Rowenta RH9638 X-Force Flex 8.60 RH9638 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH9638 X-Force Flex 8.60 RH9638 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

alles flex 28-06-2021

Fijn voor tussendoor

Leuke steelstofzuiger. Deze steelstofzuiger heeft geen "basis" om hem op te hangen en te laden. Om deze op te laden, schuif je de accu er af. Ik vind het geluid wat de steelstofzuiger maakt echt leuk. Klinkt als een electrische auto (niet heel hard) Ik heb deze nu een paar dagen. In het begin wat stroef allemaal. Die paar keer dat ik deze heb kunnen gebruiken ging echt goed. En zo fijn om niet steeds de grote stofzuiger te hoeven pakken. Wat ik wel een nadeel vind, is dat iets zwaardere dingen, zoals kattenbakvulling, er zo weer uit kan vallen :( niet handig!.

Pluspunten

• leuk geluid.
  • zuigt goed.
  • flex buis.

Minpunten

• "zwaardere dingen" vallen er uit

Luuk 08-12-2020

Prima voor snelle schoonmaak

De stofzuiger is mooi en prima vormgegeven en er zitten voldoende accessoires bij. De flex stang is handig om onder kasten en het bed te stofzuigen zonder al te veel te bukken. Het lampje in de voet is ook fijn om op donkere plekken toch het vuil te zien, of te zien of dat het al schoon is.
De voet is ook flexibel en vergt even wat handigheid om het onder de knie te krijgen om daar mee om te gaan en de stofzuiger door het huis te sturen.
De zuigkracht is niet echt voldoende, maar daar helpt de turbomode wel bij, alleen is de accu dan weer sneller leeg. Als de accu leeg is, stopt hij wel abrupt zonder aankondiging dmv een licht signaal of dat je merkt dat hij langzaamaan zachter gaat werken.
Over het algemeen is het een fijne stofzuiger voor de snelle schoonmaak en ok hem er even snel bij te pakken. Het is daarom geen echte vervanger voor de normale stofzuiger.

Pluspunten

• Flex stang
  • Turbo mode

Minpunten

• Stopt abrupt wanneer accu leeg is

Noppie 24-11-2020

Wat tegengevallen

1e indruk: prima stofzuiger, omslachtige gebruiksaanwijzing in tekeningen (maar wie gebruikt dat nou), delen van goedkoop uitziend plastic (de rolborstel in de voet bijv. Ziet eruit of dat na 10x open/dicht schuiven lam raakt).
In gebruik: + Zuigt prima. Natuurlijk niet als een normale stofzuiger, blijft beetje kruimeldief idee. Maar vooral voor haren en wat kruimels pak je hem makkelijk - zuigkracht voor echt stofzuigen is lang niet afdoende. Dus alleen voor het snelle rondje! + Simpel ontwerp - klein reservoir voor afval, snel vol met hondenhaar - de voet is zò flexibel dat hij alle kanten op schiet bij wat sneller heen en weer bewegen. Persoonlijk vind ik hem te flexibel. - zit geen ophangsysteem bij. Juist bij dit soort stofzuigers is het ideaal als je hem kunt ophangen zodat het weinig ruimte gebruikt. Juist ook omdat je hem niet als geheel mag neerzetten. Je moet dus het motordeel van de stang halen, extra handeling en extra ruimte! - opladen kan pas wanneer je de oplader los haalt van de stofzuiger + En - led-verlichting. In donker hoekje zie je het beter, maar lampje had wel stuk feller vermogen! + Maakt niet zo veel geluid -de flex stang. Het lijkt zo ideaal, even knikken en je kunt onder de tafel etc zuigen. Maar juist wanneer je echt plat wilt zuigen, rust het wieltje van de voet op de grond en knik je de zuigmond als het ware de lucht in, als een hefboom. Werkt dus niet! Voor mij werkt het dan beter om gewoon iets door m'n knieën te gaan en de stang schuin te houden...
Na iets langer testen, is het plastic al beschadigd en valt regelmatig vuil uit de zuigmond/reservoir na het uitschakelen. Ook wil het reservoir soms niet open doordat het filter is verschoven

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed voor snel kruimels opruimen

Minpunten

• Prijs kwaliteit
  • Verliest vuil na uitschakelen
  • Manier van opbergen

HansSeg 19-11-2020

Handige flexibele steelstofzuiger

Deze Rowenta steelstofzuiger voldoet aan alle verwachtingen. Wat een ontzettend handige toevoeging in ons huishouden. Hij is wendbaar, knikbaar, om onder de bank te komen bijvoorbeeld. En de zuigkracht is precies goed. Hij pakt door de ronddraaiende borstel vrijwel alles mee. Soms heb je even de extra power knop nodig. Maar meestal niet. Handig is ook het lampje op de stofzuigermond. Dan zie je nog beter wat je doet. Zeker op donkere plaatsen zoals onder de tafel. Nog een handig punt is dat als je de steel loskoppelt, je deze rechtop kunt laten staan. Zodat je die niet steeds van de grond hoeft te op te pakken. Alle stukken hebben borstelhaartjes, dus welk deel je er ook van af klikt. Je kunt altijd stofzuigen!

Enkele minpuntjes: Voor het opladen moet je de accu eruit halen. Wat enerzijds ook een pluspunt is, een versleten accu is zo makkelijk te vervangen. Of je kunt twee accu's aanschaffen. Nooit meer met een lege batterij!

En het is jammer dat alleen de stang en voet rechtop kan blijven staan. Maar dat je dan niet de stofzuiger zelf er aan kunt laten zitten. Dat zou pas echt handig zijn.

En we missen een systeem om hem op te hangen. Ideaal gezien meteen met laadstation.

Maar al met al echt een prima steelstofzuiger. Zeker voor dit budget!

Pluspunten

• Handige flex-stand
  • Lampje voor op stofzuiger

Minpunten

• manier van opladen
  • geen ophangsysteem

SdJ1983 16-11-2020

Handzame stofzuiger

We hebben de stofzuiger nu al even kunnen gebruiken. Het in elkaar zetten was nog wel een kleine uitdaging en de handleiding is niet heel duidelijk. Wat hebben we als positief ervaren? We zijn erg tevreden over de kruimelzuiger. Hij is makkelijk los te koppelen en hij heeft een handzaam formaat. Ook is de stofzuiger goed te hanteren op een harde vloer (wij hebben een pvc vloer). Ook gaat de accu redelijk lang mee, dat is fijn. Je hoeft hem niet steeds tussendoor op te laden. Daarnaast vinden wij hem vooral erg fijn voor de bovenverdiepingen waar iets minder intens geleefd wordt dan de benedenverdieping. Het is fijn dat we met één keer opladen alle kamers met gemak kunnen stofzuigen. Wat valt ons tot nu toe tegen? Wat voor ons helaas tegenvalt is de zuigkracht, zeker wanneer we de bank proberen te stofzuigen. Wij hebben katten en hoopten dat we ook de kattenharen met het speciale opzetstukje zouden kunnen verwijderen. Maar dat lukt helaas niet erg goed, daar is hij dus minder geschikt voor. Daarnaast vind ik de steel persoonlijk wat kort, maar dat zal per persoon anders zijn wat hij of zij wel of niet fijn vindt werken. En ik ben er nog niet helemaal uit wat een handige plek is om hem op te bergen omdat de accu los opgeladen moet worden, dus er "slingert" steeds iets rond en er is geen ophangsysteem. Daar ben ik nog een beetje zoekende naar. Maar dat is voor ons minder belangrijk op de bovenverdiepingen, daar staat hij "gewoon" in een hoekje.

Pluspunten

• Handzaam
  • Fijne kruimelzuiger
  • Goede accu

Minpunten

• Geen ophangsysteem
  • Niet geschikt voor dierenharen

Mir12 16-11-2020

Super handige wendbare zuiger

Mijn indruk van de zuiger is positief.
Er zitten veel hulpstukken bij waardoor je op alle plekken komt.
De boost functie is ook heel erg handig en werkt goed.
De Led-verlichting van in de zuigmond zorgt dat je ook op donkere plekken goed kunt zien wat je kunt doen en dat is handig.
Minder vind ik dat er geen ophangsysteem is om de zuiger met hupstukken op te hangen. het ligt dus maar gewoon ergens.
Ook vind ik het niet handig dat je de accu eraf moet halen om op te laden.

Pluspunten

• Veel hulpstukken
  • wendbaarheid

Minpunten

• geen ophangbeugel voor zuiger en hulpstukken
  • accu moet er van af om op te laden

Wendy72 15-11-2020

Mooie en fijne stofzuiger

Ik heb dit product nu twee weken gebruikt om te testen. En het apparaat valt mij niet tegen. Ik vind het een vlotte paarse kleur hebben en een leuk compact design die makkelijk in elkaar te klikken is. De gebruiksaanwijzing liet niet alles zien. Ik heb een tijdje gestoeid voordat ik de filter weer goed erop had zitten zodat de zuiger weer dicht kon. Wat minder is is dat de accu apart opgeladen moet worden. De zuiger is ideaal voor langere mensen Oals ik, je hoeft met de flexibele buis niet echt meer te bukken en met het gewone zuigen hoef je niet krom. De boost knop heeft een volwaardige zuigfunctie, te vergelijken met een gewone stofzuiger. Wel jammer dat de accu geen langere duur heeft. Maar tot nu toe heeft het apparaat mij zeker weten te verassen en wil ik het na de testperiode zeker behouden. Ik Ou het anderen ook willen aanraden.

Pluspunten

• Flexibele buis
  • Boostknop

Minpunten

• Accutijd

Mauro1996 14-11-2020

Wat mij betreft is het een prettige stofzuiger. Je hebt geen last van snoeren (draadloos) en het gewicht is goed (niet te zwaar). Ook is het prettig dat die licht geeft waardoor je het vuil op de grond goed ziet. Je kunt de kop makkelijk van de steel afhalen, waardoor je het ook als kruimeldief kan gebruiken. Verder is het handig dat je geen stofzuigzakken nodig hebt, maar het vuil makkelijk in de prullenbak kan gooien. Klein minpuntje is dat de stofzuiger soms te flexibel is, bijvoorbeeld met onder het bed stofzuigen, dan beweegt deze alle kanten op, terwijl ik dan wil dat die recht voor uitgaat.
Al met al, ik raad deze stofzuiger zeker aan om te kopen.

Pluspunten

• Wendbaar

Minpunten

• Prijzig

leukemeid72 14-11-2020

Heerlijk stofzuigen zonder snoer

Handig zonder snoer
Mijn indruk van de stofzuiger is positief. Hij is lekker licht in gewicht en wendbaar. Kleur is goed. Volgende punten zijn mijn als 1ste opgevallen: + led-verlichting in zuigborstel - Dat er geadviseerd wordt om de batterij na elke stofzuigerbeurt op te moeten opladen en dat dus iedere keer de accu eruit gehaald moet worden en je de oplader erbij moet pakken - dat het niet mogelijk is om de accu te laten zitten als je de stofzuiger op wilt laden. - jammer dat er geen muurhouder bij de stofzuiger zit. + boostknop voor even extra zuigkracht is prettig. +flexibele steel om op moeilijk bereikbare plekken te komen zoals onder kast en bed.- stofzuigermond die snel in sta stand vastschiet Het is voor mij een prima stofzuiger om de bovenverdieping mee te stofzuigen.

Astridh 14-11-2020

Onverwacht handig

Bij uitpakken leek me de buigzame stang overdreven en een functie die niet handig is. Niets is minder waar. Zonder bukken kom je een heel stuk onder de bank maar ook onder kasten en salontafels.!met het lampje op de zuigmond zie je ook in slecht verlichte plaatsen waar je moet zijn. De zuigkracht is voldoende om alles bij de houden en het bakje waar de rotzooi in komt kun je makkelijk schoonmaken. Wel jammer dat je eerst de filter er nog uit moet halen. Minpunt vind ik dat je om hem op te laden de accu eruit moet halen en dat punt kan kwetsbaar zijn. Best hadden ze een gaatje gemaakt om hem in te steken. Ander nadeel vind ik dat je op moet letten hoe je hem neerzet ivm omvallen. Een ophang beugeltje erbij was leuk geweest. Maar zeker een fijn apparaat om bij de hand te hebben om even alles netjes bij te houden

Pluspunten

• Buigbare stang
  • Lampje bij zuigmond
  • Accuduur

Minpunten

• Accu moet eruit om op te laden

Nathalie 13-11-2020

Een nieuwe stofzuiger

Zopas de Rowenta steelzuiger X-force ontdekt. Het is een heel aangename stofzuiger in gebruik. Hij had misschien iets meer kracht mogen hebben. Een minpuntje vond ik dat er geen opbergsysteem mee aanwezig was. Het zou handig zijn moest je de stofzuiger ergens kan inklikken voor op te bergen en tegelijkertijd opladen. De batterij is me te veel gedoe om praktisch te zijn. Het flexgedeelte daarentegen is wel praktisch tenzij je kast/zetel te laat is natuurlijk.
Een goede stofzuiger maar voor mij persoonlijk niet de beste.

Pluspunten

• Flexsteel
  • Zuigkracht

Minpunten

• Oplaadsysteem
  • Opbergssteem

Marijke29 13-11-2020

Handige stofzuiger

De stofzuiger is eenvoudig in elkaar te zetten. Het stofopvangbakje vind ik wel lastig te plaatsen, gaat erg stroef en je denkt steeds dat hij scheef zit, maar je moet goed doordrukken.
De zuigkracht vind ik wat tegenvallen. Op mijn kleed vond ik hem niet heel krachtig en op mijn pvc vloer rolde hij heel soepeltjes. Wel zag ik dat hij soms kleine stofjes niet opzoog.
Het snoerloze is echt fantastisch! Ook zit er een flexibele zuigmond aan met ledverlichting. Erg handig!!
Echt minpunt vind ik dat hij niet rechtop blijft staan en dat er geen bevestigingsbeugel oid bij zit. Stofzuiger moet nu echt in hoek gezet worden zodat hij rechtop blijft staan. Oplossing hiervoor is de bovenkant van de stang te halen.
Dat de stofzuiger ook een kruimeldief is, is echt heel praktisch.
Design vd stofzuiger is echt tof, mooi apparaat

Pluspunten

• Kruimeldief
  • Snoerloos

Minpunten

• Zuigkracht

AndreTeunissen 13-11-2020

prima apparaat voor weinig geld

Een mooie, compacte en handige snoerloze steelzofzuiger. Ligt fijn in de hand, en is gemakkelijk te hanteren. Handige drukknoppen om delen te monteren/demonteren. De flexibele steel zorgt ervoor dat je overal gemakkelijk bij/onder kunt komen, extra hulpmiddel is de verlichting op de borstel. Ook aanwezig zijn twee extra zuigstukken en een reserve-filter. Helaas geen manier om die hulpstukken aan de steel te klikken. Ook om het apparaat op te laden moet je eerst de batterij uit het toestel halen. Ook aanwezig de turboknop, voor meer zuigkracht. Het opvanggedeelte is niet erg groot, dus wel regelmatig legen.

Pluspunten

• klein en compact
  • makkelijk hanteerbaar

Minpunten

• klein stofreservoir
  • opladen batterij onhandig

Michelle227 12-11-2020

Goede stofzuiger

In vergelijking met andere steelstofzuigers vind ik deze niet zwaar. Geluid is niet heel zacht, maar ja het is een stofzuiger. Ik stoor mij daar niet zo aan.
Heel jammer vind ik het dat er geen muurbeugel bij zit en dat de accu eruit gehaald moet worden om op te laden. Zuigen gaat goed. Ook heel fijn dat er een roterende borstel bij zit. De kattenharen vliegen van de bank, ideaal.
Fijn vind ik dat er een borsteltje op zit. Als je bijvoorbeeld de vensterbank even wilt zuigen dan klik je even de stang eraf.
Bij de turbo is het jammer dat je de hele tijd aan het knopje moet trekken.
Al met al voor deze prijs vind ik met een top stofzuiger!

Pluspunten

• Roterende borstel
  • Handzaam

Minpunten

• Accu moet eraf om op te laden
  • Geen muurbeugel
  • Accu snel leeg

FK 12-11-2020

Goede stofzuiger

Ik heb deze stofzuiger nu een tijdje in gebruik en was bang dat hij niet krachtig genoeg zou zijn. Ik moet zeggen dat hij in de normale stand een beetje als een kruimeldief werkt, maar in de turbostand vind ik het een volwaardige stofzuiger. Makkelijk in gebruik en goed te legen. In de turbostand gebruikt hij wel meer batterij en is dus sneller leeg. ( ongeveer een half uur),, maar omdat ik een klein huis heb, is het voor mij voldoende. Nadeel vind ik wel dat hij vrij zwaar is en dat er geen ophangsysteem bij zit, dus de batterij wordt los aan de lader gelegd.

Misd77 12-11-2020

Makkelijk in gebruik

Ik heb deze stofzuiger nu twee weken in gebruik en ik ben er blij mee. Ik vind het vooral makkelijk dat de steel zelf kan blijven staan als je alleen maar de handstofzuiger gebruikt. Ook de flexibelesteel vind ik handig. Het is ook makkelijker om de trap te zuigen zonder slang en snoer. Het enige nadeel is dat je de accu moet verwijderen om hem op te laden.

Pluspunten

• Flexibele steel

Minpunten

• Opladen accu

Sarah 12-11-2020

Onvoldoende zuigkract

De flexsteel is even wennen omdat dit de stofzuigerkop heel wendbaar maakt. In vergelijking met een normale stofzuiger was deze zwaarder in de hand omdat de motor natuurlijk bovenop zit dit ging na een aantal keer gebruiken veel beter.

Stofzuigen onder het bed kwam ik overal makkelijk bij omdat de flexsteel erg behulpzaam is het nadeel is dat de stofzuiger het vuil niet opzuigt maar onder het bed vandaan veegt. daarna nog 4 keer over het vuil heen wil het enigszins opgezogen warden. De restjes die de stofzuiger niet opgezogen heeft maar met handvatdeel - zonder de steel gedaan. Dit werkte wel maar dan we op de turbostand. Dit zorgt er dan weer voor dat de stofzuiger snel leeg is. Batterij moet uit de stofzuiger gehaald warden om deze op te laden, zou handiger zijn als je het handdeel gewoon aan de stroom kan hangen. Op het moment dat ik de stofzuiger neer had gezet viel er weer een hoop vuil uit de steel waardoor het vuil eigenlijk gewoon verplaatst wordt.

Led lampjes werken niet altijd en de stofzuigerkop klikt tijdens het zuigen ook vast in de sta stand waardoor je deze weer terug moet duwen.

Pluspunten

• Flexsteel
  • Makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Zuigt niet goed
  • Batterij losmaken voor opladen

Emma 11-11-2020

Handige stofzuiger en makkelijk in gebruik

Blij met deze stofzuiger. Geen snoer, makkelijk en licht in gebruik, makkelijk wendbaar zodat hij in alle hoekjes komt. Fijn is ook het lampje in de grote zuigmond zodat je alles ziet liggen waar je anders overheen zou kijken. Makkelijk te legen en de stoffilter is uit wasbaar. Twee dingen vind ik wel jammer. Accu moet er uit om hem op te laden en je kan hem niet ophangen. Maar voor de rest ben ik er erg blij mee en raad ik hem ook zeker aan!

Pluspunten

• Licht en goed wendbaar
  • Lampje in de grote zuigmond
  • Fijn ook als kruimeldief
  • Stevig en goede kwaliteit

Minpunten

• Accu eruit om op te laden
  • is niet op te hangen

Nency 11-11-2020

Handig

Heel handig en makkelijk in gebruik. Het snoerloze bevalt me uitstekend. Een minpuntje vind ik persoonlijk de korte haartjes van het kleine borsteltje.

Pluspunten

• snoerloos
  • combi stofzuiger/kruimeldief

Minpunten

• korte haartjes kleine borsteltje

Gonda 11-11-2020

Super apparaat

Wat een fijne stofzuiger! Mijn 'normale' stofzuiger staat inmiddels boven. Ideaal een flexible slang, zodat je zonder te bukken onder de meubels kan stofzuigen! Het lampje voorin de stofzuiger is handig, zo kun je het stof goed zien liggen.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Flexibele stang
  • Boost knop
  • Kruimelzuiger

Minpunten

• Korte accuduur

DaphneS 10-11-2020

Mooie steelstofzuiger

Makkelijke stofzuiger voor erbij. Licht in gebruik. Eigenlijk is het een grote kruimeldief. Handig voor op de trap. Opladen is erg makkelijk.
Enige nadeel is dat je hem niet kan ophangen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Zit geen ophang systeem bij

Allebal1980 10-11-2020

Fijne steel stofzuiger

Deze steelstofzuiger is een aanwinst in huis. Zeker als je hem erbij hebt. Met name handig voor de kleinere klussen voor in huis, maar ook voor grotere klussen. Handig als je te maken hebt
maken hebt met huisdieren. Hij is handzaam en heel praktisch, door zijn flexibele steel kun je ook makkelijk onder de bank en onder je meubels stofzuigen. daardoor pak je hem sneller en is hij makkelijk te verplaatsen door het huis, i.p.v. een gewone, zwaardere stofzuiger. Hij is makkelijk in gebruik om je auto even schoon te maken en je kunt hem ook als kruimeldief gebruiken. Er zit een powerknop op waardoor je extra zuigkracht creëert. Ook het led licht aan de voet is handig, zo kun je ook in donkere ruimtes goed zien waar hij nodig is.
Wat jammer is, dat er geen oplaadstation bij zit, en je dus de accu eruit moet halen om
hem op te laden. Wel kun je hem ruim een half uur gebruiken en zit er veel power in. Het geluid dat hij produceert is prima, alleen bij gebruik van de powerknop maakt hij genoeg geluid, dat zou wat mij betreft wat minder mogen. Al met al een goed toestel die doet wat het beloofd.

Pluspunten

• Handzaam
  • Doet wat het belooft
  • Goede zuigkracht
  • Veel assecoires

Minpunten

• Geen oplaadstation
  • Bij gebruik powerknop flink geluid

Esther 10-11-2020

Snoerloze en zakloze steelstofzuiger

Superhandige steelstofzuiger. Geen gesleep en geen snoer. Je pakt hem en je gaat zuigen met mooie verlichting aan de voet. Het (kleine) reservoir moet met enige regelmaat geleegd worden maar dat gaat makkelijk. De stofzuiger is zeer wendbaar, zelfs de lastige hoekjes kom je makkelijk bij. De haren onderaan de borstel gaan er lastig af omdat deze om de borstel heen wikkelen. De batterij gaat vrij lang mee, ik kan er denk ik twee keer mee zuigen (110m2 oppervlakte). De plek waar de stekker in de batterij moet om op te laden is niet de meeste handige plek. De batterij moet je nl uit het apparaat halen om op te laden.

Pluspunten

• Snoerloos
  • compact
  • zeer wendbaar

Minpunten

• vrij prijzig
  • haren lastig uit de borstel te halen