Philips PowerPro Ultimate FC9920/09 - Reviews

A
Draadloos

pelbers1 21-08-2016 Product paar maanden in bezit

Topklasse stofzuiger

De beste stofzuiger die we ooit gehad hebben. Na diverse Miele stofzuigers is deze verrassend goed. Hij is stil , krachtig en loopt heel licht. We hoeven ook geen dure stofzuigerzakken meer te kopen. Ondanks het lage stroom verbruik doet deze niet onder voor onze 2200w Miele waar de motor van kapot ging. De bijgeleverde zuigmond voor parket is erg handig. Het enigste nadeel is dat de hulpstukken niet in de stofzuiger kunnen worden opgeborgen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Zuigt zeer goed
  • Loopt heel licht
  • Geen zakken meer nodig
  • Heel handig in gebruik.

Minpunten

• Geen opbergvak hulpstuk

nniicc 27-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Ik ben hiervoor een krachtige bosch stofzuiger gewond. Weliswaar met stofzuigerzakken. Deze stofzuiger was niet mijn keuze. Ik vind m te groot. Hij rijdt op zich makkelijk, snoer is goed lang en hoef ik per verdieping niet te verplaatsen. Ik vind de stang te wiebelig en daardoor voelt het heel fragiel. 1 aanhechtdeel van de stang is al kapot en zit nu met ductape in elkaar. Ik heb niet het idee dat ik de zuigkracht kan instellen. Bij de bosch kon dit wel. Hij is ook wat stiller. De stofzuigermond vind ik wel te lig en te groot. Ik zie ook dat ik grotere stukjes vuil of kruimels niet opzuig maar voor me uit schuif, nare eigenschap in een huis vol kinderen. Even snel een behendig de traptreden schoonmaken is er niet bij. Niet altijd fijn om het kleinere opzet stuk er op te zetten. Het lijkt alsof deze stofzuiger minder zuigt dan mijn oude bosch. Een voordeel, je ruimte m niet en hij is idd makkelijk te legen. Voor even vaak en veel stof zuigen zou ik deze niet aanbevelen. De kast zelf is al heel groot.

mkrijnen 04-10-2015 Product paar weken in bezit

4,8
De stofzuiger heeft weinig zuigkracht in vergelijking met mijn vorige 550 watt philips. Ik heb dit aangegeven bij de mediamarkt. Hun antwoord was dat zij hier niets aan konden doen, omdat ik de stofzuiger al gebruikt had. Toen maar Philips gebeld, die zouden terugbellen. Helaas moeten ze na 2 weken nog steeds bellen. Ik zit met een stofzuiger die echt zwaar tegenvalt. De reviews en de marketing van philips hebben mij behoorlijk misleid. Ik hoop een ander te kunnen behoeden. De zuigkracht lijkt veel, vanwege het goede verloopstuk, daardoor heel krachtig op tapijt, maar waardeloos op de trap met alleen de slang.

roelfrenkema 30-06-2015 Product paar weken in bezit

Had eindelijk wat geld over en besloot dat in een goede stofzuiger te steken. Ben meteen gaan zoeken en vergelijken. Philips en Dyson waren eind kandidaten waarbij ik bij een optische vergelijking toch voor de degelijker ogende Philips heb gekozen.

Deze Philips voldoet aan al mijn wensen en ik eigenlijk nog geen nadelen ontdekt zoals die in sommige beoordelingen worden genoemd. Het materiaal is uitstekend. De stofzuiger zuigt zo sterk dat ik hem alleen op halve kracht (schuifregelaar) kan gebruiken anders neemt hij de vloerbedekking mee.

De eerste keer stofzuigen was een beschamende ervaring. Het doorzichtige reservoir liet er geen twijfel over bestaan dat ik inderdaad aan een nieuwe stofzuiger toe was.

Het microfilter lijkt de lucht te zuiveren dus werkt als een tierelier. Natuurlijk zal die tzt schoongemaakt/vervangen moeten worden.

De aankoop was ook al een plezier, door een actie bij Wehkamp kwam ik goedkoper uit dan hier aangegeven en door een tweede actie bij Philips (30€ terug) kom ik qua aanschaf zelfs net onder 200€ uit.

De stofzuiger is verder erg stil. Op maximum stand de stilste die ik ooit gehoord heb, op halve stand ongeveer zo luid als mijn bovenburen als die aan het stofzuigen zijn.

Kortom, het mag duidelijk zijn dat ik plezier aan mijn uitgave beleef. En ik kan hem dan ook iedereen van harte aanbevelen.

Debsterella 20-05-2015 Product maand in bezit

De eerste week was ik enorm enthousiast over deze stofzuiger. Wat een enorme zuigkracht en wat ging hij soepel door de woonkamer heen. Echter nu een maand verder zijn er toch wat dingen waar ik tegenaan loop.

Op dit moment is de stofzuigermond al terug naar Philips omdat het plastic stripje aan de achterkant waarmee je hem aan de stofzuiger kan bevestigen totaal vervormd waardoor hij niet meer aan de stofzuiger kan. We gebruiken nu de parketborstel en daarbij gebeurt hetzelfde.

Hebben hier meer mensen last van?

Tevens vind ik de opzetstukjes erg onhandig hangen aan de slang. Ze vallen er tot mijn grote frustratie veel af. Ik gebruik ze veel maar overweeg nu om ze er maar af te halen omdat ik me er aan erger.

De parketborstel vind ik echt niets, maar dat kan iets persoonlijks zijn.

De buis en de kliksystemen komen verder fragiel over, ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal heel blijft.
Tijdens het zuigen wissel ik vrij regelmatig van hulpstuk naar de stang en ik hoop maar dat dit niet defect gaat.

Ik baal enorm van de kapotte stofzuigermond en hoop dat Philips met een passende oplossing komt. Het zou natuurlijk nergens op slaan als ik de stang ergens in de kast moet neerleggen omdat hij niet meer aan de stofzuiger kan. En dat pas na een maand in gebruik.

lauradevos 24-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik had van te voren alle reviews gelezen en was gelijk enthousiast. Maar ik loop echt tegen een paar dingen aan. Vraag me af of anderen dat niet hebben. -de stang en slang is voor mij iets te kort, ik had een miele en die was echt langer. -als ik onder sommige kasten zuig gaat de kop er wel onder, maar komt niet meer terug omdat het uiteinde hoger is (snappen jullie wat ik bedoel?) -ik vind dat de slang heel lastig van de stang afgaat -ik vind de stofzuiger echt zwaarder Daarnaast zijn er ook veel goede dingen op te noemen, maar dit even omdat ik dat jammer vind.

joelleop 10-11-2014 Product kwartaal in bezit

Hij ziet er erg leuk uit. Hij is zeer zuinig. Bovendien heeft hij ook een lekker lange kabel waardoor je minimaal van stopcontact moet wisselen. Zijn stevige aluminium telescoopbuis is gemakkelijk aan te passen zodat hij ook geschikt is als je wat kleiner of groter bent. De stofzuiger glijdt stabiel over de vloer en draait gemakkelijk. Wat me vooral opviel tijdens het aanzetten is dat hij weinig lawaai (73 dB) maakt. De zuigkracht op zowel harde vloer als matjes ed is zeer goed. Na afloop rolt de kabel zeer vlot terug in de omkasting en kan je hem horizontaal of verticaal wegzetten.
Het TriActiveMax-mondstuk heeft borsteltjes aan de zijkanten zodat je ook mooi langs de kanten kan zuigen. Het multifunctionele mondstuk kan je eenvoudig omschakelen van hard naar zachte vloer.
Wat mij betreft is dit een topper en aanrader! De prijs/kwaliteit is zeer goed!

Jetskie 29-10-2014 Product maand in bezit

Ik heb zelf de Prower-Pro Ultimate FC9921 (deze wort met 2 zuigmonden geleverd)
Ik ben zeer tevreden over de zuigkracht de wendbaarheid.
de afstandsbediening (bij dit type) op de slang is erg handig, net als de kleine opzetborstels die op het handvat op de slang bevestigd worden.
Ik wil nooit meer een stofzuiger met zak! (zkr met kleine kinderen erg handig als je eens wat klein speelgoed hebt opgezogen ;) )

mvst 20-10-2014 Product paar weken in bezit

Super tevreden over deze krachtige FC 9920 POWER PRO ULTIMATE stofzuiger zonder zak.
Stofzuigen van zowel laminaat, vinyl als tapijt gaat uitstekend met het "TriActiveMax" zuigmondstuk. Het resultaat van de reiniging van de tapijten overtreft mijn verwachtingen. Deze stofzuiger is soepel in gebruik. Bijkomende pluspunten zijn : de extra borstels aan de zijkanten van de zuigmond, het lange snoer, de grote makkelijk af te halen en te ledigen opvangbak zonder opvliegend stof.
Het is daarbij ook een mooi design toestel dat zowel horizontaal als vertikaal op te bergen is. Een absolute aanrader.

charliem84 19-10-2014 Product maand in bezit

Ik heb deze stofzuiger nu een maand en ben zeer tevreden.
Zeer handig dat ik geen zakken meer in huis moet hebben en zelfs met een vol reservoir blijft de zuigkracht super!

sammy80 16-10-2014 Product paar weken in bezit

sinds een paar weken in bezit en ben er erg tevreden mee, voorheen hadden we altijd een luxe miele stofzuiger, maar deze overtreft die toch wel, zeker met de enorme zuigkracht en toch zuinig. Voordeel is dat je geen zak meer hoeft te verwisselen en dat er super handige hulpstukken bij zitten. Ben erg tevreden hoe deze philips stofzuigt, erg schoon!!

Tainee 12-10-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben momenteel de Philips FC9920/09 aan het testen en ik ben heel tevreden. Hij heeft een grote zuigkracht, het snoer is lang en de stofzuiger is heel wendbaar. Verder kan ik 's avonds met een gerust hart nog eens stofzuigen zonder dat de kindjes wakker worden want hij maakt echt niet veel lawaai. Het ledigen van de opvangbak is ook een stuk makkelijker dan bij mijn vorige stofzuiger. Aan te raden!

dylanenglenn 11-10-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben de PowerPro Ultimate type FC9920/09 aan het testen.
Het eerste wat me opviel was dat hij veel minder lawaai maakt. En toch heeft hij een enorme zuigkracht. Heel gemakkelijk de trap op te dragen door het handvat. Hij heeft ook een lang snoer wat het heel gemakkelijk maakt om een grote ruimte te stofzuigen. Tapijten, vloeren stofzuigt hij supergoed. Op laminaat laat hij een beetje strepen achter bij het draaien, misschien omdat alles nog nieuw is, hopelijk.

joelleop 09-10-2014 Product paar dagen in bezit

Met 2 kleine kinderen en een hond wordt stofzuigen hier dagelijks gedaan maar was nog nooit zo leuk!! Ik test op het moment deze Philips ECO Floorcare stofzuiger. PowerPro Ultimate type FC9920/09 Allergy+, energieklasse A met PowerCyclone 7 technologie voor een zeer goede zuigkracht en een Ultra Clean Air HEPA 13-filter met 99,95% filtratie voor een frisse en schone omgeving.
Hij ziet er erg leuk uit (Sparkle Black). Hij is zeer zuinig. Ondanks zijn lage Wattage is zijn zuigkracht toch zeer zeer goed. Bovendien heeft hij ook een lekker lange kabel (11m) waardoor je minimaal van stopcontact moet wisselen. Zijn stevige aluminium telescoopbuis is gemakkelijk aan te passen zodat hij ook geschikt is als je wat kleiner of groter bent. Voor mezelf was dit handig om een paar spinnenwebjes van het plafond te zuigen. De stofzuiger glijdt stabiel over de vloer en draait gemakkelijk. Wat me vooral opviel tijdens het aanzetten is dat hij zo veel minder lawaai (slechts 73 dB) maakt dan mijn vorige stofzuigers. De zuigkracht op zowel harde vloer als matjes ed is zeer goed. Na afloop rolt de kabel zeer vlot terug in de omkasting en kan je hem horizontaal of verticaal wegzetten.
Het TriActiveMax-mondstuk zuigt mooi alles op. Bovendien zijn er handige borsteltjes aan de zijkanten zodat je ook mooi langs de kanten kan zuigen. Het multifunctionele mondstuk kan je eenvoudig omschakelen van hard naar zachte vloer.
De 3 accessoires kan je, indien je dit wil, op de buis bevestigen door middel van een houdertje. Standaard zit er een Spleetmondstuk (bv zetelreten) bij en een kleine borstel waar je ook nog het borstelmondstuk (bv toetsenborden) op kan plaatsen. Deze kleinere stukken zijn gemakkelijk op de buis te bevestigen en eraf te halen.
Het legen is ook kinderspel. Je kan de bak zonder moeite ontgrendelen en terugplaatsen. De opvangbak is lekker groot en de NanoClean-technologie zorgt ervoor dat er geen vervelende stofwolk is bij het legen. De bak heeft bovendien een tuitvorm en een gemakkelijk deksel dat je met je duim kan openen. Het is ook erg gemakkelijk om kleine stukjes (bv Lego) terug te vinden die je opgezogen hebt. Wat me wel is opgevallen is dat er wel wat lange haren van me zicht hadden vastgezet rond de luchtdoorlaat in de opvangbak. We hebben een hond met lange haren en hiermee is geen probleem maar de mijne zijn best wel lang en ik verlies er veel op het moment. En deze hadden zich dus vastgezet rond de luchtdoorlaat maar kon ik er zonder moeite en zonder geknoei van af nemen bij het openen van de deksel.
De filter tussen de opvangbak en de motor moet 2maandelijks gereinigd worden maar hoeft niet vervangen te worden. De filter aan de achterzijde van het toestel moet 2jaarlijks vervangen worden. Dus aangezien je geen zakken moet kopen en er slechts 1 filter moet vervangen worden zijn de kosten minimaal.
Wat mij betreft is dit een topper en aanrader! De prijs houd je misschien tegen maar eerlijk waar deze stofzuiger is zijn prijs meer dan waard. Totnogtoe hadden we 2 beterkope toestellen en het is dag en nacht verschil met deze. De prijs/kwaliteit is dus zeer goed!