Rowenta RH9959 X-Force Flex 14.60 RH9959 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH9959 X-Force Flex 14.60 RH9959 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Goede kwaliteit hoge zuigkracht 03-12-2023

Bevalt erg goed. Zeker een aanrader.

Gisteren de Rowenta RH99A9 steelstofzuiger gekocht. Bij gebruik versteld gestaan van de zuigkracht.
Goede prijs kwaliteit verhouding en eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• Geweldige zuigkracht
  • Eenvoudig in gebruik

j**n@h**l.com 14-09-2023

Ik heb hem net weer gebruikt en word er helemaal boos van.
Ten eerste moet je hem op volle kracht aanzetten omdat hij anders niks opzuigt. Doordat de tijd die je dan hebt kun je niet heel je woonkamer doen, laat staan de bovenverdieping meenemen. Ik heb dus ook heel vaak als je over iets heengaat dat hij het niet opzuigt bijvoorbeeld een klein blaadje van een plantje. Dit neemt hij niet mee. Ook als je hem optilt schiet hij het vuil naar achteren waardoor je weer opnieuw kunt beginnen. De rubbertjes aan de onderkant waardoor je geen krassen op je vloer krijgt waren heel snel stuk en ook het flexibele stuk is al kapot na 1,5 jaar. Geen aanrader dus.

Robin 14-08-2023

Rowenta X-Force Flex 14.60 huisdier versie

We hebben deze stofzuiger gekocht omdat deze goedkoper is dan vergelijkbare steelstofzuigers. Alles werkt perfect, en we zijn onder de indruk van de zuigkracht. Daarnaast zijn we erg verrast over de mate waarin er is nagedacht over het gebruiksgemak. Alles werkt gemakkelijk, zo is er geen rede meer om het stofzuigen uit te stellen.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Mooie uitstraling
  • Nagedacht over alle gebruiksgemakken

J de Leeuw 24-05-2022

Als stofzuiger voldoet hij aan alle verwachtingen, helaas gaan de flexibele stukken heel gauw kapot , ik heb deze stofzuiger nog geen 2 jaar en nu voor de 3e keer zijn de flexibele stukken gebroken dit gebeurt zowel in de borstel als in de knikarm ,voor een stofzuiger van bijna 500€ zou dit niet mogen ,dus voor mij nooit meer

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Slechte flexibele stukken breken gauw

e***********@h********** 07-05-2022

Goede zuigkracht, maar onvoldoende behuizing. Snel kapot.

Prima stofzuiger qua zuigkracht en batterijduur, zuigt een stuk beter dan onze vorige Rowenta steelstofzuiger!

Helaas na 2 maanden flex systeem stuk. Was bij de vorige stofzuiger ook het geval. Goedkoop plastic. En dat terwijl we het flexsysteem amper gebruiken. Echt een kwetsbaar puntje van dit merk. Zou hem dus zeker niet aanraden. Ga voor een stofzuiger met vergelijkbare zuigkracht, maar dan zonder flexsysteem.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Batterijduur

Minpunten

• Hoogte zuigmond. Past niet onder kasten ed.
  • Kwetsbaar materiaal
  • Na 2 maanden kapot en onbruikbaar

j**************@g******** 04-04-2022

Bevalt goed, een aanrader.

Steelstofzuiger is handig in gebruik. Werkt naar behoren, zoals aangegeven.
Licht in gebruik. Wendbaar. Eco-stand is vrij stil. Turbo-stand maakt (logischerwijs) meer lawaai.
Zuigt ook makkelijk het tapijt op onze trap.

Dz 23-03-2022

Positief verrast

Onze vorige steelstofzuiger viel van ellende bijna uit elkaar en toen de schakelaar het ook niet goed meer deed mocht die met (vervroegd) pensioen. Dus toen op zoek naar een andere steel. Want als je eenmaal stofzakloos en snoerloos gewend bent wil je echt niet meer anders. Met een Golden Retreiver in huis moest de opvolger wel een beetje capaciteit en power hebben. Het mocht echter geen te dure Engelse meer worden. Met deze criteria naar de lokale wit/bruingoed boer gegaan. Diverse modellen en merken bekeken, maar we kwamen toch telkens weer op deze uit. Van te voren was ik nooit bij Rowenta uitgekomen, maar deze had echt alles wat we belangrijk vonden. De 90 dagen proef actie trok ons over de streep. De doos was relatief klein en ik hoopte dan ook van harte dat we het apparaat niet binnen die 90 terug zouden moeten sturen. Want hoe zou ik alles nog terug kunnen stoppen? Mijn angst is nu na een maand gebruik volledig onterecht geweest. Wat een heerlijk ding! Zuigt goed, manoeuvreert goed, heeft handige opties en accessoires. En grote verassing: veel stiller dan de reviews doen vermoeden. Tenminste, de (ruim toereikende) eco-stand dan. Een gesprek voeren tijdens hetvzuigen is echt mogelijk! De eco+ wordt al iets minder. De turbo-stand betekent inderdaad een tering herrie! Maar die heb ik nog nooit nodig gehad. Kortom, krachtig genoeg, stil genoeg, en ook genoeg accu capaciteit voor het hele huis (150m2). Ook de bouwkwaliteit lijkt in orde. Maar daar kan ik waarschijnlijk pas over een paar jaar over oordelen. Zijn er dan echt geen nadelen? Persoonlijk vind ik alle bling bling in het design overdreven en doet daardoor nogal goedkoop aan. Daarnaast is het legen van stofcontainer niet echt helemaal gebruiksvriendelijk. Maar dat went wel. Een indicatie om het filter te vervangen was handig geweest. Als je als fabrikant dan toch allerlei lampjes op je apparaat plaatst, dan had die er voor dat geld ook nog wel bij gekund. Want, hoe je het ook went of keert, Het blijft toch een duur ding vergeleken met conventionele sledezuigers.

Pluspunten

• Krachtig
  • Enorm handig
  • Stil in eco
  • accu capaciteit
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Metaalkleurig plastic
  • Herrieschopper in turbo

Ashley 18-03-2022

Krachtpatser

Ik ben zeer verrast door de prestatie van deze stofzuiger.
De zuigkracht is werkelijk fantastisch! Ze zeggen dat een steelstofzuiger een aanvulling op de snoerstofzuiger is en niet ter vervanging van..... maar ik heb mijn gewone snoerstofzuiger niet meer aangeraakt sinds ik deze heb.
Ik heb tot nu toe alles op de standaard ECOstand kunnen doen. Zelfs mijn vloerkleden lijken hier mee als nieuw.
De stofzuiger glijd en draait soepel en is hierdoor makkelijk te besturen met 1 hand. Wat het dan wel weer moeilijker kan maken voor sommigen is dat de stofzuiger zwaar is. Ik ben iemand die veel sport en kan er wel mee om gaan maar "voel" het wel.
De accu gaat lang mee vergeleken met andere merken en op de ECOstand kan ik makkelijk mijn volledig appartement (80m2) stofzuigen.
Het buigen van de stang is ideaal om onder kasten te zuigen zonder te hoeven bukken.
De LEDverlichting voorop is niet fantastisch maar wel een leuk detail wanneer je savonds bij schemerlicht wilt stofzuigen.
De opvangbak is moeiteloos los te maken en te legen.

Er zijn ook een paar nadelen. Daarom dat ik een 8 van de 10 geef.
De borstelkop is vrij dik waardoor deze niet onder alle kasten/banken/bedden past.
De motorbehuizing voelt vrij plastic en daardoor ook goedkoop aan. Dit geeft mij het gevoel dat het sneller stuk kan gaan.
Ik had gehoopt deze stofzuiger juist ook voor klusjes zoals mijn auto te kunnen gebruiken met het kruimeldiefgedeelte. Helaas is de motor/kruimeldief dusdanig groot en dik dat je niet bij de smalle en diepgelegen plekken komt.

Pluspunten

• Geweldige zuigkracht
  • Rolt soepel en erg wendbaar
  • Lange accuduur
  • Opvangbak makkelijk te legen

Minpunten

• zwaar
  • Dikke borstelkop past niet onder alle meubels
  • Behuizing motor voelt plastic (goedkoop) aan
  • Kruimeldief/motor te dik voor smalle plekken

j**************@h********** 25-02-2022

Wat een zuigkracht

De stofzuiger komt in een grote doos met veel accessoires. Je moet dus wel ruimte hebben om deze doos op te slaan of je moet alle accessoires ergens apart opbergen. Een betere oplossing hiervoor zou fijn zijn. Ik heb eigenlijk vooral de grote stofzuigermond erop omdat ik deze het handigst vind. Ik wou al een tijd je een steelstofzuiger omdat ik het idee had dat je deze makkelijker erbij kan pakken om na het koken bv even snel de keuken te stofzuigen, of even onder tafel na het eten. Dat is ook zo! Vooral omdat je dus ook niet gebonden bent aan het snoer en makkelijk even snel ergens wat kan opzuigen. Waar ik bang voor was is de zuigkracht. Maar deze (wel op parket vloeren door het hele huis) absoluut niet onder voor een gewone stofzuiger ( okay, miss ietsje) Je kan de zuigkracht instellen wat helpt als je bv iets zwaarder moet opzuigen bv bloemblaadjes. Dit gaat wel ten koste van de batterij. In tegenstelling tot stofzuiger met snoer kan ik met deze niet en 2 etages en de trap zuigen. Maar ik heb de "oude" stofzuiger boven staan dus scheelt traplopen. En gelukkig want ik vind deze stofzuiger wel echt zwaar! Waar je met een traditionele stofzuiger met 2 handen de stofzuiger steel vasthoudt doe je dit met een steelstofzuiger met 1 hand. (of ben ik de enige?) Dit maakt de stofzuiger na 5 minuten zwaar. Fijne feature is dat deze makkelijk los te koppelen is tot kruimelzuiger die dus ook echt krachtig in tegenstelling tot andere. De stofzuiger is ook heel erg wendbaar wat het makkelijk maakt om ergens in een hoekje te komen maar soms ook er voor zorgt dat ik mijn structuur van stofzuigen kwijt ben, niet zo goed weet of ik alles heb gestofzuigt omdat ie een beetje kan zwieberen. Dus even checken of je dat kan vastzetten! Het legen van het bakje gaat overigens moeiteloos!

Pluspunten

• zuigkracht
  • lange batterijduur
  • geen snoer
  • wendbaar

Minpunten

• zwaardere kant

Aurélie Seghers 23-02-2022

Krachtig, compact, efficiënt: sterke steelstofzuiger

Ik heb de Xforce met animal kit. Ik was aangenaam verrast door de compacte doos: Alle stukjes mooi opgeborgen in 2 laagjes. Dat maakt het makkelijk op te bergen en ik vond de doos verrassend licht. Er waren redelijk wat stukjes bijgeleverd: grote vloerborstel, sofaborstel, kierzuiger, animal borstel, vaste borstel als kruimeldief aan het handvat van de grote borste, extra filter en systeem om aan de muur te bevestigen.De batterij laadt snel op, in 60min zoals beloofd. Als je hem in de eco stand gebruikt kan die 60min mee. En hij is ook krachtig genoeg in die eco stand. Heel makkelijk in elkaar te steken. De plooibare lange stang is een topper om onder lage meubels of zetels te kunnen stofzuigen. Hij is ook hele wendbaar. De borstel van de grote vloerborstel kan eruit gehaald worden en zo makkelijk gereinigd worden. De animal borstel doet wat het moet doen: er kwam redelijk veel kattenhaar mee, en dit in de eco stand, zonder te veel moeite te moeten doen. Ik vond het aan-uit systeem ook handig: gedaan met constant de knop te moeten indrukken tijdens het stofzuigen.

Pluspunten

• buigzaam, flexibel en wendbaar
  • snel opladen
  • makkelijk te reinigen borstel
  • animal kit
  • aan-uit iknop

Minpunten

• blijft niet staan
  • animal kit niet uiteen te halen voor reiniging
  • beperkte batterij in boostfunctie
  • geluid in boostfunctie

J8091 22-02-2022

Erg compleet

Al een tijdje waren we op zoek naar een een stofzuiger om even snel wat troep weg te zuigen, nou we hebben er 1 gevonden. De stofzuiger is er krachtig en makkelijk in te stellen op verschillende snelheden. Ook zit er op de grotere zuigmond 2 lampjes die een licht schijnen op de locaties waar je de kop heen stuurt. Verder is de steel in het midden te knikken waardoor je makkelijk onder bank kunt zuigen.
Ook zitten er verschillende borstels bij voor de verschillende zuigklusjes. Al met al is de stofzuiger erg praktisch en zeker zijn centen waard. Ook het laad station is makkelijk op te hangen en deze stopt ook met laden op het moment dat de accu vol is.

Pluspunten

• praktisch
  • veel extra hulp stukken
  • krachtig
  • Duidelijk scherm
  • handig station

Minpunten

• wat zwaar

Annette 05-02-2022

Goede zuigkracht en accuduur

Erg wendbaar, goede zuigkracht op ecostand. Je kunt met die stand je hele huis doen zonder tussendoor opladen. Boosterstand heb je vrijwel niet nodig. De toebehoren kun je gebruiken voor de auto of bank. Omdat je de steel met een druk op de knop kunt knikken is het eenvoudig om ook onder kast of bank te zuigen. Terugklikken gaat ook snel. Als kruimeldief heb je ook de goede zuigkracht en accuduur, wel is hij dan wat zwaar vanwege de goede accu.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accu
  • Ook te gebruiken als kruimeldief
  • Steel kan eenvoudig knikken
  • Wendbaar

Minpunten

• Wat zwaar als kruimeldief

Jet13 04-02-2022

Fijne steelstofzuiger !

De steelstofzuiger heeft een goede zuigkracht! Ook handig extra power boost door een druk op de knop.
Heel makkelijk dat je ook door de knik onder de stoel en banken kunt zuigen.
Door de verlichting ook makkelijk in het donker te gebruiken.
Vind hem wat zwaar zeker als je er de trap mee op gaat, maar als je het kleine mondstuk gebruikt is ie wat handzamer. Al met al een handig ding!

Pluspunten

• Heerlijk zonder snoer
  • Makkelijk, ook onder banken door knik

Minpunten

• iets wat zwaar op de trap

Bowie 02-02-2022

Handig in het gebruik

In het begin is het even wennen aan de zwaarte van de stofzuiger, maar het plezier om ermee te stofzuigen overwint. Doordat de stofzuiger bij ons in de bijkeuken staat, pak je ‘m er snel bij om even iets schoon te maken, zelfs door de kinderen.
Hij is snel opgeladen en krachtig genoeg om dagelijks te gebruiken, ook de hondenharen neemt ie goed mee. Een prima stofzuiger!

Pluspunten

• Krachtig
  • De knikstand
  • Regelbare zuigkracht

Minpunten

• Accu snel leeg bij gebruik in hoogste stand

c******************@g******** 02-02-2022

Fijne stofzuiger met veel gebruiksgemak

Rowenta X-Force 14.60 RH 9959: Stofzuiger gisteren ontvangen en nu al een geweldige indruk. Makkelijk in gebruik en ideaal om overal te komen, zelfs dus onder tafels, stoelen en de bank. Door de enorme goede zuigkracht, die ook nog eens met een booster is te bieden neemt de Rowenta alles op. Je schrikt wat er dus anders achterblijft. We hebben 2 honden die nogal wat haren achterlaten en eindelijk is het schoon. De komende dagen gaan we meer reviews achterlaten… maar begin is al goed. Oh ja, erg mooi design; ziet er futoristisch uit maar makkelijk is de resterende tijdsduur van de batterij. Na enkele dagen gebruik prima resultaat en erg tevreden. Geluid is erg goed gedempt. Hulpstukken zijn makkelijk te verwisselen. De hoogte van het handvat had iets ruimer gemogen dat als de de Rowenta aanzet en deze aan wilt laten er geen 4 vingers meer op de resterende ruimte past. Maar daar is mee te leven. Schoonmaken van de container is snel en makkelijk te doen. Even goed kijken hoe deze los moet maar als je het door hebt gaat het prima.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Kniksteel
  • Extra boost qua zuigkracht
  • Laad snel op

Hilko 01-02-2022

Luxe steelstofzuiger die doet wat het moet doen

De X-Force Flex 14.60 vervangt mijn oude Rowenta Air Force Flex steelstofzuiger die langzaam aan vervanging toe was. In het pakket zijn meerdere hulpstukken aanwezig. Het design is modern en best vrij flitsend. Het stofreservoir is groot genoeg om meerdere keren te kunnen stofzuigen voor je die moet legen, maar het eruit halen en legen is gemakkelijk. De unit zelf is wel wat aan de zware kant en vooral als je de boost functie gebruikt is de stofzuiger erg lawaaierig. De boost gebruiken doe je overigens door de rode trekker over te halen. Gewoon stofzuigen doe je door een knopje op het handvat in te drukken. Ik heb eigenlijk maar 1 echte klacht over de steelstofzuiger en dat is dat het handvat aan de kleine kant is voor een forse mannenhand. Mijn pink wordt wat verdrukt en doordat de unit niet heel lichtgewicht is, is langdurig stofzuigen niet comfortabel. Wel ideaal is dat Rowenta aan elk tussenstuk een borstelmond heeft gemonteerd. Dus als je de roller loskoppelt dan zit er een borstel aan de steel, koppel je de steel los van de unit zelf, zodat je dan eigenlijk een kruimelzuiger hebt, heb je ook daar een borstel aan het uiteinde. Super handig. De roller heeft een laag profiel en door de knikbare steel kun je heel gemakkelijk onder bed, stoelen of (niet te lage) kasten zuigen. De X-Force 14.60 is voorzien van een paar LEDjes in de roller, zodat je bij schemer-donker ook het vuil kunt zien. Waarom je echter in het halve donker zou willen gaan stofzuigen is mij niet duidelijk. Overdag hebben de LEDjes geen functie. Wel handig is dat ook in de smalle roller een LED is ingebouwd en het dus niet beperkt is tot alleen de brede roller.

Pluspunten

• Flex steel voor onder bed
  • Stofreservoir groot genoeg
  • Meerdere handige hulpstukken
  • Flitsend design
  • Goede zuigkracht voor een steelstofzuiger

Minpunten

• Op Boost is de accu snel leeg
  • Handvat aan de kleine kant
  • Vrij zwaar
  • Lawaaierig, vooral bij Boost

abeetjuh 01-02-2022

Fijne steelstofzuiger maar wel wat zwaar

De steelstofzuiger komt in een kleine doos en na openen vind je erg veel onderdelen en accessoires. Allereerst de basis van de stofzuiger, "het kruimeldief" gedeelte. Dit kan je dus los gebruiken voor de kleine klusjes en de hogere klusjes, hier zit een borsteltje. Vervolgens kan je er een stang aan vast klikken die ook weer een borsteltje heeft. Daarop kan je dan weer de grote zuigmond klikken waardoor je de volledige steelstofzuiger hebt. Dit is erg makkelijk om te doen. Opladen gaat snel en je kunt dus snel aan de slag. Bij het gebruik van de stofzuiger valt direct op dat de stofzuiger best wel zwaar is, het is een goede workout. Verder rijdt hij wel erg makkelijk en manoeuvreer je dus makkelijk door je huis heen. De flex functie is ook erg handig om onder bv een bank te komen. Echter als je hem te ver terug trekt klikt deze weer in de normale stand, dat is dus niet echt handig. Je kan erg handig de verschillende standen van zuigkracht instellen door een druk op de knop. Ook is de totale zuigtijd die nog over is duidelijk te zien op de display. Dit verandert ook als je naar een andere zuigkracht gaat. Alle andere hulpstukken zijn ook erg handig, de zuigmond voor meubels, de turbo borstel voor het extra verwijderen van kattenharen ook erg fijn en de smalle zuigmond erg handig voor in bv de auto. Het fijnste is dat de stofzuiger draadloos is waardoor je dus ook makkelijk bv een trap kan stofzuigen of de auto. Er zit ook een turbo stand op maar heb die nog niet echt nodig gehad. Er zit ook een extra filter bij wat erg fijn is zodat je de ene kan wassen en de andere alvast kan gebruiken of op een gegeven moment kan vervangen. De behuizing van de basis, het afvalbakje voelt niet heel stevig aan, lijkt erg dun plastic dus benieuwd hoe lang dat mee gaat. Verbeterpunt zou zijn als de steel wat langer zou zijn of dat je hem langer zou kunnen maken nu moet je erg bukken. Al met al tot nu toe bevalt hij goed behalve het gewicht.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Veel en handige accesoires
  • Laadt snel op
  • Knik in de steel is handig

Minpunten

• Wat zwaar
  • Steel wat kort

Vivian 31-01-2022

Krachtige stofzuiger voor erbij

Deze Rowenta steelstofzuiger is een aangename verrassing. Hij heeft meer zuigkracht dan mijn standaard stofzuiger. Ook is hij meer wendbaar en eenvoudiger op te bergen, dus je pakt hem er snel even bij.

De zuigkracht is eenvoudig in te stellen tot aan een turbo, die de kracht van mijn standaard traditionele stofzuiger te boven gaat. Met deze instelling is wel de accu snel leeg, waardoor het wijs is om hem gedoseerd krachtig in te zetten. De accu gaat met de lagere standen lang genoeg mee om een eenpersoons huis globaal te zuigen. Ook is hij binnen een paar uur weer volledig opgeladen en door de duidelijke batterij indicator zou een lege accu niet als een verrassing moeten komen. De indicator past zich ook meteen aan de kracht van het zuigen aan, zodat je live ziet hoe lang je hem nog kan gebruiken. De stofzuiger is ook sterk genoeg om een bank, een deurmat, kleed of losse kattenbakkorrels uitstekend te zuigen. Dat globaal js ook één van de minpunten. Je kan eenvoudig van accessoires wisselen, maar de basis van de stofzuiger met de opvangbak en de motor is aan de zware kant.

De lange steel met de grote zuigmond is soepel en flexibel in gebruik als je hem op de vloer rondrijdt. Als je echter de kleinere accessoires gebruikt, is het snel een behoorlijk gewicht in je hand. Ook is de basis vrij groot, waardoor je niet makkelijk bij kleine hoeken en spleten kan komen zonder een accessoire te gebruiken. De accessoires zijn eenvoudig te wisselen. De grote zuigmond heeft led verlichting aan de voorzijde, waardoor je ook op op donkere plekkengoed kan zien wat je doet. Deze verlichting zit ook op de kleine mond, die ideaal is voor het zuigen van meubels. De haren van onze katten kreeg hij niet volledig weg, maar dat ligt meer het type dunne kattenhaar en onze bank. De hoeveelheid stof die hij uit de bank zoog was enorm, terwijl de bank regelmatig gezogen wordt.

De lange steel buigt eenvoudig, waardoor je zonder te bukken onder tafels en stoelen door komt. De zuigmond is echter te hoog om onder de meeste banken te kunnen passen. Dan moet je alsnog bukken en een andere accessoire gebruiken, of kiezen om toch de traditionele stofzuiger te gebruiken. Op de lange steel kan hij zelfstandig staan, maar niet erg stabiel. Zet hem dus gesteund weg of hang hem in de bijgeleverde steun op.

Samenvattend ben ik zeer tevreden. Ik gebruik deze stofzuiger voor tussendoor, maar zal ik voor de details (oa onder de bank, achter het bed) nog de ouderwetse zuiger nodig hebben.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Accessoires
  • Batterij-indicator

Minpunten

• Zwaar
  • Hoogte van grootste zuigmond

Kim 31-01-2022

Veelzijdige stofzuiger met goede prestatie

Fijne veelzijdige steelstofzuiger door de vele handige opzetstukken.
De ledlampjes zorgen voor goed zicht in avond of bij donkere hoeken, flex - functie is erg handig en ook de zuigkracht is goed! Het weer opnieuw erin zetten van de opvangbak moet je even doorhebben. Deze moet precies goed op zijn plek zitten om hem er weer opnieuw in te kunnen klikken. Er zit een extra filter bij, erg handig. Tip: doe hier een paar druppels essentiële olie op en heel het huis ruikt meteen fris na het stofzuigen! ;)

Pluspunten

• ledlampjes
  • flex functie
  • veel opzetstukken

Minpunten

• accu bij boost stand

peters_annemarie@hotmail.com 30-01-2022

Fijne steelstofzuiger

De steelstofzuiger vind ik redelijke zwaar, zeker voor het kleine werk zoals het stofzuigen van de bank is de stofzuiger wat zwaar en groot van vorm. Echter denkt mijn man daar anders over, hij vind het gewicht prima. Wij hebben ook een Dyson, deze is wel echt lichter. Bij de Dyson moet je de knop om te stofzuigen heel de tijd indrukken, dat hoeft bij de Rowenta niet. Dat is echt wel een voordeel!
De zuigkracht is in verschillende sterktes in te stellen. Je ziet dan ook meteen hoeveel tijd je resterend hebt. Gebruik je heel even de booster dan zakt de resterende tijd erg snel. Ik gebruik meestal de eco + stand. Dit is een goede zuigkracht waarmee je ongeveer 30 minuten kunt stofzuigen.
De borstel die erbij geleverd is voor de bank werkt perfect. Ik ga één keer over de bank en het zuigt bijna alle hondenharen op. De steel is flexibel, hier was ik wat sceptisch over, maar dit werkt echt heel fijn. De steel heeft op de juiste plek de knik zitten. Je kunt echt een heel eind onder je banken en meubels, dit werkt echt goed! Bij de zuigmond zit een lampje, soms is het wel handig, maar over het algemeen niet echt een toegevoegde waarde.
Ik vind dit een prettige stofzuiger, met goede zuigkracht en waar je lang genoeg mee kan stofzuigen. Daarnaast krijg je veel extra opzetstukjes en is de flexibele steel echt een meerwaarde.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Flexibele stang
  • Accuduur

Minpunten

• Zwaar

Marjolein 30-01-2022

Super apparaat!

Super apparaat.
Na de overstap gemaakt te hebben van een stofzuiger met snoer naar een steelstofzuiger op accu, ben ik om.
Deze stofzuiger heeft meer kracht, die ook nog eens makkelijk via het display instelbaar is. Het gemak waarmee je even snel de stofzuiger pakt en toch een apparaat hebt dat makkelijk je gehele huis op 1 accu lading schoonmaakt. Is gewoonweg super.
Ik was sceptisch en ja het is veel geld, maar hij vervangt volledig je oude stofzuiger en het grote gemak maakt hem vele malen bruikbaarder.
Nadelen zijn het kleinere reservoir en het gewicht. Je moet na elke stofzuig ronde het reservoir legen. En na een tijdje wordt hij wel zwaar in de hand.
Qua design moet je ervan houden glanzend plastic met chroom, hij ziet er futuristisch uit, maar het is en blijft een stofzuiger.
De kantelbare stang is wel echt een uitkomst. Zonder bukken onder kasten en bedden stofzuigen is echt top.
Daarnaast zijn de vele meegeleverde accessoires handig, of je nou de bank, trap of verwarming stofzuigt, de nodige hulpstukken zitten er standaard bij en tevens makellijk in de houder te schuiven en op te ruimen. De borstels zitten vast aan de stang en zuiger dus die kun je altijd gebruiken.

Het is een prijzig apparaat maar z'n geld meer dan waard. Aanrader.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Meegeleverde accessoires

Minpunten

• Klein reservoir
  • Gewicht

k**************@h********** 29-01-2022

Wat een power

Na mijn stofzuiger uitgepakt te hebben en in elkaar gezet te hebben wat heel gemakkelijk ging, deze meteen opgeladen. De volgende dag getest en wat heeft deze stofzuiger een kracht! De flexibele slang werkt ook geweldig! Ook met de kruimeldief mijn auto gezogen en met de hulpstukken ging dit perfect! Ik ben echt super enthousiast mede omdat ik 3 katten in huis heb en ze de kattengrit meenemen in huis, had mijn eigen steelzuiger niet te kracht om dit op te zuigen maar deze dus wel!

Pluspunten

• zuigkracht
  • gemak
  • flexibele slang

Jhermens 29-01-2022

Fijne stofzuiger

De stofzuiger ziet er mooi uit, hij is wel wat zwaar, maar omdat je de knop niet in hoeft te houden is dat voor mij geen probleem, zeker omdat hij zeer wendbaar is heb je er niet veel last van. Het is ook makkelijk dat hij plat kan voor onder kasten en de bank, ook erg fijn dat hij dan zelf weer vast klikt zodat ie in de normale stand staat. De parkeerstand is handig, maar soms gaat ie daar ook op tijdens het stofzuigen, dat is wat minder fijn. De verlichting helpt ook met de donkere hoekjes en verder is de zuigkracht goed, ook op de lagere standen. De mini-turboborstel is handig, maar hier mis ik wel beschermingsrubbers op, hij is aan de onderkant helemaal plastic, dus deze kun je niet op iedere oppervlak gebruiken. Verder vind ik het reservoir aan de kleine kant, deze moet ik dagelijks legen, maar wij hebben twee honden en een kat dus dit zal niet voor iedereen gelden. Het legen van het reservoir gaat ook makkelijk. Hij is niet heel erg stil, zeker niet in de booster stand, maar dit vind ik niet storend. Verder vind ik de batterijduur meer dan voldoende, hij is ook snel weer opgeladen. Ik ben tevreden over deze stofzuiger.

• Batterijduur

Minpunten

• Reservoir aan de kleine kant

Cynthia 27-01-2022

Handig hulpje

Jeee, wat een feest om hiermee door de woonkamer te cruisen. Mooi ophangsysteem. Makkelijk in gebruik. Wat wil een mens nog meer.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Ophangsysteem