Philips Performer Active FC8576 zwart, wit - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Active FC8576 zwart, wit op Kieskeurig.nl.

Roos83 22-09-2018

Totaal niet tevreden

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Deze stofzuiger zuigt goed en is energie zuinig, maar daar is ook alles mee gezegd. Hij is totaal niet wendbaar, rolt steeds over de kop, botst overal tegenaan en maakt erg veel lawaai. Hij rijdt niet lekker achter me aan, waardoor hij overal tegenaan botst. Het mondstuk is veelste lang en onbuigbaar, waardoor bijv. de trap stofzuigen moeilijk gaat. Het lange stuk moet rechtop vastgehouden om het borsteltje te gebruiken. Dit ligt erg onprettig en zwaar in de hand. Het borsteltje zit aan het mondstuk vast, dus kan niet verwijderd worden om schoon te maken. Alle stof en vuil blijft tussen het borsteltje zitten. Ook gaan de haartjes van het borsteltje snel uit staan. Het langwerpige meubelhulpstuk zit aan de stang vast. Erg onhandig, omdat hij telkens in de weg zit. De laminaatborstel draait te makkelijk rond als ik de stang op til. Dan zit de borstel weer verkeerd om. Er zit alleen een parkeerstand op de tapijtborstel en niet op de laminaatborstel, dus kan ik hem niet netjes parkeren. De stofzuiger maakt een ongelofelijke herrie, zelfs in de laagste stand. Hij piept in de hoogste stand. Het snoer is veelste kort en moeilijk uittrekbaar. Als ik het snoer eruit wil trekken gaat de stofzuiger omhoog en over de kop, dus moet ik mijn voet op het apparaat zetten. Ik stofzuig altijd met beleid, maar dit apparaat is erg log in gebruik ondanks dat hij niet heel zwaar is. Al met al ben ik erg ontevreden over deze stofzuiger. Ik was heel blij toen ik hem kocht, totdat ik hem ging gebruiken. Heb hem gehouden, omdat ik mijn oude stofzuiger al weg had gedaan. Anders had ik hem meteen dezelfde dag nog teruggebracht.

Hempie56 15-04-2019

Zuigt goed maar dat is alles!

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

De ervaringen van Roos83 heb ik ook en daar komt helaas nog bij dat het klepje van de uitstroomopening niet goed past -er zit speling op de borgclip- waardoor er lucht langs het filter wordt geblazen en het apparaat dus meer lawaai maakt dan nodig is. De kwaliteit en in het bijzonder de flexibiliteit van de slang en de 220V snoer zijn onder de maat. De zuigbuis is onhandig ontworpen, het in- en uitschuiven is daardoor lastig. Het ding valt inderdaad steeds om omdat de snoer niet makkelijk uitgetrokken kan worden, omdat de slang te stug is en ga zo maar door. Het uitsteeksel om de buis in de parkeerstand aan het apparaat te haken zit alleen aan de grote borstel en niet aan de buis. Het borsteltje dat vastzit aan de het onhandige handvat van de slang is ronduit knullig ontworpen en binnen enkele maanden versleten. Sorry, maar niet kopen is mijn advies.

LCB23 26-06-2018

Energiezuinig, veel zuigkracht.

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Het energieverbruik van deze stofzuiger is aanzienlijk lager dan mijn oude stofzuiger. Hij is een stuk rustiger, en de zuigkracht is erg goed. Het enigste nadeel is dat de wielen niet echt goed op vloerbedekking werken waardoor de stofzuiger regelmatig op de zijkant ligt.

oktober2017 24-02-2018

Niet erg gebruiksvriendelijk. prijstechnisch aantrekkelijk.

De FC8577 valt tegen op de volgende punten:
-Maak meer geluid dan de vorige stofzuiger en neem toe naarmate de stofzak voller word.
-Relatief kort bereik, net te kort snoer. Let hierop bij aankoop.
-Erg snel oprollend snoer waardoor de stekker regelmatig erg hard tegen de stofzuiger of iets anders aankomt of het snoer blokkeerd omdat het in de knoop raakt. Zorg dat handen en voeten uit de buurt zijn.
-De draaitop, de draaibare stofzuigerslang aansluiting op de stofzuiger blokkeerd tijden het verrijden regelmatig in de verkeerde stand waardoor de stofzuiger de verkeerde kant uit rijd en daardoor tegen objecten aanrijd. De objecten kunnen hierdoor beschadigd raken. Ook de stofzuiger heeft hierdoor al meerdere beschadigingen opgelopen waarbij opvalt dat de behuizing wel erg kras gevoelig is.

Het zeer slecht functioneren van het draai gedeelte van de stofzuigerslag is wel het grootste irritatie punt van de stofzuiger en maakt dat ik deze stofzuiger niet kan aanraden op gebruiksgemak.
Daarnaast is de vergrendeling van de borstel die is gemonteerd aan de slang / handvat zeer matig en schuift deze frequent naar onderen. Het schoon zuigen van de borstel gaat alleen met een andere stofzuiger of een tweede stang met zuigmond en is erg onhandig

Het schuifje van de zuigkrachtregeling verschuif ook erg makkelijk waardoor de zuigkracht ongewild word vergroot of verkleind.

Anjaar15 04-07-2017

Zuigkracht is uitstekend voor onze zware tapijt!

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Stille en zeer goede zuigkracht! Voor onze zware tapijt een geweldige uitkomst ten opzichte van onze oude stofzuiger(kacher).Zuigt onze tapijt weer mooi in zijn oorspronkelijke staat.

BB56 25-05-2017

Tegenvallen

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Vorige stofzuiger was ook een fijne Philips, dus vol verwachting dit model gekocht.
Helaas valt hij mij erg tegen :
1. ik mis heel erg het kleine bekken (voor de trap ideaal). Ook niet als aparte accessoire te koop
2. het snoer is korter dan bij mijn vorige stofzuiger
3. er zit een irritante speling tussen de harde stang en het flexibele deel van de stang
4. geluid tijdens het zuigen best hard

GijsjeGoochem 17-01-2017

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Voor ons een prima stofzuiger met handige accessoires zoals een borstel voorop de handgreep, dus snel te gebruiken.
Wendbaarheid is ook erg goed en hij ziet er mooi uit.

Jennifer1985 13-12-2016

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Ik heb deze stofzuiger nu 3 weken in mijn bezit. Ik ervaar hem als zeer prettig , licht in gewicht en krachtig in de motor.
De stofzuiger heeft een mooi design die fijn is afgewerkt met een stootrand.
Fijne zuigmond en handig het borsteltje in de stang verwerkt.

Voor mij is het enige nadeel dat het snoer kort is.

MPrinsen 12-12-2016

Een prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Wat ik prettig vind is dat de stofzuiger niet zo zwaar is. Dat zorgt ervoor dat ook de trap stofzuigen vrij makkelijk gaat. Hij heeft een goede zuigkracht. De vorm van de stofzuigermond zorgt er alleen voor dat ik het idee heb dit ik niet zo goed in de hoeken kan stofzuigen, dat vind ik een nadeel.

Elsemiek 12-12-2016

Prima stofzuiger!

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Na twee weken deze stofzuiger in gebruik te hebben ben ik er erg tevreden over. Wij hebben door het hele huis laminaat en het mondstuk schuift heel gemakkelijk en zonder veel geluid over de vloeren. De stofzuiger zelf vind ik niet heel zwaar en daardoor is het stofzuigen van de trappen ook goed te doen. Al had het formaat wel iets kleiner gemogen. Ook 'volgt' hij goed. Heel erg fijn vind ik het kleine, ronde, blauwe borsteltje aan de stang waarmee je gemakkelijk even over bijv. de vensterbank kunt gaan. De zuigkracht is gemakkelijk in te stellen met de draaiknop. Zelf gebruik ik vooral de middelste stand. Al met al een prima stofzuiger.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Aan de grote kant

Lightblue123 11-12-2016

Een degelijke stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Fijne stofzuiger! De verschillende zuigstukken zijn erg handig in gebruik. Qua geluid maakt hij een stuk minder lawaai dan mijn vorige stofzuiger!

WoutJan 10-12-2016

Klein maar fijn!

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Klein maar fijn. Goede stofzuiger met handige geïntegreerde borstel op stang. Stofzuiger heeft "bumpers" waardoor muren en de stofzuiger minder snel beschadigen.
Minpunten zijn het korte snoer en het opbergsysteem van de stang niet handig is.

hmmmm 10-12-2016

doet wat er beloofd wordt

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

ik kan alleen maar positief zijn over de Philips Performer Active Stofzuiger.Zorgt er voor dat de vloer stof- en haarvrij is. Makkelijk en vlot in gebruik door dat de stofzuiger zo licht is.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

Veerle21 09-12-2016

Heel gebruiksvriendelijke, handige stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

De stofzuiger is om verschillende redenen een echte aanrader, hij is niet te zwaar qua gewicht, heeft handige zijborstels, waardoor al het stof en vuiltjes goed meegenomen worden en is heel roteerbaar.
De zuigmond met het uitschuifbare gedeelte met borstels is ook heel eenvoudig te hanteren. Het toestel wordt ook niet warm, zelfs niet na lang gebruik aan één stuk door.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

lindaf 09-12-2016

Deze Stofzuiger is echt een aanrader!

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Ik ben erg te spreken over deze stofzuiger. Hij heeft een mooi disign en is erg ligt. Het handige vind ik dat ie een spleetmondstuk heeft aan de stang, dus die heb je altijd bij de hand. Het enige jammere vind ik dat het snoer van mij wel een metertje langer had mogen zijn.

TessaF 09-12-2016

Erg goede stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Erg blij met deze stofzuiger! Hij zuigt echt prima! Hij weegt niet zoveel, dus makkelijk mee te nemen naar een andere verdieping. Ik vind het zelf erg makkelijk dat het opzetstukje al in de stang zelf verwerkt zit, want normaal raak ik die opzetstukjes altijd kwijt.
Werkt erg goed om kattenharen van de bank af te krijgen.
Ook fijn dat er een zachte rand omheen zit zodat je meubels niet beschadigen als je er tegen aan botst!

liedje417 08-12-2016

Mooie stofzuiger met handige snufjes

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Mooie, strak vormgegeven stofzuiger met handige snufjes.
Het borsteltje zit vast op de korte stang, waardoor je die altijd bij de hand hebt. Het smalle zuigmondje zit vast op de lange stang. Geen klepje meer in de stofzuiger zelf.
De twee bijgeleverde voeten zijn handig, echter waar overal handige snufjes zijn toegevoegd aan de machine, zijn de voeten echt los. Deze zou je dus kwijt kunnen raken.

Al met al vind ik het een fijne stofzuiger. Zou hem zeker aanraden om te kopen!

Jansen71 08-12-2016

een stofzuiger die doet wat die moet

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

de stofzuiger is niet al te groot en heeft een goede zuigkracht. de tri-active voet is in verhouding groot, maar is makkelijk in gebruik. De snoerlengte van 6 meter is prima.
De lange stang is ook fijn voor langere mensen.

JRMeijer 08-12-2016

Erg degelijke stofzuiger met veel zuigkracht

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

De Philips Performer Active is een zeer degelijke stofzuiger met een goede zuigkracht welke ook nog eens een mooi design heeft.

Zuigkracht: Op de hoogste stand zuigt hij hard en laat hij geen stofje onberoerd. Heel fijn is dat je de intensiteit van de zuigkracht kan instellen op harde vloer, vloerbedekking/tapijt en meubels op borstel en boven aan de hendel.

Accessoires: De speciale borstel van Philips heeft rubberen stootkussens. Een super simpele uitvinding maar toch erg handig om je zo niets kapot stoot. De handborstel zit vast aan de stand dus deze raak je niet meer kwijt. Ik miste wel een opzetstuk voor spleten en hoekjes, jammer. Stofzakken en filters zijn eenvoudig te vervangen.

Design: Mooie afgewerkte stofzuiger met een moderne look. Stevige rubberen wielen (Dus geen hard plastic).
De stang had nog iets langer gekund aangezien deze voor de langere mensen (1.94) toch net ontoereikend is. Daarnaast is de stofzuiger niet wendbaar.

Conclusie: Een zeer degelijke stofzuiger die op het gebied van zuigkracht, design en accessoires voor deze prijs een goede koop is.

Chantal1979 08-12-2016

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Philips Performer Active FC8576 zwart, wit

Ik heb de stofzuiger nu 2 weken in m'n bezit en ben er zeer tevreden over. Goede zuigkracht welke ook nog zelf te regelen is, waardoor de hondenharen ook zo weer verdwenen zijn. Hij rijdt soepel en door het lange snoer kom ik bijna overal. Kortom een prima stofzuiger, echt een aanrader!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Vrij stil