Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs op Kieskeurig.nl.

Peter 14-11-2018

sterke zuiger met wat ontwerpfoutjes

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

De stofzuiger zuigt echt beter dan al mijn vorige zuigers, maar er zitten wel wat ontwerpfoutjes in.
De kunststof slang zit ongezekerd, alleen geklemd in de metalen zuigbuis, waardoor de buis er al enkele keren is uitgeschoten. Heel vervelend als je zoals ik de trap van boven naar beneden zuigt om de stofzuiger niet steeds te hoeven tillen.
Het draaipunt van de slang op de body loopt nogal stroef waardoor de slang regelmatig je pols in de verkeerde richting duwt of de kunststof slangmond in de buis verdraaid. Het oprolmechanisme is weggewerkt onder de draagbeugel, maar als je daar op trapt om het snoer op te rollen, kiept de body over zijn achterwielen achterover. De zuigmond heeft een idioot grote achterkant, waardoor traptreden dwars zuigen de laatste 15 cm echt niet lukken zal. Een ander nadeel van de zuigmond zijn de wieltjes. Heerlijk voor het zuigen van grotere oppervlaktes, want dat gaat erg licht, maar een groot nadeel als je onder je bed of lage meubels wilt zuigen. De wieltjes werken de mobiliteit erg tegen als je de buis omlaag moet doen om onder lage meubels te zuigen. En als laatste: de omstelling van de zuigmond van harde naar zachte oppervlakten gaat erg stug, en is bij mij na enkele weken al nauwelijks meer mogelijk.

Michelle12 06-01-2020

Fijn klein

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Hele fijne stofzuiger mooi klein. Alleen nu naar een jaar al geen zuigkracht meer hebben nu net weer een ander besteld hoop dat die het langer vol houd

Werner123 13-08-2019

Prima prijs-/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

De stofzuiger is prima in gebruik. Hij zuigt goed maar ook weer niet té sterk. Iets extra langer snoer zou nog handig zijn. Verder is ie compact genoeg, niet te zwaar en de steel is lang genoeg voor lange mensen.

Japie64 22-07-2019

Slang snel los van stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Ik heb dit product onlangs gekocht, helaas heeft de connectie van de slang met de stofzuiger het al snel begeven (de lijm laag heeft los gelaten) Ik moet hen er dus n keer per keer in het connectie stuk terug duwen. Verder ben ik wel tevreden als hij werkt zuigt hij goed.

mantelzorger 02-11-2018

Toch mis ik een paar zaken

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Zuigt prima, maar heeft beperkingen.
Er is geen kleine zuigmond, vervelend voor reiniging meubelstoffen.
Er is geen spleetzuiger, Vervelend voor reiniging verwarmingsrooster.
De zuigbuis is korter dan voorheen en de handgreep iets langer, daardoor lastiger voor zuigen traptreden.
Het bijgeleverde borsteltje klapt gemakkelijk om en is daardoor vervelend in gebruik.

Celeste 28-02-2018

Had ik wel niet verwacht

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Na deze voor de 1e keer te hebben gebruikt had ik niet verwacht wat dit apparaat kon. De zuigkracht voor deze 750 watt is meer dan voldoende vergelijkend met anderen. Verder is dit model vrij stil en acceptabel.

De snoerlengte waar de meeste vaak een probleem mee hebben is bij dit model totaal niet zo kort. de lengte voor deze type Philips Power Go FC8243 is perfect en mogen totaal niet klagen in vergelijking met een ander merk.

Een aanrader voor velen. U zult hier echt geen spijt van krijgen. Voor ons een dikke 8,5

Succes

Saf1976 11-11-2017

Fijne compacte stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Het is een fijne compacte stofzuiger. Klein in gebruik. Het snoer heeft een gemiddelde lengte. Makkelijk de zuigkracht aan te passen dmv draaiknop. Kortom een stofZuiger die lekker compact is maar niets op zuigkracht hoeft in te leveren.

Debbietest 07-11-2017

verrassende kleine krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Een lichte doos, en daaruit een zeer compacte, lichte stofzuiger met alles erop en eraan. Kracht in te stellen op de steel. Steel is lang genoeg. Erg wendbaar, en eenvoudig weg te zetten zonder dat hij veel ruimte inneemt. Zelfs de hoge vazen waar ik het stof nooit uit kreeg zijn weer stofvrij! Ik kreeg van de kinderen wel de opmerking dat hij wat meer lawaai maakt, maar door de wendbaarheid en de goede borstel ben je zo door het huis heen en hen je alle hoeken en meubels gehad. En met je voet druk je op het hengsel, het snoer rolt snel op.

Stefanb12 07-11-2017

Gewoon een goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Ik heb de Philips Powergo nu ongeveer een week gebruikt, in een huis met een boskat, een normale kat en een jong kind is er altijd wel troep te vinden. Geen probleem voor deze stofzuiger. Hij werkt gewoon goed, zuigt alles op, en het lawaai valt me erg mee. Prima ding :)

Martinesh 07-11-2017

lichtgewicht racemonster

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Mooie prijs voor een superzuinige stofzuiger. Tijdens het uitpakken merk je meteen dat het een compacte lichtgewicht stofzuiger is met lichtgewicht stang. Ideaal om je zo mee de trap op te nemen en je huis mee door te gaan. Hij rijd zeer soepel en je sjeest ermee door je huis. Heerlijk om zo snel en efficient te kunnen stofzuigen en vooral dat hij handzaam is en zo in een kast past. Ik was wel even kritisch of alle lichtgewicht onderdelen ook wel van goede kwaliteit zijn, maar het voelt allemaal degelijk aan. Het enige nadeel van deze stofzuiger is het snoer. Normaal liet ik de vorige stofzuiger met de stekker in 1 stopcontact en ging dan de hele beneden verdieping door. Dat kan met deze helaas niet en zul je van stopcontact moeten wisselen of een verlengsnoer moeten gebruiken, als je verder dan 9 meter gaat. Desalniettemin is het gebruiksgemak super, want je racet door je huis met deze stofzuiger en je stofzuiger de trap opslepen is niet aan de orde, want hij weegt namelijk niks. Onderin zit een hulpstukje voor de meubels opgeborgen, welke ook fijn werkt. Al met al is het een klein racemonster met grote zuigkracht en ook nog eens superzuinig. Bij een volgend type mag het snoer iets langer zijn, dan ben ik supertevreden!

bloempje666 06-11-2017

klein en krachtig

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Het is een mooi krachtig compact apparaatje. maar wat is nou de energieklasse? Als ik op het label kijk staat er A maar als ik op alle andere stickers en informatie (incl de doos) kijk staat er AAA. Ik vind dit erg verwarrend en daarmee ook een zeer slechte zaak. Maar dat zegt verder niets over de prestaties natuurlijk. Hij is klein en handzaam, tegelijkertijd is de zak natuurlijk ook zo vol. Iets om rekening mee te houden. Het snoer zou voor mij ietsje langer mogen en het lijkt wel of hij minder geschikt is voor parket/laminaat vloeren vanwege het wat hardere borsteltje dat er op zit. Dus afhankelijk van ieders situatie kan het een heel fijn stofzuigertje zijn.

Markie237 06-11-2017

Een prima stofzuiger!

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Sinds enkele weken hebben we de Philips PowerGo FC8243 stofzuiger in huis / in gebruik en deze bevalt ons uitstekend. De stofzuiger is vrij compact, niet al te zwaar en lekker wendbaar.

Het is een energiezuinig apparaat (AAA-energielabel) dat ook zuinig met lawaai omspringt: het geluid dat hij produceert is vrij rustig. Dat gaat echter niet ten koste van de prestaties, want de (instelbare / regelbare) zuigkracht is prima.
We hebben zelf een PVC-vloer met hier en daar een kleed of mat, en op allebei doet hij het uitstekend. Alles wordt lekker schoon.

Door het ingebouwde allergiefilter (het zogenaamde Clean Air-filtersysteem), dat naar het schijnt meer dan 99% van alle schadelijke deeltjes (zoals fijnstof) opvangt, blijft de lucht in huis gezond. Ik merk trouwens ook nog helemaal niets van luchtjes (de opgezogen haren van huisdieren geven vaak een iets muffig luchtje af als je de stofzuiger aanzet).

Hoewel de stofzuiger compact van formaat is, heeft hij een behoorlijk grote stofzak (3 liter), zodat je die niet zo heel vaak hoeft te vervangen.
Een ander - voor mij groot - voordeel vind ik het lange snoer. Je kunt dat uittrekken tot je van stekker tot mondstuk een lengte van wel zo'n 9 meter hebt. Dus niet elke keer de stekker in een ander stopcontact maar gewoon lekker doorgaan met zuigen
Voor mijn man, die bijna 1.90 meter is, is de stang van deze stofzuiger fijn. Je kunt deze namelijk in lengte (hoogte) verstellen, dus zuigen met een kromme rug is er niet meer bij.
Het royale handvat vind ik met het zuigen van de trap erg prettig. Je kunt hem daardoor makkelijk met 1 hand vasthouden.

Enig minpuntje dat ik zo zover ben tegengekomen is het gebrek aan accessoires / opzetborstels. Er zit alleen een klein mondstukje bij voor bijvoorbeeld de gleufjes tussen de kussens van de bank, maar verder niets. Al met al ben ik echter echt blij met deze stofzuiger.

Robje76 06-11-2017

Fijne makkelijk te handelenstofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Een super fijne stofzuiger, lichtgewicht stofzuiger makkelijk in het gebruik, daar waar ik met mijn oude stofzuiger toch nogal eens meer moeite had om de haren van de hond op te zuigen, zuigt deze stofzuiger ze moeiteloos op kortom een fijn apparaat

Claudya1 06-11-2017

Klein en onhandig

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Ik mag de Philips stofzuiger met zak testen, super leuk! Pakket gelijk dezelfde dag in huis gehaald en aan de slag. De stofzuiger ziet er lekker klein en handzaam uit, alles geïnstalleerd en uitgezocht, ik kan alleen de hulpstukken niet vinden (per toeval valt na een paar keer zuigen deze aan de achterkant eruit, dus alsnog gevonden!). Stofzuiger aan en het hele huis schoonmaken in alle hoeken en kiertjes met harde en zachte ondergrond. Wat opvalt is dat het snoer best kort is waardoor ik niet gelijk in 1 keer de benedenverdieping kan zuigen maar van stopcontact moet wisselen en zo heel groot woon ik ook niet weer. Verder vind ik een stofzuiger met zak niet meer echt van deze tijd. De zuigkracht is meer dan voldoende en alles wordt snel en gemakkelijk meegenomen. Tijdens het zuigen valt de zuiger nog wel eens om vanwege het lichte gewicht, beetje vervelend en houd de snelheid tegen. Al met al een leuk stofzuigertje voor als je alleen bent en niet al te veel troep maakt, voor een eensgezinswoning met kinderen en huisdieren niet genoeg stabiliteit en gemak naar mijn idee, ik zou deze daarom niet aanraden.

Siando 06-11-2017

Goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Ik heb deze stofzuiger mogen testen. Het is een mooie stofzuiger niet te zwaar en erg gemakkelijk in gebruik. De zuigkracht van deze mooie stofzuiger is veel beter dan mijn 2 jaar oude stofzuiger. Het lange snoer en de lange zuigstang zijn erg prettig waardoor je grote oppervlakten in 1 keer kan zuigen. Het enige nadeel voor mij is dat deze zuiger met stofzak is. Dit omdat wij een hondje hebben en ik het makkelijker vind dat je dan een reservoir kan legen en dan door kan zuigen en ik dan nooit zonder stofzak zit. Al met al ben ik erg tevreden met deze stofzuiger.

Jacky147 05-11-2017

1e indruk PowerGo

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Wat een heerlijk lichte stofzuiger! De stofzuigerslang is lekker lang waardoor je meer plaats hebt om te manoeuvreren. De voet die er bij zit is erg fijn, alleen wat moeilijk om te zetten van tegel naar tapijt en vice versa. De snoer is lekker lang, waardoor je in één keer de hele woonkamer kan stofzuigen. Op tegelvloer en laminaat werkt hij geweldig, hij is enorm wendbaar en zuigt als de beste. Ook op vloerbedekking doet hij het aardig. Tot nu toe erg tevreden met deze stofzuiger.

Rinque 04-11-2017

Ideale allesvreter

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Licht in gewicht, een ideale stofzuigermond met extra lange steel en een stang die ingeschoven kan worden. Er zat een stofzuigerzak in en een stof/allergiefilter. Jammer vinden we dat er geen reserve van de zak en het filter bijgesloten zitten. Dit is ook gemakkelijk voor het aanschaffen van bovengenoemde items. Het kleine hulpstukje is ook ideaal maar de ring die tussen de bankkussen zat is meegezogen. Oeps. Misschien is het handig hier een grove filter in te zetten zodat kleine dingen niet pardoes in de stofzuiger en dus in de prullenbak verdwijnen. Ideaal was het zuiggemak. Met mijn oude stofzuiger krijg ik haren, pluizen, stof niet van de matten bij de deur. Ik stond versteld van het enorme zuigvermogen op zowel de gladde vloeren als de vloerbedekking vloeren. Ik ben reuze content tot dusver.

cedricesser 31-10-2017

Top stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Zeer fijne lichte stofzuiger, zuigt zeer krachtig handig en zeer wendbaar in gebruik. Zuigkracht is instelbaar.Heeft een hulpstuk wat in de stofzuiger zit zodat je het niet snel kwijt raakt heb daarmee mijn auto super schoon gezogen.

Hiska79 31-10-2017

Compact met alle kracht!

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

Hoe lang moet een review zijn? Eigenlijk kan ik kort maar krachtig zijn: een compacte lichte stofzuiger met een fantastisch resultaat. Maakt niet te veel geluid en is wendbaar en gewoon top in gebruik. Alles zonder moeite goed schoon en met name de anti allergie luchtfilter, wij zijn blij!! Moet ik een nadeel aangeven? Dan had ik er graag meer verschillende losse opzetborstels bij gezien...maar hey, het blijft een topper onder de stofzuigers! :-)

LucyMar 25-10-2017

De Philips PowerGo FC8243 compact maar toch krachtig

Geschreven voor: Philips PowerGo FC8244 zwart, grijs

De Philips PowerGo FC8243 is een zeer zuinige stofzuiger (AAA-energielabel), erg compact maar toch zeer krachtig.
Het product doet waar hij voor staat hij maakt elk huis dan ook grondig schoon en heeft een behoorlijke stofinhoud van 3 liter.

Verder wordt het product compleet geleverd met verscheidene opzetstukken en zelfs met een allergiefilter die alle schadelijke deeltjes opvangt en zo de lucht in je huis zuiver houdt. Ook is deze stofzuiger zeer wendbaar en heeft een snoer
met genoeg lengte van maar liefst 9 meter.

Samengevat, deze stofzuiger is krachtig, handig, licht en een zuinig product en zeker niet te duur dus echt een aanrader!