Dyson DC52 Allergy oranje, zilver

Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC52 Allergy oranje, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

s******@h********** 15-01-2022

Bevalt erg goed

Goede stofzuiger, zuigt erg goed. Ook hier het probleem met het legen van de bak, je komt idd onder het stof te zitten.
Helaas is de stofzuiger net buiten de garantie stuk gegaan, hij doet helemaal niks meer... bon natuurlijk weg..... Had net nieuwe opzetborstels gekocht.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijkwendbaar

Minpunten

• Legen
  • Kort snoer

astrid 13-04-2018

niet gemakkelijk te legen en reinigen

DC52 allergy, nou je zou bij het legen allergy KRIJGEN! openklappen deksel laat alleen gewoon stof naar buiten komen. Vervolgens moet je het hele doorzichtige deel eraf halen om vervolgens met een borsteltje de achtergebleven pluizen e.d. te verwijderen. Niks allergy dus, klinkt mooi maar nogmaals het goed legen is een klus

Pluspunten

• goede zuigkracht

Minpunten

• niet goed te legen en schoon te maken

Jochem 31-03-2018

Dure overgewaardeerde stofzuiger

Door reclame lijkt Dyson de top notch onder de stofzuigers, maar ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring gehad als met deze. Inmiddels een aantal jaren in bezit en elke keer dat ik moet stofzuigen zie ik er erg tegenop. De slang en vloerzuigmond zijn zwaar en lomp, het design van waar je je hand moet zetten is onergonomisch. Als je op tapijt zuigt, dan zuigt het apparaat zich zo vast dat je veel kracht moet gebruiken om het apparaat te bedienen (ik ben een gezonde volwassen man van 1.78 dus kan me voorstellen dat het voor een wat kleinere vrouw helemaal een nachtmerrie moet zijn). En als je de zuigmond zo instelt dat hij zichzelf niet vastzuigt, dan blijft het stof gewoon liggen. Ik denk niet zo zeer dat het aan de zuigkracht van de machine ligt, en ook de machine zelf is niet lomp, maar de accessoires lijken meer op uiterlijk ontworpen dan op gebruikersvriendelijkheid en wat mij betreft sla je dan compleet de plank mis.
Ook het ledigen is een vies karweitje, want je zuigt namelijk geen mooie rijstkorrels die er netjes uit vallen zoals op de instructie video (uberhaupt een instructie video voor een stofzuiger... ?), stof en haren klampen zich vast en moet je er uit zien te pulken. Daar zit een dingetje voor bijgeleverd, maar die was al snel in 2en gebroken en nam niet weg dat het legen een vies karweitje is, al helemaal voor iemand met astma, en daar is deze stofzuiger zogenaamd voor ontworpen... Dit was mijn 1e Dyson, dat was eens en nooit meer.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Formaat stofzuiger

Minpunten

• Slang en zuigmond te lomp
  • Zware bediening
  • Onergonomisch

matthijst 27-05-2017

Zuigt goed, maar bekrast je laminaat

Goed stofzuiger, maar na een paar maanden gebruik zit mijn laminaat vol krassen (Google staan meer mensen die hetzelfde probleem hebben). Waarschijnlijk door de kansloos kleine wieltjes die eronder zitten.
Mooie stofzuiger als je plavuizen of vloerbedekking hebt, maar met laminaat zou ik hem overslaan.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Redelijk lang snoer

Minpunten

• Krast je vloer
  • Moet hem vaak leeggooien

Officiele reactie van Dyson 02-06-2017

Beste Matthijs,

Ook in dat geval wil ik je vragen contact op te nemen met de klantenservice op 0800-0206203. Verwijs dan naar servicenummer 2487886. Dan proberen we je een oplossing te bieden.

Groeten

Officiele reactie van Dyson 29-05-2017

Hallo Matthijst,

Dankjewel voor je review. Vervelend dat de vloerzuigmond je vloer bekrast, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil je vragen hier even contact over op te nemen met de klantenservice op 0800-0206203 of via de chatfunctie op onze website. Dan proberen we je een oplossing te bieden. We hebben geschikte vloerzuigmonden voor elke vloer.

Met vriendelijke groeten
Tom

Matthijs 01-06-2017

Het ligt niet aan de zuigmond (ik heb de laminaatborstel er al bijgekocht), maar aan de belachelijk kleine, slecht draaiende wieltjes, die je ongemerkt achter je aan sleept.

loekie68 04-04-2017

dyson 52 allegy zeer slecht ontwerp!!!!!!.

Zeer slecht ontwikkelde stofzuiger als je bv wat hondebrokjes opzuigt iets anders in die orde van grote , dan kun je met een schroevendraaier in de weer om de boel los te draaien om de zeer platte slang bij de opvangbak weer open te krijgen.Dit was onze grootste miskoop en duurste ooit en een domper op de goede ervaringen met het merk Dyson.
Absoluut geen 450 euro waard dus weggegooit geld.
Als je dieren hebt en landelijk woont geen aanrader , met het oog op de rommel wat je al gauw in huis krijgt. Er is geen goede zuigmond waar over nagedacht is, en het oogt allemaal goedkoop

Pluspunten

• redelijke zuigkracht

Minpunten

• snel verstopt en lastig open te krijgen!!!!!
  • geen geschikte zuigmond
  • totaal niet over nagedacht ontwerp
  • zeer prijzig voor wat je krijgt!!!!!!

Officiele reactie van Dyson 06-04-2017

Beste Loekie68,

Bedankt voor uw review. Het spijt ons te horen dat u niet tevreden bent over het design van uw Dyson DC52 Allergy. Voor dit model zijn er verschillende zuigmonden verkrijgbaar, indien u dat wenst kunnen wij u gerust meer uitleg verschaffen hierover en nagaan welke vloerzuigmond beter geschikt zou zijn voor u.

U kunt ons bereiken volgende kanalen:
-Tel. 0800 0206 203 (NL) of 0800 392 08 (BE);
-E-mail: help@dyson.nl of help@dyson.be;
-Live Chat: dit kunt u in de webshop terugvinden, in de rechterbovenhoek. http://shop.dyson.nl/?_ga=1.50545705.1263793362.1491462061

Harry 07-01-2017

Zuigt enorm goed, maar valt voor de rest vies tegen

Hiervoor hadden we Dyson 20 die erg goed beviel maar kapot is gegaan, doorgebrand. Vanwege die goede ervaring weer voor Dyson gekozen. Opvallend, en absoluut niet overzichtelijk, vond ik de vele varianten waarin de dc 52 werd aangeboden, volgens mij wel 3 allergieversies. Kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat deze vaak met de andere versies niet veel vershillen afgezien van de kleur en zuigmond. Inmiddels de dc52 een jaar in bezit en spijt van deze dure aankoop. Erg positief is de zuigkracht en het feit dat er geen stofzak nodig is. Negatief, en groot verschil met de vorige dc 20 is dat we enorm vaak het vuilreservoir moeten legen en dat je daarbij zelf per definitie vies wordt en onder het stof komt te zitten: anders blijft er vuil achter...mee dan vervelend. Ook negatief is de relatief korte zuigslag voor iemand boven de 1.80 meter. Bij de vorige dc 20 werden meerdere zuigmonden bijgeleverd, nu maar 1. De volgende keer gaan we voor een concurrerend merk.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen zak nodig

Minpunten

• Je wordt vies bij legen stofreservoir
  • Niet geschikt voor lange mensen
  • Is de hoge prijs niet waard
  • Stelt een eerdere dyson liefhebber zwaar teleur

Officiele reactie van Dyson 10-01-2017

Beste Harry,

Wat jammer te horen dat u niet tevreden bent van het legingsmechanisme van uw DC52. In volgende video ziet u hoe u deze iets gemakkelijker kunt legen zonder zelf onder het stof te komen zitten: https://www.youtube.com/watch?v=tsmYy9k4y_M

Wat betreft de types, de DC52 is het model. Hetgeen hierna komt de uitvoering, welke betrekking heeft op de bijgeleverde accessoires. Bv. Allergy is aangepast aan mensen met allergieën, parquet is geschikt voor parketvloeren, ...

De buis dient u langs het lichaam heen te laten hangen, dit voorkomt overbelasting in polsen, elleboog en schouder.

Greta 17-10-2017

Dyson,

Een heel leuk filmpje over hoe iets gemakkelijker kunt legen zonder zelf onder het stof te komen zitten...
Maar dat werkt natuurlijk in de praktijk niet zo!
ik zuig namelijk STOF met de stofzuiger en dat is wat anders dan wat jullie daar laten zien.

m.v.g.
Greta

Han uit Bilthoven 23-11-2016

Prima stofzuiger, lastig in gebruik

Fantastische stofzuiger voor wat betreft de zuigprestaties! Echter lastig in gebruik. De slang is veel te kort, waardoor je voortdurend loopt te trekken aan de machine en als je dat iets te wild doet, dan valt hij om. Bij mijn oude stofzuiger heb ik een slang van 5 meter lengte zitten en als je eenmaal daar het gebruiksgemak van hebt leren kennen wil je niet anders. Dyson gebruikt echter geen standaardmaten, dus is het lastig daar een langere slang voor te kopen of laten maken. Daarnaast is het lastig om even de stang los te koppelen en alleen met de pistoolgreep op de slang iets op te zuigen. Eigenlijk moet je er dan eerst even een andere zuigmond op zetten, niet erg handig. Dat verwisselen van zuigmond gaat ook niet zo gemakkelijk als je met een standaard stofzuiger gewend bent. Door de afwijkende maten, kan je hem ook niet even aan b.v. een schuurmachine o.i.d. koppelen.

Pluspunten

• Zuigprestaties

Minpunten

• Extreem korte slang
  • Instabiel
  • Geen universele aansluitstukken
  • Verwisselen huplstukken

Patrick 08-01-2016

We hebben nu de dyson een half jaar in gebruik. zou geen andere stofzuiger meer willen. Geen gedoe met losse zakken en verlies aan zuigkracht. Kwaliteit is erg goed, voelt allemaal solide aan. Mijn ouders hebben tegenwoordig ook een Dyson stofzuiger, ze zijn om erg tevreden. Die zijn ook om, ze willen geen andere meer.

Davina 08-01-2016

Wij hebben monenteel deze ongeveer een half jaar de stofzuiger. waarbij wij erg te vreden zijn over de zuigkracht en de mogelijkheden welke deze heeft. hij rold ook erg makkelijk met je mee. door zijn ronde vormen blijft hij ook niet steken achter de bank of stoelen. en hij is licht voor de trap. hij is ook lekker compact zodat hij makkelijk is op te bergen.
Wij zijn erg te vreden over deze stofzuiger.

Dick 06-01-2016

Is makkelijk op te bergen gemakkelijk in gebruik geen vieze luchtjes. Makkelijk schoon te maken en niet zwaar van gewicht om te verplaatsen trap op,zuigmonden heel makkelijk verwisselbaar ben zeer te vreden en maakt ook geen hels geluid

Ozzy 06-01-2016
Geschreven voor: Dyson DC52 Allergy

Heb al jaren stofzuigers gebruikt met zak van Bosch tot Miele maar wat ben ik blij met mijn Dyson! Ik had het eerder moeten doen gebruiksvriendelijk geen vieze verstopte zakken geuren en tig knoppen met pictogrametjes met snelheden! Simpel stil mooie vormgeving maar het allerbelangrijkste gebruiksvriendelijk en doet zijn werk uitstekend! Bedankt BCC voor de actie en Dyson voor mijn schone huis!

Ferry Tempelaars 05-01-2016

Het is een hele goede stofzuiger. Zuigkracht van de stofzuiger is perfect. Heel makkelijk schoon te maken, je hoeft niet met je vingers in het viezigheid. Ik had de stofzuiger gekocht voor de verjaardag van mijn moeder, ze is er heel erg tevreden over.

Wij geven de stofzuiger een dikke 8!!

Doogaanayyy 05-01-2016

Wij geven de stofzuiger een dikke 10!!

Ik raad iedereen aan om een dyson stofzuziger te kopen.. Een echte aanrader!!

jess 05-01-2016

Gezien onze grote vloeroppervlakte wilde we een goede stofzuiger.
Na veel gelezen te hebben gekozen voor Dyson.
Zeer tevreden, behoud zijn zuigkracht en wanneer de stofzuiger vol is zie je het gelijk. Gelijk gemakkelijk legen en weer verder.
Wat ook heel fijn is dat hij niet veel warmte afgeeft zoals een normale stofzuiger wel doet.

YS 02-01-2016

Helaas hebben wij geen goede ervaringen hiermee. Het komt wel eens voor dat we een snipper papier of iets dergelijks opzuigen. Dit komt dan vast te zitten, en is onmogelijk om zelf te verwijderen. Na een klacht bij dyson kreeg ik een link naar een filmpje op youtube gemaild. Om het papier of de prop te verwijderen moet je bij de slang met een schroevendraaier een onderdeel open schroeven. Weer met Dyson gemaild dat dat toch eigenlijk niet zou moeten, elke week mijn stofzuiger open schroeven. Van het antwoord wat ze gaven viel ik bijna van mijn stoel, ze adviseerden mij om een gootsteen-veer aan te schaffen om alles wat groter is als stof te verwijderen!!
Verder vind ik de stof opvangbak heel onhandig, het leegmaken gaat niet handig, het stokje wat je nodig hebt om het stof eruit te vegen is al snel kapot. Ook de stofzuigerslang is van slechte kwaliteit, na een half jaar zitten er al diverse knikken in.
Dit is mijn tweede Dyson, over de eerste was ik wel tevreden.
Wat mij betreft is dit een grote miskoop, ik raad deze stofzuiger ook niemand aan. Ook de reactie van Dyson valt me erg tegen, ze hadden ook een aanbod kunnen doen om de stofzuiger (evt. met bijbetaling) om te ruilen, maar ze geven niet thuis.

joep999 12-10-2015

Werkt perfect, is ontzettend krachtig! Gemakkelijk in gebruik, handig op te bergen en goed schoon te maken.

Tornado5 27-06-2015

De Dyson is ons heel erg tegengevallen. Op zich is de zuigkracht goed en zijn er voldoende accessoires (w.o. diverse zuigmondstukken) maar de prijs /kwaliteit staat in geen enkele verhouding. Het meest ergerlijke is het kleine stofreservoir en de onmogelijke verschoning daarvan. De klep onder valt open maar zit vervolgens enorm in de weg zodat het stof alle kanten op vliegt. Ook als je het op wilt vangen in een aparte plastic zak is dit niet te doen. Na een paar weken was ook een plastic stukje uit het handstuk kapot.

cte64 05-03-2015

Ook voor kopers van nieuwe stofzuigers: de superieure kwaliteiten die Dyson claimt blijken helaas vaak niet meer dan een stukje marketing. Als bij normaal gebruik (!) de stofzuiger onbruikbaar wordt omdat er een palletje van het scharnier afbreekt, geeft dyson niet thuis. De grote vraag is waarom je dus een Dyson koopt die twee keer zo duur is als een gewone stofzuiger, terwijl de levensduur het niet eens haalt bij de goedkopere alternatieven. Dan doet bv. Miele dat toch (meestal) beter....

Officiele reactie van Dyson 06-03-2015

Geachte klant,
U heeft telefonisch en per email enkele malen contact met ons gehad omdat uw DC23 stofzuiger na 6 jaar gebruik een euvel had aan de klep van de stofbak. We boden een vervangende klep aan voor 25,03 inclusief verzendkosten, echter u was niet bereid hiervoor te betalen. Dyson biedt 5 jaar garantie, maar de garantietermijn van uw DC23 stofzuiger was dus helaas al een tijdje verstreken. Wij vinden het vervelend dat u het nu doet voorkomen alsof de stofzuiger onrepareerbaar en onbruikbaar is geworden. U kunt uiteraard alsnog contact met ons opnemen als u het betreffende onderdeel wilt bestellen, waarna u uw stofzuiger weer gewoon kunt gebruiken.
Hartelijk dank en met vriendelijke groet,
Dyson

medard 21-03-2015

vind ik een heel goed antwoord van dyson, die persoon mag niet vergeten dat alles stuk kan gaan, wij ook, is de garantie periode voorbij, wel daar doe ik niet moeilijk over, juist is juist, ik blijf trouw zweren aan dyson

GH.Arends 31-12-2014
Geschreven voor: Dyson DC52 Allergy

Na overwegend positieve reviews te hebben gelezen, heb ik uiteindelijk deze stofzuiger gekocht. Nu na enkele dagen te hebben gebruikt, heb ik spijt van deze aankoop. Redenen:

- Te korte stang. Zelf ben ik 1.90 lang. Daardoor niet comfortabel in gebruik.

- De stofzuigerkop glijd niet soepel over het laminaat, ondanks diverse instelmogelijkheden.

- Het vermogen is niet te regelen via de motor, enkel door een mechanische klep in de stofzuigermond die de zuigkracht afknijpt. Daardoor niet energievriendelijk. Vandaar een dikke onvoldoende op duurzaamheid.

- Het snoer is met 6,5 meter te kort, ondanks dat we geen groot huis hebben. De bereikbaarheid is dus beperkt.

- Maakt veel lawaai.

Ik mis toch mijn vorige stofzuiger. Dit was een Philips voor minstens de helft van het geld.....

Officiele reactie van Dyson 07-01-2015

Beste GH Arends,
Vervelend te horen dat u spijt heeft van uw aankoop. We kunnen u verzekeren dat de stang lang genoeg is. Indien u bij het stofzuigen de arm langs uw lichaam laat hangen in plaats van voorover bukt, is de lengte zeker afdoende.
Voor laminaat kunnen we u aanraden een parketborstel te gebruiken. U heeft een model gekocht zonder parketborstel, echter de borstel is eenvoudig bij te bestellen.
Wij raden u aan contact op te nemen met onze klantenservice via nummer 020 521 9890, zodat we u kunnen helpen de problemen op te lossen.
Dyson

Freek Dericks 04-12-2014

Met 2 kleine kinderen die gevoelig zijn aan allergieen is de DYSON DC52 Allergy de enige juiste keuze. We gebruiken deze stofzuiger nu bijna een maand en in tegenstelling tot andere stofzuiger halen we deze met plezier boven. Toestel voelt degelijk en robust aan maar toch licht en wendbaar. Zuigkracht is zeer goed en vooral stabiel, zelfs met een volle stofbak. Enige verbetering die ik kan wensen is dat hij het stofzuigen voor mij doet. ”

Mik van Toorenburg 15-11-2014

Zeer tevreden over de Dyson DC 52 Extra Allergy!

Ten eerste omdat ik als astma-patient beduidend minder last heb van de stinkende lucht die vaak uit stofzuigers afkomstig is. De lucht die wordt uitgeblazen is zeer schoon en geurloos. Verdere heeft de stofzuiger een uitstekende zuigkracht, zelfs als deze vol zit met stof. De bijgeleverde voet voor harde vloeren is een must, aangezien dit krassen op het laminaat voorkomt! Wat betreft het design; het ziet er zeer gelikt uit. De opvangbak voor het stof is gemakkelijk te demonteren waardoor je de verzamelde stof snel kunt weggooien. Ook de stofzuigerstang is prettig in gebruik voor zowel lange- als korte mensen. De stang is eenvoudig uitschuifbaar en kan worden ingesteld op veel verschillende lengtes.

Als enige kritiekpuntje heb ik de stabiliteit van de stofzuiger; hij valt namelijk erg snel om. Wanneer je van richting veranderd (180˚- graden) is de stofzuiger snel geneigd om te vallen.

Pieter L 09-11-2014

Uitstekende stofzuiger, rolt goed en licht mee, wendbaar, handige handel om zuigkracht te verminderen. Stofzuiger heeft lange slang, wat het stofzuigen in moeilijke hoeken vergemakkelijkt. Veel mondstukken, waarvan de kleine borstels erg handig zijn voor hoekjes en trappen. Reservoir uitnemen en legen gaat ook in één beweging, nooit meer zakken verwisselen. Ben er erg blij mee, een aanwinst in huis!

daleyvdhulst 02-11-2014

Het ontwerp van de stofzuiger moet je van houden,het moderne uiterlijk spreekt mij erg aan. Een Dyson stofzuiger ziet er mooi vormgegeven uit, echter het blijft een stofzuiger en dat is wat hij als de beste doet.

Voorgaande stofzuigers hadden altijd problemen met de katten haren in het kleed en op de bank. Door de zuigkracht van dit apparaat gaat dat nu een stuk sneller.

Ook een groot pluspunt is de afwezigheid van een stofzak, het legen van het reservoir gaat erg gemakkelijk en een volle stofzak behoort tot het verleden.

De lengte van de stang is groot, lange mensen kunnen rechtop staan wat aangenaam is.

Ook de lengte van de stroomsnoer is goed.

Al met al een erg fijn apparaat waar ik hopelijk nog lang plezier van ga hebben.

claesr 30-10-2014
Geschreven voor: Dyson DC52 Allergy

Pro: zuigkracht, geen extra kosten (stofzak, filter,...), goed tegen allergien
Contra: te korte stang, geluid, stang en flexiebele te dik, beter twee om zijn as draaiende wieltjes (geeft een betere wendbaarheid)

judithkeessen 30-10-2014

Prima stofzuiger! Heel makkelijk in het gebruik, goed nagedacht over het design. Aparaat rolt makkelijk mee, blijft nergens achter haken. Goede zuigkracht, ook alshet reservoir bijna vol is. Reservoir uitnemen en legen is gemakkelijk, mondstukken perfect voor allerlei toepassingen. Lange slang dus trap ook gemakkelijk te doen. Zeker een aanrader!!