Bosch BGB6PET2 rood - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGB6PET2 rood op Kieskeurig.nl.

Dabbel 11-03-2021

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Fijne stofzuiger met een grote rijkwijdte, enkel het wisselen van stofzuigermond en accesoires gaat behoorlijk stroef. De roterende stofzuigermond is erg fijn. Ideaal zou het zijn als er ook een dergelijk opzetstuk zou zijn voor meubels, zoals bijvoorbeeld voor bankstellen en stoelen.

Paul 19-01-2021

Prima stofzuiger met fijn lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima machine, afstandsbediening ik het handvat werkt heel fijn. Snoer is fijn lang, is 2e stofzuiger waarmee het hele huis gezogen kan worden zonder de stekker om te hoeven prikken. Komt gebruiksgemak natuurlijk ten goede! Borstel die om de stang is verwerkt is ook handig, altijd snel bij de hand. Alleen jammer dat je die niet kan draaien.

Claudia 14-01-2021

Fantastisch

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super stofzuiger. Het lijkt alsof je de slag in de lucht kan houden en dat de stof ervanzelf heenvliegt. ;-) stang goed instelbaar waardoor je houding ook goed is. Kortom top ding

Adriana 08-01-2021

Leuke stofzuiger, iets meer accessoires erbij.

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Review Test Bosch Serie | 6 ProAnimal BGB6PET2 stofzuiger.

Design
De stofzuiger heeft een mooi design en handig in gebruik. Niet al te zwaar en een handig handvat om de stofzuiger aan op te tillen en te vervoeren. Met name de stofzuiger steel vind ik heel handig en dan met name het handvat en de bedieningsknopjes daarop. Zo hoef je niet meer elke keer te bukken om aan of uit te zetten.
Gebruik
De zuigkracht is naar mijn idee prima. Al merk ik weinig verschil tussen de hoogste stand en de turbo stand. Als ik deze aanzet heb ik niet echt het gevoel dat de stofzuiger ook op turbo kracht gaat zuigen. Maar dit kan ook met het geluidsniveau te maken hebben. Het niveau is voor mijn gevoel niet hinderlijk en tussen de hoogste stand en turbo kracht zit een minimaal verschil. De grote filter in de stofzuiger is ideaal. Deze neemt zeer veel stof op en is ook handig om schoon te maken.
Accessoires
Naar de accessoires was het in begin even zoeken. Ik dacht er een heleboel te missen, aangezien op de beschrijven veel meer accessoires stonden, echter zijn deze optioneel, dat we later lazen. De accessoire die er bij zat vond ik wel handig. Zo deed ik daar de salontafel en de haren van de bank er mee af. Echter was deze niet helemaal geschikt voor de bank. En vooral met een hond in huis is een accessoire voor de bank, en een voor de meubels zeer welkom. Honden haren gaan overal tussen en op zitten.
Samengevat
ik ben heel blij dat ik deze stofzuiger heb mogen testen en ga hem zeker aanbevelen. Ik ben met deze Hij zuigt de haren lekker gemakkelijk op, zowel van de vloer als de bank. Hierdoor sneller klaar.

En dan nog iets
Nog een extra puntje. De 12 meter snoer vind ik zeer handig. Ik kan in een keer alle vertrekken doen. Echter, klein nadeel tje. Als ik aan het stofzuigen ben en ik neem vervolgens even een korte pauze, dan haal ik ook de snoer uit het stopcontact. Wat dan bij mij af en toe gebeurd is, dat het snoer in de knoop raakt. Maar al met al is dat maar een klein detailtjes. Het voordeel van deze lange snoer weegt meer dan dat kleine nadeel.

Polak 31-12-2020

Leuke stofzuiger

Design

Gebruik

Accessoires
Naar de accessoires was het in begin even zoeken. Ik dacht er een heleboel te missen, aangezien op de beschrijven veel meer accessoires stonden, echter zijn deze optioneel, dat we later lazen. De accessoire die er bij zat vond ik wel handig. Zo deed ik daar de salontabel en de haren van de bank er mee af. Echter was deze niet helemaal geschikt voor de bank. En vooral met een hond in huis is een accessoire voor de bank, en een voor de meubels zeer welkom. Honden haren gaan overal tussen en op zitten.

Samengevat
Kortom ik ben heel blij dat ik deze stofzuiger heb mogen testen en zal hem ook zeker aanbevelen. Ik ben met deze nieuwe stofzuiger veel sneller klaar dan met mijn oude. Hij zuigt de haren lekker gemakkelijk op, zowel van de vloer als de bank. Ik heb echter enkel laminaat in huis. Daar gaat het prima op.

En dan nog iets
Nog een extra puntje. De 12 meter snoer vind ik zeer handig. Ik kan in een keer alle vertrekken ermee doen. Echter zit er ook een klein nadeeltje aan. Alles ik aan het stofzuigen ben en ik neem vervolgens even een korte pauze, dan haal ik ook de snoer uit het stopcontact. Wat dan bij mij af en toe gebeurd is, dat het snoer in de knoop raakt. Maar al met al is dat maar een klein detailtjes. Het voordeel van deze lange snoer weegt meer dan dat kleine nadeel.

Door de korte testperiode is de duurzaamheid niet te beoordelen.

Pluspunten

• lange snoer
  • goede zuigkracht
  • handig schoonmaken.
  • bediening stofzuigersteel

Minpunten

• meer accessoires
  • lange snoer krult bij uit stopcontact trekken

Anoniem 30-12-2020

krachtige stofzuiger speciaal voor dierenharen

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger nu 2 weken in gebruik

Ik ben in het bezit van 2 langharige ragdolls en heb een partner met allergie dus een ( dieren) stofzuiger met HEPA filter is bij ons echt noodzakelijk.
We hebben in huis harde vloeren, tapijt en op de banken liggen schapenvachten.

Deze stofzuiger heeft een mooie matte rode kleur. het is een lichtgewicht, rolt makkelijk, zeer wendbaar en heeft ook voor de lange mensen een lange telescopische metalen steel.
er zitten 3 borstels bij : een " normale " , een turboborstel ( voor de haren of grover vuil) en een kleine ronde borstel met lange steel.
Verder een duidelijke gebruiksaanwijzing en 2 batterijen voor in de remote power control handgreep.

De stofzuiger is makkelijk in elkaar te zetten alleen het wisselen van de accesoires gaat moeizaam; er moet teveel druk worden uitgeoefend om de ene borstel met de andere borstel te wisselen.

vooralsnog heb ik voornamelijk de grote ( zware) turboborstel gebruikt en ik ben hierover zeer tevreden. Alle haren worden zonder problemen opgezogen en de borstel glijdt makkelijk van tapijt naar een hardere ondergrond
Wel is een aandachtspuntje dat je regelmatig de turboborstel schoonmaakt ( na elke stofzuiger ronde) omdat bij dagelijks gebruik de motor in kracht afneemt.
Helaas heeft zo'n grote borstel ook een nadeel want hij maakt best wel veel herrie en ik kan er niet mee onder de bank zuigen omdat de borstel daarvoor te groot is. Dan moet je wisselen van borstel en dat is niet handig.
Het snoer is lang genoeg om de hele woonkamer in 1 x rond te zuigen, alleen hapert het oprolsysteem soms en dan zou het fijner zijn om met een voet een knop te bedienen op de stofzuiger zelf.

Wat ik mis bij deze stofzuiger is een klein plat opzetstuk, zodat ik ook de schapenvachten en de kussens kan zuigen. De bijgeleverde ronde borstel voldoet hierin jammer genoeg niet.

conclusie:
een geweldige stofzuiger , licht met een perfecte ergonomische handgreep, makkelijk bestuurbaar en het zuigt met de turboborstel zowel op harde vloeren als op tapijt echt als een malle alle dierenharen weg.
Minpunt is het lastig swichten van de accescoires en geen platte kleine zuigmond

Magda Gerlach 30-12-2020

geweldige stofzuiger tegen dierenharen

Deze stofzuiger nu 2 weken in gebruik

We hebben in huis harde vloeren, tapijt en op de banken liggen schapenvachten.

Gebruik:

De stofzuiger is met zijn matte rode kleur niet te missen.. het is een lichtgewicht, rolt makkelijk, zeer wendbaar en heeft ook voor de lange mensen een flink uittrekbare metalen steel.
er zitten 3 borstels bij : een " normale " , een turboborstel ( voor de haren of grover vuil) en een kleine ronde borstel met lange steel ( deze niet gebruikt)
In elkaar zetten is een fluitje van een cent, uit elkaar halen, of wisselen van accessoires gaat wat lastiger helaas, vooral omdat ik pijnlijke gewrichten heb ( handen).

De remote power control handgreep is ideaal; hiermee wordt alles bediend en je hoeft niet meer te bukken. Voor mij een uitkomst!
In deze testperiode heb ik voornamelijk de grote ( zware) turboborstel gebruikt en ik ben hierover zeer tevreden. Alle haren worden zonder probleem opgezogen in tegenstelling tot mijn eigen (dieren) stofzuiger van een ander merk.
Dat is best wel jammer want daar hoopt het stof zich dan op en moet ik wisselen naar de normale borstel.
Ik krijg dat niet voor elkaar want dat gaat heel stroef..en heb dus de hulp van een ander nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Het snoer is lang genoeg om de hele woonkamer in 1 x rond te zuigen, alleen hapert het oprolsysteem soms. Dit is een kwestie van genoeg kracht geven aan het snoer.
Ik zou het fijner vinden om met een voet een knop te bedienen op de stofzuiger zelf.

Het ronde plinten opzetstuk is voor mij overbodig; ik zou hiervoor een kleine platte zuigmond willen hebben zodat ik ook de schapenvachten en de kussens kan zuigen. Voor iemand met meer kracht in de handen zou de grote turboborstel voldoen want deze zuigt echt als een malle.

conclusie:

een geweldige stofzuiger , licht met een perfecte ergonomische handgreep, makkelijk bestuurbaar en het zuigt met de turboborstel zowel op harde vloeren als op tapijt echt alle dierenharen weg.

Pluspunten

• goede zuigkracht, echt alle haren weg
  • ergonomische handgreep met functietoetsen
  • stofzuiger zelf is heel licht
  • erg lang snoer ( 12 meter)

Minpunten

• lastig wisselen van stofzuigermonden
  • turboborstel is zwaar en groot
  • geen kleine platte stofzuigermond

Dwight 29-12-2020

Perfect voor hondenharen!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

De Bosch Serie 6 ProAnimal is zoals de naam al doet vermoeden een stofzuiger speciaal bedoelt voor huishoudens met een hond of kat. Voordat wij deze Bosch stofzuiger ontvingen, gebruikten wij jarenlang onze oude stofzuiger die ook speciaal voor huishoudens met huisdieren was bedoeld. Dit was een geweldig apparaat dus de Bosch moest sterk in zijn schoenen staan om aan die standaard te voldoen en dat deed hij.

De stofzuiger komt in een grote doos met daarin de stofzuiger, een telescopische stofzuigerstang, een opzetstuk voor laminaat/parket, een opzetstuk met “turbo” borstel en een opzetstuk voor je bankstel of andere meubels.
Het design van de stofzuiger is mooi en de body is vrij compact, wat makkelijk is bij het opbergen. Een groot voordeel van de stofzuiger is het enorm lange snoer dat erin zit, waardoor ik hem niet steeds in een ander stopcontact hoef te steken om de hele benedenverdieping te kunnen zuigen. Het apparaat is lekker licht en daarmee makkelijk de trap op te tillen. Met de parketborstel gemonteerd is de stofzuiger redelijk stil, maar met de turboborstel gemonteerd maakt hij een behoorlijk lawaai, dit door het mechanisme dat de borstel rond laat draaien. Wat mij betreft geen groot probleem en de herrie is snel vergeven als je ziet hoe makkelijk en snel de borstel de haren van parket en vloerbedekking verwijderd. De stofzuigermond voor de meubels kan je tussen de handgreep met de afstandsbediening en de telescopische stang monteren, hierdoor raak je die nooit kwijt wat voorheen bij mij vaak gebeurde.

Het is handig dat je de stofzuiger aan en uit kan zetten via knoppen op de handgreep en dat je op dezelfde plek de zuigkracht kan instellen, dit scheelt je bukken om knoppen op de stofzuiger in te drukken. Helaas is door dit mechanisme de handgreep wel vrij grof in de hand en redelijk zwaar. Als je daarbij op telt dat de turboborstel ook redelijk zwaar is, dan is deze stofzuiger denk ik niet geschikt voor iemand met een verminderde spierkracht in zijn of haar armen.

Pluspunten

• Verwijderd haren met gemak
  • Maakt goed schoon
  • Lang stroomdraad
  • Bediening vanaf de handgreep

Minpunten

• Turboborstel is vrij dik (moeilijk onder de bank)
  • Maakt een hoop herrie
  • Handgreep is vrij zwaar

Pieter 28-12-2020

Zeer goede prestaties, gebruiksvriendelijke stofzuiger

Prestaties:
We hebben een gietvloer met een open structuur. Dit is voor de meeste stofzuigers die we hebben of hebben gehad een uitdaging. Niet voor deze Bosch BGB6PET2. De zwarte zuigmond haalt al het vuil uit de poriën van de vloer. Ook de troep van de rijstvogels haalt hij keurig uit de vloer. Super. Boven hebben we antraciet kleurige vloerbedekking en we hebben een witte hond. De rode zuigmond werkt hier perfect, alsof er een nieuwe vloer in ligt. Hij maakt het "ProAnimal" verhaal helemaal waar.

Energiegebruik:
Ook de afstand bediening op de zuigsteel vind ik super. Je zet hem dan ook makkelijk even uit als je een stoel of zo moet verschuiven. Beter voor de energierekening.

Gebruiksgemak:
Het wisselen van de zuigmonden gaat best zwaar en niet intuïtief. Misschien kan het drukmechanisme iets duidelijker gemaakt worden door een andere kleur. Het gewicht van de stofzuiger is prettig laag alleen is de rode zuigmond wat zwaar. Door de 4 wieltjes onder de zuiger is de wendbaarheid super op harde vloeren en laagpolig tapijt. Op hoogpolig tapijt rolt ie moeilijk, grotere wielen zou hier helpen.

Geluid:
Het geluid is prima, de rode zuigmond heeft een lucht aangedreven borstel. De luchtmotor maakt een brommend geluid dat veranderd onder belasting. Het lijkt een beetje op een motorfiets, wij vinden dat grappig.

Een prima ding, een aanrader.

Pluspunten

• zuigprestaties
  • wendbaarheid op harde vloeren en laagpolig tapijt
  • geluid

Minpunten

• wendbaarheid op hoogpolig tapijt
  • wisselen van zuigmond gaat zwaar

Paul1173 15-12-2020

verrassend lichte stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

Verrassend lichte stofzuiger, met wat trappen in huis scheelt dat best gesjouw.

De stofzuiger doet zijn werk goed, zuigkracht is ruim voldoende. De harenborstel werkt ook goed echter klinkt het daarmee alsof de stofzuiger opstijgt, wat en enorme herrie geeft dat. Met de gewone borstel is het geluidniveau vergelijkbaar met andere stofzuigers. Je kan de zuigkracht instellen op de handgreep, zachtste stand is fluisterzacht al zuigt de stofzuiger dan nauwelijks.

Afstandsbediening op het handvat is aan de ene kant handig, je kan de stofzuiger even snel stoppen als iemand wat wil vragen maar ik kom ook tijdens het zuigen regelmatig tegen de knopjes waardoor het apparaat stopt, na 5x begint dat wel te irriteren. Je kan de stofzuiger ook aan zetten zonder afstandsbediening.

Handig systeem om een borstel schuifbaar om een stukje steel te maken maar de borstel heeft daardoor maar 1 stand, ik ben gewen dat je een borsteltje alle kanten op kan draaien, bovenop de kast stofzuigen is met deze stofzuiger wat lastiger. Met het tussenstuk er op is de steel ook enorm lang (kan je inschuiven), aangezien ik bijna 2 meter lang ben is dat wel heel prettig! (ook zonder tussenstuk is de stang voor mij lang genoeg)

Het snoer is heerlijk lang! is de 1e stofzuiger waarmee ik de hele benedenverdieping kan zuigen zonder een ander stopcontact te moeten gebruiken! Ook de bovenverdieping gaat in 1x mee (is natuurlijk afhankelijk van het soort huis).

Ik mis wel een plat opzetstuk waarmee je achter de radiator of achter kussens van de bank kan zuigen.

Pluspunten

• licht
  • lang snoer
  • lange stang (fijn voor lange mensen)
  • afstandsbediening op handvat

Minpunten

• afstandsbediening op handvat
  • plat opzetstuk zit er niet bij.

Paul van der Leij 15-12-2020

Fijne machine

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Universele stofzuiger, speciaal voor haren (2 vrouwen en 3 poezen in huis, haren genoeg altijd!). De zuigmond voor de haren doet zijn werk prima maar is wel luidruchtig. De ronddraaiende borstel wordt aangedreven door de opgezogen lucht, dit geeft veel herrie.

Snoer is fijn lang! Kan zonder om te pluggen het hele huis doen, is met andere stofzuigers nog niet gelukt, dit scheelt tijd natuurlijk!

Afstandbediening op handvat is aan de ene kant handig, je kan even snel harder of zachter zuigen of de machine uit zetten maar dit gebeurt ook wel eens onbedoeld (ik kom vrij makkelijk tegen de knopjes aan als ik het handvat laag bij de grond hou om onder een bank te zuigen bijvoorbeeld)

Jef Meester 08-12-2020

Nu 2 maanden verder

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

Ik heb de stofzuiger nu wat langer in mijn bezit en ik ben nog steeds laaiend enthousiast.
De stofzuiger is krachtig de hulpstukken vind ik gezien de prijs van de machine wat minder maar dat doet niets af aan de stofzuiger zelf.
De turbo zuigmond is bij mij al een keer kapot gegaan, zij hebben de rol vervangen en hij doet het weer goed alleen maakt hij behoorlijk veel geluid.... Maar al met al ben ik nog steeds heel blij met de dieren stofzuiger. Ik raad hem dan ook ten zeerste aan!

Minpunten

• Turbo zuigmond maakt veel geluid
  • Turbo zuigmond storing gevoelig

Pluisje 25-11-2020

Eindelijk geen haren meer

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Met haren en veren van de honden, katten en vogels is een goed werkende stofzuiger een verademing. Dat is deze stofzuiger. De naden van de houten vloer worden ook weer goed schoon. Ik ben heel erg tevreden

Jodelien 21-11-2020

Bosch Petcare 2 serie 6

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

Goede stofzuiger, werking van de Turbo is wel wat minder na een aantal keren gebruik. De speciale voet werkt goed voor karpet, matten en tapijt. Alles blijft perfect liggen en de dierenharen gaan er goed af. Ook het opzet stuk voor de meubels is erg prettig in gebruik om haren te verwijderen.

Pluspunten

• verwijderen van huisdierenharen
  • grote filterzak
  • snoerlengte en fijn oprolsysteem

Minpunten

• speciale voet is zwaar en past niet overal onder.
  • turbo werking verminderd na aantal keren gebruik
  • rol van de voet werkt niet altijd.

Juul 04-11-2020

Langsnoer en lichtgewicht.

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

De stofzuiger is verassend licht van gewicht, het is geen straf om hem naar boven te tillen. Het snoer is lang genoeg voor een ruime woonkamer en gang. Helaas mis ik een kleine zuigmond voor meubels en ik vind het jammer dat je een batterij nodig hebt voor de aan knop op de steel.

Pluspunten

• lang snoer
  • stil
  • lichtgewicht
  • Ideaal voor een huishouden met huisdieren.

Minpunten

• extra batterij nodig voor aan knop
  • geen kleine zuigmond voor meubels

Cinderella 09-10-2020

Sterke stofzuiger tegen huisdierharen

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een geweldige stofzuiger die doet wat hij moet doen. Ik zocht een stofzuiger die de kattenharen ook van vloerbedekking goed zou verwijderen, maar ook eentje die op laminaat goed werkt. Wel heb ik wat praktische minpunten. Mijn conclusie:

Pluspunten:
- Sterke stofzuiger, zuigt echt goed, waardoor alles echt schoon wordt
- Erg wendbaar, zowel op laminaat als vloerbedekking
- De huisdierborstel haalt de kattenharen echt goed weg
- Veel opzetstukken

Minpunten:
- De wieltjes rollen zo soepel dat het snoer wordt meegenomen op laminaat i.p.v. dat de stofzuiger er overheen rijdt. Bij mij gebeurt dat heel vaak
- Er is geen kleine opzetborstel bij om bijv. de kattenmand of stoelen goed te kunnen stofzuigen, voor mij echt een groot gemis
- Hoewel er een klikmogelijkheid is voor de steel bij het opbergen van de stofzuiger zit deze op een onhandige plek waardoor de stofzuiger dan niet meer op zijn achterkant kan worden neergezet en daardoor onnodig veel ruimte inneemt
- De stofzuiger is erg zwaar, dus meenemen naar zolder is niet echt aan te raden
- Er zit geen knop op de stofzuiger om het snoer op te rollen. Dit moet je dus doen door een rukje aan het snoer te geven, wat niet altijd even goed werkt. Bovendien moet je daarvoor weer extra bukken.

Eliza Kuystermans 07-10-2020

Perfecte zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

Al lange tijd opzoek naar dé stofzuiger voor bij ons gezin met 2 kleine kinderen en 2 verharende honden.
Eindelijk worden alle haren en vuil goed opgezogen door deze stofzuiger. Er blijft geen vuiltje achter! Perfect!

Pluspunten

• Sterke zuigkracht, neemt een groot oppervlak mee
  • Past zuigkracht zelf aan naar ondergrond
  • Lang snoer
  • Fijne, handige en simpele accessoires
  • Goede handgrip

Minpunten

• Hard geluid

Jodelien 05-10-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima stofzuiger voor karpet en kleden. De deurmat blijft op z'n plek en alle haren worden opgezogen. Voor de overgang van harde vloer naar karpet doet de stofzuiger goed zijn werk. Het mondstuk is wat zwaar en maakt veel lawaai. Het is minder goed wendbaar in kleine ruimtes en onder meubelair. De turbo werkt de eerste dagen beter daarna gaat het wat minder krachtig. Losse batterijen in het handstuk zijn ook minder.

Diana 24-09-2020

Fijne stofzuiger met veel kracht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

Deze stofzuiger is heel uitgebreid. Wat handig is, is dat hij een speciale borstel heeft voor dierenharen. Deze borstel is vrij hoog en past niet onder bijvoorbeeld de bank. Daarom zit er ook een normale borstel bij. Het verwisselen van de borstels gaat echter wel stroef. De stofzuiger maakt aardig geluid maar omdat hij veel kracht heeft vind ik dat geen probleem. Het bedieningspaneel op de stang is erg handig en zorgt dat deze stofzuiger net wat 'luxer' is. In eerste instantie vond ik de stofzuiger vrij groot, maar qua sjouwen op de trap valt het me gelukkig mee.

Pluspunten

• zuigkracht
  • uitgebreide accessoires

Minpunten

• verwisselen onderdelen gaat stroef

Ritza 23-09-2020

Sterke lichtgewicht

Geschreven voor: Bosch BGB6PET2 rood

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een geweldige stofzuiger. Ik heb een aantal keer verschillende ondergronden behandeld en alles is schoner dan met mijn eigen stofzuiger. Ik ben nu sneller klaar en de stofzuiger is zo mee te tillen. Heel handig is de besturing op het handvat. Erg krachtig, maar ook in te stellen zodat het heel subtiel zuigt. Het tapijt hoef ik niet meer bukkend met meer kracht te doen. Haren, veren en kattengrit zitten in de grote zak en het filter zorgt dat het stof goed opgenomen wordt. Met mijn hernia, pijnlijke spieren en gewrichten is dit dé juiste stofzuiger voor mij. Zo blij dat ik het mocht testen...