Philips PowerPro Active FC9533 - Reviews

Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,9

Miriam 16-06-2018

Met een pincet ben je beter uit

Wat een rotding! Geen zuigkracht, geen vermogen, te weinig inhoud alleen heel veel herrie.
Op je knieën met een pincet de rommel opruimen gaat sneller!

Pluspunten

• Omslachtig schoonmaken
  • Duur
  • Inefficiënt

Minpunten

• Ergernis
  • Veel heen en weer naar container lopen
  • Dient zijn doel niet

Chantie76 24-03-2018

Zeer slecht! Elke keer opnieuw een frustratie

Deze stofzuiger raad ik u aan vooral niet te kopen. Een enkele haar kan die nog wel opzuigen, maar een stofwolk of zandkorrel krijgt de machine niet opgezogen.
Met het mondstuk kan je nog wel de zandkorrels of papiersnippers opzuigen, maar die blijven in de slang hangen. Waardeloos product.

PeHaKa 24-07-2018

Alleen geschikt voor fijne huisstof.

De stofzuiger deed het aanvankelijk heel goed maar na één keer intensief gebruik waren de prestatie al ver onder de maat. Ben er mee teruggegaan en wat bleek. De derde filter was al helemaal dichtgeslibt met gruis wat ik ook had opgezogen van het balkon: dus niet eens bouwgruis e.d. Na aanbrengen nieuwe filter zoog hij weer prima maar het is mij wel duidelijk dat een stofzakloze stofzuiger geen goede keuze is als je iets anders opzuigt dan fijne huisstof. Kortom: het geld dat je denkt uit te sparen aan stofzakken ben je kwijt aan (duurdere) filters omdat die zonder stofzak al snel zo verstopt raken dat ze niet meer schoon te maken zijn.

Leon 03-01-2018

Zeer slechte stofzuiger

Vanaf het eerste gebruik heeft de stofzuiger al weinig zuigkracht. Wij hebben de stofzuiger dagelijks nodig want wij hebben een grote hond. Nu is deze al meer dan een maand bij de reparateur. Volgens hun is het de filter. Nooit koop ik meer een dure stofzuiger. Echt slecht

Minpunten

• Zuigt slecht
  • Slang raakt verstopt

ingmar 20-12-2017

filter erg snel vol

op zich een erg fijne stofzuiger met zeer goede zuigkracht alleen zit het filter erg snel vol. voor goed gebruik moet je zeker om de keer het filter uit kloppen. heb ook een dyson stofzuiger en die hoef je zelden schoon te maken

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • grote wielen dus makkelijk over de plinten

Minpunten

• filter erg snel vol dus vaak schoon maken

Evert1997 17-11-2017

Compact, krachtig en een mooi design!

Gekocht en linea recta gebruikt. Geweldig apparaat. Mooi design en super voor onze parketvloer, geen krasje te vinden!

Anoniem 03-07-2017

Zuigt niet meer goed

In de eerste maand zoog de stofzuiger nog wel goed. Na een maand begon die steeds slechter te stofzuigen. Moet voor elke beurt de filter schoonmaken. En dan zit jezelf helemaal onder het stof. Maar als ik dat niet doe dan zuigt de stofzuiger na veel moeite een paar kruimels op

Moon35 21-03-2017

Top stofzuiger

Na enige twijfel om een zakloze stofzuiger aan te schaffen is dit toch een goede beslissing geweest.
Werkt naar tevredenheid. Alleen vind ik de snoer te kort.

Els VH 19-12-2016

superhandige stofzuiger

We hebben deze stofzuiger nu een paar weken en zijn heel tevreden.
Het model is licht en wendbaar en maakt niet veel lawaai, De zuigkracht is erg goed, ookal is het toestel licht. De borstelkop heeft twee zijborsteltjes neemt zo extra veel vuil op. Zuigkracht kan worden aangepast en er zijn ook verschillende borstelkoppen voor verschillende ondergronden. Superhandig zijn de geïntegreerde accessoires, niet meer zoeken naar dat kleine borsteltje want het zit gewoon aan de steel vast!
Het is de eerste keer dat we een stofzuiger zonder zak hebben maar het is zeker een goede zet. Per ongeluk een legostukje van de kinderen opgezogen en zag het zo zitten :) Ook het leegmaken is betrekkelijk proper, naar mijn gevoel properder als met zak.
Het snoer had net ietsje langer gemogen, op zijn kant durf ik hem niet goed transporteren/opheffen omdat ik dan het gevoel heb dat ik de stofbak eruit ga trekken. Maar verder nog geen minpuntjes tegen gekomen.

Pluspunten

• licht en wendbaar
  • stil en goede zuigkracht
  • handige accessoires aan toestel vast
  • zonder zak, proper leeg te maken

Minpunten

• snoer beetje te kort

Instructeurtje 14-12-2016

Redelijk goed

De stofzuiger nu zo'n 2 weken in gebruik, en zowel plus als min punten ondekt.
Plus punten vind ik de handige borstel die op de stofzuigermond zit. Hiermee kan je gemakkelijk de plintjes en iets vastgezet vuil opzuigen.
Ook de gewone mond aan de stang, is met borstels. Ook aan de zijkanten, een extratje, wat handig is.
Nadeel vind ik dan wel dat de kop rond van vorm is, en je niet zo makkelijk alle hoekjes mee kan pakken.
Ook een voordeel is dat je geen zakken meer hoeft te kopen. En je na elke beurt de bak er zo uithaalt en kan legen.
Het snoer van deze is zo'n 2 meter korter dan mijn vorige stofuziger. En die 2 meter mis ik net.. ik kan net niet meer de hele woonkamer rond vanuit 1 punt en ook niet meer de boven verdieping en zolder vanuit 1 punt. Maar dat is iets persoonlijks. De meerdere standen zijn prettig, maar ik heb wel het idee dat het hoogste vermogen minder is dan mijn vorige stofzuiger. Maar hij zuigt wel goed.

Pluspunten

• Geen zakken
  • Zuigmond met borstel
  • Geintegreerde borstel op kop

Minpunten

• Dure filters
  • Snoer lengte

Jeroen 11-12-2016

Krachtige, handzame stofzuiger

Deze stofzuiger mochten we testen en deze bevalt goed! De stofzuiger is niet zeer compact maar wel fijn in gebruik. Het buizensysteem is uitschuifbaar en ideaal voor lange mensen. De zuigkracht is enorm , waardoor vloerkleden heel schoon worden gezogen. Ideaal met huisdieren!
Zeer prettig is het feit dat de stofzuigerzakken verleden tijd zijn. Je kunt de bak legen en het filter uitspoelen. Maandelijks het foamfilter en 1x per jaar vervang je het filter, zeer duurzaam dus!

Pluspunten

• Geen stofzuigerzak
  • maakt weinig geluid
  • veel zuigkracht

Minpunten

• filter zit snel vol
  • vrij brede stofzuiger

sanderb1980 11-12-2016

Goede stofzuiger met prima zuigkracht, maar mag stiller.

De eerste indruk als je de doos opent; keurig verpakt. veel verschillende borstel en vooral veel gebruiksaanwijzingen. Je

ziet dat dit product naar veel landen verscheept wordt. Het is even zoeken om de Nederlandse handleiding te vinden. De

quickstart is duidelijk, al zou ik graag op de verpakking per borstel willen zien welk type borstel het betreft.
De stofzuiger voelt erg solide aan en het monteren van de steel plus borstel is een eitje. Wat me gelijk opvalt, is de

meubelborstel aan de steel die je uit kunt schuiven. Zo hoef je nooit op zoek naar dat extra opzetstukje. Ideaal! De

standen op de steel en stofzuiger (meubel, parket, tapijt) zijn duidelijk, kind kan de was doen.
Eenmaal in gebruik vallen twee dingen op. De enorm goede zuigkracht (hopelijk blijft hij de kracht na verloop van tijd

behouden, dat is altijd de vraag bij een zakloze stofzuiger) en het lawaai. Ik had verwacht dat hij stiller zou zijn. Ok,

menig stofzuiger maakt herrie, maar zou toch fijn zijn als de buren niet zouden horen dat we aan het zuigen zijn.
De flexibiliteit, wendbaarheid, lengte van het snoer, legen van de bak. Allemaal dikke prima!
Al met al een prima apparaat dat ik zeker aan zou bevelen. Hij is het aankoopbedrag voor nu zeker waard. Hopelijk blijft

hij lang zijn werk goed doen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Mogelijkheden
  • Extra accesoires

Minpunten

• Lawaai

Marcia 10-12-2016

Super fijne stofzuiger

Deze stofzuiger is echt ideaal. Goed wendbaar, lekker licht en goede zuigkracht. Je neemt hem handig mee de trap op en als je de zuigmond eraf haalt kan je goed in alle hoekjes komen. Alle hulpstukken zijn ideaal zodat je het overal kan gebruiken. En niet onbelangrijk, deze stofzuiger maakt erg weinig lawaai

Sara35 10-12-2016

Heel handige stofzuiger

Ik gebruik deze stofzuiger nu een paar weken en ben erg tevreden. Wat meteen heel erg in de smaak viel bij mij, was het TriActive mondstuk: het is een beetje gebogen, waardoor je makkelijker in hoeken komt en de zijkanten van het mondstuk zijn afgerond. Hierdoor bots je minder hard tegen meubels en randen. Dit toestel is ook stiller dan mijn vorige stofzuiger, zelfs in de derde stand. De zuigkracht is prima: Voor zetels en tapijten zet ik de stofzuiger een standje lager. Stofzakken mis ik absoluut niet: geen gepruts meer! En als ik per ongeluk een klein stukje speelgoed van de kinderen opzuig, zie je dat meteen zitten: crisis vermeden!

Pluspunten

• erg handig mondstuk
  • stil
  • goede zuigkracht
  • zonder zak

Marcia 08-12-2016

Superfijne stofzuiger

Ik heb de stofzuiger nu 1 week in gebruik en ik vind het een ideaal product. Hij is wendbaar en maakt niet veel lawaai. Er zit een goede zuigkracht in. De hulpstukken zijn handig en zonder de stang kun je goed in de hoekjes van de bank of stoel komen om het goed schoon te krijgen. Daarbij is het geen zwaar apparaat, dus makkelijk mee de trap op te nemen

nlambrec 07-12-2016

Efficiënt, krachtig en mooi design

Bij het openen van de doos blijkt direct het prettige kleurenschema op te vallen. Bij de eerste handelingen blijkt ook dat het toestel lekker licht is en goed afgewerkt is. De gebruikte materialen lijken zeer stevig. De accessoires zijn snel en gemakkelijk aangesloten. Jammer misschien is dat er geen plaats voorzien is in de stofzuiger voor de hulpstukken maar dit is geen onoverkomelijk probleem. Qua prestaties moet dit toestel, ondanks het beperkte wattage, zeker niet onderdoen voor oudere modellen die een veelvoud hebben aan wattage. Zowel op harde vloeren en tapijten zijn de prestaties uitstekend te noemen. Als ik dan toch een nadeel moet opnoemen zou dat het snoer zijn dat eigenlijk een tikje te kort is en dat de wendbaarheid van het apparaat nog beter kan.
Hier ga ik de komende jaren veel plezier aan beleven.

Pluspunten

• lekker licht
  • zeer krachtig en efficiënt
  • prettig kleurenschema
  • voorbeeldige afwerkingskwaliteit

Minpunten

• te kort snoer!
  • niet zo wendbaar, blijft soms haken aan meubelen

KarolienR 07-12-2016

Maximale kwaliteit voor een minimale prijs!

Ik gebruik sinds enkele weken de PowerPro Active stofzuiger zonder stofzak. Dit toestel is een absolute aanrader. Het toestel heeft lage prijs in vergelijkbaar met andere vergelijkbare toestellen. De stofzuiger zorgt voor een goede reiniging van harde vloeren. Het is ook een handig toestel dat niet veel weegt, wat een absoluut pluspunt is. De stofbak kan je makkelijk afnemen en reinigen. Het stof wordt aan één kant van de bak verzameld en glijdt gelijkmatig in de vuilnisbak. Naast het lichte gewicht, zijn ook de handvaten handig om het toestel mee op de trap te nemen. De kleinere hulpstukken zijn bevestigd aan de buis waardoor je ze niet kan kwijt kan geraken. Ze kunnen ook gemakkelijk losgekoppeld worden. Ik beveel dit toestel zeker aan. Maximale kwaliteit voor een minimale prijs!

Pluspunten

• handige handvatten voor op de trap
  • lang snoer
  • geen stofzakken
  • licht
  • enorme zuigkracht

Minpunten

• lomp design

Jitske1980 07-12-2016

Goede zuigkracht, veel hulpstukken

Vorige week de Philips Power Cyclone 4 opgehaald. Uit de doos gehaald en eerst bekeken wat er allemaal bij zat. 3 verschilldende mondstukken . Laminaat, vloerkleed en voor beide. Ook op de slang een klein mondstukje voor bijv plinten, vensterbanken. Dezelfde dag uitgeprobeerd . Eerst op onze pvc vloer...erg prettig. De trap met vloerbedekking naar boven ging ook erg goed .Wel mis ik een klein mondstukje voor bijv de trap. Het vloerkleed met de speciale borstel gezogen, daar ben ik niet erg tevreden over. Kan nou niet zeggen dat dat mondstuk meer resultaat geeft als het 2 in 1 mondstuk. Vooral ben ik erg tevreden over dat er geen zak in hoeft. Alleen legen en weer te gebruiken. Het legen vond ik wel even lastig ,vergeleken met Dyson, gaat dit iets lastiger. Maar staat een sticker op de stofzuiger met hoe je de bak er uit moet halen. Al met al ben ik erg tevreden over deze stofzuiger. Goede zuigkracht, veel hulpstukken, niet te zwaar en model is ook erg mooi.

Pluspunten

• veel hulpstukken
  • niet te zwaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• Mis het hulpstukje voor bijv traptrede

truivan 07-12-2016

PowerPro Active Serie Stofzuiger FC9533/09

Compact, makkelijk op te bergen zowel liggend als staand. Makkelijk te bedienen lichtgewicht dank zij ergonomische handgreep.
Geschikt voor alle oppervlakken (tapijt, stoffen, zetels, parket, vloeren, …) dankzij verschillende bijgeleverde hulpstukken.
Container makkelijk te ledigen en weer gebruiksklaar te maken. De container is telkens goed gevuld, wat wijst op een goede zuigkracht. Geen haar van onze kat meer te bekennen op tapijt.
Verhouding kwaliteit-prijs vind ik optimaal.
Volgende recensie bespreek ik de kwaliteit van de verschillend hulpstukken.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk op te bergen en te bedienen
  • constante zuigkracht
  • zakloos
  • veel hulpstukken

Minpunten

• te kort snoer
  • wieltjes maken nogal lawaai bij verplaatsen

Jessicaaatje 07-12-2016

Fijne stofzuiger

Hele krachtige stofzuiger, die weinig geluid maakt in vervelijking met mijn vorige. De bijgeleverde borstel voor o.a. huisdierharen werkt heel goed tegen de kattenharen in mijn vloerbedekking! Prettig om ook gelijk te zien wat voor troep er toch nog uit mijn (op het oog) schone vloerbedekking gezogen wordt uit . Ondanks dat er geen zak in de stofzuiger zit, geen krachtverlies en ook geen andere nadelen. De stoffilter kan 1 x per maand uitgewassen worden, wat hem nog economischer maakt. De uitstraling van de stofzuiger is modern, door de mooie vormgeving.

Pluspunten

• Krachtig , Kliksysteem hulpstukken en stang
  • weinig herrie
  • klein
  • extra borstel voor honden/katten haar

Minpunten

• snoer te kort
  • slang te kort