Philips PowerPro Duo FC6169 - Reviews

Stofopvang
zakloos
Type/soort
steelzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Yvette 08-11-2017

Handzaam, licht, wendbaar en krachtig

Deze steelstofzuiger draait zijn hand echt niet om voor ons dynamische gezin met 2 honden en 3 grote langharige katten. Voor de dagelijkse stofzuigklusjes is hij superfijn!

Voelt erg licht aan in het gebruik, na elke zuigbeurt even het stofbakje leeggooien en klaar voor de volgende ronde. Het verraste me positief hoeveel stof er in het opvangbakje opgevangen kan worden.

Het stofzuigen werkt erg prettig, het apparaat is zeer licht te sturen en gemakkelijk wendbaar. Ik heb krachtverlies in mijn handen en daardoor is een zwaar apparaat voor mij slecht te bedienen, maar daar hoef ik mij met dit apparaat geen zorgen om te maken. Geen beperkingen meer qua snoerlengte, ook heel erg fijn. Trappen met het kleine opzetstukje zijn prima te doen. Het vastklikken van het opzetstukje op de steel gebruik ik niet, want deze valt er bij mij vrij gemakkelijk af. Maar dat is geen probleem, want ik heb deze op een plekje in de kast bij het andere opzetstukje opgeborgen.
Wel vond ik dat het stofopvangbakje vrij gemakkelijk losgaat bij aanstoten, maar dat kan ook aan mijn onhandigheid liggen.

De oplaadtijd is ongeveer 5 uurtjes van goed leeg tot vol en dan houdt ie het ook echt wel even uit.

De zuigkracht is zeer goed te noemen. Ons huishouden is dagelijks vergeven van haren, kruimels en zand en dit pareltje krijgt dit allemaal weg. Mocht het toch nog niet krachtig genoeg zijn, dan kun je ook nog een turbo-stand inschakelen. Voordeel van het handzame model is ook dat je hem er zeer makkelijk bijpakt om eventueel een 2e keer nog even snel een rondje te stofzuigen. De kruimeldief functie is ook erg handig. Ik moet zeggen dat ik deze in mindere mate heb gebruikt, omdat het hele apparaat van zichzelf al zo licht is!

Wat mij betreft heeft Philips met dit product in ieder geval echt de spijker op de kop geslagen. Ik raad deze echt ten zeerste aan aan potentiele kopers. Je gaat hier geen spijt van krijgen!
Wat ons huis betreft, komt er in ieder geval op elke verdieping eentje te staan.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Krachtige motor
  • Prima accuduur
  • Licht en wendbaar

Minpunten

• Opbergbakje kwam soms los

Jette 08-11-2017

Super de power pro duo

Wat een verademing, echt een topper. Zowel de Steel stofzuiger als de uit te nemen kruimeldief. Wat een power en dat zonder snoer. De steel stofzuiger is zeer flexibel en wendbaar waardoor je overal makkelijk bij kunt. Zelf heb ik behoorlijk veel bekken klachten en stofzuigen is daardoor vaak pijnlijk. Nou dat is verleden tijd met deze stofzuiger. Mooi bijkomend voordeel is dat hij zo voor het grijpen staat en zelfs de kinderen er uit zichzelf mee aan de slag gaan. De roterende borstels zorgen dat alles haar vrij is in een hand omdraai. Tot nu toe heb ik één nadeel ontdekt ten opzichte van een normale stofzuiger. Deze komt niet onder onze lage kasten. Met een normale stofzuiger kan je de borstel nog verwijderen en de steel eronder door halen. Het reinigen van de borstel gaat makkelijk. Ook het legen / reinigen van het afvalreservoir gaat volgens de meegeleverde instructies prima.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Verwijderd met gemak haren
  • Krachtig
  • Hulpstukken
  • Uitneembare kruimelzuiger

Minpunten

• Komt niet onder lage kasten

Kruimeldiefje 02-11-2017

Fantastische handzame stofzuiger

Een superhandige kruimeldief op stok! De kruimeldief is van de stok los te koppelen zodat je ook bij de hoekjes en kiertjes kan komen. Het heeft vooral op de turbostand veel vermogen en in combinatie met de borstel aan de zuigmond maakt het mijn huis weer netjes. Voor de echte grote zuigklussen heb ik mijn grote stofzuiger nodig, maar hier heb ik deze ook niet voor aangeschaft. Even een snelle stofzuiger door het huis, de auto van binnen reinigen of even onder de eetkamer doorhalen na het ontbijt... ideaal! In gebruik makkelijk te bedienden, is heel wendbaar en kan overal bij, omheen sturen. Er zit een batterij indicatielampje op waardoor je goed kan inschatten of je de stofzuiger bij een volgende keer nog kan gebruiken.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Kruimeldief kan eraf
  • Goede zuigkracht

Loes73 24-10-2017

Handige alleskunner

Een geweldige stofzuiger die je makkelijk neerzet in een hoekje. Hij is licht in gewicht en daardoor ook makkelijk te pakken. Zonder snoer kan je het hele huis door! Wel moeten wij met huisdieren het reservoir dan een keer extra legen omdat het net aan de kleine kant is.
De losse kruimeldief is fijn voor de kleine klusjes en ik heb hem ook in de auto getest. Gaat super, vooral met de borstel voor meubels. Alleen kleine hoekjes zijn wat lastig bereikbaar.

Icjbes 09-11-2017

Lichte veelzijdige kleine stofzuiger

Ligt fijn in de hand, knoppen op een logische plek. Meerder koppen erbij. Zuigt goed en maakt weinig geluid. Ik ben er heel blij mee. En met 1 klik een krukmekzuiger. Heel handig met kleine kids.

Schuytgraaf 08-11-2017

Topper

Wat een super fijne handstofzuiger. Bij het ophalen viel al meteen op dat de stofzuiger erg licht is. Het in elkaar zetten (1 schroef er indraaien) is er gemakkelijk. Daarna eerst opgeladen en meteen in gebruik genomen. Het valt op dat ondanks dat hij erg licht is toch goed over de plavuizen glijdt (door de borstel). Het vuil in de voegen word door de borstel ook goed opgezogen. Door de dunne srofzuigermond komt hij gemakkelijk onder lage meubelen. Doordat hij compact is en licht van gewicht pak je hem snel even om extra stof te zuigen, ideaal met een hond die aan het verharen is en een baby die begint met kruipen. De turboknop geeft echt een extra boost. Wel druk je gemakkelijk de uit aan knop in tijdens het gebruik. De kruimeldief kun je er gemakkelijk uithalen om te legen of even snel mee over de bank te gaan. De stofzuiger is lekker compact en neemt dus weinig plek in de kast. De batterij gaat ook lekker lang mee.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Licht van gewicht

Minpunten

• Uit en aanknop tijdens gebruik

Lies77 06-11-2017
  • Product gekregen

Zeer tevreden

Ik ben zeer tevreden met deze stofzuiger. Zonder problemen worden katten en hondenharen van het tapijt verwijderd. De handzuiger is makkelijk te gebruiken. Kan zonder de stofzuiger uit te zetten losgekoppeld worden. Handig voor de trap. Kan het hele huis zuigen zonder tussendoor op te laden.

JKarter 04-11-2017

Absolute aanrader

Na jaren een traditionele sledestofzuiger te hebben gebruikt, mochten we nu een steelstofzuiger testen: de Philips PowerPro Duo 2 in 1. Wat zijn we aangenaam verrast door de mogelijkheden en de prima zuigkracht. Van onzichtbare stofjes tot zware vuiltjes op de grond, alles wordt moeiteloos opgezogen. Gelukkig is de zuigkracht niet zo sterk dat losse vloerkleden van de grond worden getrokken.

Eén van de prettigste eigenschappen van de Philips PowerPro Duo is dat je heel makkelijk het kruimeldief-gedeelte afklikt en snel even wat kruimels of andere rommeltjes opzuigt. Met net zo veel gemak leeg je de stofbak. Ook is de stofbak makkelijk schoon te houden. Nadeel vind ik wel dat je na het filter met water te hebben schoongemaakt, nog 24 uur moet wachten.

Ook is het even wennen om niet meer met de dunne steel van een traditionele stofzuiger door het huis te gaan, maar met een 'steel met aanhang'. Daar staat weer tegenover dat je niet meer beperkt bent tot het bereik van het snoer want de Philips PowerPro Duo is draadloos. Door de krachtige 18V lithium-ion batterij kun je er lekker lang mee stofzuigen.

Pluspunten

• goede zuigkracht maar niet te veel
  • plug & clean
  • makkelijk te legen en schoon te maken

Minpunten

• moeilijk begrijpbare gebruiksaanwijzing
  • even wenen aan grote/dikke steel
  • 24 uur wachten na schoonmaken met water (filter)

Grootgezin 02-11-2017

Lichtgewicht en draadloos

Op aanraden van enthousiaste vriendin ook kennis gaan maken met deze steelstofzuiger.
Aangenaam verrast.
Groot gebruikersgemak. Lichtgewicht. Losse kruimeldief ook te gebruiken. Groot vermogen en prima zuigkracht.
Zeer eenvoudig te reinigen, ook de borstelmond. Gemakkelijk omdat hij draadloos is om zo het hele huis te stofzuigen. Matten en vloerbedekking met haren van de huisdieren zijn nu brandschoon!

Stayfunny 02-11-2017

Erg praktisch maar niet compleet

Hele fijne stofzuiger die goede zuigkracht heeft. De roterende borstel neemt alle haren mee. Maar voor een grote grondige beurt heb ik toch ook mijn oude stofzuiger nog nodig. De voet van de power pro duo kan er niet af waardoor je niet bij het plafond komt en onder mijn bank past hij helaas niet (9 cm vd vloer af) Het geluid is prima als steelstofzuigdr, de kruimeldief op zich los maakt echter een bloeiend geluid. Maar hij doet verder zijn werk goed en daarom vind ik hem leuk en vooral praktisch voor erbij, maar op zichzelf staand net niet goed genoeg

Pluspunten

• Snoerloos
  • Wendbaar
  • Praktisch
  • Zakloos
  • Neemt weinig opberg ruimte in

Minpunten

• Voet kan er niet af
  • Kruimeldief los heeft loeiend geluid
  • Past niet onder een bank die 9 cm vd vloer staat
  • Wat zwaar om even over de drempel oid te tillen

ashja31 01-11-2017

Hand (ige) steelstofzuiger

Een super handige steelstofzuiger met afneembare handzuiger. Doordat hij snoerloos is kun je met gemak het hele huis zuigen zonder dat je steeds een stopcontact moet opzoeken. Door de zwenkkop kom je makkelijk op plekken zonder hem te moeten optillen. Je komt makkelijk onder en langs obstakels. Snel opgeladen. Mooi design. Ligt lekker en licht in de hand.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zwenkkop
  • Afneembare handzuiger
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Accu wat snel leeg

SvK1982 01-11-2017

Groot vermogen en gebruiksvriendelijk

Draadloze stofzuiger is echt een uitvinding. Gemakkelijk het hele huis stofzuigen, van de benedenverdieping net zo makkelijk door naar het trappenhuis en de bovenverdieping, zonder steeds van stopcontact te moeten wisselen. Lichtgewicht. Ook heel goed op matten en vloerbedekking. Handig met onze huisdieren. Makkelijk te reinigen. Accu werkt ruim lang genoeg.
Ook groot vermogen qua zuigkracht.

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Reinigt matten en vloerbedekking perfect

Minpunten

• Kunt niet bij alle hoekjes

Nanouk 01-11-2017

Kan nog wat aan verbeterd worden

Ik gebruik nu een paar weken deze stofzuiger maar ik ben helaas nog net erg enthousiast, en had er wat meer van verwacht. vloerbedekking en matten maakt hij perfect schoon maar heeft er moeite mee om op gladde vloeren alle kleine vuiltjes op te zuigen.
Hij heeft moeite om de randen van de keuken goed te zuigen, neemt het vuil niet goed op.
Goede zuigkracht, prettig zonder snoer door het huis.

Pluspunten

• zuigkracht
  • snoerloos
  • pretig op vloerbedekking
  • Veel hulpstukken
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Laat vuil liggen op gladde vloeren
  • Heeft moeite met hoeken zuigen
  • Borstel snel vol
  • Kruimeldief borstel, werkt niet goed op bankstel
  • Lastig te gebruiken onder een bank of bed

Kruimeldiefje 31-10-2017

Handzame geweldige stofzuiger

Wat een perfecte stofzuiger. Een kruimeldief op stok met de zuigkracht van een gewone stofzuiger. Door het fijne design kan je de kruimeldief van de stok halen voor de kleine kiertjes en hoekjes. Er wordt een opzetstuk bijgeleverd voor bijvoorbeeld plinten of kieren. Zowel in huis als bijvoorbeeld het interieur van de auto wordt er bij ons mee gereinigd. De stofzuiger geeft het batterijniveau aan, waarna je de stofzuiger makkelijk aan het snoer kan opladen.

Natasja 30-10-2017

Mooi design, sterke zuigkracht

De PowerPro duo ligt lekker in de hand, zeer sterke zuigkracht in maximale stand....nu is mijn kleed echt schoon. Ik vind het apparaat wel zwaar en hoekjes zijn moeilijk bereikbaar. De batterij gaat lang mee. Nog een voordeel; ik pak deze stofzuiger veel sneller, dan m'n oude stofzuiger

• Sterke zuigkracht
  • Pak je makkelijker dan een gewone stofzuiger
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Zwaar
  • Moeilijk in hoekjes

Bieb37 27-10-2017

Topapparaat!!

Wauw vandaag mijn Philips floorcare handstofzuiger opgehaald en wat word ik hier blij van! Ligt lekker in de hand, zuigt fantastisch , staat nu op te laden voor de grote test morgen! Tot nu toe niets dan goeds !!! Vandaag heel mijn huis gestofzuigd met de 2 in 1 floorcare van Philips! Van boven naar beneden stof en vooral haarvrij! Met het losse opzetstuk en afneembare kruimelzuiger kon ik de banken deurmatten etc goed ontharen! De zuigkracht is enorm en zuigt echt net zo goed als een normaal model stofzuiger. Ook de batterij gaat lang mee en de stofzuiger blijft echt een poos goed opgeladen!

mart81 27-10-2017
  • Product gekregen

Praktische en krachtige stofzuiger

Ondanks het feit dat de stofzuiger snoerloos is, is de zuigkracht van zowel de stofzuiger als de kruimelstofzuiger zeer krachtig.
De lange stopcontactloze gang kan ik nu gemakkelijk stofzuigen zonder gebruik te moeten maken van de stopcontacten in de andere kamers. Ook het feit dat je niet gehinderd wordt door een snoer vind ik ideaal.
Zowel de tegelvloeren als de matten worden probleemloos gereinigd.
En dat is wel nodig ook, ons gezin met kinderen, hond en wonen aan zee geven duidelijk aan dat er gestofzuigd moet worden. Vooral het zand kan behoorlijk irritant zijn. Daarbij is de kruimelstofzuiger ook De prestaties van deze 2-in-1 stofzuiger zijn boven mijn verwachting.
een handige aanvulling.
De stofzuiger heeft overigens een doorzichtige stofbak en het reinigen ervan gaat gemakkelijk.
Als laatste wil ik opmerken dat de stofzuiger zeer gemakkelijk rechtop kan worden neergezet met of zonder de kruimelzuiger erop. Hij blijft stabiel staan, kortom ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Sterk vermogen
  • Stofzuiger en kruimeldief in een
  • Lang stofzuig duur

chinchi 24-10-2017

fijne zuiger

Tot nu toe erg tevreden. Hij is krachtig als kruimelzuiger en ook zeker krachtig genoeg als steelstofzuiger. De extra power knop kan dan soms wel handig zijn. Hij is minder zwaar dan ik dacht op steel maar kan me voorstellen dat de trap zuigen handiger is zonder steel omdat als je hem moet optillen hij wel wat zwaar voelt aan de pols.
Ook matten zuigt hij met volle tevredenheid.
Enig minpuntje vind ik dat er geen ophang system bij zit, alleen om de kabel op te hangen en dan moet je zelf een schroef in de muur hangen voor hem aan op te hangen. Dit lijkt mij een precies werkje. Maar dit zou het apparaat nog handiger maken. De accu gaat ook lang mee. Misschien wel te lang voor de grote van het bakje. Ik moet dan vaker het bakje tussendoor leegmaken omdat het vrij klein is

Bianca82 23-10-2017

Super fijne stofzuiger

Sinds een weekje de Philips PowerPro Duo 2-in-1 steelstofzuiger in huis en hij bevalt fantastisch! Zeer makkelijk in gebruik en boven verwachting goede zuigkracht. Je pakt hem er snel even bij omdat je geen gedoe hebt met snoeren enz. De batterij gaat redelijk lang mee, en het opladen is ook zo gebeurd. Makkelijk te legen opvangbak (die niet heel groot is) en zeer licht in gebruik. Kortom, wij kunnen niet meer zonder!

Roosje 22-10-2017

Eerste ervaring met een steelstofzuiger

Fijne snel erbij gepakte stofzuiger. Handige losse kruimeldief die je makkelijk los kan klikken en met de tapijtborstel erop de auto snel en goed schoonzuigt. Kattenharen zuigt hij makkelijk op en je gaat zonder gedoe met kabels in 1x door je huis heen. Enige nadeel vind ik de accuduur en de kleine opvangbak. Zodra je de boven en onder verdieping gezogen hebt moet die aan de lader en is de opvangbak vol. Hier in huis met 3 kids en 3 katten is het een onmisbaar ding geworden. Je pakt hem er snel even bij. Al met al raad ik deze stofzuiger aan iedereen aan.

Pluspunten

• draadloos
  • kruimeldief
  • zuigkracht
  • wendbaarheid

Minpunten

• accuduur
  • kleine opvangbak