Philips PowerPro Ultimate FC9920 - Reviews

Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 46 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,3

mkrijnen 04-10-2015

4,8
De stofzuiger heeft weinig zuigkracht in vergelijking met mijn vorige 550 watt philips. Ik heb dit aangegeven bij de mediamarkt. Hun antwoord was dat zij hier niets aan konden doen, omdat ik de stofzuiger al gebruikt had. Toen maar Philips gebeld, die zouden terugbellen. Helaas moeten ze na 2 weken nog steeds bellen. Ik zit met een stofzuiger die echt zwaar tegenvalt. De reviews en de marketing van philips hebben mij behoorlijk misleid. Ik hoop een ander te kunnen behoeden. De zuigkracht lijkt veel, vanwege het goede verloopstuk, daardoor heel krachtig op tapijt, maar waardeloos op de trap met alleen de slang.

Jo4 07-06-2016

Bedankt voor het behoeden van een miskoop.

Aartje 12-05-2017

ik heb precies dezelfde ervaring
Ben bijzonder ontevreden over de prestaties.
Stofzuigen duurt2 x zo langen bij een blaafhe of stukje papier moet je het uit het wieltge halen
gewoon slecht!!!

Debsterella 20-05-2015
  • Product maand in bezit

De eerste week was ik enorm enthousiast over deze stofzuiger. Wat een enorme zuigkracht en wat ging hij soepel door de woonkamer heen. Echter nu een maand verder zijn er toch wat dingen waar ik tegenaan loop.

Op dit moment is de stofzuigermond al terug naar Philips omdat het plastic stripje aan de achterkant waarmee je hem aan de stofzuiger kan bevestigen totaal vervormd waardoor hij niet meer aan de stofzuiger kan. We gebruiken nu de parketborstel en daarbij gebeurt hetzelfde.

Hebben hier meer mensen last van?

Tevens vind ik de opzetstukjes erg onhandig hangen aan de slang. Ze vallen er tot mijn grote frustratie veel af. Ik gebruik ze veel maar overweeg nu om ze er maar af te halen omdat ik me er aan erger.

De parketborstel vind ik echt niets, maar dat kan iets persoonlijks zijn.

De buis en de kliksystemen komen verder fragiel over, ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal heel blijft.
Tijdens het zuigen wissel ik vrij regelmatig van hulpstuk naar de stang en ik hoop maar dat dit niet defect gaat.

Ik baal enorm van de kapotte stofzuigermond en hoop dat Philips met een passende oplossing komt. Het zou natuurlijk nergens op slaan als ik de stang ergens in de kast moet neerleggen omdat hij niet meer aan de stofzuiger kan. En dat pas na een maand in gebruik.

mvst 20-10-2014

Super tevreden over deze krachtige FC 9920 POWER PRO ULTIMATE stofzuiger zonder zak.
Stofzuigen van zowel laminaat, vinyl als tapijt gaat uitstekend met het "TriActiveMax" zuigmondstuk. Het resultaat van de reiniging van de tapijten overtreft mijn verwachtingen. Deze stofzuiger is soepel in gebruik. Bijkomende pluspunten zijn : de extra borstels aan de zijkanten van de zuigmond, het lange snoer, de grote makkelijk af te halen en te ledigen opvangbak zonder opvliegend stof.
Het is daarbij ook een mooi design toestel dat zowel horizontaal als vertikaal op te bergen is. Een absolute aanrader.

Marjon 04-02-2018

Slechte koop

Heb gekozen voor deze stofzuiger omdat hij goede reviews kreeg. Heb nu gigantisch spijt van de aankoop. Na 5 maanden in gebruik maar hij zuigt voor geen meter. Ik raad deze stofzuiger niemand aan.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven

Minpunten

• totaal geen zuigkracht meer over.

Tainee 12-10-2014

Ik ben momenteel de Philips FC9920/09 aan het testen en ik ben heel tevreden. Hij heeft een grote zuigkracht, het snoer is lang en de stofzuiger is heel wendbaar. Verder kan ik 's avonds met een gerust hart nog eens stofzuigen zonder dat de kindjes wakker worden want hij maakt echt niet veel lawaai. Het ledigen van de opvangbak is ook een stuk makkelijker dan bij mijn vorige stofzuiger. Aan te raden!

eovolente 05-06-2018

goede zuiger met slechte stang

Prima stofzuiger met als nadeel dat binnen een paar maanden de stang uit elkaar valt. Gammele constructie.

Ingr 16-04-2018

Geen aanrader.

Ik gebruik de Philips power pro active,power cycloon 4 nu een paar maanden. Ik ben zeker niet tevreden. Na 1 keer zuigen maak ik meteen de bak leeg en maak het "zachte kussentje" dat tegen het filter zit schoon, omdat ik merk dat hij anders nog slechter zuigt. Ook zit er geregeld troep op het oranje ronddraaiende "filtertje".
Mijn vorige zuiger met zak deed het 10 keer beter en hierbij hoefde ik alleen af en toe de zak te vervangen.

Pascale 28-12-2017

Lichtgewicht krachtpatser

Opvolger gekocht van de Philips Marathon zakloze stofzuiger. Deze FC9920/09 is lichter qua behuizing en zeker de telescoop buizen. Ook het stof reservoir is makkelijker schoon te maken. Goede opvolger, krachtig en zeer tevreden ermee.

Pluspunten

• Krachtig
  • Lichtgewicht
  • Zakloos
  • Wendbaar
  • Geluidsarm

Minpunten

• Niet te bedenken

m 15-12-2016

waardeloos

Ik had hoge verwachtingen van deze stofzuiger na reviews gelezen te hebben en bij de consumentenbond kwam hij als beste uit de test.
Maar heb hem na 2weken gebruikt te hebben terug gestuurd.
Hij zuigt niet voldoende, kruimels moet je vaak overheen anders blijft er genoeg op de vloer liggen. Enige voordeel vond ik dat hij best stil zuigt. Verder is de slang niet handig klein te schuiven waardoor hij nog best veel plaats in neemt en vraag ik me af hoe degelijk het materiaal is.

pelbers1 21-08-2016

Topklasse stofzuiger

De beste stofzuiger die we ooit gehad hebben. Na diverse Miele stofzuigers is deze verrassend goed. Hij is stil , krachtig en loopt heel licht. We hoeven ook geen dure stofzuigerzakken meer te kopen. Ondanks het lage stroom verbruik doet deze niet onder voor onze 2200w Miele waar de motor van kapot ging. De bijgeleverde zuigmond voor parket is erg handig. Het enigste nadeel is dat de hulpstukken niet in de stofzuiger kunnen worden opgeborgen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Zuigt zeer goed
  • Loopt heel licht
  • Geen zakken meer nodig
  • Heel handig in gebruik.

Minpunten

• Geen opbergvak hulpstuk

roelfrenkema 30-06-2015

Had eindelijk wat geld over en besloot dat in een goede stofzuiger te steken. Ben meteen gaan zoeken en vergelijken. Philips en Dyson waren eind kandidaten waarbij ik bij een optische vergelijking toch voor de degelijker ogende Philips heb gekozen.

Deze Philips voldoet aan al mijn wensen en ik eigenlijk nog geen nadelen ontdekt zoals die in sommige beoordelingen worden genoemd. Het materiaal is uitstekend. De stofzuiger zuigt zo sterk dat ik hem alleen op halve kracht (schuifregelaar) kan gebruiken anders neemt hij de vloerbedekking mee.

De eerste keer stofzuigen was een beschamende ervaring. Het doorzichtige reservoir liet er geen twijfel over bestaan dat ik inderdaad aan een nieuwe stofzuiger toe was.

Het microfilter lijkt de lucht te zuiveren dus werkt als een tierelier. Natuurlijk zal die tzt schoongemaakt/vervangen moeten worden.

De aankoop was ook al een plezier, door een actie bij Wehkamp kwam ik goedkoper uit dan hier aangegeven en door een tweede actie bij Philips (30€ terug) kom ik qua aanschaf zelfs net onder 200€ uit.

De stofzuiger is verder erg stil. Op maximum stand de stilste die ik ooit gehoord heb, op halve stand ongeveer zo luid als mijn bovenburen als die aan het stofzuigen zijn.

Kortom, het mag duidelijk zijn dat ik plezier aan mijn uitgave beleef. En ik kan hem dan ook iedereen van harte aanbevelen.

dylanenglenn 11-10-2014

Ik ben de PowerPro Ultimate type FC9920/09 aan het testen.
Het eerste wat me opviel was dat hij veel minder lawaai maakt. En toch heeft hij een enorme zuigkracht. Heel gemakkelijk de trap op te dragen door het handvat. Hij heeft ook een lang snoer wat het heel gemakkelijk maakt om een grote ruimte te stofzuigen. Tapijten, vloeren stofzuigt hij supergoed. Op laminaat laat hij een beetje strepen achter bij het draaien, misschien omdat alles nog nieuw is, hopelijk.

joelleop 09-10-2014

Met 2 kleine kinderen en een hond wordt stofzuigen hier dagelijks gedaan maar was nog nooit zo leuk!! Ik test op het moment deze Philips ECO Floorcare stofzuiger. PowerPro Ultimate type FC9920/09 Allergy+, energieklasse A met PowerCyclone 7 technologie voor een zeer goede zuigkracht en een Ultra Clean Air HEPA 13-filter met 99,95% filtratie voor een frisse en schone omgeving.
Hij ziet er erg leuk uit (Sparkle Black). Hij is zeer zuinig. Ondanks zijn lage Wattage is zijn zuigkracht toch zeer zeer goed. Bovendien heeft hij ook een lekker lange kabel (11m) waardoor je minimaal van stopcontact moet wisselen. Zijn stevige aluminium telescoopbuis is gemakkelijk aan te passen zodat hij ook geschikt is als je wat kleiner of groter bent. Voor mezelf was dit handig om een paar spinnenwebjes van het plafond te zuigen. De stofzuiger glijdt stabiel over de vloer en draait gemakkelijk. Wat me vooral opviel tijdens het aanzetten is dat hij zo veel minder lawaai (slechts 73 dB) maakt dan mijn vorige stofzuigers. De zuigkracht op zowel harde vloer als matjes ed is zeer goed. Na afloop rolt de kabel zeer vlot terug in de omkasting en kan je hem horizontaal of verticaal wegzetten.
Het TriActiveMax-mondstuk zuigt mooi alles op. Bovendien zijn er handige borsteltjes aan de zijkanten zodat je ook mooi langs de kanten kan zuigen. Het multifunctionele mondstuk kan je eenvoudig omschakelen van hard naar zachte vloer.
De 3 accessoires kan je, indien je dit wil, op de buis bevestigen door middel van een houdertje. Standaard zit er een Spleetmondstuk (bv zetelreten) bij en een kleine borstel waar je ook nog het borstelmondstuk (bv toetsenborden) op kan plaatsen. Deze kleinere stukken zijn gemakkelijk op de buis te bevestigen en eraf te halen.
Het legen is ook kinderspel. Je kan de bak zonder moeite ontgrendelen en terugplaatsen. De opvangbak is lekker groot en de NanoClean-technologie zorgt ervoor dat er geen vervelende stofwolk is bij het legen. De bak heeft bovendien een tuitvorm en een gemakkelijk deksel dat je met je duim kan openen. Het is ook erg gemakkelijk om kleine stukjes (bv Lego) terug te vinden die je opgezogen hebt. Wat me wel is opgevallen is dat er wel wat lange haren van me zicht hadden vastgezet rond de luchtdoorlaat in de opvangbak. We hebben een hond met lange haren en hiermee is geen probleem maar de mijne zijn best wel lang en ik verlies er veel op het moment. En deze hadden zich dus vastgezet rond de luchtdoorlaat maar kon ik er zonder moeite en zonder geknoei van af nemen bij het openen van de deksel.
De filter tussen de opvangbak en de motor moet 2maandelijks gereinigd worden maar hoeft niet vervangen te worden. De filter aan de achterzijde van het toestel moet 2jaarlijks vervangen worden. Dus aangezien je geen zakken moet kopen en er slechts 1 filter moet vervangen worden zijn de kosten minimaal.
Wat mij betreft is dit een topper en aanrader! De prijs houd je misschien tegen maar eerlijk waar deze stofzuiger is zijn prijs meer dan waard. Totnogtoe hadden we 2 beterkope toestellen en het is dag en nacht verschil met deze. De prijs/kwaliteit is dus zeer goed!

Carmen 29-06-2018

zwaar teleurgesteld

vorige philips; 13 jaar gebruikt;met 5 honden en vele katten. nu de nieuwe; zuigt zo slecht, heb hem in de schuur gegooid; hij laat kattenbakhoutkorrekgruis.. haren liggen..totaal geen zuigkracht en het reservoir is zo klein;als er al haren worden opgezogen (op mijn knieen met de lange buis eraf);gaan die meteen op het gedeelte (rooster in de opvangbak) zitten dat zuigt..dus zit de boel meteen verstopt..en zuigt ie helemaal niet meer...nee grote teleurstelling, zonde van mijn geld..nu een red devil voor 50 euro bij kruidvat gekocht..veel te klein en veel te kort snoer...,maar moet wat..het is elke dag vloeken op philips....ga nu via consumentenbondtest goede vinden hoop ik.

Ollybolly 21-06-2018

Geweldige stofzuiger. Weinig geluid

Geweldige stofzuiger. Stil. Zuigt enorm goed. Ziet er geweldig uit. Makkelijk te legen. Rolt goed. Fijne stoer. Verstelbare stang

Issie89 25-04-2018

Stofzuiger is gemakkelijk in de omgang

Stofzuiger is niet al te zwaar is makkelijk hanteerbaar en niet te groot ivm het opbergen in de kast

Philipie21 24-02-2018

Perfect! Beschrijving klopt helemaal.

Uitermate tevreden ben ik met mijn Philips stofzuiger. Ik was benieuwd naar de beloofde zuigkracht, maar het klopt precies zoals in de beschrijving. 'k Ben verbaast over de soepele bewegingen en vooral het HEPA 13-filter is voor mij ontzettend belangrijk. Leven met allergieën is sowieso vrij heftig.

Wim 23-02-2018

Goede stofzuiger met een slecht handvat

Het is een goede stofzuiger, maar het handvat aan de stofzuigerslang met regelbare zuigkrachtregeling is te zwak geconstrueerd en breekt na verloop van tijd door de kracht die erop wordt uitgeoefend tijdens het stofzuigen. Daarom niet kopen!

Egbert 06-01-2018

Fantastisch Philips product!!

Ik ga er hier geen lappen tekst tegenaan gooien. We hebben een nogal verharende Springer spaniël. het gegeven dat de bak veel haar vergaart zegt mij voldoende. Wel de filterspons om de 2 beurten even afspoelen. Zij die hier een slechte ervaring weergeven kunnen niet mogelijk omgaan met het apparaat of lezen de instructies niet. Maak echt niets van dat alles mee. Heb ervaring met Bosch en Siemens die waardeloos bleken. Motoren kapot net buiten de garantie.

Pluspunten

• Variabele zuigkracht. Op max zeer krachtig!
  • Zéér hoge kwaliteit.

Ano73 26-07-2017

Ben beter gewend van Philips

Stofzuiger ziet er mooi uit, maar qua prestaties was de oude een stuk beter en krachtiger.
Het koppelstuk van slang naar stang blijft niet perfect zitten en daardoor kun je niet teveel druk op de stang uitoefenen.