Dyson DC37c

4,3

• Slecht

Theo Wessel 05-01-2018

Waardeloos

Op aanraden een Dyson stofzuiger gekocht. Ik woon alleen in een appartement met alleen maar laminaatvloeren, dus de stofzuiger heeft het hier erg makkelijk zou je denken.
Niet de duurste gekocht, want zelfs de goedkoopste Dyson is al schofterig duur en zoveel heeft hij niet te lijden bij mij, maar ook zeker niet de goedkoopste. Als ik iets aanschaf wil ik graag dat het goed is, maar ik ben zeker niet iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

Bij het eerste gebruik viel me de zuigkracht al tegen. Ik dacht: “Duur apparaat gekocht, die zal me een partij zuigen.” Maar niets is minder waar, het viel gewoon tegen. Zeker in vergelijking met mijn vorige, meer dan de helft goedkopere, Philips.

Wel handig is de manier om bortelkoppen te verwisselen, je klikt zo alles los en weer vast. Maar dat is werkelijk het enige pluspunt van deze stofzuiger.

Hij rolt en volgt niet fijn en flikkert daardoor regelmatig op zijn zij. De extra kleine borstelkopjes zitten op een houdertje van de steel geschoven. Heel handig, want je hebt ze altijd bij de hand, alleen zitten ze zo los dat ze er iedere keer afvallen. Ducktape om het houdertje gedaan, zodat die wat dikker wordt en het iets beter klemt, maar een stofzuiger van een paar honderd met ducktape aanpassen is op zijn minst vreemd te noemen.

Als je hem leeg wilt maken pak je die afvalbak eraf en als je hem boven de prullenbak houdt, druk je op een knop en scharniert de bodem naar beneden waardoor hij leeg valt. De gedachtengang hierachter is dat je mooie schone handen houdt, maar er wordt niet bij vertelt dat die klep zo hard openvalt en het stof er echt uitvalt, wat zoveel stof opleverd dat je weer opnieuw kunt beginnen met zuigen.

Nu, zo’n 3 jaar later, zuigt hij intussen zo slecht, dat ik de borstel echt op elk kruimeltje moet zetten, want hij trekt ze niet meer zelf naar binnen zeg maar. En dan te bedenken dat ik hem maar ongeveer 1x per week gebruik (ben alleen, maar de helft van de week niet eens thuis) Ik heb al gekeken of er niet iets verstopt zit, heb het filter al meerdere keren schoongemaakt, maar het wordt er niet beter op.

Ik ga nu toch maar een andere aanschaffen. Echt zonde, want zo is het helemaal een duur aparaat geworden (ik geloof een dikke 350 euro en nog geen 3 jaar plezier van gehad (wel ergenis)

Een draadloze op steel lijkt me wel handig, en die van Dyson zien er mooi, degelijk handig uit en komen goed uit de bus, maar ik durf gewoon geen Dyson meer te kopen.

Terecht of onterecht?

Pluspunten

• Borstels makkelijk te verwisselen

Minpunten

• Zuigt slecht
  • “Volgt” slecht
  • Kort snoer
  • Teveel om op te noemen

Dyson Benelux 09-01-2018

Beste Theo,

Wij hechten veel waarde aan uw review. Wij vinden het zeker jammer dat u al enige tijd niet tevreden bent met uw Dyson DC37C. Wat betreft de zuigkracht deze behoort wel krachtig te zijn op uw Dyson. Het is mogelijk dat deze geblokkeerd word Ik wil u vragen het volgende filmpje na te lopen met uw machine en hem te controleren op verstoppingen. Vooral het controleren van het buisdeel onder de stofbak is erg belangrijk.

Mocht het filmpje namelijk de zuigkracht niet verbeteren is het mogelijk dat er iets mis is aan uw Dyson. Ik zou u dan zo vriendelijk willen vragen om telefonisch contact op te nemen met onze Helpdesk zodat wij een reparatie kunnen inplannen. De Dyson valt namelijk nog onder de 5-jarige garantie. Wat betreft de andere zaken, kunnen we ondertussen nagaan wat we verder voor u kunnen betekenen.

U kunt ons bereiken op het gratis nummer 0800 0206 03 voor Nederland, en 0800 392 08 voor België.

Met vriendelijke groeten,

Dyson Benelux

Rik 20-01-2017

Dyson DC37c Musclehead.

We hebben de Dyson nu ongeveer een half jaar, daarom nu pas een review om een redelijk beeld te kunnen schetsen.
We hebben al heel wat stofzuigers versleten waaronder ook best product of door consumentenbond aanbevolen etc. Nu de Dyson o.b.v. naam en vrienden.
Allereerst hij doet wat een stofzuiger doen moet: zuigen.

We zijn redelijk tevreden over het algemeen, ECHTER kunnen enkele dingen aan het apparaat wel degelijk beter.

Zoals bijvoorbeeld de wielen en wendbaarheid, de onze ligt minstens 2 x per dag tijdens het stofzuigen op zijn zijde omdat hij gewoon niet wil draaien, en dan is de stofzuiger niet zo erg stabiel dat hij kan blijven staan.

Voor mannen met haardjes op de pink is het geen best handvat, het is een epileermachine van het beste soort, telkens kom je met deze haardjes tussen handvat en slangaansluiting, niet echt fijn.

De fijnstoffilter, zit elke keer vol maar is gemakkelijk te verschonen. Tevens alle onderdelen van het stofreservoir is goed schoon te maken.

Als laatste begrijp ik werkelijk niet waarom de aan/uit schakelaar aan de linkerkant van de machine gemaakt is, de meeste mensen zijn rechts volgens mij en moeten dus telkens om de handgreep om hem uit te zetten.

Dus volgende keer weer een Dyson?! Ik ben er nog niet zeker van.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Stang eenvoudig korter en langer maken
  • Makkelijk op te pakken en mee te nemen

Minpunten

• Aan/uit schakelaar (verkeerde) zijde
  • Epileerapparaat voor mannenhanden
  • Onstabiel bij draaien
  • Filter erg snel vol en aan vervanging toe

Jolande 04-01-2017

Zoveel geld en dan niet voldoende functioneren...

Wilde een stofzuiger zonder zak, deze werd ons met klem in winkel aangeraden als beste...Nog geen jaar oud: oprolsnoer kun je halve tijd niet uittrekken, rolt ie weer op. Sta wel vaak 5 minuten te trekken voor het ding weer werkt. Hij zuigt stof maar vaak nog geen korrels van de grond. Vaak leeg- en schoonmaken en met leegmaken sta je in een stofwolk want in de klep blijft stof liggen, wat je eruit moet halen. Lastig met borstels. De parketborstel is erg klein en neemt net als volgende niet alles op. De grote extra bijgekochte borstel raakt de hoeken niet en is in zuigstand bij niet te verstellen, of te licht of hij zuigt zich vast aan bodem...ertussen werkt niet...
Zuigmond zo smal dat ie vaak verstopt...Heb er echt spijt van en dat voor zoveel geld...

Officiele reactie van Dyson 05-01-2017

Beste Jolande,

Wat jammer te horen dat u niet tevreden bent met uw Dyson DC37C. Zou u zo vriendelijk willen zijn om telefonisch contact op te nemen met onze Helpdesk zodat wij een reparatie kunnen inplannen? Het netsnoer valt namelijk onder de 5-jarige garantie. Wat betreft de andere zaken, kunnen we ondertussen nagaan wat we verder voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groeten,
Dyson Benelux