Philips PowerGo FC8244 - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips PowerGo FC8244 op Kieskeurig.nl.

Peter 14-11-2018

sterke zuiger met wat ontwerpfoutjes

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244

De stofzuiger zuigt echt beter dan al mijn vorige zuigers, maar er zitten wel wat ontwerpfoutjes in.
De kunststof slang zit ongezekerd, alleen geklemd in de metalen zuigbuis, waardoor de buis er al enkele keren is uitgeschoten. Heel vervelend als je zoals ik de trap van boven naar beneden zuigt om de stofzuiger niet steeds te hoeven tillen.
Het draaipunt van de slang op de body loopt nogal stroef waardoor de slang regelmatig je pols in de verkeerde richting duwt of de kunststof slangmond in de buis verdraaid. Het oprolmechanisme is weggewerkt onder de draagbeugel, maar als je daar op trapt om het snoer op te rollen, kiept de body over zijn achterwielen achterover. De zuigmond heeft een idioot grote achterkant, waardoor traptreden dwars zuigen de laatste 15 cm echt niet lukken zal. Een ander nadeel van de zuigmond zijn de wieltjes. Heerlijk voor het zuigen van grotere oppervlaktes, want dat gaat erg licht, maar een groot nadeel als je onder je bed of lage meubels wilt zuigen. De wieltjes werken de mobiliteit erg tegen als je de buis omlaag moet doen om onder lage meubels te zuigen. En als laatste: de omstelling van de zuigmond van harde naar zachte oppervlakten gaat erg stug, en is bij mij na enkele weken al nauwelijks meer mogelijk.

mantelzorger 02-11-2018

Toch mis ik een paar zaken

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244

Zuigt prima, maar heeft beperkingen.
Er is geen kleine zuigmond, vervelend voor reiniging meubelstoffen.
Er is geen spleetzuiger, Vervelend voor reiniging verwarmingsrooster.
De zuigbuis is korter dan voorheen en de handgreep iets langer, daardoor lastiger voor zuigen traptreden.
Het bijgeleverde borsteltje klapt gemakkelijk om en is daardoor vervelend in gebruik.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl