Dyson Big Ball Parquet

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Big Ball Parquet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Roland 01-10-2018

Zeer goed apperaat

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Aan een leven van een Dyson komt ook wel eens een einde. Nadat onze eerster Dyson na een hart leven waarin menig verbouwing schoon is opgeleverd door deze krachtpatser, laats met een grote plof van ons heengegaan. De indruk die hij heeft achtergelaten was weergaloos. Een nieuwe werd daarom wederom een Dyson. Waarbij onze oude Dyson nog stevige "mannen" knoppen voor snoer en aan/uit schakelaar had zitten, heeft deze elegante "dames" knoppen. Het ziet er wat iel uit, maar het werkt uitstekend. De tijd zal leren of de pootjes waaraan deze knopjes bevestigd zijn het een Dyson leven zullen volhouden. Je kunt zien dat de jaren weer vele vooruitgangen in de ontwikkeling hebben gebracht. In stand maximaal trek je door de zuigkracht de droogloopmat zo van het kruipluik af! Echt ongelooflijk sterk.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Verloopstuk voor oudere accessoires

Minpunten

• Netsnoer aan de korte kant

Vandiekie 15-06-2018

Goed maar onhandige, te zware, slang

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Zuigt prima, voldoende extra's bijgeleverd. Nadeel is de zware onhandige slang. Het is allemaal super degelijk maar dus zo zwaar uitgevoerd dat je niet meer makkelijk een rondje stofzuigt waarbij je ook hier en daar de spinnenwebben kunt meepakken.

Pluspunten

• Degelijk
  • Zakloos

Minpunten

• Zware onhandige slang
  • Hulpstukken niet snel wisselbaar

Theo Wessel 05-01-2018

Waardeloos

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet

Op aanraden een Dyson stofzuiger gekocht. Ik woon alleen in een appartement met alleen maar laminaatvloeren, dus de stofzuiger heeft het hier erg makkelijk zou je denken.
Niet de duurste gekocht, want zelfs de goedkoopste Dyson is al schofterig duur en zoveel heeft hij niet te lijden bij mij, maar ook zeker niet de goedkoopste. Als ik iets aanschaf wil ik graag dat het goed is, maar ik ben zeker niet iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

Bij het eerste gebruik viel me de zuigkracht al tegen. Ik dacht: “Duur apparaat gekocht, die zal me een partij zuigen.” Maar niets is minder waar, het viel gewoon tegen. Zeker in vergelijking met mijn vorige, meer dan de helft goedkopere, Philips.

Wel handig is de manier om bortelkoppen te verwisselen, je klikt zo alles los en weer vast. Maar dat is werkelijk het enige pluspunt van deze stofzuiger.

Hij rolt en volgt niet fijn en flikkert daardoor regelmatig op zijn zij. De extra kleine borstelkopjes zitten op een houdertje van de steel geschoven. Heel handig, want je hebt ze altijd bij de hand, alleen zitten ze zo los dat ze er iedere keer afvallen. Ducktape om het houdertje gedaan, zodat die wat dikker wordt en het iets beter klemt, maar een stofzuiger van een paar honderd met ducktape aanpassen is op zijn minst vreemd te noemen.

Als je hem leeg wilt maken pak je die afvalbak eraf en als je hem boven de prullenbak houdt, druk je op een knop en scharniert de bodem naar beneden waardoor hij leeg valt. De gedachtengang hierachter is dat je mooie schone handen houdt, maar er wordt niet bij vertelt dat die klep zo hard openvalt en het stof er echt uitvalt, wat zoveel stof opleverd dat je weer opnieuw kunt beginnen met zuigen.

Nu, zo’n 3 jaar later, zuigt hij intussen zo slecht, dat ik de borstel echt op elk kruimeltje moet zetten, want hij trekt ze niet meer zelf naar binnen zeg maar. En dan te bedenken dat ik hem maar ongeveer 1x per week gebruik (ben alleen, maar de helft van de week niet eens thuis) Ik heb al gekeken of er niet iets verstopt zit, heb het filter al meerdere keren schoongemaakt, maar het wordt er niet beter op.

Ik ga nu toch maar een andere aanschaffen. Echt zonde, want zo is het helemaal een duur aparaat geworden (ik geloof een dikke 350 euro en nog geen 3 jaar plezier van gehad (wel ergenis)

Een draadloze op steel lijkt me wel handig, en die van Dyson zien er mooi, degelijk handig uit en komen goed uit de bus, maar ik durf gewoon geen Dyson meer te kopen.

Terecht of onterecht?

Pluspunten

• Borstels makkelijk te verwisselen

Minpunten

• Zuigt slecht
  • “Volgt” slecht
  • Kort snoer
  • Teveel om op te noemen

Dyson Benelux 09-01-2018

Beste Theo,

Wij hechten veel waarde aan uw review. Wij vinden het zeker jammer dat u al enige tijd niet tevreden bent met uw Dyson DC37C. Wat betreft de zuigkracht deze behoort wel krachtig te zijn op uw Dyson. Het is mogelijk dat deze geblokkeerd word Ik wil u vragen het volgende filmpje na te lopen met uw machine en hem te controleren op verstoppingen. Vooral het controleren van het buisdeel onder de stofbak is erg belangrijk.

Mocht het filmpje namelijk de zuigkracht niet verbeteren is het mogelijk dat er iets mis is aan uw Dyson. Ik zou u dan zo vriendelijk willen vragen om telefonisch contact op te nemen met onze Helpdesk zodat wij een reparatie kunnen inplannen. De Dyson valt namelijk nog onder de 5-jarige garantie. Wat betreft de andere zaken, kunnen we ondertussen nagaan wat we verder voor u kunnen betekenen.

U kunt ons bereiken op het gratis nummer 0800 0206 03 voor Nederland, en 0800 392 08 voor België.

Met vriendelijke groeten,

Dyson Benelux

Martin 14-12-2017

Rolt soepel, goede zuigkracht.

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Zonder stofzak stofzuigen bevalt uitstekend.
De extra hulmmiddelen voldoen uutstekend en de met een hendeltje kun je de zuigkracht doseren .
Enige nadeel is dat het snier wat aan de korte kant is.

Pluspunten

• Geen stofzak
  • Licht gewicht.

Minpunten

• Kort snoer.
  • Forse handgreep.

Simone uit H 03-09-2017

superkrachtige stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Heel blij met de stofzuiger. Heel krachtig. En geen gedoe meer met stofzuigerzakken.
De stofzuigerstang van kunsstof voel wat goedkoop aan, maar dat de stang daardoor lichter is dan bij een (traditionele) metalen stang is wel weer prettig. Deze stofzuiger komt altijd weer op z'n pootjes terecht. Als het apparaat door het meeslepen tegen een deurpost of een meubel stoot valt hij weliswaar om, maar draait zichzelf weer rechtop.

Pluspunten

• geen stofzuigerzak meer
  • gemakkelijk reinigen van de slede
  • zet zichzelf rechtop
  • gemakkelijk te dragen

Minpunten

• kunsstof stofzuigerstang doet erg goedkoop aan

Huisman 26-08-2017

Prettig stofzuigen!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

De stofzuiger doet precies wat ie moet doen: Zonder verlies van zuigkracht soepel achter je aan rollen. Klus zo geklaard.
Met 2 keer klikken is de opvangbak zonder aanraken geleegd!

Pluspunten

• rolt soepel, makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen

Danique 24-08-2017

Goede keuze

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Na de bosch free'e de keuze gemaakt om een Dyson aan te schaffen. Vanaf het eerste moment geen spijt van de keuze. Het is veel degelijker en de zuigkracht is veel beter. Met een hond in huis is het fijn dat je na iedere stofzuigbeurt de bak kan legen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Handige accessoires

Minpunten

• Lengte van het snoer zou langer mogen

ten Velden 24-08-2017

Wat een verschil ongelooflijk en niet overdreven.

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Had mijn oude stofzuiger gebruikt vandaag maar stof-zak vol. Nieuwe erin weer prima zuig-kracht dacht ik. Huiskamer, de trap en mijn 3 matten gezogen toppie. Vriendin van mij kwam langs en zei; "niet schoon dat zie je toch". Ik ergerde me en met haar naar de mediamarkt voor een Dyson gekeken. Grmpf.. Toch maar op advies een gekocht. Vond hem wel duur.
Thuis aangekomen dezelfde route nogmaals gedaan en ongelooflijk wat er nog 'n troep vd matten afkwam. Gelijk met z'n tweeën de rest opnieuw gedaan. Vet groot verschil en direct te zien in het reservoir. Compliment Dyson echt een duidelijk verschil dus ... ja ik beveel dit product aan.
serieus. ik ben zeer tevreden en overtuigd.

Pluspunten

• geweldige zuigkracht
  • komt steeds weer overeind
  • volgt prima
  • voldoende hulpstukken
  • lang snoer

Minpunten

• kwetsbare aan/uit schakelaars
  • knoeit met leeg maken

Danny Duerinck 19-08-2017

Type Dyson DC33C-pro

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Zeer krachtige sledestofzuiger met voldoende accensoires. De extra zuigmond voor laminaat voldoet zeker aan onze verwachtingen.

Pluspunten

• lange snoer
  • zeer wendbaar toestel

Marleen59 17-08-2017

Lichtgewicht alleskunner.

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Eindelijk een stofzuiger die doet waarvoor hij bedoelt is! Het stof trekt hij zo naar zich toe, is stofzuigen geen rotklus meer!
Hondenharen allemaal verdwenen, eindelijk een schone vloer!

Pluspunten

• Beweegd zeer soepel
  • Fijne borstels met zuigkracht instelling

melanie 11-08-2017

TOP

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

een van de beste stofzuigers.
prijs kwaliteit is perfect men kan wel zeggen duur in aankoop maar wat je ervoor terugkrijgt is even goed .ook uit ervaring met de vorige dyson stofzuigers is de service ok voor als er iets stuk gaat .
met andere woorden een aanrader .

Pluspunten

• zuigkracht
  • handig in gebruik
  • mooi design
  • handig in onderhoud

Domi87 06-08-2017

Doet wat je ervan verwacht!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Sinds een week de trotse eigenaar van een echte Dyson stofzuiger! Al is het nog kort maar hij doet wat er wordt beloofd. Ik merk dat ook de kleinste stofdelen opgevangen wordt waardoor het huis minder stoffig is. Daarbij kom je door de wendbaarheid van zowel de steel en borstel als de "Bigball" zelf moeiteloos op alle plekken. De stofzuiger is makkelijk leeg/schoon te maken, dat scheelt ten opzichte van andere stofzuigers. Wat wel jammer is dat het apparaat best wel een lawaai maakt. Waardoor ff stofzuigen tijdens een middagslaapje van de kids er niet in zit. Maar ach niet alles kan!!

Pluspunten

• zuigt ook kleine stofdeeltjes op
  • wendbaar, je komt overal makkelijk bij

Minpunten

• het lawaai
  • niet heel zuinig qua energie. maar welke wel?

Hendrikus 05-08-2017

Mooie stevige machine

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Grote zuigkracht, makkelijk te bedienen, ook valt het qua gewicht mee, waardoor ik hem ook boven kan gebruiken

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Redelijk licht

Mariska 03-08-2017

Zeer goede zuigkracht en zeer wendbaar

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Eens een Dyson altijd een Dyson. Telkens een ander type maar ook telkens verbeteringen. Geweldig product, makkelijk te ledigen cq schoon te maken zeer licht en vele hulpstukken met sterke zuigkracht en zeer wendbaar met lange snoer. TOP PRODUCT

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • Lichtgewicht
  • Wendbaar
  • Makkelijke onderhoud

S. 02-08-2017

Goede grootte en dubbele zuigkoppen

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Ik ben al 5 jaar een tevreden gebruiker van de Dyson stofzuigers.
Ze zijn heel krachtig en licht van gewicht, ook zijn ze vriendelijk met onderhoud.
Dit maakt het een perfecte stofzuiger.

Pluspunten

• Mooi compact
  • Maakt goed schoon
  • Goed te onderhouden

rinuseversen 01-08-2017

big ball of mistakes

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

ter vervanging van dc19 deze cinetic big ball gekocht. bij nader inzien misschien toch niet zo'n goede keuze.

Pluspunten

• goede zuigkracht

Minpunten

• belachelijke aan/uit en snoer knopjes
  • bodem stofreservoir slecht beveiligd
  • te veel acc. die je niet gebruikt

Linda 30-07-2017

Lekker wendbaar, goede zuigkracht!

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Fantastisch, nooit meer gezeur met stofzuigerzakken. Gewoon leeg gooien in de prullenbak zonder je handen vuil te maken. Haalt al het stof beter weg dan andere stofzuigers. Heb 3 hondjes, alle haren verdwijnen als sneeuw voor de zon! Deze versie heeft ook een verbeterde stofzuigerslang, ideaal en lekker wendbaar. Ik ben er ontzettend blij mee en dan ook nog geld terug!

Pluspunten

• wendbare slang
  • grote zuigkracht
  • handige maat
  • weinig herrie

Minpunten

• kan niets verzinnen!

Destin Wildeboer 23-07-2017

Mooie stofzuiger

Goede kwaliteitstaat stofzuiger.
Glijd makelijk over de vloer en reinigt perfect . Ook meubel's en matten zijn zo weer schoon.
Gewoon een geweldige machine.

Pluspunten

• Alles plus

Cor 22-07-2017

Heerlijk zuigende soepele stofzuiger

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

Het lijkt of Freddy Mercury weer tot leven is gekomen. Heerlijk zuigt de machine. Hij gaat samen met de parketborstel soepel over de harde vloer. Alle hoeken en onder alle meubels is prima te komen door de flexibele slang en handvat. De vloer is goed schoon wat bij het dweilen ook weer merkbaar is in het vuil wat hierbij meekomt. Dit is gereduceerd tot niets.
Kortom een goede aankoop waaraan we veel plezier beleven. Als aan het einde van het jaar de stroomrekening nu ook nog mee valt hebben we hem zo terug verdiend. Elke dag stofzuigen met een verminderd verbruik

Pluspunten

• Soepele slang
  • Energiezuinig
  • Met schone handen legen
  • Licht in gewicht maar wel stabiel

Minpunten

• snoerlengte

K Van R 11-07-2017

Super zuigkracht

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet rood

We hebben het product vandaag gekocht en zijn er helemaal verliefd op. De stofzuiger neemt elk vuiltje mee dat op de grond ligt. De toebehoren zijn heel erg handig, je hebt een tapijtopzetstuk ,een steen -en parquetopzetstuk en voor op de trap is het ook super handig. Echt een toppertje!!!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Toebehoren
  • Compact
  • Wendbaarheid
  • Geen stofzuigzak nodig makkelijk te ledigen

Rik 20-01-2017

Dyson DC37c Musclehead.

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet

We hebben de Dyson nu ongeveer een half jaar, daarom nu pas een review om een redelijk beeld te kunnen schetsen.
We hebben al heel wat stofzuigers versleten waaronder ook best product of door consumentenbond aanbevolen etc. Nu de Dyson o.b.v. naam en vrienden.
Allereerst hij doet wat een stofzuiger doen moet: zuigen.

We zijn redelijk tevreden over het algemeen, ECHTER kunnen enkele dingen aan het apparaat wel degelijk beter.

Zoals bijvoorbeeld de wielen en wendbaarheid, de onze ligt minstens 2 x per dag tijdens het stofzuigen op zijn zijde omdat hij gewoon niet wil draaien, en dan is de stofzuiger niet zo erg stabiel dat hij kan blijven staan.

Voor mannen met haardjes op de pink is het geen best handvat, het is een epileermachine van het beste soort, telkens kom je met deze haardjes tussen handvat en slangaansluiting, niet echt fijn.

De fijnstoffilter, zit elke keer vol maar is gemakkelijk te verschonen. Tevens alle onderdelen van het stofreservoir is goed schoon te maken.

Als laatste begrijp ik werkelijk niet waarom de aan/uit schakelaar aan de linkerkant van de machine gemaakt is, de meeste mensen zijn rechts volgens mij en moeten dus telkens om de handgreep om hem uit te zetten.

Dus volgende keer weer een Dyson?! Ik ben er nog niet zeker van.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Stang eenvoudig korter en langer maken
  • Makkelijk op te pakken en mee te nemen

Minpunten

• Aan/uit schakelaar (verkeerde) zijde
  • Epileerapparaat voor mannenhanden
  • Onstabiel bij draaien
  • Filter erg snel vol en aan vervanging toe

Jolande 04-01-2017

Zoveel geld en dan niet voldoende functioneren...

Geschreven voor: Dyson Big Ball Parquet

Wilde een stofzuiger zonder zak, deze werd ons met klem in winkel aangeraden als beste...Nog geen jaar oud: oprolsnoer kun je halve tijd niet uittrekken, rolt ie weer op. Sta wel vaak 5 minuten te trekken voor het ding weer werkt. Hij zuigt stof maar vaak nog geen korrels van de grond. Vaak leeg- en schoonmaken en met leegmaken sta je in een stofwolk want in de klep blijft stof liggen, wat je eruit moet halen. Lastig met borstels. De parketborstel is erg klein en neemt net als volgende niet alles op. De grote extra bijgekochte borstel raakt de hoeken niet en is in zuigstand bij niet te verstellen, of te licht of hij zuigt zich vast aan bodem...ertussen werkt niet...
Zuigmond zo smal dat ie vaak verstopt...Heb er echt spijt van en dat voor zoveel geld...

Officiele reactie van Dyson 05-01-2017

Beste Jolande,

Wat jammer te horen dat u niet tevreden bent met uw Dyson DC37C. Zou u zo vriendelijk willen zijn om telefonisch contact op te nemen met onze Helpdesk zodat wij een reparatie kunnen inplannen? Het netsnoer valt namelijk onder de 5-jarige garantie. Wat betreft de andere zaken, kunnen we ondertussen nagaan wat we verder voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groeten,
Dyson Benelux

RdB 17-11-2016

Perfect apparaat voor je duurzame parket

Heb al jaren een Dyson. Zeer handig zonder zak
De parketzuiger is zeer handig en wendbaar. Zuigt krachtig. Niet overdreven zwaar waardoor ook handig en makkelijk op trappen.
Het enige minpuntje is het geluid!