Nikon D7100 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D7100 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

K Vandecraen 24-03-2018

Goede prijs kwaliteit !

Product pas aangekocht maar supertevreden !
Tal van mogelijkheden voor betaalbare prijs.
Je moet het wel stellen zonder wifi en gps, maar dat weet je op voorhand.

Pluspunten

• betaalbaar
  • vele mogelijkheden

jogr 21-10-2013

Het mag een goeie camera zijn, ik heb een scherpstelprobleem wat ze niet kunnen vinden en mijn fotos zitten onder vuiligheid van de sensor (iets wat alle nieuwe nikons schijnbaar kunnen hebben, olie van de spiegel op de sensor er zit iemand in japan met een oliegieter de cameras te doen lijkt wel). De technische dienst heeft dit niet opgelost. Nikons service is slecht. Camera ruim 2 weken onderweg met niets verbeterd...

GO1900 24-10-2013

Ok, dank voor je toelichting. Ik heb dat dus niet, maar uiteraard zullen jouw ervaringen ook kloppen. Vervelend voor je, ik hoop dat je eruit komt.

GO1900 22-10-2013

Ik heb deze problemen niet. Heb de camera nu een half jaar, en het is nog elke dag een feest. Kun je omschrijven wat het scherpstelprobleem is?

jogr 23-10-2013

Op een groot aantal fotos lijkt het alsof het scherpstellen plaats vind net achter het punt waar de focus op zit (als je het focus punt laat zien in VieuwNX). Heb ook een test opstelling gemaakt thuis met een soort van kaart met diepte. Lenzen zijn wel bijgesteld door Nikon, maar tegelijk met die melding word er gezegd dat ze niets hebben kunnen vinden. Ben nu bezig met kijken maar ben nog niet helemaal happy. Zeker nu er zoveel vuil naar voren komt op de sensor

RemcoD 14-05-2013

Voor de serieuze hobbyist als ik die van een budget spiegelreflex naar een top mid-range spiegelreflex gaat, is de D7100 een fantastische camera. In de M-stand heel snel de camera in kunnen stellen zonder door al die menu’s heen te moeten scrollen. Twee gebruikers-standen (U1 en U2) waarin je jouw eigen camera-afstelling kunt opslaan. Zes (PRE) witbalansinstellingen die je kan opslaan. (wel goed onthouden welke witbalansinstelling bij welke ruimte hoort) Een centrumgerichte lichtmeting die in veel meer stappen (pixels) in te stellen is.HDR foto’s maken, bracketing……
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de mooie beelden die je kunt schieten. Zelfs met weinig licht kan je met de hogere ISO waarden zeer acceptabele foto’s maken. Scherpstellen met behulp van 51 punten. 3D tracking voor foto’s van mijn zoon op het hockeyveld. Mijn flitser die vanaf de Hotshoe naar het statief is verhuist.

Ik verwachtte wel een verbetering ten opzichte van de vorige camera, maar de D7100 overtreft deze verwachtingen gigantisch.

Het enige nadeel van deze camera is dat de volgende camera (als je constant voor verbetering gaat) een full frame moet worden. (nog even doorsparen dus)

Ik heb deze camera trouwens gekocht bij Foka in Rotterdam voor 1199 minus korting 1168.

HAL9000 14-05-2013

Een geweldige en zeer geavanceerde camera (DX formaat) met ongelooflijk veel mogelijkheden. Deze camera is de opvolger van de D7000 en is bedoeld voor diegene die meer uit z'n camera wil halen. WIl je alleen een foto schieten zonder er verder bij na te denken dan ben je beter uit met een goedkoper model (D5200 of D3200)

Pro:
- Geweldige auto focus (51 punten)
- Hoge resolutie
- Waanzinnig veel instel mogelijkheden
- Virtual Horizon, een hulpmiddel om aan te geven of je camera recht houdt (ook in zoeker)
- Hoge resolutie scherm en hoge resolutie in zoeker
- Stevige magnesium body
- Twee SD kaart sleuven, vrij in te stellen
- Weggelaten Optical low pass filter, hierdoor scherpere foto's
- Auto focus motor in body (handig als je nog oudere lensen hebt)

Con:
- Virtual horizon kan niet permanent in zoeker worden weergegeven.
- Auto stand niet prettig om mee te werken (camera zal heel snel flitsen terwijl niet nodig, maar goed je koopt niet deze camera om de auto stand te gebruiken)
- Voor beginner misschien beetje te complex