De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AP81UB25GG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

j*****@g******** 11-06-2023

Miskoop

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Ben er niet gelukkig mee vaak verstopte filters en de zuigkracht valt mij tegen zeker tegenover de Dyson die wij ook hebben .
Juist gekocht omdat mij verteld was dat deze beter was en ook makkelijker kattenharen zou opzuigen ( speciaal mondstuk voor besteld)
Kortom niet mijn apperaat !

Pluspunten

• Verlichtng in zuigmond

Minpunten

• Werkt niet naar behoren

S&ko 27-11-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Ik ben over het algemeen erg tevreden over de stofzuiger.
Gemaakt van degelijk materiaal wat stevig en betrouwbaar aanvoelt. De hulpstukken zijn eenvoudig in de laadstandaard te plaatsen zodat je alles op 1 plaats kunt bewaren. Hij is erg makkelijk in gebruik doordat je geen karretje hebt wat je achter je aan hoeft te trekken. Een nadeel hiervan bij een steelstofzuiger is dat de stofzuiger wat zwaar in de hand ligt omdat de motor ook in dit deel zit.
Erg praktisch is de ingebouwde kruimeldief voor de bank of op legplanken en kasten.
De steel is eenvoudig langer te maken waardoor deze ook geschikt is voor langere mensen. Een nadeel is dat de stofzuiger altijd terug moet in de korte stand, anders past deze niet in de lader. Ook een nadeel is dat het apparaat niet uit zichzelf kan blijven staan. Een tip voor de makers!
Verder zuigt het apparaat erg krachtig en goed. Ook de roterende borstel helpt hierbij. Hier gaan haren wel makkelijk omheen vastzitten maar de borstel is er makkelijk uit te halen om de haren te verwijderen. De borstelkop is uitgerust met een lampje wat erg handig is, vooral onder kast of bank werkt dit prettig.
Er zitten 4 verschillende zuigstanden op maar in de praktijk gebruiken we eigenlijk alleen maar de turbo. De accuduur loopt dan wel hard terug. Dit is eenvoudig op te lossen door niet in een keer het hele huis te doen maar in delen. Tijd voor een bakje koffie tussendoor!

Pluspunten

• Makkelijk te pakken
  • Zuigt krachtig

Minpunten

• Accuduur bij Turbostand
  • Gewicht

Claudija 17-11-2021

Krachtige, moderne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Na de stofzuiger een aantal weken in gebruik te hebben, ben ik er overwegend positief over met een kanttekening op een aantal punten. De stofzuiger ziet er modern uit en het laadstation kan gewoon in de woonkamer staan. Je rolt de stofzuiger zo uit het laadstation, gaat stofzuigen en plaatst het weer terug. Ik merk dat ik sneller de stofzuiger pak dan voorheen. Een kanttekening hierbij is de accuduur. In de hoogste stand kun je ongeveer 6 minuten stofzuigen. Nu hebben we de hoogste stand meestal niet nodig, maar de accu is dus wel snel leeg. In de laagste stand is de zuigkracht ook voldoende en kun je ongeveer 20 minuten stofzuigen. Dit is voor ons niet genoeg om het hele huis te doen. Maar dat is iets om rekening mee te houden. Erg makkelijk vind ik de wendbaarheid van de stofzuiger en het lampje op de zuigmond. En met 1 klik, haal je het bovenstuk los waardoor je een kruimelzuiger hebt en net even losse viezigheid kunt weghalen. Ook gebruik ik de kruimelzuiger voor de trap. Enige minpunt hierbij is dat de accu ook aan dit gedeelte zit en dus na verloop van tijd zwaar in de hand gaat liggen. De stofzuiger wordt geleverd met losse onderdelen die allemaal in het laadstation geplaatst kunnen worden, geen losslingerende onderdelen dus. Al met al een fjne stofzuiger die doet wat hij moet doen, maar je kunt er niet je hele huis in 1x mee doen.

Pluspunten

• lampje aan zuigmond
  • design
  • krachtig

Minpunten

• accu snel leeg
  • ligt zwaar in de hand

Apollo 15-11-2021

Supermakkelijk en handig, maar (toch) beperkte accuduur

Supermakkelijk en handig, maar (toch) beperkte accuduur
- Krachtige zuigkracht
- Gemakkelijk in gebruik
Met een huis van 195m2 merken we toch dat de accuduur niet lang genoeg is, op de automatische stand gaat deze steelstofzuiger zo’n 20 minuten mee in ons geval. Hierdoor kunnen we niet het volledige huis van 3 bouwlagen achter elkaar schoon maken.
De auto stand is wel superfijn omdat de zuigfunctie zichzelf aanpast aan de ondergrond, waardoor je niks hoeft te veranderen als je een tapijt of gewone vloer zuigt. Het laadstation kan beter en moderner worden weggewerkt naar mijn mening.
Kortom, fijn apparaat en makkelijk in gebruik, maar voor zo’n prijs had ik wel een langere accuduur verwacht in praktijk. Als je dan toch besluit om relatief veel geld uit te geven aan een steelstofzuiger ga dan voor eentje waarbij je tenminste niet hoeft te sukkelen met een lege accu. Dat is mijn advies.

Pluspunten

• gemak
  • zuigkracht

Minpunten

• accuduur

Sanne 12-11-2021

Een dikke aanrader

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Sinds een paar weken hebben wij deze stofzuiger in huis om te testen en wij zijn er enorm blij mee. De zuigkracht is goed en hij past zich automatisch aan aan de soort vloer. Ook zit er verlichting voor waardoor je stof veel beter ziet liggen. Het enige nadeel aan deze stofzuiger is dat hij wat zwaar in de hand ligt na een tijdje. Ook is de stofzuiger vrij snel leeg waardoor wij het huis in meerdere keren moeten stofzuigen. Gelukkig gaat het opladen wel snel. Ook is het ideaal dat je er een kruimeldief van kunt maken met 1 druk op de knop.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Makkelijk even snel te pakken

Minpunten

• Redelijk zwaar
  • Korte accuduur

Sabine 10-11-2021

Stofzuigen wordt leuk!

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Ik stofzuig nu veel meer sinds ik dit product heb mogen testen! Het is een compacte stofzuiger die je makkelijk weg zet in een ongebruikte hoek. Het installeren van het product is makkelijk en ook het schoonmaken van de filter en de borstel spreekt voor zich en is prima te doen. Wel moet ik zeggen dat lange haren sneller vast komen te zitten in de ronddraaiende borstel, waardoor hij stopt met draaien, deze haren moeten dan uit de borstel worden gehaald, dit is echter zo gedaan!

De stofzuiger heeft een ingebouwde kruimeldief functie en die is erg fijn! Zo kun je ook bij alle moeilijke hoeken en plekken onder banken en andere meubels komen. De stofzuiger ligt goed in de hand maar voelt wel zwaar met 1 hand! Er komt een apart opzetstukje bij als borsteltje, de haren van de borstel hadden naar mijn idee iets dikker mogen zijn zodat je meer kracht kunt uitoefenen op het te stofzuigen gebied, dit zou krassen etc voorkomen aan het oppervlak!

Al met al een hele fijne en mooi uitziende stofzuiger die je er snel bij pakt. Mijn huis is nu een stuk stofvrijer dan met een ouderwetse stofzuiger!

Pluspunten

• Ingebouwde kruimeldief
  • Makkelijk wegzetten van de stofzuiger
  • 3 verschillende zuigstanden

Minpunten

• Voelt zwaar in de hand!
  • Borstel snel leeghalen bij lange haren
  • Moet regelmatig worden opgeladen

steeefjuh 10-11-2021

prima

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Wij hebben deze stofzuiger nu een aantal weken in ons bezit. Voor de aanschaf van deze steelstofzuiger, hadden we hier nog helemaal geen ervaring mee. We maakten nog altijd gebruik van onze normale, zakloze stofzuiger.
Het monteren was redelijk makkelijk, al had de gebruiksaanwijzing wel wat makkelijker gemogen. Deze bestaat met name uit plaatjes, die niet altijd even duidelijk zijn. Het is een compact pakket, wat niet erg in de weg staat. Door het statief kun je ‘m op een handige plek neerzetten, waardoor je ‘m makkelijk en snel kunt pakken. De zuigkracht is enorm goed, bijna beter dan onze normale stofzuiger. Hij is lichter dan verwacht en het bereik is prima. We kunnen er het hele huis (3 verdiepingen) mee zuigen voor hij weer opgeladen moet worden. Het legen en schoonmaken gaat ook makkelijk. Nadeel is dat hij niet uit zichzelf kan staan, maar dat kan onze stofzuiger nu ook niet. Wij zijn dan ook erg tevreden.

Pluspunten

• handig
  • goede zuigkracht

Minpunten

• handleiding

JU1975 10-11-2021

Stille en krachige stofzuiger met automatische regeling

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Stil dat is die!! En krachtig ook!! Dat zijn eigenlijk de 2 belangrijkste punten wat zo naar voren komt als ik deze review begin te schrijven.

Heb het product nu een paar weken in huis en het begon al bij het openen van de doos, alles zit netjes en goed verpakt en de handleiding is duidelijk. Na alles in elkaar gezet te hebben en de accu volledig opgeladen te hebben begon onze zuig ervaring.

We hebben nu een Dyson en dat werkt prima, maar we gingen met deze AEG ULTIMATE 8000 steelstofzuiger AP81UB25GG over ons hoogpolige vloerkleed heen. Wat meteen opviel is dat deze AEG een automatische zuigkracht regeling heeft en dat is wel heel fijn. Dit scheelt een hele partij herrie (niet alleen van de stofzuiger ook van de kinderen die het anders te veel lawaai vinden en ze hun filmpjes op iPad niet goed kunnen horen....) En wat ook opviel is dat er veel stof en pluisjes opgezogen werden van het vloerkleed welke met onze Dyson niet opgezogen werden en het kleed dus niet zo schoon was als we dachten.....

Verder is het een ideaal ding om onder de meubels te komen hij kan echt flink laag.

Nadeel vind ik wel dat de accu best rap leeg is en je echt wel kamer voor kamer moet doen, en het is wel iets zwaarder dan een slede stofzuiger.

Om dan nog even in de nadelige ervaringen te praten vind ik het lastig dat je steel weer in moet schuiven voordat je hem in de vloer standaard kan zetten.

Maar de plus punten overwegen meer dan de minpuntjes en overall gezien zijn we echt wel tevreden ermee in ieder geval tot zover.

Pluspunten

• zuigkracht automatisch
  • stil
  • goed onder meubels

Minpunten

• je moet steel weer inschuiven

Claudija 10-11-2021

Mooie krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Tot nu toe ben ik overwegend positief over deze stofzuiger met een paar kleine minpunten. De stofzuiger heeft een mooi design waardoor het geen vervelend gezicht is deze in de woonkamer te hebben staan. De stofzuiger is makkelijk in elkaar te zetten en heeft een aantal losse onderdelen erbij. Deze passen allemaal in het laadstation dus geen last van losse onderdelen die je weer ergens anders kwijt moet. De losse onderdelen zijn makkelijk te vervangen. Het opladen gebeurt gewoon terwijl de stofzuiger in het station staat dus in principe heb je altijd een stofzuiger tot je beschikking. daar kom ik wel tot een van de minpunten. Je kunt kiezen uit 3 standen. In de laagste stand is de zuigkracht in principe goed genoeg en kun je de stofzuiger zeker een half uur gebruiken. In de turbo stand gaat hij maar 6 minuten mee. deze stand hebben wij vooral nodig voor het opzuigen van het kattengrit. Anders heeft de stofzuiger er wat moeite mee. Voor het schoonmaken van bijvoorbeeld de trap of de bank kun je het bovenste gedeelte makkelijk loskoppelen zodat je een kruimelzuiger hebt. Je merkt dan al wel gauw dat de stofzuiger wat zwaarder is en dit kan een nadeel zijn. Ik ben er inmiddels aan gewend en houd er rekening mee. Er zit een lampje aan de zuigmond welke handig is omdat je nu goed kunt zien waar nog wat ligt. De stofzuiger is zakloos en makkelijk te legen. Een nadeel kan zijn dat je de viezigheid ziet. Ik leeg het gewoon wat vaker. We hebben bijna overal laminaat in huis en een enkele mat. Je hoort dat de zuigmond iets doet waardoor het makkelijker over vloerbedekking gaat. Een kleine losse mat vind ik nog wat lastiger. Hij zuigt zo goed dat de mat meestal meegenomen wordt. Dus echt met je voet erop gaan staan zodat dat niet gebeurt. Ik heb twee pubers in huis en voor hen wordt stofzuigen ook makkelijker. Niet meer een gewone stofzuiger mee naar boven slepen maar deze even uit de lader halen, stofzuigen en were terug. Perfect voor hele gezin!

Pluspunten

• mooi design
  • goede zuigkracht
  • zakloos
  • lampje op de zuigmond
  • als kruimelzuiger te gebruiken

Minpunten

• in turbo stand snel leeg
  • ligt wat zwaar in de hand als je langer bezig bent

wouters013 09-11-2021

Aanrader voor gladde vloeren

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Ik ben dit product al een aantal weken aan het testen. De stofzuiger zit goed verpakt, het in elkaar zetten valt reuze mee door de handleiding die bijgevoegd is. Qua gebruik pak ik hem sneller dan de slede stofzuiger, echter als je het hele huis moet stof zuigen begint hij naar verloop van thuis wat zwaar in de hand te liggen. De wendbaarheid is prima. Het stofzuigen van een mat (groot of klein) is een wat lastigere klus, ondanks het gegeven dat je de stofzuiger op een lagere stand kunt zetten. Ook het stofzuigen van meubels vind ik persoonlijk niet gebruiksvriendelijk. Kortom: voor gladde vloeren (lees tegels, laminaat etc) een ideaal apparaat. Wel fijn dat de accessoires aan het laadstation vastgemaakt kunnen worden, zodat ze niet liggen te slingeren. Nog een pluspunt is het lampje op de stofzuiger en de batterijduur is ook ruim voldoende

Pluspunten

• batterijduur
  • wendbaarheid
  • accessoires aan laadpaal

Minpunten

• bij langdurig gebruik wat zwaar in de hand
  • niet ideaal voor meubilair

Ashley 08-11-2021

Fijne stofzuiger, makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Sinds kort de stofzuiger in gebruik, ik merk dat ik nu sneller de stofzuiger pak.. Hij is makkelijk draadloos en handig in gebruik.
Ik vind hem wel een tikkeltje aan de 'wat' zwaardere kant, hij is niet zwaar maar je merkt het gewicht wel.
Het lampje als je aan het stofzuigen bent is ideaal! Zeker op laminaat, je kan goed zien waar er nog iets ligt. Hij zuigt goed, minpuntje vind ik wel dat de accu op automatische stand niet super lang meegaat (ik denk rond de 25 minuten, maar dat weet ik niet precies) Maar de minimale stand doet ook prima zijn werk.
Tot zoverre ben ik heel tevreden met de stofzuiger! (En vind de hond het heel interessant.. met het lampje zo op de vloer)

Pluspunten

• Makkelijk te pakken
  • Lampje bij het stofzuigen

Minpunten

• Accu gaat niet super lang mee

Marty 08-11-2021

Een mooie, handzame steelstofzuiger!

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Ik zocht een stofzuiger dat draadloos was en ik vond de AEG 8000 steelstofzuiger. Deze is eenvoudig in gebruik. De stofzuiger heeft drie standen waardoor hij in; minimale stand 60 min tot max 6 min in hoog tempo je hele huis kan zuigen. Ook is hij snel opgeladen. In 2 uur is hij volledig opgeladen. Hij beweegt makkelijk en flexibel ook als je vloerbedekking hebt of een vloerkleed is hij flexibel in gebruik. Deze stofzuiger is makkelijk af te koppelen voor een kleinere handstofzuiger. Je kan makkelijk de opzetstukjes verwisselen op de stofzuiger.
Ook kan je zien hoeveel accu de stofzuiger nog heeft. Dus je kan zien hoelang je nog kan ‘’ stofzuigen.’’ Ik vind het wel fijn dat je kan zien, dat je bijvoorbeeld nog 30% hebt om te stofzuigen. Niet dat je opeens een lege stofzuiger hebt en nog de helft van je kamer moet stofzuigen. Kortom een comfortabele stofzuiger die makkelijk in gebruik is.

Pluspunten

• draadloos
  • makkelijk te legen
  • handige opzetstukjes

e***********@g******** 07-11-2021

Handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Fijn apparaat om te gebruiken. Makkelijk te installeren. Ligt goed in de hand, echter door de accu in het handvat is het op een gegeven moment wel zwaar. Ik pak hem veel sneller om te gebruiken dan een stofzuiger met bak en snoer. Hij laad goed op en ik kan daarmee mijn hele huis stofzuigen. Ook het legen van de vuilcontainer is een fluitje van een cent. De bijgeleverde accessoires sluit je er gemakkelijk op aan en zijn erg handig. Wat ik fijn vind is dat je deze stofzuiger ook af kunt koppelen en dan kunt gebruiken als kruimelzuiger. Al met al zeer tevreden over deze steelstofzuiger

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Accu in handvat maak het zwaar

hessel0165 04-11-2021

de AEG onder de steelstofzuigers

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Hoewel ik de prijs stevig vind, raad ik deze stofzuiger aan iedereen aan. Hij is mooi, niet te groot/te zwaar, geen bevestiging met schroeven e.d. in de muur nodig, echt een goede zuigkracht.
1 minpuntje zou kunnen zijn is het formaat v.d. stofopvang, hoewel als die groter zou zijn dan wordt het hele apparaat ook minder handzaam zijn.
Wat service betreft heb ik geen oordeel, het apparaat is prima geen service nodig gehad.

Pluspunten

• zuigkracht
  • handzaamheid
  • uiterlijk

Minpunten

• prijs
  • formaat stofreservoir

JB 01-11-2021

Enorme zuigkracht

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Ik ben een van de gelukkigen die dit product mag testen, en wat ben ik tevreden. Ik ben in het bezit van toch wel een kwalitatief goede stofzuiger maar wat valt die in het niet bij deze. Ik ben echt verbaasd over de zuigkracht, haren in de mat die mijn andere stofzuiger niet opneemt worden nu moeiteloos meegenomen, en dan heb ik hem nog niet eens op de hoogste stand. Hij is heel simpel in gebruik met 2 knopjes en heel makkelijk in hoogte verstelbaar. Verder ziet hij er mooi uit en neemt hij incl lader weinig ruimte in beslag. Ook ideaal is de verlichting bij de zuiger zodat je zelfs alles ziet in de donkere hoekjes. Enige nadeel vind ik dat de borstel niet heel breed is. Ondanks dat kan ik niet meer zonder deze steelstofzuiger, je pakt hem even snel om na het eten alle geknoeide etensresten van de kinderen even snel op te zuigen. Kortom een echte aanrader als je een zuiger zoekt met flinke zuigkracht, mooi design en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Smalle borstel

k*******@l****** 01-11-2021

super moderne stofzuiger

Geschreven voor: AEG AP81UB25GG

Een moderne steelstofzuiger die mooi in de hoek van de keuken staat, in handbereik is wanneer er weer geknoeid is. Hij ligt wat zwaar in de hand, dat is dan het enige nadeel wat ik heb ervaren de afgelopen weken. Pluspunten zijn: de lichtjes die erin zijn verwerkt, maakt schoonmaken onder de bank en kasten makkelijker of zelfs in donkere ruimtes. De accu van de stofzuiger gaat veel langer mee dan je gewend bent van andere steelstofzuigers. Het zuigt automatisch harder wanneer je over een deurmat of vloerkleed heen gaat. Al met al, kan ik iedereen deze stofzuiger aanbevelen als je een steelstofzuiger zoekt die als een traditionele stofzuiger functioneert.

Pluspunten

• licht

Minpunten

• zwaar