Canon EOS 700D - Reviews

Filmen in Full HD
3 inch

9,1

corke66666 14-06-2013 Product paar weken in bezit

Als freelance fotograaf was ik op zoek naar een extra body zodat ik geen lenzen hoef te verwisselen tijden belangrijke momenten.
De keuze is gevallen op de 700D.
Na een aantal Canon camera's te hebben uitgeprobeerd was ik erg onder de indruk van de Eos 700D.
De 60D bied kon mij niet overtuigen en de 7D is in mijn ogen te hoog geprijsd voor wat deze nu te bieden heeft.
Natuurlijk is de bouwkwaliteit en het autofocus systeem van de 7D niet te vergelijken met die van de 700D.
Maar de techniek is ondertussen niet stil blijven staan en met de 700D heb je een top camera uit het middenklas segment te pakken.
De foto kwaliteit is uitmuntend.
Ik gebruik deze camera naast mijn Eos 50D maar die blijft steeds vaker in mijn tas zitten als ik met 1 body werk.
De Eos 700D voelt wat iel aan als je dit vergelijkt met de 50D en natuurlijk is de bouwkwaliteit niet te vergelijken.
Maar qua techniek wint de 700D het met gemak.
Het kantelbare touchscreen is een genot om mee te werken.
Instellingen verander je in een handomdraai.
De digic 5 processor schrijft raw bestanden snel weg en met een burstrate van 5 bps heb je niets te klagen.
Zoals ik al zei, voelt de 700D wat iel aan maar dit heb ik gelijk opgelost met de aanschaf van een battery-grip.
Dan is de camera met een wat zwaardere lens ook meer in balans.
Ik heb er nu een aantal studio sessies mee gedaan en het resultaat is buitengewoon goed!
Je ziet bij de 50D op iso 1600 al redelijk wat ruis maar op bij de 700D kan je makkelijk uit de voeten met iso 3200 zonder dat het ruisgehalte hinderlijk wordt.
Al met al ben ik zeer tevreden over de camera en zijn prestaties.
Voor zowel de beginnende als de gevorderde fotograaf een hele goede aanschaf.

peter van rijswijk 23-12-2014

mijn naam is peter van rijswijk
ik wil graag reageren ik heb sins 2dagen ook de 700D gekocht en de lens van canon de 17-85 er op gezet en een bescherm glaasje voor het LCD schermpje dat heb ik vandaag gedaan,alleen nog een batterijgrip er onder en dan heb ik het voor elkaar denk ik.
ik hoor graag van je als dit gelezen heb
groet
peter van rijswijk

peter van rijswijk 23-12-2014

ik heb sins 3 dagen ook een 700D gekocht en mijn 17-85 lens er op gezet.ik fotografeerde met de de canon 20D.
nu heb ik een beschermglaasje over het LCD schermpje laten plaatsen het is 6 laags =nu nog een batterijgrip er onder dan heb je volgens mij een goeie set.ik hoop dat je reageert.
groetjes
peter van rijswijk.

marijkeenfrans 28-01-2014 Product paar weken in bezit

9,4
van 500D naar 700D
Prachtige foto's. Kantelbaar scherm erg handig. Nog even wennen aan de aan/uit knop. Nu net nog iets te vaak gelijk de video aan. Maar zal zeker wennen. Ruis in hoge iso zeer weinig. Tot nu heel blij met de camera

thuismail 25-01-2014 Product paar dagen in bezit

Dit is een hele fijne camera. Het belangrijkste: prachtige foto's. Vooral in RAW. Ik had een 7d, die is wat sneller en degelijker, maar had voor mij te veel. Deze is handzamer, meer mogelijkheden, maar qua foto dezelfde kwaliteit. Uitklapscherm reuze handig, Touch screen, dat wil je na even gewoon niet meer missen. Je merkt het wel: gewoon een hele goede camera waar ik nog geen moment van spijt heb gehad.

Britt van den Burg 19-01-2017 Product paar dagen in bezit

Heel fijn

Dit is mijn eerste camera en hij bevalt me heel goed.
Hij steld snel en goed scherp.
De filmmodus is heel handig.
En zo zijn er nog zoveel fijne dingen

Ik heb mijne besteld op Cameranu.nl
Ontzettend goede service! Camera meteen volgende dag binnen.
Alles hardstikke netjes ingepakt en netjes afgeleverd :D
Erg tevreden hierover :D

Pluspunten

• Snel
  • Veel mogelijkheden
  • Filmmodus
  • Valt goed in de hand
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Misschien beetje zwaar

Jaap 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Groot, kantelbaar scherm, snel en veelzijdig

Eindelijk de overstap gemaakt van de Canon 400D naar een nieuwere versie, de Canon 700D.
En wat een verschil. Waar ik met de 400D al heel snel voor sportfoto's de limiet van ISO 1600 moest nemen met veel ruis en toch nog relatief lange sluitertijd bij het mindere licht in sporthallen, kan ik met de 700D zelfs in de programmastand Sport kraakheldere "bevroren" actiefoto's maken.
En Canon levert gewoon degelijke camera's, dus ik ga hier weer jaren erg veel plezier van hebben.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Kantelbaar scherm
  • Veelzijdig
  • Lensvatting gelijk aan oudere modellen

Minpunten

• Gewicht

Erwin van der Maaten 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Goed en handig

goede camera, ook heb ik ereen lens bijgekocht en samen is het een mooi geheel. Scherpe fotos en makkelijk te bedienen. dit komt mede door het scherm wat je bijna alle kanten op kunt draaien en ook nog eens touch screen is. Goede en complete camera. echt een aanrader!

Pluspunten

• scherp
  • goed beeld
  • Fijn verdraaibaar scherm

kirstinc 04-09-2016 Product paar dagen in bezit

duidelijke camera

Het is een goede stevige camera die tegen een stootje kan. Behuizing voelt solide aan. Hij maakt erg mooie foto's van zeer scherpe kwaliteit. De handleiding is duidelijk en goed te begrijpen.

Pluspunten

• stevig
  • mooie duidelijke foto's
  • goede handleiding

Minpunten

• voelt zwaarder aan

Gerlene 27-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooie scherpe foto's, leuke bewerkingssoftware

Mijn eerste digitale DSLR camera, 10 dagen in mijn bezit, dus wel even wennen. Schiet de plaatjes nog vooral op de automaat, maar die zijn prima. Heb er ook een workshop van de Fotovakschool bijbesteld voor 25 euro (normaal 225 euro!). De bijgeleverde papieren gebruiksaanwijzing is helaas in het duits. Dus alleen de digitale versie beschikbaar in het Nederlands (388 blz!), wat ik niet prettig vindt. Bovendien is de uitleg voor mij vaak moeilijk te begrijpen.
Ik heb er ook een 2e objectief bijgekocht Canon EF-S 55-250, waarmee je prachtig kunt inzoomen en close-up foto's maken. Met de bijgeleverde software kun je de foto's perfectioneren. Veel voorkeursinstellingen en andere mogelijkheden met deze camera.
Kortom: heel tevreden met de camera, niet zo blij met de gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Leuke software
  • Aanbod voordelige cursus
  • Veel voorkeursinst.
  • Prachtige kleuren

Minpunten

• Duitse gebruiksaanwijzing
  • Nederlandse te moeilijk

KMP-FilmWorks 24-08-2015 Product maand in bezit

Een mooie camera in combinatie met alle EOS lenzen! Heb hem nu iets langer dan een maand en het is een prachtig apparaat, had hiervoor een 1200D maar ben overgestapt op de 700D omdat de 1200D niet alle specificaties die ik nodig heb. Ik heb de 700D gekocht voor de 18-55mm iS-STM lens, microfoon aansluiting, touchscreen en kantelbaar LCD scherm. Dit werkt allemaal heel fijn. Heb hem vooral gekocht voor het filmen en dat gaat perfect met de camera! Autofocussysteem werkt prima. Al met al, perfecte camera voor beginnende fotografen en ook filmen gaat perfect. Ik ben blij met m'n nieuwe aanwinst. (Nieuwsgierig naar de filmkwaliteit? Ga naar YouTube: KMP-FilmWorks en bekijk de bovenste video's)

Herbin 21-07-2015 Product paar weken in bezit

Na lang zoeken en vergelijken uit gekomen op deze camera. Veel mogelijkheden,makkelijk in gebruik en degelijk. Vroeger veel gedaan met fotografie ik wilde wil terug naar de mooie foto's die je kunt maken met een spiegelreflexcamera. Deze camera kwam als prijs, prestatie er heel goed uit. Hij paste mooi in mijn budget. Nu een paar weken in mijn bezit en heb al menig mooie foto kunnen maken. Nog geen min punt kunnen ontdekken. Zelf mijn huisgenoten, (vrouw en kinderen) kunnen met deze camera overweg, en hebben veel plezier in het maken van foto's i.p.v met hun mobiel. Ze zien de kwaliteit en het gemak er van in.

ik-kies-keurig 07-02-2015 Product paar dagen in bezit

ik heb sinds kort de canon 700d 18-55mm is stm kit aangeschaft,en er is geen een minpuntje ,dus super camera om te kopen !!

Ed Verhoeven 12-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ben al jaren een tevreden gebruiker van een Canon Powershot SX200IS. Het gebruikersgemak en de zoom mogelijkheid van dat toestel spreken me aan. Ik zocht een camera waarmee ik ook binnen kan fotograferen met weinig licht en zonder flits. Met een ISO waarde van 12800 is dat geen probleem. Bij de hoogste ISO waarde krijgen de foto's wel wat ruis. Ik wilde geen compromise in de bediening. Het kantelbare touchscreen, met live view mogelijkheid en touch bediening gaven de doorslag. De keuze van diafragma, sluitertijd en ISO laten zich snel instellen, als je dat wens. Scherpstellen gaat snel en geruisloos, maar kan ook met de hand. In auto doet de camera het allemaal zelf. De ingebouwde lichtmeter geeft nauwkeurig aan of de foto juist belicht wordt. Het zoombereik van de bijgeleverde systeemlens 18-55 valt wat tegen. Ik ben de Powershot gewend. Ik heb er een Tamron 18-250 bij gekocht. Hiermee kan ik alles wat ik wil. Bij de aanschaf overwegen om te gaan voor een camera met een lens met een groter zoombereik. Mijn systeemlens komt mogelijk niet meer uit de kast.

peter van rijswijk 06-02-2015

ik heb sins kort ook de canon 700D maar met de 17-85 lens van canon dat is al een hele verbetering ik heb er nog niet mee gefilmd.
ik heb al hele mooie plaatjes geschoten

sabrinastam 07-07-2014 Product maand in bezit

Ik ben helemaal te vreden met deze camera. Hij maakt super mooie foto's!
Ik film er vooral mee. Het beeld is dan ook super mooi.

Mitch_B 02-05-2014 Product half jaar in bezit

Voor mij de eerste nieuwe camera na een aantal tweedehands cameras te hebben gebruikt.De bediening is erg handig ook mede door het touchdisplay.
Hij ligt goed in de hand en de knoppen zijn goed te bedienen.
De behuizing is wel erg gevoelig voor krassen.
Wel handig dat alles via het touchdisplay kan ingesteld worden.Dat is handig voor nachtfotos.
Voor de prijs is de 700D een aanrader.

FOTOREVIEW 26-02-2014 Product kwartaal in bezit

alle bedieningsknoppen zitten op een logische en ergonomische plaats.
heldere zoeker en fraai scherp display dat bovendien kantelbaar is !
vormgeving is al jaren op topniveau evenals de lekker stroeve materialen aan de buitenzijde.
ik werk met de 700D als reserve camera ( naast de 5Dmark III ) en ben als professioneel fotograaf zeeeer tevreden!

Dominiquevl 12-02-2014 Product paar weken in bezit

Momenteel heb ik de camera een aantal weken in mijn bezit. Bij de actie van de Media Markt voordelig(er) aan kunnen schaffen. Tot nu toe ben ik erg te spreken over het gebruiksgemak en de kwaliteit van de foto's. Het is mijn eerste spiegelreflexcamera en ik vind hem erg gemakkelijk te bedienen. Heb nog niet alle functies uitgevonden en geprobeerd maar dat gaat zeker goed komen. Het touchscreen maakt dat je de camera snel kan bedienen en instellingen aan kunt passen.

RisjeBrug 20-01-2014 Product paar weken in bezit

9,6
Dit is mijn eerste spiegelreflex camera. Tot nu toe ben ik erg enthousiast. Er zijn ongetwijfeld nog ontzettend veel meer mogelijkheden, maar die ga ik nog ontdekken. Onder meer tijdens de workshop a.s. zaterdag bij de fotovakschool, deze workshop kreeg ik (bijna) cadeau bij aanschaf van mijn camera.

Sef Rameckers 15-01-2014 Product paar weken in bezit

Ik was 8 jaar in het bezit van de EOS 350 D en was over deze camera al erg tevreden maar nu ik de 700D heb gekocht ging er voor mij een wereld open, een super camera qua gebruik en bedienings gemak t.o.v de EOS 350D een wereld van verschil.
Voor iedereen een echte aanrader.
Camera gekocht via Digitalstreet en ook hierover zeer tevreden prijs kwaliteit verhouding zeer goed, snelle service afhandeling en levering. al met al geen spijt van mijn aankoop.

haza 26-12-2013 Product paar weken in bezit

Fijne camera, ligt fijn in de hand, legio mogelijkheden, helder lcd schermpje,gebruik hem hoofdzakelijk voor natuurfotografie, blij mee.

jameselia 22-12-2013 Product paar weken in bezit

Heb de EOS 700D een aantal weken aangeschaft en moet zeggen dat als je eenmaal weet hoe het toestel werkt het een fijne toestel is om echt hele mooie foto's en filmpjes mee te maken. Zeker voor de beginnende fotograaf en misschien zelfs voor de wat proffesionelere fotograaf is het zeker een aanrader voor dat geld. En zijn er genoeg accessoires te verkrijgen voor de spiegelreflexcamera's in het algemeen. Waardoor je op een gegeven moment een mooi setje hebt. Het heeft dan wel geen fullframe maar kan dit eventueel oplossen dmv een voorzetlens. Het toestel zelf is voor zijn formaat toch best licht in vergelijking tot zijn voorgangers, waardoor lang er mee werken geen last is. Al om al is het een aanrader voor eventueel onder de kerstboom of als je als fotografie student een niet al te prijzige digitale fotocamera zoekt of als je net als ik jezelf eens wilt trakteren op een mooi cadeau.