Philips 2000 Series FC8244/09 Stofzuiger met zak Series 2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips 2000 Series FC8244/09 Stofzuiger met zak Series 2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter 14-11-2018

sterke zuiger met wat ontwerpfoutjes

De stofzuiger zuigt echt beter dan al mijn vorige zuigers, maar er zitten wel wat ontwerpfoutjes in.
De kunststof slang zit ongezekerd, alleen geklemd in de metalen zuigbuis, waardoor de buis er al enkele keren is uitgeschoten. Heel vervelend als je zoals ik de trap van boven naar beneden zuigt om de stofzuiger niet steeds te hoeven tillen.
Het draaipunt van de slang op de body loopt nogal stroef waardoor de slang regelmatig je pols in de verkeerde richting duwt of de kunststof slangmond in de buis verdraaid. Het oprolmechanisme is weggewerkt onder de draagbeugel, maar als je daar op trapt om het snoer op te rollen, kiept de body over zijn achterwielen achterover. De zuigmond heeft een idioot grote achterkant, waardoor traptreden dwars zuigen de laatste 15 cm echt niet lukken zal. Een ander nadeel van de zuigmond zijn de wieltjes. Heerlijk voor het zuigen van grotere oppervlaktes, want dat gaat erg licht, maar een groot nadeel als je onder je bed of lage meubels wilt zuigen. De wieltjes werken de mobiliteit erg tegen als je de buis omlaag moet doen om onder lage meubels te zuigen. En als laatste: de omstelling van de zuigmond van harde naar zachte oppervlakten gaat erg stug, en is bij mij na enkele weken al nauwelijks meer mogelijk.