Bosch BGS5SIL66B - Reviews

Stofopvang
zakloos
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 164 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Allthepall 08-05-2017

Stilste, zwaarste, duurste, en slechtste stofzuiger

We hebben deze stofzuiger nu 2 jaar in ons bezit, en moeten toch even iets kwijt. Dit is de stilste, zwaarste, duurste, en slechtste stofzuiger die wij ooit gehad hebben. Hij heeft nooit goed gezogen. Vuil druk je voorruit net als een bezem, maar opzuigen ho maar. Het kan ook eigenlijk niet he? 700 watt. Het bedrijfsgeluid is verklaarbaar... Zo van, we maken een stillere stofzuiger die ook 3 x keer zo slecht zuigt. 400 euro voor betaald. We voelen ons zwaar bekocht. Grootse fout is dat we te lang gewacht hebben. Hadden we 'm maar direct terug gestuurd. Hele slechte beurt Bosch. er moeten toch meer klachten over dit type stofzuiger zijn binnen gekomen? Nu maar op zoek naar weer een andere, die het wel doet.

Pluspunten

Minpunten

• Zuigt heel slecht
  • Zwaar bakbeest
  • Duur

Officiele reactie van Bosch 09-05-2017

Beste Allthepall,

Wat jammer dat deze stofzuiger je tegenvalt! Wellicht kan onze afdeling onderdelen, je hiermee verder helpen. Zijn zijn te bereiken op telefoonnummer 088-4244010 keuze 2.

Groet, Daphne van Bosch Home

Brian Raymond 26-08-2017

Ik zie nu pas de reactie van Bosch Home. Ik zal van de week eens bellen, al denk ik niet dat afdeling onderdelen hier iets aan kan veranderen.

Martin 12-11-2016

Zo stil als de TV commercial laat zien !

Voornaamste aankoop is het aantal DB en het klopt op de sterkste stand geen irriterend stofzuiger geluid meer en op de laagste stand echt super. Zuigkracht is enorm en stof opvang kan niet beter. Geen stofzak meer en direct overzicht van het zuig resultaat. Reinigen is even wennen maar na een paar keer geen enkel probleem.

• Langsnoer

Minpunten

• Stootrubbers op de hoeken

Jurjen 15-06-2016

Krachtig en stil

De Bosch BGS5SIL66B is voor mij de ideale aankoop geweest. Hij zuigt met gemak stof van de laminaten vloer. Daarbij maakt hij zo weinig geluid dat mijn dochter van bijna een jaar en de kat niet op of omkijken als er in hun buurt gestofzuigd wordt.
Je kan de zuigkracht zelf instellen en het apparaat wordt met allerlei accessoires geleverd. De stofzuiger is in iedere situatie stof en vuil de baas.
Als verbeterpunt zou ik willen voorstellen om een flexibelere slang te leveren. De huidige is vrij dik en stug, zodat je af en toe moet oppassen dat je nergens tegenaan schuurt of iets omstoot.

M*** 27-05-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Mooie vormgeving maar nooit meer

4,5
Ik heb nu deze stofzuiger een jaar in mijn bezit. Door de goede reviews heb ik deze stofzuiger aangeschaft. Erg veel spijt! Hij zuigt niet goed, slang is erg dik.
Nu na een jaar slaat de stofzuiger telkens om één minuut aan op auto clean en na 3 keer blijft hij hier op staan en moet ik hem eerst uitzetten tot ik weer kan stofzuigen tot een minuut. Vreselijk irritant!
Alle filters helemaal schoongemaakt, maar niks help!
En dit voor zo'n dure aanschaf :-(

sander 13-10-2017

Dat probleem hebben wij ook. Heb je daar al iets op gevonden?

niet geschikt voor huisdieren 17-08-2017

dure slechte stofzuiger half jaar in gebruik

Slechte zuigkracht.
duwt vuil vooruit in plaats van opzuigen moet de zuigbuis heel laag houden anders zuigt ie niks op, dardoor niet geschikt voor mensen met rugklachten.
Zeker niet geschikt voor huisdieren
Zeker niet zo stil als aangegeven word op de reclame
Moet de zuigbuis heel laaghoudeDikke stuge slang.

Teijelia 03-07-2016

Hadden we eerder moeten doen

Het is nu een genot om te stofzuigen. Hij is zo stil, je hoort de telefoon, zelfs je mobiel en je kunt een normaal gesprek voeren. ook geen hoofdpijn naderhand. Ook de zuig capaciteiten zijn geweldig, dus een aanrader.

Maaike 08-06-2016

Stil, wendbaar en zelfreinigend filter! Ideale stofzuiger voor multitaskende mama!

We hebben de stofzuiger een paar dagen in bezit en hij bevalt heel erg goed! Hij is zo stil dat ik s avonds op de slaapkamer van de kids kan stofzuigen, ze slapen rustig door. Het design is mooi, maar ik vind hem wel wat hoog. Dit komt door het zakloze reservoir met zelfreinigend filter! Ideaal, het reservoir leegmaken en je bent klaar voor de volgende ronde. Wij hebben bewust gekozen voor de parket borstel voor onze keramische Parker vloer (tegels) dit werkt perfect! De stofzuiger is heel duurzaam door het lage energielabel A op harde vloeren. Kortom wij zijn heel tevreden.

Wil B 14-05-2018

Miskoop van de maand

Het legen van de stofzuiger gaat makkelijk maar het stoffilter binnenin zit zo gauw vol dat je het elke keer moet reinigen. Wel geprobeerd om het even los te schudden werkt niet. De stofzuiger zuigt dan niet meer, echt een waardeloos apparaat.

Pluspunten

• Maakt niet veel herrie

Minpunten

• Stoffilter zit na 1 keer zuigen vol
  • Stopt na een paar tellen met zuigen
  • Moet een stofkapje voor je mond doen
  • Onhygiënisch
  • Dan nog liever een zak legen

Stephan M. 04-05-2018

Geen waar voor je geld.

Dit is allicht de slechtste stofzuiger die ik me ooit aanschafte. Stil, ja, als de motor een vermogen heeft van amper 700 Watt is dat logisch. De zuigkracht is alleen optimaal wanneer de opvangbak leeg en gereinigd is. Dat reinigen is zeer onhandig. Het meest ergerlijke is de wendbaarheid. Er zijn namelijk 4 rond hun as draaiende wielen, met als gevolg dat het toestel op zachte ondergrond alle kanten op rijdt, maar op vasttapijt of vloerkleden nauwelijks vooruit te trekken is. Ook het oprolsysteem voor het snoer is erg zwak. De onderdelen van de zuigstang klikken niet in elkaar en daardoor vallen bepaalde delen gewoon uit mekaar tijdens het stofzuigen! De speciale zuigmond voor tapijten (dieptereiniging) werkt enkel in achterwaartse beweging, je moet hem dus telkens opheffen want vooruit duwen is onmogelijk. Zeker zijn geld niet waard. Ik beveel dit toestel NIET aan.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• wendbaarheid
  • onhandig bij opbergen
  • duur
  • slecht werkend snoeroprolsysteem
  • design

Anouk 11-04-2018

Niet blij

Wij maken de stofzuiger met regelmaat helemaal schoon en toch blijft hij zichzelf cleanen. Je kunt dan weer een halve minuut zuigen en dan gaat hij weer. Na 3 keer slaat hij af. Wij reinigen hem door de bak schoon te spuiten met de compressor en daarna af te wassen. De filters spoelen we uit, laten we goed drogen en toch lost dit het niet op.
De zuigkracht valt ons tegen. Op de sterkste stand zuigt hij geen kattenbrokjes op.
Niet flexibel in gebruik. Stugge buis, zwaar.
Wij gaan na 2 jaar een andere stofzuiger aanschaffen. Veel ergenissen. Geen waar voor je geld.

Minpunten

• Blijft maar cleanen.
  • Zuigkracht valt tegen.
  • Zwaar/stug

Renate 07-03-2018

Slechte stofzuiger

Na mijn dyson, dacht ik laat ik iets goedkoper gaan. Ik heb mij goed Laten informeren in de winkel over de bosch. Nu na nog geen 1,5 jaar stopt hij steeds met zuigen en gaat “reinigen” ik doe bijna 45 min over het zuigen vd woonkamer omdat ie steeds stopt. De zuigkracht vind ik slecht. Op de harde vloer met het borstel mondstuk schuift hij al het vuil voor zich uit. Ik ben zeer ontevreden over deze prijzige stofzuiger

• Bruikbaarheid

b 09-02-2018

vreselijke stofzuiger die meer werk oplevert

Vreselijk product. Na een half jaar begon de ellende. Ondanks goed schoonmaken stopt hij elke keer met zuigen om het filter te kloppen. Elke halve minuut een poos wachten. Klopfunctie doet het ondertussen ook niet meer, maar blijft dit wel proberen. Schoonmaken van alle filters is een hele klus. Had hem gekocht voor bouwstof ed.

Pluspunten

• zoog in het begin goed en krachtig

Minpunten

• stopt steeds met zuigen
  • veel werk om schoon te maken
  • slang is te slap, knikt te makkelijk dubbel

Astrid 04-02-2018

Niet tevreden

Ik heb deze stofzuiger nu n aantal maanden , maar bevalt helemaal niet.
Het enige wat er goed aan is .hij is erg stil ,lange snoer .
Hij zuigt niet goed ,geen opberg ruimte voor de mond stukjes .
Spijt dat ik m gekocht heb

A. Uijen 07-12-2017

slechte stofzuiger

Geen enkele zuigkracht.
Zeker niet geschikt voor honden haren.
Duwt het vuil vooruit.
Zuigt geen steentjes hageslag ed op.
Slechte buizen vallen onder het zuigen uit elkaar

Pluspunten

• lange snoer
  • zakloos

Minpunten

• geen zuigkracht
  • zwaar en lomp

Marian 20-10-2017

Te duur voor wat je krijgt

Dacht door duurdere stofzuiger te kopen n betere te krijgen. Heb inmiddels de zuigmond met ducktape vastzitten. Vliegt steeds los. Snoer te kort en te dun.Rolt steeds op. Zuigt middelmatig. Wel stiller dan normaal en makkelijk te legen. Ik heb er nog rond de 300 euro voor betaald.

Pluspunten

• Geluid zachter dan normaal
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Te kort en te dun snoer. Rolt steeds op
  • Zuigmond laat steeds los
  • Veel te duur voor wat je krijgt
  • Zuigt matig

Body Art 31-08-2017

Ideale stofzuiger - bijna geluidloos.

Ergert u zich aan het stofzuigergeluid? Dan is dit de ideale stofzuiger! Ik gebruik deze in mijn fitnesscentrum. Klanten irriteren zich er absoluut niet aan en staan versteld van het (niet)-geluid. Ik kan stofzuigen tijdens de openingstijden! Ze komen naar me toe om te vragen of ik niet vergeten ben om hem aan te zetten!!! Zuigkracht is erg goed en te regelen. Ik heb deze niet voluit staan omdat hij zich dan aan de vloerbedekking vast zuigt. Maar... hé, als dat geen pluspunt is? 1 x raden waarom ik inmiddels een tweede (voor de bovenverdieping) gekocht heb.

Pluspunten

• Heel erg stil
  • Zuigt goed
  • Zuigkracht instelbaar aan vloerbedekking
  • Geen stofzak scheelt behoorlijk in kosten
  • Stofbak makkelijk te legen

Minpunten

• Voor mij had het snoer wel iets langer gemogen.
  • Bovenaan slang vrij dik: Iets anders beetpakken.
  • Redelijk zwaar. Voor ons natuurlijk geen punt! :)
  • Geen stofzak is toch wat viezer, vooral met legen.
  • Aansluiting stang met slang lekt aanzuiglucht.

Marian 02-07-2017

Stofzuiger Bosch

Besloten n betere duurdere stofzuiger te kopen. Helaas gaat dit niet op voor deze stofzuiger. De stofzuigermond laat steeds los. Zit nu vast met ducktape. Zuigt alleen goed op tegels. Het snoer rolt steeds op. Is te kort en te zwak. Maakt wel minder herrie en makkelijk te legen maar voor mij beslist geen aanrader.

Pluspunten

• Maakt weinig herrie
  • Geen stofzak. Makkelijk te legen.

Minpunten

• Zuigmond laat steeds los.
  • Zuigkracht alleen op tegels goed.
  • Snoer rolt steeds op. Zwak te kort snoer.
  • Veel te duur voor wat je krijgt.

Anan 26-12-2016

Slechte stofzuiger!

De stofzuiger zuigt niet, maar verplaatst eerder stof. Het duurt enorm lang voordat de stof weg is, aangezien je steeds de kop moet optillen en over de stof heen moet plaatsen. Slecht product.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Mimi76 24-11-2016

Lange kabel

Ik heb de stofzuiger nu een jaar en absoluut niet tevreden het enige waar ik tevreden over ben is de lengte van de kabel. Maar als de zak half vol is zuigt hij nog geen kruimel meer op dan moet ik de stang eraf halen. Verder geeft het lampje pas aan dat de zak vol is als hij vervol is en de bij mij hondenharen al door de hele binnenkant zitten. de buitenkant ziet eruit alsof hij al 10 jaar oud is compleet beschadigd.ij is ook alleen silent op de laagste stand hoe ze hem hebben laten horen bij de media markt op volle kracht maakt hij nog meer kabaal dan de oude

Pluspunten

• De lange kabel

Minpunten

• Veel kabaal op hoge stand
  • Snel beschadigd
  • Lampje voor volle zak werkt te laat
  • Ligt snel om

Nicole Olde Samson 22-07-2016

Bosch stofzuiger BGS5SIL66B

Super fijne stofzuiger! Geleverd met verschillende opzetstukken, voor ons hele ideale voor laminaat. Lekker lang snoer waar we de hele kamer mee rond kunnen en stevig kliksysteem.