakkelijk op veel plekker terecht. Ook hoef je niets achter je aan te slepen en het feit dat je geen snoer achter je aansleept en niet halverwege het zuigen tegen wordt gehouden door datzelfde snoer is werkelijk een verademing. Verbeterpunten zijn de grootte van de accu -het is moeilijk om onder de bank en het bed te zuigen- en de accuduur -ik kon net aan het hele huis zuigen in de powermodus-. Al met al een aanrader.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Accuduur
  • Onder bed en banken zuigen

Bianca 12-08-2018

Ik wilde de steelstofzuiger graag proberen omdat ik de normale stofzuiger zo zwaar vind om altijd mee de trap op te sjouwen en omdat we weinig opbergruimte hebben en dan staat zo'n groot apparaat vaak in de weg. De steelstofzuiger is idd handig op te bergen, hij neemt weinig ruimte in beslag. Hij gaat ook een stuk makkelijker mee naar boven. Waar ik van te voren geen rekening mee heb gehouden is dat nu natuurlijk de steel een flink stuk zwaarder is dan bij een normale stofzuiger omdat de accu eraan zit. Dat is ook lastig met de trap stofzuigen, je kunt er makkelijk een kruimeldief van maken maar hij is dan nog wel best zwaar zodat ik niet met een hand makkelijk de trap kan stofzuigen. ook kan hij bij ons niet onder de bank waar de normale stofzuiger dit wel kan omdat hij nu niet zo laag kan omdat de accu dan in de weg zit. Op zich vind ik de zuigkracht best redelijk, daar had ik mijn twijfels over maar dat valt me erg mee. Ook het licht op de vloerzuigmond is erg handig zodat je het vuil ook in de donkere hoekjes ziet liggen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • opberging

Minpunten

• zwaar
  • beetje onhandig

Micha77 10-08-2018

Het is een mooi apparaat, met veel opzetstukken. Deze heb je volgens mij niet allemaal nodig.
Hij doet zijn werk goed, alleen hij produceert veel geluid.
Op verschillende oppervlakken uitgeprobeerd en op ons koeienvel maakt hij nog meer lawaai.
Doordat je aan de steel ook makkelijk een kleine borstel plaatst, kun je ook langs de randen van het plafond en de muur om er een verdwaalde spin op te zuigen.
Het apparaat is makkelijk om te zetten naar de korte uitvoering, zodat het een kruimeldief wordt.
De boostfunctie is fijn en de verlichting op de voorkant van de zuigmond is erg handig.
Wat mij tegenvalt is de accuduur en het geluid dat hij produceert.

Pluspunten

• Verlichting in de voet
  • Boostfunctie
  • makkelijk om te zetten naar kruimeldief
  • wendbaar

Minpunten

• accuduur
  • geluid

Chris 09-08-2018

Zeker het aanraden waard

Ik heb de Rowenta Air Force All-in One 460 nu drie weken in huis en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. De Rowenta wordt zeer compleet geleverd met vele mondstukken. Onder andere voor textiel schoonmaak, delicate ondergronden of ondergronden die intensief gereinigd moeten worden. Ik heb tot nu toe alleen de standaard mondstuk en die voor textiel gebruikt en die voldoen prima.
De Rowenta doet zn werk als stofzuiger prima. Verwacht echter niet dat hij net zo goed zuigt als een bedrade stofzuiger. De zuigkracht is minder maar desalniettemin voor ons (gezin met twee jonge kinderen en twee katten) prima. Het grote voordeel (voor ons althans) zit m in het feit dat je vaker deze stofzuiger pakt omdat hij zoveel handzamer is dan een bedrade stofzuiger. Onze vorige stofzuiger was nogal een bakbeest. Over de accuduur kan ik nog niet veel zinnigs zeggen. Het langst dat ik de stofzuiger heb gebruikt is ongeveer een half uur en dat trekt de accu gemakkelijk. De prijs durf ik ook wel als pluspunt te noemen. Zeker als je deze vergelijkt met een bepaald ander merk dat met D begint en op yson eindigt. Maar wellicht rechtvaardigt de hoge prijs wel heel veel, dat weet ik niet. Als ik dan toch een nadeel moet benoemen, en dat is tevens het eerste wat mijn vriendin opviel, is dat het gewicht van de stofzuiger. Dat is ook best logisch, je trekt de stofzuiger niet achter je aan maar moet m de hele tijd bij je dragen, en dat is zwaarder dan een mondstuk zonder stofzuiger eraan.
Als met al ben ik erg tevreden over deze stofzuiger. Zeker een blijvertje.

Pluspunten

• Prijs
  • Gebruiksgemak
  • Accessoires

Minpunten

• Gewicht

Teun 09-08-2018

Ideaal voor dagelijks gebruik

De draadloze stofzuiger is makkelijk in gebruik. Sterke zuigkracht en heel wendbaar. Ideaal voor dagelijksgebruik (vooral als je een hond hebt!).
Voordeel is ook dat je geen stofzuigerzakken meer nodig hebt. Filter is gemakkelijk schoon te maken.
Bij de stofzuiger zitten erg veel accessoirres.
Nadeel is dat je max 20 minuten kunt stofzuigen en dat hij redelijk beel lawaai maakt ten opzichte van een ‘gewone’ stofzuiger.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Geen stofzuigerzakken

Minpunten

• Accuduur (20 minuten max)
  • Lawaai tov gewone stofzuiger

Tamara 09-08-2018

Fijne stofzuiger en handig in gebruik

Het leek me een handige stofzuiger als je vaak tussendoor moet stofzuigen met huisdieren ! Doordat deze stofzuiger zo makkelijk te gebruiken is pak je hem snel tussendoor ! Hij is erg licht en makkelijk in gebruik ! Met alle accessoires kan je het hele huis met 1 apparaat schoon krijgen ! De accuduur is maar ongeveer 20 Minuten .

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel accessoires
  • Makkelijke handleiding
  • Lichtje bij de zuigmond

Minpunten

• Korte accuduur

Roel V 08-08-2018

Makkelijk in gebruik, handig kliksysteem, tevens kruimeldief

Ik heb de Rowenta Air Force 460 nu bijna twee weken in huis. Doordat de stofzuiger wordt geleverd met een handig opbergsysteem en draadloos is pak ik de stofzuiger veel vaker om even snel te zuigen. Hierdoor ben ik wel iets vaker maar veel minder lang bezig met stofzuigen. Het huis blijft hierdoor ook langer stofvrij. Door het handige kliksysteem kan ik makkelijk bij plekken komen die ik met mijn oude stofzuiger vaak oversloeg. De accessoires die worden meegeleverd gebruik ik nauwelijks omdat de basis zuigmonden voor mij prima het werk doen. De accuduur is voor mij voldoende (+- 20 minuten) maar ik kan me voorstellen dat deze voor sommige gebruikers aan de korte kant kan zijn.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Wendbaarheid
  • Verlichting op zuigmond
  • Kliksysteem
  • Boost-functie

Minpunten

• Accuduur
  • Sommige accessoires overbodig

fashley 08-08-2018

Best wel heel tevreden

Ik wilde deze stofzuiger graag uitproberen omdat ik konijnen heb die elke dag los rond mogen rondlopen en dus veel rotzooi maken op de grond en bank. Mij leek een draadloze stofzuiger hiervoor ideaal. Dat kost veel minder energie om even gauw die te pakken en het hooi en haar op te zuigen. En dat blijkt ook. Het is ideaal om even gauw de kamer te stofzuigen. Ook heel fijn vind ik dat je er een kruimeldief van kan maken en je bank makkelijk kan stofzuigen. Hij heeft genoeg zuigkracht om haren van de bank af te zuigen. Ook lijkt het me ideaal om mijn auto te stofzuigen. Tot nu toe moest ik dat altijd toen bij de carwash maar nu neem je de kruimeldief zo mee. Ik heb nog niet alle opzetstukken uitgeprobeerd en vind dat er veel in de doos zit en dat vind ik eigenlijk een nadeel. Waar laat je al die stukken nu dan weer. Ook het kleine opvangreservoir en de duur van de batterij vind ik iets tegenvallen. Maar dat vind ik geen reden om deze niet te kopen.
Wel positief vind ik het lichtje. In alle donkere hoekjes kan je goed zien of je alles hebt opgezogen. Al met al een fijne stofzuiger!

Pluspunten

• Lichtje bij de stofzuigermond
  • Handzaam
  • Gemakkelijk gepakt
  • Ook kruimeldief

Minpunten

• Veel accesoires
  • Klein opvangreservoir
  • Accu duurt niet superlang

RobvK 08-08-2018

All in One stofzuiger

Wij wilden graag een stofzuiger extra om snel te kunnen handelen wanneer er iets valt of de katten weer wat omgooiden. Vanwege de vele toebehoren wilden we graag testen of dat allemaal wel nodig zou zijn. Gezien wij een tegelvloer, vloerbedekking, laminaat, kleden, lederen stoelen en stoffen bank hebben zijn deze opzetstukken zeker geen overbodige luxe. Dat blijkt ook wanneer je inderdaad met de grote zuigmond voorzien van borstels niet kan stofzuigen op een hoogpolig kleed, hiervoor dienen we dus echt een ander opzetstuk te gebruiken. Tevens kun je gemakkelijk je meubels en kasten (bovenop) afdoen met een 90 graden tussenstuk. Door de beugel kun je gemakkelijk de stofzuiger in een hoek hangen en wordt deze dan tevens opgeladen.

We zijn wel benieuwd hoe lang het filter mee zal gaan en of de verbindingsstukken actief blijven op de lange duur. Vooralsnog voelt het goed en degelijk aan.

Pluspunten

• Opzetborstels
  • Handzaamheid
  • snel opgeladen
  • makkelijk 'even' er bij te pakken

Minpunten

• filter snel vol

DagO 06-08-2018

Handig , snel bij de hand

Ik heb de draadloze stofzuiger nu een week in gebruik en ik vind het een handig apparaat. We hebben verschillende oppervlakten in huis en ook de hondenharen gaan met de boostfunctie goed uit het kleed. Nadeel is wel dat met de boost aan de batterij niet lang mee gaat. Wat ik heel handig vind is dat er op het grote stofzuigerstuk verlichting zit zodat je ziet waar je zuigt. Vooral bij donkere hoekjes is dat erg handig. Ik heb nog niet alle hulpstukken geprobeerd maar tot nu toe erg tevreden.

Pluspunten

• Snel even pakken
  • Verlichting
  • Alle oppervlakken goed te zuigen

Minpunten

• Snel leeg in boostfunctie

Anja 06-08-2018

Bij ontvangst van de Air Force 460 snoerloze steelstofzuiger viel het me op dat er erg veel verschillende zuigmondjes bijzitten. Helaas is het in een vrij groot huis ( 3 verdiepingen) niet handig dat de verschillende zuigmondjes niet aan de stofzuiger zelf bevestigt kunnen worden. Als je op de 3e verdieping bent en denkt even n ander zuigmondjes nodig te hebben moet je weer een aantal trappen omlaag.
De gebruiksaanwijzing vind ik ook erg summier. Op internet gekeken maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. De steelstofzuiger is wat mij betreft ook erg zwaar van gewicht.
Ik denk als je gelijkvloers woont dit wel een makkelijk apparaat is.

Pluspunten

• Veel verschillende zuigmondjes

Minpunten

• Te zwaar
  • Gebruiksaanwijzing

Mies 05-08-2018

Krachtige stofzuiger

Mooi design, ziet er erg strak uit. Ik had verwacht dat hij wat lichter was, maar als je bedenkt wat een goede zuigkracht hij heeft, moet er ook wel wat power in zitten!
Ik heb dit product getest in een appartement met verschillende ondervloeren; tapijt, laminaat en plafuizen.
De stofzuiger schakelt moeiteloos tussen deze vloeren, je hoeft er niet eens een knop voor om te zetten of een andere stand te kiezen!
Ook zeker een aanrader met huisdieren. Ik heb 2 katten die niet buiten komen, wat zorgt voor veel kattenhaar in huis. Zelfs de gordijnen krijg je prachtig schoon met het speciale opzetstuk voor kleine stofoppervlakken evenals de bank en stoelen!
Wat een verbeterpunt zou kunnen zijn is dat hij 20 min kan stofzuigen en dan weer opgeladen moet worden.

Pluspunten

• Compact
  • Goede zuigkracht
  • Met huisdieren erg handig

Minpunten

• 20 min activiteit
  • Redelijk “zwaar”

Maaaike 04-08-2018

Ik vind de Rowenta Air Force 460 een handige combinatie van draadloze stofzuiger en kruimeldief. Sinds een week in m'n bezit en het huis blijft een stuk schoner doordat ik gemakkelijk even tussendoor stofzuig. Met de stofzuiger is dit een stuk meer gedoe. De steelstofzuiger wordt geleverd met verschillende zuigstukken. Het was even puzzelen welk onderdeel geschikt is om wat te doen. Dan kon ik niet vinden in de gebruiksaanwijzing. Gelukkig stond het wel op de doos. Ik heb inmiddels al een paar keer de hondenharen van de bank gezogen, dit werkt goed. Ook de auto heb ik van binnen gestofzuigd. Met de lange steel doe ik de vloer even snel en het spinrag van het plafond. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• draadloos
  • multifunctioneel
  • wendbare vloerzuigmond

Minpunten

• gewicht is vrij zwaar als kruimeldief.

N.R. 04-08-2018

Wendbaar en prima zuigkracht

we hebben een hond en dat betekent eigenlijk dagelijks even stofzuigen. Om die drempel iets te verlagen, gebruik ik de Rowenta nu sinds een week. Hij is wendbaar en makkelijk voor handen. Hij is gemakkelijk te legen. Er zitten heel veel accesoires bij, ik moet bekennen dat ik een beetje overrompeld was door het aantal. Maar wel handig om de bank af te zuigen wanneer onze voervoeter daar gelegen heeft. De zuigkracht is prima en met de Boost-functie nog wat sterker. Dan maakt hij wel meer lawaai. Zonder Booster is hij stiller.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Gemakkelijk te legen

Minpunten

• Overload aan accesoires

Bea 03-08-2018

Rowenta snoerloze stofzuiger

Toen ik de doos kreeg was mijn eerste gedachte was WoW!! Toen ik de beschrijving bekeken had was het zo gepiept. De zuigkracht is goed en je zuigt gemakkelijk je hele huis zonder tussendoor op te laden. Met de bouster aan neemt de zuigkracht flink toe en stofzuigt ie alles op . Een van de nadelen is dat lange haren zich tussen de borstel vastzetten, dus vaker schoonmaken is een pré, de filter is klein en opvangbakje kon ook wat groter. Verder een perfecte stofzuiger voor snel en makkelijk te veranderen in kruimelveger.

Pluspunten

• Snel en makkelijk in gebruik
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Klein opvangbakje

Johanvo 03-08-2018

Ideale stofzuiger

Ik ben echte super blij met deze aankoop. Ik heb altijd een stofzuiger gehad met snoer. Wel had ik al een paar jaar zonder zak.
Deze heeft mijn verwachting zeker wel overtroffen. Het gemak waar je nu mee schoonmaakt is is zoveel makelijker. Geen beperkingem van de kabel en je pakt hem even vlug tussendoor als er iets valt. Ideaal.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Opvangbakje is klein

Janneke 03-08-2018

Fijn in de hand liggende stofzuiger, zelfs met 1 hand met gemak te bedienen, ook voor de donkere ruimte is nu een oplossing door middel van een lampje in de makkelijk bewegende voetstuk. Veel accossoires misschien iets te veel. Reservoir is niet erg groot, maar goed te legen en onder de kraan af te spoelen.

Pluspunten

• Lanpje in de voet
  • veel accossoires
  • Licht in gebruik
  • alles onder de kraan af te spoelen

Minpunten

• geen opbergruimte voor de accossoires