Bosch BGL8522 - Reviews

Beoordeling op basis van 87 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Maria 27-05-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne stofzuiger

Door het extra handvat is de stofzuiger ergonomisch fijn. Hij zuigt goed, zeker met een huisdier.
Een lang snoer is handig want dan kan je even doorgaan. Verder maakt hij weinig geluid. Een aanrader.

Rients 16-08-2017 Product paar weken in bezit

Bosch BGL8522

Perfect product, Doet wat men belooft. Zuigt uitstekend, ook op onze harde vleor. Geluid is echt veel minder dan van al onze vorige stofzuigers. Een aanwinst

Pluspunten

• geluid
  • zuigkracht
  • vormgeving

Minpunten

• niet heel licht

Marc Tiel 06-08-2017 Product paar weken in bezit

Wat een verschil

Sinds ruim een week in het bezit van de Bosch BGL8522, wat een verschil t.o.v. de oude stofzuiger (een Miele) Lekker stil en er blijft geen kruimeltje liggen bij het zuigen van de plavuizen, op de vloerbedekking volstaat halve kracht omdat er anders geen beweging in de steel te krijgen is. Een ander postief punt is het lange snoer waadoor we in ;e;en keer de hele verdieping kunnen zuigen.

• Zuigkracht
  • Lange snoer

Minpunten

• de losse onderdelen

Sabine 04-08-2017 Product paar dagen in bezit

Super stofzuiger

Goede stevige stofzuiger, goede zuigkracht en mooi lang snoer. Makkelijk mee te trekken, alleen is de voet aan de zware kant

Edith 02-08-2017 Product paar dagen in bezit

goede zuigkracht

Wij hebben dit apparaat gekozen vanwege de beloofde zuigkracht bij ons tapijt. Het valt niet mee om een tapijtzuiger te vinden. Bij de eerste keer proberen bleek hij dat goed te kunnen. Op gladder ondergrond en dan m.n. los liggend linoleum moet de andere borstel gebruikt worden want zelfs in de minimale modus komt dit linoleum omhoog. at is wat lastig vandaar geen 10. Verder een prima apparaat wat voldoet aan onze wensen.

Pluspunten

• zuigkracht

Minpunten

• eventueel verwisselen zuigmond

J. Windmuller 01-08-2017 Product paar dagen in bezit

Uitstekende zuigkracht

De zuigkracht van deze stofzuiger is boven verwachting! Zelfs als je de zuigkracht in het midden zet.

Pluspunten

• Grote bereik door lang netsnoer
  • Nylon slang steviger en prettiger
  • (Minder) maar veel hulpstukken door click-systeem
  • Bevestiging voor hulpstukken op de buis
  • Goed wendbaar

Minpunten

• Kan niet direct een minpunt ontdekken

Charlie 31-07-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, schoon, krachtig en fraai

Een geweldig product, zuigt naar mijn mening als beste tov de andere Bosch stofzuigers. 4xA in alle categorieën.

• Schoon (luchtfilter)

Elisabeth 31-07-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldige stofzuiger . Lekker lang snoer

Mijn oude Bosch heeft het na 18 (!) jaar begeven. Dat mag dan ook van mij, na zoveel jaren trouwe dienst.
Hoewel ik er niet van uit ga dat de hedendaagse stofzuigers net zo lang meegaan als mijn oudje, heb ik toch heel veel vertrouwen in het merk 'Bosch'. Dus: weer een Bosch gekocht.
En wel de Bosch BLG 8522 . Belangrijk is voor mij: een Hepa filter (vanwege mijn allergie), een grote stofzak (minder verwisselen) en een heerlijk lang snoer van max. 15 (!) meter. De stofzuiger is niet zwaar en gemakkelijk aan het handvat de trap op te dragen dragen .
Én energielabel AAAA (4x!!)
Dit is het enige type stofzuiger met het label A voor tapijtbzuigen dat ik heb kunnen vinden. En voor mijn allergie is vooral het tapijt goed schoon kunnen houden erg belangrijk.
Ik ben erg blij dat ik deze heb gekozen. Ik heb hem nog geen week in gebruik maar hij voldoet aan al mijn verwachtingen.
Hoe lang hij meegaat? Ik ga er van uit dat hij nog jaren als hulp in mijn huishouden dienst doet.
Hij krijgt van mij :***** (5)

Jeanet 30-07-2017 Product paar dagen in bezit

krachtige stille stofzuiger

Het is een behoorlijke investering, maar daarmee heb je wel een goed product. De stofzuiger doet goed zijn werk. Alles ziet er degelijk uit.

Pluspunten

• degelijk
  • zuigkracht

Minpunten

• prijzig

Ferdie 29-07-2017 Product paar dagen in bezit

Echt stil en geweldige zuigkracht

Bij de mediamarkt gekocht in de aanbieding voor 191 euro en nog 20 euro terug van Bosch. De stofzuiger is wat aan de grote kant. Maar dat is ook meteen het enige negatieve puntje. Het snoer van 15 meter is heerlijk. Niet steeds van stopcontact wisselen... De zuigkracht is fantastisch. Op de laagste stand zuigt ie zelfs geweldig. Verder volgt ie goed door de 4 zwenkwieltjes en heeft ie een verstevigde buis. Tot slot schijnt ie ook zeer zuinig in gebruik te zijn maar dat moeten we nog ondervinden. Dikke aanrader!

Pluspunten

• Lang snoer van 15 meter
  • Stevige slang
  • Superzuigkracht
  • Handig inrolsysteem snoer

Minpunten

• Groot apparaat

Herman 29-07-2017 Product paar weken in bezit

Zuinig, stil en toch krachtig

We zochten de stofzuiger van de TV reklame, die zo stil is. Na uitproberen in de winkel kozen we toch voor dit iets oudere model. Bijna net ze stil, maar goedkoper en met een betere slang (verstevigd). Op het gevoel zoog hij ook krachtiger. Thuis blijkt dat we hem max op 50% van zijn vermogen gebruiken, anders zuigt hij de kleedjes van de vloer. Prima kracht en voor minder dan de helft van de "watten" van onze oude stofzuiger. Echte innovatie. Redelijke prijs.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • zuigkracht

Minpunten

• wel gróót

Ilse 29-07-2017 Product paar maanden in bezit

stofzuiger bosch bgl8522

Lange electriciteits snoer waardoor het bereik heel erg ver is. Stevige zuigslang en goede zuig kwaliteiten. Na bijna 2 maanden nog geen negatieve punten weten te vinden.

Van Dijk 28-07-2017 Product paar dagen in bezit

Super zuigkracht!

Super zuigkracht, handig in de omgang en mooi lang snoer om door het hele huis te komen.
Super blij dat we voor Bosch hebben gekozen! En ook nog een mooing uitstraling.
Veel handige hulpstukken erbij.

B. Creemers 27-07-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch stofzuiger BGL8522

Mooie wendbare licht bestuurbare stofzuiger en licht van gewicht met allerlei attributen. Het 15 meter lange snoer is zeer handig. Aparte stevige borstels voor parket en tapijtvloer. Flinke zuigkracht, zeer energiezuinig (AAAA). Handgreep slang prettig. Geen straaljager-geluid, buren horen niks.

Pluspunten

• lange snoer
  • energiezuinig en prettig stofzuiggeluid
  • lange snoer schiet probleemloos terug

Minpunten

• zuigkracht op losliggend tapijt/mat erg krachtig

R van Hilten 27-07-2017 Product paar dagen in bezit

bosch BGL8522

onze vorige stofzuiger van een miele cat en dog . Nu hebben we de Bosch BGL8522 aangekocht en zijn zeer verrast van de capaciteiten van de BGL 8522, wat een geweldige stofzuiger en een degelijkheid. zuigt fantastisch en verwijdert de hondenharen van onze labrador probleemloos, verder een stille moter een mooie kleur/model. zeker zijn geld meer dan waard ! minpuntje? is dat de onderdelen om aan de buis te bevestigen niet echt zo handig is

S. Wasbak 26-07-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect voor lange mensen!

Hele prettige stofzuiger met supergoede zuigkracht.

Extra pluspunt: de stang kan lekker hoog, ideaal voor lange mensen! En voor mensen wiens partner lang is, maar die zelf bijvoorbeeld graag met de stofzuiger de spinnenwebben in de hoeken van het plafond wegzuigen.. 👍

Pluspunten

• Lange stang
  • Lang snoer (15m)

Horace 26-07-2017 Product paar dagen in bezit

Wens in vervulling

Na maandenlange zoektocht naar een betaalbare stofzuiger met tapijtlabel (A), gisteren deze mooie (deep petrol) stofzuiger tegengekomen bij Media Markt: Behalve de korting van Media Markt een extra cashback actie van Bosch (€20,-) welke ons uiteindelijk overstag deed gaan. Weliswaar een stuk prijziger dan het aanvankelijk voorgenomen budget, doch wordt dat weer gecompenseerd door de vele voordelen van dit innovatieve apparaat: 4 x A-labels, t.w. energiezuinig (A), zeer stil, geen uitstoot fijnstof (A), algehele zuigprestaties optimaal (A), reinigingsklasse (A) voor tapijt, fraaie zuigslang van textiel, 15 m actieradius, stootband rondom, rolt gemakkelijk over het tapijt, mooie petrol kleur.

Pluspunten

• Bijzonder goede zuigprestaties
  • Zeer zuinig
  • Zeer stil
  • Geen uitstoot pollen en fijnstof
  • Fraai ontwerp

Dennis 26-07-2017 Product paar weken in bezit

Uitstekende zuigkracht

Onlangs de Bosch BGL8522 aangeschaft. De stofzuiger is licht, heel wendbaar door de flexibele wielen en heeft een krachtige zuigkracht. We zijn er heel blij mee. Ook de flexibele slang en stofzakindicator is ideaal. Hij wordt gelukkig standaard geleverd met een hardevloerenborstel, waardoor we deze niet apart hoefden aan te schaffen. Een stofzuiger met een grote zuigkracht en een energielabel A.

Pluspunten

• Flexibele wielen
  • Goede zuigkracht
  • Incl. hardevloerenborstel
  • Stofzakindicator

Mia 24-07-2017 Product paar dagen in bezit

Stofzuiger BGL8522

Na lang wikken en wegen vanwege de hoge prijs toch maar gekocht.
Hij bevalt uitstekend, met name de zuigkracht en het ergonomisch handvat.
Erg blij met deze aankoop.
Kan hem iedereen aanbevelen.

R.A.Sievers 24-07-2017 Product paar dagen in bezit

stofzuiger BGL 8522

Jammer dat er geen haren borstel bij is.Moet die extra bestellen
Winkel had het ook niet op voorraad.

Pluspunten

• goede zuigkracht

Minpunten

• geen extra haren borstel