Nikon D7100 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm - Reviews

Filmen in full hd
3 inch

jogr 21-10-2013 Product maand in bezit

6,4
Het mag een goeie camera zijn, ik heb een scherpstelprobleem wat ze niet kunnen vinden en mijn fotos zitten onder vuiligheid van de sensor (iets wat alle nieuwe nikons schijnbaar kunnen hebben, olie van de spiegel op de sensor er zit iemand in japan met een oliegieter de cameras te doen lijkt wel). De technische dienst heeft dit niet opgelost. Nikons service is slecht. Camera ruim 2 weken onderweg met niets verbeterd...

RemcoD 14-05-2013 Product paar weken in bezit

9,4
Voor de serieuze hobbyist als ik die van een budget spiegelreflex naar een top mid-range spiegelreflex gaat, is de D7100 een fantastische camera. In de M-stand heel snel de camera in kunnen stellen zonder door al die menu’s heen te moeten scrollen. Twee gebruikers-standen (U1 en U2) waarin je jouw eigen camera-afstelling kunt opslaan. Zes (PRE) witbalansinstellingen die je kan opslaan. (wel goed onthouden welke witbalansinstelling bij welke ruimte hoort) Een centrumgerichte lichtmeting die in veel meer stappen (pixels) in te stellen is.HDR foto’s maken, bracketing……
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de mooie beelden die je kunt schieten. Zelfs met weinig licht kan je met de hogere ISO waarden zeer acceptabele foto’s maken. Scherpstellen met behulp van 51 punten. 3D tracking voor foto’s van mijn zoon op het hockeyveld. Mijn flitser die vanaf de Hotshoe naar het statief is verhuist.

Ik verwachtte wel een verbetering ten opzichte van de vorige camera, maar de D7100 overtreft deze verwachtingen gigantisch.

Het enige nadeel van deze camera is dat de volgende camera (als je constant voor verbetering gaat) een full frame moet worden. (nog even doorsparen dus)

Ik heb deze camera trouwens gekocht bij Foka in Rotterdam voor 1199 minus korting 1168.

HAL9000 14-05-2013 Product paar weken in bezit

Een geweldige en zeer geavanceerde camera (DX formaat) met ongelooflijk veel mogelijkheden. Deze camera is de opvolger van de D7000 en is bedoeld voor diegene die meer uit z'n camera wil halen. WIl je alleen een foto schieten zonder er verder bij na te denken dan ben je beter uit met een goedkoper model (D5200 of D3200)

Pro:
- Geweldige auto focus (51 punten)
- Hoge resolutie
- Waanzinnig veel instel mogelijkheden
- Virtual Horizon, een hulpmiddel om aan te geven of je camera recht houdt (ook in zoeker)
- Hoge resolutie scherm en hoge resolutie in zoeker
- Stevige magnesium body
- Twee SD kaart sleuven, vrij in te stellen
- Weggelaten Optical low pass filter, hierdoor scherpere foto's
- Auto focus motor in body (handig als je nog oudere lensen hebt)

Con:
- Virtual horizon kan niet permanent in zoeker worden weergegeven.
- Auto stand niet prettig om mee te werken (camera zal heel snel flitsen terwijl niet nodig, maar goed je koopt niet deze camera om de auto stand te gebruiken)
- Voor beginner misschien beetje te complex