Bosch BGL6HYG2 wit - Reviews

Type/soort
stofzuiger
Type
algemeen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL6HYG2 wit op Kieskeurig.nl.

Loeffen 22-09-2020

Hij is mooi helder op disple

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Ik ben een vrouw van over de 80 vind het geweldig dat ik hem kan bedienen met mijn handen , een zeer mooi functioneel product ben er heel erg blij mee

frank 21-09-2020

krachtige zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

gekocht omdat er kinderen zijn met allergie van stof
wij zijn super tevreden over deze stofzuiger hij zuigt fantastisch

Pluspunten

• laag gewicht
  • goede zuigkracht
  • stil
  • aanrader

Minpunten

• geen ondekt

Erwin Reuvers 21-09-2020

Test Bosch stofzuiger BGL6HYG2

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Momenteel test ik de Bosch ProHygienic Serie 6 (BGL6HYG2). Op zich een handige stofzuiger, maar ook eentje met nadelen. Zo is het automatisch oprolbare snoer niet erg handig in veel gevallen. Het snoer staat hierdoor vaak te strak en dat kan voor ongelukken zorgen! Ook is de stofzuiger niet stabiel en wil bij een snelle wending nog al eens op zijn zij belanden. Dit heeft weer tot gevolg dat de inhoud van de stofzuigerzak ergens anders in de stofzuiger terecht komt. Het ophangpunt voor de steel aan de stofzuiger is erg instabiel en die gebruik ik bij voorkeur dan ook niet. Wat wel handig is is de bediening op de steel. Hierdoor is de stofzuiger gemakkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Bediening op de steel
  • Geluidsarm

Minpunten

• Oprolbaar snoer die uit zichzelf oprolt
  • Ophangpunt steel aan motorhuis erg instabiel

Annebel 20-09-2020

Zeer compleet

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

We zijn zeer tevreden met deze stofzuiger. Wat er vooral uitspringt is dat de geur heel neutraal is nadat je gestofzuigd hebt. Bij andere stofzuigers is dit vaak erg muf. Ook zijn alle bijgeleverde accessoires handig. Nu kan ik gemakkelijk de spinnenwebben van het plafond halen. En ook de tapijtvloer glijd hij makkelijk overeen.
Qua geluid vindt ik hem gemiddeld.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Aangenaam geur

Minpunten

• Gemiddeld geluid

Simone 20-09-2020

Lichte Stofzuiger zuigt goed.

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Een mooie fris uitziende stofzuiger. De witte matte kleur geeft hem een luxe uitstraling. De stofzuiger is heel licht en daardoor gemakkelijk in gebruik. Hij zwenkt gemakkelijk van de ene naar de andere kant van de kamer. Dit haalt hij ook met gemak door het lange snoer. Door zijn 12 meter lengte bereikt hij de hele benedenverdieping vanuit 1 stopcontact. Het snoer rolt niet heel soepel op, je moet hem hierbij echt even begeleiden.

Op de stang zit een extra knop om de stofzuiger aan en uit te kunnen zetten. Hierdoor hoef je niet te bukken, maar dat deed ik al nooit. Ik zet de stofzuiger altijd met mijn voet aan. Het gebeurt vaak dat ik het knopje op de stang per ongeluk indruk waardoor de stofzuiger uitvalt.

De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en maakt goed schoon. Er zit tevens een turbo knop op voor bijvoorbeeld het schoonmaken van de deurmat.

Pluspunten

• Lange snoer

Minpunten

• Oprolsysteem Snoer
  • Aan uit knop op de stang

Ann 20-09-2020

Mooi design, krachtig en handig.

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Mooie witte stofzuiger met blauwe accenten. Handig handvat aan de slang, makkelijk te verstellen in hoogte en in zuigkracht. Veel andere voetjes voor onhandige plaatsen te zuigen. Loopt ook heel soepel met je mee, door 4 zwenkwielen.

Pluspunten

• Krachtig en instelbaar!

Hans 19-09-2020

Zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

De stofzuiger overtreft mijn verwachtingen. Hij zuigt uitstekend met de bijgeleverde borstel voor harde vloeren en de bediening in de handgreep is zeer comfortabel Een aanrader!

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Wendbaar zonder omtevallen

GraceH 18-09-2020

Super fijne stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Sinds enkele weken in het bezit van deze stofzuiger. Heerlijk lichtgewicht en zeer wendbaar. Op het handvat kan je de zuigkracht aangeven en zelfs de turbo stand aanzetten. Waar ik zelf echt ontzettend blij van word is het hulpstuk die op de zuigstang zelf zit. Even de stang eraf halen en je kan er al bij zonder van alles te moeten openen en erop te zetten of eraf te halen. Het is een klein rood zuigborsteltje die je makkelijk even kan gebruiken van het schoonmaken van je tafel of de trap. Het scheelt echt zoveel tijd. Waar ik normaal zo lang mee bezig was, doe ik nu in de helft van de tijd. En dat puur omdat dat hulpstukje al aan de stofzuigslang zit en je de zuigkracht kan aangeven op het handvat. Zeer handig voor als ik mijn tapijt wil zuigen. En hij maakt niet al te veel lawaai als ik het vergelijk met mijn oude stofzuiger. Een echte aanrader moet ik zeggen!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Hulpstukje zit al aan de stofzuigslang vast
  • Zuigkracht aangeven op het handvat
  • Zeer flexibel

Minpunten

• Je moet de stekker beetje bij beetje eruit trekken

Prettig apparaat 16-09-2020

Mooie aanvuling op de steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Al een tijdje stofzuig ik mijn huis met een steelstofzuiger. Een top apparaat voor het snelle rondje rondom de tafel na de maaltijd.... maar ik miste een apparaat voor de grote ronde. Deze Bosch blijkt een mooie aanvulling te zijn. Met de handige handbediening is hij prettig in gebruik, en de turboknop zorgt ervoor dat alles meegenomen wordt. De minknop is prettig als je een muziekje op hebt. Daarnaast pakt hij net wat beter alle randjes en hoekjes mee. Ook is hij lichter dan de steelstofzuiger waardoor je hem langer prettig gebruikt. Hij rolt soepel en licht alle kanten achter je aan. De stofzuiger ziet er mooi en modern uit, maar de vorm is wel lastig op te bergen. Een -sta in de weg- in de kast, maar daar is bij een sledestofzuiger niet echt aan te ontkomen.

Pluspunten

• Handbediening
  • Pakt goed hoekjes
  • Eenvoudig onder meubelen
  • Zuigkracht eenvoudig in te stellen

Minpunten

• Bergt niet eenvoudig op

Choepa 16-09-2020

Makkelijk wendbaar en ideaal te bedienen op stang

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Stofzuiger is erg wendbaar, en makkelijk te bedienen op de stang. Nadeel is wel dat de accessoires los moet opbergen, en de borstel is erg stroef te bedienen

Pluspunten

• zuigkracht in te stellen via stang
  • aan en uitzetten via stang

Minpunten

• accessoires apart opbergen
  • zuigmond niet makkelijk

Hertog John 16-09-2020

Gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

De stofzuiger heeft mijn verwachtingen overtroffen. De stofzuiger is zo gemakkelijk in gebruik dat mijn dochters van 6 en 8 jaar iedere dag willen stofzuigen. Ik hoef het hierdoor zelf niet meer te doen. Dit is ook voor hun gemakkelijk omdat de zuiglans in te korten is. De bediening van de stofzuiger op het handvat is super makkelijk. Verder is de snoer lang genoeg om deze niet over te hoeven steken om de hele benedenverdieping te stofzuigen. Verder is de lucht die uit de stofzuiger komt schoon en merk je niet dat je aan het stofzuigen bent. Wat ook nog super is dat er 10 jaar garantie zit op de motor.

Pluspunten

• Regelbaar op het handvat
  • lengte kabel

Minpunten

• kleur

Js 16-09-2020

bosch prohygienic BGL6HYG2

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Aangezien mij oude stofzuiger aan vervanging toe was en deze test aanbieding voorbij kwam, heb ik deze kans aangegrepen, en daar ben ik blij mee.
fijne stille machine die ook goed stofzuigt .
fijn lang snoer eraan zodat de huiskamer zonder omstekkeren kan gebeuren.
bediening op de handgreep is even wennen maar na enige scepsis toch overtuigd van de handigheid.
kortom een aanrader
nadeel is dat de hulpstukken niet op te bergen zijn.

Pluspunten

• licht
  • zuigkracht
  • regelbaar op handgreep
  • prijs kwaliteit gunstig

Minpunten

• geen opberg mogelijkheid hulp stukken

Fixlady 16-09-2020

Mooie, krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Mooi design, fijne lange steel, lange snoer, functies letterlijk in handbereik en zuigt goed! Onze oude bosch heeft een goede opvolger. De oude gaat zeker niet weg, word nu gebruikt in de garage en voor de auto,s. Zeer blij mee

Pluspunten

• Lange steel en lang snoet

Minpunten

• Losse accesoires

Rick Cornelissen 15-09-2020

Lichtgewicht maar uitstekende zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Ik heb de Bosch Serie 8 ProHygienic een paar weken gebruikt. Hij dient als vervanger voor mijn (bijna 10 jaar oude) Bosch Roxx’x zakloze stofzuiger en naast mijn Dyson 8 steelstofzuiger.

Mijn gezin bestaat uit 2 volwassenen, een kind van 1,5 en 2 katten. Ik het de stofzuiger voornamelijk gebruikt op een houten vloer, tegels in de keuken en een groot tapijt in de zithoek.
Gewicht en formaat
Mijn eerste indruk was dat de stofzuiger heel licht is, bij de Dyson heb je het gewicht in je handen en dat voelt op den duur zwaar aan. De Bosch Roxx’x is een paar kilo zwaarder dan de ProHygienic en dat merk je goed met rondrijden, en de trap stofzuigen met de oude Roxx’x was gewoon gevaarlijk (nu gebruik ik de steelstofzuiger voor de trap). De nieuwe ProHygienic wint het hier dus zeker op, het enige nadeel van de lichte body is dat je hem makkelijk om trekt.
Ook is hij lekker compact en kan hij rechtop weggezet worden. 15 meter snoer is voor mij ruim voldoende, ik kan heel mijn beneden verdieping doen zonder de stofzuiger om te steken.
Ergonomie
De ProHygienic heeft een fijne lange steel (1,43 m) dat is ruim 10 centimeter langer dan de Roxx’x (1,32m) en de Dyson is eigenlijk te kort voor lange mensen (handvat tot grond 1,15m). De ProHygienic volgt best goed als je rondrijd, en hem de trap op sjouwen gaat goed. Het handvat past goed in mijn handen, omdat ze het handvat boven de buis hebben gemaakt hebben ze meer kunnen doen met de vorm van het handvat. Ik kan de knoppen goed bereiken, maar mijn vrouw geeft aan dat ze de stofzuiger soms per ongeluk uitzet zijdens het stofzuigen.
Geluid en zuigkracht
De ProHygienic is erg stil. Op de laagste stand hoor je hem nauwelijks (maar die stand zal je in de praktijk niet gebruiken omdat de zuigkracht dan tekort schiet). Op Turbo maakt hij het stofzuiger geluid wat ik gewend ben. De tussen standen zijn wat stiller en de zuigkracht is dan ook prima. Hij is in elk geval een stuk stiller dan mijn oude Roxx’x, maar ook stiller dan de Dyson steel stofzuiger. De Dyson heeft natuurlijk ook een borstelvoet die geluid maakt.
De ProHygienic en Roxx’x hebben beide ruim voldoende zuigkracht. Maar de ProHygienic doet het met 800W terwijl de Roxx’x er 2200 nodig heeft. Hij zuigt zich direct vast aan het tapijt, dus de lagere standen heb ik zeker nodig. De kamer wordt een stuk schoner dan met de Dyson.

Filtering
Of de claims van de fantaschtische filtering kloppen kan ik niet testen. Er komen in ieder geval geen vieze geuren uit, ook niet als ik kattengrind opgezogen heb.

Nadelen
De kleine hulpstukken moeten los bewaard worden en passen niet op of in de machine. Daarnaast verwacht ik ongeveer 40 euro per jaar kwijt te zijn aan stofzuiger zakken. En ik weet niet of het apparaat erg robuust is, aangezien hij zo licht is.
Conclusie
Wat mij betreft is de ProHygienic een aanrader; licht, stil, goede zuigkracht, en als het goed is hele goede filtering. Ik pak de Dyson alleen nog maar voor de trap, het tapijt en de bank. En de Roxx’x kan door als bouwstofzuiger (zoals hij al jaren doet).

Pluspunten

• Licht

Minpunten

• Geen ruimte voor hulpstukken

jopie 15-09-2020

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Bij het uitpakken van de doos zie ik veel losse accessoires die je ook los ergens moet opbergen, er zit geen accessoire drager bij. Het is een mooie stofzuiger om te zien, ik weet alleen niet of de witte telescoop buis lang ongeschonden wit blijft.
Jammer dat de remote control op batterijen werkt, niet goede voor het milieu. Het is even wat werk om alles in elkaar te zetten. Hete batterij klepje van de remote control lijkt mij erg kwetsbaar, 2 zeer dunnen pinnetjes.
De stofzuiger heeft 4 kleine wieltjes, die zorgen voor een stabiel gebruik. De remote control is zeer handig in gebruik, alsook de meegeleverde multifunctionele borstel, dit is een opzetstuk dat tussen de remote control en de telescoopbuis gezet wordt.
Ik heb 6 katten en deze borstel haalt echt alle haren uit kattenmandjes, vloerkleed, kussen, etc. Geweldig!! Ik stofzuig elke dag, met deze stofzuiger zelfs met plezier, het is een makkelijk klusje geworden.
Het enige minpunt is dat de remote control het handvat zo zwaar maakt dat je pijn in je pols krijgt. Verder prima stofzuiger, ik wilde de ProHygienic testen vanwege mijn allergie, maar dit is tevens een ProAnimal stofzuiger voor mij. Geen nare luchtjes meer en ook geen benauwdheid bij het stofzuigen door het goede HEPA filter
Fijne lange buis en lang snoer.

Pluspunten

• multifunctionele borstel stuk
  • lang snoer
  • vier wielen voor een stabiele ligging
  • lange telescoopbuis
  • Goedwerkend HEPA filter

Minpunten

• zwaar handvat door de remote control
  • meegeleverde mondstukken niet voor elke vloer
  • geen accessoire drager
  • kwetsbaar batterijklepje
  • Batterijen nodig voor de remote control

john 15-09-2020

mooie geluidsvriendelijke stofzuiger met goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

De stofzuiger nu 2 keer gebruikt. Hij bevalt goed, goede zuigkracht, maar niet teveel lawaai. Verder is het aan en uit zetten op de zuigslang ideaal. Mooie niet te zware stofzuiger.

Pluspunten

• aan/uit op zuigslang
  • zuigkracht op PVC vloer
  • gewicht
  • kan zuigkracht instellen ( ook op slang)
  • Vol vermogen niet te veel lawaai

Minpunten

• nog onbekend

Ireen 15-09-2020

Wendbaar

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Fijne wendbare stofzuiger met lekker lang snoer. Zuigt prima. Of hij ook daadwerkelijk schone lucht uitblaast kan ik na 2 weken nog niet beoordelen..
Er zit aan het handvat een knop waarmee je de stofzuiger daadwerkelijk aan moet zetten en waarmee je de zuigkracht kunt regelen. Dit werkt op batterijen en ik vind het geen meerwaarde hebben voor het gebruik

Pluspunten

• Wendbaar
  • Compact
  • Lang snoer
  • Mooi om te zien

Minpunten

• Aanzetten met knopje op handvat
  • Batterijen in handvat

G.Smit 15-09-2020

Handig in gebruik. Goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

We gebruiken de stofzuiger nu 2 weken. Hij is erg handig in het gebruik.
Door de vorm van de handgreep hoef je niet meer achter je stofzuiger aan te hangen, maar kan je rechtop blijven staan. Je zet de stofzuiger aan op de stofzuiger zelf, maar de bediening zit op de handgreep, waardoor je niet meer hoeft te bukken om hem aan, harder of zachter te zetten. Super handig is dat. Ik maak hierdoor ook meer gebruik van de verschillende standen in zijkracht. Er zit ook nog een turbostand, maar deze hebben wij niet echt nodig omdat hij op de normale stand al heel hard zuigt. Wij gebruiken hem op plavuizen, laminaat en vloerkleed. Hij doet het overal even goed.
Er zitten verschillende handige opzetstukken bij. Het enige jammeren is altijd dat je die niet bij de stofzuiger kan opbergen. Hij geluid dat de stofzuiger maakt is prima. De filter is wasbaar dus moet goed zijn voor mensen met allergieen.
Het enige nadeel is eigenlijk dat er een stofzuigerzak in moet. Niet perse een nadeel, maar je moet ze wel weer aanschaffen. Al met al een heel fijne stofzuiger en wij zijn er erg tevreden over.

Pluspunten

• bediening in de handgreep
  • heel krachtig

Minpunten

• stofzak

Mandy 14-09-2020

Een fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Ik zocht en vond een lichtgewicht stofzuiger en geschikt voor astmapatiënten. Hij werkt soepel, veel onderdelen die ook goed en makkelijk te hanteren zijn. Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk weg te zetten
  • Makkelijk aan/uit aan steel

Cora 14-09-2020

Mijn review

Geschreven voor: Bosch BGL6HYG2 wit

Ik test deze stofzuiger nu 2 weken, het is een mooie stofzuiger pluspunten vindt ik:
Extra lange steel, lang draad, mooi design, zacht geluid.
Minpunt vindt ik de afstandsbediening op de steel vindt ik erg onnodig omdat ik merk dat ik tijdens het stofzuigen vaak op de aan/uit knop druk en de stofzuiger dan uitschakeld.