Sony ILCA-77M2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ILCA-77M2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Rina 18-03-2020

Prima camera

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Na 10 jaar fotograferen met de Sony A550 was het hoog tijd voor een nieuwe body. Heb hem nu een paar weken en zal nog veel moeten ontdekken maar ben heel gelukkig met het gebruiksgemak en de kleuren. Kan niet wachten tot ik een weekje vrij heb om echt alles uit te proberen met deze camera.

Ria 25-12-2019

Sony ILCA-77M2 camera met Sigma 18-300mm objectief

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Camera nu bijna 1 maand in gebruik. Omdat ik al meerdere Sony (spiegelreflex) camera's heb gehad, gaf het gebruik weinig tot geen problemen.
De camera biedt vele mogelijkheden en is snel in te stellen. De menu's zijn helder en intuïtief ingedeeld.
De camera wordt m.n. gebruikt in combinatie met het Sigma 18-300mm objectief. Deze combinatie levert prachtige resultaten zowel qua scherpstelling en diepteweergave.
De kleurenweergave van de opnamen zijn, zoals we van Sony gewend zijn, prachtig.
Nog geen ervaringen in panorama opnames. Hopelijk zijn die beter dan in eerdere Sony camera's zoals de SLT-A37.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • zeer snelle auto-focus

Jim 30-10-2019

Groot uitklapbaar en draaibaar scherm.

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Ik heb de camera nu iets meer dan een week in mijn bezit. De uitgebreide mogelijkheden zijn overweldigend. Doormiddel van de knoppen op de achterkant van de body is de camera makkelijk en intuïtief in te stellen. Ook in de zoeker is veel informatie terug te vinden.

Pluspunten

• Bediening
  • Snelheid AutoFocus
  • Ligt goed in de hand.

Minpunten

• gewicht

Jim Kuikman 11-10-2019

Mijn oude vertrouwde spiegelreflex

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Mijn vorige camera was een Sony A 550 en die was aan vervanging toe. Mijn keuze is gevallen op de Sony ILCA 77 Mark II vanwege het feit dat ik een paar goede Sony lenzen heb, waaronder een Sigma 70-200 / 2.8 APO van Sony, waarbij een snellere processor welkom is.
Camera is top !

Hamil 01-06-2019

Handzaam, gebruikersvriendelijk, scherpe foto’s, kwaliteit

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Overgestapt van de Sony A58 naar de Sony A77-Mark II en al naar 1 dag fotograferen al helemaal tevreden over de resultaten.
Goed uitleg gehad in de superstore van Kamera-Express in Arnhem.
Zoveel meer mogelijkheden met de camera en zal er beslist nog enkeler moeten ontdekken.
Ik heb het gevoel dat ook deze nieuwe Sony A77 mij weer veel mooie foto’s zal geven.
Scherp, snel, gebruikersvriendelijk, uitgebreid, prima kwaliteit.

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk
  • Bedieningsgemak
  • Wifi
  • Waar voor je geld

Minpunten

• Batterijverbruik

C. Leijdens 14-05-2019

Zeer snelle spiegelreflexcamera

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Ik ben begonnen met een Sony spiegelreflexcamera (A350) en daar ben ik nog steeds erg blij mee. Omdat ik veelal vogels en andere snelle dieren fotografeer heb ik uitgekeken naar een camera die hoge snelheden aan kan. Dat kan de Sony A77ii als de beste. Ook met mijn lenzen die ik voor de A350 gebruik kan ik op de A77ii uit de voeten. Is een prachtige camera met vele mogelijkheden. Ik ben er heel tevreden mee.

Pluspunten

• veel beeldjes per seconde
  • logische indeling van knopjes
  • 24 megapixels
  • APS-C sensor (cropfactor 1,5)
  • betaalbare camera

Minpunten

• accuduur

Pepi 22-02-2019

Schitterende camera

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Ter vervanging van mijn oude Sony A550 heb ik deze camera gekocht. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze camera. Vergeleken met de oude camera veel nieuwe mogelijkheden en kwalitatief veel betere beelden. Ik ga hier plezier van krijgen

Pluspunten

• kan er ook mee filmen
  • Wifi aansluiting

Piet van Varik 24-01-2018

Super camera!

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Super camera! Ik had hiervoor 4 jaar de A77, was daar al heel tevreden over, maar deze is net weer een stapje beter. Het fotograferen met een hogere ISO waarde maakt net het verschil! Zeer tevreden. Bestaande grip en lenzen en overige accessoires passen ook hier weer op.

Pluspunten

• Snel
  • Maakt scherpe foto's

Minpunten

• Hoog stroomverbruik bij gebruik van 400mm lens

wildlifefotograaf 17-11-2017

Fijne camera veel functionaliteit

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Ik heb lenzen voor Sony en ben daarom gebonden aan Sony bodies. De @77II is een fijne camera. Kan er goed mee overweg en vind inmiddels de digitale zoeker prima. De fotokwaliteit is ook goed.
Ik heb een snelle geheugenkaart genomen en dan kun je snel fotos nemen in hoge kwaliteit. Met name in het donker is het fijn dat je door de hoge iso meer kan zien dan er in werkelijkheid nog aan licht is.

J van Gelderen 13-07-2017

prima functionaliteit

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Ik heb de lenzen voor sony. Daarom vast aan sony body. Maar de camera is ook gewoon fijn en snel mooi.

Pluspunten

• groot scherm
  • snelle camera

Paul 29-01-2017

Sony SLT-A77M2

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Heb de nieuwe Sony SLT-A77M2 body aangeschaft. Ik ben al in het bezit van de A77M1 en ik ken de (voorganger) camera dus al vrij goed.
Deze body is weer duidelijk een verbetering op de A77 M1, scherpstellen was al snel maar is nog verder verbeterd. Ik merk dat het eenvoudiger is om het onderwerp dat je volgt te 'locken' en met de verhoogde scherp stel snelheid veel meer scherpere foto's krijgt. De burst snelheid van 12 fps is gebleven, alleen is de buffer vergroot naar 60 foto's (met een garantie van 150.000 shots, zorgt voor jaren foto plezier). De APS-C formaat beeldsensor met een crop factor van 1.5x zorgt ervoor dat je met een 300 of 400 mm lens het hele voetbalveld over kan.
Aangezien ik sport foto's maak zijn deze features een fijne aanwinst.
Ook de ISO gevoeligheid is met zo'n 20 % verbeterd (heb ik nog niet getest), dat goed uitkomt bij binnen fotografie. Ook de WiFi optie lijkt mij fijn. Een testje met het overbrengen van foto's naar je laptop of smartphone is echt heel eenvoudig en net zo snel als een kabel.
De GPS module is verdwenen in de A77M2 iets dat ik mis (zat wel op de M1), maakt het zoeken van foto's in LightRoom zo veel eenvoudiger.
Al met al een veel betaalbaarder alternatief ten opzicht van de andere gangbare merken, waarbij je toch echt naar een duurdere body-lens combinatie moet voor vergelijkbare resultaten.

Pluspunten

• 12fps met buffer van 60 frames
  • intelligente en snelle autofocus
  • APS-C formaat met 25 megapixels
  • verbeterde NR bij hoge ISO
  • spat waterdicht (weather sealed)

Minpunten

• mis de GPS
  • goedkope camera strap
  • remote bedienen camera met iPhone IOS

frans 03-01-2017

Ik was toe aan een nieuwe camera body

Geschreven voor: Sony ILCA-77M2 zwart

Mijn vorige camera was een Sony A350 en die was aan vervanging toe. Mijn keuze is gevallen op de Sony ILCA 77M2 vanwege het feit dat ik een paar goede Sony lenzen heb, waaronder een 85mm f1.4 van zeiss, wat een body in een hoger kwaliteitssegment vereist. De camera start erg snel op en is gelijk gebruiksklaar. Wat erg prettig is, is de elektronische zoeker die erg scherp en helder is. Dat was voor mij een vereiste, want het LCD scherm gebruik ik - vanwege zoninval - heel weinig. Ook de ingebouwde waterpas in de zoeker is prettig omdat ik de eigenschap heb om mijn foto's altijd iets scheef te maken. Panoramafoto's maken gaat erg eenvoudig, mits je het toestel niet te langzaam beweegt, maar dan krijg je keurig een foutmelding dat het wat sneller moet. Een kwestie van even oefenen en het komt goed. Vaak kies ik voor meerdere foto's tegelijk maken: met 12 foto's per seconde zijn er altijd meerdere foto's die aan mijn eisen voldoen. Een snelle kaart is wel een vereiste: ik heb dan ook - op aanraden van de winkel - voor een sony SDXC snelheidsklasse 10 gekozen met een schrijfsnelheid van 60mb/sec en een capaciteit van 64mb. Deze voldoet tot nu toe goed: ik ben nog niet tegen beperkingen aangelopen mede vanwege het feit dat de camera een buffer heeft van 60x jpg. Het menu van de camera is nog steeds een rolmenu maar is wel duidelijk en logisch ingedeeld. Het is jammer dat er geen touchscreen op zit. Ten opzichte van de oudere Sonymodellen heeft deze body een nieuwe flitsschoen aansluiting. Hierdoor was ik genoodzaakt om een adapter te kopen om mijn oude flitser nog te kunnen blijven gebruiken. Jammer. Voor het maken van portretfoto's heeft de camera heel veel mogelijkheden om te spelen met de focuspunten. Het was even oefenen, maar nu heb ik de camera volledig onder controle. Ik heb de camera nu 4 weken en ben er super tevreden over. Een aanrader!

Pluspunten

• snelheid van fotograferen
  • zeer scherpe electronische zoeker
  • panoramafoto's zijn van zeer goede kwaliteit

Minpunten

• rolmenu
  • gewijzigde flitsschoen