Nikon D5600 + AF-P DX 18-55mm G VR zwart - Reviews

24,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.3 inch scherm

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Kylian 25-08-2017

Goede camera met veel mogelijkheden

Ik heb de Nikon D5600 nu een paar maanden en heb er veel mee geëxperimenteerd. Zelf gebruik ik de D5600 vooral om te filmen. Ik gebruik dan ook een externe stereo microfoon, ook al is de interne microfoon ook erg goed van kwaliteit. Qua fotografie zijn er tal van opties waaruit je kunt kiezen om de foto naar jouw hand te zetten. De compacte lens heeft wel als nadeel dat je deze eerst moet ontgrendelen, wat je niet de optie geeft om meteen een foto te maken. In praktijk valt dit best wel mee en heb je dit zo onder de knie, daarbij zorgt dit er ook voor dat je camera minder ruimte in beslag neemt. De WI-FI functie geeft je sinds de firmware update ook de mogelijkheid om foto's van je camera op je telefoon te zetten in hoge resolutie.

Pluspunten

• WIFI functie
  • touchscreen
  • draaibaar scherm
  • externe aansluiting microfoon
  • compacte lens

Minpunten

• sommige knoppen onhandig weggestopt
  • geen batterijen van andere merken zijn compatibele

Rene 19-07-2017

Fijne handzame camera

Omdat ik naast mijn Nikon full frame camera een lichtere combinatie wilde hebben heb ik voor de D5600 + 18-55 gekozen. De D5600 is super licht en ligt (voor mij) lekker in de hand. De fotokwaliteit is uitstekend en de het kantelbare touchscreen is handig.

Pluspunten

• Gewicht
  • Ergonomie
  • Beeldkwaliteit
  • Kantelbaar touchcreen

Minpunten