Rowenta RO7230 Silence Force Cyclonic RO7230 Stofzuiger zonder zak

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RO7230 Silence Force Cyclonic RO7230 Stofzuiger zonder zak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

jakayaca 15-06-2020

Je gehele huis stofvrij was nog nooit zo gemakkelijk

Eerste indruk
Bij het openen van de doos zie je direct veel onderdelen. De handleiding is erg compact en je moet even puzzelen om alles in elkaar te zetten. Er wordt wel verwezen naar uitgebreidere handleiding op internet. Apparaat ziet er solide en compact uit.

Design
De bijgeleverde accessoires zien er erg plastic en goedkoop uit. Er is geen opbergruimte voor deze spullen in de stofzuiger. Er zijn 2 zuigmonden waarvan 1 is te gebruiken op tapijt en houten vloer. Deze heeft ook mogelijkheid tot roteren. Andere zuigmond alleen voor hout. Deze roteert nauwelijks en voelde voor mij niet prettig aan. Stang is verstelbaar in hoogte. Daardoor in te stellen op gewenste lengte. Karretje heeft grote wielen en roteert prima. Makkelijk op te tillen aan handvat. Mooie compacte oranje stofzuiger.

Prestaties
Heeft behoorlijke zuigkracht. Stevig duwen om vooruit te krijgen. Zuigt zich aan houten vloer vast. Zuigt veel op. Geluidsniveau is goed, eerder zacht dan hard. Stofzuiger laat zich makkelijk door het huis verplaatsen. Tilt makkelijk aan de stevige handgreep.

Gebruikersgemak
Met het speciale borsteltje aan de stang kun je gemakkelijk de trap stofzuigen. komt prima in hoekjes. De 2 andere accessoires moet je met je meenemen om te gebruiken. zo handiger zijn als ze in de stofzuiger opgeborgen konden worden. Werken wel naar behoren. Karretje rijdt makkelijk achter je aan. Zuigmond roteert prima. Stroomkabel had langer gemogen. Haalt net de hele kamer niet. Daardoor verplaatsen van stopcontact. Stofbak gaat makkelijk uit karretje en laat zich makkelijk legen en schoonmaken. Terugzetten gaat iets lastiger. Moet goed op de slee gezet worden en stevig aanklikken.

Pluspunten

• zuigkracht
  • geen stofzakken nodig
  • verstelbare stang
  • makkelijk te reinigen
  • wendbaarheid

Minpunten

• snoerlengte
  • geen opbergplek voor accessoires

Lotte 14-06-2020

Milieubewust

Deze stofzuiger heeft een mooi design. Hij is lekker compact en daardoor makkelijk op te bergen of te dragen naar de bovenverdieping. Het snoer is niet zo lang, maar prima voor wat we er mee willen. Fijn ook dat hij zakvrij is, zo hoef je geen nieuwe zakken te kopen en draag je bij aan een zero-waste milieubewust huishouden. Zuigkracht is prima! De naam zegt dat hij 'silence' is, maar ik heb niet het idee dat hij minder lawaai maakt dan een andere stofzuiger, maar misschien hadden we al 1 die niet zoveel lawaai maakte. De verschillende opzetstukken zijn erg handig in gebruik, zo kan je het voor verschillende doeleinden gebruiken! We zijn erg blij met deze stofzuiger, hij past in een modern huishouden, helemaal van deze tijd!

Pluspunten

• milieubewust
  • zero waste
  • goede zuigkracht
  • handzaam dingetje

Sergio 11-06-2020

Goede stofzuiger

Ik heb de Rowenta Silence Force Cyclonic enkele weken in gebruik en ik kan tot nu toe eigenlijk alleen nog maar positief zijn. Het design van de stofzuiger is modern en functioneel. De kleur van de opvangbak zou niet mijn eerste keus zijn, maar past zeker goed bij de rest van de kleurstelling. Het snoer van de stofzuiger is lekker lang zodat ik in een keer de hele woonkamer door kan zonder van stopcontact te wisselen. Bij het opbergen kun je de stang in de stofzuiger steken met een soort haakje, dit voelt wel wat fragiel aan bij de kant van de stofzuiger zelf. De opvangbak is een prima alternatief voor stofzuigerzakken en ik heb inderdaad het idee dat de zuigkracht niet minder wordt door dit concept. De bak zelf is simpel los te maken en te legen. Legen is niet vaak nodig omdat er flink wat vuil in terecht kan voordat de bak vol is. Het geluid is prima te doen, maar niet veel stiller dan ander stofzuigers die ik tot nu toe heb gehad. De hulpstukken die bij de stofzuiger geleverd zijn kunnen prima diverse plekken bereiken en zijn geschikt voor de taken waar ze voor bedacht zijn. Een prima stofzuiger die ik zeker aan zou willen bevelen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Geen stofzuigerzakken meer

Minpunten

• Bevestiging voor stang is wat fragiel

Janneke 10-06-2020

Fijne stofzuiger.

Zoals in de titel staat is het een fijne stofzuiger. Ziet er modern uit en voelt degelijk aan. Goede handgreep. Oprolmechanisme voor het snoer vind ik ook fijn. Blijft goed staan en volgt ook goed. Instelbare hoogte van de slang is ook handig (mijn kleinzoon kon ook stofzuigen :-)) Snoer mocht wat langer voor in ons grote huis. Maar dat is geen probleem met een kleiner huis. Bij de gewone zuigmond moet je erg hard drukken om het knopje om te zetten van van harde naar zachte vloeren. Aangezien wij beide hebben is dat niet zo handig. Zuigmond voor harde vloeren is geweldig! Dus met alleen harde vloeren zou ik die alleen gebruiken. Als je die gebruikt is hij ook erg stil! Hij zuigt geweldig. Het legen van stofbak is een fluitje van een cent.

Pluspunten

• zuigt goed
  • geen zakken nodig
  • stofzak legen gaat makkelijk
  • parketborstel
  • stil

Minpunten

• snoer is een beetje kort voor groot huis

sk 10-06-2020

Mooi design, licht in gebruik

Ik heb deze stofzuiger nu paar weken. Hij bevalt goed ; licht in gebruik, wendbaar, snoer is voldoende lang, zuigkracht is voldoende en de opvangbak is makkelijk schoon te maken. De naam Silence vind ik niet helemaal terecht. Hij maakt nog best veel lawaai.

Pluspunten

• design
  • licht in gebruik

Minpunten

• maakt wel 'lawaai'