Bosch Relaxx'x ProSilence66 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Relaxx'x ProSilence66 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

W. Vd Heiden 06-09-2024

5 jaar relatieve tevredenheid

Helaas, in het begin super tevreden; gekocht vanwege de stille motor. Heb m nu 6 jr en al allerlei onderdelen moeten vervangen. Ben er nu helemaal klaar mee. Heb 40 jr n Miele gehad en was nog niet kapot. Er worden gewoon geen goede apparaten meer gemaakt. Echt jammer in deze tijd van ricycling.

Pluspunten

• Geen stofzuigerzakken

Minpunten

• Onderdelen zoals slangen, filter

p************@g******** 17-04-2022

Waardeloze irritante stofzuiger

Waardeloze stofzuiger die dubbel en dik over de irritatiegrens heen gaat. Snoer rolt niet op, stofzuiger gaat continu (iedere 30 seconden) in de sensor control (dan zuigt ie veel zachter ter beveiliging) alsof de stofbeker vol zit, terwijl dit niet is. Hierdoor moet ik de stofzuiger iedere keer weer uit en opnieuw aanzetten. Stofbeker niet eenvoudig uit de stofzuiger te halen en te reinigen. Geen opslag voor hulpstukken. Wat heb ik een ongelofelijke spijt van deze stofzuiger!!! Hiervoor had ik een Nilfisk en die was veeel fijner in het gebruik. Nooit meer een Bosch voor mij.

Minpunten

• Slaat iedere keer af
  • Snoer rolt niet op

Ferdi 14-12-2019

Tegenvaller

In 2012 een Bosch relaxx pro silence gekocht en destijds onder de indruk van de zuigkracht en hoe stil het apparaat was. Nu zeven jaar verder ben ik er helemaal klaar mee.
Het schoonmaken van het filter is gewoon vies. Alles zit dan onder het stof en dan is het filter nog steeds niet goed schoon. Uiteindelijk moet je met een compressor aan de slag om het goed schoon te krijgen en dan zuigt hij weer eventjes ouderwets goed. Eventjes is dan een zuigbeurt van hooguit een uurtje, daarna blijft de helft weer liggen op de grond omdat hij het simpelweg niet opgezogen krijgt.
Snoer rolde vanaf dag 1 op tijdens het zuigen, erg irritant, maar na een jaar of 5 wilde hij helemaal niet meer oprollen.
Koppelstukken schieten na een jaar of 5 met enige regelmaat los.

Kortom, nooit meer.

Pluspunten

• Stil bij aanschaf
  • Geen zak om te vervangen

Minpunten

• Luidruchtiger naarmate hij ouder wordt
  • Filter schoonmaken is een stofzooi
  • Koppelstukken schieten los door slijtage
  • Kabeloprolsysteem werkt niet goed
  • Na een paar jaar filters vervangen

Gerdie 23-02-2018

Perfecte stofzuiger

Ik heb mijn Bosch stofzuiger nu al een tijdje en zelfs mijn man vind hem heel fijn hij zei wat ik vooral fijn vind is dat het een lange steel heeft. Verder zuigt ie perfect weinig geluid geeft deze stofzuiger. Wil nooit meer een andere

Cees 02-12-2017

Cees

Reeds ruim 2 weken hebben we deze stofzuiger in gebruik, tot nu toe bevalt hij prima. zuigt als een tierelier op parket en tapijt!
dit is onze eerste zakloze stofzuiger,en staan er van te kijken hoeveel stof er in korte tijd in zit. als er bv kleine stukjes lego in komen wil je hem wel gauw uitzetten, het blijft namelijk steeds rond draaien! gezien de prijs verwachten wij er veel van. de aan/uit knop voelt maar goedkoop aan. en is wel zwaar! toch zijn we er blij mee.

Pluspunten

• zuigkracht
  • geen stofzakken meer
  • zelf reinigend filter

Minpunten

• gewicht
  • jammer dat er geen rond meubelborsteltje erbij zit