Dyson DC52 Allergy - Reviews

D
Nat en/of droog
droog

Han uit Bilthoven 23-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prima stofzuiger, lastig in gebruik

Fantastische stofzuiger voor wat betreft de zuigprestaties! Echter lastig in gebruik. De slang is veel te kort, waardoor je voortdurend loopt te trekken aan de machine en als je dat iets te wild doet, dan valt hij om. Bij mijn oude stofzuiger heb ik een slang van 5 meter lengte zitten en als je eenmaal daar het gebruiksgemak van hebt leren kennen wil je niet anders. Dyson gebruikt echter geen standaardmaten, dus is het lastig daar een langere slang voor te kopen of laten maken. Daarnaast is het lastig om even de stang los te koppelen en alleen met de pistoolgreep op de slang iets op te zuigen. Eigenlijk moet je er dan eerst even een andere zuigmond op zetten, niet erg handig. Dat verwisselen van zuigmond gaat ook niet zo gemakkelijk als je met een standaard stofzuiger gewend bent. Door de afwijkende maten, kan je hem ook niet even aan b.v. een schuurmachine o.i.d. koppelen.

Pluspunten

• Zuigprestaties

Minpunten

• Extreem korte slang
  • Instabiel
  • Geen universele aansluitstukken
  • Verwisselen huplstukken

Patrick 08-01-2016 Product half jaar in bezit

We hebben nu de dyson een half jaar in gebruik. zou geen andere stofzuiger meer willen. Geen gedoe met losse zakken en verlies aan zuigkracht. Kwaliteit is erg goed, voelt allemaal solide aan. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een Dyson stofzuiger, ze zijn om erg tevreden. Die zijn ook om, ze willen geen andere meer.

Davina 08-01-2016 Product half jaar in bezit

Wij hebben monenteel deze ongeveer een half jaar de stofzuiger. waarbij wij erg te vreden zijn over de zuigkracht en de mogelijkheden welke deze heeft. hij rold ook erg makkelijk met je mee. door zijn ronde vormen blijft hij ook niet steken achter de bank of stoelen. en hij is licht voor de trap. hij is ook lekker compact zodat hij makkelijk is op te bergen.
Wij zijn erg te vreden over deze stofzuiger.

Dick 06-01-2016 Product half jaar in bezit

Is makkelijk op te bergen gemakkelijk in gebruik geen vieze luchtjes. Makkelijk schoon te maken en niet zwaar van gewicht om te verplaatsen trap op,zuigmonden heel makkelijk verwisselbaar ben zeer te vreden en maakt ook geen hels geluid

Ozzy 06-01-2016 Product kwartaal in bezit

Heb al jaren stofzuigers gebruikt met zak van Bosch tot Miele maar wat ben ik blij met mijn Dyson! Ik had het eerder moeten doen gebruiksvriendelijk geen vieze verstopte zakken geuren en tig knoppen met pictogrametjes met snelheden! Simpel stil mooie vormgeving maar het allerbelangrijkste gebruiksvriendelijk en doet zijn werk uitstekend! Bedankt BCC voor de actie en Dyson voor mijn schone huis!

Ferry Tempelaars 05-01-2016 Product half jaar in bezit

Het is een hele goede stofzuiger. Zuigkracht van de stofzuiger is perfect. Heel makkelijk schoon te maken, je hoeft niet met je vingers in het viezigheid. Ik had de stofzuiger gekocht voor de verjaardag van mijn moeder, ze is er heel erg tevreden over.

Wij geven de stofzuiger een dikke 8!!

Doogaanayyy 05-01-2016 Product half jaar in bezit

Wij geven de stofzuiger een dikke 10!!

Ik raad iedereen aan om een dyson stofzuziger te kopen.. Een echte aanrader!!

jess 05-01-2016 Product kwartaal in bezit

Gezien onze grote vloeroppervlakte wilde we een goede stofzuiger.
Na veel gelezen te hebben gekozen voor Dyson.
Zeer tevreden, behoud zijn zuigkracht en wanneer de stofzuiger vol is zie je het gelijk. Gelijk gemakkelijk legen en weer verder.
Wat ook heel fijn is dat hij niet veel warmte afgeeft zoals een normale stofzuiger wel doet.

YS 02-01-2016 Product half jaar in bezit

4,5
Helaas hebben wij geen goede ervaringen hiermee. Het komt wel eens voor dat we een snipper papier of iets dergelijks opzuigen. Dit komt dan vast te zitten, en is onmogelijk om zelf te verwijderen. Na een klacht bij dyson kreeg ik een link naar een filmpje op youtube gemaild. Om het papier of de prop te verwijderen moet je bij de slang met een schroevendraaier een onderdeel open schroeven. Weer met Dyson gemaild dat dat toch eigenlijk niet zou moeten, elke week mijn stofzuiger open schroeven. Van het antwoord wat ze gaven viel ik bijna van mijn stoel, ze adviseerden mij om een gootsteen-veer aan te schaffen om alles wat groter is als stof te verwijderen!!
Verder vind ik de stof opvangbak heel onhandig, het leegmaken gaat niet handig, het stokje wat je nodig hebt om het stof eruit te vegen is al snel kapot. Ook de stofzuigerslang is van slechte kwaliteit, na een half jaar zitten er al diverse knikken in.
Dit is mijn tweede Dyson, over de eerste was ik wel tevreden.
Wat mij betreft is dit een grote miskoop, ik raad deze stofzuiger ook niemand aan. Ook de reactie van Dyson valt me erg tegen, ze hadden ook een aanbod kunnen doen om de stofzuiger (evt. met bijbetaling) om te ruilen, maar ze geven niet thuis.

joep999 12-10-2015 Product paar weken in bezit

Werkt perfect, is ontzettend krachtig! Gemakkelijk in gebruik, handig op te bergen en goed schoon te maken.

wim19a46 03-09-2015 Product half jaar in bezit

update 3-9-2015. Deze Dyson nu 10 maanden in gebruik. Nog altijd tevreden. Minpuntje vind ik dat hij na 4 keer zuigen al geleegd dient te worden, dan is de rode indicatie al bereikt. Mijn vorige stofzuiger met stofzak ging 6 maanden mee voordat de zak vol was. Gaat er zo weinig in het stofreservoir van de Dyson of zuigt hij zo goed?

Tornado5 27-06-2015 Product kwartaal in bezit

5,2
De Dyson is ons heel erg tegengevallen. Op zich is de zuigkracht goed en zijn er voldoende accessoires (w.o. diverse zuigmondstukken) maar de prijs /kwaliteit staat in geen enkele verhouding. Het meest ergerlijke is het kleine stofreservoir en de onmogelijke verschoning daarvan. De klep onder valt open maar zit vervolgens enorm in de weg zodat het stof alle kanten op vliegt. Ook als je het op wilt vangen in een aparte plastic zak is dit niet te doen. Na een paar weken was ook een plastic stukje uit het handstuk kapot.

Dyson1 22-06-2015 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden: het toestel is makkelijk in gebruik en geeft een zeer zuiver resultaat. Het opgezogen vuil laat zich achteraf eenvoudig verwijderen.

Gilles_Vds 10-06-2015 Product half jaar in bezit

Ik ben erg blij met mijn nieuwe Dyson stofzuiger , het is betrouwbaar , goed ontworpen tot in het kleinste detail .
Ontworpen om veel langer dan de 5 - jaar garantie werken .
kopieën zijn niet de moeite waard !

Charing 01-06-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben Heeel tevreden over mijn nieuwe aankoop !!!
Daar ik reeds 20 jaar gebruiker ben van dyson, twijfelde ik geen ogenblik welke stofzuiger ik zou aankopen.De zuigkracht is zeer goed en regelbaar. Hij is heel handig in gebruik, rolt soepel achter je aan. Maakt zeker geen luid lawaai. Echt blij dat ik dit toestel heb aangeschaft. Hij heeft ook uitstraling, mijn dochter noemt hem "Knoddiewoddie".

wim19a46 12-05-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb de Dyson DC52 Allergy nu een half jaar in gebruik en ben er tevreden over. De zuigkracht is zeer goed. Hij rolt gemakkelijk achter mij aan. Wisselen van de hulpstukken gaat snel. Ik heb er wel een parketborstel bij gekocht omdat het bijgeleverde universeel mondstuk het vinyl in de hal en keuken omhoog trok door de grote zuigkracht. Dit is wel te regelen met de trekker van het handvat, maar dat is niet zo prettig voor grote oppervlakken. De flexibele parketborstel is heel fijn in gebruik en past beter overal tussen. Het universeel mondstuk gebruik ik op het tapijt. De Dyson moet ik om de 3 weken legen, zo veel stof wordt er verwijderd. Om te legen doe ik een plastic zak om het reservoir heen, dat geeft het minste stof. Ik kan mij echter voorstellen dat iemand met allergie het legen aan een ander moet overlaten. Het ergonomisch handvat ligt prettig in de hand. De stevige kabel is bij mij lang genoeg en ik hoef dus niet van contactdoos te wisselen. Het snoer rolt goed op; er zit een stevige stekker aan.
De stang is voor mij (1.70 meter) lang genoeg, maar ik kan mij voorstellen dat deze voor lange mensen wat te kort is.
Het geluid is niet veel luider dan mijn vorige stofzuiger van Miele Cat & Dogs met rolborstel. De parketborstel maakt iets meer geluid dan het universeel mondstuk.

cte64 05-03-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
Ook voor kopers van nieuwe stofzuigers: de superieure kwaliteiten die Dyson claimt blijken helaas vaak niet meer dan een stukje marketing. Als bij normaal gebruik (!) de stofzuiger onbruikbaar wordt omdat er een palletje van het scharnier afbreekt, geeft dyson niet thuis. De grote vraag is waarom je dus een Dyson koopt die twee keer zo duur is als een gewone stofzuiger, terwijl de levensduur het niet eens haalt bij de goedkopere alternatieven. Dan doet bv. Miele dat toch (meestal) beter....

Freek Dericks 04-12-2014 Product maand in bezit

Met 2 kleine kinderen die gevoelig zijn aan allergieen is de DYSON DC52 Allergy de enige juiste keuze. We gebruiken deze stofzuiger nu bijna een maand en in tegenstelling tot andere stofzuiger halen we deze met plezier boven. Toestel voelt degelijk en robust aan maar toch licht en wendbaar. Zuigkracht is zeer goed en vooral stabiel, zelfs met een volle stofbak. Enige verbetering die ik kan wensen is dat hij het stofzuigen voor mij doet. ”

lvanme17 16-11-2014 Product paar weken in bezit

Ik ben heel tevreden van de Dyson DR 52 allergy! De zuigkracht van dit product is ongelofelijk waardoor mijn werk 10 keer sneller gedaan is.

Mik van Toorenburg 15-11-2014 Product kwartaal in bezit

Zeer tevreden over de Dyson DC 52 Extra Allergy!

Ten eerste omdat ik als astma-patient beduidend minder last heb van de stinkende lucht die vaak uit stofzuigers afkomstig is. De lucht die wordt uitgeblazen is zeer schoon en geurloos. Verdere heeft de stofzuiger een uitstekende zuigkracht, zelfs als deze vol zit met stof. De bijgeleverde voet voor harde vloeren is een must, aangezien dit krassen op het laminaat voorkomt! Wat betreft het design; het ziet er zeer gelikt uit. De opvangbak voor het stof is gemakkelijk te demonteren waardoor je de verzamelde stof snel kunt weggooien. Ook de stofzuigerstang is prettig in gebruik voor zowel lange- als korte mensen. De stang is eenvoudig uitschuifbaar en kan worden ingesteld op veel verschillende lengtes.

Als enige kritiekpuntje heb ik de stabiliteit van de stofzuiger; hij valt namelijk erg snel om. Wanneer je van richting veranderd (180˚- graden) is de stofzuiger snel geneigd om te vallen.