Dyson Big Ball Allergy - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jorg 02-04-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte stofzuiger

Ik ben nu 2 weken in bezit van dit product en kan het zeker aanraden.
Ik heb in huis alleen maar tapijt, behalve keuken & badkamer. Daarnaast heb ik ook nog 2 franse bulldogs. Die kleine haartjes steken heel vast in het tapijt en zijn er heel moeilijk uit te stofzuigen. Dit was tenminste het geval met mijn vorige stofzuiger, nu is het met de Dyson Big Ball Allergy een gemak!

Pluspunten

• Lange stang
  • Ergonomisch handvat
  • Hygiënisch legen
  • Makkelijk schoon te maken
  • Fantastische zuigkracht

Henry Winter 18-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Allergie is erg vervelend

Het was voor mij erg simpel volgens de huisarts, geen huisdieren meer of leven met de allergie hierdoor. Een half jaar na dat gesprek de huisarts verteld dat de allergie onder controle was en de hond er nog liep. Op de vraag hoe dat kon was maar 1 antwoord "Dyson Allergy"stofzuiger , nu jaren later is onze 2e Dyson bijna aan vervanging toe en zijn we 2 hondenlevens verder. Ik ben Dyson elke dag dankbaar. Groetjes van Henry, een hondenliefhebber.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Géén stofzakken
  • absoluut schone uitstoot.
  • Bijna onverwoestbaar
  • prima accesoires

Geert 17-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Fantastische stofzuiger

Ik heb bewust gekozen voor een Dyson i.v.m. hun stofzakloze techniek (ik was die stofzuigzakken beu en nu kan ik de kleine legostukjes er zo tussenuit vissen), hepa/allergiefilters en gebruiksgemak (alleen filter af en toe schoonmaken).
Ik ben best lang (1.90m) en kan prima uit de voeten met deze stofzuiger. Hij is megakrachtig (in krachtigste stand kan die zich vastzuigen aan de grond/tapijt), er zitten handige hulpmiddelen bij, heerlijk wendbaar, snoerlengte is lang genoeg (elke verdieping kan vanuit 1 stopcontact bij rijtjeshuis met 140m2 oppervlak over 3 woonlagen) en hij kan op meerdere ondergronden prima uit de voeten (marmoleum, laminaat en tapijt; beschadigt het marmoleum niet). Het tapijt ziet er na het stofzuigen steeds weer als nieuw uit (alle kattenharen worden opgezogen!!)
Het reservoir is groot genoeg (1x/week legen bij 5 persoonshuishouden met 2 katten). Ook blijft de zuigkracht in tact ondanks vol worden van reservoir.
Vuil koekt zich wel aan in het filterhuis (moet je echt op kloppen om deze schoon te krijgen). Verder zijn de onderdelen wel handig uit elkaar te halen.
Ik was bang voor de kwaliteit ondanks de hoge prijs gezien het gebruik van bijna alleen plastic, echter tot op heden (1,5 jaar oud) niks kapot (en zuinig op de stofzuiger ben ik niet).
Het blijft een enorme uitgave voor een stofzuiger; tot nog toe wel elke cent waard en mocht er iets zijn dan is de 5 jaar garantie ook geruststellend.

Pluspunten

• Zuigkracht (ook instelbaar)
  • Degelijk product
  • Filter

Minpunten

• Aankoeken van het filterhuis met stof

Louis 17-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Uitstekende stofzuiger

Wij hebben deze stofzuiger nu 6 maanden in gebruik en zijn erg tevreden met de werking en kwaliteit. Wij hebben een hond en alle haren worden goed opgezogen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• snoer aan de korte kant

Paul 20-07-2016 Product maand in bezit

Dyson Big Ball Allergy

Zijn zeer blij met de stofzuiger, doet perfect zijn werk!
Optimale zuigkracht en verrassend stil. Als er dan een puntje van kritiek genoemd moet worden, dan is het alleen de snoerlengte, een gebruikelijke lengte, maar des te langer des te beter. Een topmachine dus!

Sabrina 18-08-2017 Product paar dagen in bezit

Een paar minpunten

Ik moet even wennen aan de vloerzuigmond zonder haren maar met rubber eronder. Over laminaat vind ik de vloerzuigmond niet prettig. Voelt alsof ik aan het krassen ben over het laminaat. Nog 2 minpunten. De deksel van het stofreservoir sluit niet goed en de wisselknop van harde vloer naar tapijt is lastig in te drukken met de voet. Al met al toch wat minpunten waar Dyson aan zou moeten werken. De gebruiksaanwijzing laat ook te wensen over.

Bart 17-08-2017 Product paar dagen in bezit

Dysonlovers

Niet alleen de effectiviteit van het apparaat, maar ook de eigentijdse vormgeving doet je vallen voor dit pareltje van Dyson. Onze vorige Dyson had na 13 jaar de geest gegeven, maar is ogenblikkelijk vervangen door de mooie model. Een topper !

Pluspunten

• Soepele 'rijstijl'
  • Vlot te demonteren voor onderhoud
  • Zuigkracht

Dyson BigBall Allergy 15-08-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson stofzuiger

Deze stofzuiger is zeer aan te bevelen hij zuigt zeer goed en is zeer compact.
Ook ziet hij er mooi uit en het geluid valt ook mee.
Hij is zijn geld dik en dubbel waard en je bent snel klaar omdat hij een sterke zuigkracht heeft.
Ook kan hij tegen een stootje en rolt hij vanzelf terug dus erg handig.
Ook het schoonmaken en leeg maken gaat supersnel dus Toppie.

Wilma 14-08-2017 Product paar weken in bezit

Deze stofzuiger hadden we eerder moeten hebben!

Na een aantal teleurstellende ervaringen met andere merken, toch maar wat meer uitgegeven en een Dyson 33c Allergy aangeschaft. Hadden we veel eerder moeten doen! Goed hanteerbaar, handige hulpstukken, en een zuigkracht!!!! Super!

Pluspunten

• enorme zuigkracht
  • handige hulpstukken
  • lekker wendbaar

Ingrid 13-08-2017 Product paar dagen in bezit

Stofzuigen is eindelijk leuk

Prachtig uiterlijk (het oog wil ook wat!), geweldige zuigkracht en zeer handzaam en wendbaar in gebruik. Het speciale hulpstuk om in smalle openingen te zuigen, werkte perfect naast de autostoelen. Beste aankoop van dit jaar!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Uiterlijk
  • Hulpstukken

ML 13-08-2017 Product paar dagen in bezit

Doet wat een stofzuiger moet doen, grote zuigkracht

Nier de goedkoopste stofzuiger maar waar voor z'n geld (geen stofzakken meer nodig, aanschaf betaalt zich in de loop v/d tijd terug), super zuigkracht gemakkelijk in het gebruik, stofzuigen met een Dyson wordt bijna leuk.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Handig in gebruik

Hondenvrouwtje 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi uiterlijk

Als je 2 honden in huis hebt, en je gaat met een ander stofzuiger zuigen, ruikt het altijd naar, niet fris. Dat is voorbij met de Dyson Big Ball, en hij ziet er ook nog eens super mooi uit!

Pluspunten

• reukloos
  • geen zakken verwisselen

Minpunten

• heb ik niet
  • heb ik niet

Tineke en Piet 12-08-2017 Product paar weken in bezit

Nieuwe Dyson

Wij hebben weer een Dyson gekocht ondanks het meer geluid wat er is bij een stofzuiger zonder stofzak. De kwaliteit is zo goed dat je het extra geluid op de koop toe neemt.

Pluspunten

• super goed zuigen
  • veel mogelijkheden
  • zuigt alle stoffen die allergy kunnen verorzaken
  • wij zijn verslaafd aan DYSON!!!

JANET 03-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

SUPER STOFZUIGER

IK HEB WEER EEN NIEUWE DYSON STOFZUIGER GEKOCHT OMDAT IK ER SUPERTEVREDEN OVER BEN. WERKT GOED, LANGE LEVENSDUUR EN EEN SUPER GARANTIE. BEVEEL HEM BIJ IEDEREEN AAN!! PRIJS LIGT HOGER DAN MET STOFZUIGERZAK MAAR DIE HEB JE ZO WEER VERDIENT.

Bloempje 03-08-2017 Product paar weken in bezit

Prima zuigkracht

Wat een zuigkracht ik zat vast aan de vloer!!! komt prettig achter je aan door de zwenk aan de voorzijde. leuk uiterlijk! Ik moest denken aan de ene robot miss Copper Bottom van Robots movie .
Legen van stof opvang gaat prima. Al vraag ik mij wel af hoe ik hem boven in de hoekjes goed schoon houd? Keertje compressor er door blazen denk ik. Maar eerst genieten van mijn schone vloer. Het honden haar neemt hij prima mee.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • leuk uiterlijk
  • zwenkt prima
  • goed stofreservoir

Minpunten

• boven stofreservoir plakt stof vast
  • opruimen neemt ruimte in beslag

H.J.M. Heijne 29-07-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige stofzuiger

Na 15 jaar met veel plezier met mijn vorige Dyson gewekt te hebben heeft deze er de geest aan gegeven. Om de goede zuigkracht toch weer een nieuwe Dyson BigBall Allergy gekocht. Geweldig apparaat en het geluid is ook stukken minder dan mijn vorige.

Pluspunten

• Gewelidige zuigkracht
  • Erg wendbaar
  • Eenvoudig te reinigen
  • Lekker lange snoer

Minpunten

• Geluidsniveau is beter maar toch nog hoge toon
  • Bijgeleverde zuigmond is erg hoog
  • Bijgeleverde adaptor past niet op oude hulpstuk

Mieke 29-07-2017 Product paar dagen in bezit

Net een veertje en super handig.

Het is de eerste keer dat ik een Dyson koop, ik vond het nogal duur voor een stofzuiger en dacht dat het geen verschil had met andere merken. Maar ik geef toe dat ik meteen verkocht ben, het is super handig en licht in gebruik. Het weegt niet veel, en er zijn vele handige hulpstukken bij die je op verschillende manieren kan gebruiken. Natuurlijk dat je geen zak moet gebruiken is makkelijk maar hier was ik al wel mee vertrouwd. Kortom ik ben tevreden (en mijn poetsvrouw ook haha)

Pluspunten

• lange snoer
  • licht gewicht
  • vele hulpstukken
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• maakt meer lawaai dan onze vorige stofzuiger
  • geen 'opbergruimte' voor de hulpstukken

Raymond 24-07-2017 Product paar weken in bezit

D33C Allergy, heerlijk licht maar even wennen

De D33C Allergy is een lekkere lichte stofzuiger. Hij doet goed wat hij moet doen, schoonzuigen, maar het is even wennen omdat de je de stofzuiger iets anders moet vasthouden. Ook is het standaard mondstuk wat breed waardoor ik wat minder in de kleine hoekjes kom. Verder wel een fijne stofzuiger.

Pluspunten

• Licht
  • Zuigt goed

Minpunten

• Even wennen met bedienen

Randy 24-07-2017 Product paar dagen in bezit

Big Ball Allergy goede stofzuiger

Ik heb gekozen voor de big ball allergy, omdat er naar mijn mening een goede combinatie is van een stofzuiger die een goede zuigkracht heeft en ook nog eens energiezuinig is (energielabel A).

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Energiezuinig

Minpunten

• Product is wat aan de zware kant

Officiele reactie van Dyson 25-07-2017

Hallo Randy,

Hartelijk dank voor uw review. Ik denk echter wel dat deze bij het verkeerde product staat. Vandaar dat ik voor de volledigheid even toevoeg dat de Big Ball Allergy inderdaad energie label A heeft, maar de Cinetic Big Ball Allergy verbruikt iets meer energie. Daar staat natuurlijk tegenover dat er geen filters meer gewassen hoeven te worden.

Groeten
Dyson Benelux

Schippert 20-07-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goed werkbaar!

We hebben nu een nieuwe dyson stofzuiger aangeschaft. Dat hadden we veel eerder moeten doen. In vergelijking tot een willekeurige andere stofzuiger is de zuigkracht en werkzaamheid vele male beter! Nooit meer anders!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Gewicht