Bosch BGL6HYG2 wit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL6HYG2 wit op Kieskeurig.nl.

jopie 04-04-2021

Stuk

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Helaas, na ruim een half jaar hield hij er al mee op, daarvoor was ik er zeer tevreden over.
Alleen het rode borsteltje is ook al na ruim een half jaar totaal versleten, jammer, want deze toevoeging vind ik nu juist een groot pluspunt. Dus...even geen stofzuiger. Hij is opgestuurd voor reparatie, ik hoop straks weer voluit 5 sterren te kunnen geven.

Monique 13-01-2021

Super stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Flexibel, wendbaar en makkelijk te bedoenen, goede zuigkracht

Monique 13-01-2021

Super stofzuiger

Pmmmmvh 11-11-2020

Sterke stofzuiger voor eerlijke prijs

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mijn gezin is een longproblemen gezin, een goedwerkende stofzuiger is van groot belang! En dat is deze stofzuiger zeker, de lucht die eruit komt is schoner als de lucht die erin gaat! Scheelt een benauwd kind of twee! Stofzuigen elke dag en merkt het aan hun gezondheid!! Dus een aanrader

Cindy vdS 11-11-2020

Nog nooit zo'n fijne stofzuiger gehad

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Weinig herrie, zuigt goed, fijne lange steel, makkelijk te bedienen en opzetstuk met borstel ideaal. Met andere woorden geen spijt van de aankoop!

W.Vooijs 05-10-2020

Uitmuntend

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Verrassend makkelijk de pistoolgreep met de mogelijkheid aan/uit, standen en turbo. Super makkelijk, bijzonder goed over nagedacht voor de consument.

Paul 02-10-2020

Dit product zuigt

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Je leest het goed, dit product zuigt. Als geen ander!
Na het overlijden van onze vorige stofzuiger tijd voor een nieuwe en met 8 katten en 2 honden, moet het apparaat wel wat kunnen.

Nu is de stofzuiger voorzien van afstandsbediening in het handvat en dat is met 2 kinderen naar al die dieren echt de beste uitvinding sinds gesneden brood!

Hoewel ik de eerste keer niet zo onder de indruk was door het geluid van de stofzuiger, is de zuigkracht zo sterk dat ik er een kleine auto mee aan kan zuigen via de uitlaat. Wat een beest!

De steel is van zichzelf al perfect voor lange mensen ( 198cm), met het meubel opzetstuk komt er nog eens een 30cm bij. Absoluut slim en goed over nagedacht.

Is er dan nog wat aan te merken? Jawel, onder de voet van de stofzuiger zit een rubberen flapje, deze duwt wat grovere vuiltjes vaak voor zich uit in plaats van het op te zuigen. Daarnaar is het oprol mechanische van het snoer zo sterk dat je al snel de stofzuiger op tilt als je meer snoer nodig hebt. Wel is het snoer zo lang dat we ermee tot op zolder kunnen komen vanuit de woonkamer.

Linda 30-09-2020

prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooie stofzuiger, niet al te zwaar en zuigr goed!

korenwolfje 23-09-2020

fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nu een paar weken deze stofzuiger in huis. We hebben verschillende vloeren: tapijt, pvc, tegels en parket. Deze stofzuiger werkt prettig op alle vloeren en is makkelijk in gebruik, maakt ook minder geluid dan mijn vorige stofzuiger, wat ik erg prettig vind. De zuigkracht van deze stofzuiger is prima, fijn dat dat te regelen is. De lengte van het snoer is prima. Het nadeel van mijn andere stofzuiger is de geur die je ruikt. Bij deze stofzuiger ruik ik niets, erg fijn. Al met al een fijne stofzuiger, jammer dat er de hulpstukken niet ergens opgeborgen kunnen worden

Anoniem 18-09-2020

Mooi design, maar onhandig in gebruik

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Momenteel test ik de Bosch ProHygienic Serie 6 (BGL6HYG2). Op zich een handige stofzuiger, maar ook eentje met nadelen. Zo is het automatisch oprolbare snoer niet erg handig in veel gevallen. Het snoer staat hierdoor vaak te strak en dat kan voor ongelukken zorgen! Ook is de stofzuiger niet stabiel en wil bij een snelle wending nog al eens op zijn zij belanden. Dit heeft weer tot gevolg dat de inhoud van de stofzuigerzak ergens anders in de stofzuiger terecht komt. Het ophangpunt voor de steel aan de stofzuiger is erg instabiel en die gebruik ik bij voorkeur dan ook niet. Wat wel handig is is de bediening op de steel. Hierdoor is de stofzuiger gemakkelijk te bedienen.

Moniek 17-09-2020

Mooie aanvulling op de steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Al een tijdje stofzuig ik mijn huis met een steelstofzuiger. Een top apparaat voor het snelle rondje rondom de tafel na de maaltijd.... maar ik miste een apparaat voor de grote ronde. Deze Bosch blijkt een mooie aanvulling te zijn. Met de handige handbediening is hij prettig in gebruik, en de turboknop zorgt ervoor dat alles meegenomen wordt. De minknop is prettig als je een muziekje op hebt. Daarnaast pakt hij net wat beter alle randjes en hoekjes mee. Ook is hij lichter dan de steelstofzuiger waardoor je hem langer prettig gebruikt. Hij rolt soepel en licht alle kanten achter je aan. De stofzuiger ziet er mooi en modern uit, maar de vorm is wel lastig op te bergen.  Een -sta in de weg- in de kast, maar daar is bij een sledestofzuiger niet echt aan te ontkomen.

Pluspunten: Handbediening; Pakt goed hoekjes; Eenvoudig onder meubelen; Zuigkracht eenvoudig in te stellen
Minpunten: Bergt niet eenvoudig op

Anoniem 15-09-2020

Lichtgewicht maar uitstekende zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de Bosch Serie 8 ProHygienic een paar weken gebruikt. Hij dient als vervanger voor mijn (bijna 10 jaar oude) Bosch Roxx’x zakloze stofzuiger en naast mijn Dyson 8 steelstofzuiger.

Mijn gezin bestaat uit 2 volwassenen, een kind van 1,5 en 2 katten. Ik het de stofzuiger voornamelijk gebruikt op een houten vloer, tegels in de keuken en een groot tapijt in de zithoek.
Gewicht en formaat
Mijn eerste indruk was dat de stofzuiger heel licht is, bij de Dyson heb je het gewicht in je handen en dat voelt op den duur zwaar aan. De Bosch Roxx’x is een paar kilo zwaarder dan de ProHygienic en dat merk je goed met rondrijden, en de trap stofzuigen met de oude Roxx’x was gewoon gevaarlijk (nu gebruik ik de steelstofzuiger voor de trap). De nieuwe ProHygienic wint het hier dus zeker op, het enige nadeel van de lichte body is dat je hem makkelijk om trekt.
Ook is hij lekker compact en kan hij rechtop weggezet worden. 15 meter snoer is voor mij ruim voldoende, ik kan heel mijn beneden verdieping doen zonder de stofzuiger om te steken.
Ergonomie
De ProHygienic heeft een fijne lange steel (1,43 m) dat is ruim 10 centimeter langer dan de Roxx’x (1,32m) en de Dyson is eigenlijk te kort voor lange mensen (handvat tot grond 1,15m). De ProHygienic volgt best goed als je rondrijd, en hem de trap op sjouwen gaat goed. Het handvat past goed in mijn handen, omdat ze het handvat boven de buis hebben gemaakt hebben ze meer kunnen doen met de vorm van het handvat. Ik kan de knoppen goed bereiken, maar mijn vrouw geeft aan dat ze de stofzuiger soms per ongeluk uitzet zijdens het stofzuigen.
Geluid en zuigkracht
De ProHygienic is erg stil. Op de laagste stand hoor je hem nauwelijks (maar die stand zal je in de praktijk niet gebruiken omdat de zuigkracht dan tekort schiet). Op Turbo maakt hij het stofzuiger geluid wat ik gewend ben. De tussen standen zijn wat stiller en de zuigkracht is dan ook prima. Hij is in elk geval een stuk stiller dan mijn oude Roxx’x, maar ook stiller dan de Dyson steel stofzuiger. De Dyson heeft natuurlijk ook een borstelvoet die geluid maakt.
De ProHygienic en Roxx’x hebben beide ruim voldoende zuigkracht. Maar de ProHygienic doet het met 800W terwijl de Roxx’x er 2200 nodig heeft. Hij zuigt zich direct vast aan het tapijt, dus de lagere standen heb ik zeker nodig. De kamer wordt een stuk schoner dan met de Dyson.

Filtering
Of de claims van de fantaschtische filtering kloppen kan ik niet testen. Er komen in ieder geval geen vieze geuren uit, ook niet als ik kattengrind opgezogen heb.

Nadelen
De kleine hulpstukken moeten los bewaard worden en passen niet op of in de machine. Daarnaast verwacht ik ongeveer 40 euro per jaar kwijt te zijn aan stofzuiger zakken. En ik weet niet of het apparaat erg robuust is, aangezien hij zo licht is.
Conclusie
Wat mij betreft is de ProHygienic een aanrader; licht, stil, goede zuigkracht, en als het goed is hele goede filtering. Ik pak de Dyson alleen nog maar voor de trap, het tapijt en de bank. En de Roxx’x kan door als bouwstofzuiger (zoals hij al jaren doet).

G. Smit 15-09-2020

Handig in gebruikt. Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We gebruiken de stofzuiger nu 2 weken. Hij is erg handig in het gebruik.
Door de vorm van de handgreep hoef je niet meer achter je stofzuiger aan te hangen, maar kan je rechtop blijven staan. Je zet de stofzuiger aan op de stofzuiger zelf, maar de bediening zit op de handgreep, waardoor je niet meer hoeft te bukken om hem aan, harder of zachter te zetten. Super handig is dat. Ik maak hierdoor ook meer gebruik van de verschillende standen in zijkracht. Er zit ook nog een turbostand, maar deze hebben wij niet echt nodig omdat hij op de normale stand al heel hard zuigt. Wij gebruiken hem op plavuizen, laminaat en vloerkleed. Hij doet het overal even goed.
Er zitten verschillende handige opzetstukken bij. Het enige jammeren is altijd dat je die niet bij de stofzuiger kan opbergen. Hij geluid dat de stofzuiger maakt is prima. De filter is wasbaar dus moet goed zijn voor mensen met allergieen.
Het enige nadeel is eigenlijk dat er een stofzuigerzak in moet. Niet perse een nadeel, maar je moet ze wel weer aanschaffen. Al met al een heel fijne stofzuiger en wij zijn er erg tevreden over.

Sammy80 13-09-2020

Zeer fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer fijne stofzuiger. Goede zuigkracht. Lekker lang snoer. Makkelijk met het borsteltje ook dat je bij de hoekjes op t plafond kan.
Hij is wenbaar en Makkelijk te tillen.
Een nadeel vind ik om hem weg te zetten dat je de stofzuiger stang niet klein in kan schuiven. Nu neemt ie daardoor meer ruimte in.
Verder dik tevreden.

Margrit11 12-09-2020

Gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger is een mooie gemakkelijke wendbare stofzuiger, met bediening op het handvat, is stofzuigen een makkie, licht in gewicht en een lang snoer. Ja echt een aanrader

sbsandra 12-09-2020

Hele fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De stofzuiger is lekker stil en heeft een goede zuigkracht die heel makkelijk via de handbediening aan kunt passen. Heeft een lang snoer waardoor je 1 verdieping in 1 keer kunt doen. Het kleine borsteltje is aan de stang vast te maken zodat je deze altijd bij de hand hebt. Verder is hij wendbaar zodat je hem makkelijk mee krijgt tijdens het stofzuigen en hij niet achter bijvoorbeeld de bank blijft hangen.
Ik had in het begin wat moeite met het losmaken van de buis maar als je eenmaal weet hoe het werkt gaat het wel makkelijk.

Anoniem 08-09-2020

Ideale stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De stofzuiger heeft mijn verwachtingen overtroffen. De stofzuiger is zo gemakkelijk in gebruik dat mijn dochters van 6 en 8 jaar iedere dag willen stofzuigen. Ik hoef het hierdoor zelf niet meer te doen. Dit is ook voor hun gemakkelijk omdat de zuiglans in te korten is.
De bediening van de stofzuiger op het handvat is super makkelijk.
Verder is de snoer lang genoeg om deze niet over te hoeven steken om de hele benedenverdieping te stofzuigen.
Verder is de lucht die uit de stofzuiger komt schoon en merk je niet dat je aan het stofzuigen bent.
Wat ook nog super is dat er 10 jaar garantie zit op de motor.

Marielle 02-09-2020

Prettige stofzuiger met goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Meteen uit zijn doos gehaald, makkelijk in elkaar gezet en aangezet. Direct verbetering gemerkt t.o.v vorige stofzuigers