Rowenta X-Force Flex 11.60 Aqua RH9890 Steelstofzuiger blauw, grijs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta X-Force Flex 11.60 Aqua RH9890 Steelstofzuiger blauw, grijs op Kieskeurig.nl.

yvootje73 13-06-2021

lenig hulpje voor erbij

Geschreven voor: Rowenta X-Force Flex 11.60 Aqua RH9890 Steelstofzuiger blauw, grijs

Het is een lenige hulp in de huishouding. Hij wordt geleverd met veel en handige accessoires. Ik merk dat ik nu veel sneller de rowenta pak om ff te zuigen of even de dweil erdoor haal. Wel is het reservoir lastig te legen en aan de kleine kant. Ook is het met mijn reuma handen lastig om onderdelen los te koppelen. de turboknop is een uitkomst maar zorgt wel dat de accu snel leeg gaat. toch ben ik er over het algemeen blij met het apparaat!

Pluspunten

• knik stand
  • turbo knop
  • stil

Minpunten

• lastig te legen
  • accu snel leeg

Utrecht1 12-06-2021

Goede steelstofzuiger, dweilfunctie valt tegen

Een fijne steelstofzuiger die goed resultaat geeft met stofzuigen in de power-modus (eco stand is leuk om de accuduur te verlengen maar zuigresultaat is niet goed). Zelfs met hondenharen in huis dik tevreden over het resultaat. Het geluidsniveau is absoluut acceptabel, minder herrie dan soortgelijke apparaten. De knikfunctie is ideaal om makkelijk onder bedden of kasten te zuigen, super!
Over de dweilfunctie ben ik minder enthousiast. Het werkt op zich makkelijk met vullen etc, echter het resultaat valt tegen. Op mijn witte vloer zie ik duidelijk zwarte strepen aan het einde van elke baan. Dit komt denk ik mede doordat je alleen lauw water (50 graden max) mag gebruiken. Het tijdbesparende effect van stofzuigen en dweilen in 1 heb ik dus niet ervaren helaas. Maar als steelstofzuiger een goede keuze!

pluspunten: goed resultaat, lampjes op de zuigmond, opvangbak makkelijk te legen, zeer handige knik-functie
minpunten: zwaar om te hanteren, resultaat dweilfunctie, de kleur (felblauw)

Pluspunten

• opvangbak makkelijk te legen
  • knikfunctie
  • lampjes op de zuigmond
  • geluidsniveau
  • zuigresultaat in powermodus

Minpunten

• zwaar om te hanteren
  • resultaat dweilfunctie
  • kleur

Annemeisje 11-06-2021

Ik wil deze stofzuiger niet meer kwijt.

Ik vind het heel prettig om deze snoerloze steelstofzuiger te gebruiken. Waar ik eerder mijn oude stofzuiger met tegenzin pakte enkele keren per week,pak ik deze stofzuiger meerdere keren per dag.
Als stofzuiger of als kruimeldief. Met een verharende hond en een grote tuin is dat heel prettig.
Op mijn plavuizen gebruik ik de ecostand en af en toe de ‘ boost’ of de ‘ max’ voor meer zuigkracht.
De accu duur is dan wel korter.
Opladen gaat wel snel. De stofzuiger is redelijk makkelijk ‘ om te bouwen’ ivm. de dweilfunktie.
Fijn is dat naast het dweilen ook stof en vuil nog opgezogen worden.
Al met al vind ik dit apparaat zeker een aanrader, en ik zou hem erg missen.
De dweilfunktie gebruik ik wel minder,maar doet zijn werk goed op mijn plavuizen.
Mijn hond is niet blij als ik stofzuig,maar deze is erg stil in de ecostand.
Het is even puzzelen bij het uitpakken,zoveel onderdelen,maar even rustig lezen en alles uitproberen geeft snel handigheid en routine.

Pluspunten

• Flexibel,door scharnierpunten
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Accu snel leeg bij gebruik ‘boost’
  • Uit-knop/ hendel vlak naast handvat.

Maurice84 10-06-2021

Veel zuigkracht met verwisselbare accu!

Eerste indruk:
Met volle overgave en nieuwsgierigheid heb ik de stofzuiger uitgepakt en bekeken, wat een prachtig apparaat om te zien! Tevens zaten er veel accessoires bij zoals diverse voetstukken en een extra filter.

Ervaring:
Ik heb de stang met het grootste voetstuk aangesloten en ben begonnen met stofzuigen en wat me meteen opviel is dat hij erg stil zuigt. Tevens zie ik dat er een LED in de voetstuk zit die het makkelijk maakt om te zien wat en waar je stofzuigt, handig voor in de late avonduren! Het voetstuk rolt erg flexibel en je hoeft weinig moeite te doen om bochten te maken. Het klapstuk is uiteraard de flexibele stang en dit werkt dan ook erg fijn! De stang kan bijna 90 graden knikken en daardoor hoef je je rug niet te belasten om onder tafels, bedden en banken te komen. De zuigkracht is erg goed, door de ronddraaiende borstels zijn haren op zachte ondergrond in een mum van tijd opgezogen. Daarnaast zit er 3 standen op waardoor de zuigkracht aanzienlijk verhoogt, maar dit gaat ten koste van de accu duur. Door zijn handzame formaat is een trap stofzuigen erg prettig en dat doet je oude stofzuiger meteen vergeten!

Voor- en Nadelen:
Een heel groot voordeel is de verwisselbare accu met 45 min gebruikstijd, dit is erg fijn zodat je het hele huis in 1x kan stofzuigen en de accu kan vervangen als je merkt dat dit aanzienlijk minder gaat worden. De nadelen zijn o.a. de Eco-stand welke niet zo krachtig is waardoor je die niet veel gaat gebruiken. Daarnaast is het apparaat wel wat zwaar in de hand na enige tijd.

Conclusie:
Het is een erg fijne handzame stofzuiger voor alle soorten oppervlakten en het is echt een stap voorwaarts op conventionele stofzuigers en hij ziet er stoer uit. Door de verwisselbare accu en 45 min gebruikstijd maakt deze stofzuiger echt een aanrader!

Pluspunten

• Verwisselbare accu
  • 45 minuten gebruikstijd

Minpunten

• ECO stand niet heel bruikbaar
  • Wordt zwaar na enige tijd

Carmelo 10-06-2021

Leuk product, maar niet het volle pond waard

Wij hebben dit product nu al enige tijd in huis om te testen. Wat opvalt, is dat ie er erg fraai uitziet. Je krijgt onwijs veel toebehoren bij.

Het laden gaat aardig snel tot op heden en het zuigen heb ik af en toe toch mijn bedenkingen bij, aangezien er alsnog troep uit het zuigmond komt als je klaar bent met zuigen.
Dan kan ik nog een keer gaan zuigen.

Aangezien de nadruk ligt op stofzuigen en dweilen, merk ik wel dat het met dit mondstuk een stuk beter lijkt te zuigen. Je vult het waterreservoir en klikt op het knopje om het water uit de kleine gaatjes te laten komen. Dit duurt in het begin altijd wel even voor je doekje nat is, dus het doekje spoel ik voor en na gebruik. Dit is wel echt een verademing!!! Met 2 kids in huis, waar geregeld toch een drankje op de grond valt of eten van tafel, is het wel gelukkig zo weer schoon!

Al met al vinden wij het hier in huis wel een degelijk product, maar de reguliere stofzuigersmond, moet je wel erg vaak schoonmaken anders blijft alles daarin hangen en valt het na het zuigen het er zo weer uit!

Pluspunten

• veel toebehoren
  • Zuigen en dweilen in 1
  • Oplaadtijd

Minpunten

• stofzuigen werkt niet top
  • batterij
  • past niet overal

NoFearzz 10-06-2021

Goed maar...

Heel mooi, handig en flexibel apparaat met veel accessoires. Handig voor er bij en niet ter vervanging van de standaard stofzuiger of traditioneel dweilen. Het apparaat haalt het niet om heel het huis in 1 x te stofzuigen inclusief de trappen. Maar als je even snel de benedenverdieping wilt stofzuigen en/of dweilen dan is het een perfect draadloos apparaat. Evenals de mogelijkheid om hem te gebruiken als kruimeldief. Design is goed, kleur is mooi en de mogelijkheid om onder de kast / bed te stofzuigen is helemaal top.

Pluspunten

• Dweilen tijdens het stofzuigen
  • Flexibel apparaat
  • Veel hulpstukken
  • Zonder snoer
  • Kruimelzuiger

Minpunten

• Leuk voor erbij maar niet voor de grote schoonmaak

Jaime 09-06-2021

Super combi stofzuiger

Deze stofzuiger mogen testen. En ik ben er super blij mee. De stofzuiger ligt lekker in de hand en is goed wendbaar. De verlichting in de zuigmond dacht ik eerst wat moet je er mee. Maar achteraf superhandig als je ergens onder moet stofzuigen. Ander voordeel is dat je kan stofzuigen en dweilen in 1 keer :D Dus heb tijd over voor wat anders. Het flex gedeelte kende ik al van zijn voorganger en dat vind ik ook echt top.

Pluspunten

• Zuigen en dweilen tegelijk

Sascha J 09-06-2021

Zware kwaliteit in modern jasje

Voelt aan als zware kwaliteit. Alle opzetstukken klikken soepel aan elkaar en voelt niet zo plastic. Laden gaat makkelijk, geen losse draden maar gewoon in de houder zetten. Je ziet hoe vol die nog is en opladen gaat ook erg snel. Het volume van de stofzuiger valt me enorm mee! Het ging mij vooral om de zuig/dweil functie. Zelf gebruik ik lauwwarm water en een scheutje groene zeep. Het resultaat is schoon en vlekloos op zowel de tegels, het laminaat en het zeil.Door het gemak dweil ik nu vaker en is het hoogstwaarschijnlijk schoner dan ooit. De opzetstukken voor sofa's zijn ook fijn. Verwijderen haar moeiteloos van onze fluwelen stoelen. Zo kan hij 'even snel' als kruimeldief gebruikt worden. Weer een apparaat minder nodig! Het enigste minpunt is het legen van de machine. Dit lukt mij niet zonder vieze handen te krijgen en te morsen. Al met al is dit een ideale multitasker die nu al onmisbaar is geworden. Snel, krachtig en stil. Ik ken geen andere machine die dit allemaal heeft. Ik raad hem zeker aan!

Pluspunten

• Erg stil
  • Veel opzetstukken
  • Scheelt veel tijd
  • Goede accu
  • Zeer goede zuigkracht

Minpunten

• Legen kan niet hygiënisch
  • Veel losse opzetstukken (luxe probleem)

ABuitenhuis 09-06-2021

Als dweil een fijn apparaat, als stofzuiger een afrader.

Fantastisch apparaat, maar ik had het mondstuk met de ronddraaiende borstel al bij de derde stofzuigbeurt kapot. Dat mondstuk knikt ook makkelijk tussen gekantelde stand en rechte stand, dus daar had ik bij de tweede keer al mijn vinger tussen zitten, toen ik het mondstuk wilde verwijderen. De dweilfunctie van dit ding is wel een aanrader. Heel fijn en simpel in gebruik.

Pluspunten

• Knikbare steel.
  • In eco-stand lang en goed genoeg stofzuigen.

Minpunten

• Snel kapot.
  • Knikdelen kan je je vinger tussen krijgen
  • Kniksteel is aan de slappe kant voor de dweil.