Philips Performer Expert FC8721 - Reviews

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 50 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Sylvia-1987 04-03-2017

Fijne stofzuiger voor weinig geld

Ik was op zoek naar een goede stofzuiger met veel zuigkracht. Na wat adviezen in de winkel kwam deze Philips als het meest geschikt naar voren. Eenmaal thuis heb ik hem meteen in elkaar gezet, wat ontzettend makkelijk ging. Ik kon hem meteen gebruiken en ik was blij verrast door de zuigkracht. Hij zuigt gigantisch en de zuigkracht is instelbaar op de stofzuiger (meubels, tapijt, harde vloer). Ook op de erg lange slang/handvat kun je de zuigkracht ook instellen op deze drie standen.

Wat ik ook fijn vind is het lange handvat/zuigmond en dan in combinatie met het kleine zuigmondje met afneembare borstel waar mijn bank weer super schoon mee wordt. De lange zuigmond zorgt ervoor dat je niet te ver hoeft te bukken om een bijv. een bank te zuigen.

De stofzuiger ziet er mooi en degelijk uit. En degelijk is hij. Hij rolt fijn achter je aan terwijl je hem gebruikt. De slang kan 360 graden draaien wat echt fijn is. Hierdoor is de stofzuiger erg wendbaar.

De stofzuiger heeft een grote actie radius van 11 meter waardoor ik de stekker niet meer hoef te verwisselen tijdens het stofzuigen ( wat heerlijk).

De stofzuiger is erg licht wat ideaal is tijdens het zuigen van de trap.

Het enige minpuntje vind ik dat de zuigmond iets te hoog is om onder de kast te zuigen. Gelukkig zit er nog een parketborstel bij waarmee dat wel kan. Wel kan ik erg goed onder de bank zuigen doordat de zuigmond erg plat kab tijdens het gebruik.

Lang verhaal/kort verhaal. Het is een fijne stofzuiger met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Groot actieradius
  • Goede zuigkracht
  • Veel zuigmondjes meegeleverd
  • Wendbaar
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Zuigmond iets te groot om onder een kast te zuigen

Benno Bussemaker 28-09-2014

Eerste indruk is goed. we hebben hem een dag gelijk in gebruik genomen. zuigt goed maakgt niet veel lawaai en ziet er goed uit.

sjorz 28-06-2016

Voldoet beter dan verwacht

De stofzuiger voldoet beter dan verwacht. De behuizing is stevig en makkelijk wendbaar. De twee verschillende mondstukken hebben beide hun voor en nadelen. Grootste voordeel is dat de triactive borstel het goed doet op parket, maar dat als ik over een kleedje of mat ga, ik dan niet de borstels hoef in te trekken. Dat moest bij mijn vorige stofzuiger wel. Dus voor parket met een kleedje of deurmat werkt het heel goed. Er zit ook een speciale parketborstel bij en een borstel voor het opzuigen van grote stukken. Dat werkt, maar ik gebruik meestal één borstel. Ook fijn dat er standaard zakken worden gebruikt (S-Bag) die door meerdere merken gebruikt worden. Het is makkelijk om een grootverpakking te krijgen. Ik gebruik geen extra grote zakken, heb liever een standaard zak. Zuigkracht blijft goed.

Jojajo 20-08-2018

ging amper 2 jaar mee bij weinig gebruik

Deze stofzuiger hield van het ene op het andere moment op te werken. De stofzuiger werd niet intensief gebruikt (1x per wk het huis). Garantie van 2 jaar net een week verlopen. (terwijl Philips sinds kort 5 jaar motorgarantie geeft vanwege het enorme vertrouwen in de kwaliteit).

Herman43 24-06-2018

kopen

Een prima product, alleen de bevestiging van de slang aan de stofzuigerstang is te goedkoop. Het zal mij niet verwonderen als op den duur de bevestiging dus danig glad wordt, dat je ze aan elkaar gaat lijmen.

Aad 15-01-2018

Philips stofzuiger valt deze keer tegen

Heb deze stofzuiger ruim een half jaar in gebruik en vind de snoerlengte te kort en wat ik heel droevig vind dat het pistool naar de zuigbuis veel te lang is daar ik veel met een stofborstel op het pistool werk is wordt er een veel hogere druk op mijn pols uitgeoefend en daardoor al veel last van mijn pols heb

Pluspunten

• handvat bovenop

Minpunten

• snoerlente te kort
  • pistoolhangreep te lang

jur 25-10-2017

Mooie stofzuiger

Grote zuigkracht en bescheiden geluid
Zuinig in gebruik en goede beoordeling
Mooie stofzuiger om te zien

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Goed merk
  • Weinig lawaai
  • Zuinig met stroom

Badme8 13-01-2017

Super zuigkracht

We hebben deze zuiger nu een paar weken in gebruik,huishouden van 4 volwassenen met hond,en hij doet wat van hem verwacht word, ondanks zijn lage wattage een Super sterke zuigkracht !
* Nadeel ~ de combi zuigmond, ik heb na de klantenservice geschreven, op gladde vloeren werkt hij perfect ,maar op vloerbedekking stuitert hij als je m terug na je toe trekt ,ook is deze combi zuigmond te dik waardoor hij niet fatsoenlijk onder de kast /bank kan komen . ANTWOORD van philips was dat iedereen die negatieve ervaring heeft met de combi zuigmond ,A.u.b. Een melding maken,hoe meer mensen zich melden,des te sneller gaan ze er iets aan doen !!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigkracht
  • Niet te zwaar
  • Goed wendbaar
  • Lang handvat

Minpunten

• Losse onderdelen kunnen niet in de zuiger
  • CombiZuigmond te dik/werk slecht op vloerbedekking

DootjeDo 24-10-2014

Deze stofzuiger hebben we nu drie weken, het is een krachtige zuiger, maakt vrij weinig geluid. Heeft een lang snoer en is makkelijk wendbaar.
Het apparaat is vrij groot en zet niet makkelijk weg, neemt veel ruimte.
Stofzuigermond is aan de dikke kant, kan niet onder onze bank door.

Emceee 22-10-2014

Dit is een prima stofzuiger in deze prijscategorie! In ons huishouden (2 volwassenen 2 kinderen) volstaat hij prima. Het grootste pluspunt van de stofzuiger is wel dat hij borstels op de hoeken van de zuigmond heeft, waardoor hij veel meer stof meepakt tijdens het zuigen dan een conventionele zuigmond. Hierbij is de stofzuiger ook nog eens energiezuinig. Kortom, een prima koop.

Grote pluspunten van de stofzuiger:
- maakt zeer weinig geluid
- de borstels aan de voor-/zijkant zorgen ervoor dat je veel beter kunt zuigen
- de stofzuiger heeft een lang snoer en is makkelijk wendbaar.

Er zijn ook een paar kleine minpuntjes:
- het bevestigen van de hulpstukken op de plek waar die horen (onderaan de steel) is onhandig. Zodra je met de stofzuiger gaat lopen / draaien schieten ze eraf
- de zuigmond is vrij hoog en past niet onder alle meubelstukken (in vergelijking met andere stofzuigers)

magoo 07-10-2014

Fijne stofzuiger met handige mond voor zowel tegels als hout.
Maakt weinig geluid en heeft goede zuigkracht zodat alles prima schoon wordt. Heb hem nog niet lang maar tot nu toe alles fijn.

Boneka 11-10-2018

Zuigt voortreffelijk, gebruik iets minder!

Altijd een Philips gehad, maar was toch ook nieuwsgierig naar andere merken. Bosch en AEG heb ik zeker ook bekeken. Gek genoeg stond deze Philips niet in de winkel, maar heb ik hem toch gekocht via de webwinkel van BCC.

Ik had zo een aantal eisen voor een goede zuiger. Niet al te duur, licht en een lekker lang snoer. Philips levert zijn zuigers vaak met een langer snoer dus dat was mooi meegenomen. Ook zijn de pollen van belang. Dus anti allergy. Natuurlijk is het ook lekker als er wendbaar is en er wat leuk uitziet. Helaas heb ik hem niet kunnen testen in de winkel. Wilde aanvankelijk een Bosch kopen, maar de een had een te kort snoer en de duurdere had o.a. een extra onhandig handvat op de steel. Niet lekker! Stil was die Bosch wel. maar ja hij moet ook lekker in je hand liggen. Afijn deze Philips dan!

We beginnen positief. Hij zuigt als de beste! Zeer goed! en daarvoor koop je hem natuurlijk ook. Het geluid is wat aan de harde kant, maar hij zuigt al goed genoeg als je hem op het midden zet. Dan hoor je hem amper en de zuigkracht blijft goed. Een ander fijn ding is dat de zuiger zelf lekker licht is en wendbaar. Snoer oprollen gaat met een druk op de knop. Ook leuk aan deze zuiger is de extra borsteltjes voor de plinten. Geniaal. Nooit eerder gezien. Een de voorkant van het mondstuk zit ook nog een opening. Top! Op de trap kun je hem bovendien lekker licht meenemen, want een zwaargewicht is ie niet. De handgreep is bovendien prettig. Zuigen op vloerkleed (laag polig) gaat goed. Op mijn laminaat ook geen enkel probleem. Veel pluspunten dus.

Zoals alles heeft ook een stofzuiger zijn minpunten. Wie een laag bankstel heeft kan er met de relatieve grote mondstuk moeilijk onderdoor komen. Bij mijn bankstel gaat dit maar net. En hoewel de zuiger zelf erg licht is is de slang wat zwaar wat waarschijnlijk komt door het zware mondstuk. Vervelend vind ik vooral de stang met ribbels. Hier schuur ik met mijn hand over heen. Heb Philips gebeld en gemaild, maar hier is verder niks aan te doen. Ik had liever een gladde stang gehad. Daarnaast zit er een gek haakje onder de stang om hem op te hangen. Deze heb ik er vorige week afgehaald met de schaar. Even schuren en weg haakje. Onnodig. Ook jammer is dat deze zuiger geen stootrand heeft. Daardoor beschadig je de zuiger wat sneller op ruwe muren. Loshalen van de slang om te wisselen gaat niet soepel, maar voorlopig hier nog geen problemen ondervonden.

Lastig om te zeggen of ik hem zou aanraden. Hij zuigt goed en is makkelijk te dragen. De stang met ribbels en de relatieve zware mondstuk moet je voor liefnemen. Gelukkig is het haakje weg te knippen.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Wendbaar
  • Zuigt zeer goed op tapijt en laminaat
  • Zuigt plinten mee door exra borstels
  • Lekker lang snoer

Minpunten

• Relatief zwaar hoog mondstuk
  • Ribbels handvat
  • Hard geluid bij vol volume
  • Geen stootranden
  • Haakje slang; is af te zagen

Lisa85 02-10-2018

Enorme tegenvaller

Ik ben uit gegaan van de positieve recensies en de uitslag van de consumentenbond. Hij zou stil moeten zijn en goed en fijn moeten zuigen, ook op tapijt, maar dit is een flinke tegenvaller. Hij maakt een ontzettende herrie, of ik moet hem op de meubelstand zetten, maar die is niet bedoeld voor gladde oppervlakten bijv. Dus niet realistisch. Ook het schuifje op de buis maakt alleen maar herrie door de lucht die eruit wordt gezogen. De mondstukken blijven wél goed hangen bij mij en daar ben ik wel erg tevreden over. Alleen zuigen op laagpolig tapijt is onmogelijk. De wieltjes rollen niet over het tapijt en ik moet het er over heen trekken met het bijbehorende vreselijke geluid. Lijkt me dat dit aan het mondstuk ligt, maar dit is vreselijk. Komt er op neer dat ik daar eigenlijk niet meer kan stofzuigen en dat vind ik zo'n enorme tegenvaller. Ondeugdelijke zuigmond voor tapijt heeft deze stofzuiger en nergens is een goede zuigmond te vinden. Op gladde oppervlakten gaat het wel goed, maar het blijft een herrie maken. Snoer en dergelijke is allemaal prima en rijden ook. Maar belangrijkste vind ik zuigkwaliteit, makkelijk bewegen en geluid, en dat is een flinke tegenvaller.

Kobus24 25-09-2018

Super Stofzuiger

Deze stofzuiger zuigt super en is vrij stil. en heeft een lekker lang snoer en is niet zwaar zodat je de stofzuiger makkelijk tillen. kortom een echte aanrader !!

Hoso07 25-08-2018

Prima stofzuiger voor zijn prijs

Onlangs aangeschaft na een waardeloze Koenig stofzuiger. Getwijfeld tussen een duurdere AEG VX7 en deze. Zeer tevreden over de prestaties en wendbaarheid. Motor is lekker stil. De zuigmond maakt echter meer herrie. Handig, die beugel op de rug en traploze instelling van de zuigkracht.
Mis alleen een opbergvak voor de hulpstukken.

M.Bos 24-08-2018

Goede zuigkracht, prettige mondstukken

Zeer fijne stofzuiger.
We hadden eerst n Philips 2200Watt met veel herrie (15jr oud).
Wat een verademing is dit geluid. Het schijnt niet de stilste te zijn, maar ik kan het goed hebben.
De zuigkracht is prima, we gebruiken 'm op laminaat, houten trap, textiel-bankstel en vloerkleden.
Het brede mondstuk heeft fijne zijborstels waardoor je ook langs de muur alles meteen meepakt.
Minpuntjes: het borstelopzetstukje is een extra schuifstukje op het kleine mondstuk. Bij ruw gebruik kan je dat er af stoten, 2 losse hulpstukken was handiger geweest.
Ander minpuntje: er is geen opbergvak voor de hulpstukken/mondedtukken. Deze moet je op een houdertje schuiven dat op de slang-basis vastgeklikt kan worden. Ook dat stoot je er af bij ruw gebruik.

Pluspunten

• zowel handvat aan kopzijde als aan bovenzijde.
  • Duidelijke symbolen bij vermogenknop en bij schuif
  • Niet teveel lawaai
  • Goede zuigkracht
  • Handig groot mondstuk, draait goed mee.

Minpunten

• Geen opbergvak voor mondstukken
  • Opzetborsteltje kan er af schuiven bij ruw gebruik

Janssen 19-08-2018

Slecht zuigende stofzuiger

Ik heb twee Philips stofzuigers gekocht omdat beiden (oudere Philips) niet meer goed presteerden. Uit ervaring zijn Philips goede stofzuigers. Echter dit model laat heeft diverse design en functionele falers. Zuigkracht is erg slecht en moet al na 1/4 volle stofzuigen deze vervangen om iets te mogen opzuigen. Vervangen van filter en stofzuigen moet (om deze goed te vervangen) plastic frame gedemonteerd worden. Tevens kan stekker zomaar ineens terugrollen. Al met al een miskoop geweest. Hopelijk haalt Philips deze snel uit de handel om meer ergernissen van klanten te voorkomen.

Pluspunten

• Gewicht

Minpunten

• Vervangen van stofzuigerzak
  • Spontaan oprollen van stekker
  • Zuigkracht

Dick76 14-08-2018

Prima stofzuiger

Beweegt makkelijk en zuigt prima op harde vloeren.
Accessoires bevestigd op de stofslang vallen er snel af. Niet echt handig.

Railroadx11 09-04-2018

Ideale stofzuiger

Stofzuigen was en is niet mijn hobby en zal het met deze ook niet worden. Maar een stofzuiger zal je toch regelmatig moeten gebruiken en met deze Philips hem je wel een goed stuk gereedschap in handen. Een hele goed regelbare zuigkracht, lekker lang snoer zodat je niet om de paar meter moet stoppen. Wat vooral voor mij belangrijk is, een lange stang zodat je redelijk rechtop kunt blijven staan met zuigen en zo je rug kunt sparen. Doordachte zuigmond die het vuil ook aan de voorkant opzuigt wat zeer handig is zodat het vuil niet tegen de plint geduwd word en blijft liggen. De stofzuiger volgt goed.
Enige minpuntje was dat de draaitop op de stofzuiger waar de slang aan bevestigd is niet soepel ronddraaide. Daar heb ik een paar druppeltjes dunne olie op gesmeerd en nu draait het perfect.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Ik heb het apparaat pas twee maanden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Groot bereik
  • Lange slang en zuigbuis
  • Goede prijs/kwaliteits verhouding
  • Voor zijn vermogen toch nog redelijk compact

Jan 01-03-2018

Zuinig en toch veel zuigkracht

Mijn vorige stofzuiger was een AEG met 1800 watt verbruik (vermogen vind ik een wat vreemde term als het over verbruik gaat, bij een auto zeggen we toch ook niet dat die een vermogen heeft van 1 op 12...). Deze Philips zuigt zeker twee maal zo hard als mijn vorige en maakt heel wat minder lawaai. Sterker nog, op vloerbedekking moet ik de zuigkracht wel beperken (wat heel gemakkelijk gaat met de draaiknop) want anders zuigt hij zich zo hard vast dat de stofzuigermond zich bijkans vastzuigt op de ondergrond. Ook in vergelijking met de Nilfisk King 520 zuigt deze Philips harder, al is de Nilfisk nog wel wat stiller. Ook is het handig dat deze stofzuiger twee handgrepen heeft, zowel voorop als bovenop. Mijn buurvrouw met een Henry stofzuiger leent zelfs geregeld mijn Philips, omdat ze die zo prettig vind. Kortom, ik vind deze stofzuiger een aanrader! Enige wat ik wat minder vind is dat de stofzuiger wel eens net een andere kant op gaat dan ik wil.

Pluspunten

• zuinig
  • krachtig
  • stil
  • gemakkelijk regelbare kracht
  • Nederlands product

Minpunten

• volgt iets mionder goed