Bosch BGB6PET2 - Reviews

Type/soort
stofzuiger
Type
algemeen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGB6PET2 op Kieskeurig.nl.

M. Au 20-09-2020

Mooie stofzuiger met flinke kracht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Een mooie stofzuiger die goed zuigt. Hij kan wel wat veel lawaai maken, maar als je een harde vloer hebt, hoef je hem niet op maximale kracht te zetten, en dat scheelt weer lawaai. Naast de twee grote zuigmonden en borstel had ik er ook graag een klein zuigmondje bij gehad, want die zijn ook erg prettig, maar zit er om een of andere reden niet standaard bij. De afstandsbesturing is op zich handig, al is het aan/uit knopje niet optimaal geplaatst, want ik heb hem al een paar keer per ongeluk uitgezet omdat ik de handgreep niet goed vast had. Ik ben ook benieuwd hoe lang de batterijen erin meegaan. Verder wel een heel prettige steel en een wendbaar apparaat met een lang snoer.

Pluspunten

• Mooi
  • Werkt goed
  • Lang snoer

Minpunten

• Vrij groot
  • Kan lawaaiig zijn

bulletje 20-09-2020

eindelijk alle haren echt weg

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

wat een geweldige stofzuiger is dit.
met de speciale zuigmond voor dierenharen krijg ik eindelijk mijn droogloopmat ook echt haar vrij en helemaal schoon.
er zit ook een gewone zuigmond bij voor de vloer deze werkt ook prima.
extra handig is het hulpstuk wat met 1 bewegong is te veranderen van een borstel naar een plinten zuiger zonder het hulpstuk te hoeven te verwijderen.
ook de bediening op de steel is erg handig in gebruik batterijtje er in doen iets minder makkelijk maar gelukkig gaat 1 batterij lang mee.
kortom een hele goede goedwerkende stofzuiger voor een huishouden met dieren maar ook zeker voor een huihouden zonder dieren door de extra normale zuigmond die er bij zit.

Pluspunten

• haren zuigmond die ook echt alle haren weg zuigt.
  • bediening op de steel
  • extra zuigmond voor vloeren
  • extra hulpstuk is borstel en plintenzuiger in1

Minpunten

• batterij verwisselen van de steelbediening

E Pont 18-09-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Deze stofzuiger is ideaal als je huisdieren hebt! De zuigkracht is heel goed en maakt dus echt goed schoon!
Minpuntjes hij is best zwaar en maakt best veel herrie.. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Danielle 18-09-2020

Goede dierenstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Wij hebben een hond en die haart veel. En deze stofzuiger is echt fantastisch met het op zuigen van haren moet ik eerlijk zeggen! De zuigkracht is echt goed. Ik zou met een hond nooit meer een steelstofzuiger kopen. Maar zoals elke normale stofzuiger valt de stofzuiger zelf weleens om, zit het snoer wel eens vast en zit de stofzuigzak snel vol. Een ander puntje van kritiek is dat de borstel wel eens vast loopt. Maar ik neem de iets wat negatieve dingen voor lief. De kracht waarmee je stofzuigt en het mondstuk zijn echt super en ik zou niet meer anders willen!

Pluspunten

• zuigkracht
  • opzuigen dierenharen
  • Bediening op het handvat

Minpunten

• Valt snel om
  • Snoer blijft weleens vast zitten

EPont 18-09-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Nu paar weken deze stofzuiger in bezit!
Deze mooie rode stofzuiger ziet er degelijk uit en doet heel goed zijn werk!
Wij hebben 2 huisdieren en deze stofzuiger heeft absoluut geen moeite om de haren weg te zuigen! Sterke zuigkracht dus!

Pluspunten

• Mooi
  • Degelijk
  • Sterke zuigkracht
  • Handige opzet stukken

Minpunten

• Stok best zwaar
  • Maakt veel geluid

bulletje 16-09-2020

zeer tevreden over de prestaties

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

ik ben zeer tevreden over deze stofzuiger.
de eerste die ook mijn droogloopmat haarvrij krijgt echt een super huisdier haren borstel die bij deze stofzuiger zit.
wat ook erg handig is is het extra opzetstuk met trappen borstel en stukje steel wat in 1 beweging van hulpstuk te veranderen is zonder het opzetstuk te oeten verwisselen op de stofzyigersteel.
de bediening op handsvat werkt ook perfect echt heel fijn enigste min puntje is het batterijtje er in te krijgen gaat niet echt soepel maar gelukkig gaat een battrij heel lang mee.
ben echt heel tevreden over alle opzichten en vind deze stofzuiger zeker een aanrdaer ook als je geen huisdieren hebt is het een perfevte stofzuige er zit ook een normale zuigmand bij deze stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Fonnie1970 15-09-2020

Super zuigkracht!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Hij zuigt goed,zeker met het voetstuk voor de dierenharen te verwijderen. Alleen jammer dat je met dat voetstuk niet onder banken en stoelen kan komen.
De lange snoer is fijn,ik kan de hele huiskamer ermee stofzuigen. Mooi design,makkelijk weg te zetten en is niet zwaar. Nadeel ik wel het harde geluid,maar daarentegen zuigt hij wel goed. Dat hij geen luchtjes uitblaast ik ook een voordeel. Al met al een fijne stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bianca 15-09-2020

lichtgewicht power stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Belangrijk voor mij is dat de stofzuiger niet te zwaar is i.v.m. het op en aflopen van trappen. En dat is hij zeker niet! Prettig licht in gewicht. Zwenkt lekker achter mij aan, en dank zij de lekker lange snoer hoef ik niet meer van stopcontact te wisselen en kan ik de hele verdieping (55m2) in 1 x door zuigen. Wat echt super handig is is de bediening aan de steel, je zet hem aan en uit en kan de zuigkracht reguleren via de steel. Super feature is de turbo knop, net even snel wat meer power. Hoe makkelijk wil je het hebben. Ik ben dus echt super tevreden over het uiterlijk, gewicht, wendbaarheid en elektronisch gebruik gemak. Omdat er bij ons 2 katten in huis rondlopen wilde ik graag de ProAnimal. Ik heb geen vloerbedekking, alleen maar harde vloeren maar de bank is dankbaar! Met de speciale zuigmond zijn de haren in no time verdwenen en was de bank weer helemaal schoon. Wat dat betreft doet de stofzuiger dus ook helemaal wat beloofd wordt. Is het dan allemaal alleen maar geweldig? Nee, dat niet. Er zijn wat minpuntjes die voor mij wel bezwaarlijk zijn. De speciale zuigmond is zwaar, en dan bedoel ik ook echt zwaar. Daardoor is het zuigen niet prettig, niet op een harde (massief houten) vloer dus al helemaal niet op een tapijtvloer denk ik. Ik heb sterke armen en kan wel aardig wat aan maar ik vind de mond te zwaar om fijn mee te stofzuigen en ik kan me voorstellen dat iemand met minder sterke armen zoals wat ouderen hier echt moeite mee hebben. Ik gebruik de speciale zuigmond dan ook echt alleen voor de bank en de normale zuigmond voor de rest. En dat is het andere nadeel wat ik zelf heb ervaren: het wisselen van de zuigmond gaat erg moeizaam

Pluspunten

• lichtgewicht
  • goede zuigkracht
  • bediening aan de steel
  • lange snoer
  • turbo knop

Minpunten

• zuigmond wisselen moeizaam
  • zuigmond voor haren erg zwaar

Chantalle01 14-09-2020

Fijne krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Deze stofzuiger is een plaatje om te zien.mooie kleur rood en een mooi design. De stofzuiger heeft een paar handige opzetstukken erbij geleverd. De turbo borstel is handig op kleden om haren van huisdieren te verwijderen. Binnen een paar tellen zijn die haren zo opgezogen. Wel maakt de stofzuiger meer herrie met deze turbo borstel, en ik vind deze zwaar in gebruik. Het gewone opzetstuk gebruik ik voor de harde vloeren. De stofzuiger is zeer wendbaar en makkelijk in gebruik met het speciale bedieningspaneel in het handvat/steel ik ben ook blij met het lange snoer, kan naar elke kamer zonder eerst weer die stekker in een ander stopcontact te hoeven doen. Ik ben blij met deze nieuwe aanwinst in het huishouden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Chan01 14-09-2020

Mooie krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Het is een mooie stofzuiger om te zien. Ook erg uitgebreid qua functies. Op het handvat zit een bedieningspaneel, erg makkelijk want nu hoef ik niet meer te bukken om de stofzuiger aan te zetten. Ook erg handig vind ik dat het snoer wel 12 meter lang is. Eindelijk in één keer door de huiskamer en gang zonder dat ik weer moet wisselen van stopcontact. Er zitten meerdere opzetstukken bij de stofzuiger waaronder de turbo brush. De stofzuiger is erg krachtig in gebruik en met dit opzetstuk verwijder je katten en hondenharen in een mum van tijd uit vloerkleden en bijv de bank. Een nadeel vind ik wel dat dit opzetstuk de stofzuiger zwaar in gebruik maakt, maar wel een goede workout voor je armen. Het andere opzetstuk vind ik wendbaarder in gebruik en rijdt makkelijk door de kamer. Ik ben erg tevreden over het resultaat.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lang snoer

Minpunten

• Turbo opzetstuk zwaar in gebruik

Pletje 14-09-2020

Goede indruk van de Bosch Serie 6

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Ik ben de Bosch nu twee weken aan het testen. Bij het uitpakken van de doos valt gelijk de rode kleur op, eindelijk een frisse en moderne kleur voor een stofzuiger. Het in elkaar zetten gaat probleemloos. Natuurlijk gaan we gelijk van start. Wat opvalt is dat het snoer van de stofzuiger erg lang is, ideaal want nu kan ik de kamer en keuken, zonder van stopkontakt te wisselen, aan een stuk stofzuigen.
Bij het aanzetten is het even stoeien met de turbo knop op het handvat. Die geeft alleen effect als de stofzuiger redelijk op zijn zachtste vermogen staat. Voer je het vermogen met de plus tot max dan werkt de turbo niet. Zowel op de vloerkleden als onze gietvloer verdwijnen de hondenharen probleemloos. Daarentegen zuigt hij wel moeilijk lossliggende kruimels/papiertjes etc op. Ik heb het gevoel dat deze worden verplaatst door het omschakelbaar vloermondstuk. Dit zou misschien kunnen worden verkomen door te wisselen van stofzuigermond maar dat is iets wat je niet elke keer doet tijdens het stofzuigen. Het vloermondstuk maakt veel herrie, iets wat storend is. Ook is het mondstuk erg massief zodat er niet onder de banken gezogen kan worden, hiervoor moet je dan een ander mondstuk gebruiken. De behuizing lijkt kwetsbaar omdat het plastic is. Bij het sluiten van de behuizing lijkt het een extra zetje nodig te hebben. De stofzak gaat lang mee. Nu na twee weken en bijna dagelijks stofzuigen is de zak nog niet vol. De stofzuiger is goed qua gewicht, je neemt hem makkelijk mee de trap op. Over de zuigkracht en het goed verwijderen van hondenharen ben ik erg positief, gevoel dat het echt schoon is na het stofzuigen.

Marina 14-09-2020

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Ik heb deze nu 2 weken in bezit in ben er tevreden over, hij doet wat ik van de goede stofzuiger verwacht. Met het lange snoer vlieg ik door het hele huis heen zonder onderbreking. Alles is te bedienen met de handige handgreep, aan/uit, welke zuigkracht. Bukken is niet meer nodig. Deze stofzuiger heeft een turbobrush die wel wat lawaaierig is maar dit komt door de rollen die hard moet werken om al het haar en zand van onze 2 honden te verwijderen en slaagt daar met vlag en wimpel voor.
De turbobrush heeft geen zwenkwieltjes maar vaststaande wieltjes. Had dit graag anders gezien. De uitstraling van de stofzuiger is futuristisch, al lijkt de behuizing wat kwetsbaar.
Voor mij is deze stofzuiger zeker een blijvertje [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MarinaCijsouw 14-09-2020

Krachtige stofzuiger met lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Ik heb deze stofzuiger nu 2 weken getest en ben er zeker tevreden over. Het grote voordeel van deze stofzuiger is dat deze te bedienen is vanuit de handgreep, dus bukken is niet meer nodig. Met verschillende standen kun je kiezen uit de zuigkracht, wil je even wat extra’s dan gebruik je de turboknop. Met het lange snoer kom ik in ieder hoekje en gaatje in het hele huis zonder onderbreking. Met 2 honden in huis is deze stofzuiger echt een verademing, hij zuigt alle haren en zand moeiteloos op.Als je tapijt hebt is deze stofzuiger zeker een aanrader, er blijft bij mij niets achter. Wat ik zelf jammer vind is dat er geen zwenkwieltjes onder de turbobrush zitten maar rechte rolletjes. Maar dit mag de zuigpret niet drukken. Hij is wel wat lawaaierig door de turbobrush, is ook te begrijpen want de rollen die daar inzitten maken overuren om jouw vloer weer brandschoon te krijgen. Al met al is deze stofzuiger voor mij een blijvertje.

Pluspunten

• Turbobrush
  • Bedienbare handgreep

Minpunten

• Plastic behuizing
  • Turbobrush geen zwenkwieltjes

NoFearzz 11-09-2020

Stofzuiger doet wat hij doen moet

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Het apparaat ziet er qua design goed uit. Mooi rondingen en degelijk afgewerkt. Kwaliteit straalt er vanaf. De wieltjes onder het apparaat rollen lekker en de snoer van 20 meter is ideaal. Ook de verwerking van het extra borstelstuk in de steel is een uitvinding waar Bosch goed over nagedacht heeft.

De bediening op het handvat is een gemak, werkt goed en daarnaast is het apparaat vrij licht waardoor een gestoffeerde trap stofzuigen goed te doen is. De voet met meedraaiende borstel in samenwerking met de goede zuigkracht geeft je een goed resultaat van het stofzuigen. Haren van huisdieren neemt hij met gemak op.

De stofzuiger doet het goed op de tegelvloer, het parket als op het kleed. Met de lange uitschuifbare steel kom je in alle hoeken en gaten. Deze stofzuiger doet wat hij doen moet.

Een mogelijk punt ter verbetering (en meer verkopen...) Hoewel de stofzuiger zakken niet duur zijn snap ik niet waarom Bosch nog steeds stofzuigers met zak maakt. Het is een extra drempel voor mensen om de zak steeds te vervangen voor een nieuwe. De toekomst lijkt me toch meer te richten op draadloze stofzuigers zonder zak.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Borstel
  • Lange snoer
  • Zuigkracht

Minpunten

• met zak
  • met snoer

Flick 11-09-2020

Tegenvaller voor deze prijs

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

k ben inmiddels een paar schoonmaakbeurten verder en ben niet heel erg onder de indruk van de Bosch ProAnimal Serie 6. De zuigkracht is best goed, al moet ik soms toch een paar keer over een stukje papier, maar daarvan weet ik dat dat na een half jaar tot een jaar minder zal worden. Wat mij met name opvalt is dat de borstel heel zwaar is. Na een half uur stofzuigen wordt het een ware work-out. De borstel maakt ook heel veel lawaai. Bovendien is de borstel zo groot/ hoog, dat hij niet onder de kast past, terwijl mijn oude stofzuiger dat makkelijk kon. De andere bijgeleverde borstel werkt totaal niet prettig op een harde vloer. Daar lijkt ie soms vast te zuigen. Het bijgeleverde opzetstuk met uittrekbaar borsteltje is prettig, maar bij mijn oude stofzuiger zat dit item gewoon aan het begin van de buis waar je de steel met borstel op klikt. Bij deze stofzuiger zit hij los en er zit in de stofzuiger geen ruimte om hem op te bergen. Verder zitten er ook helemaal geen accessoires opgeborgen in de behuizing. En dat terwijl het apparaat toch erg groot is. Wat wel heel handig is is dat je de stofzuiger bij het handvat aan en uit kan zetten. Ookheeft het apparaat een heel lang snoer, waardoor ik in 1 keer iedere verdieping kan stofzuigen, zonder van stopcontact te wisselen. Helaas is dit niet voldoende om hem aan te kunnen bevelen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Lawaai
  • Weinig accessoires
  • Geen opperbruimte voor accessoires
  • Groot en log apparaat
  • Geen prettige borstels op plavuizen

Fonnie1970 11-09-2020

Super zuigkracht!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

De zuigkracht is super! Zowel voor harde als zachte ondergrond.
De lange snoer is ook erg fijn. De hulpstukken zijn ook makkelijk in het gebruik. Mooi design. Schone uitblaaslucht,fijn dat er geen dierengeurtjes zijn.
Jammer dat de voet voor de dierenharen te verwijderen te groot is,je kan niet onder de bank of kast komen en die maakt veel herrie. Je hebt ook batterijen nodig,dat vind ik een minpunt.

Pluspunten

• Goede zuigkracht,zowel voor laminaat als kleden
  • Lange snoer
  • Goede hulpstukken
  • Voet voor dierenharen werkt heel goed

Minpunten

• De voet is te groot
  • Maakt veel herrie
  • Je hebt batterijen nodig

FamLeen 09-09-2020

Maakt veel herrie en onhandig op tegelvloer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Deze stofzuiger mogen testen. Helaas niet tevreden. Maakt veel herrie en dierenharenborstel is nauwelijks geschikt voor tegelvloer. Wel veel accessoires en lang snoer.
De lange stang voelt met de zware zuigmond wel instabiel aan en plastick-kappen geven een goedkoop en kwetsbaar gevoel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bianca 09-09-2020

Super stofzuiger met paar verbeterpuntjes

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Inmiddels 2 weken volop aan het testen. Eerste indruk bij het uitpakken.. wow ziet er mooi uit maar ook, wat een grote zuigmond. Belangrijk voor mij is dat de stofzuiger niet te zwaar is i.v.m. het op en aflopen van trappen. En dat is hij zeker niet! Prettig licht in gewicht. Zwenkt lekker achter mij aan, en dank zij de lekker lange snoer hoef ik niet meer van stopcontact te wisselen en kan ik de hele verdieping in 1 x door zuigen. Wat echt super handig is is de bediening aan de steel, je zet hem aan en uit en kan de zuig kracht reguleren via de steel. Hoe makkelijk wil je het hebben. Ik ben dus echt super tevreden over het uiterlijk, gewicht, wendbaarheid en elektronisch gebruik gemak. Omdat er bij ons 2 katten in huis rondlopen wilde ik graag de ProAnimal serie testen. Ik heb geen vloerbedekking om te testen alleen maar harde vloeren maar de bank was een dankbaar test object. Even 2 dagen overslaan bij de normale stofzuiger beurt om extra haren te kweken en ook het kleed waar kat normaal op ligt van bank gehaald. Het testmoment: super!!! Met de speciale zuigmond waren de haren in no time verdwenen en was de bank weer helemaal schoon. Wat dat betreft doet de stofzuiger dus ook helemaal wat beloofd wordt. Is het dan allemaal alleen maar geweldig? Nee, dat niet. Er zijn wat minpuntjes die voor mij wel bezwaarlijk zijn. De speciale zuigmond is zwaar, en dan bedoel ik ook echt zwaar. Daardoor is het zuigen niet prettig, niet op een harde (massief houten) vloer dus al helemaal niet op een tapijtvloer denk ik. Ik heb sterke armen en kan wel aardig wat aan maar ik vind de mond te zwaar om fijn mee te stofzuigen en ik kan me voorstellen dat iemand met minder sterke armen zoals wat ouderen hier echt moeite mee hebben. Ik gebruik de speciale zuigmond dan ook echt alleen voor de bank en de normale zuigmond voor de rest. En dat is het andere nadeel wat ik zelf heb ervaren: het wisselen van de zuigmond gaat ook niet heel soepel en vereist ook een redelijke krachtinspanning. Wellicht dat dit soepeler gaat als ze vaker gewisseld zijn maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Famleen 09-09-2020

Teleurgesteld in kwaliteit en geluidsniveau

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Deze stofzuiger mogen testen. Best teleurgesteld. Een prijzige stofzuiger maar zo voelt het niet. Alles voelt popperig aan. Er zit wel een lang snoer aan en een lange stang. De stang is echter erg wiebelig als het dierenharenmondstuk erop zit. De zuigkracht is ok, maar de stofzuiger maakt echt enorme herrie. De dierenharenborstel werkt prima op je bankstel, maar niet op de tegelvloer helaas.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Veel accessoires
  • Kleine stofzuiger

Minpunten

• Batterijen nodig
  • Voelt kwetsbaar aan
  • Heel veel herrie
  • Ingewikkeld in elkaar te zetten

Vimi 06-09-2020

Onze Ferrari

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2

Mooie stofzuiger! Het is in ons huis onze Ferrari. Wat een power heeft dit ding zeg! Hij zuigt op zowel laminaat als op vloerbedekking erg goed (op vloerbedekking nog nooit zo’n goede gehad!) Daarom dus onze Ferrari: hij is Ferrari rood, doet wat hij beloofd en produceert hierbij we de nodige volume ☺️ (Op laminaat, op vloerbedekking is hij vrij stil)
De stofzuiger heeft een mooi lang snoer wat enorm handig is. Ik kan rustig de trap stofzuigen.
De stofzuiger is niet zwaar en maneuvreert makkelijk met je mee.
Alleen wel jammer dat de kleur van de stofzuiger mat is en die van de zuigmond is glimmend, ik had dit graag in 1 kleur gezien.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Zuigt goed
  • Beweegt goed mee
  • Niet zwaar
  • Niet te groot

Minpunten

• Geluid (op laminaat)
  • Kleurverschil stofzuiger en zuigmond