Rowenta RH6878 X-Pert 6.60 RH6878 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH6878 X-Pert 6.60 RH6878 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

w*************@h****** 20-02-2022

Super stofzuiger

Dit is een zeer krachtige stofzuiger. Ik vind het heel handig dat je de steel eraf kan halen om bv de trap of de bank te zuigen. Superhandig dat je niet vast zit aan een kabel, de accu is snel weer vol.
Ik vind alleen dat hij een beetje een fluittoon heeft als je aan het zuigen bent met de lange steel.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Accu snel vol
  • Geen zak nofig

Minpunten

• Fluitgeluid bij gebruik lange stsng

r***************@g******** 18-02-2022

Prima steelstofzuiger, aanrader!

Een hele fijne stofzuiger! Lichtgewicht, compact, handzaam en vooral stil. Zeker in de ECO stand een verademing. Zuigkracht is goed, en in de BOOST stand nog veel beter. De meegeleverde hulstukken geven echt een meerwaarde aan de stofzuiger. Jammer dat deze los erbij geleverd worden en niet in een tas of houder. In een handomdraai bouw je het apparaat om van kruimeldief naar steelstofzuiger. De brede zuigmond heeft een LED strip en dat ziet er niet alleen futuristisch uit, maar het is ook echt handig. De kruimels op de vloer lichten op dus weet je waar er gezuigd moet worden. Een grote stoffen hondenmand vol haren is een makkie dankzij de kleine roterende borstel. Deze is onderdeel van de 'animal kit', super handig! De opvangbak heeft voldoende capaciteit, maar is moeilijk te openen. Dat is echt een aandachtspunt voor Rowenta. Maar na enige tijd krijg je er handigheid in en dan gaat het beter. Verder is het handig dat er een losse accu in zit, dus makkelijk te vervangen mocht deze minder worden na enige tijd. Ik heb als primaire stofzuiger een robotzuiger, en deze Rowenta is de ideale aanvulling daarop voor de kleine hoekjes, de trap, de auto, en de hele bovenverdieping!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zuigduur
  • Snel om te bouwen tot kruimeldief
  • Veel accessoires

Minpunten

• Moeilijk te openen stofbak
  • LED strip in zuigmond mag feller

rickk86 08-02-2022

Heel mooi apparaat,veel functies maar accu valt tegen

Na de stofzuiger uitgepakt te hebben dacht ik eerst, wauw wat een mooi apparaat! Alles uitzoeken gelijk en daar heb je gelijk de eerste tegenvaller. Oplaadtijd 4 uur voor 45 min gebruik, 27 min als je de steel aansluit, beide indicaties zijn op de ECO stand, laat staan als je de boost gebruikt. Toch gaan we vol goede moed aan de slag!
Handleiding is duidelijk, met enkel afbeeldingen die wel goed laten zien hoe en wat!

Na de oplaadtijd te hebben gehad en de stofzuiger gelijk in gebruik genomen kan worden omdat de kleinste weer goed heeft geknoeid met eten komt daar de handigheid naar boven. Je pakt de steelstofzuiger even snel als de swiffer en alles is nu wel gelijk opgeruimd. De verlichting in de steel is ideaal, ook overdag zie je beter het stof en kleine vuiligheden op de grondliggen en de roterende borstels doen het werk goed door veel en snel op te vangen.
Na het gebruik wil je gevoelsmatig de stofzuiger op de steel neer zetten, echter wordt dit niet aangeraden in de handleiding omdat deze natuurlijk top-zwaar is. Ook dit is jammer, dus je moet wel echt de houder ophangen hiervoor.

Ook in gebruik is het gewicht van het gehele apparaat nog wel een dingetje voor mij persoonlijk en merk je dat deze bedoelt is voor een 'extra stofzuiger ernaast'.
Voor de prijs vind ik het een duur apparaat en ga ik terug naar een traditionele steelstofzuiger.

Pluspunten

• strak design
  • veel extras
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• accu is maximaal 30 min bij steelstofzuiger

m**************@g******** 06-02-2022

Handige vriend

Makkelijk te installeren, klik klik en klaar.
Eerst even opladen. Veel accessoires erbij, deze zitten er los bij dus dus wel een rommeltje want je kan ze nergens op klikken o.i.d.
Zuigkracht is goed, en nog beter met de turbo knop. Legen van het reservoir gaat echt wel lastig, ik krijg deze soms gewoon niet los. Ik moet de roterende borstel vaak schoonmaken ivm de haren (4 dochters met lang haar en huisdieren). De LED lampjes in de zuigmond zijn leuk maar geven niet heel veel licht.
Om de zuiger neer te zetten op de steel (dit kan volgens de info) moet je de stofzuiger van de steel afhalen (dus kan eigelijk niet).
Ik ben tevreden voor de snelle schoonmaakkosten, zeker als je de bank wil zuigen of de trap bijv.

p***********@l****** 02-02-2022

Praktische steelstofzuiger

In de basis een prima stofzuiger. De borstels in de zuigmonden zorgen ervoor dat bijvoorbeeld de bank of deurmat gemakkelijker schoon wordt dan bij een reguliere stofzuiger met enkel een zuigmond. Nadeel is wel dat de borstel relatief snel vastloopt door de haren die erin verstrikt raken. De borstel is redelijk eenvoudig los te halen, maar moeilijk te reinigen. Een ander minpunt is dat de accu niet snel leegraakt (eigenlijk is dat een pluspunt), maar als de accu niet vol geladen is dan neemt de zuigkracht wel af. Het stofreservoir gaat de ene keer makkelijk, de andere keer moeilijk los. Wanneer je het apparaat net in gebruikt neemt ziet alles er nog netjes uit, maar na wat langer gebruikt valt het op hoeveel vuil er op alle onderdelen gaat zitten en dat is lastig te reinigen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • weinig geluid

Minpunten

• vuilreservoir moeilijk los te koppelen
  • vermogen verminderd wanneer accu op 50% zit

m*****@g******** 02-02-2022

Goede aanvulling in huis

Deze steelstofzuiger kwam in een flinke doos, waar allemaal losse onderdelen in zaten. Dit had een ietwat rommelige eerste indruk. De hoofdonderdelen aan elkaar verbonden, en de stofzuiger was gebruiksklaar. Ook direct de houder met oplader in de meterkast gemonteerd, zodat de stofzuiger daar opgeborgen kan worden, dit is een fijne bijkomstigheid. Het gebruik wijst voor zich, er is een simpele knop in de handgreep om de stofzuiger te activeren, met een extra "lus" voor een boost-modus. Met het gemotoriseerd mondstuk werd ook echt goed gezogen. Vergeleken met de dure merken, presteerd deze zeker vergelijkbaar. Enig minpunt is de vorm van het mondstuk. Deze is smaller dan gemiddeld (dus minder zuigoppervlak), maar wel dieper en daardoor minder wendbaar. Verder zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Voelt stevig
  • Opbergstation
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Hoge toon

michelle227 01-02-2022

Perfect voor dierenharen

Fijne stofzuiger voor dierenharen, zonder kracht te zetten verdwijnen die van de bank. Wel lastig om elke keer de borstel schoon te maken.
De stofzuiger voelt wel wat goedkoop aan. Wel veel hulpstukken.
Als je hem de eerste keer aan zet denk je bij jezelf zou dit wel goed zijn aangezien hij niet veel geluid maakt, maar daarentegen is de zuigkracht prima.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht

Minpunten

• Voelt goedkoop aan
  • Losse accessoires

Marieeetje 31-01-2022

Erg mooie stofzuiger met vele handige opzetstukjes. Hij kan gebruikt worden als stofzuiger of als kruimeldief, ideaal voor de trap of op de bank. Dieren haren zijn eenvoudig te verwijderen, zelfs uit het tapijt, dmv de bijgeleverde 'animal kit'. Een erg lichtgewicht stofzuiger met een mooi en handig design. Aanzetten gaat eenvoudig met de trekker bij de vinger en stof is goed zichtbaar dmv de ledverlichting. Enige opmerking: het legen gaat erg stug, er is erg veel kracht voor nodig. Verder zeker een aanrader voor iedereen.

priscilla666 30-01-2022

Prima stofzuiger

De steelstofzuiger is redelijk licht en goed wendbaar. De verlichting aan de kop is zeker fijn, zo is het zichtbaar als er nog stof oid ligt. De stofzuiger kop is niet heel plat, waardoor ik niet gemakkelijk onder de bank kan stofzuigen. De accessoires zijn niet heel aanvullend, mogelijk zou de kierenkop ervoor gebruikt kunnen worden, maar die is niet lang genoeg.

Het is een mooi ontwerp en je gebruikt het als een soort geweer met een trekker. De boostknop gebruik ik als er iets in het tapijt zit, maar verder lijkt er genoeg zuigkracht te zijn.
De borstel is fijn, maar wel vervelend als er haar in vast komt te zitten. Het was er helemaal omheen gegaan en ik moest het voorzichtig losknippen.

Een volle accu was voldoende om twee verdiepingen te stofzuigen en dit leek sneller te gaan dan met mijn oude bedraadde stofzuiger. Ik heb de accu hierna weer opgeladen, dus ik weet niet hoe vol die daarna nog was.

Het gedeelte dat bruikbaar is als kruimeldief moet ook gebruikt worden met een opzetstuk, zonder lijkt het niet sterk genoeg.

De handleiding mocht uitgebreider mbt de accessoires, deze heb ik online moeten opzoeken. Daarnaast bewaar ik ze nu in de doos en zou ik ze liever in een zak/tas willen hebben. Het legen van de stofzuigerbak ging moeilijker, de handeling was duidelijk, maar het zat goed vastgeklemd. Onduidelijk of dit later gemakkelijker gaat worden of dat het hierdoor zal afbreken. Het is van stevig materiaal gemaakt en lijkt duurzaam.
De stofzuiger kan rechtop blijven staan, maar enkel zonder het motorgedeelte, voor mij heeft dit geen toegevoegde waarde.

De stofzuiger is van goede kwaliteit en is een fijne toevoeging voor mijn huishouden.

Pluspunten

• Redelijk licht
  • Draadloos

Minpunten

• Blijft niet staan met accu gedeelte

C**********@h********** 30-01-2022

Rowenta X-Pert 6.60 RH6878

Erg fijn in gebruik. Echter koos ik deze stofzuiger voor de led functie. Echter valt deze erg tegen. Hij schijnt niet erg vel waardoor haren en overig stof nog steeds niet heel duidelijk zichtbaar is. Zodra het donkerder is, is dit wel het geval.
Zuigkracht is daarintegen top. De power functie heeft wel mijn voorkeur 1x ergens langs en alles is weg. Ook heerlijk dat hij geen draad heeft en geen zak.
Veel mondstukken bijgeleverd waardoor ik makelijk overal bij kan.
Houd makkelijk vast alleen had ik de power functie als knop willen hebben.
Ook makkelijk op te hangen (in de keuken) zodat er bij etensresten direct schoongemaakt kan worden.

Pluspunten

• Geen zak
  • Licht in gebruik
  • Makkelijk te bevestigen

Minpunten

• Weinig led
  • Valt soms nog wat stof uit de stang

m********@h********** 30-01-2022

Lichtgewicht, soepel en krachtig!

Gisteren mijn Rowenta X-Pert 6.60 RH6878 Steelstofzuiger afgehaald. Een enorme doos met een compacte verpakking binnenin. Bij opening van de doos viel mij gelijk op hoeveel accessoires het product erbij heeft, fijn! Daarna gemakkelijk in elkaar gezet en gelijk even een rondje hondenharen opgezogen door de woonkamer. Wat mij opvalt: wat een licht apparaat en wat beweegt hij soepel! Eerste indruk is positief, nu nog even kijken hoe het met de batterijduur zit, volgens de gebruiksaanwijzing zal de batterij een half uurtje meegaan. Dat lijkt mij vrij kort maar we gaan het zien.
Nu een week in gebruik, stofzuiger beweegt soepel, erg licht in gebruik en de duur van de batterij is ongeveer 50 minuten, wat prima is. Ook als kruimeldief met de diverse opzetstukken werkt hij erg goed. De zuigkracht is zeer goed en het geluid van de stofzuiger is vrij zacht. Enige minpuntje is het losmaken van het stofreservoir, dat gaat wat stroef, maar voor mij is deze stofzuiger echt een aanrader, ook met huisdieren!

Pluspunten

• Soepel
  • Lichtgewicht
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Stofreservoir wat lastig los te krijgen

c***********@g******** 29-01-2022

Handige snoerloze stofzuiger

Super handige snoerloze stofzuiger. Hij is compact, dus makkelijk op te bergen. Zuigkracht is redelijk maar je kan gebruik maken van de 'turbo' stand. Deze zorgt voor een extra zuigkracht. Als je dit vaak gebruikt is de accu wel snel leeg. Minpuntje is dat de stofzuiger best wel zwaar is en best veel geluid produceert. Maar het feit dat hij snoerloos maakt dat wel weer goed.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Handige hulpstukken

Minpunten

• Zwaar

Maartje 28-01-2022

Fijne lichte stofzuiger

Ondertussen een week de stofzuiger en hij is erg prettig in gebruik. De stofzuiger is licht en je kunt er bijna overal mee komen. De opzetstukken zijn makkelijk te wisselen. De zuiger wordt nu sneller gepakt omdat t ook als kruimeldief kan. De maar zuigt ie beter schoon dan onze andere stofzuiger.
Het geluid is minder fijn. Niet hard, maar een hoge irritante piepende toon.
Stofzuiger is snel opgeladen.

Pluspunten

• Je pakt m sneller
  • Licht
  • stofzuiger en kruimeldief

Minpunten

• Piepende toon bij het stofzuigen

m********@g******** 27-01-2022

Bevalt goed

De eerste ervaringen met de Rowenta steelstofzuiger zijn positief. Word vaak gebruikt om even snel wat op te zuigen, zowel met de steel als zonder steel. Erg handig dat er een borstel zit zodra je de voet of steel eraf haalt. Inmiddels heeft de Rowenta een mooi plekje hangend in de meterkast gevonden, zo is ie altijd vol. We moeten nog even wennen aan de zuigkracht, die valt iets tegen. Bijvoorbeeld konijnenkeutels kan ie niet opzuigen. Qua geluid, hij is niet stil maar niet super storend. Onze oude kruimeldief maakte meer geluid. Het lampje voorop zie ik de meerwaarde nog niet van in. Het moet wel heel donker zijn wil deze zijn werk doen. Overall, tevreden met de Rowenta!

Pluspunten

• Veel mondstukken
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Zuigkracht had iets meer gemogen
  • Lampje voorop zinloos