Philips PowerPro Ultimate FC9920 - Reviews

Best Reviewed november 2014
Energielabel
A
Draadloos

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

mkrijnen 04-10-2015 Product paar weken in bezit

4,8
De stofzuiger heeft weinig zuigkracht in vergelijking met mijn vorige 550 watt philips. Ik heb dit aangegeven bij de mediamarkt. Hun antwoord was dat zij hier niets aan konden doen, omdat ik de stofzuiger al gebruikt had. Toen maar Philips gebeld, die zouden terugbellen. Helaas moeten ze na 2 weken nog steeds bellen. Ik zit met een stofzuiger die echt zwaar tegenvalt. De reviews en de marketing van philips hebben mij behoorlijk misleid. Ik hoop een ander te kunnen behoeden. De zuigkracht lijkt veel, vanwege het goede verloopstuk, daardoor heel krachtig op tapijt, maar waardeloos op de trap met alleen de slang.

Jo4 07-06-2016

Bedankt voor het behoeden van een miskoop.

Debsterella 20-05-2015 Product maand in bezit

De eerste week was ik enorm enthousiast over deze stofzuiger. Wat een enorme zuigkracht en wat ging hij soepel door de woonkamer heen. Echter nu een maand verder zijn er toch wat dingen waar ik tegenaan loop.

Op dit moment is de stofzuigermond al terug naar Philips omdat het plastic stripje aan de achterkant waarmee je hem aan de stofzuiger kan bevestigen totaal vervormd waardoor hij niet meer aan de stofzuiger kan. We gebruiken nu de parketborstel en daarbij gebeurt hetzelfde.

Hebben hier meer mensen last van?

Tevens vind ik de opzetstukjes erg onhandig hangen aan de slang. Ze vallen er tot mijn grote frustratie veel af. Ik gebruik ze veel maar overweeg nu om ze er maar af te halen omdat ik me er aan erger.

De parketborstel vind ik echt niets, maar dat kan iets persoonlijks zijn.

De buis en de kliksystemen komen verder fragiel over, ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal heel blijft.
Tijdens het zuigen wissel ik vrij regelmatig van hulpstuk naar de stang en ik hoop maar dat dit niet defect gaat.

Ik baal enorm van de kapotte stofzuigermond en hoop dat Philips met een passende oplossing komt. Het zou natuurlijk nergens op slaan als ik de stang ergens in de kast moet neerleggen omdat hij niet meer aan de stofzuiger kan. En dat pas na een maand in gebruik.

Tainee 12-10-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben momenteel de Philips FC9920/09 aan het testen en ik ben heel tevreden. Hij heeft een grote zuigkracht, het snoer is lang en de stofzuiger is heel wendbaar. Verder kan ik 's avonds met een gerust hart nog eens stofzuigen zonder dat de kindjes wakker worden want hij maakt echt niet veel lawaai. Het ledigen van de opvangbak is ook een stuk makkelijker dan bij mijn vorige stofzuiger. Aan te raden!

pelbers1 21-08-2016 Product paar maanden in bezit

Topklasse stofzuiger

De beste stofzuiger die we ooit gehad hebben. Na diverse Miele stofzuigers is deze verrassend goed. Hij is stil , krachtig en loopt heel licht. We hoeven ook geen dure stofzuigerzakken meer te kopen. Ondanks het lage stroom verbruik doet deze niet onder voor onze 2200w Miele waar de motor van kapot ging. De bijgeleverde zuigmond voor parket is erg handig. Het enigste nadeel is dat de hulpstukken niet in de stofzuiger kunnen worden opgeborgen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Zuigt zeer goed
  • Loopt heel licht
  • Geen zakken meer nodig
  • Heel handig in gebruik.

Minpunten

• Geen opbergvak hulpstuk

roelfrenkema 30-06-2015 Product paar weken in bezit

Had eindelijk wat geld over en besloot dat in een goede stofzuiger te steken. Ben meteen gaan zoeken en vergelijken. Philips en Dyson waren eind kandidaten waarbij ik bij een optische vergelijking toch voor de degelijker ogende Philips heb gekozen.

Deze Philips voldoet aan al mijn wensen en ik eigenlijk nog geen nadelen ontdekt zoals die in sommige beoordelingen worden genoemd. Het materiaal is uitstekend. De stofzuiger zuigt zo sterk dat ik hem alleen op halve kracht (schuifregelaar) kan gebruiken anders neemt hij de vloerbedekking mee.

De eerste keer stofzuigen was een beschamende ervaring. Het doorzichtige reservoir liet er geen twijfel over bestaan dat ik inderdaad aan een nieuwe stofzuiger toe was.

Het microfilter lijkt de lucht te zuiveren dus werkt als een tierelier. Natuurlijk zal die tzt schoongemaakt/vervangen moeten worden.

De aankoop was ook al een plezier, door een actie bij Wehkamp kwam ik goedkoper uit dan hier aangegeven en door een tweede actie bij Philips (30€ terug) kom ik qua aanschaf zelfs net onder 200€ uit.

De stofzuiger is verder erg stil. Op maximum stand de stilste die ik ooit gehoord heb, op halve stand ongeveer zo luid als mijn bovenburen als die aan het stofzuigen zijn.

Kortom, het mag duidelijk zijn dat ik plezier aan mijn uitgave beleef. En ik kan hem dan ook iedereen van harte aanbevelen.

mvst 20-10-2014 Product paar weken in bezit

Super tevreden over deze krachtige FC 9920 POWER PRO ULTIMATE stofzuiger zonder zak.
Stofzuigen van zowel laminaat, vinyl als tapijt gaat uitstekend met het "TriActiveMax" zuigmondstuk. Het resultaat van de reiniging van de tapijten overtreft mijn verwachtingen. Deze stofzuiger is soepel in gebruik. Bijkomende pluspunten zijn : de extra borstels aan de zijkanten van de zuigmond, het lange snoer, de grote makkelijk af te halen en te ledigen opvangbak zonder opvliegend stof.
Het is daarbij ook een mooi design toestel dat zowel horizontaal als vertikaal op te bergen is. Een absolute aanrader.

dylanenglenn 11-10-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben de PowerPro Ultimate type FC9920/09 aan het testen.
Het eerste wat me opviel was dat hij veel minder lawaai maakt. En toch heeft hij een enorme zuigkracht. Heel gemakkelijk de trap op te dragen door het handvat. Hij heeft ook een lang snoer wat het heel gemakkelijk maakt om een grote ruimte te stofzuigen. Tapijten, vloeren stofzuigt hij supergoed. Op laminaat laat hij een beetje strepen achter bij het draaien, misschien omdat alles nog nieuw is, hopelijk.

Saskia 15-02-2017 Product paar weken in bezit

Eindelijk weer een stofzuiger die goed is!

Na twee miskopen, eindelijk weer een stofzuiger die niet overal afbreekt, zuigmonden nooit meer loslaat of weinig kracht heeft... De zuigkracht is perfect en erg handig te regelen bij het handvat. Is wel wat duurder in de aanschaf, maar ook een veel betere kwaliteit dan de goedkopere stofzuigers zonder stofzak. rolt licht achter je aan, en maakt weinig lawaai. Snoer is ook lang zat. Zuigt zich niet muurvast op laminaat dankzij een goed bedachte zuigmond die ook de randen goed meepakt.

Pluspunten

• Geen stofzakken meer
  • Handige zuigkracht regeling op het handvat
  • Goede zuigkracht
  • Makkelijk te legen
  • Handige hulpstukken

Kaatw123456789 26-01-2017

GEWELDIG!

Geruisloos rolt deze rolls royce onder de stofzuigers achter me aan. Met gemak over drempels, zuigt als een tierelier, opzetstukken goed bereikbaar, ik ben helemaal blij met dit topapparaat! En hij ziet er ook nig eens blits uit...

Maja17 03-01-2017

Goede keuze

Deze stofzuiger precies hetgene we zochten , goede zuigkracht leuk model en met een groot bereik en een goede prijsstelling.

Ties81 21-12-2016

Echt een top ding

Ik heb al en hoop stogzuigers gehad maar dit is de beste tot nu toe. Laats een ongelukje op het tapijt maar hij zoog alles er zorgeloos uit. Makkelijk is ook dat er geen zak in bovendien is hij ook nog mooi

Jaap82 21-12-2016

Ontzettend goed product

Ontzettend goede stofzuiger, zowel qua zuigkracht als qua 'looks'. Ondanks dat het wellicht niet de goedkoopste is, is de prijs/ kwaliteit perfect.

IM14 20-12-2016

Super!

Krachtig waardoor hij echt goed stofzuigt. Handig in gebruik zonder stofzak en goed schoon te maken.

m 15-12-2016 Product paar weken in bezit

waardeloos

Ik had hoge verwachtingen van deze stofzuiger na reviews gelezen te hebben en bij de consumentenbond kwam hij als beste uit de test.
Maar heb hem na 2weken gebruikt te hebben terug gestuurd.
Hij zuigt niet voldoende, kruimels moet je vaak overheen anders blijft er genoeg op de vloer liggen. Enige voordeel vond ik dat hij best stil zuigt. Verder is de slang niet handig klein te schuiven waardoor hij nog best veel plaats in neemt en vraag ik me af hoe degelijk het materiaal is.

JPro 19-11-2016

Miskoop

Ik heb deze stofzuiger al een paar jaar. Het zachte geluid is fijn en de stofzuiger stinkt niet. Maar ik blijf me irriteren aan het onvriendelijke gebruiksgemak. Het zachte gedeelte van het tri actieve mondstuk slijt snel wanneer je tapijt zuigt waardoor na verloop van tijd het plastic mijn harde vloer raakt en een schrapend geluid maakt. Ik heb dit opgelost door losse viltjes op het harde plastic te plakken aan de zijkant van de zuigspleet anders beschadigd mijn vloer. Ik heb overigens al een nieuwe tri actieve mondstuk opgestuurd gekregen vanwege het slijten, maar de 2de heb ik gewoonweg niet meer op tapijt gebruikt vanwege het slijten. Verder baal ik vanaf het begin al van het design van het stuk wat in de stang gaat. Deze is recht ipv schuin. Ik zuig mijn tapijt met de hand (aangezien het tri actieve mondruk anders slijt) en een recht mondstuk werkt echt niet fijn. Daarnaast gebruikte ik altijd een borsteltje voor stof op meubels, maar de borstel die bijgeleverd is is hard en onvriendelijk in gebruik. De borstel is te groot en de haren zitten alleen aan de randen wat echt niet prettig in gebruikt is. De kracht van de stofzuiger is ook niet altijd optimaal en soms moet je echt uitzoeken wat er aan de hand is waardoor de zuigkracht is verminderdaad bijvoorbeeld volie bak of cycloon onderdeel niet goed aangedrukt. Al met al mis ik de GEWONE ontwerpen van een stofzuiger zoals een schuin mondstuk en een ronde borstel vol haren. Hier is echt de plank misgeslagen. Ik overweeg een stofzuiger van een ander merk te lopen omdat ik niet naar wens mijn huis schoon kan maken en er beschadigingen ontstaan. Ik vind deze stofzuiger zijn geld niet waard.

Lupo53 07-04-2016

De beste stofzuiger sinds het begin van ons huwelijk in 1971

Hij is mooi, hij is redelijk tot goed stil en hij zuigt als een tierelier, dus samengevat, een uitstekende stofzuiger voor een zeer redelijke prijs.

Keko 08-03-2016

Krachtig en stil

Heb 2 van deze aangeschaft voor elk verdieping een.
Hij is stil waardoor het lijkt alsof het minder krachter is maar dat is niet waar. Heeft een enorme zuigkracht.
Je kunt tevens ook gratis de garantie op de motor bij registratie naar 5 jaar opschroeven.
Enige nadeel vind ik dat de buizen vanaf te slang (naar mijn menig) iets te lang zijn. Ze hadden deze wat beter inelkaar kunnen laten schuiven.

nniicc 27-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Ik ben hiervoor een krachtige bosch stofzuiger gewond. Weliswaar met stofzuigerzakken. Deze stofzuiger was niet mijn keuze. Ik vind m te groot. Hij rijdt op zich makkelijk, snoer is goed lang en hoef ik per verdieping niet te verplaatsen. Ik vind de stang te wiebelig en daardoor voelt het heel fragiel. 1 aanhechtdeel van de stang is al kapot en zit nu met ductape in elkaar. Ik heb niet het idee dat ik de zuigkracht kan instellen. Bij de bosch kon dit wel. Hij is ook wat stiller. De stofzuigermond vind ik wel te lig en te groot. Ik zie ook dat ik grotere stukjes vuil of kruimels niet opzuig maar voor me uit schuif, nare eigenschap in een huis vol kinderen. Even snel een behendig de traptreden schoonmaken is er niet bij. Niet altijd fijn om het kleinere opzet stuk er op te zetten. Het lijkt alsof deze stofzuiger minder zuigt dan mijn oude bosch. Een voordeel, je ruimte m niet en hij is idd makkelijk te legen. Voor even vaak en veel stof zuigen zou ik deze niet aanbevelen. De kast zelf is al heel groot.

Breaker 24-01-2016

Dure maar hele goede stofzuiger

De stofzuiger is heel goed. de zuigkracht is helemaal top. Ook is hij bij gemiddelde stand redelijk stil. Hij ziet er ook vet uit, belangrijk want het oog wil ook wat ;). Hij wordt ook geleverd met allerlei handige en onmisbare accessoires! top maar dat mag ook wel voor de prijs natuurlijk :)

Nats57 16-01-2016

Dit product werkt goed maar .....

De stofzuiger reeds gebruikt en hij heeft een zeer goede zuigkracht. Hij is uit gevoerd met een prima voet en laat zich makkelijk over de vloer rollen. Het transparant reservoir laat goed zien wat je op gezogen hebt. Hij is makkelijk te ledigen.
Jammer dat de ontwerpers een zeer grote fout hebben gemaakt, en dat is: de retourlucht blaast over de vloer en doet verderop in het vertrek veel stof opwaaien hetgeen je niet opzuigt en later weer neer valt. Ook zie je de gordijnen en dergelijke flink bewegen. Dit is niet zo slim van de ontwerpers en zeker omdat de meeste oude stofzuigers dit principe allang verlaten hadden.
Nog een minpunt is dat de zuigreductie aan de handgreep te weinig is. Droogloopmatten en douchematjes blijven in de laagste stand nog steeds aan de zuigmond hangen.