Bosch BGL8522 - Reviews

stofzak
A energieklasse
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 196 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

corry 09-01-2018

bosch stofzuigerBGL8522

geweldige zuigkracht en een lekker lang snoer leuke kleur.
dat is wat ik wil melden. groetjes corry

B. Creemers 27-07-2017

Bosch stofzuiger BGL8522

Mooie wendbare licht bestuurbare stofzuiger en licht van gewicht met allerlei attributen. Het 15 meter lange snoer is zeer handig. Aparte stevige borstels voor parket en tapijtvloer. Flinke zuigkracht, zeer energiezuinig (AAAA). Handgreep slang prettig. Geen straaljager-geluid, buren horen niks.

Pluspunten

• lange snoer
  • energiezuinig en prettig stofzuiggeluid
  • lange snoer schiet probleemloos terug

Minpunten

• zuigkracht op losliggend tapijt/mat erg krachtig

Maria 27-05-2017

Fijne stofzuiger

Door het extra handvat is de stofzuiger ergonomisch fijn. Hij zuigt goed, zeker met een huisdier.
Een lang snoer is handig want dan kan je even doorgaan. Verder maakt hij weinig geluid. Een aanrader.

J. van Son 13-05-2018

Super stofzuiger

Vandaag de BGL8522 stofzuiger gekocht voor ons nieuwe huis. Ontzettend blij met deze stofzuiger. Met name het lange snoer van15 meter is ideaal tijdens het stofzuigen. Je hoeft elke keer per ruimte een nieuw stopcontact te gebruiken. Het stofzuigerhandvat ligt goed in de hand en maakt elke handbeweging tijdens het stofzuigen erg gemakkelijk. De stofzuiger rolt mooi achter je aan door de vier soepele zwenkwieltjes en de stootbumpers houden je wanden, kozijnen en plinten krasvrij. Daarnaast doet de stofzuiger zijn werk ook nog eens met gemak. Op het hoogste toerental is de stofzuiger niet zo stil als ik had verwacht, maar bij een lager toerental is de motor een stuk stiller en zuigt nog steeds goed. Conclusie: een perfecte stofzuiger voor een mooie prijs! Super blij mee!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Rolt goed en soepel achter je aan
  • Goed handteerbare stang
  • Goede zuigkracht bij lage toeren

Minpunten

• Niet zo stil als verwacht op hoogste toeren

Harold 21-04-2018

Design/goede stofzuiger!

Prachtige kleur blauw, 15 m snoer, goed handvat om mee te zuigen heel stabiel, mooi slank, zwemt heel makkelijk, maakt weinig geluid en supersnel geleverd. Prachtig apparaat, blij mee!

• Weinig geluid
  • Kleur
  • Fijn handvat

Minpunten

• Geen!

Ferdie 29-07-2017

Echt stil en geweldige zuigkracht

Bij de mediamarkt gekocht in de aanbieding voor 191 euro en nog 20 euro terug van Bosch. De stofzuiger is wat aan de grote kant. Maar dat is ook meteen het enige negatieve puntje. Het snoer van 15 meter is heerlijk. Niet steeds van stopcontact wisselen... De zuigkracht is fantastisch. Op de laagste stand zuigt ie zelfs geweldig. Verder volgt ie goed door de 4 zwenkwieltjes en heeft ie een verstevigde buis. Tot slot schijnt ie ook zeer zuinig in gebruik te zijn maar dat moeten we nog ondervinden. Dikke aanrader!

Pluspunten

• Lang snoer van 15 meter
  • Stevige slang
  • Superzuigkracht
  • Handig inrolsysteem snoer

Minpunten

• Groot apparaat

Saul 20-10-2018

Zeer slechte wendbaarheid

Gekocht omdat het een goed product zou zijn nou erg veel spijt dat ik hem gekocht heb op de vloerbedekking wil de stofzuiger niet rollen waardeloos ding

Minpunten

• Wil niet op de vloerbedekking rollen
  • Wieltjes zijn te klein

RoyalFTH 09-09-2018

Niet slecht, maar wel iets teleurgesteld.

Ik ben voor een man iemand die erg veel tijd besteed aan het huishouden en schoon moet dan ook schoon zijn. Dat betekent dat ik ook veel verwacht van de apparaten die ik koop en daar doe ik voor de aanschaf dan ook gedegen onderzoek naar. Je kunt ieder euro immers maar 1 keer uitgeven.

Uiteindelijk valt de stofzuiger mij wat tegen. Hiervoor had ik een Philips performer pro en de zuigkracht van die stofzuiger was echt vele malen beter. Deze Bosch haalt daar maar 2/3 van. Al die zogenaamde A klasse ratings geloof ik dan ook niet zo heel veel van. Helaas gaat alles aan de Philips stofzuigers veel te snel kapot, dus daarom de overstap naar de Bosch. Ook omdat bij ons in huis praktisch alles nu van Bosch/Siemens is.

Nu weet ik dat de nieuwere stofzuigers energiezuiniger (moeten) zijn, maar dat interesseert mij echt niets. Een stofzuiger moet goed stofzuigen en als dat meer energie slurpt dan zij het zo. Het is niet zo dat een stofzuiger de hele dag aanstaat.

Ook de zuigmonden vind ik veel minder prettig dan die van de Philips. De normale gaat met veel geluid erg lomp over de vloeren. De normale is voor onze plavuizen verder prima te gebruiken, maar de parketborstel daarentegen verliest erg veel zuigkracht. Dan staat er in de gebruiksaanwijzing ook, dat als je wel voldoende zuigkracht wilt, moet je de borstel kap eraf halen, maar met de waarschuwing er bij, dat het alleen voor vloeren kan die bekrast mogen worden of reeds bekrast zijn.
Wij lossen dit nu op door onze hout en laminaatvloeren stof te zuigen met de tri-active zuigmond van de Philips en de plavuizen met de originele van de Bosch zelf. Gelukkig zijn het dezelfde maten en past het allemaal.

Duurzaamheid kan ik bij deze stofzuiger nog niet zo heel veel over zeggen. Het snoer is erg lang, maar ook vrij dun. De afsluitkap van het filter voelt iets fragiel, dus daar moet ik voorzichtig mee zijn.

Deze stofzuiger heeft 4 zwenkbare wielen. De andere stofzuigers vaak 2 starre en 1 zwenkbare. Deze gaat daardoor iets sneller links of rechts uit de flank zodra je hem achter je aan trekt. Daarmee zit die dus eerder tegen de muren of de kasten aan. Wel is hij wendbaarder. Gewoon even oppassen dus.

Wat wel erg positief is, is dus de lengte van het snoer.
Nog een groot positief punt is de luchtuitlaat naar boven. Daar zul je niet zo bij stilstaan, maar het effect is groot.
Een gebruikelijke luchtuitlaat naar achter zorgt voor een grote stofwolk en stofcirculatie tijdens het stofzuigen. Dat komt omdat er altijd stof op de vloer e.d. ligt en die blaas je dan in het rond. Dat is bij een uitblaasopening naar boven niet het geval. Het schoonmaakresultaat is daardoor toch een stuk beter.

Aangezien er na het stofzuigen altijd veel stof en haren van huisdieren achter blijft, gaan wij de vloeren altijd met een Swiffer sweeper na. Het verschil van vuil onder het doekje in vergelijking van na het stofzuigen met de Philips is te verwaarlozen. Beide stofzuigers halen het vuil dus gewoon weg.

Ik klik het vinkje hieronder ( a ik beveel het product aan) nog even niet aan, omdat ik niet zeker weet of ik dit product wel weer opnieuw aan zou schaffen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Uitblaasopening naar boven
  • handvat zuigslang

Minpunten

• Zuigkracht
  • Voelt fragiel
  • zuigmonden

Kim 22-08-2018

Te zwaar handvat voor kleine handen

Zuigkracht goed.
Maar zuigmond is te zwaar en handvat houd niet lekker vast met kleine handjes dit komt doordat de zuigmond te zwaar is
Ik werk in de huishouding en werk met verschillende stofzuigers.
Deze doet echt pijn in mijn hand.
Voor mensen met reuma is dit echt niks!

Pluspunten

• Zuigt goed

Minpunten

• Te zwaar in de hand

beniers 17-05-2018

groot bereik, goede zuigkracht

Het is een stofzuiger met veel zuigkracht en daarbij heb je een groot bereik zodat je niet elke keer de stekker hoeft te verzetten.

Pluspunten

• zuigkracht
  • bereik

Minpunten

• wel wat gehorig

Marieke de Weerd-Brinkman 14-05-2018

super zuigkracht, perfecte bediening, en simpel verstelbaar

Onze vorige stofzuiger was niet krachtig genoeg, dus moesten we op pad voor een andere stofzuiger. Werden uitstekend geholpen bij de mediamarkt en werd zelfs een kleine demonstratie gegeven. Deze stofzuiger voldoet precies aan onze wensen. Goede zuigkracht, simpele bediening en makkelijk verstelbaar en zuigt zelfs hardnekkige haren uit de vloerbedekking.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Ergonomisch
  • simpel verstelbare steel
  • vermogen makkelijk te veranderen
  • goede accessoires (zuigmond, parketborstel, etc.)

Astrid 14-05-2018

Fluisterstil

Ik heb voor de Bosch stofzuiger gekozen, eigenlijk omdat ik op het eerste gezicht verliefd was op de mooie uitvoering van de slang. Met mijn oude stofzuiger had ik een zeer slechte relatie. Niet goed opgelet bij de aankoop (alleen op de prijs....) en daardoor teleurgesteld wegens erg veel herrie, stank, oververhitting, te kort snoer en te korte buis, dus was ik op zoek naar een nieuwe. Met deze Bosch was het liefde op het eerste gezicht. Ff uitgeprobeerd in de winkel, helemaal leuk ! Lekker lang snoer, goed verstelbare lange buis, voor het formaat niet eens zwaar, FLUISTERSTIL, erg mooie slang. Superzuigkracht, die gelukkig die traploos aan mn wensen aan te passen is. Deze keer op belangrijkere dingen gelet dan de prijs.

Pluspunten

• mooie uitvoering
  • fluisterstil

Minpunten

• niet verkrijgbaar in rood
  • zuigkracht niet te beinvloeden via de buis

Avs 13-05-2018

fijne stofzuiger

De oude was kapot dus hebben we weer de zelfde gekocht. heeft een lange snoer en veel zuigkracht. verder werkt hij lekker licht prima stofzuiger.

Pluspunten

• 15 meter
  • rolt goed

Minpunten

• kan kappot gaan.

BB 13-05-2018

Zeer lang snoer

Wat een verademing deze stofzuiger! 15 meter snoer, weinig lawaai, zuigkracht super (is traploos in te stellen). Het is bijna een feestje om te stofzuigen ;)
Is redelijk groot, maar doet robuust en stevig aan.

Pluspunten

• lang snoer
  • weinig lawaai
  • krachtig

MarcelM 13-05-2018

Prima Stofzuiger

Sterke regelbare zuigkracht, lang snoer en handige meegeleverde parketborstel.
Een paar dagen in bezit en hij werkt tot volle tevredenheid.

Pluspunten

• lang snoer (15 meter)
  • regelbare zuigkracht
  • meegeleverde parketborstel en andere accessoires

Minpunten

• geen schuifje om vacuumtrekken op te heffen

LN 12-05-2018

Prima stofzuiger, goede actieradius en zuigkracht

Prima stofzuiger. Fijn dat snoer lang is waardoor het niet nodig telkens van stopcontact te veranderen.
Zuigkracht eenvoudig in te stellen voor type ondergrond.
Stevig en kwalitatief goed product.
Mooie afwerking

Pluspunten

• Lengte snoer
  • Variabele zuigkracht
  • Degelijke materialen
  • Eenvoudig in gebruik
  • Veel accessoires meegeleverd

Minpunten

• Indicatie volle zak ontbreekt...erg?

Wim V. 12-05-2018

Laminaat en vast tapijt? Ja. Tapijttegels? Nee.

De Bosch BGL8522 gekocht voor het zuigen van laminaat en tapijttegels.
Handvat is wat onhandig vanwege het zwaartepunt van de slang en buis daaronder.
Zuigen van laminaat: Prima. De Bosch doet prima wat er van hem verlangt wordt.
Zuigen van tapijttegels: Ronduit slecht. De tegels zijn vrij vlak. De zuigmond is opgesloten in de houder en zuigt alles op wat zich daarin bevindt. Zodra de zuigmond op de tegel is zuigt hij vacuüm en is de tegel los van de ondergrond. Op halve kracht zuigen gaat vervolgens wel goed, maar dan zuigt hij weer niet alles op. Jammer.
Bijna elke stofzuiger heeft een schuifje bovenaan de buis waarmee je zo'n vacuüm kan verminderen, maar deze Bosch niet.
Daarom maar de helft van de te verdelen punten.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • rolt fijn door het huis
  • snoer lekker lang en goed op te rollen

Minpunten

• minder geschikt voor tapijttegels
  • handvat wat onhandig voor een goed gebruik
  • geen luchtschuifje

Andre 11-05-2018

Afwachten

Wederom gekocht doordat de stofzuiger prima zuigt en niet zo zwaar is. De vorige (type 8520) was al binnen 2 jaar stuk, onder garantie gemaakt, maar weer defect. Afwachten dus hoelang deze het gaat uithouden.

Pluspunten

• zuigt goed
  • licht in gewicht

Minpunten

• motor, elektronica snel stuk

Josien 09-05-2018

Prettige stofzuiger

Het is een prettig stofzuiger. Makkelijk en eenvoudig in gebruik. Wat ik vooral erg prettig vind is de zachte zijkant aan de stofzuiger zodat zacht tegen meubelen of muren aankomt. Mooi kleur en stevige kwaliteit.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Stevige kwaliteit

Minpunten

• Het maakt meer lawaai dan ik had gedacht.

Mathijs 08-05-2018

Mooi, goede zuigkracht, super stofzuiger

Wat een ontzettend fijne stofzuiger. De zuigkracht is enorm en ben erg tevreden met het zuigresultaat. Ook is het apparaat erg stil terwijl dit niet eens de Pro Silence is.
De stofzuiger voelt erg degelijk: de verschillende onderdelen voelen goed aan, er wordt gebruik gemaakt van een stoffen slang en alles klikt heel soepel in elkaar.
De stang met een extra handvat is echt super waardoor het stofzuigen erg gemakkelijk gaat.
Voordeel van deze stofzuiger is ook dat deze 4 zwenkwieltjes heeft waardoor het verplaatsen erg makkelijk gaat en de stofzuiger niet omvalt.

Ook het snoer van 15m is heel handig om makkelijk door het hele huis te stofzuigen.

Stofzuigers zijn eigenlijk nooit echt mooi, maar deze is mede door de kleur erg mooi. Niet het belangrijkste, wel mooi meegenomen.

Ook aan de stofzuiger opbergen is gedacht. De stang is makkelijk te koppelen de stofzuiger waardoor deze makkelijk de kast gezet kan worden.

Al met al erg tevreden over mijn aankoop.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Kwaliteit
  • Snoerlengte