Philips PowerPro Ultimate FC9920 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Ultimate FC9920 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Herman 02-07-2022

Zeer weinig zuigkracht

Waardeloos apparaat. Totaal geen zuigkracht. Zuigt nog geen gedroogde erwt van de harde vloer. 300 euro weggegooid geld.

Idiote is dat de vorige Philips zakloze stofzuiger perfect was, tot deze het opeens niet meer deed.

Pluspunten

• Lang snoer, rolt goed op

Minpunten

• Bijzonder weinig zuigkracht
  • Geen bijzonder sterke zuigbuis

Rene 29-06-2020

Waardeloze stofzuiger

De stofzuiger heeft tot drie keer toe in de garantie een nieuwe buis gekregen! Zeer dun materiaal en niet duurzaam. Begint stevig en dan ontstaat er steeds meer speling waardoor het afbreekt. De stofzuiger bak is ook al in de garantie tijd vervangen omdat deze niet meer vacuüm was.
Eenmaal uit de garantie kan Philips ineens niets meer doen!! Wel drie keer buizen sturen waarvan ze weten dat die niet lang meegaan, en dan zich schuilen achter het feit dat ze het binnen de garantie netje hebben opgelost. NEE helaas dat is niet oplossen maar vooruit schuiven.
Aanvullen doet het mechanisme om het snoer op te rollen ook niet meer.
Helaas nooit meer Philips! Garantie blijkt een wassen neus.

Slechte aankoop 21-04-2020

Gewoon slecht.

Hiervoor een Miele ; zoog de planken uit de vloer. Deze Philips moet gezegd fraai design doet echter niet waarvoor hij is aangeschaft. Nauwelijks zuigkracht, slechte constructie. Zuiggreep aan de slang laat om de haverklap los. Vastgemaakt met digitale geen gezicht en schuifje om de zuigkracht te regelen is hierdoor dichtgeplakt en onbruikbaar. Nog contact gezocht met Philips maar na 2 twee jaar mag zo'n ding kennelijk in elkaar storten. Geen respons. Dus nooit meer.

Pluspunten

Minpunten

• Zuigkracht
  • Constructie

HH 22-03-2020

Echt een drama

Nu circa 2 jaar in bezit. Als hij zuigt, dan gaat dat redelijk goed. Maar het probleem met dit ding is dat hij na ongeveer 15 seconden stopt met zuigen. Na 3 seconden gaat hij dan weer aan. Alsof hij een reset maakt. Alles al geprobeerd om het op te lossen. Volledig uit elkaar gehaald wat ik als consument mag doen om schoon te maken, Niets helpt. Dus absoluut NIET KOPEN.

Pieter 19-08-2019

Slechte stofzuiger!

Aankoop gedaan na het lezen van positieve beoordelingen op internet en n.a..v de test van de Consumentenbond. Betreft de FC9920/09.

Ik was de 1ste maand enorm enthousiast over deze stofzuiger vanwege de zuigkracht. Daarna bleek het een enorme miskoop.

Klachten:
-Na korte tijd verliest het ding vrijwel alle zuigkracht. Schoonmaken van de filters werkt slechts marginaal.
-Het buissysteem is zeer fragiel. Het koppelstuk is na enkele maanden gebroken. Ook schiet de in hoogte verstelbare stang steeds weer in. Bovendien is de stang volledig uitgeschoven nog aan de korte kant.
-Het ophangen van opzetstukjes aan de slang is echt onhandig.

Stofzuigen zonder zak bevalt goed, maar je dient na 2 a 3 keer zuigen de bak al te legen.
Binnen 1 jaar alle filters vervangen en een nieuwe stang gekocht (totaal 100 euro). Echt belachelijk voor een stofzuiger van € 300,-

Ik koop NOOIT meer een PHILIPS.

Pluspunten

• zakloos

Minpunten

• verliest snel zuigkracht
  • buissysteem fragiel
  • opzetstukken hangen aan de slang

Sonja 06-06-2019

Niet kopen!

Deze stofzuiger is een grote teleurstelling. De zuigkracht is zeer matig. Dierenharen van tapijt en kleed zuigen? Je kunt je abonnement bij de sportschool opzeggen. 10x over hetzelfde stukje en nog niet schoon, terwijl ik met 2 langhaar katten en een grote hond 1 a 2x per dag stofzuig, dus het is niet dat er voor weken haren liggen.
Als je een paar( bloem)blaadjes of bijvoorbeeld iets grotere stukjes papier opzuigt zit die cycloon aan de binnenkant vol en doet ie helemaal niets meer. Dus alleen stof zuigen en kleine kruimels en geen andere dingen. De stofzuiger openmaken en met je handen in de viezigheid alles er af halen is dan namelijk steeds de oplossing. :-(
Als je stofzuiger optilt om de trap te stofzuigen verlies hij zijn zuigkracht.
Beide filters moet ik iedere 3 dagen reinigen want dan zit deze al vol met haren en stof. Ook al geen fris werkje. Als je dit niet doet verliest de stofzuiger ook z'n zuigkracht.
De rubber koppeling met de stof/vuil bak en de slang was al naar een half jaar gescheurd.
Pluspunten zijn er ook. Op een harde vloer zuigt hij best aardig en er zit een lang snoer bij.
Ik ben altijd zuinig met mn spullen en met mn vorige stofzuiger een Miele, heb ik 10 jaar gedaan. Deze stofzuiger is veel te duur voor de prestaties die hij levert.

Pluspunten

• lang snoer
  • Zuigvoeten

Minpunten

• slechte zuigkracht
  • cycloon zit steeds verstopt/vol
  • Filters zijn snel vol en vies vooral binnenfilter
  • rechtop zuigt hij slecht geen trap zuigen dus
  • Materiaal matig

Natascha 05-05-2019

Stofzuiger fijn in gebruik

Na jarenlang stofzuigen met een Dyson wilde we eens iets anders proberen. We hebben de stofzuiger nog geen week in huis, maar tot nu toe heb ik geen klachten. De losse onderdelen zien er degelijk uit. De stofzuiger is fijn in gebruik, ook het wisselen van voet etc.. Het rijdende deel is groter dan wat we gewend zijn, maar zeker niet zwaarder.
Ik denk dat wij nog lang plezier zullen hebben van deze stofzuiger. Het stofreservoir heb ik nog niet geleegd, maar ik vermoed dat dit een stuk minder omslachtig zal zijn, dan bij onze vorige stofzuiger.

Pluspunten

• Lange stofzuigerstang
  • Flexibele stofzuigervoet
  • Licht in gewicht
  • Degelijke accessoires
  • Het geluid valt mij alles mee

Minpunten

• groot rijdend deel

Koot 19-11-2018

PHILIPS FC9919/09 POWERPRO ULTIMATE

Slechte zuigkracht. Media Markt zou de stofzuiger ter reparatie teruggestuurd hebben en daarna gedurende 1 kwartier getest waarna ik de stofzuiger als "goed" weer mee terug kreeg.
Probleem is niet verholpen. Intussen andere stofzuiger gekocht.
Zonde van het geld

Carmen 29-06-2018

zwaar teleurgesteld

vorige philips; 13 jaar gebruikt;met 5 honden en vele katten. nu de nieuwe; zuigt zo slecht, heb hem in de schuur gegooid; hij laat kattenbakhoutkorrekgruis.. haren liggen..totaal geen zuigkracht en het reservoir is zo klein;als er al haren worden opgezogen (op mijn knieen met de lange buis eraf);gaan die meteen op het gedeelte (rooster in de opvangbak) zitten dat zuigt..dus zit de boel meteen verstopt..en zuigt ie helemaal niet meer...nee grote teleurstelling, zonde van mijn geld..nu een red devil voor 50 euro bij kruidvat gekocht..veel te klein en veel te kort snoer...,maar moet wat..het is elke dag vloeken op philips....ga nu via consumentenbondtest goede vinden hoop ik.

Wim 23-02-2018

Goede stofzuiger met een slecht handvat

Het is een goede stofzuiger, maar het handvat aan de stofzuigerslang met regelbare zuigkrachtregeling is te zwak geconstrueerd en breekt na verloop van tijd door de kracht die erop wordt uitgeoefend tijdens het stofzuigen. Daarom niet kopen!

Marjon 04-02-2018

Slechte koop

Heb gekozen voor deze stofzuiger omdat hij goede reviews kreeg. Heb nu gigantisch spijt van de aankoop. Na 5 maanden in gebruik maar hij zuigt voor geen meter. Ik raad deze stofzuiger niemand aan.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven

Minpunten

• totaal geen zuigkracht meer over.

Egbert 06-01-2018

Fantastisch Philips product!!

Ik ga er hier geen lappen tekst tegenaan gooien. We hebben een nogal verharende Springer spaniël. het gegeven dat de bak veel haar vergaart zegt mij voldoende. Wel de filterspons om de 2 beurten even afspoelen. Zij die hier een slechte ervaring weergeven kunnen niet mogelijk omgaan met het apparaat of lezen de instructies niet. Maak echt niets van dat alles mee. Heb ervaring met Bosch en Siemens die waardeloos bleken. Motoren kapot net buiten de garantie.

Pluspunten

• Variabele zuigkracht. Op max zeer krachtig!
  • Zéér hoge kwaliteit.

Pascale 28-12-2017

Lichtgewicht krachtpatser

Opvolger gekocht van de Philips Marathon zakloze stofzuiger. Deze FC9920/09 is lichter qua behuizing en zeker de telescoop buizen. Ook het stof reservoir is makkelijker schoon te maken. Goede opvolger, krachtig en zeer tevreden ermee.

Pluspunten

• Krachtig
  • Lichtgewicht
  • Zakloos
  • Wendbaar
  • Geluidsarm

Minpunten

• Niet te bedenken

Brian thijssen 24-06-2017

Philips cyclone 7 !!!MISKOOP!!!!

Meest waardeloze stuifzuiger die wij ooit gehad hebben!!
Gammel,slechte zuigkracht..
Voor ons nooit geen philips meer!!

Pluspunten

• Geen enkel pluspunt!!!

Minpunten

• Gammel
  • Slechte zuigkracht
  • Snel verstopt
  • Waardeloos

Saskia 15-02-2017

Eindelijk weer een stofzuiger die goed is!

Na twee miskopen, eindelijk weer een stofzuiger die niet overal afbreekt, zuigmonden nooit meer loslaat of weinig kracht heeft... De zuigkracht is perfect en erg handig te regelen bij het handvat. Is wel wat duurder in de aanschaf, maar ook een veel betere kwaliteit dan de goedkopere stofzuigers zonder stofzak. rolt licht achter je aan, en maakt weinig lawaai. Snoer is ook lang zat. Zuigt zich niet muurvast op laminaat dankzij een goed bedachte zuigmond die ook de randen goed meepakt.

Pluspunten

• Geen stofzakken meer
  • Handige zuigkracht regeling op het handvat
  • Goede zuigkracht
  • Makkelijk te legen
  • Handige hulpstukken

m 15-12-2016

waardeloos

Ik had hoge verwachtingen van deze stofzuiger na reviews gelezen te hebben en bij de consumentenbond kwam hij als beste uit de test.
Maar heb hem na 2weken gebruikt te hebben terug gestuurd.
Hij zuigt niet voldoende, kruimels moet je vaak overheen anders blijft er genoeg op de vloer liggen. Enige voordeel vond ik dat hij best stil zuigt. Verder is de slang niet handig klein te schuiven waardoor hij nog best veel plaats in neemt en vraag ik me af hoe degelijk het materiaal is.

pelbers1 21-08-2016

Topklasse stofzuiger

De beste stofzuiger die we ooit gehad hebben. Na diverse Miele stofzuigers is deze verrassend goed. Hij is stil , krachtig en loopt heel licht. We hoeven ook geen dure stofzuigerzakken meer te kopen. Ondanks het lage stroom verbruik doet deze niet onder voor onze 2200w Miele waar de motor van kapot ging. De bijgeleverde zuigmond voor parket is erg handig. Het enigste nadeel is dat de hulpstukken niet in de stofzuiger kunnen worden opgeborgen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Zuigt zeer goed
  • Loopt heel licht
  • Geen zakken meer nodig
  • Heel handig in gebruik.

Minpunten

• Geen opbergvak hulpstuk

nniicc 27-02-2016

Ik ben hiervoor een krachtige bosch stofzuiger gewond. Weliswaar met stofzuigerzakken. Deze stofzuiger was niet mijn keuze. Ik vind m te groot. Hij rijdt op zich makkelijk, snoer is goed lang en hoef ik per verdieping niet te verplaatsen. Ik vind de stang te wiebelig en daardoor voelt het heel fragiel. 1 aanhechtdeel van de stang is al kapot en zit nu met ductape in elkaar. Ik heb niet het idee dat ik de zuigkracht kan instellen. Bij de bosch kon dit wel. Hij is ook wat stiller. De stofzuigermond vind ik wel te lig en te groot. Ik zie ook dat ik grotere stukjes vuil of kruimels niet opzuig maar voor me uit schuif, nare eigenschap in een huis vol kinderen. Even snel een behendig de traptreden schoonmaken is er niet bij. Niet altijd fijn om het kleinere opzet stuk er op te zetten. Het lijkt alsof deze stofzuiger minder zuigt dan mijn oude bosch. Een voordeel, je ruimte m niet en hij is idd makkelijk te legen. Voor even vaak en veel stof zuigen zou ik deze niet aanbevelen. De kast zelf is al heel groot.

mkrijnen 04-10-2015

De stofzuiger heeft weinig zuigkracht in vergelijking met mijn vorige 550 watt philips. Ik heb dit aangegeven bij de mediamarkt. Hun antwoord was dat zij hier niets aan konden doen, omdat ik de stofzuiger al gebruikt had. Toen maar Philips gebeld, die zouden terugbellen. Helaas moeten ze na 2 weken nog steeds bellen. Ik zit met een stofzuiger die echt zwaar tegenvalt. De reviews en de marketing van philips hebben mij behoorlijk misleid. Ik hoop een ander te kunnen behoeden. De zuigkracht lijkt veel, vanwege het goede verloopstuk, daardoor heel krachtig op tapijt, maar waardeloos op de trap met alleen de slang.

Jo4 07-06-2016

Bedankt voor het behoeden van een miskoop.

Aartje 12-05-2017

ik heb precies dezelfde ervaring
Ben bijzonder ontevreden over de prestaties.
Stofzuigen duurt2 x zo langen bij een blaafhe of stukje papier moet je het uit het wieltge halen
gewoon slecht!!!

roelfrenkema 30-06-2015

Had eindelijk wat geld over en besloot dat in een goede stofzuiger te steken. Ben meteen gaan zoeken en vergelijken. Philips en Dyson waren eind kandidaten waarbij ik bij een optische vergelijking toch voor de degelijker ogende Philips heb gekozen.

Deze Philips voldoet aan al mijn wensen en ik eigenlijk nog geen nadelen ontdekt zoals die in sommige beoordelingen worden genoemd. Het materiaal is uitstekend. De stofzuiger zuigt zo sterk dat ik hem alleen op halve kracht (schuifregelaar) kan gebruiken anders neemt hij de vloerbedekking mee.

De eerste keer stofzuigen was een beschamende ervaring. Het doorzichtige reservoir liet er geen twijfel over bestaan dat ik inderdaad aan een nieuwe stofzuiger toe was.

Het microfilter lijkt de lucht te zuiveren dus werkt als een tierelier. Natuurlijk zal die tzt schoongemaakt/vervangen moeten worden.

De aankoop was ook al een plezier, door een actie bij Wehkamp kwam ik goedkoper uit dan hier aangegeven en door een tweede actie bij Philips (30€ terug) kom ik qua aanschaf zelfs net onder 200€ uit.

De stofzuiger is verder erg stil. Op maximum stand de stilste die ik ooit gehoord heb, op halve stand ongeveer zo luid als mijn bovenburen als die aan het stofzuigen zijn.

Kortom, het mag duidelijk zijn dat ik plezier aan mijn uitgave beleef. En ik kan hem dan ook iedereen van harte aanbevelen.

Debsterella 20-05-2015

De eerste week was ik enorm enthousiast over deze stofzuiger. Wat een enorme zuigkracht en wat ging hij soepel door de woonkamer heen. Echter nu een maand verder zijn er toch wat dingen waar ik tegenaan loop.

Op dit moment is de stofzuigermond al terug naar Philips omdat het plastic stripje aan de achterkant waarmee je hem aan de stofzuiger kan bevestigen totaal vervormd waardoor hij niet meer aan de stofzuiger kan. We gebruiken nu de parketborstel en daarbij gebeurt hetzelfde.

Hebben hier meer mensen last van?

Tevens vind ik de opzetstukjes erg onhandig hangen aan de slang. Ze vallen er tot mijn grote frustratie veel af. Ik gebruik ze veel maar overweeg nu om ze er maar af te halen omdat ik me er aan erger.

De parketborstel vind ik echt niets, maar dat kan iets persoonlijks zijn.

De buis en de kliksystemen komen verder fragiel over, ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal heel blijft.
Tijdens het zuigen wissel ik vrij regelmatig van hulpstuk naar de stang en ik hoop maar dat dit niet defect gaat.

Ik baal enorm van de kapotte stofzuigermond en hoop dat Philips met een passende oplossing komt. Het zou natuurlijk nergens op slaan als ik de stang ergens in de kast moet neerleggen omdat hij niet meer aan de stofzuiger kan. En dat pas na een maand in gebruik.

lauradevos 24-01-2015

Ik had van te voren alle reviews gelezen en was gelijk enthousiast. Maar ik loop echt tegen een paar dingen aan. Vraag me af of anderen dat niet hebben. -de stang en slang is voor mij iets te kort, ik had een miele en die was echt langer. -als ik onder sommige kasten zuig gaat de kop er wel onder, maar komt niet meer terug omdat het uiteinde hoger is (snappen jullie wat ik bedoel?) -ik vind dat de slang heel lastig van de stang afgaat -ik vind de stofzuiger echt zwaarder Daarnaast zijn er ook veel goede dingen op te noemen, maar dit even omdat ik dat jammer vind.

Jetskie 29-10-2014

Ik heb zelf de Prower-Pro Ultimate FC9921 (deze wort met 2 zuigmonden geleverd)
Ik ben zeer tevreden over de zuigkracht de wendbaarheid.
de afstandsbediening (bij dit type) op de slang is erg handig, net als de kleine opzetborstels die op het handvat op de slang bevestigd worden.
Ik wil nooit meer een stofzuiger met zak! (zkr met kleine kinderen erg handig als je eens wat klein speelgoed hebt opgezogen ;) )

sammy80 16-10-2014

sinds een paar weken in bezit en ben er erg tevreden mee, voorheen hadden we altijd een luxe miele stofzuiger, maar deze overtreft die toch wel, zeker met de enorme zuigkracht en toch zuinig. Voordeel is dat je geen zak meer hoeft te verwisselen en dat er super handige hulpstukken bij zitten. Ben erg tevreden hoe deze philips stofzuigt, erg schoon!!