Rowenta IX7757 X-Ô 70 IX7757 Snoerloze Sledestofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta IX7757 X-Ô 70 IX7757 Snoerloze Sledestofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Juf Babs 23-07-2022

Stofzuigen wordt fijn

Toen ik mijn doos ontving, heb ik hem gelijk opengemaakt. Er kwam een stofzuiger uit met een onverwacht, maar zeker modern en innovatief, ontwerp. Het was even puzzelen hoe hij precies in elkaar gezet moest worden en toen kon hij aan de lader. Hij was vlot opgeladen en de kleinkinderen waren net aanwezig, dus hij kon gelijk uitgetest worden. Ik heb hem op het “ high” niveau gezet en wat mij verbaasde, was het geringe geluidsniveau. Een pluspunt. Ook het gebruik beviel prima, lekker wendbaar en zowel op de plavuizen als op het vloerkleed zuigt hij prima. Wel heb je op het vloerkleed dat hij zich doms “vastzuigt” en dan hoor je een “ klik” in de steel waar de verbinding zit. Maar er gaat niets stuk. Ik heb de hele benedenverdieping kunnen zuigen en de batterij was nog lang niet leeg. Je pakt hem ook sneller, omdat je zonder snoer zit en ik niet zoals anders, 2 keer van stopcontact moet wisselen. Ik ben erg tevreden over deze stofzuiger. Het stofreservoir leeg maken was de eerste keer even ontdekken hoe het moest, weet je het eenmaal, dan gaat het gemakkelijk. Evenals het schoonmaken van het filter, ook geen probleem. Dit is een gesponsorde review.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Wendbaar, rolt goed
  • Stofzak en filter gemakkelijk schoonmaken

Minpunten

• Maar 1 accu

Celine 23-07-2022

Star Wars

Wat een mooi design! Ik vind het net uit een Star Wars film komen :) De batterij duur vind ik helaas wat minder... Op de eco stand gaat hij wel lang mee, maar als je de stofzuiger op high of max zet is hij aardig snel leeg. Dit vind ik jammer van een stofzuiger die 450,- is... Wel is hij super wendbaar en laat de grond stof en rommel vrij achter. Ook mega stil, dat wel een grote pluspunt.

Pluspunten

• Makkelijk wendbaar
  • Erg stil

Minpunten

• Bij het aanzetten rolt hij weg

Frouke 19-07-2022

Klein, krachtig en compact

De snoerloze stofzuiger is verrassend krachtig en wendbaar. Hij is licht en makkelijk in onderhoud.

Door de verschillende standen en de boosterknop kan de stofzuiger alle soorten vuil aan.
nadeel is wel dat het reservoir best klein is en als er bijvoorbeeld dieren in de rui zijn, dan moet je tussendoor het reservoir legen.
Bij de stofzuiger zitten meerdere koppen, voor de verschillende typen ondergrond. Deze werken allemaal goed; echter de kop voor extra reiniging voor matten, tapijten en banken heeft geen meerwaarde.

De stofzuigersteel kun je klikken waardoor je makkelijk onder kasten en dergelijke kunt komen. de knop hiervoor is degelijk en hufterproof.
De stofzuiger rolt soepel achter je aan. De slang is niet te kort en niet te lang.

De batterijduur valt wel een beetje tegen. Bij een hoge stand moet de stofzuiger na een kwartier stofzuigen wel weer volledig opladen, wil je erna een volledige ronde door je huis kunnen maken.
De ecostand is wel echt eco. Bij dagelijks gebruik op de ecostand gaat de batterij ongeveer 4 dagen mee.

De stofzuiger is makkelijk op te bergen. Hij is klein en compact. de slang is makkelijk te demonteren, evenals de steel.

Pluspunten

• compact
  • wendbaar
  • licht
  • ecostand

Minpunten

• klein reservoir
  • korte batterijduur hoogste stand

Freeekie 18-07-2022

Fijne draadloze stofzuiger, maar mist perfectie

Bij het uitpakken valt meteen tegen dat deze stofzuiger absoluut niet plug en play is. De vele onderdelen moeten op een bepaalde manier in elkaar geklikt worden, wat zeker niet eenvoudig of intuïtief werkt. Ook zit niet alles vastgeklikt, maar kunnen sommige delen los schuiven. De losse afstandsbediening moet eerst vrij ingewikkeld ingeleerd worden en voegt eigenlijk weinig toe; een vaste knop was net zo handig. Lastig is dat eerst nog een aan-/uitknop rechtsonder de machine aangezet moet worden, maar die is niet met één hand in te drukken, omdat de machine dan wegrolt.
De machine zelf voelt wat plasticerig aan en maakt een goedkoop geluid bij het rondrijden. Er zijn verschillende zuigkrachten in te stellen, waarbij de ecostand niets voorstelt en ook de normale 'high' stand is niet genoeg om bijvoorbeeld een müslikorrel op te zuigen. Meestal gebruiken we de boost-stand, waarmee de accuduur nog steeds acceptabel is. Er is ook een turbo-stand, maar die werkt alleen bij vasthouden van de knop. Er is een pauzeknop die de machine laat stoppen, maar diezelfde knop kan de machine niet weer aanzetten; ook wat onhandig dus.
Zuigen doet hij op zich prima en aangenaam stil. Ook aan de randen van de borstel, dus langs de plinten, wordt alles goed opgezogen. Op kleden zuigt de mond zich vaak vast, waardoor je regelmatig met je voet moet meehelpen. Het apparaat is erg wendbaar, rolt alle kanten soepel mee. Het legen van de bak gaat ook niet direct goed. Er zit een opening aan de zijkant van de bak, waardoor ik als linkshandige al een deel van het stof naast de prullenbak liet vallen. Daarbij zijn er verschillende losse deksels en filters, wat complexer is dan de oude vertrouwde stofzak.
Al met al is het mijn eerste ervaring met een volwaardige draadloze stofzuiger. Daar betaal je een prijs voor en er zijn zeker verbeterpunten. Maar als je het in je budget past, heb je er een fijne stofzuiger aan.

Pluspunten

• Enorm stil
  • Wendbaar
  • Adequate zuigkracht

Minpunten

• Matig materiaalgebruik
  • Veel losse onderdelen
  • Onhandige aan-/uitknop

Bmei 18-07-2022

top look, matige performance

We hebben de X-O (IX7757 nu een kleine week in huis en ik moet zeggen nog steeds twijfel ik.
Het apparaat ziet er super uit, mooi , strak en futuristisch, maar het gebruik is niet ideaal.
- De aan uit knop zit aan de achterkant van het apparaat, maar omdat deze zwaar gaat en de stofzuiger zelf echt super makkelijk rolt, heb je twee handen nodig om het apparaat aan en uit te zetten, bloed irritant.
- Qua zuigkracht ben ik niet overtuigd, het apparaat klinkt super stil en qua gevoel heb je dan geen zuigkracht hoewel deze redelijk is, is deze een stuk minder dan de Rowenta steel zuiger.
- De flex functie van de steel is net als bij de steelzuiger zeer handig, echter hij is al een aantal keren onbedoeld geknikt bij het stofzuigen van de mat...

al met al vind ik het tot nu toe geen slechte zuiger, maar écht overtuigd ben ik nog niet. wellicht veranderd dit nog bij langer gebruik.

update, de zuiger hebben we nu een aantal weken in gebruik en ons oordeel is niet gewijzigd. Hij ziet er super straks uit, maar helemaal gebruiksvriendelijk is hij niet. de aan uit knop blijft zeer storend omdat de zuiger wegrolt als je erop wilt drukken. qua zuigkracht blijft hij ook achter. wellicht dat de zwaardere variant beter geschikt is. qua eenvoud in gebruik is hij wel top, de zuiger loopt zeer licht, sssstil en ligt lekker in de hand.

Pluspunten

• kekke looks
  • lekker licht
  • stil

Minpunten

• aan uit knop irritant
  • zuigkracht

MeneerFaber 18-07-2022

Prachtig mooi apparaat. Zeer behendig en licht. Goed materiaal. Zuigkracht op hoogste stand voldoende. Batterijduur net voldoende. Steel lastig heen en weer te bewegen op tapijt. 3 sterren omdat extra zuigkracht wel wenselijk is en het feit dat het lastig gaat op tapijt.

• Wendbaarheid
  • Extra opties

Minpunten

• Zuigkracht alleen op hoogste stand voldoende
  • Batterij redelijk snel leeg
  • Zuigkop lastig heen en weer te bewegen over tapijt

Nikkuij 18-07-2022

Interessant nieuw product met wat ruimte voor verbetering

Een groot voordeel van de stofzuiger is dat deze wendbaar en heel licht is. Dat voel je echter ook terug aan het materiaal, de stofzuiger voelt niet heel stevig aan en zelfs wat fragiel. Maar hij werkt wel erg fijn. Er zitten veel opzetstukken bij en de accu is snel opgeladen. In Eco stand is de zuigkracht goed genoeg voor alledaags schoonmaken en de accu gaat in die stand ook lang mee. Ik kan met een volle accu mijn appartement van bijna 100 m2 + trappen gemakkelijk schoonmaken in 1 keer, met nog veel batterij over. De stofzuiger heeft veel opties en bestaat uit heel veel onderdelen, maar gelukkig hebben ze en duidelijke video gemaakt over het eerste gebruik en het in elkaar zetten. De stofzuiger is ook redelijk makkelijk op te bergen.

Een nadeel is dat de stofzuiger soms uitvalt wanneer hij over een drempel heen rijdt. Je moet dan de aan-knop weer gebruiken, waarbij het treintje ook wegrijdt als je die probeert in te drukken. Dat is een beetje vervelend. Daarnaast is de zuigkracht op tapijt/vloerbedekking niet zo heel goed.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • wendbaar
  • veel opzetstukken

Minpunten

• materiaal voelt wat goedkoop aan
  • zuigkracht op vloerbedekking lijkt minder

J*************@h********** 14-07-2022

Mooie, snoerloze stofzuiger

We hebben de Rowenta X-O IX7757 nu enkele weken in gebruik en zijn best tevreden. Hij is wendbaar, erg handig zonder snoer en laadt snel op. De stofzuiger is heel stil, maar de zuigkracht is daarentegen boven verwachting. Op ons hoogpolig kleed zuigt hij moeilijk, maar van laagpolige vloerbedekking en laminaat zuigt hij moeiteloos alles op. Het nadeel vinden wij dat hij niet onder onze bank komt. Onze stofzuiger met snoer kon dit wel. Verder vinden we de stang nog wel vrij zwaar, wat dat betreft is een steelstofzuiger gemakkelijker. Het stofreservoir is wel gemakkelijk te legen. Al met al zijn we tevreden!

monique1933 07-07-2022

Fijne snoerloze en bijna geluidloze stofzuiger!

Ik test de X-Ô van Rowenta nu een paar weken. Het is een hele lichte stofzuiger die erg makkelijk te hanteren is. Hij is vrij snel opgeladen en daarna kan ik mijn hele woning er ruim mee zuigen en is het ook echt mooi schoon. Heel handig kun je het mondstuk er af halen en dan zit er een borsteltje aan de steel waarmee je zo even een spinneweb kunt weg halen. Omdat hij licht is til je hem ook zo op. Dat hij snoerloos is is natuurlijk erg handig. En ook de stofbak leeg je zo; geen stofzuigerzakken meer nodig. De bediening zit boven aan bij het handvat; erg makkelijk even op pauze drukken, of even een standje harder. Wel zit de aan-/uitknop helemaal onderaan, dus daar moet je wel voor bukken. Maar al met al een erg fijne stofzuiger.

Pluspunten

• snoerloos
  • maakt weinig geluid
  • goede werking

Minpunten

• aan knop zit laag

liet 06-07-2022

mooie stofzuiger, in gebruik niet fijn

Een stofzuiger die mooi en bijzonder is om te zien.
Doordat de stofzuiger snoerloos is ,samen met z'n lichtgewicht makkelijk mee naar boven te nemen met de trap en zelfs de trap zelf stofzuigen.
Bij het aan/uit doen van de stofzuiger rolt deze makkelijk weg. Is niet zo handig. is lastig tegen te houden met z'n grote wielen.
Zuigkracht is goed. en de stofzuiger is vrij stil.
De grote zuigmond is niet handig. daarmee verliest deze stofzuiger veel aan gebruiksgemak. past niet onder mijn bedden en kastjes.
De knopjes van de afstandsbediening in de steel, reageren heel snel op minimale druk. Niet fijn. Zo druk ik ineens op een boost terwijl ik probeerde onder m'n bed te komen met de steel.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • stil
  • snoerloos

Minpunten

• aan/uitknop lastig te bedienen
  • dikke zuigmond, past niet overal onder
  • te makkelijk bedienbare afstandsbediening

Y********@y******** 06-07-2022

Rowenta snoerloze stofzuiger

Een fijne lichte stofzuiger zonder zak en snoer en heel wendbaar. Zuigt goed op stand maximaal. Hiermee kan ik mijn hele benedenverdieping zuigen maar moet daarna wel worden opgeladen. Zelf vind ik dat geen probleem. Ik heb zelf laminaat, op vloerbedekking denk ik niet dat het een fijne stofzuiger is omdat hij zich dan vastzuigt. Als je dan een lagere zuigkracht gebruikt, zuigt hij niet alles op. Voor een laminaat vloer een prima stofzuiger.

Pluspunten

• Zonder snoer dus alles bereikbaar.
  • Hele wendbare stofzuiger

Minpunten

• Voor vloerbedekking geen lekkere stofzuiger
  • Na 1x gebruik weer opladen

Elzia 06-07-2022

Heel blij mee!

Lichtgewicht, mooi design, handig neerklapbare stang zodat je makkelijk onder de bank komt.
Maar de reden waarom ik hier zo blij van word is dat hij snoerloos is.
Waarom is dit niet eerder bedacht? Zo handig op de trap, als je je auto wil stofzuigen. Geen last van een te kort snoer of dat hij niet meer oprolt.
Heel blij mee!

Pluspunten

• Gewicht
  • Neerklapbare stang
  • Geen snoer!!

Minpunten

• Aan/uitknop

Amberella 06-07-2022

Snoerloze bol met weinig accuduur

Allereerst wil ik graag met jullie delen dat ik blij was met het gewicht van de doos, waarin de postbode deze stofzuiger bracht. Bij het openen valt al op dat de stofzuiger er strak en futuristisch uit ziet. Anders dan de gebruikelijke modellen. Ik zet de voet, buis en slang in elkaar, de kleine afstandsbediening klik ik vast en nu kan hij op de lader. Wat grappig, de stofzuiger volgt me vlot en behendig naar de oplader. Ik hoef geen moeite te doen, hij gaat vlot mee over het vloertapijt en over de tegels.

Het is tijd! De accu is vol. Ik ben zó benieuwd naar het geluid en de zuigkracht. Wauw! Het geluid is perfect! Ook de zuigkracht verbaasd me eigenlijk.
Wat grappig dat je hem bediend met een afstandsbediening. Ik til 'm op naar boven. Wat fijn, zonder snoer! Boven hebben we vloerbedekking. De zuigkracht is ok, maar het is wel even oefenen met de instellingen (standen Eco, high, max, boost). Niet verkeerd. Ik ga beneden aan de slag. Ik ben zo enthousiast over het snoerloze lichtgewicht, dat ik iedereen die langskomt, de stofzuiger laat zien in zijn glorie. Ontzettend, nu kan je stofzuigen op welk moment van de dag ook, of je baby nu slaapt of niet! Hij is zo heerlijk stil, zelfs op stand high en max is hij minder luid dan mijn andere stofzuiger.
Eco stand is bijna geluidloos en hij pikt toch vuil op.
Ik ben iets minder tevreden met het gevecht met de stofzuigervoet die wel eens wil stuiteren over de vloerbedekking. Bochten maken gaat soms niet helemaal lekker. Wel fijn vind ik het reservoir. Legen is heel makkelijk! De flex stand is ook handig, even onder het bed of onder de open trap of kast.

Maar dan! Na een week, dus wanneer je de filters even schoon moet maken.. ik ben minder enthousiast over de zuigkracht. Hij is niet goed genoeg voor mijn hele huis(houden).
De batterij is de grootste ergernis. Als ik de vloerbedekking wil stofzuigen, moet het op een hogere stand om al het vuil op te pakken. Na beneden snel wat kruimels van lunchtijd op te zuigen, is de stofzuiger boven na 1,5 kamer leeg.

Hoe enthousiast ik ook was de eerste dagen.. het valt me tegen. Ik wou mijn man geen gelijk geven, onze oude en vooral te luide stofzuiger is niet beter! Maar toch moet ik hem gelijk geven.

Ik hoop dat men dit concept snel beter uit kan werken, want dat snoerloze is zó ideaal.
Mooi strak en futuristisch design, snoerloos! Rowenta is een goed merk waar je hoge verwachtingen van hebt.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Prima als stofzuiger er bij

Minpunten

• Accuduur
  • Powerknop niet met 1 hand te bedienen

Amandala 06-07-2022

Aanrader deze stofzuiger zonder zak en stekker

Ik heb de stofzuiger gekocht omdat ik een nieuwe stofzuiger nodig had. Ik kon deze eerst "testen". Ik wilde er per se een zonder stofzuigerzak en eentje die niet met een stekker werkte. Ik had in het begin even mijn twijfels omdat ik wel moest wennen. Maar ik ben om. De stofzuiger is even wat "werk" om in elkaar te zetten (althans voor mij haha) maar ik vind het echt een hele fijne stofzuiger. De kracht is niet heel sterk maar ik heb hier ook voor gekozen om niet de sterkste te nemen. Wat ik echt heel fijn vind is het flexibele aan de stang en de afneembare kleine "kop" hiermee kan ik heel makkelijk langs de plinten en hoekjes. De "grote mond" had wel wat meer "haren" mogen hebben maar ik ben er verder heel tevreden mee. De hulpstukken zijn erg handig en ik vind dit ook echt een pluspunt dat deze erbij zitten. Een afstandsbediening, geen stekker en dat hij heel licht is om mee te nemen en ook mee naar buiten (auto) en dat je hier de stang niet voor hoeft mee te nemen zijn extra punten. Een echte aanrader waar ik nog heel lang plezier van hoop te hebben. Het is voor mij dus een echte go en blijver!

Pluspunten

• Flexibel
  • Licht
  • Alleskunner

Zonnetje123 06-07-2022

Fancy design tegenvallende prestaties

Het design ziet er heel mooi en modern uit. Helaas is dat een van de weinig pluspunten van deze stofzuiger. De zuigkracht is beperkt. Het opzuigen van kleine kruimels en stof werkt nog ok, maar als er net een wat groter stukje vuil ligt (bijv. een brokje van dierenvoer) dan moet je meerdere keren de mond van de stofzuiger optillen en erover heen gaan om het stukje op te zuigen. Er zit wel een boost knop op de afstandsbediening, als je die gebruikt zuigt hij stukken beter. Het nadeel hiervan is dat je hem ingedrukt moet houden en als je die wat langer gebruikt is je batterij binnen een mum van tijd leeg en heb je maar de helft van je huis gezogen. Op vloerbedekking en matten vind ik de sofzuiger niet prettig zuigen, heel stroef. De kwaliteit van de onderdelen voelt fragiel en breekbaar. Als de voet van de stofzuiger omhoog heeft gestaan blijft hij soms zo hangen en met je echt schudden om hem weer op de grond te krijgen en verder te zuigen. De 'handige stang' waarmee je onder de bank kan zuigen klapt soms ineens in als je er net iets te veel druk op zet.
Om de stofzuiger aan te zetten moet je hem met je andere hand tegenhouden (anders rolt hij weg). Dit is geen ramp maar wel onpraktisch omdat je vaak de slang al vast hebt. De batterij duur is prima (zonder gebruik van de boost knop!), ook het feit dat er geen draad aan zit is fijn en hij is erg licht. Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen en zou de stofzuiger niet aanbevelen. Het voelt alsof ik een prototype aan het testen ben en de doorontwikkeling nog moet plaatsvinden..

Pluspunten

• Zonder snoer
  • Lichte stofzuiger

Minpunten

• Beperkte zuigkracht
  • Onhandig in gebruik
  • Kwaliteit van de materialen/onderdelen
  • Batterijduur

IemandAndersDanU 06-07-2022

Werkt in bepaalde omstandigheden goed

“Wat is dit voor iets geks" - De eerste vraag van de postbezorger en mijzelf bij het zien van het product. De wit-grijze uitstraling met bolle vorm geeft een wat buitenaardse indruk, even wennen, maar ook wel weer mooi. Het is een modern staaltje kunst dat zeker innovatief is, een groot reservoir en veel kracht heeft voor een draadloge stofzuiger. De stofzuiger is inderdaad licht. De steel is prettig vast te houden, al helemaal om onder banken te komen. Een bijkomend voordeel is dat de handborstel direct aan de grote slang zit zodat tussendoor op zoek gaan naar verloren onderdelen niet van toepassing is. De stofzuiger doet zijn werk goed en is inderdaad zeer stil op de vastgelijmde vinylvloer beneden. De beweging over deze vloer is ook soepel en met name de vele kleine zijwieltjes zorgen ervoor dat het mogelijk is de stofzuiger weg te trekken achter een tafelpoot zonder heen en weer te lopen. Bijkomend voordeel bij zonnepanelen: overdag opladen als de zon schijnt, en gebruiken op een later moment van de dag. Enkele nadelen blijven er wel: Het model is zodanig licht/de wielen draaien zo soepel dat de aan/uitknop aan de achterzijde niet met 1 hand in te drukken is zonder dat hij meteen weggegleden is. De stofzuiger is zodanig stil dat ik meerdere malen controleer of hij daadwerkelijk werkt, en ja, dat doet hij, dat is zeker een goed punt, maar de verschillende malen waarbij ik met name de lange steel gebruik is de onderste steel losgekomen zonder een verschil te horen in geluid. Bij een licht loszittende vloer (losliggend tapijt, losliggende zeilvloer) maakt hij daarentegen een zeer hard brommend geluid bij het stofzuigen wat niet voorbij gaat. Op het tapijt rolt hij ook zeer stroef vooruit. De oplader steekt niet aan een losse accu maar in het ronde basiselement, waardoor deze in de kamer moet blijven staan, mijn opberghok heeft namelijk geen stopcontact. Tenslotte is het me tot dusver nog niet gelukt om, ondanks de instructies te volgen/herstarten, de afstandbediening te koppelen, waardoor ik niet alle standen heb kunnen uitproberen. Een laatste grote voorbeeld van kleine losse stofzuigers is het makkelijker schoonmaken van de trap, daar is deze dan weer juist helaas net te groot voor.Al met al samenvattend: Als je in het opberghok een stopcontact hebt, je een volledigvastzittende vloer hebt, en op zoek bent naar een krachtige, flexibele en stille stofzuiger, dan kan ik de stofzuiger aanbevelen. Voor mijn huis is hij geschikt voor een van beide verdiepingen, waarvoor het mij te prijzig is om de stofzuiger te houden.

Pluspunten

• Licht
  • Stil
  • Snoerloos

Minpunten

• Loskoppeling slang
  • Niet geschikt voor losse vloeren

Melisjem 03-07-2022

Wendbaar, makkelijk in gebruik

De Rowenta is een fijne stofzuiger. Handzaam, flexibel en fijn dat deze snoerloos is. De verschillende standen zijn fijn om mee te werken. De boosterfunctie moet je wel ingedrukt houden waarbij de batterij snel leeg is. De extra opzetstukken zijn erg fijn om mee te werken. Wat mij betreft had de zuigkracht wat sterker mogen zijn.

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • Snoerloos

Minpunten

• Batterij snel leeg bij hoogste stand
  • Zuigkracht

Anneliese 01-07-2022

Draadloze stofzuigen

Een mooie stofzuiger om te zien. Even rustig gekeken hoe hij in elkaar moest. En toen de stofzuiger vier uur opladen. De lange stok is erg handig net het stofzuigen. Hij maakt geen lawaai en gaat soepel achter je aan tijdens het stofzuigen. Nadeel je kan niet het hele huis in één keer stofzuigen. Dan moet de stofzuiger weer aan de lader voor 4 uur lang. Hij heeft ook moeite met het tapijt om te zuigen.

Pluspunten

• Mooi
  • Draadloos

Minpunten

• Snel leeg
  • Te weinig zuigkracht