Dirt Devil M3310 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Dirt Devil M3310 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

TR 23-02-2017

Mijn beste vriendin in het huishouden!

Geschreven voor: Dirt Devil M3310 zwart, rood

Yes! Eindelijk! Na een aantal dagen met kinderen en huisdieren zonder stofzuiger kon ik deze rode dirt devil eindelijk uitproberen. En het was hard nodig zal ik bekennen. Gelukkig voor 17:00 besteld, morgen in huis. Ik heb deze stofzuiger besteld bij Art & Craft zonder extra verzendkosten.

Ten eerste een chapeau voor de bezorgdienst. Realtime te volgen en je weet precies waar de bezorger is, wie het is (wel zo vrouw vriendelijk) en hoeveel pakjes er nog bezorgd moeten worden voor jij aan de beurt bent. Top geregeld!

Nou de rode duivel dan als review.
Een en al lof, wel wat kleine puntjes.
Een mooie gestroomlijnde soort bol is het, zwarte plastic onderkant met 4 zwenkwielen en een rode deksel welke met plastic klemmen met gemak te bevestigen is op de rolbak.
De bovenkant is redelijk zwaar, maar daar zit de motor in. Dus een logische zaak. De onderzijde is vrij licht en is ook meteen een klein struikelblokje voor deze duivelin. Hij wil nog wel eens kiepen als je over een drempeltje moet rijden. Snel opgelost door haar een lief klein handje te helpen. Ze heeft maar een tikkie nodig of even het handvat gebruiken.
De zwenkwielen dansen achter je aan op het laminaat, het gaat zo soepeltjes zonder getrek of gesjor. Halleluja!

10! Jawel 10 meter snoer! Een 2e halleluja moment! Daarom koos ik deze devil in plaats van een Kärcher of Nilfisk met hun schamele 4 meter snoer. Ik kan met het hele snoer uitgerold via 1 stopcontact het hele , ja echt het hele, huis in elke uithoek stofzuigen! Dat het snoer niet vanzelf oprolt tsja ach.... mijn oude (3 jaar jonge) Bosch die naar brand ging ruiken, veel lawaai maakte en uiteindelijk de moed opgaf (omdat ik uit te veel gemak over het gelekte water uit de waterbak van de katten heenga hoogstwaarschijnlijk, maar gezien dit sublieme geval een nat- en droogzuigfunctie is heb ik hier geen last meer van!) rolde het snoer uit zichzelf op zonder dat ik het wilde! Lekker zo'n automatisch systeem wat snel stuk kan gaan.
No problemo voor deze nieuwe dame. Zuigslang uit de bol halen en draai haar met gemak 20 rondjes op de dansende zwenkwielen. Zo, snoer opgerold en netjes vast met een snoerclipje wat er aan het snoer zit.

De motor is krachtig, het is een stofzuiger, geen stofaaier. Maar zeer delicaat voor mijn vloer met de bijgeleverde normale vloerborstel. Welke perfect recht is en waardoor ik me niet in elke hoek hoef te wringen om een hoekje nog mee te pakken.
Ook het vloerkleed ging prima op de vloerkleedstand.
De zuigmond van de stofzuiger is krachtig en sterk zuigend waardoor ze ook geen problemen heeft met grotere stukken. Geen vastzittende mandarijnschillen of ander soortig materiaal. Ik had de zuigmond alleen graag schuin gezien, maar dat komt vanzelf met de tijd ;)

Op de rode bol zit bevestiging om de overige attributen op te doen. Echter dit werkt niet goed en vallen de attributen er bij het minste of geringste af. Echter als je deze "klemmen" gebruikt om de steel in delen en de zuigmond vast te zetten na gebruik voldoen ze prima.
Dit is wel een puntje van kritiek, maar gezien er een vasthaakoptie voor de steel mist is dit weer een klein voordeeltje. Doch blijft het een klein kritisch puntje.

De steel zelf is van plastic, natuurlijk om roesten tegen te gaan als je water of vloeistof stofzuigt. Echter ook een puntje van kritiek. De delen schuiven soms te gemakkelijk uit elkaar. Handig als je in hoge hoeken wilt stofzuigen, maar onhandig bij de grond. Echter voordelen wegen op tegen de nadelen. Mocht je gehecht zijn aan je oude steel, gooi deze dan niet weg en schuif de zuigmond daar op vast of eventueel lijm je de twee lange losse stukken aan elkaar.
Ik kan er wel mee leven tot nu toe.

Bijgeleverd zijn dus hulpstukken.
Voor zowel nat als droog. Nat heb ik nog niet geprobeerd te zuigen behalve wat gemorst water tijdens het normale stofzuigen en gelukkig hoef ik mij geen zorgen te maken om een doorgebrande motor. Daarom heb ik deze zuiger genomen.
Hulpstukken dus bijgeleverd, maar eerlijk gezegd gebruik ik zelden een hulpstuk. Dus vast en zeker belanden ze in de kast. Echter bij een Kärcher WD als voorbeeld is geen enkel hulpstuk geleverd, dus gebruik je ze dan is het een voordeel.

De inhoud van de bak is groot en ruim voldoende voor tijden gebruik.
Doordat de onderkant zo licht is, is de inhoud gemakkelijk te legen in de vuilnisbak, geen stofzuigerzakken meer nodig of vervangen als je nat wilt zuigen. Na vloeistof uiteraard de bak legen in eventueel de wc of gootsteen. 4 liter vloeistof kan er in voordat de zuiger zich afsluit voor meer vloeistof. Een handige beveiliging. Het filter is gemakkelijk droog en nat te reinigen.

Op de trap is het wat lastig qua het ontwerp, maar door het handvat vast te houden en het geringe gewicht is het prima te doen. Er is dus geen parkeerstand en de wielen draaien altijd. Even een opletmomentje dus.

Geluid, ja dat maakt ze. Flink wat!
Maar ze is dan ook goed tot zeer krachtig.

Er is weinig aan dit product wat snel kapot kan gaan. Geen automatisch oprollend snoer, geen knopje of trekken. De motor zit goed beveiligd weggestopt. Een simpel aan en uitknopje.
Waar ik mij zorgen om zou kunnen maken zijn de snelle simpele 360 graden draaiende wieltjes, hoe lang houden die kleine dingetjes het vol? Wellicht doet ze het ook prima op 3 wielen of zijn de wielen zelf te vervangen? Vast wel, met wat nadenkwerk. Tevens de plastic haken waarmee het bovenste deel op de onderkant klikken. Hoe snel treed vermoeid plastic op? Gelukkig is er genoeg garantie om dat uit te proberen en anders vervangen met RVS knippertjes tzt.

Al met al:
Vooralsnog een zeer complete en goede aankoop. Ze bevalt me!
Het water of vloeistof opzuigen doen we maar niet als het niet nodig is, maar als het nodig is kan het.
Ze lijkt me ook geschikt als bouwstofzuiger. Eigenlijk voldoet ze prima aan de verwachting voor het luttele bedrag dat ze te koop is.
Mijn afweging bestond uit een zelfde soort model Nilfisk en Kärcher WD2 en een ander merk allen rond dezelfde prijsklasse. Echter het duiveltje in mij besloot voor deze Dirt Devil te gaan en ik ben echt blij verrast!

Topproduct, ik raad haar aan en tevens een zeer nette en goede verzending. Wat wil je nog meer?

Zolang het motortje blijft draaien en de zuigkracht blijft goed dan is deze Dirt Devil mijn allerbeste vriendin.
Aldus een gelukkige huisvrouw.

Pluspunten

• Mooi maar ook zeer krachtig
  • Zeer wendbaar
  • 10! meter! snoer!!! Ja, echt 10!
  • Makkelijk te legen
  • Grote opvangbak van 10l stof/4l vloeistof

Minpunten

• Steel kan (te) makkelijk uit elkaar
  • Doordat motor boven in zit kan ze sneller kiepen
  • Flink wat geluid
  • Levensduur wieltjes en plastic greepjes?