Philips Performer Expert FC8721 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Expert FC8721 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

fam. Baars 23-01-2019

Krachtige stofzuiger met lang snoer

Top stofzuiger. Eindelijk een lang snoer waarmee we de hele benedenverdieping kunnen zuigen zonder 3x een ander stopcontact te gebruiken. Zeer krachtig

Pluspunten

• Lang snoer
  • Kracht
  • Niet te zwaar om te tillen

Wim 06-01-2019

Zuigt geweldig

Stevige stofzuiger die zijn werk op harde en zachte vloeren goed doet.
Meegeleverde borstels en zuigmonden doen het erg goed.
Lang snoer maakt dat je voldoende beweegruimte hebt.
Fijne stofzuiger

Pluspunten

• stevig
  • zuigt goed
  • lang snoer
  • goede borstels

Minpunten

• redelijk zwaar

Huisvrouw 27-12-2018

Goede prijs kwaliteit

Bijna dezelfde stofzuiger als mijn vorige gekocht . Prima resultaat voor een mooie prijs. Een Expert aanbieding en geld terug actie van Philips : uiteindelijk gekocht voor €102,-
Zuigt prima op mijn gladde vloeren en niet te groot en een heel lang snoer.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigt goed stof op
  • Hondenharen opzuigen

Minpunten

• Wat licht in gewicht, makkelijk omslaan
  • Had liever een andere kleur dan rood

Mamavanmaxenlevi 15-11-2018

Powerrr!

Ik heb goede ervaring met Philips stofzuigers, dus ik neem steeds een nieuwer model als de oude op is. En jaar of 4 a 5 doe ik ermee. Deze vind ik weer zó goed dat ik er nog 2 voor mijn werk heb gekocht. Je zit bijna vast aan de vloer :)

Pluspunten

• Zuigt echt goed
  • Lang snoer
  • Leuk model
  • S zakken zijn niet duur en blijft lang fris

Minpunten

• Kleine zuigmondje heeft haar

Boneka 11-10-2018

Zuigt voortreffelijk, gebruik iets minder!

Altijd een Philips gehad, maar was toch ook nieuwsgierig naar andere merken. Bosch en AEG heb ik zeker ook bekeken. Gek genoeg stond deze Philips niet in de winkel, maar heb ik hem toch gekocht via de webwinkel van BCC.

Ik had zo een aantal eisen voor een goede zuiger. Niet al te duur, licht en een lekker lang snoer. Philips levert zijn zuigers vaak met een langer snoer dus dat was mooi meegenomen. Ook zijn de pollen van belang. Dus anti allergy. Natuurlijk is het ook lekker als er wendbaar is en er wat leuk uitziet. Helaas heb ik hem niet kunnen testen in de winkel. Wilde aanvankelijk een Bosch kopen, maar de een had een te kort snoer en de duurdere had o.a. een extra onhandig handvat op de steel. Niet lekker! Stil was die Bosch wel. maar ja hij moet ook lekker in je hand liggen. Afijn deze Philips dan!

We beginnen positief. Hij zuigt als de beste! Zeer goed! en daarvoor koop je hem natuurlijk ook. Het geluid is wat aan de harde kant, maar hij zuigt al goed genoeg als je hem op het midden zet. Dan hoor je hem amper en de zuigkracht blijft goed. Een ander fijn ding is dat de zuiger zelf lekker licht is en wendbaar. Snoer oprollen gaat met een druk op de knop. Ook leuk aan deze zuiger is de extra borsteltjes voor de plinten. Geniaal. Nooit eerder gezien. Een de voorkant van het mondstuk zit ook nog een opening. Top! Op de trap kun je hem bovendien lekker licht meenemen, want een zwaargewicht is ie niet. De handgreep is bovendien prettig. Zuigen op vloerkleed (laag polig) gaat goed. Op mijn laminaat ook geen enkel probleem. Veel pluspunten dus.

Zoals alles heeft ook een stofzuiger zijn minpunten. Wie een laag bankstel heeft kan er met de relatieve grote mondstuk moeilijk onderdoor komen. Bij mijn bankstel gaat dit maar net. En hoewel de zuiger zelf erg licht is is de slang wat zwaar wat waarschijnlijk komt door het zware mondstuk. Vervelend vind ik vooral de stang met ribbels. Hier schuur ik met mijn hand over heen. Heb Philips gebeld en gemaild, maar hier is verder niks aan te doen. Ik had liever een gladde stang gehad. Daarnaast zit er een gek haakje onder de stang om hem op te hangen. Deze heb ik er vorige week afgehaald met de schaar. Even schuren en weg haakje. Onnodig. Ook jammer is dat deze zuiger geen stootrand heeft. Daardoor beschadig je de zuiger wat sneller op ruwe muren. Loshalen van de slang om te wisselen gaat niet soepel, maar voorlopig hier nog geen problemen ondervonden.

Lastig om te zeggen of ik hem zou aanraden. Hij zuigt goed en is makkelijk te dragen. De stang met ribbels en de relatieve zware mondstuk moet je voor liefnemen. Gelukkig is het haakje weg te knippen.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Wendbaar
  • Zuigt zeer goed op tapijt en laminaat
  • Zuigt plinten mee door exra borstels
  • Lekker lang snoer

Minpunten

• Relatief zwaar hoog mondstuk
  • Ribbels handvat
  • Hard geluid bij vol volume
  • Geen stootranden
  • Haakje slang; is af te zagen

M.Bos 24-08-2018

Goede zuigkracht, prettige mondstukken

Zeer fijne stofzuiger.
We hadden eerst n Philips 2200Watt met veel herrie (15jr oud).
Wat een verademing is dit geluid. Het schijnt niet de stilste te zijn, maar ik kan het goed hebben.
De zuigkracht is prima, we gebruiken 'm op laminaat, houten trap, textiel-bankstel en vloerkleden.
Het brede mondstuk heeft fijne zijborstels waardoor je ook langs de muur alles meteen meepakt.
Minpuntjes: het borstelopzetstukje is een extra schuifstukje op het kleine mondstuk. Bij ruw gebruik kan je dat er af stoten, 2 losse hulpstukken was handiger geweest.
Ander minpuntje: er is geen opbergvak voor de hulpstukken/mondedtukken. Deze moet je op een houdertje schuiven dat op de slang-basis vastgeklikt kan worden. Ook dat stoot je er af bij ruw gebruik.

Pluspunten

• zowel handvat aan kopzijde als aan bovenzijde.
  • Duidelijke symbolen bij vermogenknop en bij schuif
  • Niet teveel lawaai
  • Goede zuigkracht
  • Handig groot mondstuk, draait goed mee.

Minpunten

• Geen opbergvak voor mondstukken
  • Opzetborsteltje kan er af schuiven bij ruw gebruik

Janssen 19-08-2018

Slecht zuigende stofzuiger

Ik heb twee Philips stofzuigers gekocht omdat beiden (oudere Philips) niet meer goed presteerden. Uit ervaring zijn Philips goede stofzuigers. Echter dit model laat heeft diverse design en functionele falers. Zuigkracht is erg slecht en moet al na 1/4 volle stofzuigen deze vervangen om iets te mogen opzuigen. Vervangen van filter en stofzuigen moet (om deze goed te vervangen) plastic frame gedemonteerd worden. Tevens kan stekker zomaar ineens terugrollen. Al met al een miskoop geweest. Hopelijk haalt Philips deze snel uit de handel om meer ergernissen van klanten te voorkomen.

Pluspunten

• Gewicht

Minpunten

• Vervangen van stofzuigerzak
  • Spontaan oprollen van stekker
  • Zuigkracht

Railroadx11 09-04-2018

Ideale stofzuiger

Stofzuigen was en is niet mijn hobby en zal het met deze ook niet worden. Maar een stofzuiger zal je toch regelmatig moeten gebruiken en met deze Philips hem je wel een goed stuk gereedschap in handen. Een hele goed regelbare zuigkracht, lekker lang snoer zodat je niet om de paar meter moet stoppen. Wat vooral voor mij belangrijk is, een lange stang zodat je redelijk rechtop kunt blijven staan met zuigen en zo je rug kunt sparen. Doordachte zuigmond die het vuil ook aan de voorkant opzuigt wat zeer handig is zodat het vuil niet tegen de plint geduwd word en blijft liggen. De stofzuiger volgt goed.
Enige minpuntje was dat de draaitop op de stofzuiger waar de slang aan bevestigd is niet soepel ronddraaide. Daar heb ik een paar druppeltjes dunne olie op gesmeerd en nu draait het perfect.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Ik heb het apparaat pas twee maanden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Groot bereik
  • Lange slang en zuigbuis
  • Goede prijs/kwaliteits verhouding
  • Voor zijn vermogen toch nog redelijk compact

Jan 01-03-2018

Zuinig en toch veel zuigkracht

Mijn vorige stofzuiger was een AEG met 1800 watt verbruik (vermogen vind ik een wat vreemde term als het over verbruik gaat, bij een auto zeggen we toch ook niet dat die een vermogen heeft van 1 op 12...). Deze Philips zuigt zeker twee maal zo hard als mijn vorige en maakt heel wat minder lawaai. Sterker nog, op vloerbedekking moet ik de zuigkracht wel beperken (wat heel gemakkelijk gaat met de draaiknop) want anders zuigt hij zich zo hard vast dat de stofzuigermond zich bijkans vastzuigt op de ondergrond. Ook in vergelijking met de Nilfisk King 520 zuigt deze Philips harder, al is de Nilfisk nog wel wat stiller. Ook is het handig dat deze stofzuiger twee handgrepen heeft, zowel voorop als bovenop. Mijn buurvrouw met een Henry stofzuiger leent zelfs geregeld mijn Philips, omdat ze die zo prettig vind. Kortom, ik vind deze stofzuiger een aanrader! Enige wat ik wat minder vind is dat de stofzuiger wel eens net een andere kant op gaat dan ik wil.

Pluspunten

• zuinig
  • krachtig
  • stil
  • gemakkelijk regelbare kracht
  • Nederlands product

Minpunten

• volgt iets mionder goed

Aad 15-01-2018

Philips stofzuiger valt deze keer tegen

Heb deze stofzuiger ruim een half jaar in gebruik en vind de snoerlengte te kort en wat ik heel droevig vind dat het pistool naar de zuigbuis veel te lang is daar ik veel met een stofborstel op het pistool werk is wordt er een veel hogere druk op mijn pols uitgeoefend en daardoor al veel last van mijn pols heb

Pluspunten

• handvat bovenop

Minpunten

• snoerlente te kort
  • pistoolhangreep te lang

jur 25-10-2017

Mooie stofzuiger

Grote zuigkracht en bescheiden geluid
Zuinig in gebruik en goede beoordeling
Mooie stofzuiger om te zien

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Goed merk
  • Weinig lawaai
  • Zuinig met stroom

Arrow54 30-08-2017

Krachtig apparaat

Krachtige motor, ruim voldoende zuigkracht, voldoende hulpstukken en met een reikwijdte van 11 meter vrijwel overal te komen, zonder van stopcontact te hoeven wisselen.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Lekker lang snoer
  • Voldoende hulpstukken

A zwarts v Hees 10-03-2017

perfecte zuigkracht!

Licht,lang snoer,perfecte zuigkracht,anti allergie,super zuinig! Heerlijke stofzuiger voor eerlijke prijs!

Pluspunten

• verstelbare zuigkracht
  • lekker licht en wendbaarheid

Minpunten

• hulpstukken kun je niet opbergen in stofzuiger

Sylvia-1987 04-03-2017

Fijne stofzuiger voor weinig geld

Ik was op zoek naar een goede stofzuiger met veel zuigkracht. Na wat adviezen in de winkel kwam deze Philips als het meest geschikt naar voren. Eenmaal thuis heb ik hem meteen in elkaar gezet, wat ontzettend makkelijk ging. Ik kon hem meteen gebruiken en ik was blij verrast door de zuigkracht. Hij zuigt gigantisch en de zuigkracht is instelbaar op de stofzuiger (meubels, tapijt, harde vloer). Ook op de erg lange slang/handvat kun je de zuigkracht ook instellen op deze drie standen.

Wat ik ook fijn vind is het lange handvat/zuigmond en dan in combinatie met het kleine zuigmondje met afneembare borstel waar mijn bank weer super schoon mee wordt. De lange zuigmond zorgt ervoor dat je niet te ver hoeft te bukken om een bijv. een bank te zuigen.

De stofzuiger ziet er mooi en degelijk uit. En degelijk is hij. Hij rolt fijn achter je aan terwijl je hem gebruikt. De slang kan 360 graden draaien wat echt fijn is. Hierdoor is de stofzuiger erg wendbaar.

De stofzuiger heeft een grote actie radius van 11 meter waardoor ik de stekker niet meer hoef te verwisselen tijdens het stofzuigen ( wat heerlijk).

De stofzuiger is erg licht wat ideaal is tijdens het zuigen van de trap.

Het enige minpuntje vind ik dat de zuigmond iets te hoog is om onder de kast te zuigen. Gelukkig zit er nog een parketborstel bij waarmee dat wel kan. Wel kan ik erg goed onder de bank zuigen doordat de zuigmond erg plat kab tijdens het gebruik.

Lang verhaal/kort verhaal. Het is een fijne stofzuiger met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Groot actieradius
  • Goede zuigkracht
  • Veel zuigmondjes meegeleverd
  • Wendbaar
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Zuigmond iets te groot om onder een kast te zuigen

Badme8 13-01-2017

Super zuigkracht

We hebben deze zuiger nu een paar weken in gebruik,huishouden van 4 volwassenen met hond,en hij doet wat van hem verwacht word, ondanks zijn lage wattage een Super sterke zuigkracht !
* Nadeel ~ de combi zuigmond, ik heb na de klantenservice geschreven, op gladde vloeren werkt hij perfect ,maar op vloerbedekking stuitert hij als je m terug na je toe trekt ,ook is deze combi zuigmond te dik waardoor hij niet fatsoenlijk onder de kast /bank kan komen . ANTWOORD van philips was dat iedereen die negatieve ervaring heeft met de combi zuigmond ,A.u.b. Een melding maken,hoe meer mensen zich melden,des te sneller gaan ze er iets aan doen !!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigkracht
  • Niet te zwaar
  • Goed wendbaar
  • Lang handvat

Minpunten

• Losse onderdelen kunnen niet in de zuiger
  • CombiZuigmond te dik/werk slecht op vloerbedekking

DootjeDo 24-10-2014

Deze stofzuiger hebben we nu drie weken, het is een krachtige zuiger, maakt vrij weinig geluid. Heeft een lang snoer en is makkelijk wendbaar.
Het apparaat is vrij groot en zet niet makkelijk weg, neemt veel ruimte.
Stofzuigermond is aan de dikke kant, kan niet onder onze bank door.

Emceee 22-10-2014

Dit is een prima stofzuiger in deze prijscategorie! In ons huishouden (2 volwassenen 2 kinderen) volstaat hij prima. Het grootste pluspunt van de stofzuiger is wel dat hij borstels op de hoeken van de zuigmond heeft, waardoor hij veel meer stof meepakt tijdens het zuigen dan een conventionele zuigmond. Hierbij is de stofzuiger ook nog eens energiezuinig. Kortom, een prima koop.

Grote pluspunten van de stofzuiger:
- maakt zeer weinig geluid
- de borstels aan de voor-/zijkant zorgen ervoor dat je veel beter kunt zuigen
- de stofzuiger heeft een lang snoer en is makkelijk wendbaar.

Er zijn ook een paar kleine minpuntjes:
- het bevestigen van de hulpstukken op de plek waar die horen (onderaan de steel) is onhandig. Zodra je met de stofzuiger gaat lopen / draaien schieten ze eraf
- de zuigmond is vrij hoog en past niet onder alle meubelstukken (in vergelijking met andere stofzuigers)

gewoonsabrina 20-10-2014

Mijn oude AEG stofzuiger stond op het punt van overlijden toen ik via the insiders erachter kwam dat ik deze kon testen. Op goed geluk ingeschreven en ben uitgeloot. Wat ben ik blij dat ik uitgeloot was. Wat een super machine. Stil, kan goed in de hoekjes en wat zuigt hij goed op ons vloerkleed.Haalt alles bij kasten langs en ook om meubels stofvrij te maken is hij super. Ik ben erg blij met deze stofzuiger!

Estelle1972 16-10-2014

Zeer behendig apparaat, licht en wendbaar. Door de borstels aan de zijkant van de stofzuigermond pak je ook alle stof langs de plinten. Zeer veel zuigkracht! Lang snoer.

Annebertie 15-10-2014

Super fijne stofzuiger deze Philips Floorcare FC8721/09, presteerd boven verwachting. Doet absoluut niet onder voor de stofzuigers met een zware motor. Hele goede zuigkracht, ook als de zak bijna vol is. En met een extra grote zak van 5 liter hoef je niet vaak te wisselen. Lange snoer van 11 meter waardoor je niet vaak van stopcontact hoeft te wisselen. Grote wielen wat makkelijk rijdt op alle ondergronden. De voet van de stofzuiger is wat hoog, lastig voor onder kasten. Maar daarentegen zuigt deze niet alleen onder de voet maar ook aan de voorkant. Wat handig is voor het grovere vuil. Ook de borsteltjes aan de zijkant van de voet zijn erg praktisch. De hulpstukken zijn fijn in het gebruik, alleen jammer dat je ze niet kunt opbergen in de stofzuiger. Al met al heel tevreden!

jopiebanaan 11-10-2014

fijne , stille stofzuiger , die gebruiksvriendelijk is en goed zuigt. ook met huisdieren een goede keuze , zowel op gladde vloeren als voor de bekleding van de meubels . Alleen het snoer had wel wat langer gemogen

magoo 07-10-2014

Fijne stofzuiger met handige mond voor zowel tegels als hout.
Maakt weinig geluid en heeft goede zuigkracht zodat alles prima schoon wordt. Heb hem nog niet lang maar tot nu toe alles fijn.

Boj 05-10-2014

Net een paar dagen binnen maar al van gebruikt door onze hond en katten die in de rui zijn. Rijdt zeer soepel, snoer gaat eenvoudig in en uit de stofzuiger, heel fijn dat er 11 meter snoer bij zit. Hele goede zuigkracht zeker als je in gedachte hebt dat het slechts 650W is. Totaal geen verschil met onze oude Miele cat&dog. Jammer is dat het voetstuk dusdanig hoog is dat deze niet onder onze kast, verwarming en bank door kan zoals de oude wel kan. Het kleine borsteltje is wel fantastisch, zelfs de fleecekussens van de katten zijn weer haarloos. Wat ik mis bij deze stofzuiger is een mogelijkheid om in het apparaat de hulpstukken op te bergen. Verder zeer goede stofzuiger met lage wattage.

Nieuweboer1 05-10-2014

Deze Stofzuiger is vergelijkbaar met onze vorige Philips Stofzuiger die het 10 jaar goed heeft gedaan !

Arjan 1972 04-10-2014

Met 650 watt is de zuigkracht fantastisch! Ik ben ervan overtuigt dat dit ten goede komt aan energie besparing. En de actie met led verlichting is een goede actie.