De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCS82POW15 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

yvonne 15-01-2022

onze nieuwe huishoudelijke hulp.

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Deze stofzuiger bevalt mij prima, mooie strakke design( I love it ),handige hulpstukken, makkelijk hanteerbaar , geen lawaai, en wat zeer belangrijk is/was...zelfs de handleiding was en is te begrijpen.
Hoop op een mooie lange samenwerking met mijn nieuwe aanwinst.
vriendelijke groet mevr. Y.F.W.G.A Nijboer-Krabbers

i***@h******* 04-01-2022

Zeer tevreden met mijn Bosch steelstofzuiger!!!

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

ik ben heel erg tevreden met de steelstofzuiger. Hij heeft sterke zuigkracht en het allerfijnste aan het apparaat is dat er voor op de zuigmond ledverlichting zit. Tijdens het zuigen kun je duidelijk alle kruimels en stof duidelijk zien liggen. Vooral in donkere hoekjes. Echt een aanrader!!!!

k****************@c******** 27-12-2021

Een verademing, deze snoerloze handstofzuiger.

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

We zijn heel tevreden over onze aankoop. Je krijgt een duidelijke handleiding om het apparaat in elkaar te zetten en handige tips voor het gebruik. Wij vinden het prettig dat we verlost zijn van een lang snoer en een apparaat dat je achter je aan moet slepen. Bij het stofzuigen is het fijn dat de led lampjes van de zuigmond voor harde vloeren je goed attenderen op hoekjes of plekjes waar zich nog stofnesten bevinden. Enthousiast zijn we over de lange flexibele kieren zuiger. Dit hulpstuk haalt stof weg op plaatsen waar we vroeger nooit goed bij konden komen. Verrassend is het dat de capaciteit van de bijbehorende accu voldoende vermogen heeft om de vloeren van onze ruime woning in 1 keer stofvrij te maken.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteitsverhouding,
  • kan wedijveren met duurdere concurrenten
  • makkelijk op te bergen met ophangsysteem

Minpunten

• geen standaard reserve accu
  • bij de prijs hoort standaard een 2de accu
  • zwart is wel een besmettelijke kleur

r***********@u********* 13-12-2021

Top stofzuiger en gemakkelijk in gebruik!

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Fijne en goed werkende stofzuiger met een makkelijk systeem om vuilcontainer te ledigen.

Pluspunten

• gewicht
  • gemakkelijk in gebruikl

Berry 04-12-2021

Plezier in stofzuigen

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Gekocht omdat mijn vorige kapot was. Ik was verbaasd over het resultaat en het gemak van het apparaat.

Pluspunten

• Gemak
  • Resultaat

Minpunten

• Nog niet ontdekt

w************@h********** 29-11-2021

Had ik veel eerder aan moeten schaffen

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Na heel wat kijk-en-vergelijk online zag ik deze stofzuiger heel goed uit de test naar voren komen. Na nog wat extra informatie in de winkel ben ik overstag gegaan. Best een uitgave, maar na mijn eerste ronde door het huis stond ik ervan versteld wat er opgezogen was. Dit terwijl ik de dag ervoor nog met mijn 'oude' stofzuiger de ronde had gedaan.
Bovendien is het apparaat makkelijk op te bergen, op te laden en te hanteren tijdens gebruik. Mede door de lampje kun je alles goed zien.
Kortom, dit had ik veel eerder moeten doen!

Pluspunten

• goed hanteerbaar
  • makkelijk op te bergen

r*******@c******** 25-10-2021

draadloos gemak

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

De Bosch steelstofzuiger bevalt uitstekend, hij geeft een solide indruk door de gebruikte materialen, nadeel hiervan is wel dat hij wat zwaarder is in gebruik (3kg) maar de standaard accu gaat zo’n 30 minuten mee, voldoende om de kamers op een verdieping te doen incl. de trap. Ik dacht dat de LED verlichting een gadget was, maar dit is echt behulpzaam om te zien hoeveel stof er nog ligt, wat je overigens zonder verlichting niet ziet liggen. De stofzuiger is heel krachtig en vervangt op dit moment onze oude(rwetse) traditionele stofzuiger die we eigenlijk niet meer gebruiken nu. Met de hulpmiddelen erbij is hij ook heel erg handig als “kruimelzuiger” alleen dan wel een die werkt ! Ook heel handig om de auto te stofzuigen. Het legen van het stof reservoir gaat heel gemakkelijk en het feit dat er geen stof zakken benodigd zijn is een pluspunt.

Pluspunten

• degelijkheid
  • zuigresultaten
  • design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• gewicht

d****************@h********** 24-10-2021

Zeer krachtige steelstofzuiger met korte batterij

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Een fijne krachtige stofzuiger, waarbij wel snel de batterij leeg gaat. Alle extra opzetstukken geven ruime mogelijkheden, dat werkt erg fijn. Ook is de stofzuiger een stuk krachtiger dan Philips steelstofzuiger die we hiervoor hadden. Je merkt dit echt. Wat ook fijn is dat de stofzuiger in de AUTO stand zelf bepaalt hoe hard de zuigkracht is, dit werkt in de praktijk erg goed. Bij overgang van laminaat naar tapijt merk je binnen 5 seconden het verschil. Wel is de accu na ongeveer 30minuten leeg.

karin 24-10-2021

zeker een aanrader

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Ik was nooit zo'n voorstander voor stofzuigers zonder zak. Maar daar moet ik toch van terugkomen want eigenlijk is het ideaal. Zodra je klaar bent met zuigen kan je het heel makkelijk weggooien in de vuilnisbak en ben je het dus gelijk kwijt. Dat dit toestel draadloos is, is ook ideaal je komt veel makkelijker in bepaalde hoeken. Door het ledverlichting zie je ook heel goed waar nog stof of iets ligt waardoor je veel beter kan schoonmaken. Met die flexibele steel kan je makkelijk op plekken komen.
De accu is misschien wel snel leeg maar dat ligt eraan wat voor stand je hem gebruikt.

Pluspunten

• led verlichting
  • snoerloos

Minpunten

• accu snel leeg

g***********@h********** 22-10-2021

Twijfelgeval

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Het is een fijne en complete steelstofzuiger.
Wat het verschil voor mij maakte om dit apparaat te testen is de accu en het niet hoeven meesleuren van een zwaar apparaat en een ingewikkeld snoer (dat altijd net te kort is).
Toch ruil ik mijn huidige stofzuiger niet in voor deze draadloze stofzuiger.
Ik merk dat ik de accuduur matig vind en ook vraag ik me af of de zuigkracht voldoende is.
De stofzuiger heeft best wel wat moeite met een kleed en ook korrels uit bijv. de kattenbak gaan niet altijd even makkelijk weg.
Het is voor mij echt een twijfelgevalletje, maar voor nu (gezien de hoge prijs) een ‘nee’.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Accuduur
  • Borstel in zuigmond

k*************@l****** 21-10-2021
Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Super fijne en mooie stofzuiger. Ik heb gisteren na een maand ontdekt dat ik de zuigkracht ook aan kan passen. Zuigkracht is overigens erg goed en hij past zich aan als je verandert van ondergrond! De stang is er makkelijk af te halen, waardoor het een kruimeldief is. Enige nadeel is het regelmatig moeten opladen en dat haren ed om het rolletje in de stofzuigermond draaien. Er zitten veel accessoires bij, die ik nog niet eens allemaal heb gebruikt! Hij zal wat zwaarder in de hand liggen als een normale stofzuiger, maar persoonlijk heb ik hier zelf geen last van.

n*********@g******** 20-10-2021

Fijne, krachtige steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Erg fijne en krachtige steelstofzuiger. In het begin was het gewicht inclusief accu wel een beetje wennen, maar inmiddels is dit gewicht prima. Je hoeft geen onhandige snoeren mee te slepen en het is gemakkelijk te bedienen. Ook als er even iets geknoeid is, heb je dit zo weer opgezogen.
In elk hoekje kun je gemakkelijk komen met de bijgeleverde accessoires. Ook valt het vuil in donkere hoeken goed op door het licht.
Erg goede aankoop!

Pluspunten

• Veelzijdige accessoires
  • Moeilijke plekken te bereiken
  • Makkelijk oplaadbaar
  • Licht zodat je al het vuil kunt zien

Minpunten

• Aan de zware kant

d*****************@h********** 20-10-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Ik ben tot nu toe (redelijk) tevreden over de stofzuiger. Hij zuigt krachtig en maakt een stuk minder herrie dan de steelstofzuiger die ik hiervoor had. De duur van de accu valt helaas wel wat tegen. We kunnen niet het gehele huis ermee stofzuigen op de hoogste kracht. Sneller dan verwacht/gehoopt leeg. De stofzuiger glijdt erg makkelijk over de vloer, maar de wendbaarheid zou beter kunnen. Wat ideaal is, is dat je de zuiger kunt kantelen, waardoor je ook makkelijk onder bijv. het bed kunt zuigen. Misschien is het een kwestie van wennen, maar wat ik nu lastig vind is dat het handvat vrij klein is en de aan en uit knop daar vlakbij zit, waardoor ik deze regelmatig per ongeluk indruk en dus de zuiger uit zet tijdens het stofzuigen. De verschillende opzetstukjes zijn op zich handig, maar het was fijn geweest als dit aan de zuiger vast zou zitten, zodat je ze altijd bij je hebt. In dat geval wissel je sneller van opzetstuk, dan als ze los in de kast liggen. Het stofbakje is makkelijk te legen, maar de filter wat minder. Doordat je de filter rond moet draien waait de stof alle kanten op. Dit is echt iets wat je buiten moet doen als je wilt voorkomen dat je hele huis weer onder de stof zit. Het zou fijn zijn als je de filter onder de kraan mocht uitspoelen.

P 20-10-2021

Bosch steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Handzame steelstofzuiger met veel handige accessoires. De accu gaat lang mee. De steelstofzuiger is wel zwaar

muay 16-10-2021

Super steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Ik was al een tijd op zoek naar een steelstofzuiger. Dit is echt de beste aankoop in tijden!

Pluspunten

• wendbaar
  • licht
  • zuigkracht
  • accessoires

Minpunten

• accu onvoldoende voor het hele huis

j***************@g******** 14-10-2021

Zeer krachtig en toch licht in gewicht

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Wat een heerlijke stofzuiger om te gebruiken. Na uitpakken viel direct het handzame formaat op en het gewicht was wel wat aan de zware kant.
Het in elkaar zetten is echt zo gedaan en na het opladen direct gaan gebruiken.
We hebben katten en kinderen maar echt alles zuigt hij zo schoon.

De led verlichting is leuk en handig maar echt meer stof zie je er niet door, maar goed.
De afvalbak is zeer simpel te legen en beetje klein maar goed we gebruiken hem veel en daardoor is het huis wel echt veel schoner.

Zuigkracht is top en de batterij duur ook heel goed.
We hebben hem aan de muur gehangen en na gebruik laden we hem meteen weer op.
Ook de opzet stukken zijn zeer gemakkelijk te vervangen en zeer goede aanvulling.

Kortom een zeer tevreden gebruiker.

Pluspunten

• Krachtig
  • Snel te legen
  • vele extra opzetstukken

k*************@l****** 13-10-2021

Goede hulp!

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Zuigkracht past automatisch aan
  • Het licht op de voorkant van de zuigmond

Minpunten

• Accu
  • Er rolt haar om het rolletje in de zuigmond
  • Handleiding ontbreekt

Tester maud 13-10-2021

Super mega snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Ik ben super tevreden over de snoerloze stofzuiger.
De Zuigkracht is uitstekend en de kleinste stofdeeltjes worden opgezogen.

Hij is wel wat zwaarder in de hand maar ten alle tijden prettiger dan een stofzuiger met snoer.

De led verlichting werkt prettig onder het schoonmaken.
Genoeg hulpstukken voor meubels af te stoffen en een trap mee te zuigen.

Om de stofzuiger schoon te maken kan je alles uit elkaar halen zodat alles ook schoon is voor te herstarten.

T.K. 13-10-2021

Handige (maar prijzige) stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Via de website Insiders heb ik dit product, de BCS82POW15, mogen testen. Hieronder schrijf ik mijn ervaring:

Het product is eenvoudig in gebruik. Het in elkaar zetten wijst zich vanzelf. Het apparaat ligt redelijk zwaar in de hand. Ik had het zelf lichter verwacht. Daarnaast 'glijdt' het net wat minder soepel over de vloer dan mijn reguliere stofzuiger (zo eentje met bak, zak en stekker).

Ik heb thuis één huisdier, een kat en dus ook een kattenbak. Deze bak is gevuld met houtkorrels. Dit zijn kleine korrels in cilindervorm, die soms over de vloer verspreid liggen. Ik merk dat de stofzuiger hier wat moeite mee heeft. De korrels ‘schieten’ soms alle kanten op, als ik ze probeer op te zuigen. Na een aantal pogingen lukt het toch. Ik vermoed dat dit komt door het roterende mechanisme in de zuigkop.

Ander minpuntje van dat roterende mechanisme is dat hier alle haren (ik bedoel hiermee lange mensen haren) omheen draaien. Ik heb vrij lang haar en verlies dagelijks heel wat haren. Al die haren vind ik nu terug, rondgedraaid in de stofzuiger-kop en die zijn niet heel makkelijk te verwijderen.
Pluspunt is dat het apparaat makkelijk en snel te pakken is. De accu is altijd voldoende om zowel onder als boven in huis te stofzuigen. Ik merk dat ik met dit apparaat veel sneller even de stofzuiger pak en dus ook vaker stofzuig! Ook de trap stofzuigen is met dit apparaat en stuk makkelijker.

Ook heel handig zijn de bijgeleverde opzetstukken. Zo is het bijvoorbeeld heel makkelijk om snel even de bank te stofzuigen. Vooral als je een (harig) huisdier hebt. Daarnaast is het fijn dat het apparaat zich automatisch aanpast aan de ondergrond, dus je kunt zonder extra handeling van een gladde ondervloer naar bijvoorbeeld een vloerkleed 'door-stofzuigen'.

Zou ik het product aanraden? Ik twijfel. Het concept is super handig. Deze stofzuiger pak je een stuk sneller dan de reguliere stofzuiger met zak en stekker. De bijgeleverde opzetstukken zijn ook erg fijn, vooral om bijvoorbeeld de bank (katten-)haarvrij te maken. Maar ik vind het product relatief prijzig, de zuig-resultaten zijn toch echt minder dan de reguliere stofzuiger, en het apparaat ligt best zwaar in de hand. Deze steelstofzuiger zal dus niet mijn reguliere stofzuiger kunnen vervangen. En daarvoor vind ik het product dan misschien toch net te duur.

Pluspunten

• Opzetstukken
  • Automatische aanpassing aan ondergrond
  • Snel te pakken
  • Voldoende accu

Minpunten

• Zuigkracht is minder dan reguliere stofzuiger
  • Zuigt niet heel goed langs de randen
  • Opgezogen haren gaan vast zitten

Elise 11-10-2021
Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

De stofzuiger is goed in elkaar te zetten, wel even een goede blik in de handleiding werpen. Eenmaal in elkaar gezet ziet ie er mooi en stevig uit! Het opbergen is wat lastig als je niet direct het laadstation aan de muur monteert.
Het stofzuigen met de lange stang gaat soepel, het gewicht is dan ook wat verdeeld, met de kleine opzetstukken draag je het gehele gewicht en dat is best aardig wat!
Op de trap wel erg handig met een van de kleinere opzetstukken en natuurlijk zonder snoer!
Het grote/basis mondstuk is wat groot/breed, waardoor je niet overal langs of tussen komt. Wel kan het gemakkelijk draaien én.. een confronterend maar zeker pluspunt: er zit verlichting in waardoor je alle stof en kruimels op de vloer ziet liggen. Bij de andere opzetstukken mis je dit meteen!
De zuigkracht is prima, wel is de accu vrij snel leeg waardoor ik mijn relatief kleine huis (70 m2) niet in het geheel in 1 keer kan stofzuigen.
Kortom: een mooi product met wat minpuntjes.

Pluspunten

• Trap stofzuigen
  • Lichtjes in het basismondstuk

Minpunten

• Accuduur
  • Basismondstuk is vrij groot en kan niet overal bij
  • Gewicht

Elise 11-10-2021
Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Kortom: een mooi product met wat minpuntjes.

Pluspunten

• Fijn om de trap te stofzuigen
  • Verlichting in het grote mondstuk
  • Diverse opzetstukken

Minpunten

• Gewicht
  • Accu snel leeg

Madhury 11-10-2021

Topper

Top product!

Goede zuigkracht, laad redelijk snel op. Erg makkelijk, het stof bakje is makkelijk te legen. Het enige is de lange haren blijven in de roller dus die moet je handmatig eruit halen andere rolt het niet meer goed. Na lange tijd heb ik eindelijk een stofzuiger gevonden met genoeg kracht niet mijn mat ook echt schoonmaakt :D.

Zeer krachtig!

Een echte aanrader

Pluspunten

• Krachtig
  • draadloos

Minpunten

• haren blijven in de borstel hangen

w*******@g******** 08-10-2021

Degelijke stofzuiger met veel zuigkracht.

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Bij het openen van de doos van de Bosch BCS82POW15 was ik verbaasd over alle onderdelen. Na twee lagen dacht ik dat ik alles uit de doos had gehaald. Maar er is een derde laag met nog meer accessoires. De stofzuiger staat snel in elkaar zonder handleiding. Ik dacht direct te gaan stofzuigen maar helaas was de accu leeg. Dus mijn geduld werd op de proef gesteld en moest eerst wachten tot hij was opgeladen. Onder tussen even alles goed bekeken. Ik heb ooit een Bosch zak loze stofzuiger gehad en qua filer systeem is dit het zelfde. En eerlijk gezegd was mijn ervaring daar niet heel goed mee. En nu bij deze steelstofzuiger voor zie ik problemen met de filter. Je kan de filter alleen schoonmaken door de knop rond te draaien en te hopen dat je alle stof er mee los draait. Om vervolgens zelf onder te zitten of de stof te zien dwarrelen. Je mag hem niet uitspoelen onder de kraan, dus hoe krijg je deze filter echt schoon. Maar ik blijf positief en wacht tot hij is opgeladen. Na een uur wachten ging ik het proberen. De normale oplaad tijd is 6 uur. Hij maakt niet veel geluid en glijd lekker over de vloer. De led lampen geven goed aan waar er allemaal stof en kruimels liggen. Dit zie je normaal niet liggen zonder deze verlichting. Ik had hem op de automatische stand staan en je merk zodra hij over het kleed heen gaat meteen harder gaat draaien. Zodra je weer op de harde vloer bent gaat hij automatisch weer terug. De extra geleverde accessoires zien er degelijk uit en ik ben vooral blij met de zuigmond-voeg. Een lange rubberen flexibele zuigmond die mooi tussen de bank past en waarmee ik de kruimels tussen de ovendeur eindelijk goed kon weg krijgen. Na een nachtje aan de lader ben ik de boven verdieping gaan stofzuigen en na 25 min op auto-modus was de accu leeg. Dat had ik mij niet gerealiseerd als er staat dat je max 45 min kan stofzuigen. Maar in de details staat op automodus max 28 min en dat voor 6 uur opladen. Persoonlijk vindt ik dat erg kort en gaat hij automatisch altijd aan op de automodus. Daarnaast is hij een soort van top zwaar waardoor ik na een kwartiertje mijn arm zeker voel. En toen kwam het legen van het bakje. Dat gaat makkelijk en is zo leeg gegooid. Alleen die filter stond mij toch tegen. Boven de prullenbak de knop rond gedraaid en het stof komt los maar gaat ook alle kanten op. Vindt dit echt een min punt van zo'n relatief duur apparaat in vergelijking met andere merken. Maar de zuigkracht is oprecht zo krachtig als een gewone stofzuiger.

Pluspunten

• accessoires
  • losse accu

Minpunten

• filter schoonmaken

Marjolein 07-10-2021

Fijne stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

'Een doos vol', was mijn eerste reactie bij het openen van de verpakking van de steelstofzuiger. Veel verschillende accessoires om alle hoekjes en gaatjes goed te bereiken. Ik begon met de stofzuiger met lange steel. Het gewicht viel me in eerste instantie wat tegen, je hebt wel wat in je hand, anders dan bij een gewone stofzuiger.
Heel makkelijk is de aan/uitknop, die heel natuurlijk bij je hand zit, geen gebuk om 'm uit of aan te zetten. Het geluid is aangenaam zacht, je kan er een gesprek bij blijven voeren, zal ik maar zeggen.
Het wenden gaat heel makkelijk, ik had altijd moeite om in de keuken goed tegen de randen aan te zuigen (en daar liggen natuurlijk altijd de meeste kruimels ;-) ), maar met deze stofzuiger draai je heel makkelijk alle kanten op en kun je helemaal tegen de keukenplinten aan komen.
En dan natuurlijk het allerbelangrijkste: de zuigkracht! Die blijkt echt goed te zijn. Moeiteloos werden alle pluisjes en kruimels opgezogen en mijn woonkamer was al snel weer spic-and-span. Heel makkelijk is de autostand: de stofzuiger regelt zelf de zuigkracht als je van de harde vloer overgaat naar het vloerkleed.
Wat heel handig is is de mogelijkheid om de lange slang er (makkelijk) af te klikken. Dan houd je opeens een goedwerkende kruimeldief over, heel handig om even bij te zuigen.
Er zit ook nog een hulpstuk bij dat heel handig is om de bank goed te zuigen: een flexibele slang met een heel smal zuigmondje. Daarmee kom je perfect tussen de kussens!
En dan na een goede ronde in de huiskamer de laatste test, het legen van het stofreservoir. Dat blijkt heel makkelijk te gaan. Je klikt ‘m eraf en schudt ‘m leeg in de afvalbak. Wel even uitkijken dat het niet stuift, anders kun je weer opnieuw beginnen.
De accuduur is voor mij voldoende en het opladen gaat best snel.

Pluspunten

• Zuigt echt goed
  • Wendbaar
  • Veel accessoires

Minpunten

• Best zwaar
  • geen opbergbox voor de accessoires

Marjolein 07-10-2021

Veel geld, maar dat is het zeker waard!

Geschreven voor: Bosch BCS82POW15

Heel makkelijk is de aan/uitknop, die heel natuurlijk bij je hand zit, je hoeft niet te bukken om 'm uit of aan te zetten. Het geluid is aangenaam zacht.
Het wenden gaat heel makkelijk, ik had altijd moeite om keuken goed tegen de randen aan te zuigen (en daar liggen natuurlijk altijd de meeste kruimels ;-) ), maar met deze stofzuiger draai je heel makkelijk alle kanten op en kun je helemaal tegen de keukenplinten aan komen.
De accuduur is voor mij voldoende en het opladen gaat best snel.

Ik moet nog wel even een goede plek zoeken om alle accessoires overzichtelijk bij elkaar op te bergen, ik had er graag nog een opbergdoos willen hebben, zodat de losse onderdelen niet gaan slingeren. Ik vind de stofzuiger best duur, maar ben wel heel tevreden over zijn prestaties.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Zuigt heel goed
  • Ook te gebruiken als kruimeldief
  • Veel accessoires

Minpunten

• geen opbergbox voor de vele accessoires