Philips PowerPro Duo FC6169 titanium - Reviews

Stofopvang
zakloos
Type/soort
steelzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Duo FC6169 titanium op Kieskeurig.nl.

Yvette 08-11-2017

Handzaam, licht, wendbaar en krachtig

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Deze steelstofzuiger draait zijn hand echt niet om voor ons dynamische gezin met 2 honden en 3 grote langharige katten. Voor de dagelijkse stofzuigklusjes is hij superfijn!

Voelt erg licht aan in het gebruik, na elke zuigbeurt even het stofbakje leeggooien en klaar voor de volgende ronde. Het verraste me positief hoeveel stof er in het opvangbakje opgevangen kan worden.

Het stofzuigen werkt erg prettig, het apparaat is zeer licht te sturen en gemakkelijk wendbaar. Ik heb krachtverlies in mijn handen en daardoor is een zwaar apparaat voor mij slecht te bedienen, maar daar hoef ik mij met dit apparaat geen zorgen om te maken. Geen beperkingen meer qua snoerlengte, ook heel erg fijn. Trappen met het kleine opzetstukje zijn prima te doen. Het vastklikken van het opzetstukje op de steel gebruik ik niet, want deze valt er bij mij vrij gemakkelijk af. Maar dat is geen probleem, want ik heb deze op een plekje in de kast bij het andere opzetstukje opgeborgen.
Wel vond ik dat het stofopvangbakje vrij gemakkelijk losgaat bij aanstoten, maar dat kan ook aan mijn onhandigheid liggen.

De oplaadtijd is ongeveer 5 uurtjes van goed leeg tot vol en dan houdt ie het ook echt wel even uit.

De zuigkracht is zeer goed te noemen. Ons huishouden is dagelijks vergeven van haren, kruimels en zand en dit pareltje krijgt dit allemaal weg. Mocht het toch nog niet krachtig genoeg zijn, dan kun je ook nog een turbo-stand inschakelen. Voordeel van het handzame model is ook dat je hem er zeer makkelijk bijpakt om eventueel een 2e keer nog even snel een rondje te stofzuigen. De kruimeldief functie is ook erg handig. Ik moet zeggen dat ik deze in mindere mate heb gebruikt, omdat het hele apparaat van zichzelf al zo licht is!

Wat mij betreft heeft Philips met dit product in ieder geval echt de spijker op de kop geslagen. Ik raad deze echt ten zeerste aan aan potentiele kopers. Je gaat hier geen spijt van krijgen!
Wat ons huis betreft, komt er in ieder geval op elke verdieping eentje te staan.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Krachtige motor
  • Prima accuduur
  • Licht en wendbaar

Minpunten

• Opbergbakje kwam soms los

Stef1980 01-01-2020

Helaas slecht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Sinds we hem hebben voldoet hij al niet. Als je hem optilt tijdens het zuigen gooit ie alles er weer uit. Hij heeft heel weinig zuigkracht.

Roos22334 25-09-2019

Slechte zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Stofzuiger pakt de hoekjes en randen niet mee en heeft weinig zuigkracht. Loopt regelmatig vast met stof na gebruik.

Jette 08-11-2017

Super de power pro duo

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Wat een verademing, echt een topper. Zowel de Steel stofzuiger als de uit te nemen kruimeldief. Wat een power en dat zonder snoer. De steel stofzuiger is zeer flexibel en wendbaar waardoor je overal makkelijk bij kunt. Zelf heb ik behoorlijk veel bekken klachten en stofzuigen is daardoor vaak pijnlijk. Nou dat is verleden tijd met deze stofzuiger. Mooi bijkomend voordeel is dat hij zo voor het grijpen staat en zelfs de kinderen er uit zichzelf mee aan de slag gaan. De roterende borstels zorgen dat alles haar vrij is in een hand omdraai. Tot nu toe heb ik één nadeel ontdekt ten opzichte van een normale stofzuiger. Deze komt niet onder onze lage kasten. Met een normale stofzuiger kan je de borstel nog verwijderen en de steel eronder door halen. Het reinigen van de borstel gaat makkelijk. Ook het legen / reinigen van het afvalreservoir gaat volgens de meegeleverde instructies prima.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Verwijderd met gemak haren
  • Krachtig
  • Hulpstukken
  • Uitneembare kruimelzuiger

Minpunten

• Komt niet onder lage kasten

Kruimeldiefje 02-11-2017

Fantastische handzame stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Een superhandige kruimeldief op stok! De kruimeldief is van de stok los te koppelen zodat je ook bij de hoekjes en kiertjes kan komen. Het heeft vooral op de turbostand veel vermogen en in combinatie met de borstel aan de zuigmond maakt het mijn huis weer netjes. Voor de echte grote zuigklussen heb ik mijn grote stofzuiger nodig, maar hier heb ik deze ook niet voor aangeschaft. Even een snelle stofzuiger door het huis, de auto van binnen reinigen of even onder de eetkamer doorhalen na het ontbijt... ideaal! In gebruik makkelijk te bedienden, is heel wendbaar en kan overal bij, omheen sturen. Er zit een batterij indicatielampje op waardoor je goed kan inschatten of je de stofzuiger bij een volgende keer nog kan gebruiken.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Kruimeldief kan eraf
  • Goede zuigkracht

Benji01 19-05-2020

Tegenvaller

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Stofzuiger na een paar weken al niet meer te harden qua lawaai. Filter moet eens in de 2 weken schoon gemaakt worden anders piept die zo hard dat de hond er al van weg loopt.
Na een aantal maanden de borstel al stuk omdat er haren tussen het witte dopje waren gekomen en letterlijk verbrand waren. Haren van de hond zuigt hij slecht op en voor je het weet zit de slang weer vol met een stof/haar prop. Het stofzuiger bakje raakt niet vol omdat de haren en het stof in het bovenste deel blijven zitten omdat de opening te klein is. Al 2 keer retour gestuurd maar ze vinden dat deze gewoon werkt.
Al met al een slecht werkende stofzuiger.

JMJAS 17-03-2020

Geweldig

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Super fijne stofzuiger. We gebruiken hem voor erbij, maar in principe kun je hem ook zonder andere stofzuiger gebruiken.

Het enige is dat wanneer de accu vol is en je hem aanzet, hij aangeeft nog maar 1 streepje (van de 3 te hebben).

Rita_P 10-12-2019

ellendig ding die philips power pro

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Vanaf het begin kon ik er niet mee worden. Het is best ingewikkeld in het begin om hem te legen, wat bij elke stofzuigerbeurt moet. De stofzuigerkracht is slecht, er komt rommel uit halverwege, dan lijkt het net of je daar niet hebt gezogen. Ik heb het echt geprobeerd, heb hem ingestuurd omdat er dus rommel uitkwam. Kreeg hem net zo weer terug. Ook mijn werkster vind het een onding. Laatst moest er iets opgehangen worden, en de klussers vroegen om een goede stofzuiger want aan dat ding hadden ze niets.. Ik snap helemaal niets van die goede reviews, juist omdat die zo goed waren heb ik hem gekocht. Ik adviseer doe het niet, koop gewoon een simpele stofzuiger met goede zuigkracht !

Pluspunten

• de kruimeldief, die doet het redelijk.
  • geen snoer

Minpunten

• veel gedoe met schoonmaken!
  • weinig zuigkracht
  • korreltjes ed komen er weer uit!
  • veel te duur , weinig kwaliteit

Peertje 29-07-2019

Slecht ,levensduur accu afhankelijk

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Na ruim 2 jaar heeft de accu het begeven.Niet vervangbaar alleen reparatie door philips service.
Kosten worden vrij hoog.
Ruim 2 jaar wil zeggen, als je hem elke dag gebruikt dat de stofzuiger ongeveer na 800x kapot is.
In de tijd dat we aan recycle moeten gaan denken is dit voor het milieu ook een slecht product.
De hele stofzuiger moet de afval container in.
Een klein kruimelzuigertje van de concurrent doet het al 5 jaar

Riet 25-04-2019

Handig en nodigt uit eens meer in haastje te gaan rondwandelen met de stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Handig en nodigt uit eens meer te gaan stofzuigen in een haastje, geen slang en bak die je moet meesleuren. Ook makkelijk met de kruimeldief rap iets op te kuisen.
Nadeel : kan niet onder de kasten.

Pajos 16-04-2019

Niet geschikt met hond in huis

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Ik gebruik deze stofzuiger nu een aantal maanden...wat een onding! Randjes komt hij niet bij wat resulteert in een soort van schone vloer op 2 cm van de muren, zand wordt in de zuigmond gedraaid door de borstel met als resultaat als je hem optilt je hele vloer weer onder het zand ligt. Kruimeldief die los te klikken is, heeft niet genoeg power om ook maar iets van haren of stof op te zuigen. Geen aanrader voor mensen met dieren in huis. Had ik dit van tevoren geweten had ik een andere gekocht.

janvpt 07-03-2019

handige huishoudhulp

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Fijne en praktische stofzuiger met voldoende gebruiksmogelijkheden. Erg wendbaar en lange gebruiksduur op een volle batterij. Ook het onderhoud van de stofzuiger is makkelijk. Hij werkt als een volwaardige stofzuiger.

DafPhil 30-01-2019

Te weinig zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Het apparaat is super handig om even snel een stofzuiger door de kamer te halen. Weliswaar staat hij altijd op Turbo stand, dan heeft hij de krachtigste zuig capaciteit.
De stofzuiger komt niet goed in de hoekjes en of randjes, hij heeft de kracht niet om het op te zuigen of je moet er 3 keer overheen gaan. Een deurmat is erg lastig. Wel super fijn dat hij geen snoer heeft en licht van gewicht en wendbaar is. Ik zou deze stofzuiger niet snel aanbevelen aan anderen.

YYhau 29-01-2019

gemiddeld steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Steelstofzuiger zuigt matig, zuigkracht misschien genoeg, maar ontwerp van mond beperkt het bereik naar hoeken. Container valt makkelijk eruit tijdens zuigen onder de bank.

Dien2018 23-11-2018

Wat een tegenvaller

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Ik heb hem nu een aantal weken in huis en ben echt niet tevreden over dit product. De stofzuiger zuigt op geen enkele manier (katten)haren van een stoffen bank op. Ook zat na een paar weken de borstel in het zuigstuk helemaal vol met (mijn) lange haren waardoor de borstel niet meer draaide en dus volledig zijn functie verloor. Op het zuigstuk staat een tekentje waarbij duidelijk wordt gemaakt dat je de haren door moet knippen, een probleem wat dus blijkbaar vaker voorkomt, niet heel hygiënisch. Na het stofzuigen van de halve woonkamer verliest hij zuigkracht omdat het opvangbankje al vol is. Kortom hij is ondertussen vervangen voor een andere stofzuiger.

ritaswim 25-06-2018

werking goed, bedieningsgemak kan beter

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

werking van het apparaat is goed en ook het gemak tijdens gebruik. De koppeling van het losse element aan de basis is niet echt duidelijk. Minder technische personen (zoals mijn eega) hebben hier duideljk moeite mee.

Bimba 18-04-2018

Uitstekend, zeker aan te bevelen

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Ik heb al verschillende stofzuigers gehad, maar het is de 1ste keer dat ik tevreden ben over mijn aankoop. De stofzuiger is zeer gemakkelijk in gebruik en handig doordat er geen kabel aan gehecht is en zonder zak.
Zeker aan te bevelen!

Alexander20 18-01-2018

Product voldoet aan alle eisen van een steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Lichte, compacte en handige steelstofzuiger met bovenverwachting krachtig zuigvermogen (2 standen). Makkelijk hanteerbaar. Makkelijk schoon te maken. Dubbele functie (steel- en handstofzuiger) is zeer handig.
Haalt 1 uur stofzuigtijd makkelijk en dat is ruim voldoende.

Uulke 04-12-2017

Tegenvallende prestaties

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Deze stofzuiger heb ik gekocht voor het gemak: niet meer moeilijk doen met een snoer, even gemakkelijk erbij te pakken, etc.
Echter is de zuigkracht zo zwaar tegenvallend, dat ik inmiddels aan het kijken ben naar een traditionele stofzuiger om alle stof en vuil dat dit apparaat achterlaat mee op te zuigen.

Gebruiksgemak is er zeker, alleen jammer dat het apparaat niet goed is in zijn primaire taak: stofzuigen.

Icjbes 09-11-2017

Lichte veelzijdige kleine stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6169 titanium

Ligt fijn in de hand, knoppen op een logische plek. Meerder koppen erbij. Zuigt goed en maakt weinig geluid. Ik ben er heel blij mee. En met 1 klik een krukmekzuiger. Heel handig met kleine kids.